|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kompomis
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 10:08
spravme kompromis... kopirovat sa moze vsetko a zrusme autorske poplatky.
|
|
Re: kompomis
Od: martincc
|
Pridané:
8.7.2015 10:25
Este lepsie stahujme kolko chceme co chceme a oni budu platit nam :-)
|
|
Re: kompomis
Od: Jerry19
|
Pridané:
8.7.2015 10:42
Tolko kopirovania a zadarmo to mam kopirovat ? To tu uz clovek nema ziadne istoty.
|
|
Re: kompomis
Od: Problem
|
Pridané:
8.7.2015 12:47
Sudruhovia, mame problem! Predaj gramofonovych platni, kotucov a kaziet do magnetofonov, CD diskov, DVD diskov a dokonca aj Blu-ray diskov klesa! Zasrati ludia minaju peniaze na internetovu konektivitu a seru nam na nase produkty! Internetovi operaratori sa vytesuju ako kedysi vyrobcovia kazetakov a videorekorderov! Nepomaha ani to, ze autorske prava sme predlzili na 1000 rokov po smrti autora s moznostou kazdy rok to predlzit o dalsich 100 rokov, som zufaly....
Sudruh preceda, mam navrh, co keby sme pekne po socialisticky zaviedli povinny poplatok na vsetku elektroniku?
Vyborny napad! Ked zomriem, ty budes novym precedom, sudruh!
|
|
Re: kompomis
Od: Bratislava Mesto kebabov
|
Pridané:
8.7.2015 22:24
ludom jebe a v noci sa doscavaju
|
|
Re: kompomis
Od reg.: Iguso
|
Pridané:
9.7.2015 10:00
Mne sa paci ta tabulka v clanku, to je asi screenshot z T602ky, az mi slza vyhrkla.
|
|
Re: kompomis
Od: Problem
|
Pridané:
9.7.2015 12:32
Podla mna to nebude editor T602 lebo ten ak sa nemylim nezvladal proporcionalne pismo.
|
|
Re: kompomis
Od: sledovac
|
Pridané:
8.7.2015 13:42
niekedy by fakt mohli platit za to, ze vydrzime sledovat nemenovane filmy alebo pocuvat nemenovanu hudbu az do konca
|
|
Re: kompomis
Od: adam Satan
|
Pridané:
9.7.2015 0:49
Adama duricu. Ten sa neda počúvať a všade ho pchajú, náhrada za desmod
|
|
Re: kompomis
Od: Martin z Martina
|
Pridané:
9.7.2015 9:05
kokos nieeee, to moze byt este nieco horsie ako ďesmod riťmus ????
|
|
Re: kompomis
Od: miro j.
|
Pridané:
8.7.2015 15:52
pri kvalite hudby a kinematografie produkovanej v dnesnych casoch , by to uz aj bolo nacase aby nam oni platili za to ze sme mrhali casom na ich tvorbu...
|
|
Re: kompomis - toto je vážnejšie
Od: 6546898784
|
Pridané:
8.7.2015 23:54
Budete moci nadále fotografovat například architektonické památky, a pak je volně (a pro nekomerční účely) zveřejňovat na sociálních sítích, nebo už takové jednání bude podléhat autorským právům? O kontroverzním návrhu na omezení takzavné „svobody panoramatu“, který by v důsledku mohl vést k druhé variantě, bude ve čtvrtek v ostře sledovaném hlasování rozhodovat Evropský parlament (EP).
Znění pozměňovacího návrhu:
(Evropský parlament) zastává stanovisko, že komerční používání fotografií, videozáznamů či dalších vyobrazení děl, která jsou trvale umístěna na fyzických veřejných místech, musí být vždy vázáno na předchozí souhlas autorů nebo jiných zplnomocněných osob.
e15.cz
|
|
Re: kompomis - toto je vážnejšie
Od: Jan Hus
|
Pridané:
9.7.2015 0:34
a Ty furt čo riešiš???
|
|
nahravanie
Od: Mr X
|
Pridané:
8.7.2015 10:13
Kópiu pre vlastnú potrebu jednoznačne musí byť umožnené. A tiež by som dal čo ide v tv tiež môžeme nahrávať. prečo by sme mali rozlišovať medzi správami(môžeme nahrávať) a filmom(nemôžeme nahrávať). V 90 rokoch video prehrávače frčali a vtedy to nikomu nevadilo, lebo to bol biznis.
|
|
Re: nahravanie
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:18
Suhlasim ze ak si kupim original , povedzme DVD. tak mam absolutne pravo si urobit koppi kolko chcem, napr urobim si kopiu, Z TEJ KOPIE budem pozerat ten film a DVD odlozim do "vitriny"
pretoze kvalita dnesnych dvd je asi taka, ze po 5 rokoch amen pupula a ja platim za dielo, nie za DVD nosic.
alebo neurobim kopiu, pokial prinesiem poskodene DVD hoci aj po 10 rokoch, a pozadujem vymenu za nove DVD, potom kopiu nepotrebujem.
logika, logika. logika na urovni druhej triedy prveho stupna zakladnej skoly niekde v kezmarku
|
|
Re: nahravanie
Od: sadas
|
Pridané:
8.7.2015 11:05
"vymenu" DVD mozes pozadovat aj dnes, lebo kupujes dielo nie nosic. neviem ako je to ale realne vymozitelne v praxi.
Tie poplatky su sprostost ale prv by som ale zmenil/skratil ochranu autorskych diel, ktorej dosledom su tieto poplatky. Preco ma co byt dielo chranene 70 rokov po umrti autora? Dal by som maximalne 10 bez ohladu ci zije alebo nie. 10 rokov od zhotovenia diela a koniec.
|
|
Re: nahravanie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:08
preto 70 rokov po umrti autora, lebo ked to bolo nastavene na kratsi cas, tak drzitelom prav sa ten cas minal a taky WD by stratil prava na mnohe rozpravky. tak si vylobovali 70 rokov. ale neboj, coskoro sa to zmeni a prava budu neobmedzene dlhe (lebo kazdu chvilu to predlzovat, to je vela penazi pre lobbistov, tak si vylobbuju raz a navzdy a maju klud)
|
|
Re: nahravanie
Od: PCnityXXX
|
Pridané:
8.7.2015 11:16
Z DVD teda ani nahodou pravo na kopiu nemas... Vsetky u nas predavane DVD su chranene proti kopirovaniu. Tym ti zanika pravo na kopiu aj kebyze uz mas doskrabane medium.
|
|
Re: nahravanie
Od: quix_
|
Pridané:
8.7.2015 11:37
nieco mi tu nesedi. ak mam pravo urobit si kopiu z legalne ziskaneho autorskeho diela, napriklad hudobne cd a zaroven mi toto pravo predajca/dodavatel/vyrobca/nahraviacia spolocnost odoprie pouzitim DRM na co sa tu hrame?
mam pravo spravit si kopiu a oni maju pravo mi to zakazat?
pravnicka/fyzicka osoba mi moze odnat nejake pravo? to kurva od kedy?
|
|
Re: nahravanie
Od: zlata rybka
|
Pridané:
8.7.2015 13:26
nielen ze mas pravo, ty si za to dokonca platis!!! ty si zaplatis za svoje pravo urobit kopiu a pritom ta spolocnost ti to pravo odoprie. pritom si si to zaplatil.
a ked si kupim prazdne DVD alebo CD a chcem si napalit svoj vlastny fotoalbum tak tiez platim poplatok - lebo ved predsa MOZEM na ten nosic napalit aj kopiu niecoho.
ked si kupim noz tak mozem ist rovno do chladku lebo ved predsa s tym nozom mozem byt aj vrah...
|
|
Re: nahravanie
Od: Jan Hus
|
Pridané:
9.7.2015 8:55
Ak máš nosič, na ktorom funguje ochrana, načo Ti je kópia???
Autorské práva sú v rôznych krajinách rozdielne.
Myslím si, že to znemožnenie vytvárať kópie je v poriadku. Ty predsa vlastníš originál a prehrať si ho môžeš kedykoľvek!
|
|
Re: nahravanie
Od: sensei-san
|
Pridané:
9.7.2015 9:20
To nie je ochrana proti poškriabaniu. To je ochrana proti kopírovaniu.
|
|
Re: nahravanie
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
8.7.2015 11:42
Kedze si vsak podla argumentacia zastancov poplatkov kupujem pravo na dielo, pozadujem mat dane dielo vzdy dostupne. Ci sa uz doskrabe medium alebo nie, alebo ci su uz DVD prehravace moralne zastarale a nie je mozne ziadny kupit, zaplatil som si pravo uzivat dielo a chcem ho aj vyuzit.
Ze sa im to uz nehodi do ich obchodneho modelu ma vonkoncom nezaujima, tak ako ich nezaujima doskrabane DVD.
|
|
Re: nahravanie
Od: Jan Hus
|
Pridané:
9.7.2015 8:56
Samé sa to médium nedoškriabe. A auto keď si doškriabeš, prečo nepýtaš u výrobcu kópiu???
|
|
Re: nahravanie
Od: sensei-san
|
Pridané:
9.7.2015 9:21
Pretože predajca auta ti nepredal licenciu. Predal ti fyzickú vec.
|
|
Re: nahravanie
Od: ...
|
Pridané:
9.7.2015 9:26
Ale same moze napadnut napriklad plesen. Casto k nemu neda vyrobca normlany obal - len papierovy. A dalsia vec, ak raz kupis nieco na mediu, zvycajne to nevyreklamujes ak mas problem ani nemozest ako nepouzite vratit.
|
|
Re: nahravanie
Od: Jan Hus
|
Pridané:
10.7.2015 8:07
Hej, splesnivie... To je ale Tvoja chyba...
|
|
Re: nahravanie
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 19:18
tak hold nekupim dvd.
nekupim ani auto, kde sa neda vymenit pneu, ked dostanem defekt.
nekupm auto na 1 defekt
nekupim 1 dvd na 1 skrkanec
|
|
Re: nahravanie
Od: pitt
|
Pridané:
8.7.2015 13:05
Logika ... nieje business ... bohuzial
|
|
Re: nahravanie
Od: Jan Hus
|
Pridané:
8.7.2015 12:29
Pre vlastnú potrebu vtedy, ak máš právo - licenciu na uvedené dielo. Ak nemáš, napríklad si si nekúpil DVDčko s hrou, nomôžeš si z bej robiť kópiu. To dá logika, že?
No moment s tými 90-tymi rokmi...
Keby nikto nevymyslel Internet a lacné napaľovačky, nebol by tu prakticky žiaden problém. Aj vtedy čiastočne problém bol, s pirátskymi kazetami a napr. ukrajinskými CD ktoré sa "vydávali" za originály.
Film pre vlastnú potrebu si budeš načo nahrávať???
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:16
Autori, poviem Vam to takto a nasledovne.
Pokial si pochodujem ulicou a je tam nejaky spevak, co chce ukazat svoj talent, tak su dva mozne scenare.
Prvy je ten, ze mu dam kolko chcem, pokial sa mi jeho dielo paci. jednoducho prispevok za pobavenie, mozeme to volat.
Pokial ale autor ma so zbranou v ruke (obmedzenie na slobode) ziada, aby som mu zaplatil za jeho dielo, tak mu kopnem medzi gule a poslem do 3.1415če.
Zhruba tolko moj nazor, a pre menej chapavych autorov - cim viac vydierate, tym menej zaplatim za Vase "dielo" a tieto peniaze radsej zoberiem niekam do Chorvatska ;)
Takze sa zamyslite, nie je fasizums, ani komunizmus, ale kapitalizmus. Preda sa, co sa predat da, co sa nepreda (napriklad ako moj prd) sa hold nepreda.
|
|
Re: tamtung
Od: frčí tých
|
Pridané:
8.7.2015 11:40
Súhlasím s princípom, ktorý si načrtol, ale má to jeden háčik. Ty totiž v skutočnosti neprispeješ ani dobrovoľne.
|
|
Re: tamtung
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:12
hudbu velmi nepocuvam, ale 2 mesiace som si platil za streamovaciu sluzbu. bolo to lacne, legalne a co je hlavne POHODLNE. jednoducha dostupnost, to je to co ludia chcu. nie zadarmo, ale dostupne.
s prichodom netflixu na slovensko prestanem aj tie filmy a serialy tahat (s vynimkou tych, ktore nebudu v ponuke a teda budu stale tazko dostupne).
piratenie mohlo v minulosti zacat ako 'diela zadarmo', preto si to aj ziskalo urcity marketsahre.
lenze vacsinu marketshare dnes piratenie ma len preto, lebo upiratit film je ovela jednoduchsie (a cena je len bonus)
|
|
Lepsim stavom
Od: Alt
|
Pridané:
8.7.2015 10:16
Lepsim stavom by bolo, keby boli diela dostupnejsie, rozumej v prijatelnej cene, case a kvalite. Ak by niekto mal film za rozumnu cenu na par klikov v potrebnej kvalite, vykaslal by sa na hladanie na pochybnych strankach v pochybnej kvalite.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:21
presne tak, proste nech daju torrent oficialny a ja im prispejem 1-2eura.
ich cisty zisk z toho by bol vyssi, ako tlacit dvd, alebo upratovat po mne v kine (aj ked tam nic nezeriem)
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 11:09
zisk by určite nebol vyšší ako v kine alebo na dvd. Ale súhlasím, že ak by bol Netflix s poriadným výberom dostupný u nás, nebolo by nutné pirátiť filmy.
Pri hudbe bol tiež problém nepirátiť medzi 2001-2011, no už tu máme iTunes Store, Google Play Store, Spotify, Apple Music, Google All Access Music, Deezer atď., čiže hudbu už fakt sťahujú len tí, ktorí nechcú autorom prispieť ani cent (takým už fakt len dávať pokuty za sťahovanie).
Pri filmoch je to ale stále katastrofa, 99% filmov na internete legálne na Slovensku nezoženiem, čiže tam sa vôbec nedivím pirátom.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: baGoLo
|
Pridané:
8.7.2015 11:13
lenže oni chcú viac. :)
v rámci autorských práv chcú dosiahnuť to, aby si cenu určoval samotný umelec (respektíve producent), nie trh.
Oni nechcú, aby to bolo tak, že "pozriem si film a zaplatím podľa uváženia, mojich možností a podľa toho, ako sa mi páčil". Oni chcú model "zaplatíš najskôr toľko, ako chceme my a potom si to môžeš pozrieť".
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 11:23
jasné že tvorca si môže a musí určovať cenotvorbu, tak to funguje všade v kapitalizme. Ty si na základe recenzíí, odporúčaní, trailerov a podobne môžeš vybrať, či si ochotný toľko zaplatiť alebo nie. Tak to funguje so všetkým.
Problémom sú ale tieto poplatky, spomínané v článku - vtedy platíš, aj keď nemáš za čo. Respektíve celé tie poplatky sú nedobrovoľné poplatky za nič. Ak si kúpim legálnu kópiu, keď to mám aj na 20 DVDčkách, aj tak si to môžem pozrieť tak isto, ako keby to bolo len na jednom originálnom. Fakt netuším, za čo si priplácame a prečo nemáme možnosť kúpiť si napríklad disk na ukladanie vlastných fotiek bez toho, aby sme platili autorom, čo s našími fotkami nemajú nič.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:15
ved si urcuju cenu. a trh podla toho reaguje. ak je ochotny tuto cenu zaplatit, plati. ak nie, neplati.
pokial niekto svoje diela nepredava, nech neplace, ze ludia mu to nechcu kupit. holt, bud ma vysoku cenu, nizku kvalitu alebo zle sluzby. alebo (ako to byva najcastejsie), kombinaciu vsetkeho.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 11:14
99% filmov su nepozeratelne a teda irelevantne. Naopak serialova tvorba si stale udrziava vysoku uroven, napr. aktualny anglicky Humans, alebo prva sezona Sense8..
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 11:19
zle som sa vyjadril, nemyslel som len filmy, ale aj seriály, respektíve audiovizuálne diela. V USA majú Netflix, Hulu, iTunes Movie store, Amazon, Google Store atď., u nás máme HBO Go, Vevo a topfun, ktoré dokopy majú tak možno 1% existujúcich filmov v ponuke.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 11:22
ponuka sa tu uplne turbo jednoduche riesenie, kde by boli spokojni vsetci.. mame zakon ze nemozes stahovat, tak tam pridajme vynimku, ze ked zaplatis 10€ mesacne tak mozes. V EU je kolko 500M ludi? Vyzbieralo by sa urcite viac penazi ako na tychto poplatkoch... Hlavaci by ani len prstom pohnut nemuseli, len ratat $$$ by bolo treba.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 11:27
no ale prišli by o obraty na DVDčkách a v niektorých krajinách aj na legálnych internetových službách, tak isto aj o sledovanie filmov v TV (myslím Markíza, Joj a podobne), čiže im by to spravilo väčšiu škodu, ako úžitok.
Podľa mňa stačí zjednodušiť Európske zákony, aby všetky služby, ktoré ponúkajú filmy v niektorých krajinách, aby mohli ponúkať všade - napríklad spomínaný Netflix, ktorý má perfektný výber filmov za $8 mesačne - aj keď tam nie sú najnovšie filmy a filmy, kde na DVDčkách ešte zarábajú veľa, no stále je tam čo pozerať.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 11:32
neprisli. VZDY bude ista skupina ludi, kotri si kupia DVD a pozru si to na DVD v obyvke. "stahovaci" budu taktiez vzdy, tak isto ako pozeraci markizy. Zo stahovacov teraz nic nemaju a to je ten problem, ked najdu obojstranne vyhodny obchodny model tak budu mat. Takymto modelom bol napriklad rapidshare alebo megaupload, ten vsak zavrhli. Zostali im torrenty..
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 14:59
no len nie všetci v EÚ budú platiť tých 10€. aj keď by neprišli o všetky ostatné príjmy, znížili by sa určite a pri nových filmoch by na tom pravdepodobne poriadne prerobili. Preto to riešia súkromné firmy službami ako Netflix, kde stále je čo pozerať, za $8 mesačne, je to pohodlné rýchle a bez reklám a navyše nie sú tam také filmy, ktoré by výrazne podkopali business model filmových štúdií.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: slecna.l
|
Pridané:
8.7.2015 15:59
Priemerna navstevnost kin na Slovensku je teraz mozno okolo 4 milionov divakov rocne, cize necela jedna navsteva kina za rok na obyvatela. U nas v kulturaku sa kedysi premietalo, ak sa nazbieralo aspon 7 divakov. V okresnom meste 12. Ak je to pre filmovy priemysel stale zaujimavy biznis (ok, filmove kluby su dotovane, ale v nich stoji listok 2 - 3 eura), ta suma za stahovanie by mala stacit ovela nizsia. Stahovacov do kin aj tak nedostanu a drviva vacsina ludi stale kuka filmy v telke (a je im mozno jedno co), lebo kina aj DVD su drahe.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 17:19
na Slovensku je to možno slabšie, ale celosvetovo sa meria úspešnosť filmov podľa toho, koľko zarobia v kinách. Na dedinách a menších mestách je to slabšie, keďže nemajú dostupné žiadne kvalitné kino, ktoré by dostatočne často premietalo (každý nový film denne aspoň v 2-3 rôznych časoch). No pri kvalitnom kine si neviem predstaviť, že by som nejaký akčný film pozeral doma, keď doma mi to vyzerá kvalitou ako Bčkový film na markíze a v kine máš z toho skvelý zážitok.
myslím, že sa zhodneme na tom, že Netflix a ďalšie podobné služby by mohli výrazne znížiť pirátstvo - nemusí tam byť všetko, len aby tam bolo stále dostatok zaujímavých titulov pod 10€ mesačne.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: sensei-san
|
Pridané:
9.7.2015 9:33
> a v kine máš z toho skvelý zážitok.
Chlap pred tebou má 2m a ledva cez neho vidíš. Párik vľavo sa využíva prítmie a venujú sa jeden druhému. Dieťa vpravo sa domáha odchodu na WC. Jeho mamka vedľa sa potrebuje podeliť s kamarátkou o najnovšie klebety. Cez mobil. Človek za tebou šuchoce paklíkom čipsov. Prvých 5 minút filmu nie je film, ale reklama na iný film. Alebo, na nejakú inú blbosť. Počas poslednej scény filmu, sa všetci dvihnú a v tlačenici hrnú preč. Film si nemôžeš zastaviť ani pretočiť kúsok späť.
Jasná výhra.
Časy, kedy som mal zážitok z návštevy kina, skončili v minulom tisícročí.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 17:46
hlavne za posledny rok som bol v kine asi 2x (Interstelar, Ex machina) takze zomna maju cca 14€, keby spravili co pisem, tak maju 120...
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 17:47
zle.. 134 maju, lebo na tie 2 filmy by som do kina siel aj tak.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Ferikuš
|
Pridané:
8.7.2015 21:04
Interstellar je čistý odpad...to nestojí za zhliadnutie...po slovensky : obyčajná pičovina
ten druhý neviem, pozriem
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 22:16
Interstellar bolo sklamanie ale zas si to rad pozriem.. naproti tomu taky alien5 alias Prometheus je hanba celej serie a som rad, ze som na to nesiel do kina.. Teraz som zvazoval Terminator5, no po precitani komentarov na CSFD to isti YIFY. A este sa budu cudovat ze preco :/
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 22:19
btw. v kine bol eng s sk alebo cz titulkami (si nepamatam). Inak Nolan mal len 2 dobre filmy za celu karieru... Memento a The prestige.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 22:21
a ked sme uz pri odpadoch... veeeeeeelmi sa obavam o SW7 odkedy ho dali Abramsovi, lebo startrek dokurvil teda satatocne..
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Ferikuš
|
Pridané:
8.7.2015 23:37
ty si normálny alebo iba vytunelovaný ?, rozmýšľaš aj o niečom inom ako o kokotských primitívnych seriáloch???
Aby si vedel, seriály nie sú život ale iba blbé ohlupovanie mladých trubiek ako ty, mne stačí si pozrieť pár minút akejsi kktiny zvanej 2,5 chumaja a vidím že je to sprostá pičovina ktorú za pár rokov nazvú tým prijebaným americkým prívlastkom " kultový seriál"...hehehe
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.7.2015 7:22
nie, ano, OK, 2,5 chlapa je serial na urovni Ruzova zahrada v panelaku s burlivymi konmi co piju cervene vino ci ako sa to volaju tie markizojojkarske picoviny.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.7.2015 7:25
a inak ty maniak co robis vo volnom case okrem vypisovania na dsl.sk? Niekto lepi lietadielka, niekto hra automaty, niekto sleduje sport jak o zivot a stavkuje. Ini sedia v krcme a chlascu, tos ja pozeram serialy. a co teraz?
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Ferikuš
|
Pridané:
9.7.2015 12:49
Maniak je kto??
nepozeraj ohlupujúce "kultovné" seriály preboha, ked som voľakedy dávno videl tú nenormálnu úbohú sprostosť zvanú Stratrek tak som bol v nemom úžase čo sa to v emerike točí...takú kktinu jak Stratrek som v živote nevidel
to má byť nejaký Sci-fi seržo? nenormálna úbohá zlátanina navymýšľaných chujovín, preto americké seriály?? NIKDY!
úplným kktinám začnú dávať prívlastok "kultový"...a to hlavne aj tie naše telky...však to je nasmiech
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
9.7.2015 19:47
tak si pozri nieco jednoduhsie.. lolek a bolek, tom a jerry, ratafak plachta alebo matelko. To by si pochopit mohol..
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 11:38
len tak btw, nebudem platit za sluzbu, kde davaju filmy ktore boli inde "dostupne" minuly rok... Netflix sa tu neujme, lebo EU nema jednotny trh ako ma USA. EU na to zakape, lebo to bola povodna pointa.. Aj teraz vymysleli paradnu vec = zrusenie roamingu, ale zas zavedu limity, takze ja si nebudem moct kupit rakusku alebo dansku alebo cojaviem aku simku. Pytam sa kuva preco?????? V USA si nemozem kupit nieco v californii co predavaju v nevade?
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:21
s tymi mobilmi je to krok dopredu. pretlacit z fleku jednotny mobilny trh v celej EU by sa im nepodarilo ano vo sne. ale takto maju na com stavat a o par rokov sa to snad podari.
to iste by mohlo platit aj pri hudbe/filmoch, pripravit trh aby bol vhodny pre netflix. lenze to sa tiez nespravi zo dna na den.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: ejha
|
Pridané:
8.7.2015 14:58
Od vojny sme len USAcka kolonia, cela EU (my sme navyse patrili aj rusom). V kolóniách život nikdy nefungoval optimálne. V konečnom dôsledku som presvedčený o tom, že by sme sa boli mali teraz lepšie, keby vojnu vyhrali nemci - to by bol len jeden okupant namiesto dvoch, či troch.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:18
nahodou nemas skusenosti s netflixom? konkretne s tym ako bojuju proti proxy?
ze keby som si za par eur prenajal v USA VPS a spravil si sukromnu proxy (iba pre mna), za ako dlho by mi na to prisli a ci by ma blokli?
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 14:56
aj keby ti na to neprišli, tak by si musel platiť proxy+netflix a navyše stále by si nemal pocit, že to robíš legálne, lebo to proste nie je legálne. A samozrejme po anglicky - aj keď ty rozumieš, je dosť pravdepodobné, že priateľka, rodina, alebo kamaráti nerozumejú, čiže nie je to úplne ono. Má to však 2 výhody - pohodlie a to, že pri tom prispievaš autorom diel.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: Linuxak
|
Pridané:
9.7.2015 0:33
Neni problem adresa a platba? Ja som to skusal (mam vpn platenu) ale vyzadovalo si to paypal/kreditku s americkou adresou.
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
10.7.2015 10:40
neviem ako ma toto netflix riesene, US adresu nemam. kontroluju to aj pri platbe cez paypal?
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
10.7.2015 10:39
1. cena nie je az tak hrozna. netflix nie je az tak drahy a urcite sa mi podari zohnat VPS pod 5 eur (najlacnejsie co poznam je 10€ rocne, fyzicky je to ale na Litve a tam netflix tiez nie je)
2. je to nelegalne, ale ako to riesim teraz? torrentz
3. anglictina nie je problem. len dufam ze netflix dava aj titulky (anglicke).
|
|
Re: Lepsim stavom
Od: baGoLo
|
Pridané:
8.7.2015 11:11
však o tomto je iTunes a podobné služby...
|
|
Re: Lepsim stavom
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:23
aku ma filmovu ponuku? najdem tam celu Terminator seriu? alebo Alien, Jurrasic Park ci ine filmy ktore som nedavno musel upiratit, lebo to bola najjednoduchsia mozost?
|
|
.....
Od: ...
|
Pridané:
8.7.2015 10:18
SOZA si vazne berie ~95%? preco do nej autori diel vobec vstupuju?
|
|
Re: .....
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
8.7.2015 10:38
Vela autorov do nej nevstupuje, ale SOZA si vyhradila "pravo", aby "chranila" aj ich. Vybera poplatky aj za ich tvorbu, ale pokial si oficialne nepoziadaju o vyplacanie (neviem presne co musia vsetko spravit), tak tie peniaze ostavaju SOZE.
|
|
Re: .....
Od: Necum
|
Pridané:
8.7.2015 10:55
A dá sa z tej SOZA vystúpiť? Čo keď chce autor svoju hudbu šíriť zadarmo?
|
|
Re: .....
Od: baGoLo
|
Pridané:
8.7.2015 11:14
Dá sa.
V takom prípade to musí umelec listom oznámiť SOZA, že nechce, aby ho zastupovali. Potom jeho umelecké diela môže šíriť ľubovoľne, hoci aj zadarmo.
|
|
Re: .....
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
8.7.2015 11:25
Tak napr. jeden moj kamos chcel ponukat hudbu cez Spotify a podmienka bola clenstvo v SOZA...
|
|
Re: .....
Od reg.: :BES:
|
Pridané:
8.7.2015 10:58
Vraj "ochrana" autorov... Tych 95% hovori za vsetko, SOZA, BSA=obycajni vypalnici, ktori by mali byt postaveni mimo zakona. Niekedy okolo roku 2k mi BSA skrz Slovanet poslali vyhrazny dopis, musim ho pohladat a dat zaramovat, ako pamiatku pre buduce generacie.
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 11:15
pravdepodobne si to nepochopil správne - neznamená to, že 95% peniazí si nechávajú zamestnanci a majitelia SOZY, ale že peniaze z tých poplatkov idú 5% na iné účely a 95% sa necháva SOZE, nech to prerozdelia medzi autorov. Tiež by ma ale zaujímalo, koľko z tých 95% si necháva SOZA pre seba.
|
|
Re: .....
Od: slecna.l
|
Pridané:
8.7.2015 12:17
Hladala som taky udaj vo vyrocnych spravach, ale veru som nenasla... akurat, ze ich naklady dosahuju okolo 25% prijmov, ale inak je SOZA obycajne obcianske zdruzenie s licenciou od Ministerstva kultury a podla vsetkeho su vyplatene odmeny aj kluce pre vyplacanie interne informacie, o ktorych netusia ani zastupovani autori.
|
|
somarina
Od: 4504gas
|
Pridané:
8.7.2015 10:19
nechcem platit z TV, nech to kludne zablokuju...
Je to absurdne, ale nezrobime nic.
|
|
Re: somarina
Od: 4504gas
|
Pridané:
8.7.2015 10:19
a som zvedavy, ze ked pridem o DVD so SW v hodnote 1000€ ci si mozem narokova od panov z IT asociacie alebo SOZY
|
|
Re: somarina
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:25
nie, pretoze autorsky zakon neriesi SW.
|
|
Re: somarina
Od: sensei-san
|
Pridané:
8.7.2015 12:42
To sa mýliš.
|
|
Re: somarina
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
10.7.2015 10:31
oprava: SW je sucastou autorskeho zakona ale riadi sa inymi pravidlami ako audiovizualne diela. na SW mas samostatne vyhradene paragrafy.
konkretne, kopii SW si mozes spravit kolko chces (ako zalohu). ale v momente ked stratis prava na vyuzivanie daneho SW (vyprsi licencia, darujes licenciu niekomu dalsiemu a podobne), si povinny vsetky take kopie fyzicky znicit.
|
|
Re: somarina
Od: _t€rist_
|
Pridané:
8.7.2015 15:42
Keď prídeš o DVD so SW v takej hodnote, v prvom rade si ho nárokuješ u držiteľa licencie, keďže platíš za licenciu a nie za plastový kotúčik v hodnote dvadsať centov. Seriózna SW firma pošle nové médium (samozrejme nie vždy zadarmo).
od SOZA-y nemôžeš žiadať náhradu za SW. Viac tu, tu a http://dopice.sk/cojesoza
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:20
5 milionov eur autorom za rok.
hm. ja neviem, asi som slepy, ale co urobili za tych 5 milionov eur za rok ?
aha, promenadovali sa v smotanke?
PS: ak si objednam kartu z ciny (ebay), tak tento poplatok neplatim, vsakze?
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:24
PS: mam blueray napalovacky z dob, ked stala 150eur.
ani raz som nedrzal blueray medium v ruke.
jedine co z toho vyliezlo boli napalene ovladace na iny PC.
ani fotky z dovolenky, tie davam na pamatovu kartu
|
|
Re: tamtung
Od: Babrák O´Bama
|
Pridané:
8.7.2015 12:30
Nič v zlom, ale načo si to kupoval teda?
|
|
Re: tamtung
Od: Jan Hus
|
Pridané:
8.7.2015 12:58
Na treba. Je magor, lebo to nechce používať...
150 eur mohlo ísť deťom do domova...
|
|
Re: tamtung
Od: _t€rist_
|
Pridané:
8.7.2015 15:44
30 € išlo na tvoju sociálku
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:26
plati sa to aj zo SSD ?
nie je to HDD.
tym padom by sa to malo platit aj z flash pamate v rure, alebo chladnicke nie ?
pretoze mozem mat "HDD" poskladane z "RAM"iek..
mimochodom, HDD sam o sebe nedokaze kopirovat nic, potrebujeme k tomu CPU, cize CPU by malo byt zdanene viac
to je ako keby zdanuju zbrane bez guliek, gulky su tie, co zabijaju, nie zbrane, alebo naopak ?
so 6% to proste prepiskli. nepoznam ziadne schopne dielo za ktoreby som zaplatil (par originalnych CD ako darceky sa u nas kupuju), takze alem am fakt chut sa odstrihnut od tychto "gerojov"-zbabelcov.
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:28
dalsia technicka otazka, ak mam smartfon 4GB, ale 3GB z toho ma system, preco platim dan zo 4GB, pokial realne vyuzitelnych je len 1GB?
ved to je neopravnene obohacovanie sa, nie ?
|
|
Re: tamtung
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:28
lebo povodne ta pamat bola prazdna a ten system tam bol 'nakopirovany' :D
ale ked uz tak, nemali by sme platit maliarom za fotoaparaty, skenery, kopirky, tlaciarne a faxy? a podla mna aj za ceruzky a farbicky.
a socharom za plastelinu.
architektom za lego.
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:29
kde je ta SOZA ?
pojdem s kamosmi s autami pred ich sidlu a vypeckujem tam hudbu, som zveadvy ci budu mat gule prist a pokutovat nas
|
|
Re: tamtung
Od: well
|
Pridané:
8.7.2015 10:35
pri Strkovci
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:31
ina technicka otazka.
HDD kupene na firmu (dovoz?) pokial sa nepredaju, nemusia platit tento poplatok?
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 10:32
Vo Facebooku som zverejnil svoje fotky
Teoreticky aj tie môže niekto napáliť a spôsobiť mi škodu. Preto kde si môžem vypýtať nejaké peniaze z toho fondu?
|
|
Re: tamtung
Od: Alt
|
Pridané:
8.7.2015 10:35
Jasne, stan sa clenom SOZA a dostanes z toho par %
|
|
Re: tamtung
Od: Alt
|
Pridané:
8.7.2015 10:36
No dobre SOZA je na hudbu, tak nejakej podobne na fotky ;)
|
|
Re: tamtung
Od: sensei-san
|
Pridané:
8.7.2015 11:17
http://tinyurl.com/pfcegey
|
|
Re: tamtung
Od: sensei-san
|
Pridané:
8.7.2015 11:21
Literárnym dielom je každý text. Aj epitaf. Treba sa obrátiť na http://www.lita.sk/ - to sú literárni autori - a žiadať o peniaze za príspevky v diskusii.
|
|
...........
Od reg.: pocitujlasku
|
Pridané:
8.7.2015 10:49
Dajte filmy/mp3 dostupne za normalnu cenu a nikto kopirovat nebude. Doma mam peknu zbierku dvd, ktore som si nakupil, ked zacala era "lacnych dvd". Ked by toto preniesli na net - chcem konkretnu skladbu/film, zaplatim par drobnych a stiahnem si to, tak myslim, ze by na tom zarobili podstatne viac.
|
|
Re: ...........
Od: Tup
|
Pridané:
8.7.2015 11:32
čo sa týka hudby, máš napríklad Spotify zadarmo neobmedzene, respektíve za 6€ mesačne bez reklamy a s offline počúvaním. Od hudby už neviem čo viac môžeš chcieť, už len keby zadarmo.
Ak počúvaš menej hudby a stačí ti pár nových pesničiek mesačne, na iTunes Store más pesničku za 1€ - presne to, o čom hovoríš.
čo sa týka filmov, situácia na Slovensku je ale fakt biedna.
|
|
preto nakupujem
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
8.7.2015 10:49
zasadne v zahranici..
|
|
tvorba zdarma
Od: jon
|
Pridané:
8.7.2015 11:10
mozno to smeruje k tomu ze my uzivatelia budeme kvoli tej buzeracii a diktature tak nasra+ti, ze z toho vytazia skupiny ktore ponuknu svoju tvorbu zdarma na stiahnutie (alebo cena podla uvazenia) - v konecnom dosledku mozno zarobia viac ako plateni umelci.
|
|
kino a kamera
Od: stevik
|
Pridané:
8.7.2015 11:19
z tohto clanku by som povedal ze je legalne zobrat kameru do kina a urobit si rozmnozeninu autorskeho diela ktore som legalne ziskal zakupenim vstupenky do kina
|
|
Re: kino a kamera
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:32
legalne to je. lenze kina vacsinou toto zakazu a v momente ked uvidia ze mas kameru ta mozu legalne vyprevadit von z kina. a ak odmietnes, legalne to mozu riesit s uradmi, ze si na ich pozemku, porusujes ich predpisy a aj odist odmietas. a normalne legalne pridu chlpati a ta legalne vyprevadia von za pouzitia vsetkych legalnych prostriedkov.
|
|
Re: kino a kamera
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 19:28
kym by zeleni prisli, bolo by po filme a kino sa ta nemoze dotknut :)
|
|
Re: kino a kamera
Od: Kontrolko
|
Pridané:
8.7.2015 21:41
to by ta zacali nelegalne riesit pojedaci pukancov , co si prisli pozriet ten film bez kamery ;)
|
|
Re: kino a kamera
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
10.7.2015 10:43
a to mas odkial ze sa ta nemoze kino dotknut? nemas tam co robit, maju pravo ta vyhodit. ak odmietas a robis bordel, tak ta proste schytia a vytiahnu von.
|
|
lol5znakov
Od: Dr. Magor
|
Pridané:
8.7.2015 11:28
Za co vlastne teda platim ked si kupim cd s hudbou... za medium, alebo za hudbu... ?
|
|
Okamova britva!
Od: šiši
|
Pridané:
8.7.2015 11:37
Naj-jednodušie riešeňie je to naj-správňejšie....
Treba zrušiť distribúciu ďiel na prenosních nosičoch!
Pripojiť všetkích na internet!
Virobiť centrálni portál s evidenciou kto si čo kúpil a v akej kvaliťe!
Následňe, keď už som si to kúpil = mám právo kedikoľvek si to OnLine pozrieť!
Meno heslo a pozerám..
Ňemusím ňikomu požičiavať nosič .. požičiam mu prístup :)
... Prípadňe to urobiť opačňe hardvérovo! Vitvoriť ňeziskovú organizáciu, ktorá buďe umožnovať bezplatnú vímenu nosičov medzi členmi...
Vípalňíci všetkích krqajín.. DO PEKLA S VAMI!!!
|
|
Re: Okamova britva!
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 11:43
take uz vymysleli pre hry a vola sa to Steam..
|
|
Re: Okamova britva!
Od: limki
|
Pridané:
8.7.2015 12:07
gratulujem, prave si objavil "audio/video" steam (vratane zdielania v rodine); zdielanie konta sa skoro nikde netoleruje a obchodovanie s pouzitymi nosicmi je tiez v sedej zone (kedze nekupujes pesnicku ale (neprenosnu?) licenciu na pocuvanie, nemozes s nosicom zaobchadzat ako sa ti len zachce)
|
|
Jednoduche zásady
Od: Občan
|
Pridané:
8.7.2015 11:39
Zas právnické nápady nejakeho odbornika ktorý je odborník na celkom niečo ine. Majú platit jednoduche pravidlá:
1)Pre multimedia. Ked som si raz zaplatil možem si aj skopirovať a archivovať. DVD/CD/Blueray médiá nevydržia večne a ja si kúpený film chcem uchovať natrvalo.
2) Pre internet. Je to len nosič informácie, tak ako je nosič elektromagneticke vlnenie ktorým sa šíri klasický TV signál, uživatel nemá povinnosť skumať legálnosť zdroja, televízie, rádia a ani to nema ako zistit. Ak nejaká služba porušuje pravidla treba postihnút ju a nie uživatela čo sleduje, stahuje, diskutuje. Má platiť zásada každý si je za obsah svojej stránky zodpovedný sám.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 11:48
blbost. Kazdy portal ma v podmienkach, ze uploader je zodpovedny. Napr. nemecky sud teraz povedal, ze google nemusi riesit legalitu nahranych videi na ytb, zodpovedny je uploader. A tak to ma byt. Lebo aj take bolo, ze tu napisem "Fico je *****" a fico zazaluje dsl.sk za urazku. Co stym ma dsl.sk?
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od: Občan
|
Pridané:
8.7.2015 11:59
Lenže tu sa rieši všeobecný zákon, nie nejaké privátne pravidlá nejakej stránky. Súdy ba sa mali tiež riadiť zákonom. Bohužial na západe často vidno že ako súdna tak zákonodarna moc vychádza v ustety nadnarodným koncernom, to je ale o inom. Bavme sa o tom ako zlepšiť svet, ako by to malo fungovat, nie ako najlepšie trestat tých najslabších, koncových uživatelov ktorý urobili len to že si zapli internet, rádio, tv, stream o ktorom nevedia zhola nič kto ho šíri.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 12:07
zlepsit svet chces prenesenim viny na ineho ako vinnika? Vid Dotcom a Megaupload. Dotcom nic nesiril, nic neuploadoval, len ti daval ulozisko. Ze ty si si tam daval nelegalne veci je iba a len tvoj problem. Ibaze teba chytit nemohli lebo by bolo zlozite zistovat kto si, tak sa pustili do dotcoma. Klasicky prenos viny na ineho.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od: Občan
|
Pridané:
8.7.2015 12:18
Dotcom umožnoval širiť. Kto je ale vinník? Kupiš si od vietnamca falzifikát CD/botasiek, kto je vinný ten kto kupuje či ten kto predava?
Ale áno v dobrom zákone by malo byť pravidlo aj pre prevadzkovatelov.
3)Povinnost po oznameni závadný obsah odstranit, bez dalšieho postihu ak je odstránený bez oneskorenia.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 12:30
Tescoma ti umoznila zavrazdit manzelku, kuchynskym nozom si ju 10x bodol do zaludka a nasledne vykrvacala. Navrhujem zavriet na dozivotie za vrazdu prveho stupna riaditela Tescomy
obcan neohybaj si realitu aby ti pasovala k tvojim cielom a pouzivaj na vsetko 1 meter...
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 12:11
v realnom svete sa operuje ako s najvacsim strasiakom steroristami. Na internete to bolo DP (detske porno). Si predstav, ze by som si na gdrive ukladal DP, tak treba zavriet google alebo mna????
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od: Občan
|
Pridané:
8.7.2015 12:55
Detske porno nieje oblasť autorskeho zákona ale trestneho. Ale dobre predstavme si že ja ako uživatel internetu ti na ten nechutný odkaz na Grive kliknem, moja IP už bude u Googlu zaznamenaná, kto bude za čo zodpovedný?
Kedže určite nejde o "dielo" chránene autorským právom tak za porušovanie vlastníckych práv nebude postihovaný nikto, ani uploader, ani google ktorý by inak ako prevadzkovalet služby bol.
Podla trestneho práva budú za šírenie detskej pornografie postihovaný uploader aj prevadzkovatel. Za prechovavanie detskeho porna aj uživatel, ak sa ale nevysvetli že na ten odkaz klikol omylom.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 12:59
vidis, zasa zle... ked ta zabijem a ulozim do elektrolux mraznicky, tak elektrolux nieje za vrazdu nijak zodpovedny ;) Goole ni dal mraznicku aby som si do nej dal bravcove, ale ja som si tam dal ludske. Preto google je uplne absolutne cisty.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od: Občan
|
Pridané:
8.7.2015 13:11
Ty chceš trestat tých čo nemaju s tvojim činom nič spoločné. Elektrolux nema možnosť ovplyvniť to na čo jeho produkt využivaš. Google, facebook, youtube, uložto, janko čo ma vlastný streamingový server ano, oni su zodpovedný za to čo šíria, každy den upravuju parametre svojej služby, to je ich vlastnosť na to boli určené. A google je naviac zodpovedný aj za porušovanie práva na sukromie a spoluprácu z americkou NSA.:)
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od: scd
|
Pridané:
8.7.2015 14:54
ale google ti tu mraznicku nedal, on prenajima miesto v chladnicke, sice zadarmo ale prenajima a este k tomu ten obsah ktory do tej chladnicky vlozis automaticky podla zmluvy patri jemu tak asi bude zodpovedny aj on nemyslis?
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
8.7.2015 12:36
ano, uploader je zodpovedny. ale este som pri ziadnom uploade nevidel napisane: "Hej ludia, nema ziadne prava sirit toto dielo a robim to nelegalne. stahujte na vlastnu zodpovednost."
uprimne a bez srandy ti hovorim, ked sa prevalilo s tym stahovanim z nelegalnych zdrojov, prisiel som na to, ze moja si matka realne myslela, ze tie slovenske trapne serialy na ulozto.sk su tam legalne a ze z tamad ked to stahuje tak je to vsetko ok.
a takych je vacsina republiky. nemaju ako rozlisit co je a co nie je legalny zdroj.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
8.7.2015 13:03
Tieto portály očakávajú že uploaduješ len čisto legálny materiál a nezodpovedajú zaň (inak by ich už súdruhovia ukončili)
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od: alesak
|
Pridané:
8.7.2015 13:15
Maju zan zodpovedať logicky a aj zodpovedaju, nelegalny obsah sa odstranuje cim dalej castejšie. O svoje prava sa ale musia prihlasiť ich držitelia.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
10.7.2015 10:34
lenze ak uploadnes nelegalny obsah na sluzbu ktora ocakava ze tam das iba legalny, nestane sa z neho automaticky obsah legalny.
ak to sluzba odhali, je povinna takyto obsah odstranit.
a ak si Jozko z Hornej Dolnej odtial stiahne nelegalne umiestneny film skor, nez ho sluzba odstrani, tak ho stiahol z nelegalneho zdroja (lebo ten film tam nemal co robit) a podla novej verzie zakona sam porusil zakon. lenze ten Jozko z Hornej Dolnej nemal lodkial vediet ze ci je ten film na danej sluzbe legalne alebo nie.
Podobne ako keby zacali v stankoch predavat doma napalene DVDcka, ty ako clovek nemas sancu vediet ze zdroj je nelegalny. lenze kupou takeho DVD porusujes zakon.
|
|
Re: Jednoduche zásady
Od reg.: Lukáš Raynor Majer
|
Pridané:
8.7.2015 16:02
Chcel si povedať: "ze tu napisem "Fico je *****", a ***** zažaluje dsl.sk za urážku
:-)
|
|
Chorá legislatíva!
Od: Fanatixx
|
Pridané:
8.7.2015 11:52
Takže kúpim si smart TV s USB vstupom, ktorý je schopný nahrávať na externý disk, nahrávať ešte nemôžem, ale zaplatím výpalné. Ak chcem nahrávať tak si musím dokúpiť USB kľúč alebo externý HDD a znova zaplatím mafii zo SOZA výpalné. Môžem ich všetkých z vysoka *****! Pokiaľ v tom bude taký bordel, vždy budem sťahovať čo budem chcieť, pretože musím platiť aj za zariadenia, na ktorých nerobím žiadne kópie.
|
|
Re: Chorá legislatíva!
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 12:08
plus nahravat mozes iba vysielanie DVBT, vstupy ako scart a hdmi sa nahravat neda :) Parada.
|
|
Re: Chorá legislatíva!
Od: ...
|
Pridané:
8.7.2015 12:10
Este treba dodat, ze vacsina TV s nahravanim nedokaze nahravat HDMI vstup...
|
|
aj tak tomu nerozumiem
Od: luke peterson
|
Pridané:
8.7.2015 13:05
vie mi niekto vysvetlit aky je rozdiel ked si film nahram z ulozto alebo z markizy. Ako mam vediet ze uloz to je nelegalny zdroj a markiza legalny. obidve firmy maju zamestnancov, mozno platia aj nejake dane. Ak by bolo ulozto, nelegalny zdroj, tak snad tam niekto pride a zatvori celu sluzbu. ci?
|
|
Re: aj tak tomu nerozumiem
Od: Jan Hus
|
Pridané:
8.7.2015 13:22
Kedysi neexistovala možnmosť robiť si digitálne kópie. Tak nejaké analógové video nebol nejaký problém. Ani magnetofón nie.
A ak to vysiela Markíza, tak jej predsa platíš. V tom je zásadný rozdiel.
|
|
Re: aj tak tomu nerozumiem
Od: ...
|
Pridané:
8.7.2015 14:31
Markize neplatis - markiza kupuje prava na vysielanie a kupuje to z penazi za reklamu. Rozhoduju co budu vysielat (reklama+autorsky obsah) Ty to mozes alebo nemusis pozerat. Ak to vsak ide v TV - u nas zvycajne tak 3-4 roky po funuse a zaplatene to bolo uz markizou, nemas mat ziaden postih za to, ze si to do TV nahras.
|
|
Re: aj tak tomu nerozumiem
Od: Japster
|
Pridané:
9.7.2015 15:57
Ty si iný mongol!!!
|
|
Re: aj tak tomu nerozumiem
Od: ...
|
Pridané:
9.7.2015 18:05
A ty debil. Ale na to snad prisiel aj sam.
|
|
Re: aj tak tomu nerozumiem
Od: luke peterson
|
Pridané:
8.7.2015 16:12
nerozumiem, nevysvetluje sa mi to, platim aj ulozto za pozretie.
|
|
logika nula bodov
Od: tahac torrentov
|
Pridané:
8.7.2015 13:41
zaujimalo by ma, ako to maju riesene vo vyspelych krajinach, napr. rakusko, svajciarsko... stavim sa, ze milion krat logickejsie a bez takehoto vypalneho
|
|
Re: logika nula bodov
Od: luke peterson
|
Pridané:
8.7.2015 16:45
no s priemernym svajciarskym platom si toho autora zavolam v sobotu do obyvacky nech mi zaspieva, nemusim zhanat jeho CD. :)
|
|
Zle, zle, zle...
Od: Blablabla...
|
Pridané:
8.7.2015 17:45
Vsetko zle. Obmedzit pravo kopirovat, zrusit autorske a vsetky ine poplatky. Buducnost je v internete a "ucte". Kde si niekto nieco raz zaplati a ma to na vsetkych zariadeniach na ktore sa prihlasi. Ci uz to je telefon, tablet alebo smart Tv. Aj ked si to stiahne 1000x tak ako to je v inych vyspelych krajinach... Napr google play + stream. Mate vsetko vsade a vobec vam netreba kopirovat...
|
|
Re: Zle, zle, zle...
Od: ...
|
Pridané:
8.7.2015 18:09
Ale chcem to mat k dispozicii ako online, tak offline. Jednoducho velmi radi to prirovnavaju ku klasickym hmotnym vyrobkom, lenze:
1. nekupim si uz ziadnu hru/film atd... ak o 5 rokov hru nespustim kvoli OS alebo HW (cossacks, Getting up, juiced) (film pre obdobny dovod aj ked s tym taky problem nie je), alebo si kupim MP game a v priebehu doby sa zlikviduju vsetky moje oblubene servery (CS). Alebo ked curak vyrobca chce obmedzovat sekundarny trh tym, ze obmedzi pocet instalacii podla HW - ANNO 2140
2. Ked vyrobca bude ochranami obemdzovat platiacich zakaznikov a pirat to bezproblemov osti a ma to pohodlnejsie
|
|
Re: Zle, zle, zle...
Od: ...
|
Pridané:
8.7.2015 18:10
3. Chcem to mat dostupne ihned alebo v rozumnom case ako niekolko hodin tahat 1,5 GB kvoli obmedzeniam na uloziskach a ja im za warez platit nebudem.
4. V rozumnej kvalite a aj s vyberom povodneho znenia + titulky. Pretoze ak ma dabing zabit 80% pointy ako napriklad Bigbang a slovenska parodia na dabing, tak na to ozaj nie som zvedavy
Tu je taka obrovska diera na trhu a oni ju jednoducho ignoruju, tak moja odpoved bude ortodoxny pirat.
|
|
Re: Zle, zle, zle...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
8.7.2015 18:21
tos musia vyochnut senilni starci vo vedeniach firiem... tak ako napr. F1 ma obrovsky potencial, ale Bernie ani za ten svet nechce pochopit, ze internet sa stal najrelevantnejsim mediom na oslovenie ludi sirokej vekovej skupiny. Takze F1 pojde este par rokov dole vodou...
|
|
Re: Zle, zle, zle...
Od: Jan Hus
|
Pridané:
11.7.2015 13:58
A čo má Internet spoločné s F1???
Je pravda, že krásne formule a časy Niki Laudu sú preč, ale kurva načo je formuliam F1 Internet???
|
|
tamtung
Od: tamtung
|
Pridané:
8.7.2015 19:32
pokial stahovac musi skumat ci je zdroj legalny alebo nie.
musi aj sofer skumat ci vstupil na legalnu parcelu?
|
|
Takže
Od: 7539514682
|
Pridané:
8.7.2015 19:36
Takže sa začnú vyrábať Blue-ray prehrávače a harddisky bez akejkoľvek cache? Pretože tá by sa stala potom právne nelegálnou tiež.
Obmedzenie práva kopírovať vlastný obsah nie je dobrý návrh. Zrušenie autorských poplatkov áno.
|
|
nech si schvalia co chcu,
Od: Mr Proto
|
Pridané:
9.7.2015 8:48
vzdy sa bude dat totiz stahovat anonymne takze to nikoho nemusi trapit
|
|
digitalne verzie analogovych veci
Od: Jon
|
Pridané:
9.7.2015 9:40
Este jedna uvaha: povedzme ze audiofil ma doma staru platnu Pink Floyd, ktoru za komunistov komplikovane zhanal a vyvalil za nu kopec! penazi. Dnes uz ale gramofon nepouziva, platna ma uz nejaky skrabanec, nema vercajg na to aby si ju zdigitalizoval, pretoze casom presiel na kvalitny audio net streamer ktory mu prehra FLAC vo vysokom rozliseni a postupne si takto upravil aspon CDcka.
A zrazu na torrente najde ten isty album; nejaky audio maniak ktory ma tu stu LP platnu si ju zdigitalizoval a charakterne zazdielal - je z mojho pohladu nemoralne si to stiahnut?
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: luke peterson
|
Pridané:
9.7.2015 15:34
ani by som sa nepytal, mas kupeny obsah, nie formu.
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: Japster
|
Pridané:
9.7.2015 15:59
No pozor, Matelkovia...
Pokiaľ viem, u audio nahrávok bola vždy nemožnosť urobiť si digitálnu kópiu!
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: jon
|
Pridané:
9.7.2015 21:18
ty mas doma lis na LP? :)
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: Jan Hus
|
Pridané:
10.7.2015 8:10
Nahrávka audio a video sa odjakživa robili len anal=ogovo. Myslím kópie na doma. Anie CD prehrávač Ti neumožňoval urobiť digitálnu kópiu 1:1!
V tom je zásadný rozdiel.
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: jon
|
Pridané:
10.7.2015 9:16
v 90. rokoch uz existovali CD rekordery - stali sice 2xtolko co CD prehravac ale boli. Ale to uz odbocujeme od pointy.
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: slecna.l
|
Pridané:
10.7.2015 9:55
Takze SOZU netrapia analogove kopie diel autorov, ktorych zastupuju, iba digitalne? Aky je z pohladu autorskych prav rozdiel v pesnicke, ktoru si nahram z radia na kazetu a ktoru si stiahnem na disk z internetoveho vysielania toho isteho radia?
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: Jan Hus
|
Pridané:
12.7.2015 0:44
Nepíšem nič o SOZE. A nepíšem nič o bludoch, čo tu skúša nejaký mládenec s 90-tymi rokmi, o ktorých nič nevie...
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: jon
|
Pridané:
12.7.2015 12:12
myslis mna? ja som mal v 90.tych uz volicsky preukaz :)
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: Jan Hus
|
Pridané:
12.7.2015 21:05
A koho si prosím Ťa volil keď sme doštrngali? Toho s krátkymi galotami? Ktorý odstavil Dubčeka od prezidentovania...?No Nevieš o nich moc, možno ak, že také roky už boli...
A pre po druhý raz si nevymýšľaj...
|
|
Re: digitalne verzie analogovych veci
Od: luke peterson
|
Pridané:
10.7.2015 14:32
ja som mal/mam este stale MD recorder, nahraval som si digitalne z radia, kazety, cd a to na doma. :)
|
|
Nemáš digitálnu nahrávku 1:1
Od: Jan Hus
|
Pridané:
12.7.2015 0:42
Ty si truhlík...
:-)
Do neba volajúci truhlík...
|
|
Nesuhlasim
Od: sandisxxx
|
Pridané:
9.7.2015 11:04
Nesuhlasim s tym, co si vylobovali vydeavatelstva len za ucelom obohatenia sa. S autormi to nema nic spolocne, tym poslu almuznu, ked si o nu zaiadaju(ak nie, tak nedostanu ani ho*no)
Nesuhlasim s tym, aby som platil za pradzne medium lebo nevlastnim ziadne originalne diela a nerobim si z nich kopie a nebudem.
To, ze mam na disku nelegalne stiahnute filmy je moja vec a moj risk.
Nebudem si kupovat originalne dielo s tym, ze si platim za moznost urobit si z neho kopiu(napriklad pri kupe pevneho disku) pri com to dielo(napriklad film na DVD) je chraneny proti kopirovaniu a teda automaticky nemozem tuto kopiu vytvorit(co je v podstate uz aj nelegalne).
Preto sa mozem vy*rat na kupu DVD, alebo cohokolvek. Ked chcem podporit autor hudby, ktory sa mi paci, pojdem na koncert, napisem mu na stranke pochvalny comment atd. Pripadne poslem donation, ak nieco take dany autor akceptuje.
Nebudem podporovat bandu skorumpovanych sudruhov v SOZA a podobnych mafianskych kluboch. Na*rat!
|
|
Pre vyrobcov
Od: x3m
|
Pridané:
9.7.2015 11:38
Staci nech pri predaji zariadenie nema funkciu nahravania a potom ju staci pridat nejakou aktualizaciou. A mame vymalovane.
|