neprihlásený Štvrtok, 2. januára 2025, dnes má meniny Alexandra, Karina
Od soboty musia mať nové smartfóny a ďalšie zariadenia povinne port USB Type-C

Značky: mobilynotebookynabíjanie

DSL.sk, 27.12.2024


Od soboty 28. decembra nadobúda účinnosť nová legislatíva Európskej únie, podľa ktorej musia mať všetky nové smartfóny a rozličné ďalšie typy mobilných zariadení nabíjané maximálne 100 Wattmi v prípade nabíjania cez kábel port USB Type-C.

Cieľom tohto kroku je okrem iného znížiť množstvo elektronického odpadu znížením počtu nabíjačiek, keď sa mobilné zariadenia budú dať nabíjať jednotnou nabíjačkou.

Legislatíva bola prijatá v roku 2022, výrobcovia smartfónov a ďalších menších mobilných zariadení dostali na prípadný prechod dva roky.

Povinnosť sa týka nových modelov zariadení uvedených na trh po začiatku platnosti pravidiel.

Na Slovensku povinnosť upravuje novelizované nariadenie vlády o sprístupňovaní rádiových zariadení na trhu. Podľa nariadenia bude povinnosť platit pre zariadenia typu mobilný telefón, tablet, digitálny fotoaparát, slúchadlá, slúchadlá s mikrofónom, ručná konzola pre videohru, prenosný reproduktor, elektronická čítačka, klávesnica, myš, mobilný navigačný systém, slúchadlá do uší a laptop.

Od zajtra povinnosť platí pre smartfóny a ostatné menšie mobilné zariadenia. Výrobcovia notebookov dostali dlhšiu lehotu 40 mesiacov a v prípade notebookov začne povinnosť platiť od 28. apríla 2026.

Legislatíva zjednocuje aj technológie rýchleho nabíjania a predpisuje podporu štandardu USB Power Delivery. Keďže technológie bezdrôtového nabíjania sa v čase prijatia legislatívy ešte vyvíjali a naďalej vyvíjajú, legislatíva nestanovuje požiadavky na podporovanú technológiu bezdrôtového nabíjania.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Skylink a Prima nepredĺžili zmluvu, Prima začala divákov upozorňovať oznamom
Druhá séria najpopulárnejšieho seriálu na Netflixe vytvorila nový rekord
Šťastný nový rok 2025
Vydaný alternatívny LineageOS 22 postavený na Androide 15
LG uvedie veľký ohýbateľný OLED monitor
Zem opäť zasiahne silnejšia geomagnetická búrka, môže byť vidieť polárnu žiaru
Lacnejšie modely nových desktopových Intel CPU majú prísť o dva týždne
Ceny RAM už klesajú a na začiatku 2025 majú klesnúť ešte viac
Štátna zaručená konverzia dokumentov mala opäť výpadok
Android začína prechod na 16 KB stránky pamäte, zvýši to výkon aj spotrebu pamäte


Diskusia:
                               
 

Už šimorí všetkým v tých búdkach ešte aj takúto blbosť nariaďovať? A červené trenírky mám nosiť?
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Áno
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ani nie, dosli s tym 10 rokov po funuse.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Nezmyselné riešenia nemajúce moc logiku, nieto ešte nejaký energetický prínos. Kedysi v Kalifornií sa Arnold snažil výrazne obmedziť televízory nad 1m uhlopriečky. Tu a furt Vraj dotácie na predražené fotopanely s mizernou účinnosťou a nízkou životnosťou elektroniky...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Panko ma 17 rokov, alebo si nepamata svet spred 1/4 storocia?

Na trhu 87 znaciek mobilov a KAZDY, KAZDY mal svoj port a svoju nabijacku. Samozrejme navzajom medzi sebou elektricky a fyzicky totalne nekompatibilne, proste nabijacku z jedneho by do druhej znacky mobilu nestrcil ani Chuck Norris.

Jaaaaj ja mam Motorolu model X, s tym tvoj model Y nenabijes, o Símense ani len nesnivaj .... a já, a já, a já mam zas Nokiu ... atd ...

Kazdy si musel nosit pre svoju znacku a pre svoj model JEDINECNY nabijaci adapter.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Pjetro, vsak reagujes na maniaka, co viac by si od neho cakal?
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

to snad bolo pred 15-20 rokmi, aktualne gagaju akurat eplisti, usb-c ma uz par rokov aj aku srobovak z lidla
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

trosku si to s tou rozmanitostou prehnal.
Pracoval som v biznise uz v dobach kedy prisli NMT a ludom sprijemnovali zivot PSIONy, ale az taky extrem ako pises to nebol a ani po prichode GSM. Existovali redukcie, resp. aj kabliky 1-x k univerzalnym nabijackam a ci tomu veris, alebo nie, aj s tym napajanim bol urcity tolerancny ramec.
Ja osobne som mal ericsson a ten mal 3 druhy koncoviek, podla generacie. Nokia mala myslim rovnako, atd...
S tymi zdrojmi to bolo dost pribuzne uz len preto, ze telefony pouzivali obmedzene moznosti suciastkovej zakladne trhu a prisposobovali ich co najviac blbuvzdornosti voci ludom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A čo je na tom?? U xyz všakovakej elektroniky to fungovalo dlhé desaťročia, aký je s tým dnes niekde problém??
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Netroluj, venuj sa radsej niečomu uzitocnemu.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

??
Odpovedať Hodnotiť:
 

To skúšali i Rimania na Ježiša a neuhol priekazne ani o piaď.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Takže v notebookoch dáme zbohom jediným spoľahlivým okrúhlym napájacím konektorom, ktoré sa dali ľubovoľne otáčať, točiť a vykrúcať bez poškodenia. Neotáčateľný usb bude slabinou notebookov a prispeje k ich skorému koncu.
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

trepeš pičoviny
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

USB-C ako napájací konektor je na notebookoch od roku 2015.

To je 10 rokov.

Za 10 rokov sa neukázalo ako žiaden problém so spolahlivosťou.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

USB nemá čo byť napájací konektor. Vzniklo to v prvom rade ako komunikačné rozhranie, zbernica...
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

240W ti je malo dievcatko?
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

To bude 48V * 5A? A čo na to povedia rodičia rôznych onlyfans a bongacams modeliek, ktoré to zabije vo vani? Pokiaľ viem, vo vani je bezpečných iba 24V. Alebotam je 2* 24V*5A? A zlaté/drahé dotykové plôšky?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vo vani je pre dnešné rozpyšťané "deti" smrteľných aj 12V!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Zlaté plôšky sotva. Zlato je na väčšie prúdy príliš nevhodný kov. Je mäkké a "lepí sa", teda príliš rýchlo opaluje kontakty. A po tých tenkých kontaktoch prevliekať 20V/5A je odvaha. Tadiaľ to má komunikovať, nie sa nabíjať.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Preto sa používa striebro v každom vypínači je
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len zlúčeniny. To kde si prišiel na striebro a vo vypínači?? Šimorí Ti? V nf nízkoprúdových relé TAKAMISAWA možno, pre audio techniku, tam sú aj čisté zlaté kontakty. Pre silovú elektrotechniku iba odolné zliatiny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dik za poucenie. Aj napriek môjmu amaterstvu som presvedceny o tom, co aj Ty! ("Tadiaľ to má komunikovať, nie sa nabíjať.")
Odpovedať Hodnotiť:
 

notebook nepatrí do vane, bodka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Notebook do vane? Ty si asi videl príliš veľa amerických filmov... Aj keď, priznám sa, aj ja som raz čítal dokumentáciu vo vani, ale iba vytlačenú na papieri vo velkom kancli
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nikto nepíše o jeho ponorení, ale o nebezpečnom prostredí, kde aj +12V je veľa.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Do vane s notebookom???

Tebou spominani ludia to podla mna budu skor skusat s tabletom/mobilom a tie 48V/5A nepotrebuju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tvoje ústa pôvodne vznikli na príjmanie potravy a teraz nimi vypúšťaš rôzne "názory".
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Akože Boh, na obraz ktorého je stvorený, sa priekazne vôbec nepochopil?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty tu počuješ zvuky? Šialené!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

On pisal ze tu? Sialene.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No som zvedavý. Hranatých napájacich konektorov som už viac videl vykývaných do nefunkčnosti.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To, ze nieco existuje X rokov este neznamena, ze je to aj spolahlive. Mal som pracovny hp probook 14" a ten sa nedal nabijat cez usb-c, hadaj preco asi...
Usb-c je fakt blbost nasilu vnucovat na niektore zariadenia. Ale co chceme od politikov, co su schopni podporovat greendeal.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

To mi prosím ťa vysvetli, ako sa teda posudzuje spolahlivosť keď test časom ti nestačí :D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Test časom? Alebo "test" trvaním predaja? Telefony nabijane 5-50W koncia pokazenim USB-C konektora. Po rozbitom displeji je to asi najcastejsia oprava. Podla mna je uz teraz zastaraly, aj ked o nahrade neviem... a teraz uz aj zablokovali vyvoj HW! Nie, ze by som bol za hromadenie elektroodpadu, ale toto povazujem za skodlivy zakon poskdzujuci spotrebitela nutnostou oprav, alebo drahsim konektorom a suciastkami okolo neho. Niekto tu pise o 240W, ale to tipujem na 48V*5A a tych 48V bude treba predpokladam transformovat na k baterii blizsie napatie k dobijaniu. Alebo sa mylim?

Ešte, že "v prípade notebookov začne povinnosť platiť od 28. apríla 2026", to si kúpim o rok nový ntb bez tohoto bazmeku!
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

A kedy si naposledy kupoval nový NTB? Pretože už roky majú lepšie modely iba usb-c.

Tipujem, že sa na tom trhu ani nepohybuješ :D

Mimochodom, bežná batéria má 11V a bežne sa notebooky napájajú 19 alebo 20V, takže ta "transformácia" prebieha už teraz.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Som iba zákazník 10+ ročného notebooku s 3x menenou batériou, 3x klávesnicou, 1x ventilátorom a 0x USB-C "napájacím" konektorom. Konektor sa kýve, ale ešte 3/4 roka do konca podpory Win 10 vydrží. USB-C vydrží koľko?

Ale ok, súčasných 19V * 3A je 57W a to by asi mohlo stačiť väčšine a nebolo by treba 48V a to transformovať v ntb dole na 19V na nabíjanie batérie.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Zacitujem ti rooba tu nižšie z diskusi "Kazdy pouzivany notebook co som kedy videl ma vykyvany C konektor a telefony su na tom podobne. UsbC je najhorsi konektor v historii,"
Máš ntb na stol, nehýbeš s ním, tobôž ho NEprenášaš, že si si to nevšimol?

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

"A kedy si naposledy kupoval nový NTB?"
Pre stále rozdrbaný USB-C "napájací" konektor kupuješ čo 2-3 roky nvý ntb a preto si sa aj teraz odmlčal,aby si mohol od skorého rána ž zarábať na nov, tzv "lepšie modely" notebooku s drahším/štýlovým/progresívnym "napájacím" USB-C konektorom? :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Problém týchto všakovakých "nový" vecí je aj to, že aj vo vypnutom stave sa pomerne rýchlo vybijú. Ktovie prečo asi. Notebóčik môžete po 2-3 týždňoch riadneho vypnutia a nepoužívania znovu nabíjať. Prečo?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Synak a na zobrazovanie pouzivas tv s normou pal ci si sa rozhodol na nieco progresivnejsie?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

HERKULES video karta
Odpovedať Hodnotiť:
 

