neprihlásený Streda, 5. februára 2025, dnes má meniny Agáta
Počet elektromobilov na Slovensku prekročil 15-tisíc

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 3.2.2025


Počet plných batériových elektromobilov na Slovensku prekročil 15-tisíc, keď k 31. decembru minulého roka bolo registrovaných 15 476 batériových elektromobilov.

Informuje o tom SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Medziročne sa tak zvýšil počet elektromobilov na Slovensku až o 53%. Stále samozrejme s takýmto počtom tvoria veľmi malú časť registrovaných vozidiel, presný podiel organizácia neavizuje.

V minulom roku sa výrazne relatívne zvýšila aj kapacita verejnej nabíjacej siete pre elektromobily. Ako sme informovali v tomto článku, počet nabíjačiek respektíve nabíjacích bodov sa k 31. decembru 2024 oproti koncu predchádzajúceho roka zvýšil o 34% na 2 424. Nabíjačky sú umiestnené spolu na 967 nabíjacích staniciach, čo predstavuje nárast o 31%.

Sumárny výkon verejných nabíjačiek sa zvýšil o 52% na 125 MW.

Najviac je nabíjačiek na striedavý prúd s výkonom do 50 kW, takýchto nabíjačiek bolo na konci roka 1 495.

Nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom aspoň 50 kW bolo 528, nabíjačiek s výkonom aspoň 150 kW bolo 373 a nabíjačiek s výkonom aspoň 350 kW bolo 28.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V Česku spustili ďalšie dva celoštátne multiplexy digitálneho rádia
Problém s predajom používaných HDD od Seagate sa má týkať aj Česka, Alzy sa nemá týkať
Existujúci zákazníci O2 môžu prejsť na eSIM jednoducho cez aplikáciu
Nová verzia systému pre routery OpenWrt 24.10 dokončená
FreeBSD začalo zlepšovať podporu notebookov
Známy výrobca avizuje pokračujúcu výrobu Blu-ray a ďalších optických médií
Nginx v Česku predbehol Apache
Let’s Encrypt pripravuje 6-dňové certifikáty, prestane posielať upozornenia na exspiráciu
Civilization VII s významnejšími zmenami príde budúci týždeň
Priemerná cena iPhonu prekročila 900 dolárov, Xiaomi je 6-krát nižšia


Diskusia:
                               
 

A nie je to malo súdruhovia?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

nieje, treba viacej 11/22 kwh
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Na vibrátor AKA análny čistič toľko nepotrebuješ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

V kontexte celkového počtu vozidiel je v dohľadnej dobe s ohľadom na hodnotu štatistickej odchýlky zaujať ku tak špecifickým otázkam z výsostne odborného hľadiska priekazne jednoznačné stanovisko objektívne nezodpovedné.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Aj ja mám doma 2 nabíjačky obe z Lídla - určite ich nezapočítali ...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

elektromobilita a ekonomika eu je na odpis
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

A vela tupych slnicek to ne chape.Si myslia ze na drahe energie nalakame kopu investorov z celeho sveta.Oseru nas.A som zvedavy kam daju tie baterie z tych aut.Ze reciklacia,haha.Zase zavezu do Afriky a Azie.Cela vasa ekologia
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Aké trápne. Si zvedavý čiže nevieš a zároveň už máš aj svoju vlastnú hlúpu odpoveď ničím nepodložené.
Áno, drahé kovy budú vyvážať do Afriky. Aj železo, hliník, meď tam vyvážajú, lebo tu nevieme čo s tým. Ach jaj. Áno áno. Spaľovacie autá sú budúcnosť ľudstva. To je vrchol vývoja.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Nie. Vrcholom vývoja sú progresivci.
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

Hej, v tvojej makovici, lebo viacej nedokážeś pochopiť ty marxista.
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

Zaroven gratulujeme majitelom dieselakov. Ved to nebol prvy ani posledny tunel vsakze
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Človek hneď vie, že tvoj názor je fundovaný, keď píšeš ako zaostalý šiestak. Nikdy som si nemyslel, že aj na DSL sa bude riešiť politika, kašlite na to. Obzvášť tí, ktorí neovládajú ani len rodný jazyk. Bez ohladu na stranu na ktorej stojíte.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Slovencina ma zlozitu gramatiku a rusky trol level 1 sa ju musi doucit.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Je zaujímavé, že za tých 20 rokov, čo som na internete, mali kontrarianské ekonomické predpovede zo slovenských fór, najnižšiu úspešnosť.

Asi preto je slovensko taká diera. Pretože slováci si vždycky myslia ako predpovedajú budúcnosť a vždycky sa mýlia.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Presne tak ako ty.
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Naozaj? Nemecke automobilky predavaju svoje elektro verkle za naklady bez zisku. Tato predpoved bola uz dlhsie, ze to nikto nebude chciet a cuduj sa svete, mali sme pravdu. Alebo sa ti zda, ze sudruhovia z Nemecka predavaju elektroverkle ako teple rozky?

Tak isto som tu asi pred mesiacom vysmial typka, ako sa buchal do prs, ze bitcoin bude na konci januara dosahovat 100k za jednu mincu. Dneska padol na 92k za mincu a leti smerom nadol. Ak ma byt toto buducnost, ze jedno vyhlasenie oranzoveho muzicka sposobi pad krypta, tak sa pytam - GDE DECENTRALIZACIA o ktorej tu kazdy , kto ma leginy , bradu a teslu rozprava?
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

krypto, ktore sa da kupovat ako investicia, bude vzdy centralizovane majoritnymi investormi a teda v realnom zivote nepouzitelne.

ale bola to pekna myslienka..
Odpovedať Hodnotiť:
 

V absolútnych číslach to znamená, že v roku 2021 občania Slovenska vlastnili takmer dva a pol milióna osobných automobilov.

Čítajte viac: https://index.sme.sk/c/23192603/ pocet-aut-na-slovensku-stale-rastie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vau, 2500 nabijaciek na 15 000 aut, to znie ako vrchol komfortu a pokroku zaroven. Ked tu bude 50k EV tak mozeme cakat, ze uz aj v Kokave nad Rimavicou budu aspon 4 nabijacky a ked pocet EV prekroci 100K tak postavia prvu nabijacku aj v Hrádku pri Kamenci pod Vtáčnikom. Keby bolo na SK tolko EV ako spalovacich aut, tak predpokladám, že by boli povinné aspoň 2 nabíjačky v každej domácnosti (áno, aj v osadách)..

Pre porovnanie, na SK je cez 2,7 mega osobnych aut (bez autobusov, stvorkoliek, traktorov a podobne, ktore tiez tankuju) a spolu menej ako 1000 benziniek..
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ja mam doma asi 20 nabijacich zasuviek, z ktorych sa da nabijat EV vozidlo :) to ale neznamena ze mam take vozidlo. Preto nabijacku mozu spravit za par eur aj z mestskej lampy ked to bude treba. Zhruba 1 milion domacnosti (domov a nehnutelnosti) takmer nepotrebuje ziadnu verejnu nabijacku, ale vsetci so spalovakmi potrebuju aspon jednu benzinku.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Áno a elektrina je zo zásuvky.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

A benzín z benzínky ;-)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pardon, myslel som aspon 50kW nabijacku (ocividne najmensia, ktoru verejne stanice ponukaju..) lebo je krasne, ze mas u teba na dome 20 zasuviek, ale pri standartnom 15A istici budes svoje EV nabijat 24 hodin, samozrejme menusis vzdy nabijat z nuly do plna, ale aj tak budes nabijat cely cas co bude auto stat doma len aby ti to stacilo na presuvanie do prace a z prace.. a ked toto spravia vsetci tvoji susedia v dedine, idealne este aj ich manzelky, tak vam do tyzdna zhori za dedinou trafo..

jo.. a este nezabudni napisat kamaratovi z Petržalky, že si má tiež doma nabiť svoje EV ;)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Kamarát z Petržalky bude mať novú električku. Koľajovú, nie cestnú. Nepotrebuje EV ani dízel ani elektrokolobežku, aby sa dostal do práce do mesta.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

kamarátovi z Petržalky prajem pevné nervy pri 20 minútovom čakaní na preplnené ranné električky.. ale chválim ho, na rozdiel od elektroáut, električky považujem za zodpovedný krok smerom k ekológii
Odpovedať Hodnotiť:
 

vacsina ludi sa presuva do prace tak do 50 km, co sa cez nocny prud v pohode dobije (kazde rano budem mat teda plnu), aj tak su vtedy prebitky z atomky. Ja aj teraz tankujem raz mesacne. Proste milion domacnosti tieto benzinky nebude vobec riesit, a ti co byvaju v panelaku budu mat raz mozno pri kazdej lampe pred barakom zasuvku ak to bude treba, infrasktruktura sa dobuduje. Bezne auto denne 23 hodin niekde stoji a 1 hodinu ide.

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ok, teraz je na zváženie, či sa ti oplatí kupovať drahšie EV, pokiaľ tankuješ raz mesačne, resp. koľko desaťročí ti bude trvať dorovnať rozdiel v kúpnej cene šetrením na palive oproti lacnejšiemu benziňáku.. takže návratnosť asi ako fotovoltaika = teoreticky áno, prakticky možno niekedy..
myslím, že sa zhodneme, že v prípade malého nájazdu EV asi nebude úplne najvhodnejšia investícia.. takisto ani v prípade veľkého nájazdu, kvôli baterke a dobíjaniu.. takže možno sa niekedy naplnia podmienky, kedy je EV vhodnejšie a výhodnejšie ako spaľovák, ale je to priekazne menšina prípadov..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Úplne irelevantné. Primárnym spôsobom dobíjania EV má byť bežná sieť a nie nabíjačka.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Mňa by len zaujímalo, ako chceš toto dosiahnuť na sídliskách. Ako chápem, že človek, ktorí má rodinný dom, vie pripojiť elektro auto na svoj rozvod ale ako to chceš dosiahnuť v panelákoch?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

suhlas, 50% ludi byva v panelakoch ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U nás si jeden chlapík vydoil predlžoačku z tretieho poschodia a tak si nabil. Predpokladám že to tam asi nemal celú noc, ale dá sa. Susedovi na prvom dáš 10€ nech ti nabije cez noc a postaviš mu auto rovno pod okno.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

:D

toto je budúcnsť elektromobiliy, pekne si to zhrnul
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

:D

toto je budúcnsť elektromobiliy, pekne si to zhrnul
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Postavia sa rozvody na uliciach. Technologicky je to úplne primitívne a napríklad vo Viedni to celkom funguje už dnes.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

S nejakým veľkým predajom EV do budúcna nikto moc neráta, inak by sa rozvody už na uliciach postavili.. alebo ten čas príde až keď bude na nabíjacích staniciach v priemere rada na 6 hodín? zatiaľ si môžete naťahať predlžovačky
Odpovedať Hodnotiť:
 

kazde x-te parkovacie miesto pred panelakmi by boli s nabijackou a postupne takto zvysovat pocet. ale take to pomale nocne nabijanie, ze nabijem za 6 hodin. postacujuce. v noci nie je odber, treba vyuzit rezervu. takto si to viem predstavit.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

vsade kam ides ma byt moznost zaparkovat a pichnut kabel (obchod, urad, hotel) tym padom nam nebude treba ziadne cerpacky dnesneho typu. Alebo len velmi malo niekde na dialniciach ked niekto taha 1000 km denne v aute ak tak sa najest alebo WC. Ja mat EV tak vzdy idem rano z domu s dojazdom 500 , tak dobijem vzdy v ciely (na SK)

Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

beriem, EV na dochadzanie do prace a naspat, idealne este ak mas v praci zasuvku na nabijanie (co 99,9999% ludi nema moznost (a to som zaokruhlil smerom nadol!!)).

cely problem teda je, ze momentalne nie je vsade kam prides na parkovisku kabel na nabijanie a ani CELA elektricka infrastruktura nie je na taketo riesenie pripravena.. to nie je iba roztahat zopar zasuviek po parkoviskach.. to je kompletne pomenit vedenia, trafo stanice na celej sieti = od atomovej, vodnej alebo uholnej elektrarne (lebo ziadny eko výtrt ti takúto sportebu nepokryje, určite nie v noci, keď sa bude nabíjať 99% EV!!) až po zásuvky na parkovisku.. a to už s ekológiou nemá absolútne nič spoločné, môžeš mať akurát dobrý pocit, že jazdíš za lacnejšie (pokiaľ samozrejme nestúpne cena elektriny an burze v Lipsku ;)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Aj toto je stále ekologicky o rád lepšie, než ťažiť, presúvať rafinovať, distribuovať a páliť ropu. Nehovoriac o tom, že je to pomerne lacné a elektrinu aj tak treba viac-menej všade, kde sa ľudia vyskytujú.

Jediný skutočný vážny problém s EV sú ťažké a drahé batérie. Zatiaľ.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Na ropu tu máme jednu rúru, ktorou sa oddistribuuje aj sama. Ale nikto z Benzín lobby nevykrikuje, že je to ekologické. Na rozdiel od toho vídam veľa klamstiev o ekológii elektroáut. A práve toto mi vadí na EV.. ťažké batérie sa dajú dorovnať dobrým podvozkom.. drahé batérie iba zúžia skupinu kupcov.. ale dopad výroby, prevádzky a likvidácie EV na ŽP a ľudské zdravie je niečo, čo je skutočný a vážny problém.. našťastie Slováci sú takí uvedomelí, že pokiaľ technológia nie je na úrovni, tak tie EV proste nekupujú..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dokial budu stat elektroauta 40 000 Euro a viac
tak na Slovensku velke predaje nebudu. Cena to zabija.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podľa mňa problémom nie je ani tak cena, ako jej nízke rozpätie, ktoré by, takpovediac, jasne oddelilo zrno od pliev. No a že si kdejaký plebs vôbec môže dovoliť šáhnuť na 350 kw nabíjačku, keď mu črep ledva zvláda 25, je už vecou marketingu s víziou inklúzie a bratríčkovania, ktorá náročných zákazníkov priekazne práve neohromuje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Eú to zabilo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

15-tisíc elektromobilov

Jedno menšie mesto má 15-tisíc obyvateľov
Odpovedať Hodnotiť:
 



v korey vyhorelo vyse 100 aut, z jedneho elektromobilu, bude ešte sranda..cim viac ev, tym viac ohna
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

to ja zas poznam ze z jedneho spalovaku zhorelo 100 dalsich, a to dokonca u nas na slovensku :) kazdopadne na 1000 aut viac horia benzinove ako EV, tu neratame podpalacstvo a podobne ale technicke chyby
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, to si pamätám, kdesi pri kúpalisku v lete sa parkovalo na suchej lúke a od horúceho výfuku sa chytila tráva a už to išlo, desiatky áut na šrot.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vzhľadom na prítomnosť neďalekého nočného klubu s nie celkom ťažkými rozpalenymi devami to zase nebolo celkom prekvapenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

nabijacky (a zabijacky) v osadách ~~ tu~kabel, tukabel!
v tych osadách to bude zachvílu vyzerat jako indicky cable-mnzment, v Bbangladézo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ferdinand Oskar Kokoshka
Ctením Obcanom, obyvatelom bytov na prízemí, al príp este aj prvom poschodí, by mohla, z rozhodnutia ONV, pribudnút k cestnej, vázenej funkcii "Domovnyí Doverník, / Domovník SVB, aj funkcia Nabíjac,-ka, vdaka comu by títo obcania stúpli v ociach obyvatelov bytoviek na cene, a váznosti!
Spoluobcania by si mohli priekazne, za celkom lacny peniaz, formou pausálu, pravidelného, mierneho poplatku, zopár eurícok, v rámci Rocného Vyuctovania Nákladov a poloziek SVB Bytového Domu, pichnút svoje kolíky svojich káblov od elektro-vozov, do príslusnej zdierky (multizásuvky) k slecne, abo lady, susede, a ráno si uz príst len po hotovú stavu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ruske energie odmietate, z coho vyrobite tu elektriku na dobijanie? hahaha?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Energie zo severnej Ázie onedlho vôbec nemusia byť ruské :-)

Ale aj keby boli, nepotrebujeme ich.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak si dávme šušne do atomiek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

po tvojej prvej vete som mal chuť spýtať sa, či ti jebe. ale po tvojej druhej vete sa nič pýtať nemusím
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj tak na to nebudeme mat elektrinu.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár