neprihlásený Streda, 25. septembra 2024, dnes má meniny Vladislav
České železnice laserom upravia okná vozňov, aby lepšie prepúšťali mobilný signál

Značky: dopravamobilní operátoriČesko

DSL.sk, 23.9.2024


Český štátny železničný prepravca České dráhy upraví okná viac ako dvesto vozňov svojich vlakov, aby lepšie prepúšťali mobilný signál.

Spoločnosť o projekte, ktorý bude evidentne financovať aj zo štátnej dotačnej výzvy, informuje v tomto oznámení.

České dráhy už vyhlásili výberové konanie na realizáciu zákazky týkajúcej sa 233 vozňov. Okná podľa oznámenia zrejme nebudú vymieňané za nové, ale existujúce budú upravené laserom. "Laserová úprava oken využívá laser k narušení kovové vrstvy v oknech, kdy místo jednotného pokoveného filmu mají tato okna síťovou strukturu, která zachovává tepelné vlastnosti, přičemž jí ale lépe proniká signál z vnějšku," popisuje technológiu prepravca.

Vylepšenie pocítia potenciálne aj cestujúci na Slovensku. Okná budú podľa oznámenia totiž upravené vo vozňoch, ktoré České dráhy používajú aj v medzinárodných vlakoch a na hlavných domácich koridoroch.

České dráhy zároveň realizujú inštaláciu opakovačov mobilného signálu vrátane 5G signálu, ktorá tiež zlepší mobilný signál vo vnútri vozňov. Opakovače budú inštalované vo všetkých súpravách Pendolino a InterPanter a v šiestich jednotkách Railjet. V oznámení spoločnosť neuvádza, koľkých vozňov sa to týka.

Aj toto vylepšenie bude evidentne financované z rovnakej štátnej dotačnej výzvy, o ktorej sme informovali v tomto článku.

Žiadosti o dotáciu podali okrem Českých dráh aj spoločnosti Leo Express a RegioJet, pričom žiadosti boli podané na zlepšenie signálu celkom v takmer 670 vozňoch. Leo Express chce inštalovať opakovače a RegioJet vymieňať okná za okná prepúšťajúce mobilný signál. Projekty financované z tejto dotačnej výzvy musia byť zrealizované najneskôr do konca roka 2025.

České dráhy v súčasnosti realizujú aj vylepšenie WiFi v ich vlakoch, ktoré sa dotknú aj cestujúcich zo Slovenska a potenciálne aj na Slovensku. Spoločnosť v 195 vozňoch inštaluje nové WiFi routery, ktoré sa dokážu pripájať aj na 5G siete a naraz využívať všetky dostupné siete.

Inštalujú sa okrem iného vo vozňoch nasadzovaných v medzinárodných vlakoch vrátane minimálne jedného vlaku premávajúceho aj na Slovensko, pričom podľa prepravcu je nové WiFi pripravené na prevádzku aj na území Slovenska a tiež Rakúska, Maďarska a Nemecka.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Mapy Google nasadzujú jasnejšie satelitné snímky, AI odstránila oblaky
Nová konštelácia satelitov dokáže rýchlo detekovať malé začínajúce požiare
Sprístupnené beta verzie novej Fedory a Ubuntu
Kataster nehnuteľností nefunguje, pre výpadok napájania
Veľká väčšina užívateľov Redisu zvažuje prechod na inú DB


inzercia



Diskusia:
                               
 

To nikoho nenapadlo keď navrhovali tie okna že to bude tienit ? Mobily už existovali.
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Zabudli sa ta opytat. Nevedeli ze existujes.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale veď mohli veriť, že existuje a bolo by to v cajku. Že v sekulárnom štáte to treba vedieť mali mať pri výbere priekazne ošetrené.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna by skor zaujimalo, ci je to az taky problem. Nikdy som nezaznamenal problem so sietou s vynimkou, ked som bol v tunely. Ale to okna nezlepsia.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Neviem ci to bolo oknami, ale mne sa vzdy stavalo, ze na hlavnej trase Brno - Bratislava sa v useku Brno - Kuty nedalo ani telefonovat. Casto sa stracal signal. Mozno teraz je to uz lepsie, ale neskusal som to.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba cestovat trat Hurbanovo - Bajč a signal sa ti zarucene nebude stracat, a mas vybavene. :o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozes byt kludny, robi to tam aj v aute a dokonca aj ked mam stiahnute okna. A nielen mne. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Najme keď si ďalej od mesta alebo obce kde je BTS tak zo 4G to padá do 2G.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale v zakrute sa ti pretazenie moze zvysit zasa z 2G na 3G, takze je potrebne cestovat na klukatejsej trati, pripadne poziadat pilota vlaku, nech zrychluje a spomaluje castejsie, a tym padom sa pretazenie G bude narastat. :o)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ri 3g v zákrute sa ti môžu na tričku objaviť aj zbytky obeda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kebyže použijú dva lasery, tak by priekazne netrebalo otáčať vlak.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Slovenské železnice prepúštajú. A nepotrebujú ani laser, iba tunelovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tunely su dolezite pre vlaky, inak by nepresli naburali do skaly. Takze im nezazlievaj, ze tuneluju. :o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

kovovú vrstva sa dá narušiť aj obyčajným kladivom, netreba laser a bude to určite aj lacnejšie, lebo po povodniach určite bude každého trápiť lepší wi-fi signál v hajzli vagóna!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Keby sa radsej venovali podstatnym veciam.
IC2447 (DB),1.tr. da sa rezervovat konkretne miesto, viete v ktorej casti nastupista zastavy vas vozen, ktory je jasne oznaceny, dostatok miesta na nohy, tichucka pokojna jazda.
R 685 Labe (CD),1.tr. neskutocny hluk; clovek je utraseny jak dobre zhutneny beton.
EC 223 Valašský expres (CD)-neoznacene vozne, metuco oznacene miesta na sedenie; neda sa vybrat miesto; ktory retard da jedalnesky vozen na koniec vlaku? stale okolo mna chodili ludia z celeho vlaku hore-dole - neustale otvaranie/zatvaranie dveri; malo miesta na nohy.
Toto nie je len o peniazoch a ekonomike, ale aj o pristupe a pouzivani mozgu. Proste v Cechach a u nas ani nie su schopni ten system navrhnut tak, aby bol prijemnejsi a menej stresujuci pre uzivatela. Pekne to vidno na pristupe RegioJetu, alebo Leo Expresu.
A oni riesia signal vo vlaku. To je ako keby mi odtrhlo nohu a doktor mi dal do ruky Brufen.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"neda sa vybrat miesto;"

nasi idu este dalej, da sa vybrat miesto, da sa kupit miestenka, kupis si miestenku na konkretne miesto no a potom zaradia vagon s inym rozlozenim sedadiel :)))))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nasi idu este dalej, da sa vybrat miesto, da sa kupit miestenka, kupis si miestenku na konkretne miesto no a potom vlak odrieknu lebo ho nema kto soferovat
Odpovedať Hodnotiť:
 

A preco nema kto soferovat a kto opravovat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Miestenky sú vo vlakoch nepotrebné. Aj tak nikto z cestujúcich nevie, v akom úseku má byť použitá. Však kde je voľné nech si každý sadne. Alebo si mám na staré kolená odsadať kvôli pohodlnej vykŕmenej lenivej pipke??Keď železnice pred kopu rokmi zrušili vo vlakoch súkromie, dokonca v 1. triede je to des, tak je to úplne jedno. A ak má byť niečo ako miestenka, tak má byť automaticky k plne platenému lístku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"v ktorej casti nastupista zastavy" To kde by mali byť tie zástavy? Nie je mi to jasné.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zastavy su na stoziarovy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár