neprihlásený Utorok, 11. februára 2025, dnes má meniny Dezider
Škoda dodala výrazne viac áut, dodávky elektromobilov jej ale klesli

Značky: automobilySlovenskoelektromobily

DSL.sk, 10.2.2025


Česká automobilka Škoda, ktorá je najpopulárnejšou značkou automobilov aj na Slovensku, dodala v minulom roku globálne 926.6-tisíc vozidiel. To predstavovalo medziročný nárast o 6.9%.

Automobilka, ktorá je značkou koncernu Volkswagen, o tom informuje v tomto oznámení.

Automobilke sa zvýšili dodávky v Európe, v západnej Európe o 12.1%, v strednej o 3.8% a vo východnej o 13%. V domácom Česku dodala medziročne ale o 3.8% menej vozidiel.

Výrazne jej klesli dodávky na dva veľké ázijské trhy, v Číne o 26.3% a Indii o 23.1%.

Čo sa týka plných elektromobilov, tých dodala Škoda medziročne dokonca menej, keď dodávky modelu Enyaq poklesli o 2.6% na 79.5-tisíc. Enyaq bol šiestym najpopulárnejším modelom automobilky.

Najpopulárnejším modelom bol model Octavia s 215.7-tisíc kusmi, stotisíc kusov presiahli aj Kamiq, Fabia, Kodiaq a Karoq. Všetkých päť najpopulárnejších modelov zaznamenalo výrazný medziročný nárast počtu dodaných kusov, najviac Fabia o 24.1%, Octavia o 12.4% a ostatné tri modely o 8.1% až 9.3%.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

OpenAI dokončí vývoj vlastného AI akcelerátora do niekoľkých mesiacov
Firefox bude od novej verzie štandardne načítavať HTTPS verziu stránok
Vesmírna mobilná sieť SpaceX spustená v USA, známy poplatok za jej využívanie
Boeing prerobil na vesmírnej lodi Starliner už 2 miliardy
Problém používaných Seagate diskov sa týka zrejme aj Slovenska, Alza stiahla Exosy z ponuky
Budúcoročné Intel CPU pre PC majú mať údajne až 52 jadier
V Británii testujú 50-gigabitovú optiku
ARM notebooky tvoria 10% z predávaných drahších Windows notebookov
Apple má nový lacnejší iPhone SE uviesť budúci týždeň
Vydaný nový LibreOffice 25.2, začína ukončovať podporu Windows 7


Diskusia:
                               
 

No a teraz si pozrite planovanu zivotnost benzinovych motorov, ktoru spomenul konstrukter skodovky vo videu s Vaculikom a premyslite si ci ma ta embecka este zmysel...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslite toto? https://dopice.sk/tlb (tesne pred 15stou minutou padlo cislo 300 tisic kilometrov)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a to pri slusnom zaobchadzani, ziadne studene starty, ziadne predbiehanie atd atd :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

pri mojom nájazde 10-15k ročne mi životnosť 300k úplne stačí, ale novú benzínovú škodovku si nekúpim úplne z iných dôvodov :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

motor, je náhradný diel, takže pokiaľ bude pokope držať zvyšok auta, jazdíš.. kým prejazdíš životnosť motora, prejde 10 rokov a vtedy si zánovnú jadenú jednadvojku motor z bazoša do tvojej fábie vymeníš za 1000 éčiek aj s robotou.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

mozno pri jazdeni z dediny do lidla ti to vydrzi. ked to bude jazdit ako sluzobne, kde mame najazd 100-120 tisic rocne na auto, je takto motor do 3-4 rokov zniceny. pri dnesnej ponuke ked uz nemozes mat 4x4 s automatom v diesli, su to nepouzitelne auta...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Jasné, každá služobná Fábča robí 500km každý pracovný deň.

4x4 s automatom v diesli priekazne zvyšuje životnosť.
Motor nie je zničený za 3-4 roky ale za 5-6.

Najprv sa nauč jazdiť na 3-kolke, potom bicykel, ... mastiť Testdrive II, ...
Si síce starý fas, ale niekde začať musíš.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nikdy som nepovedal fabiu (citaj s porozumenim), tie motory su aj v octavii, a ano denne cez 600km (a nie na fabii)...
tie nadavky ti prepacim ako detsku nerozvaznost :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Podobne vyostrená situácia panuje i v školstve. A i tam je podstatou riešenia uvedomenie si faktu, že potreba, ba niekedy priam priekazne až nutnosť, čítania s porozumením vzniká, len ak niekto píše ako kokot.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pre obrovské percento ľudí je 300k nájazd až-až. To že vy a pár ďalších máte šialene nájazdy určite nebude nútiť automobilku aby robila “drahší” a odolnejší motor, ktorý by ešte predražoval výrobu a dvíhal už beztak vysokú cenu hore. Ak sa na to pozriete z hľadiska čísel - najvyšší priemerný nájazd v Európe je v Holandsku - 30k. U nás je to 21k. To je 10 rokov, respektíve 15 u nás. Takže fakt nedáva zmysel tlačiť na dlhší dojazd

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja ti do tej matematiky este pridam - vecsina aut je kupovana na ICO. To znamena, ze su to sluzobne auta, potom su to sluzobne auta sluziace aj na sukromne ucely a dalej su to auta sluziace na podnikanie u szco (aj na sukromne ucely). Co znaci, ze nadpolovicne % aut su pracovne auta, ktore sa nekupuju na to aby clovek s nimi jazdil na rozky. Na jednej strane tvoj argument beriem - ak sa na to pozeras iba statistickym priemerom FO, ale ak on potrebuje auto ako pracanta, lebo tolko jednoducho najazdia a je to polovica+, tak potom ho takyto argument dost vyrusuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to je v poriadku, kľudne nech si kúpi inde. Automobilka to verejne deklarovala, nemôže sa sťažovať že by mu tvrdili že najazdí milión km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

O car policy roznych spolocnosti si uz pocul? Celkom potom priekak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a potom este mozes riesit, ze kto nedosiahne na nove, tak si kupuje jazdene. No a kedze ta vecsina sluzi najskor ako sluzobaky a potom konci v bazaroch, tak radost take auto nasledne kupit. To uz potom sa na tu zivotnost tiez inak pozeras.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a to ako celá váha argumentov spočíva v tom, že treba veriť týpkovi v internetovom videu? Veď to si slušný občan určite radšej pozrie voľne dostupné porno, v ktorom sa ho protagonisti nesnažia vtiahnuť do náboženskej vojny pod ultraradikálne priekazne vznešenou zámienkou.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár