|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Odosielanie dát
Od: Laco.bike
|
Pridané:
6.4.2017 10:45
Dá sa nejako zablokovať odosielanie dát do Microsoftu cez nejaký soft. Čo sú nastavenia som dal všetko zakázať ale aj tak určite ešte niečo posiela. Ak by mal niekto nejaké odporučenie napíšte ;) Dik
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: mucha12
|
Pridané:
6.4.2017 10:49
ano, nepoužívat windows
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: kekeket
|
Pridané:
6.4.2017 11:17
windows 10, je najvacsi spyware aky poznam, hrozostrasne je ze si ho ludia dobrovolne instaluju a vravia si ze nemaju co skryvat lol
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Dr. Martens + Teleskop
|
Pridané:
6.4.2017 12:06
Najvecsi spyware je Google chrome! Ktory vytvorili zidia.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od reg.: teapak1
|
Pridané:
7.4.2017 11:52
ty si fakt hyperkokotko
nastras!
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
7.4.2017 11:55
Bu bu bu!
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: zoltaaaan
|
Pridané:
7.4.2017 16:07
Made my day
Thx bro
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: ruter1
|
Pridané:
6.4.2017 18:24
musis vedet pouzivat comandi na win. ked das set telemetre me not on tak sa to vipne!
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: karolkooooo
|
Pridané:
7.4.2017 10:03
comandi? o takom softe som este nepocul :(
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: suxi
|
Pridané:
7.4.2017 17:51
na tvojom mieste by som nepouzival ani slovenske vyrazy, nieto este anglicke... pekne len potichu citaj a suchaj nohami.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Das Fuckerz
|
Pridané:
7.4.2017 21:57
Ns tvojom mieste by som si dal facepalm pretoze nechapes ze su to niekoho pokusy o srandicky
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.4.2017 10:51
Napriklad format.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: 14M-Arian88
|
Pridané:
6.4.2017 12:11
Presne tak
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: firewall
|
Pridané:
6.4.2017 10:54
najlepsie si asi bude nastavit firewall na routry, alebo odpojit internet :D
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Donald Duck
|
Pridané:
6.4.2017 11:57
ktore porty ? ktore adresy ? :-O
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: firewall
|
Pridané:
6.4.2017 13:05
naozaj netusim, doma nemam win uz niekolko rokov a v praci ma to netrapi.
budes si musiet skontrolovat odchadzajucu komunikaciu/pakety zo svojho PC a zablokovat vsetko co nepoznas.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: SyntaxDementXYZ
|
Pridané:
7.4.2017 22:35
Tu je to:
www.microsoft.com
www.microsoft.eu
www.microsodt.ru
|
|
Re: Odosielanie dát
Od reg.: cca01
|
Pridané:
7.4.2017 20:48
Default vsetko zakazat a potom povolovat jednotlive ip a porty? A co ked zacnu odosielat "telemetriu" tam, kde chodia normálne aktualizácie?
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: JoKoHaMa
|
Pridané:
6.4.2017 10:54
Firewall v router - mozno, dnesnej bode nemas nikde istotu ! Jedine odpojenie od internetu - ani tam mozno neni istota :D
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: 78569822365
|
Pridané:
6.4.2017 14:38
Jedine odpojenie od internetu a ukončenie používania mobilného telefónu. Potom ešte ukončenie používania bankových účtov a všetkých ostatných bankových produktov. Prerušiť aj komunikáciu s úradmi. A si v bezpečí.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
7.4.2017 11:29
tak toto si osobne vyskusal Usama Bin Ladin a vsetci vieme ako dopadol..
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Mike06
|
Pridané:
8.4.2017 10:51
Dopadol tak ako žil...
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Trittew
|
Pridané:
9.4.2017 8:38
Vsetci mozno nevieme ze tak dopadol az po veeelmi dlheeej dobe kedze nemal mobil s androidom ani ios ani ucet na fb, twitteri...
|
|
Re: Odosielanie dát
Od reg.: Anomalia
|
Pridané:
6.4.2017 11:03
Stiahni nejaký nonMS fw a zablokuj zainteresovaným procesom komunikáciu smerom von.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: firewall
|
Pridané:
6.4.2017 11:37
neverim ze to pomoze, MS si najde cestu ako zneutralizovat nonMS firewall a bude si posielat co chce.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: NemNem
|
Pridané:
6.4.2017 12:29
Jedine ak by si sa nechcel vobec dostat na internet. Pre fungovanie komunikacie, niektore procesy jednoducho musia byt povolene.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od reg.: Anomalia
|
Pridané:
6.4.2017 15:34
Napísal som niekde že všetkým? ... "zainteresovaným procesom"
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: windows-man
|
Pridané:
6.4.2017 11:56
typek, co zrobil spybot s&d mal nejaky windows telemetry fucker...
ficim na inom diablovi, neskusal som, ale vraj je dobry.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od reg.: TheHacker
|
Pridané:
6.4.2017 13:07
Tu je celkom comprehensive guide:
http://dopice.sk/jo9
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: damianek
|
Pridané:
6.4.2017 13:24
/www. majorgeeks. com/files/details/w10privacy .html
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Lubosisko
|
Pridané:
6.4.2017 13:56
Ano, nainstalovat spyboot anti beacon https://www.safer-networking.org /spybot-anti-beacon/
a cez services zablokovat diagnostic tracking service respektive po aktualizacii sa nazov zmenil na Connected User Experiences and Telemetry a este jednu vec ktora netusim ako sa vola ale na nete to urcite najdes.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Boh1
|
Pridané:
7.4.2017 10:17
Welcome to my botnet
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: RIKK
|
Pridané:
6.4.2017 15:41
Spybot AntiBeacon
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: x3m
|
Pridané:
7.4.2017 13:31
Jedina istota by bola app aware HW firewall. A whitelistovat len potrebne aplikacie na danych portoch. Inak nemas nikdy istotu co sa zaco maskuje. A ak chces blokovat MS servery, tak sa odpilis od veci ako MS update a store.
|
|
Re: Odosielanie dát
Od reg.: luke peterson
|
Pridané:
7.4.2017 14:50
vytiahni ethernet kabel z pocitaca,
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Kicko
|
Pridané:
7.4.2017 16:47
Skus Blackbird ... https://www.windows10download.com/blackbird-v6/
|
|
Re: Odosielanie dát
Od: Eric
|
Pridané:
7.4.2017 21:10
Dá program sa volá Spybot Anti-Beacon
|
|
ano je to tak
Od: matko z levoce
|
Pridané:
6.4.2017 10:55
musis nainstalovat totalcombofirewall
|
|
Kalich
Od: neprihlaseny uzivatel
|
Pridané:
6.4.2017 10:57
Povestny kalich trpezlivosti pretiekol. Objednavam komponenty a cez vikend staviam Hackintosh.
|
|
Re: Kalich
Od: c cvfv
|
Pridané:
6.4.2017 11:07
hackintosh je picovina bud si nainstaluj linux alebo si kup nejaky mac trebars air ... ja som to tak spravil v roku 2015 a zatial mi staci na vsetko. ci je to dobry system alebo nie necham na uvazeni kazdeho, pre mna neboila ina volba .. w10 je zlo a koli tejto telemetrii som sa zbavil PC s w10 .. chcel som tam dat linux no nechce sa mi riesit sracky z UEFI biosom jebem na to nastrat nachcat uz som sa natroubleshootoval dost sa mi nechce uz
|
|
Re: Kalich
Od: 78569822365
|
Pridané:
6.4.2017 14:40
Problémom Linuxu je napríklad ale to, že síce neposiela dáta do MS ale je tiež tak deravý, že nie je imúnny voči sledovaniu tretími stranami. Neexistuje bezpečný OS ani bezpečné pripojenie na net.
|
|
Re: Kalich
Od: lal
|
Pridané:
6.4.2017 17:35
>w10 je zlo kvoli telemetrii
>kup si nejaky mac
macko/10
|
|
Re: Kalich
Od: nomi
|
Pridané:
7.4.2017 10:24
tiez mam hackintosh uz 3 rok, ked niesi dilino a vies citat tak nakupis komponenty ake doporucuju tak mac funguje bez problemov,
staci len neaky i3,5,7 proc (od 3serie vyssie),
ak potrebujes gpu tak nvidia, zopar amd-ciek tiez,
MB s kompatibilnou lan - intel atheros, tonymacx86 ma peknu tabulku s kompatibilitou spravenu,
hdd ssd barjaky..
|
|
Re: Kalich
Od: Majk0
|
Pridané:
9.4.2017 23:38
"chcel som tam dat linux no nechce sa mi riesit sracky z UEFI biosom"
aky mas problem s UEFI a linuxom? vlozis instalacku, nainstalujes a ide to out of the box. Jediny problem je secure boot a nepodpisane kernel moduly (vbox, ...). Aj to sa vsak da trocha zlozitejsie vyriesit, alebo proste vypnut secure boot.
|
|
Re: Kalich
Od: ja.
|
Pridané:
11.4.2017 11:19
Pretoze tito odbornici nevedia, co je to UEFI a aky je vlastne rozdiel medzi UEFI a BIOSom. Mnohi su sokovani, ked sa dozvedia, ze UEFI ma dokonca boot manager a mozes si vyberat system, ktory chces nabootovat z neho a nehrozi boj o MBR medzi Windows a Linuxom.
Aj Secure Boot je v pohode. RH/CentOS/Fedora udrziavaju bezpecnost v celej retazi, takze kernel moduly musia byt podpisane, co je nieco, co vyriesi Machine Owner Key. Aspon vies, ktore moduly si podpisal a ktore sa ti snazi niekto podvrhnut. Ubuntu & co na to uplne kasle, aj ked je kernel nabootovany cez Secure Boot a ma komplet trust chain, tak nacitavaju nepodpisane moduly jedna radost.
|
|
Re: Kalich
Od: kekeket
|
Pridané:
6.4.2017 11:14
Moj nazor je ze hackintosh s tym sa budes zabavat ako s linuxom aby si tam rozbehal vsetko co potrebujes. Furt tam najdes nejaku picovinu ktora nefunguje. Naser sa a kup si macbook pro.
|
|
Re: Kalich
Od: dziny1
|
Pridané:
6.4.2017 11:46
Mam postaveny Hackintosh desktop (Skylake 6600K plus doska Gigabyte GA-Z170N) a tiez mam normalny Macbook Pro. Nie je medzi nimi ziaden rozdiel, vsetko chodi na oboch rovnako. Nemal som ani ziaden problem s upgradom, slo to normalne cez Apple store + upgrade Nvidia ovladaca na GTX970.
|
|
Re: Kalich
Od: Písmenko písmenko
|
Pridané:
6.4.2017 12:41
Nie je medzi nimi ziadny rozdiel - takze su na nerozoznanie?
|
|
Re: Kalic
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.4.2017 12:47
Skor nie su rozoznatelne.
|
|
Re: Kalic
Od: Písmenko písmenko
|
Pridané:
6.4.2017 15:47
Priekazne mám tvoj top comment vieš asi kde. Ale nedivil by som sa, keby si ani netušil
|
|
Re: Kalic
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.4.2017 15:54
Asi na displeji.
|
|
Re: Kalich
Od: kekeket
|
Pridané:
6.4.2017 12:43
hej ale myslim ze staci ked netrafis spravny komponent, a moze sa teoreticky stat ze nebude fungovat napriklad sietovy adapter na wifi, ethernet... cize ked skladas hackintosh musis si byt na 100% isty ze tie komponenty budu fungovat pod MacOS ze existuju na ne drivre.
|
|
Re: Kalich
Od: dziny1
|
Pridané:
7.4.2017 11:26
Nie je to ziadna veda https://www.tonymacx86.com/buyersguide/april/2017
|
|
Re: Kalich
Od reg.: ericek111
|
Pridané:
6.4.2017 15:25
Mám Hackintosh a jediné, čo som musel riešiť, bola inštalácia driveru na grafiku - rovnako, ako v každom systéme.
|
|
Re: Kalich
Od: neprihlaseny uzivatel
|
Pridané:
6.4.2017 18:55
"We have reached out to Nvidia for a statement about compatibility down the line with lesser 10-series cards, and I’m happy to report that Nvidia states that all Pascal-based GPUs will be Mac-enabled via upcoming drivers. This means that you will be able to use a GTX 1080, for instance, on a Mac system via an eGPU setup, or with a Hackintosh build. Exciting times, indeed."
http://dopice.sk/jog
|
|
investicia
Od: debil_
|
Pridané:
6.4.2017 10:58
...a stalo ich to WP10
|
|
Seriem na W10
Od: W10 sráč
|
Pridané:
6.4.2017 11:13
Jebat W10
|
|
MITM logovanie...
Od: nestoji za rec
|
Pridané:
6.4.2017 11:37
Potencialny by malo byt mozne vymenit DLLko zodpovedne za SSL/TLS za upravene s logovanim este nesifrovanych dat. Ci sa mylim? Kedysi sa takto robili kadejake prasaciny...
|
|
Re: MITM logovanie...
Od: teore
|
Pridané:
6.4.2017 13:14
teoreticky ano, prakticky je mozne ze si robi nejaky hash ze nebola tato dll modifikovana (co si win robi uz dlho a nahradza si potom z ineho foldra tuto dll na povodnu, ano aj tam sa mu da zmenit a potom to ma uz tazsie, ale aj tak si to vie checknut)
Skor by ma zaujimalo, ci ten mitm certifikatovy vie detegovat naozaj... lebo inak by to detegoval aj ine softy, napr bankove certifikaty v internet bankingoch sa zvyknu pri prihlasovani takto kontrolovat v lepsich bankach, prave preto ze sa verejne vie o tom, ako mnohe firmy maju mitm nasadene na firewalloch a kontroluju vsetku prevadzku svojich zamestnancov, (casto na to je realny dovod). Ale dobry zvyk je vypnut mitm na fw pre ibankingy a pod.
|
|
Re: MITM logovanie...
Od: werwew
|
Pridané:
6.4.2017 13:54
samozrejme, ze mitm detekuje. od pruseru s podvrhnutym wsus serverom si na to davaju bacha.
|
|
Re: MITM logovanie...
Od: .vždy
|
Pridané:
6.4.2017 13:21
Áno.
Mýliš.
|
|
použi
Od: deb1l
|
Pridané:
6.4.2017 12:30
DWS Lite
|
|
Nebolo?
Od reg.: milan.ko
|
Pridané:
6.4.2017 13:05
"Ani po tomto kroku tak ale nie je známe, čo všetko Windows 10 odosielal doteraz aj pri najnižšej zvoliteľnej úrovni telemetrie. Overiť to technicky so stopercentnou istotou analýzou sieťovej prevádzky nebolo možné, keďže väčšina dát sa posiela šifrovaná cez HTTPS / TLS a takúto sieťovú prevádzku tak nie je možné dešifrovať."
http://bit.ly/2o0DZCT
|
|
Re: Nebolo?
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
6.4.2017 13:32
Nie, nebolo :) Vhodné je komentovať pred prečítaním článku až do konca, v tomto prípade aspoň ďalšieho odstavca...
|
|
Re: Nebolo?
Od reg.: milan.ko
|
Pridané:
6.4.2017 13:37
OK, moja chyba, asi mam seroslepotu, ale nevidel som to tam
|
|
Re: Nebielo?
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.4.2017 13:38
Presne tak.:D
|
|
-----
Od: 78569822365
|
Pridané:
6.4.2017 14:43
Podľa posledných zistení Windows 10 posiela aj kompletnú diskusnú aktivitu používateľov fóra dsl.sk. Po prenose však nie je schopný správne niektoré príspevky interpretovať.
|
|
Re: -----
Od: sensei-san
|
Pridané:
7.4.2017 12:28
syntaxterror, buď požehnaný
|
|
Nevie niekto co MacOS posiela na servery Apple?
Od: rolh
|
Pridané:
6.4.2017 15:01
Nevie niekto co MacOS posiela na servery Apple? Pustil som wireshark sem tam nejaky time server ale kontaktuje aj apple a nejake neidentifikovatelne ip adresy, ked ziadna app nebezala tak odoslal cca 17MB za den, chcel by som vediet co presne. Ale urcite popri tom kontroluje aj majly, updaty atd
|
|
Try BIATCH
Od reg.: lofas
|
Pridané:
6.4.2017 16:16
http://getblackbird.net/
|
|
\"priekazné\"
Od: radofan
|
Pridané:
6.4.2017 16:46
Vazena redakcia DSL.sk, vo vete
"Závery takýchto analýz tak nie sú priekazné."
ste pouzili slovo "priekazné". Co je to za slovo? Kde ste nan prisli?
Akoze z kontextu asi chapem vyznam, ale to slovo ani korpus nepozna - http://slovniky.korpus.sk/?w=priekazn%C3%BD
|
|
Aj majster tesár sa utne
Od: MoKy
|
Pridané:
6.4.2017 17:07
V slovenčine na to máme iné slovo https://goo.gl/bM7Hbe.
|
|
Re: iba ak bi hej
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.4.2017 17:19
Tak ale v takom pripade je priekazne treba kontaktovat skor korpus, ked tu nechyba a vsetci ho poznaju.
|
|
Re: \\\\ nejaký idio...
Od: jaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
22.7.2018 20:09
Nejaký pablb tlačí do komentárov pod diskusie slovko "priekazne" - pritom také slovo nejestvuje.
Zjavne sú podobne postihnutí aj niektorí akoženovinári :(
|
|
blokovanie telemetrie
Od: jackdd
|
Pridané:
6.4.2017 18:08
Ak chcete nastavit blokovanie ... musite pouzit firewall tretej strany, urcite nie eset smart security resp nic od eset-u... aj ked mate blokovanie aplikacie, tak eset odosiela data ktore su certifikovane microsoftom, odskusane.
Treba blokovat jednotlive procesy resp. porty... adresy sa nedaju lebo ked som rozbehaval blokkovanie za zaklade identifikacie z komunikacie, skoncil som na cca 400 adries na ktore sa microsoft pripaja... a po aniversary update pribudli dalsie :-)
povolit treba len porty na dns, dhcp, lokalnu komunikaciu povolit , na vonk ip adresy zakazat vsetko, okrem dns dhcp (pri vpn) .
blokovat treba tieto procesy: svchost , taskhost, dashost,lsass,services,system ...
|
|
Re: blokovanie telemetrie
Od: Das fuckerz
|
Pridané:
6.4.2017 18:39
Konečne trochu fundovaná odpoveď, nie ako drísty od zaostalých čo na riešenie odporučia makovník
|
|
Re: blokovanie telemetrie
Od reg.: Anomalia
|
Pridané:
6.4.2017 20:12
Ak by si sám nebol zaostalý degeš, tak si dáš ten makovník a s dostatočnou zásobou vhodných search tagov sa k riešeniu dopracuješ svojpomocne. Ale takto...
|
|
Re: blokovanie telemetrie
Od: Das Fuckerz
|
Pridané:
7.4.2017 4:53
No ty si dobrý lollo. Na windowse idem desaťročia. Mac mám v riti, ubuntuá a podobné nedorobky tiež
|
|
Re: blokovanie telemetrie
Od reg.: Anomalia
|
Pridané:
7.4.2017 6:14
Nemám rád keď niekto napriek snahám o relevantnú odpoveď im nadáva do zaostalcov, a ľúbim makovník. Windows som nebootol už cca rok a zrovna uvažujem že pôjde z partície het.
Install Arch.
|
|
Re: blokovanie telemetrie
Od: Das Fuckerz
|
Pridané:
7.4.2017 6:31
Si vo vlákne o Windows 10, nemontuj tu debilný mac pre primitívov a nagelované buzny + moderátorov telerána a zaplatených komparzistov ako riešenie, nechcem, nikdy, to radšej segu mega drive na prácu aj zábavu.
|
|
Re: blokovanie telemetrie
Od reg.: Anomalia
|
Pridané:
7.4.2017 7:45
Mg, veď ja hovorím o makovom makovníku s makom, nie o macu. Sektárski applisti s ich modlami ma nezaujímajú. Nabudúce napíš že makovník=mac, nemuselo tak dôjsť k tejto výmene názorov.
|
|
blokovanie telemetrie 2
Od: jackdd
|
Pridané:
6.4.2017 18:17
ak to dobre nastavite, bude blokovane vsetko... samozrejme nepojdu ani update windows, vtedy treba pr iaktualizaciach vypnut fw.... resp lepsie riesenie je rucne stahovat update... z catalog update microsoft com... a nechat nonstop blokovane pristupy na dane sluzby,,, este ich je viac, hlavne treba zruisit searchui , najlepsie vymazat exe, co je niekedy problem... treba pomenit prava fs, kilnut a rychlo zmazat -...
|
|
paranoia
Od: steve jobsss
|
Pridané:
6.4.2017 19:20
Ale používať apple a android, ktoré posielajú tiež všetko to vam nevadí
|
|
fw android
Od: jackdd
|
Pridané:
6.4.2017 21:14
na android existuje platena appka
root firewall
|
|
Re: fw android
Od: &roid
|
Pridané:
7.4.2017 4:52
Aj neplatena - no root firewall, celkom fajn
|
|
.......................
Od: tenodtal
|
Pridané:
7.4.2017 12:09
jenna otazka:
preco ms chce tie data a naco mu je to dobre?
ja by som nijake data od nikoho necel.
lebo ma to nezaujima ich to asi zaujima ze.
sak ked cu neh maju.
:D
|
|
Re: .......................
Od: Das Fuckerz
|
Pridané:
7.4.2017 13:08
Vela aplikacii, softverov, picovin obsahuje odoslanie chyby s podrobnymi datami tvorcom, ale robi to len par ludi, vacsinou problematiky neznalych pozerov ktori dufaju v analny kolik postou hned. Tak neviem preco by mal microsoft byt kontaktovany aj niekolko krat za den. Dokonca sa mi uz stalo ze som kontaktoval napr. tvorcov jednoho sw kde program zaujimavo padal, tak som snoril v androide roznymi sposobmi, ich soft zato nemohol, akurat nemali nieco osetrene. Uz som im chcel napovedat ale nejaky kokot z ich oddelenia ma furt spamoval preddefinovanymi postupmi reinstalacie. Tak jebem ja radsej na to.
|