V širšom kontexte súvislostí pri posudzovaní nejde o to, či je rozhodnutie správne alebo nesprávne, ale či priekazne prináša synergetický efekt.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Aj ked s tebou súhlasím v téme povinného USB-C, v téme greendeal si zrejme mimo tak, ako každá obeť dezinfopropagandy štátu dondávna dodávajúceho do Eu 1/3 ropy a plynu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

to ma trochu prekvapuje, na jednej strane si proti jednotnemu konektoru USB-C, ale zaroven si za green deal? trochu divna kombinacia. co take hrozne ti ten USB-C urobil? :D ale inak suhlasim s tym dodatkom na konci.
Odpovedať Hodnotiť:
 

US sa mi na kazdom telefone do*ebal. USB-C este rychlejsie. A ked si dodrbes USB-C nemas anu data, ani napajanie! Ma to mat 2 konektory. To by bolo v sulade s ekologickym Greeneadom!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto môže za to, že si grambľavý? Alebo telefonuješ zásadne s pripojeným poriadne krátkym káblom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, ale musim dodrziavat zasadu nechytat sa telefonu pocas nabijania iba pre debilny zdruzeny USB datový + POWER konektor?
Odpovedať Hodnotiť:
 

akoze neukazalo?? Kazdy pouzivany notebook co som kedy videl ma vykyvany C konektor a telefony su na tom podobne. UsbC je najhorsi konektor v historii, ak chceli nieco spravit povinne, tak mali aj na telefony aj vsade dat applovsky magsafe! Ale nie, kktinu uzakonime, lebo sa do toho prd rozumieme = ako vsetko v EU.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Bezdrát je VŽDY veľmi stratový. Chudák Tesla na tej snahe prenášať energiu vzduchom skrachoval. Nie je to na veľké výkony, pretože napr. 10-20% z prenášaných 60-240W by sa ti menilo na TEPLO! A to som ešte málo kritický, keďže mi Google na "magsafe efficiency" poradil "Magsafe Charger Efficiency - Reddit
The MagSafe chargers are ~75% efficient, meaning that you'l be wasting 25% of the power being consumed, so keep that in mind. As others...".

Druhý dôvod sú licenčné poplatky... tak ma napada? ktorý debil daroval EU licenciu na USB-C?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Vy ste obaja blázni, lebo každý pindáte na inú technológiu, nazvanú rovnako (lebo však apple...) na rôznych zariadeniach.

A obaja mate prakticky nulovú podporu svojho názoru ale najmä ten druhý tu zaujal stratégiu "čím viac budem bľačať, tým skôr ich možno presvedčím o svojej pravde". Akurát, že tu nie si v chlieve, staničnej krčme ani na mimoriadnej schôdzi parlamentu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Som myslel, ze "kto viac krici ma viac pravdu" je dnes hlavna komunikacna technika... Nepodryvaj tu zaklady socialnych sieti!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asociálnych čoho??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ale na magsafe nevylomis konektor ani na nabijacke ani na notebooku, zatial co vsetky ostatne riesenia vylomis. To je pointa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Posralo sa mi uz vselico, ale este sa mi nepodarilo zalomit napajci konektor, beozhladu na jeho format.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Rozbehnuty nevsimavy clovek dokaze zakopnut o nabijacku a vylomit konektor v ntb. Klasicky jack... Vlastna skusenost...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo môže proti tomuto mechanickému poškodeniu urobiť výrobca? Vyrobiť perpetuum mobile bez napájania?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odpoveď: ľahko vymeniteľný konektor USB-C. Pokazí sa - vymení sa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samičku? napríklad v notebôčiku?? Už si si aspoň jeden SMD skúsil vymeniť??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prečo by som mal meniť SMD? Videl si už FRONT_USB? Odpojíš ho od konektoru, vymeníš za nový a problém s vykývaným konektorom zažehnaný. Na Thinkpadoch si vedel bez rozobratia vymeniť celú DVD mechaniku, čo je proti tomu jeden konektor? Kto chce, hľadá možnosti, nie dôvody.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Konektor SMD ktorý je prispájkovaný na nejakom plošáku. o tom je tu reč.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"je prispájkovaný"
Chyba. Mal by byť len pripevnený do ďalšieho konektora, aby sa dal vymeniť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zakopávajúci manták predsa poškodí aj tú nevymeniteľnú časť, na ktorú bude napojená tá ľahko vymeniteľná časť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

už to vyrobili... ale neviem aký prúd tým môže tiecť :-D https://dopice.sk/tgy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej kámo, Tesla neskrachoval na bezdrôtovom prenose energie, ale na tom že bol príliš ahead of time. Však aj WiFi prenáša energiu vzduchom a funguje to už 20+ rokov. A tých 75% účinnosť? Však to je lepšie ako účinnosť spaľovacieho motora
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

BOL ahead of time VO VEĽA VECIACH, OKREM bezdrátového prenosu energie. Tam mu vyslovene drbalo! Klamal investorov a partnerov, stracal čas, za ktory mohol vymysliet este x inych mudrych veci!

To, ze ma nieco ucinnost 3x vacsiu, ako spalovaci motor neznamena, ze je to dobre riesenie. Zo 100W mat 25W straty sa ti zda ok pre napr. nabijany telefon?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pri 15W nabijacke mas za hodinu 15Wh. Ak by boli 25% straty, tak to mas 19Wh. Kolko sa nabija taky mobil? 2 hodiny? 50Wh, ok? aby sa to lahsie pocitalo... 1000/50 = 20x nabijes mobil za 20centov, cize jedno nabitie ta stoji 1 cent. Rocne nabijas mobil kolko krat? ja asi 120x = 120 centov ma stoji nabijanie mobilu, co je celych 1,2€
Sa neposer z tych tvojich "strat"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Opačne. Pri 15W nabíjačke prenesieš len cca 11W na mobil.
A je ich len na zaprdenom Slovensku aj celkom už dosť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto ti povedal, ze mi ide o ten 1 cent a nie o teplo skodiace mobilu pocas nabijania? Takze naspat, ak moja nabijacka dokaze davat po kabli do tlf. 100W prikonu, tak pri bezdrate slo 25W d tepelnych strat. Pamatas si este klasicke 25W svietiace/hrejuce ziarovky?

Citaj aj komentar od "Bill Brány z 28.12. 12:15.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Debil? Ten istý, ktorý namiesto mi napadá napísal, ma napada.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo kurva robíte s tými konektormi?.nikdy som s tým nemal problém na žiadnom mobile a ani v práci kde máme dvesto laptopov len s c konektormi a dokmi s USB C a nemáme žiaden problém...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A koľko z nich okrem nabíjania najmä komunikuje?
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Maniak choď konečne najmä do prdele. Cez tú dokovaciu stanicu ktorá sa pripája k notebooku cez USB C ide napájanie a všetky signály. Sieť výstup na monitor ostatné USB a podobne.. Cez jeden jediný konektor. Ešte nejaké otázky?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Čo ti na to poviem https://www.dsl.sk/article.php?article=29863
Odpovedať Hodnotiť:
 

https://dopice.sk/tgx
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto dezole traumy s 5 cm. Snad si nemyslis ze to realne hrali? Zato robo dal kuciaka oddrbat uplne realne. A to ti nejak nevadi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo vás kohosi furt serie nejaký kuciak? Je jednoduché niekoho očierniť, lebo bradatá šimečka je celkom isto génius.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A presne preto, ze takych ako ty kuciak nesere je tato krajina v uplnych srackach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neni nikto iny, len simecka a kuciak?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak sufliarsky, lipsic a zilinka to dali o fuzik, trnka zo synom po spolupraci a odovzdani gorili tiez. Ale byvaly primator hurbanova to uz nedal. Preco sa pytas?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dano Tupy? Malinova? Balazovci, ale to vsetko nic, ked polovica tohto jebnuteho naroda su kokoti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jano "Kelňa" a spol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si to iba pochvaľujem, do doku alebo KVM switchu potom ide len jeden kábel cez ktorý ide všetko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dajme do pozornosti, že v povinnosti upravujúcom novelizovanom nariadení vlády o sprístupňovaní rádiových zariadení na trhu, nie je z nejakého dôvodu zahrnutý rozhlas po drôte!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nedám. Bolo by neľudské neziskovým mimovládkam z tretieho sektora práve v tomto požehnamon čase odtŕhať charitu priekazne od huby.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Albi pero ma micro usb
Do piče
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pribalia redukciu a problem solved.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však konečne budeš mať dôvod kúpiť si nové smart pero! To staré už aj tak písalo ako keby malo Parkinsona
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že ty nemáš deti, keď nevieš na čo slúži Albi pero...
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozrel som si obrazok, ale vyzera to skor ako hracka pre zeny
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslel som deti ako také. Nie proces robenia detí.
A prekvapivo, Albi pero neslúži na písanie, ale na počúvanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kludne bez portov, aj tak uz telefon, co nema bezdrotove dobijanie nekupim...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Mne vadí na bezdrote to zahrievanie. A hlavne kazda da wireless nabijacka je ina, viackrat sa mi stalo ze som si dal nabijat telefon a ked som k nemu po case prisiel tak sa uplne roztapal a uz sa vypinal na pojistku. Draha nabijacka to niekedy smazi ako rezen a napriklad lacne L-ko z alzy to priam chladi. A vobec sa v tom nevyznam, preto je pre mna istota kabel, ktory nie som lenivy zasunut do konektora a snazim sa ho co najviac setrit
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak či onak potrebuje niekto nabíjačku. A hoodne blbú, lebo meniť z 230V AC na neviem aké napätie DC a potom v ntb či mobile na napätie pre nabíjanie batérie. No noťas mi vychádza horšie. A zasa, nechceli náhodou výrazne obmedziť používanie mobilov a zrušiť im rýchlonabíjanie. Ak to má mať nejaký malinký prínos.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chlapi nebláznite. To musia mať iba od soboty. Do soboty si ich nabíjajte čím chcete. Niekto cez víkend vydrží...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Thinkbook, tesne po zaruke zacal blbnut usb-c, ktorym sa da aj nabijat. mam cez neho nabijanie a siet. nabijanie ide, usb-tv tiez, siet uz vypadava, pohnem konektorom a vypadne siet . . . samec sa tam vykla jak keby bol o dve cisla mensi :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

toto sa tyka lena apple lebo vsetci uz davno nepouzivaju mikro usb. vink vink
Odpovedať Hodnotiť:
 

V notebooku mám možnosť napájania pomocou USB-C a v návode je k tomu krásna poznámka, že v prípade použitia bude výrazne znížený výkon notebooku. Ono tažko nahradiť 200W originálny zdroj nejakou 100W hračkou na mobily. ...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vsak ale nikto ti nekaze pouzivat poddimenzovany zdroj alebo na prenos kabel, ktry na to primarne urceny nie je. Mas svoje dedikovane napajanie a mas zaroven aj moznost nabijat pomocou usbc - ked ten ntb budes mat vypnuty, tak sa nabije aj cez to usb a nebude mu nic vadit.
Taktiez si si mozno nevsimol, ze priemerny ntb ma 95W napajaci zdroj a tam uz ta "hracka na mobily" uz stacit bude.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Klávesnica, myš, s USB-c? To akože nabíjanie týchto zariadení? A potom, načo ich nabíjať, keď sa k pc pripoja USB-a? Ak je to myslené pre wireless, tak ok. Ale explicitne je napísané "Klávesnica, myš", takže asi že všetky tieto zariadenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj káblové myši sa budú povinne nabíjať. Budú mať povinne aspoň fejkovú baterku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teraz to nakazat automobilkam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslíš, že autá nemajú štandardizovaný nabíjací konektor? Choď sa pozrieť do garáže na svoj elektromobil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Majú u nás minimálne 3. Nie 1...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jeden (AC) je podmnožinou druhého (DC). A ten tretí sa už prestáva používať (CHAdeMO) a mizne.
Takže jeden.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár