|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
statistika
Od: quaso
|
Pridané:
6.11.2013 13:21
Rataju sa aj spolujazdci?
|
|
Re: statistika
Od: TradeMark
|
Pridané:
6.11.2013 13:26
Zda sa ti, ze spolujazdec soferuje?
|
|
Re: statistika
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
6.11.2013 13:39
mna by zas zaujimalo kto sa dobrovolne prihlasi do takeho testu ako respondent
|
|
Re: statistika
Od: akto79
|
Pridané:
6.11.2013 15:31
samozrejme je tam aj motivacia, ze ziskas body za ktore si mozes kupit rozne veci, prip. aj financna odmena http://vyskumy.sk/
|
|
Re: statistika
Od: .em
|
Pridané:
6.11.2013 13:42
ked jednou rukou telefonujes a druhou stelujes pesnicku, kto ma podla teba soferovat a kvaltovat? :))
ale aj tak, prave ti, ktori su najnebezpecnejsi (a jazdia najhorsie) maju telefonovanie povolene... uhadnite kto ;)
|
|
Re: statistika
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
6.11.2013 13:47
michael schumacher
|
|
Re: statistika
Od: Cotts
|
Pridané:
6.11.2013 15:54
slovenski fizli...
|
|
Re: statistika
Od: Sanxo
|
Pridané:
6.11.2013 16:23
Čože? Dostal si pokutu že na nich pi*uješ?
Čo keby ste sa pozreli do vlastných radov milí "dospelí" blízki detskému veku? Otecko Vám kúpi bavoráčika a vy sa s ním vytrepete hneď na prvej zákrute (a nedajbože ešte zabijete slušného človeka pritom).
|
|
Re: statistika
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.11.2013 18:40
to ze policajti telefonuju pocas jazdy a nedodrzuju dopravne znacky je davno zname, ako ta mohlo napadnut otom pochybovat? jasne ze nerobi to kazdy jeden ale vela ano
|
|
Re: statistika
Od: .em
|
Pridané:
6.11.2013 20:27
minule som bol svedkom postupky: [u]bez majakov[/u] STOPka, cervena a hned zakaz odbocenia... gotta catch 'em all :)
|
|
Re: statistika
Od: hmm.
|
Pridané:
6.11.2013 23:42
Natocit z toho video, nahodit anonymne na youtube tak aby bolo vidno pz, myslim ze si to pani policajti vzajomne toleruju a jednoducho ignoruju pretoze kde nie je zalobca tam nie je obhajca, ale ak by to bolo na internete cierne na bielom, niekde by zato museli padat hlavy, aspon nejake interne pokarhanie.
|
|
Re: statistika
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
7.11.2013 8:23
Za nelegálne natočené video?
No a okrem toho, policajt má špecifické postavenie aj v premávke, tak sa skúste do nich obuť, keď o tom neviete ani makké f.
|
|
Re: statistika
Od: .rm
|
Pridané:
7.11.2013 9:00
ty sa najprv zobud, lebo asi este spis...
natacat si mozes, legalne, ktorehokolvek statneho zamestnanca pri vykone funkcie... ked s tym maju problem, mozu podat vypoved.
policajt nema v ziadnom pripade specificke postavenie v premavke a nic ho neopravnuje na to, aby si BEZ MAJAKOV jazdil ako sa mu chce, ergo pre neho platia rovnake predpisy ako pre obycajnych smrtelnikov... ked ide na obed, tak padesatkou a jednosmerky si pekne musi obist dookola.
|
|
Re: statistika
Od: antifizel
|
Pridané:
7.11.2013 9:03
Makke F nevies o veciach ty... Fizel je verejny cinitel a ako taky musi strpiet natacanie na video, fotenie a pod.
Takze veselo do toho!
|
|
Re: statistika
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
7.11.2013 9:33
Ale nesmieš ho použiť na súde!!!
Alebo inak, sudca na takto neoprávnene nadobudnutý dôkaz by nemal vôbec prihliadať. A naštudujte si čosi o policajných vymoženostiach.
|
|
Re: statistika
Od: ...
|
Pridané:
7.11.2013 9:56
V jednej casti mas pravdu - takyto "dokaz" nie je na sude platny. Tak isto ako ked ma niekto kameru pred domom a nasnima zlodeja - ak nebola vystraha na viditelnom mieste, tak clovek si to natocit moze ale ako dokaz to uz pouzit nesmie.(v pripade viditelneho oznacenia som si nie isty).
Druha cast o policajnych vymozenostiach - ak idu na zasah, nie je problem. ALE - castokrat bezdovodna pomala jazda idu cez mesto 30 - ako dolsedok sa potom vodici iduci za nimi ich boja obehnut z dovodu keby nahodou. rychlosti vseobecne ignoruju zasah nezasah. Znacky castokrat tiez. Predpokladam, ze video o umyselnom blokovani ineho vodica si tiez videl.
Jednoducho, kto denne soferuej ich videl niekolkokrat porusit zakony a to neslo ani o prevenciu a ani o zvysenei bezpecnosti na ceste a ani ziadna ina forma zasahu.
|
|
Re: statistika
Od: .em
|
Pridané:
7.11.2013 10:25
naco sudy, lud spravi sud :)
lebo inak si neviem predstavit aby clovek platil niekoho, aby ho chranil a on ho miesto toho viacmenej buzeruje (hlavne na cestach, kde je ryza zarucena)... to je nejaka zvlastna forma masochizmu potom...
|
|
Re: statistika
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
7.11.2013 13:13
Bol si niekedy u zubára a stráááááášne Ťa bolel zub?
|
|
Re: statistika
Od: .em
|
Pridané:
7.11.2013 18:57
no, chvalabohu nebol, len s malickostami... ale daj, co si chcel napisat, som zvedavy :D
|
|
Re: statistika
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
8.11.2013 9:09
Si to nepochopil?
Zubár Ti tiež robí zle a ešte mu za to aj ochotne zaplatíš. A že o rok tú dnes dokašlanú robotu o5 napráva... A tak má biznis stále dookola.
|
|
Re: statistika
Od: .em
|
Pridané:
8.11.2013 12:42
nedobre prirovnanie, nedobre...
|
|
Re: statistika
Od: ...
|
Pridané:
6.11.2013 22:16
Ozval sa typicky Slovak, ktory samozrejme musi prirovnat vsetkych k jednej premiovej znacke, ktoru by si rad kupil, ale nema na to a bude preto nadavat na ostatnych.
|
|
Re: statistika
Od: igorigor
|
Pridané:
7.11.2013 1:31
ja by som si tiež rád kúpil bavoráka :D
|
|
Re: statistika
Od: lol.
|
Pridané:
7.11.2013 10:50
Co ti v tom brani? Kup si bmv - bakelitove motorove vozidlo, tj. trabant.
|
|
Re: statistika
Od: ja1
|
Pridané:
6.11.2013 14:45
ja niekedy brzdim nohou o podlahu ked sofer dobrzduje na doraz
|
|
smska
Od: ferry
|
Pridané:
6.11.2013 13:29
kým mali všetci tlačitkové telefóny, tak sa dalo smskovať aj poslepiačky.. teraz by mi jedna sms zobrala asi tak 10 minút a štyroch chodcov :D
|
|
Re: smska
Od: HKJ
|
Pridané:
6.11.2013 14:39
jj, preto je na ceste tolko mrtvych, ale chcelo by to qwerty mobil, ten je na toto idealny.
|
|
Re: smska
Od: juAhele
|
Pridané:
6.11.2013 16:00
Ja pisem v pohode poslepiacky pomocou MessagEase lebo ma len 4x4 tlacitka to ked si rozumne roztiahnes na 4 display tak neni sanca aby si sa palcom netrafil. Pravda treba sa naucit tu divne rozlozenu abecedu: http://dopice.sk/7Bf
|
|
Re: smska
Od: juAhele
|
Pridané:
6.11.2013 19:14
ale nie v aute! niesom (sebe)vrah
|
|
Re: smska
Od: ghsert
|
Pridané:
7.11.2013 8:10
ja pisem v aute uplne s kludom, dokonca aj za volantom a aj pri nastartovanom aute. Nevidim v tom absolutne ziadny problem. Pokial nie je v pohybe :).
|
|
Re: smska
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
6.11.2013 21:51
Preto nemám dotykový. Takto viem odpísať aj na motorke :D
|
|
Re: smska
Od: Junak pravy
|
Pridané:
6.11.2013 23:01
Stary dobry SE k750i... nostalgia :)
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: krak
|
Pridané:
6.11.2013 13:30
ja aj ranajkujem pri soferovani. usetrim tym cas ;)
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Mr X
|
Pridané:
6.11.2013 13:33
to by som nerobil ja som za to raz skoro dostal pokutu ale nejako sme sa dohodli...
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: LGA
|
Pridané:
6.11.2013 14:15
"Tak pán vodič, tentokrát to bude za dva rohlíky, ale nabudúce..."
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: :DDD
|
Pridané:
6.11.2013 14:18
Nabuduce od nas dostanete pokukukuku tu tu a tu...
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: lololololol
|
Pridané:
6.11.2013 15:15
a nebolela ta po tej dohode rit? :)
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: lto
|
Pridané:
6.11.2013 14:15
Ja som videl malovat sa babu v aute, ked sme pomaly sli v kolone na Pristavny :)
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: rambo3
|
Pridané:
6.11.2013 14:20
Mal si jej ponuknut ze ju zadarmo zmalujes.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Niktosh
|
Pridané:
6.11.2013 16:04
To je este v celku bezne, ale ked si niekto v kolone cita noviny... to uz je ina kava :) Moj top co som videl bolo, ked zenska mala telefon na ramene a nieco si zapisovala perom do diara. A to vsetko za volantom :/
Inak to, ze by zeny za volantom telefonovali menej sa mi nejako nechce verit.. ja by som to dal narovnako.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: amolo
|
Pridané:
6.11.2013 16:14
tak mozes si spravit vlastny prieskum a vymysliet si vlastne vysledky. kazdy ma pravo natipovat si svoj prieskum tak ako sa paci jemu
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Niktosh
|
Pridané:
6.11.2013 16:36
Hmm, to by som mohoool...
Prepacte mlady pan, mohol by som vam polozit otazocku? Ano?
Takze... Ako casto telefonujete pri soferovani?
|
|
5 debilov
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
6.11.2013 17:12
Tiež som videl chlápka v križovatke na Bajkalskej... Na volante čítal noviny a ešte mal na nich jedlo a ujedal si z toho.
Ako šoféroval cez križovatku - no to netuším...
|
|
Re: 5 debilov
Od: jude
|
Pridané:
6.11.2013 23:10
pohodka, v DE dali fotak pod most a fotili kazdeho kamionistu, co robi za volantom. Jedlo, noviny, krizovky... bezna vec...
podla mna navacsim expertom, v tomto pripade skor expertkou, bola jedna dama, ktora si lakovala nechty. na nohach vylozenych na volante :)
|
|
Re: 5 debilov
Od: heheh
|
Pridané:
7.11.2013 0:15
ja zapnem tempomat, asistenta jazdneho pruhu a v klude sa na zadnom sedadle naranajkujem...
|
|
Re: 5 debilov
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.11.2013 7:49
v Emerike si typek kupil karavan a dal tempomat a siel si dozadu spraivt kavu. Samozrejme sa vytrtkal, zazaloval spolocnost vyrabajuca tie karavany, ze v navode nieje napisane, ze to nemoze a vyhral. Svet speje do psej riti.
|
|
Re: 5 debilov
Od: jude
|
Pridané:
7.11.2013 13:25
amerika - oni maju tu 'sudiacu sa' kulturu.
niekto ti nabura auto - poistovna ti zaplati polovicku, ty das na sud toho druheho, nech ti vyplati zvysok. sud ti to priklepne a te dobrodinec, co ti auto nabura ide za svojou poistovnou s rozsudkom, a jeho poistovna ti potom doplati zvysok.
alebo, niekto sa na tvojej oslave zrype zo schodov - zlomena ruka. jeho poistovna ho posle do pajce, pac nemal byt ozraty. on zazaluje teba, bo ti barak patri a sud mu priklepne odskodne. ty zabehnes za tvojou poistovnou, pac mas barak poisteny, oni urcia, kolko ho odskodnia a uhradia mu odskodne. ty bud uhradis zvysok, alebo sa on sudis s vyrobcom schodov...
cele to posobi, ako by boli spojene staty obyvane bandou nesvojpravnych individuii.
|
|
Re: 5 debilov
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
8.11.2013 9:11
Hlavne že my sme tu samí svojprávni...
Jednoducho tam majú iný systém na mnohé, ak nie na všetko. Inak fungujúce. Oni možno tak nechápu tie naše pomery.
Stačí sa pozrieľ na Luník a pri "správnej" prezentácií si vo svete myslia, že ako tu šikanujeme cigánov...
|
|
Re: 5 debilov
Od: jude
|
Pridané:
8.11.2013 9:44
jj, ako to beriem a aj chapem.
stejny system mas aj v kazdom zodpovednom podniku - pri kazdej veci mas presne spisane, co sa s nou moze a co nie. pri kazdej latke mas presne napisane co sposobuje, ako s nou zaobchadzat a co robit, ked...
stejne mas aj na vsetko predpis - ako chodit po chodniku, po schodoch, ako sa spravat na prechode, kto ma kedy, ako a v akom pripade prednost.
a je to dobre... bo vzdy kazdy vie co a ako treba...
ale!
a/ taketo veci znizuju prirodzenu ostazivost ludi - proste ludia nemusia mysliet, tak to casom zabudnu. a potom sa stava, ze si expert moze susit zvieratko v mikrovlnke alebo skusat cicinou zastavit motorovu pilu...
b/ ziaden vyrobca nie je schopny mysliet na vsetky mozne zneuzitia svojho vyrobku /to by sa ti mozog zastavoval, coho su niektori jedinci schopni/...
tl:dr - ludia by za vlastnu hlupost nemali byt odskodnovani :)
|
|
Re: 5 debilov
Od: jude
|
Pridané:
8.11.2013 9:49
k tomu hore spomeniem jeden sudny pripad:
zena zalovala jeden obchodny retazec za to, ze sa v jeho priestoroch potkla o nespratne decko, spadla a utrpela ujmu (uz si presne nepamatam, ci si zlomila packu alebo len narazila trtac - ale to je bezpredmetne).
dala retazec na sud a vysudila mastne odskodne (par sto tisic usd).
ceresnicka na torte: to nespratne decko bolo jej vlastne :)
|
|
Re: 5 debilov
Od: xavier de la slovak
|
Pridané:
7.11.2013 7:49
to by na slovensku museli byt pruhy namalovane :)
|
|
remulus
Od: remulus
|
Pridané:
6.11.2013 13:34
Najlepší sú takí, čo trúbia na chodcov na prechode a pritom telefonujú.
takým zobrať aj občiansky preukaz !
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.11.2013 13:43
najlepsi su taki, co ide po chodniku, pride k prechodu, nepozrie sa ci moze a vstupi na vozovku. Ked to je cez den, este ako tak sa da.. zatrubis, zaflekujes a casto zastanes.. Extremisti to robia vnoci, ked nemas sancu ho zbadat, alebo vyskakuju spoza auta stojaceho na krizovatke a davajuceho prednost. Ti su potom vacsinou na chirurgii, v horsom pripade v marnici. Tym treba brat OP!
|
|
Re: remulus
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.11.2013 13:58
Myslim ze aj pani soferi, aj pani chodci by si mali opat prestudovat pravidla cestnej premavky.
Samozrejme chodec sa nema co vrhat na vozovku, ak vidi ze tam svistia auta jedno za druhym. Ma smolu. Aj ked stoji pred prechodom. V tomto pripade je to len na ustretovosti vodicov, ci zastanu cloveku, ktory uz skoro 2 minuty stoji pri krajnici cesty a pred prechodom ako debil a ocividne tam stoji preto, lebo chce prejst na druhu stranu cesty. V tomto pripade je vsak pravda na strane vodicov. Vodic ide po vozovke a ak chodec vstupuje na vozovku, musi si sakramentsky rozmysliet, preco, zaco, naco, kedy, kde, ako ... Samozrejme kedze sme na Slovensku, tak tam tech chodec stoji dost dlho, kym prejde 15 aut a sesnaste mu ponukne moznost pretmolichat sa na druhu stranu vozovky. V Rakusku ci Nemecku je to v opisovanej situacii bud prve ci druhe auto, ake nie šesnáste.
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.11.2013 14:30
NIKTO by nemal byt trestany za to, co nevie ovplyvnit. Napr. neska bolo mokro, smykalo sa, ty mas ist v dedine 50, ides 50. Brzdna draha je tak 15-20m. Ak ti chodec vojde na prechod a ty si k prechodu blizsie, tak ho zrazis. Vysvetluj potom na sude, ze chyba je chodec... neda sa, co? Zrusit prednost!
|
|
Re: remulus
Od reg.: leader
|
Pridané:
6.11.2013 14:46
ty nemas ist 50, ty mas prisposobit jazdu stavu vozovky...
|
|
Re: remulus
Od: 42sfa
|
Pridané:
6.11.2013 16:23
V pravidlach je napisane, ze mas prisposobit, nie ze mas zastavit vzdy na 10m. Prisposobit tiez znamena k podmienkam ktore vladnu v danu sekundu prejazdu. 50 tam moze byt ok a o minutu 30 vela. Neda sa teda generalizovat ;). A ak tam ten chodec vpali na slepo tak ti pomoze iba vestecka gula. Ta ale nie je zohnatelna a aj tak ju nemozes pouzivat za jazdy.
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.11.2013 18:19
prisposobit stavu vozovky znamena aby si sa nevykotil ked ta nic neohrozilo. Ak sa ti vysmykne z vedlajsej auto a ty nezastavis, tiez pouzijes argument ze mal si prisposobit? ze nie? Chodci nemaju co mat prednost, lebo clovek je sprosty tvor a ma jemnejsi skelet jak auto.
|
|
Re: remulus
Od reg.: leader
|
Pridané:
6.11.2013 18:23
auto z vedlajsej nema prednost
chodec na prechode prednost ma
chapes co to je prednost?
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.11.2013 22:22
si moze tu svoju prednost akurat tak poyebat ked nestihnem zabrzdit, a to je prave pointa!
|
|
Re: remulus
Od reg.: leader
|
Pridané:
6.11.2013 23:40
lenze ak mal on prednost tak pojdes do basy...a to je prave pointa!
|
|
Re: remulus
Od: roob_xperia
|
Pridané:
7.11.2013 6:13
no a on iba zomrie... vcera na mare v spravach aj 2.. "policajt zrazil matku 3deti" Kazdy si musi vybrat sam, ci mu je lepsie byt zrazeny, alebo da autu prednost, lebo auto je silnejsie a nijak zo zrazky chodec vitazne nevyde.
|
|
Re: remulus
Od reg.: leader
|
Pridané:
7.11.2013 7:06
prave preto ten slabsi potrebuje ochranu! a preto ma chodec prednost
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.11.2013 7:33
chodca treba chranit najma pred samym sebou, lepsie ho ochranis ked mu prednost zoberies. Aj auto je slabsie a skor zastane ako vlak, tak ma vlak prednost. Rovnako to treba spravit aj pri chodcoch.
|
|
Re: remulus
Od: klávesnice
|
Pridané:
7.11.2013 8:07
A v Senci majú nesmrteľných chodcov, hlavne večer...
|
|
Re: remulus
Od: __fuxo
|
Pridané:
7.11.2013 8:08
roob_, clovece, Ty si strasny kokot. Vsimam si Ta uz dlho, ale teraz som Ti to uz musel napisat...
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.11.2013 13:13
ok, tak este napis, ake je najvhodnejsie riesenie, aby sa zabranilo zrazaniu chodcov. Nejake co by fakt pomohlo. Bez argumentov urazat vie hocikto, ale ja pisem k veci a ak by to tak spravili, mrtvych by ubudlo.. Daj nieco.
|
|
Re: remulus
Od: fsad
|
Pridané:
7.11.2013 13:59
zaklady fyziky
vyrazne zjednodusenie / skratenie pravidiel
vyrazne obmedzenie ich castych zmien
zvladnutie zakladov uz v predskolskom veku
ich ucenie uz na zakladke pocas povinnej dochadzky
chodicaky az kym nebude vydany vodicak
|
|
Re: remulus
Od: fet435
|
Pridané:
7.11.2013 8:14
mas pravdu, ale, vzdy je tam to ale. Ochranu ma na papieri (velmi nizkej hodnoty btw), ten fyziku nepresti. V danej sekunde je to potom kazdeho boj sameho za seba.
|
|
Re: remulus
Od: anti roob_
|
Pridané:
6.11.2013 14:47
robík bobík a tá vetička v pravidielkách o cestnej premávke, že vodič je povinný prispôsobiť rýchlosť jazdy stavu a povahe vozovky a svojim schopnostiam tak aby dokázal zastať pred prekážkou ti nič nehovorí čo? pri tvojom výklade, ak je na ceste súvislá poľadovica a tvoja brzdná dráha je 200 metrov...
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.11.2013 18:07
chodec ktory nahle vstupi do vozovky nieje prekazka! a ano ked je poladovica tak z 50tky je brzdna draha 30-40 metrov, a to si musia chodci uvedomit, ze to auto proste nezastane aj keby to soferoval cak noris
|
|
Re: remulus
Od reg.: Podme spolu trolit, pozri ja uz trolim
|
Pridané:
6.11.2013 18:59
heeej, tak to uz prehanas!
|
|
Re: remulus
Od: anti roob
|
Pridané:
7.11.2013 8:28
robík, iný príklad lebo evidentne si logiky veľa nenabral, ideš po ceste, auto pred tebou dá prednosť chodcovi (povedzem že musí trochu prudšie pribrzdiť ale iba trochu) ty neubrzdíš lebo si neprispôsobil jazdu vozovke, kto bude na vine? chodec? nie ty, tak si to už konečne uvedom, hovoríme o bežnom príklade, tak isto, v protismere dáva prednosť chodec je už na tvojej strane a neubrzdíš... nikto nehovorí o samovrahoch čo idú s klapkami na očiach
|
|
Re: remulus
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.11.2013 13:58
Druha strana mince: AK UZ JE, este raz opakujem AK UZ JE chodec na vozovke a na prechode pre chodcov, UZ MA prednost a s tym uz vodici neurobia nic. Samozrejme druha vec je, ako sa chodec na vozovku a na prechod dostal. Ci to je samovrazedny debil vrhajuci sa medzi iduce auta, alebo ozaj poctivo vycakana chvilka volnej vozovky. Trpezlivosti nemaju dost ani chodci a preto sa niektori kvoli "ustretovosti" vodicov bezhlavo vrhaju na vozovku pomedzi iduce auta. Vodicom sa potom samozrejme nemozno cudovat, ze na takychto samovrazednych imbecilov nadavaju. A su este aj chodci totalni kkti, nepozerajuc sa okolo seba, drb ho na vozovku spomedzi busu, sluchatka na usiach, kkti retardovani, osprosteni, ohucani ...
Takze ukazkovye priklady mozno najst aj spomedi soferov aj chodcov. Priklady kktov takisto aj spomedzi soferov aj chodcov.
|
|
Re: remulus
Od: msx
|
Pridané:
6.11.2013 14:12
Nemáš pravdu. Paragraf 4 odsek 1 písmeno f) hovorí:
(1) Vodič je povinný
f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť,
Takže žiadne také, že má automaticky prednosť. V prvom rade chodec nesmie ohroziť vodiča. Takže by mal vstúiť jednou nohou na predchod, počkať, kým prejdú vozidlá, ktoré už nemôžu zastaviť a počkať, kým mu ďalšie vozidlá dajú prednosť. Ak mu nedajú, chodec chybu nespravil. Lenže ak on skočí pod kolesá to neznamená, že mal prednosť.
|
|
Re: remulus
Od: anti msx
|
Pridané:
6.11.2013 14:53
ty sa zlatúšik vráť do autoškoly, ohroziť nesmie vodič chodca, či nevieš pochopiť jednoduchú vetu?? mi povedz ako môže chodec ohroziť vodiča? skočí čelovku na predné sklo, prerazí ho a zlomí vodičovi nos?? sa zamysli el stupido
|
|
Re: remulus
Od: 34215fs
|
Pridané:
6.11.2013 16:40
http://www.vyvlastnenie.sk/ predpisy/zakon-o-cestnej-premavke/ -> § 53
Ako moze chodec obmedzit alebo ohrozit vodica a posadku vozidla? Co sa asi tak moze vsetko stat ked sa vodic zacne nahle uhybat? Hmm, iba tie co ma napadli hned na zaciatku - vsetko co suvisy s opustenim vozovky. Tukance, narazy, zrazky, zjazd do jarku alebo potoka. Kubica by vedel porozopravat co narobi zvodidlo vo vozidle...
|
|
Re: remulus
Od: romus
|
Pridané:
6.11.2013 16:42
bratkm, neser.. ak ti skoci chodec do cesty, rovnako ohrozi seba aj teba. ak ho zosupujes, je dost mozne ze stratis kontrolu nad autom a kto vie kde skoncis. ak strhnes volant, mozes skoncit este horsie, na zabradli, v lampe, autobusarovi v kabine. takze tak
|
|
Re: remulus
Od: anti romus
|
Pridané:
7.11.2013 8:29
nikto nehovorí o skokanoch
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.11.2013 13:16
ja tu cely cas pisem o skokanoch. S normalnymi chodcami problem nieje, nikdy nebol a nikdy zrazeni nebudu. Z chodcov zrazenych na cestach isi 95% mozu za to sami chodci.
|
|
Re: remulus
Od: msx
|
Pridané:
6.11.2013 14:15
Aby to bolo kompletné:
Paragraf 53
(2) Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách. To platí aj voči vodičom odbočujúcim na cestu, cez ktorú chodci prechádzajú. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť. Iným účastníkom cestnej premávky ako chodcom je používanie priechodu pre chodcov zakázané.
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.11.2013 14:27
ale ved to je normalnemu cloveku uplne jasne a aj to tak robi. Problemovi su dementi, ktori si z vyhlasky pamataju len "ja mam prednost lebo som na prechode". Vzhladom na ich ochranu treba prednost chodcov na prechode zrusit! Ak by bolo mozne spravit statistiku preratanu na kus chodca, som si isty ze nasobne viac chodcov zomiera na prechodoch ako mimo prechodu. Lenze mimo prechodu sa cez cestu nesmie, ale viaceri to nerespektujeme, ze... ale tam vieme, ze auto ma prednost.
|
|
Re: remulus
Od: kecuup
|
Pridané:
6.11.2013 14:56
aha...takze rovno sa mozu zrusit komplet vsetky prechody kde nie je semafor...a vlastne aj tam kde je...ved na cervenej sa musi stat ci uz tam prechod je alebo nie je... tiez som sofer ale odtial potial...
prechod by mal vo vodicovi zvysit pozornost...lebo vsetci vieme ,ze je to miesto urcene na prechod z jednej strany na druhu pre chodcov... juchuuu
|
|
Re: remulus
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
6.11.2013 17:14
Prečo by si nemohol prejsť cez cestu mimo prechodu???
To mi ukáž ako je to vo vyhláške.
Môžeš, ak na blízku nie je priechod a to kolmo cez cestu.
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.11.2013 18:13
v skolskej a obytnej zone mozes prejst cez cestu kde chces. Na "normalnej" ceste nemozes, mozes len po prechode. A aj to sa najskor musis presvedcit, ci pripadne auto si ta vsimne a ak si ta vsimne ci zastane. Ak by to chodci takto robili (ja to tak robim) tak by bolo 0,00 mrtvych na prechodoch. Napr. posledny smrtelny uraz na prechode co poznam bol pred 2 rokmi pri autobuske, typek sa ponahlal na autobus... V tme vbehol bez presvedcenia sa na prechod a auto nezabrzdilo... vocis si ho mozno vsimol ked ho nabral. Ak ma svedkov, tak z toho vyviazol, ked nema, tak dnes sedi... neviem ako to dopadlo.
|
|
Re: remulus
Od: pepri
|
Pridané:
6.11.2013 23:58
Hmmm, vyzerá to na nejakú traumu zo stretnutia s chodcom a snahu obhájiť svoje nesprávne konanie. Ak si šofér, tak si doštuduj zákony.
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.11.2013 7:26
:) vcera dalsie 2 pripady zrazenia, vsetci ste mudri jak salamunove papuce, ale treba pre to spravit nieco aby sa to nedialo. Aktualne zakony su zle.
|
|
Re: remulus
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
6.11.2013 15:01
Ano, isty cas mali chodci absolutnu prednost, ale po case to opat zmenili, lebo sa zacali bezhlavo vrhat pred auta.
Ja zase milujem cyklistov na prechode. Jednak, maju zosadnut a ist peso, a druha vec, ide rozbehnuty po chodniku a ani sa nesnazi pred prechodom pribrzdit.
Samostatna kapitola su kostolnici. Idu z kostola krizom/krazom cez cestu, aj ked 5 metrov od nich je prechod. A este maju tu drzost sa rozculovat, ze preco trubim, ved oni mi len vbehli mimo prechod do cesty, par metrov odo mna.
|
|
Re: remulus
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
6.11.2013 17:16
Ale Ty vidíš že je tam priechod...
Tak už z toho titulu máš byť ostražitejší...
|
|
Re: remulus
Od: 786hdf
|
Pridané:
6.11.2013 17:25
A chodec nemusi nic lebo ak neabsolvoval autoskolu tak o nejakych pravidlach tusi iba to co sa k nemu dostalo ludovou slovesnostou a cez bulvar (cize v drtivej vacsine kraviny). Takto sa to neda ked jeden "musi" a druhy ani len "netusi". Tam proste k problemom dojst musi, otazka je len kedy.
|
|
Re: remulus
Od: hmm
|
Pridané:
6.11.2013 18:27
kazdy ucastnik cestnej premavky je povinny poznat pravidla cestnej prevadzky...
|
|
Re: remulus
Od: 6 stars wanted
|
Pridané:
6.11.2013 19:35
Hey Niko, its your cousin Roman! Would you like to go bowling?
|
|
Re: remulus
Od: 324fsadf
|
Pridané:
7.11.2013 8:45
Povinny sice je, ale iba na papieri. To ti nepomoze ked sa uz s takym zrazis. Iba vodic ma aky taky doklad o tom. Mi povedz kde sa ich ten "ucastnik" nauci ked neabsolvuje autoskolu. A ako sleduje vsetky zmeny iba v tomto zakone (v priemere kazdych 2.5mes). Z reality prosim.
|
|
Re: remulus
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.11.2013 13:41
to, ze ked chces prejst cez cestu sa musis pozriet dolava doprava a ked nic nejde potom ist ta mala naucit mama ked si mal 3 roky...
|
|
Re: remulus
Od: saf234
|
Pridané:
7.11.2013 13:56
Mali mali. Ale dodnes to ludia nevedia, napr ako vediet citat.
|
|
Re: remulus
Od: Ježiš ta miluje, ježiš je láska
|
Pridané:
7.11.2013 17:37
..kostolníkov vedie boh, ich kroky sú svaté, a nezpochybnitelné !
* Oooooóóóó, Ježiš ta miluje, ježiš je boh, a´j láska, halelujaaáá, bratia !!!
|
|
Re: remulus
Od: dadadwa
|
Pridané:
6.11.2013 14:24
ja ked vidim drahu audinu alebo nieco 30k + tak sa hodim na cestu lebo viem ze zastane :D u skodoviek atd si davam bacha :D
|
|
Re: remulus
Od: Erika Eleňjak
|
Pridané:
6.11.2013 13:59
Tym v marnici ten OP asi aj beru.
|
|
Re: remulus
Od: Zoran Mira "Grgo" Pićić; -Tika
|
Pridané:
6.11.2013 17:17
ovšem že berú, však jako sa potom dostanú sem všetci tí ukrajinci, rusi, moslimi, juhoslavania, a všetci tí z Východu a Juhu, a z krajín 3.tretieho sveta ?.. ;D) :P
|
|
Re: remulus
Od: Remuss
|
Pridané:
6.11.2013 18:13
Tiež sa mi to páči.
Už mi zachrípla trúba.
|
|
policajti
Od: II3
|
Pridané:
6.11.2013 13:45
kazdy policajt ktory denne neda aspon 3x pokutu za telefonovanie za volantom, by mal trojnasobnu vysku pokuty dostat ako zrazku z platu.
Za volatom telefonuje ovela viac ako 50% soferov-idiotov
|
|
titulok
Od: Tup
|
Pridané:
6.11.2013 13:48
no pokiaľ je to cez hands-free, nevidím problém, je to to isté, ako rozprávať sa so spolujazdcom. Pokiaľ nie, odobrať vodičák
|
|
Re: titulok
Od: HKJ
|
Pridané:
6.11.2013 14:40
blbost!!
nejde o ruku, ale o mysel, aj HF sada znizuje reakcie vodica..
ak si mysli opak, tak potom aj radenie manualnou pakou by malo byt trestne, lebo mam dole ruku z volantu..
|
|
Re: titulok
Od: Tup
|
Pridané:
6.11.2013 17:03
a kde je problém, ak s niekym rozprávaš cez handsfree? To, že rozprávaš a rozmýšľaš nad tým, čo povedať? tak to potom by malo byť zakázané rozprávať aj so spolujazdcom, ten ti tiež berie pozornosť.
A rozdiel medzi pákou a telefónom je, že telefón musíš položiť/odhodiť, z páky dáš ruku na volant hneď, nehovoriac ak by si ešte náhodou mal manual a v jednej ruke telefón a druhou rukou by si prehadzoval...
|
|
Re: titulok
Od: migg
|
Pridané:
6.11.2013 21:37
Prikláňam sa k názoru, že nejde o ruku ale o hlavu... Odjakživa držím volant len ľavačkou, pohodlne opretou a kerujem bez problémov a veľa. Ale keď telefonujem, tak si po skončení hovoru uvedomím - a to som už tu? Ani neviem ako som úsek prešiel...myslím, hovor, keď niečo vysvetľujem a musím nad tým rozmýšľať.
Inak keď telefón držíš v ruke, ktorou radíš nemáš problém preradiť aj s telefónom. 1 sekundu komunikácie oželieš a auto je stále pod plnou kontrolou... Skôr je podľa mňa dôležité rozhodnúť aký typ telefonátu v aute viesť a na aký odpovedať "šoférujem, zavolám neskôr"
|
|
Re: titulok
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
7.11.2013 8:29
Pokiaľ viem, volant máš počas jazdy držať obami rukami.
|
|
Re: titulok
Od: migg
|
Pridané:
7.11.2013 20:18
Nevidím v tom absolútne žiadny význam. Jedine tak na starej škodovke bez posilňovača... Pre mňa je to takto pohodlnejšie a flexibilnejšie čo sa týka jazdy v meste.
|
|
Re: titulok
Od: ...
|
Pridané:
7.11.2013 23:59
V pripade koliznej situacie instinktivne chytis volant oboma rukami - to je ta spravna poloha na riadenie. Ty si si uz zvykol na tu svoju polohu a vyhovuje ti sice, ale dvomi rukami lepsie reagujes ako jednou.
|
|
Re: titulok
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
6.11.2013 17:18
Je rozdiel dat ruku z volantu na 2 sekundy - pri preradovani, alebo na niekolko minut pri telefonovani. A to nevravim o preradovani pocas telefonovania.
HF je rovnake, ako spolujazdec. Tiez sa s nim za jazdy rozpravas.
|
|
Kravina
Od: msx
|
Pridané:
6.11.2013 13:58
Ten prieskum je dobrá kravina. Ak 35 % Slovákov telefonuje pri šoférovaní, tak sa asi pýtali tých čo majú vodičák, inak prieskup nemá význam.
|
|
mobily volanie za jazdy
Od: Aya-Maki-Hyuona-Yoona-Yul.Sica
|
Pridané:
6.11.2013 14:02
..ale ano, nech telefonujú, všetci, aj 2-3-4 telefonaty naraz, a vkuse, 24hod/7dní/365 dní, celý rok a celý život (..síce nevím, kvoli comu, a co také svetové majú všetci na to večné telefonovanie, mne došiel ten oné ..kredit už pred pár mesícmi, a nový som si už ani nekúpil (15 €, no nie som blázon, ani bohatý velkopodnikatel, nie som tak bohatý, aby som to mínal na mobily a kredity, a iné internety, a telefony, kt. každého aj tak len otravujú.. ://( )
.. - ale nech sa potom nikdo nediví, že sa stávajú také nehody jako napr. tá včera pod strečnom(?)..
P.S. - a nemám ani žiadne vozy, vodičák, ani auta, ani už, UZ nejak zvlšt netúžim, ani mi to nechýba.. ://( :( :[ ://// :( :((((
|
|
Re: mobily volanie za jazdy
Od: vkr
|
Pridané:
6.11.2013 14:07
ked vidim tento rukopis, vzdy si rad precitam, aj ked to nie je lahke..
|
|
Re: mobily volanie za jazdy
Od reg.: a3a3a3
|
Pridané:
6.11.2013 21:17
pre tieto komentare tu chodim
|
|
handsfree
Od: Koumak
|
Pridané:
6.11.2013 14:03
Sice mam na mobile handsfree, radsej som si zakupil autoradio, ktore ho ma tiez. Teraz ked sadnem do vozu, hned sa radio s mobilom sparuje a ked ma niekto vola, staci prstom raz tuknut. Popritom mam auto s automatom, takze naozaj mi postacuje na riadenie len jedna ruka...
Nechapem ludi, co musia tu blbu krabicku telefonu zdimat pri uchu a bud maju krk vykruteny, ked potrebuju obe ruky, alebo potom dusia na 1-tke/2-ke kus cesty za krizovatkou, alebo jazdia z pruhu do pruhu ako opilci. By som tiez za to bral nie len vodicak, ale aj rodny list.
Autoradio s BT stoji par susnov doslova. A pokial pipenka mala na vyt*tkanie si auta, nech si este dot*tka aj na handsfree BT sadu.
Neviem ako robili prieskum, ale ja osobne vidim najviac telefonujucich peroxydovych pipeniek a robosov z lazov.
|
|
Re: handsfree
Od: Margaery-Sansa-Shae-Igritte
|
Pridané:
6.11.2013 17:14
..už dotrtaktala.. :/(
|
|
Soferovanie
Od: Srnold Awarzenneger
|
Pridané:
6.11.2013 14:08
Ja si ho aj vyhonim niekedy pocas soferovania...
|
|
Re: Soferovanie
Od: lol.
|
Pridané:
6.11.2013 14:10
"Srnold Awarzenneger" ?
Niesi ty nahodou ten co povedal "I have sexdaily... I mean dyslexia. Fcuk!"
?
|
|
Re: Soferovanie
Od: Srnold Awarzenneger
|
Pridané:
6.11.2013 14:32
Dyslexiu mas mozno ty. Jedine co mam momentalne na dys je akurat tak dysharmonia mozno. Zjavne nedokazes pochopit, ze tie pismena som zamenil zamerne. Asi nemas moc abstraktne myslenie ale naopak striktne logicke, preto ta hned napadlo: zamenil pismena = ma dyslexiu.
|
|
Re: Soferovanie
Od: hontiak
|
Pridané:
6.11.2013 14:28
ja tiez, ale honim si v aute pravidelne, lenze ja mam stresne okienko, to stiahnem a vystrek ide cez neho von. mas aj ty stresne okienko ?
|
|
Re: Soferovanie
Od: lol.
|
Pridané:
6.11.2013 14:42
Nie, podla mna si ho honi do praveho uhla, tak ostrieka spolujazdca.
|
|
zaujimave.
Od: hmm.
|
Pridané:
6.11.2013 14:08
"Prieskum bol uskutočnený v októbri na vzorke 500 respondentov, ktorá bola podľa spoločnosti reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 15 - 65 rokov z hľadiska veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja."
Odkedy moze mat obcan vo veku 15 rokov na slovensku vodicsky preukaz na auto?
|
|
Re: zaujimave.
Od: .em
|
Pridané:
6.11.2013 14:12
sak ale soferovat moze, ne? ;)
|
|
Re: zaujimave.
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.11.2013 14:36
ale len AM, 50cm3 spalovaci motor, 4kW elektricky motor, s rychlostou do 45 kmh
|
|
Re: zaujimave.
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
6.11.2013 20:59
Už to dali na 125ccm a automat (skútre)
|
|
A prave vcera
Od: HuntScorpio
|
Pridané:
6.11.2013 15:19
No a clovek sa prave docita ze vecra zomrela miss universe 2010 a z diskusie k clanku vyplvyva ze vraj prave telefonovala pocas jazdy...
|
|
Re: A prave vcera
Od: hmm.
|
Pridané:
6.11.2013 17:31
Jj a vraj posledna vec ktoru jej ten chudak na druhom konci povedal bola ze "Dobre potom sa porozpravame, teraz zloz lebo naburas."
|
|
Re: A prave vcera
Od: RomanGTA4
|
Pridané:
6.11.2013 17:53
Mozno to bolo trochu inak...
http://i.imgur.com/2eEwYdl.jpg
|
|
telefonovanie bez HF
Od: mar5
|
Pridané:
6.11.2013 15:40
To malo co sa zdrzujem na SK sa stava,
ze kazdy den vidim aspon jedneho sofera iduceho auta telefonovat bez HF.
To je vizitka slovenskych soferov. Smutne. Statistika je pravdiva !
|
|
Re: telefonovanie bez HF
Od: 2345saf
|
Pridané:
6.11.2013 16:43
Nanestastie to v zahranici je uplne rovnake.
|
|
Re: telefonovanie bez HF
Od: lol.
|
Pridané:
6.11.2013 18:26
Tam pre zmenu telefonuje za volantom bez HF on, tak si tolko ostatnych nevsima. ;-)
|
|
Re: telefonovanie bez HF
Od reg.: Podme spolu trolit, pozri ja uz trolim
|
Pridané:
6.11.2013 19:21
Nie. to nie je pravda. po prevrate sme boli s rodicmi vo viedni a nikoho som tam nevidel v aute telefonovat.
|
|
Re: telefonovanie bez HF
Od: hyhgassa
|
Pridané:
7.11.2013 8:54
po prevrate bolo tak malo kufrikov, ze som ich nevidel volat ani v baroch, nie to este v aute :)
|
|
Re: telefonovanie bez HF
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.11.2013 7:31
ked ides na letisko do viedne, tak na Sk strane chodia vodici jak chrapuni a akonahle prekrocis hranice, tak akoby carovnym prutikom Henry Ploter zacaruje a zrazu kazdy jazdi normalne ako sa ma. Ides naspet a to iste, prekrocis hranice a z vodicov sa stavaju kreteni. je to asi rakuskym vzduchom aleboco..
|
|
Re: telefonovanie bez HF
Od: tre85
|
Pridané:
7.11.2013 9:04
To bude tym, ze tu ked ides 100 tak je to veeelmi vrazedne, mizne trava a mamicky s kocikmi v okruhu 5km. V Rakusku take neriesis. Prejdes cez dedinu a za nou hura predbiehas nasich co idu v strede cesty 80 tacho. To si vsimne kazdy. Rozne umyselne a celkom sofistikovane naschvaly od Rakusanov, Nemcov a Talianov je uz troska tazsie si vsimnut ked niekto jazdi iba 80 a nikdy nepredbieha. A nerobia to len u seba ale v celej EU. Ten ich styl "idem ja a ostatni sa ..."
|
|
Tak ja to vyriesim
Od: iOvcaaa
|
Pridané:
6.11.2013 21:11
Vsetkym telefonujucim blpcom za jazdy posielam R.I.P
|
|
Re: Tak ja to vyriesim
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.11.2013 7:53
vcera LV-Tlmace rano o 7 nehoda, vodicka presla do protismeru kde sa celne zrazila s autom, ktore islo ako malo. Sofer mrtvy. Zial casto na chyby vodicov doplacaju nevinni..
|
|
kokosss
Od: kokosss
|
Pridané:
6.11.2013 21:20
vyjebany sadiki heroin potkania brada dostane odskodne 150 tisic eciek z vasich dani
|
|
Re: kokosss
Od: ...
|
Pridané:
7.11.2013 9:55
Na gulku do cela by som sa mu ale poskladal...
|
|
oijweho
Od: rewfbiweriub
|
Pridané:
7.11.2013 0:22
>>Najlepší sú takí, čo trúbia na chodcov na prechode a pritom telefonujú.
>>
>>takým zobrať aj občiansky preukaz !
>Tiež sa mi to páči.
>Už mi zachrípla trúba.
A pri tom bola jedina fungujuca vec na tvojom Fiate.
|
|
oijweho
Od: rewfbiweriub
|
Pridané:
7.11.2013 0:23
>>Najlepší sú takí, čo trúbia na chodcov na prechode a pritom telefonujú.
>>
>>takým zobrať aj občiansky preukaz !
>Tiež sa mi to páči.
>Už mi zachrípla trúba.
A pri tom bola jedina fungujuca vec na tvojom Fiate.
|
|
policajny stat
Od: hoax
|
Pridané:
7.11.2013 12:19
minuly tyzden mi dali buzeranti 30€ za telefonovanie, policajny stat ...
|
|
Re: policajny stat
Od: to je jedno
|
Pridané:
7.11.2013 22:22
Otazka: Volal si? Ano? Tak co sa rozculujes?
Ja by som Vas hovada co prve co spravi ako nastartuje zavola niekomu a potom trapne hodinove hovory: Ahoj co mas nove nic ani ja nic tak ti volam ....
Co toto je za modu? Vidim chlapa co ma Q7 a ale telefon pri uchu? To ten debilko nema 30€ na handsfree? Nie on sa musi ukazat ze on ma telefon. Poviem Vam novinku dnes ma telefon kazdy a vela ludi aj 2!!!
|