neprihlásený Sobota, 14. decembra 2024, dnes má meniny Branislava, Bronislava
Na Western Digital podané ďalšie žaloby za problémy externých SanDisk SSD

Značky: SSDSanDiskWestern Digital

DSL.sk, 20.8.2023


Na spoločnosť Western Digital, výrobcu produktov SanDisk, boli v USA podané ďalšie dve žaloby za problémy externých SanDisk SSD a tento týždeň tak boli podané už tri takéto žaloby.

Všetky žaloby chcú dosiahnuť status hromadnej žaloby, aby sa týkali všetkých poškodených vlastníkov týchto SSD v USA. Na dve nové žaloby upozornila Ars Technica.

Ako sme opakovane informovali, užívatelia externých SanDisk SSD sa sťažujú na vážne technické problémy a údajne stratu dát. Užívatelia sa sťažovali na problémy minimálne od februára a evidentne po prejavení sa problémov sa následne súborový systém už nedá pripojiť.

Western Digital, ktorému SanDisk patrí, problém potvrdil u 4 TB modelov a následne na konci mája vydal nový firmvér. Na stránke s informáciami o novom firmvéri ale o probléme informuje nezodpovedajúco vážnosti problému, keď problém popisuje ako "neočakávané odpojenie od počítača".

Evidentne ako potvrdzuje mnoho prípadov ale prichádza aj k nejakému poškodeniu dát. Tieto SSD sú externými SSD s rozhraním USB a detailné technické informácie v akom stave sú tieto SSD po takýchto problémoch a k čomu technicky prichádza neboli v máji jasné. Nie je jasné, či už v súčasnosti niekto mimo Western Digital vie o detailnej technickej povahe týchto problémov, nedávne upozornenia na pokračujúce problémy a zrejme ani aktuálne žaloby ale stále neobsahujú informácie o reálnej technickej povahe týchto problémov.

Iba jedna z nových žalôb tvrdí, že pri snahe obnoviť dáta bol ako príčina problémov identifikovaný chybný interný firmvér. Bližšie detaily ale neuvádza.

Minimálne na základe skúseností niektorých užívateľov evidentne nejde o úplnú stratu všetkých uložených dát, dáta sú na SSD stále uložené a hoci evidentne prichádza k nejakému poškodeniu súborového systému, dáta sa dajú minimálne v niektorých prípadoch z SSD prečítať a napríklad obnoviť pomocou softvérov na obnovu dát. Podľa jednej zo žalôb jeden z poškodených minul takmer 8-tisíc dolárov za služby obnovy dát z týchto SSD a dáta boli obnovené iba čiastočne.

Western Digital informuje, že problém sa týka 1 TB, 2 TB a 4 TB modelov SanDisk Extreme Pro a 4 TB modelov SanDisk Extreme a WD My Passport. Nový firmvér z mája mal podľa neho problém odstrániť a zároveń nové dodávané SSD už nemajú mať tento problém.

Ako sme upozornili minulý týždeň, podľa sťažností užívateľov ale problémy zrejme pokračujú aj s novým firmvérom respektíve vymenenými kusmi SSD.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDMI dostane čoskoro novú verziu, pre vyššie rozlíšenia a fps
Notebooky s procesormi Snapdragon zákazníci vo veľkom vracajú, tvrdí Intel
Apple má v budúcom roku začať používať aj vlastný WiFi čip
Sonda NASA sa na Vianoce dostane najbližšie k Slnku
K dispozícii beta Linux Mint 22.1
Ďalší významný výrobca končí s Blu-ray prehrávačmi
Google zlepšil v Androide ochranu proti sledovaniu Bluetooth značkami
NASA má vysvetlenie havárie helikoptéry na Marse, naďalej komunikuje
Let’s Encrypt začne budúci rok poskytovať certifikáty platné iba 6 dní
Zákazníci Orangu sa čoskoro nepripoja na TCP port 25, operátor ho začne blokovať


Diskusia:
                               
 

A načo to teda niekto kupuje? Nech si to riešia v rozsahu záruk. Toto je takmer bez riešenia, pretože zrejme treba iné čipy, či už radičov, alebo aj flash pamätí disku.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

A zázračný firmvér asi sotva niekto vytvorí a bezpečne ho zamení na problémových diskoch...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Možno to niektorý predajcovia ponúkajú ako tovar a nie ako polotovar, kam to s tou výmenou firmvéru priekazne podľa určitých indícií patrí.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Preco to kupuju? Pretoze bezny clovek necita "technews".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto moc nie je pre "bežných" ľudí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto incidenty sa majú riešiť niekde v zákulisí v tichosti výmenou kus za kus.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A kde máš záruku, že iný kus bude v poriadku?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tieto incidenty sa majú riešiť niekde v zákulisí v tichosti výmenou dáta za dáta.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nemôžme nerobiť haló zo snahy zatratiť synergetický efekt priekazne intrigánskym vzývaním bodbiedzania k rezignácii pred princípom oko za oko!
Odpovedať Hodnotiť:
 

. . . a preto si robim pre istotu hex-dump vypis vsetkeho ulozeneho na disku na tabelak . . . .
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nič sa nestane, aj keď má WD poslednou dobou veľa nepriaznivej reklamy. Synology tiež doplatila na to že svoje nas bundlovala práve s WD diskami čo fejkovali kapacitu a prepisovali dáta na platňách. Skôr ma serie že povestná značka ako SanDisk je nezvratne tam, hĺboko v prdeli, vďaka WD. Časy kaviárov dávno pominuly, dnes by mali pomenovať disky priekazne podobe smradľavých rýb atď.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zálohovať a celkovo ukladať cenné dáta na SSD môže iba blázon!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Kto je bez viny, nech hodí prvý kameňom. Určite by sa našiel nejaký šrám v temnej minulosti každého užívateľa čo podáva žaloby. Jeden bol možno inkontinentný ešte v šiestej triede, ďalší mazal za mladi kľučky susedom zubnou pastou a takto by sme mohli pokračovať. Vidia slamku v oku WD a svoju kládu prehliadajú!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A za tú inkontinenciu či mazanie kľučiek si užívatelia koľko priekazne účtovali?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hahahaha dobrá otázka. Nezabudnime na infláciu, úroky, dph plus daň za co2 čo daný človek a všetko kolo neho od topánok aj so šňúrkami po účes vrátane energií potrebnej k výrobe šiat, zubnej pasty a čistiacim prostriedkom na umytie moči dokopy spotrebuje.
Určite to v dnešnej modernej dobe nebude za priekazne pouhých pár kaček.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemyslim, ze je chyba je na strane WD, skor mam pocit z niecoho ineho. Pozrime si, ze vsetci uzivatelia sa stazuju na rovnaky problem a to je podozrive. Zatial su 4ia, ale kde je zbytok? Moja teoria je skor ina - typkovia pocitam admini, proste omylom zmazali disky a aby ich zamestnavatel nevyhodil, prisli s rozpravkou o vadnom firmware. Kedze vela zamestnavatelov ma IT znalosti na urovni 0.00001% tak im to zozrali. A teraz musia ist, fake it till you make it.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zaujímavá myšlienka. Ale aj tak je to v riti že si človek kúpi disk na zálohovanie ale aby si to zálohoval na sto % musíš zároveň kúpiť disk ďalší na zálohovanie toho predošlého, a takto pri WD môžme pokračovať priekazne na x-tú. A možno práve o to ide, tiež plauzibilná myšlienka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oni sa dosť zaujímavo správajú aj všakovaké interné SSD, napr. aj tie od KINGSTON. Myslel som si, že wav, aké rýchlosti... Aááále kde. Dajte kopírovať v rámci disku z 1 partície na 2. napr. zopár súborov spolu cca 5-20 GB, do priečinku, potom to trochu zamotajte ďalším podpriečinkom, pridajte napr. niekoľko GB do toho priečinku pôvodného a dajte ho kopírovať celý na to nové miesto. Trochu som takto čaroval aj medzi rôznymi SSD v systéme, aj dokonca pripojené na rôzne radiče a výsledok je dosť sklamanie. Priepustnosti okolo 1 Gbps a len ak to nacucne RAM, tak aj cez 2,5 Gbps či trochu viac... Na to, že mám SSD vyššej strednej triedy s 5 Gbps sa mi to zdá dosť pomalé. O starom ghost.exe ani nehovorím, verzia 11.x
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale tak to je jasné že tam budú limity, nič nie je dokonalé len sa predháňajú o čísielka veľkých súborov. Preto hovorím, človeku stačí aj obyčajná sata3, ak nie tak nech to dá do raidu pre dvojnásobok kapacity, rýchlosti a celé m.2 pak výkonom priekazne ani neprekvapí.
Nedávno tu bol článok o pcie5 m.2, ale pre notebook. Notoricky známe podtaktované komponenty, zámerom ani nie je výkon, iba nižšia spotreba energie, proste do očí bijúci absolútny absurdistan s celým ssd marketingom.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár