neprihlásený Piatok, 24. mája 2024, dnes má meniny Ela
Počet elektromobilov na Slovensku dosiahol 10-tisíc

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 24.1.2024


Počet batériových elektromobilov na slovenských cestách dosiahol 10-tisíc, keď k 31. decembru bolo registrovaných 10 273 osobných a malých úžitkových batériových elektromobilov.

V aktuálnej tlačovej správe o tom informuje SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

V minulom roku sa pritom ich počet výrazne zvýšil, keď pribudlo takmer 4.3-tisíc batériových elektromobilov týchto kategórií.

Ide o kompletnejšie štatistiky ako štatistiky predajnosti, keď štatistiky na základe evidencie vozidiel zahŕňajú aj značky elektromobilov nepredávané na Slovensku a individuálne dovezené nové a jazdené vozidlá zo zahraničia.

Podľa štatistík predajnosti boli v minulom roku najpredávanejšími značkami elektromobilov Škoda, Volkswagen a Mercedes-Benz.

Podľa počtu registrovaných vozidiel vedie podľa tlačovej správy SEVA ale Tesla pred Volkswagenom a Škodou. Nie je ale jasné, či má ísť iba o štatistiku vozidiel zaregistrovaných v minulom roku alebo všetkých elektromobilov registrovaných ku koncu minulého roka.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Skylink začína šetriť, zmenil parametre na náročnejšie, ukončí dva transpondéry, prejde z HD do SD
Sonda Psyche k asteroidu zapla elektrické motory
Raspberry Pi vstúpi na burzu v júni
Firefox pripravuje vertikálny zoznam kariet a skupiny kariet
Vesmírny Boeing nepoletí ani v sobotu, nový termín nebol oznámený
Vydaný minimalistický Alpine Linux 3.20, už aj pre RISC-V
Šifrovanie odolné kvantovým počítačom podporuje ďalší softvér, Zoom
Starship znovu poletí o dva týždne
Známy výrobca PC chladičov začal ponúkať ventilátory pre domácnosti, postavené na PC ventilátoroch
Intel už vyrába novú generáciu CPU, uvedie ju v treťom štvrťroku


Diskusia:
                               
 

Páááni. V každej dedine jedno auto.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Tak do niektorých dedín sa ich viac priekazne jednoducho ani nezmestí.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To je asi tak 1%, ze?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Celkový počet obcí na Slovensku: 2927
Odpovedať Hodnotiť:
 

tymto tempom mame v roku 2070 asi tak 100 tisic elektro vozidiel
Odpovedať Hodnotiť:
 

slepá ulička. Mali by sa na to vysrať a robiť znova autá s poriadnymi motormi a nie kadejaké baterkové sračky, čo nedajú ani 200 km dojazd - viď nové Vito alebo litrové trojhrnky. Chcem naspäť 6 a 8 valcové motory do áut strednej triedy.
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

Kedy boli v Európe v autách strednej triedy 6 a 8 valcove motory?
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

nie je to tak dávno, ešte v minulej gererácií mala Insignia V6, Passat, Superb tiež, BMW 3,...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Passat, superb … v minulej spred 20 rokov :D
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nemel blbosti, Sup2 mal V6, rovnako tak súdobí passat. Áno bavíme sa o predchádzajúcej generácií od 2008 do 2015
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

však si kúp V6 v strednej triede. Jaj nemáš na to? Peňaženky kupujúcich rozhodli, že V6 v strednej triede je finančne veľmi blízko V6 vo vyššej strednej a rozhodli sa ísť o triedu hore.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

To nerozhodli peňaženky kupujúcich. To sa len pod rúškom emisíí a bezpečnosti nenápadne mení klasifikácia, aby mali lúzri dojem, aký sú so strednou triedou priekazne hustý borci.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

A kto o tom rozhodol keďže V6 mali v predajoch menej ako 5% zastúpenie? Áno kupujúci, jednoducho tie autá boli príliš drahé. Klávesnicový "by kupec" automobilke peniaze neprináša, "by kupec" zväčša jazdí na 15 ročnom aute...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Neboli príliš drahé. Len sa chujovo zdôvodňuje prínos spoločného trhu a napĺňania vízií, keď životná úroveň bez potrebnýh úprav priekazne neladí s politickými prehláseniami.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

netrep pičoviny, za posledných 6 rokov som kúpil dve nové autá a ver mi, že keby ponúkali 6 valec, tak si vyberiem ten.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Netrepe picoviny, lebo spadas ledva do tych 5%. Naviac 6valec si vies stale kupit, akurat si auto kupoval v nizsej triede, tak sa necuduj, ked si vyrobca zratal, ze pre tych par ludi to vyvijat a homologizovat nebude, lebo sa mu to neoplati.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

BMW ti stále predá jak šesťvalec, tak osemvalec. Asi na to proste nemáš.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ked vidim chlapca ako ma dava na dialnici na bmv, tak ho skoro nevidim. Nech to radsej nekupuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

bmw.sk/sk/all-models/modely-m/ m6-coupe/2015/engine.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

A prave tie 15 rocne auta su casto nejake stare V6 alebo V8
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ále prdlajs, strieborný / čierny Golf IV v TDi v čipu...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nie podla mojej skusenosti. Teda ja mam len dvoch znamych ktori sa vozia na 15-20 rocnych smetiakoch a pohrdaju novymi autami. Jeden ma BMW E34 a Audi S4, obidve su V8. Druhy ma nejake novsie BMW prerobene na plyn (!) co pouziva jeho zena, sa sa vozi na 6.1l Dodge Charger.
Golf IV (a vlastne aj V a VI) povazujem sa novodoby FOrd Sierra, na tom sa vozia uz len neprisposobivi.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave je, ze ludia na tie poriadne motori srali, ked mali moznost si ich kpit. Furt pocuvam, ze najmenej dvojliter dizel pri takmer akomkolvek aute. A ked som zistoval realne predaje a pracne sa k nim dostal u nejedneho modelu, tak netvorili ani 10% predajov. Tak ich tiez zarezali. Ludia placu akurat v diskusiach na internete. Ale to su z drvivej vecsiny ti, ktori si to nikdy ako nove nekupili.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Klavesnicovi nomadi s V12/v garazi :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Povedal by som, ze ku V12 budu mat klavesnicovi nomadi mozno aj najblizsie. Na dialy to jednoducho nechces. Tiez som este pred covidom rozmyslal na mustangom, lebo ved 5.0 a V8 mozno posledna. Hlavne to bolo lacne - aj s ficodanou to vychadzalo do 55k vo fulke. Ale napriek tomu by som dal prednost R4 v caymanovi za 70. Lebo objem aj valce su pekna vec, ale iba na papieri. Realny prinos nula ak hovorime o beznom pouziti auta.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ani kúpiť rozumný malý smartfón sa už dnes prakticky vôbec nedá, všetko sú len gigantické lopaty, hoci všade čítam, koľko ľudí by taký chcelo. Browsery tiež postupne dokonvergovali do úplných sračiek, našťastie tam je to zadarmo a Vivaldi sa dá stiahnuť, aj keď ho používajú promile ľudí.

Pri autách môže byť ešte extra problém aj to, že sa nedá konfigurovať všetko osobitne a teda často sa pred motorom oplatí uprednostniť niečo iné, čo inak mať vôbec nemôžeš alebo len za šialené peniaze.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

takze pouzivas chrome, chapeme
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nene, slepy si ty. Dojazd v pohode 400km na dialnici (v meste 500), za 20min pokracujem dalsich 300km a potom… to uz radsej letim lietadlom.

A ziadny spalovak v tej cene neda 0-100 za 3.4s..
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

no sak sprav parkrat tu 100ku za 3.4s, potom budes este zo 3x nabijat :D .. preto tesly chodia 80-90tkou po dialnici :D
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

slepa ulicka su ropaci. odkial chces tu ropu v buducnosti brat?

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

normalne ako doteraz, politici a rastliny sa nechaju na par rokov zahnit v mociari
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

:) ok. o par tisic rokov bude nova. ale o 100 rokov odkial chces brat ropu? neze by nebola, ale bude na nedostupnych miestach, resp tazba bude fest draha. budes ochotny dat 10eciek za liter? arabi vpohode. ale priemerny slovak si kupi radsej kona. :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak to vyriesi slobodny trh, a nie EUSSR. Zatial sa ale zasoby vytazitelnej ropy vo svete zvacsuju. Peak oil s napatim ocakavame uz od roku 1990.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

zvysuje sa akurat ludska hlupost :D Kde su tie tvoje zasoby ropy? rusko, arabi, venezuela, usa... Eu ma velky trt a nie zasoby ropy.
Trh to ma uz davno vyriesene. kupime si kona. ti bohatsi aj dvoch a budu mat 2 konove vozidlo :D Ja radsej ten elektromobil. 100x lepsi ako spalovak.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Zvysuje sa celosvetova retardacia liberalov. Kludne si kup aj zirafu, ale neser sa do toho, co si kupim ja. Ropa sa da s inymi krajinami vymenit za tovary a sluzby, ale tento mechanizmus eurohujerski socialisti este neobjavili.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

kup si co chces. ja len nechapem co do toho budes liat. vymenit za tovar or sluzby. a ake prosim ta? vsetko sa uz vyraba v cine resp. v azii. co my tu vyrabame? a sluzby? no mozno americke IT spolocnosti ponukaju sluzby. ty mozes akurat tak dceru ponuknut arabom or rusom nech im ona spravi nejake sluzbicky :D
clovek co rozmysla nemusi nic kupovat od druhych. hlavne ak mame zadarmo slnko, vietor, hydro a aj zasoby uranu ci v najhorsom aj toho zleho uhlia.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No vychadza to tak, ze si s plackovou, rytmusom a darou musim kupit byt v dubaji. Snad si nemyslis ze niekto bude sanovat cesty ked bude promile aut. A asfalt je tiez len z ropy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

staci beton. ale aj tak tvrdim, ze to vyhraju kone. ludstvo dostane taku facku od planety ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to si pozri rovno dokument v telke pri svieckach o co2 a betone.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dneska kdejaký štvorvalec nakope "poriadny" šesťvalec spred 15 rokov. A ešte to má aj vyšší krúťák v nízkych otáčkach, pretože turbo, takže sa s tým aj lepšie jazdí.

A kým začneš písať o živnotnosti, pusti si toto https://www.youtube.com/watch?v=z65HyJEMQ8E
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Len po 150 tisíc km na rozdiel od šesťvalca spred 15 rokov ten dneškajší skrúťákovaný štvorvalec priekazne na nákop už nezodvihne valček.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Preto 80% bmw, audi, skoda ma dizlove chrochtaky :D taktiez suv atd. Ti vyvolenejsi maju 6 valce ale maximalne 1/4 vsetkych
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kolko z toho su nutene registrace na predajcov ?
Kolko z toho je prepredaj ?

A kde je Tesla? Sak na cestach vidno elektrosroty tejto znacky

Ani pocty kusov nikde nie su uvedene.
To vyzera ako platene PR od Škoda....

Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Ty si dokazal aj precitat ten clanok? Ved sa tam pise, ze predajne statistiky su len od firiem, co maju na Slovensku zastupenie - a to Tesla nema.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Prečo odvádzate pozornosť od podstaty veci?
Je k tomu asociácia s riaditeľom, tajomníkom, niekoľkými expertami na elektromobilitu, čo nám zo svojho kumbálu ukážu nosné chĺpky v televíznych novinách...jedným slovom plná výbava pre liečbu komplexu menejcennosti, ktorá napĺňaním Istanbulského dohovoru priekazne radikálne zníži podnety, vedúce k násiliu na ženách a domácemu násiliu.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nosné chĺpky sú dobrá vec. Zachytávajú nečistoty z ovzdušia a signalizujú aj určitý honor užívateľa, podobne ako ušné chĺpky. V minulosti sa nimi pýšil každý tradičný šľachtic.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je mi nesmierne ľúto a určite vyvodím dôsledky z toho, že subliminálne posolstvo, že nepatrím medzi najvďačnejšie objekty, pokiaľ ide o naznačovanie určitej sociálnej nerovnosti dívaním sa zhora, nepovažujem za priekazne hrubý prehrešok voči elementárnej etikete.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Konecne sa zacina aj Slovensko zobudzat.
Hlavne ludia, ktori maju domy/garaze a mozu v noci lacno nabijat...
Este treba chvilu pockat, kym pridu, ako vzdy, lacnejsie 2nd hand auta z Nemecka...
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Ak to nie je sarkazmus.
Vsetcia s podobnymi myslienkami ako koment su len uplny ....... a mali by si vsetko dotovat a platir sami aj ostatnym podobny.

A jazdeny elektrosrot je najhorsia vec na svete
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Hlavne ty tomu elektrošrotu rozumieš, keď si žiadny nemal, nemáš a ani mať nebudeš. Ešte nezabudni dodať, že na všetkých TV programoch idú sračky. lebo ty televízor nemáš a ani si nikdy nemal.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No neviem ci 8 rocna jazdenka z 2 ruky je to prave makove.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto by kupoval na intenzívne jazdenie 8-ročnú jazdenku. Zásadne sa kupuje od nemeckého dôchodcu, ktorý s tým chodil iba v nedeľu do kostola.

Ale aj 8-ročná za primeranú cenu má svoje čaro.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Caro mala aj 95 rocna Gina Lollobrigida. Ale uz to nebolo to prave orechove.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nic nieje lepsie nez elektrina dotovana dezolatmi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Uz som sa zlakol ze sa neobjavis.

1) auto co mi usetri 6500€ rocne by mohlo byt este drahsie ako 35000 bez DPH a stale by to bolo pre mna lacnejsie. Pocitaj TCO, nie len nakup.

2) dojazd 400km staci na drvivu vacsinu jazd a za 20min to nabijem na dalsich 300km, kolko potrebujes prejst bez prestavky?

Mam tepelne cerpadlo, prakticky je mi dost jedno ci je leto alebo zima.

3) nabite mam rano doma za 13€, len somar by chodil na benzinku a nechal tam 3x tolko
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Pan setri lebo neplati spotrebnu dan z benziu a (zatial) z elektriny, ktorou ju nabija. Ale netes sa, dlho tento stav nebude a bud sa bude zdanovat elektrina alebo kilometre, ako uz maju na islande https://island.is/en/kilometer-fee
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ano ale kym to bude, tak setri. A ked to bude, budu ceny uplne inde. Ako spalovakov, tak elektro. A nemas zarucene, ze nebudes platit u spalovaku rovnako za kilometre a tym padom budes platit dan dvakrat a on len raz.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Elektrina nam tu skoci 2x coskoro aj s touto socialnou vladou....
Odpovedať Hodnotiť:
 

A napriek tomu si myslim, ze ufinancovat to sucasny majitel EV bude mat mensi problem ako ten, co sa mu vysmieva s 10+ rocnou vrazdou na tekute dinosaury.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No neviem, myslim si ze s mojim emocnym eq oscilujucim okolo 0 uplne neviem posudit ci to bol vysmech. Pripadalo mi to ako fakticka poznamka. Na to aby ev zacali davat zmysel, museli by minimalne konstrukcne umoznovat vymenu baterie + mozno pevny elektrolit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To vobec vysmech byt nemal a nebolo to ani na teba mierene. Len jednoducho, kto dnes ma peniaze na to, aby si kupil EV, tak na par vynimiek je to niekto, kto ma dom a ma moznost dobijat nielen zo siete, ale aj cez FVE. Poukaze na to, ze sa mu prevadzka napriek obstaravacej cene vyplaca - to je clovek, co si to vie normalne spocitat a nema predpojaty nazor na vsetko prameniaci z jeho mentalne nizkeho nastavenia.
Tak protiargument tej jednoduchsej casti je - ale budes mat niekedy v buducnosti myto, lebo island, lebo to a hento a preto sa to neoplati. Tvrde cisla proti dojmom. Aj keby bola elektrina raz tak draha, tak stale bude prevadzka EV lacnejsia. A je vysoky predpoklad, ze clovek co ma dnes EV bude mat s prevadzkou cohokolvek v buducnosti mensi problem ako typicky oponent v tej spominanej 10+rocnej haraburde. A dovodom nebude vyber typu pohonu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lebo dobre horia predsa! co je vyhoda v case, ked ceny energii idu hore
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

pošle mi niekto kvety?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj ja mam mobil na elektrinu...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak ho rýchlo vráť a kúp si mobil na benzín alebo naftu! Inak ťa zhejtujú.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dnešné teledebilné strojčeky sú zbytočne neuveriteľne pahltné. Klasický LCD displej nepotrebuje prúd, stačí mu na zobrazovanie znakov elektrický potenciál. A tá kalkulačková elektronika by na zasielanie somarín tiež v pohode stačila s minimálnou spotrebou. Lenže nie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uvedomuju si zastancovia spalovakov, ze aj benzinky idu na elektrinu ? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

a uvedomuju si ludia co pouzivaju led ziarovky na elektrinu, ze svetlo zo slnka vznika spalovanim(fuziou)? to je asi taky argument
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fuzia nie je spalovanie!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

bez kolobezky nepatris ani k spodnym 10 tisic
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár