Ako sa dalo očakávať, okamžite po preukázaní a priznaní spomaľovávania starších iPhonov spoločnosťou Apple bola na spoločnosť podaná v USA žaloba respektíve už minimálne dve žaloby.
Dvojica užívateľov iPhonu 7 zažalovala Apple v Kalifornii, upozornila CNBC. Dvojica žaluje Apple keďže nikdy jej nedala súhlas na spomalenie telefónu a úmyselné spomalenie podľa CNBC podľa žaloby zasiahlo do ich používania iPhonu. Požadujú kompenzáciu, keďže zásah im mal spôsobiť ekonomickú škodu.
Pre žalobu žiadajú štatút hromadnej žaloby, čo by znamenalo že by zastupovali všetkých majiteľov skorších modelov iPhonov ako iPhone 8 v celých USA.
V štáte Illinois bola podaná ďalšia žaloba, upozornil The Register. Žaloba tiež požaduje štatút hromadnej žaloby, pre majiteľov iPhonov z piatich amerických štátov odkiaľ pochádzajú žalujúci užívatelia.
V tejto žalobe je Apple vytýkané, že verejne neinformovala respektíve nevysvetlila, že telefóny spomaľuje, a hlavne, že neinformovala o možnosti spomalenie odstrániť výmenou batérie. Žaloba obviňuje Apple z toho, že krok spravila so zámerom navodiť aby si zákazníci kupovali nové modely iPhonu.
Rozdelenie iPhonov 6s podľa skóre dosahovaného v Geekbench 4, kliknite pre zväčšenie (grafy: Geekbench)
Ako sme informovali v tomto článku, po sťažnostiach užívateľov tvorcovia benchmarku Geekbench 4 zverejnili štatistiky výkonu modelov iPhone 6s a 7 s rozličnými verziami iOS ukazujúce na znižovanie výkonu. Apple spomaľovanie následne potvrdila v stručnom stanovisku pre americké médiá a ako dôvod uviedla rovnaký dôvod ako bola hypotéza tvorcov Geekbench a užívateľov. Teda že batérie majú v prípade opotrebovania ale tiež pri nízkom nabití alebo v zime problémy dodávať prúd v prípadoch špičkového odberu a nasadené obmedzenie výkonu CPU zabraňuje najmä tomu aby sa telefón pre nedostatočné napájanie svojvoľne reštartoval.
Apple podľa svojho stanoviska obmedzenie nasadila v nových verziách iOS minulý rok pre iPhone 6, 6s a SE a tento rok v iOS 11.2 aj pre iPhone 7.
Takéto riešenie mohlo byť naozaj potrebné, keď sa na svojvoľné reštarty zariadení užívatelia sťažujú. Apple ale opatrenie zrejme podľa dát Geekbench nasadila plošne, keď má znížený výkon zrejme nezanedbateľná časť zariadení. Hoci presné interné dôvody zavedenia spomalenia samozrejme aspoň zatiaľ nie sú známe, oprávnenou kritikou je minimálne, že Apple o kroku transparentne neinformovala užívateľov a nedala im individuálne na výber, napríklad ponukou zapnutia tejto ochrany po detekovaní svojvoľného reštartu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jablká a hrušky
Od: testerovac
|
Pridané:
22.12.2017 11:38
well, that escalated quickly
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: jddjdj
|
Pridané:
22.12.2017 11:46
cize Apple je zazalovana, lebo vyraba prilis vykonne telefony na hrane moznosti baterie. a zalobca chce aby mu Apple vypol ochranu proti nedostatocnej energie zo strany baterie a teda nech mu telefon pri mrazoch kludne zamrza, no dobre. mne nech to Apple nevypne, dakujem
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: awwda
|
Pridané:
22.12.2017 11:57
ty si ten Apple právnik, že?
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: G vývod
|
Pridané:
22.12.2017 12:11
Zmôžeš sa aj na niečo konštruktívne, alebo len na totálnu pičovinu?
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: Trololo
|
Pridané:
22.12.2017 12:39
V tomto ste pomerne rovnocenni superi.
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
22.12.2017 13:19
Netreba sa báť priam povedať, že v takom dueli môže priekazne nevyhrať leda rozhodca.
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: tali
|
Pridané:
22.12.2017 18:41
dokazes v nejakom svojom "zaujimavom a vtipnom" komente nepouzit slovo priekazne?
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: Smajdova manka
|
Pridané:
22.12.2017 19:30
Priekazne nedokáže...
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
22.12.2017 22:43
Nie.Odpoved samozrejme priekazne zavisi od toho, ci je v kontexte poziadavky slubu alebo vestenia.
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: kkddkkd
|
Pridané:
24.12.2017 1:37
na android telefone staci nainstalovat par aplikacii a android sa postara o spomalenie mobilu
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: Chupacabra
|
Pridané:
26.12.2017 16:52
Na Android netreba inštalovať nič. Už dodávaný je na tom zle. Ale tak darovanému koňu na benchmarky nepozeraj.
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: pravidlá slovenského pravopisu
|
Pridané:
25.12.2017 9:17
Uvedomuješ si, že slovo "priekazne" v slovenčine neexistuje podľa pravidiel slovenského pravopisu?
Nauč sa po slovensky a nehraj sa na vzdelaného.
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: Saus
|
Pridané:
27.12.2017 2:03
Nejde o slovíčko ak vieš čo autor myslel nehádajte sa o vyraz
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: apple gej
|
Pridané:
22.12.2017 11:48
hned dnes rano vysla nova aktualizacia na moj iPhone, prave sa mi instaluje. V changelogu sa pisalo len nieco ohladom nejakeho irelevantneho bug fixu. Ale uz sa ta aktualizacia instaluje asi 10 minut. Takze asi to je nieco vacsie.
|
|
Re: jablká a hrušky
Od reg.: akoze
|
Pridané:
22.12.2017 12:12
vacsi irelevantny bugfix.
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
22.12.2017 12:15
Lenže pri Apple priekazne iRelevantny.
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: Hmmmmmm
|
Pridané:
22.12.2017 12:55
Mozem zalovat za spomalovanie aj Lenovo ?
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: 33jkl33
|
Pridané:
22.12.2017 17:50
A čo má spoločné Lenovo s Apple? :D
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: meniny
|
Pridané:
22.12.2017 17:54
asi spomalovanie
|
|
Re: jablká a hrušky
Od: Saus
|
Pridané:
27.12.2017 2:07
No všetko sú to smart zariadenia a nerieš výrobcu ale vlastnosť do riti píše o niečom tak prosím ciťák obsah
|
|
Jajaaaa
Od reg.: shapira
|
Pridané:
22.12.2017 11:41
A stihol aj na SR niekto podat hromadnu zalobu? He?
Ci iOvfce ok?
|
|
Re: Jajaaaa
Od: čitateľ
|
Pridané:
22.12.2017 12:00
Neviem, ale možno hromadne zabékame.
|
|
Re: Jajaaaa
Od reg.: shapira
|
Pridané:
22.12.2017 12:57
muuu muuuuuu,
ci nie?
|
|
Re: Jajaaaa
Od: adela z telerana
|
Pridané:
22.12.2017 14:26
Nie.
|
|
Re: Jajaaaa
Od: hsjd
|
Pridané:
22.12.2017 15:35
nie
|
|
Re: Vajaaaa
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
22.12.2017 15:41
Napriklad moj priekazne nie. :D
|
|
Re: Vajaaaa
Od: jgtj
|
Pridané:
22.12.2017 16:27
nie
|
|
Re: Jajaaaa
Od: gnjtu
|
Pridané:
22.12.2017 16:26
nie
|
|
Re: Jajaaaa
Od: iphone-ofečka
|
Pridané:
22.12.2017 20:53
skús bééé bée bé
|
|
Re: Jajaaaa
Od: dggzggg
|
Pridané:
22.12.2017 23:31
A ty si kto?
|
|
Re: Jajaaaa
Od: smazaaaak
|
Pridané:
23.12.2017 9:20
Hmm možno..
|
|
Re: Jajaaaa
Od: smazaaaak
|
Pridané:
23.12.2017 9:21
Oprava:
Nie.
|
|
Re: Jajaaaa
Od: j99
|
Pridané:
24.12.2017 18:30
A ty si co urobil pre Slovensky Apple?
|
|
No to bude este sranda
Od: ivvv
|
Pridané:
22.12.2017 13:54
Myslim si, ze vyhraju. Kedze defakto Apple svojvolne obmedzil deklarovany vykon. A teda porušil deklarovane a marketingove podmienky, ktore boli pri predaji. To ze akoze riesil daky iny problem znamena, ze produkt ma kriticku vyrobnu vadu, o ktorej vedel a ktoru sa snazil zakryt. A dana vyrobna vada sa neda inak opravit ako dorucit zariadenie autorizovanemu servisu.
|
|
Re: No to bude este sranda
Od: FSDFSFEWF
|
Pridané:
22.12.2017 14:40
Kde presne Apple udáva v špecifikácií frekvenciu procesora ? Neporušili nič pretože nikde nešpecifikujú frekvenciu procesora takže si ju môžu meniť keď je na to dôvod. A čo je lepšie pre zákazníka, telefón ktorý sa po dvoch rokoch prestane dať používať kôli zlej batérií alebo telefón ktorý pôjde aj po dvoch rokoch akurát trochu pomalšie ? Jediná chyba ktorú spravili že o tom transparentne neinformujú napríklad notifikáciou ktorá by upozornila že pre zlý stav batérie bude obmedzený výkon. Len pre informáciu, iPhone nemám ani neplánujem mať.
|
|
Re: No to bude este sranda
Od: abcdefgh
|
Pridané:
22.12.2017 15:50
No na stránke applu sa píše, že iPhone 6 obsahuje CPU Apple A8 a máš pravdu, že frekvenciu neudáva. Určite je však len zašitá v technickej dokumentacii, ktoru apple nerozdava kazdemu, lebo nechce zaťažovať jeho ovečky detailami.
Na wikipedii ale tento údaj je a je 1.4GHz.
Druhá vec je, že pri kampani na iPhone 6 určite apple tlačil benchmarky. Po znížení frekvencie ale tieto benchmarky nie sú pravdivé a znova ich môžeš zažalovať za šírenie nepravdivých informácii.
|
|
Re: No to bude este sranda
Od: Tulen
|
Pridané:
22.12.2017 22:29
Nie neudava ju v ziadnej dokumentacii. Dokonca ani velkost RAM nie je pre Apple beznou informaciou. Jediny problem so spomalovanim zariadenia vidim v neinformovanosti spotrebitelov ale z pohladu opotrebovanej baterie je to najlepsie riesenie.
Vzdy lepsie ako vypinajuci sa mobil niekolkokrat denne.
|
|
Re: No to bude este sranda
Od: Falcon
|
Pridané:
23.12.2017 9:52
Apple vzdy pri svojich prezentaciach novych produktov uvadza nie ako ... dva krat vykonnejsi ... x krat rychlejsi atd... je to mozne najs na webe ;-) ale nikdy nepovedal neuviedol ze toto je mozne len ked je vasa baterka napr. 70-100 % ak klesne pod 70% tak vykon klesne.
Percenta som napisal ako priklad pre pochopenie nie je to FAKT. :)
|
|
Re: No to bude este sranda
Od: Saus
|
Pridané:
27.12.2017 2:18
Ak Apple nikde nehovorila o rýchlosti že okolko je tento model rýchlejší ako ... tak ok. Ale ak pred predajom chválila výrobok a akokoľvek porovnávala rýchlosť s niečim a neskôr upraví parametre koli baterke v telefóne ktorý má záruku a neskončila životnosť tak toto už nebude ok podľa môjho názoru. Ak nieje v zmluve napísané a majiteľom odsúhlasené spomalenie ???? Budú musieť meniť telefóny v záruke ????
|
|
A co nove iphony
Od: MiRy
|
Pridané:
22.12.2017 15:06
Nasimulovať "opotrebenú batériu" nie je dnes problém. Tak nech niekto nasimuluje opotrebenú v nejakom novom iPhone a zmeria, či tiež prišlo k zníženiu výkonu. Myslím, že žiadne zníženie výkonu nenameráme, aj keby mala batéria polovičnú kapacitu a 3násobný ESR. Dalo by sa im dokázať, či sa vážne jedná o pokrokovú ochrannú funkciu alebo skurvený marketingový ťah.
|
|
Re: A co nove iphony
Od: miro j.
|
Pridané:
24.12.2017 17:07
aj keby to bol sprosty marketingovy tah , vysvetlis mi preco by dany update instalovali na svoje najnovsie vlajkove lode ? Jasne ze ziadne spomalenie nenajdes v iphone 8 a X lebo to nie je ziaduce to tam mat.
Ked vyjde iphone 11 alebo jake to cislovanie budu mat nabuduce tak na 8 a X hodia tento update a budu sa tvarit rovnako ze len sa snazia predist restartom ;)
Koniec koncov je to stale ten isty Apple ktory svojim zakaznikom povedal ze "drzite svoj iphone zlym sposobom a preto vam vypadava signal , nas iphone je v poriadku"
|
|
pripad cislo i7Ai6
Od: mmako
|
Pridané:
22.12.2017 17:14
vidim, ze sudny spor sa zacal argumentami na dsl.sk
|
|
HAHA1
Od: určite to robi aj google
|
Pridané:
22.12.2017 18:56
určite to robí aj google
|
|
Re: HAHA1
Od: Cjdkld
|
Pridané:
23.12.2017 15:52
Nerobí. Opotrebované batérie bežne reštartujú telefón keď ti niekto zavolá a baterka je pod 40%
|
|
Pekne
Od: Loki7982
|
Pridané:
22.12.2017 19:35
Keby viem tak neaktualizujem. Jednoducho stadcilo dat 3 moznosti. Update neurobim, urobim update a akceptujem spomalenie, urobim update a v menu je polozka pre vypnutie omedzenia.
|
|
.....
Od: 77556587547
|
Pridané:
22.12.2017 21:43
Možno to Apple spravil pre to, aby nemuseli hromadne reklamovať mnohé iPhony svojvoľne sa vypínajúce pri istom stave batérie ešte pred koncom záručnej doby 24 mesiacov (na niektorých trhoch). Takto mohli natiahnuť životnosť mobilov nad 24 mesiacov a tým pádom sa zbaviť zodpovednosti za reklamácie. Keďže už dávnejšie sa Apple priznal, že batérie sú optimalizované len na 400 nabíjacích cyklov je možné, že mnohí používatelia dosiahli životnosť batérie aj skôr ako po uplynutí doby 24 mesiacov. Samozrejme to je len hypotéza. Priekazne detekovaná.
|
|
Re: .....
Od: Tulen
|
Pridané:
22.12.2017 22:38
Apple pouziva rovnake baterie(Li-Pol) ako aj konkurencia. Ak stanovil hranicu 400 cyklov bez ubytku kapacity tak konkurencia je na tom rovnako.
Minus to ze u Samsungov s rychlonabijanim kde do baterky lezu pri nabijani minimalne 2A bude cyklov podatatne menej a baterka odide podstatne skor.
Mame teraz na vyber - bud sa umelo znizi prikon aby sa zariadenie nevypinalo alebo to nechame tak a bude prakticky nepouzitelne.
Urcite sa najde skupina obtlstlych amikov s hambacom v ruke ktori by Apple zalovali za to ze sa im mobil vypina niekolkokrat denne.
Apple urobil chybu ze o tom dopredu neinformoval.
|
|
uz na stredneje.. hec
Od: zakladka_zvladnuta
|
Pridané:
22.12.2017 21:52
Apple je zensky rod? Niekomu tu nejde pravopis ani nahodou... zakladna skola rekapitulacia sa tu nuka
|
|
Re: uz na stredneje.. hec
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 7:17
Ale ani ty nie si na tom oveľa lepšie, ak namiesto zopakovania napíšeš stručný prehľad.
|
|
Re: uz na bocneje.. hec
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
23.12.2017 7:41
To je ale pri návrhu rekapitulácie prebiehajúceho priekazne pomerne irelevantné.
|
|
Re: uz na stredneje.. hec
Od: apple-man
|
Pridané:
23.12.2017 10:33
Ano, je.
A dokonca sa ani nesklonuje...
Pre niekoho dost prekvapive, vsakze?
|
|
Re: uz na stredneje.. hec
Od: čitateľ
|
Pridané:
23.12.2017 11:20
Nie, nie je ženský rod.
|
|
Re: uz na stredneje.. hec
Od: huncút
|
Pridané:
23.12.2017 15:32
Ako prvé resp. "krstné" meno je Apple častejšie ženské meno ako mužské. Ako označenie typu správania sa je však najčastejšie u ovcí.
|
|
Qwert
Od: Boh1
|
Pridané:
23.12.2017 7:21
Keby som bol iný američan, zažalujem tých žalujúcich američanov, že sa ma snažia zastupovať, bez môjho súhlasu.
|
|
Re: Qwert
Od: Tulen
|
Pridané:
23.12.2017 8:08
Co?
|
|
zažalovaná
Od: gnzi
|
Pridané:
23.12.2017 15:10
spomaľovávania? to fakt?
|
|
Re: zažalovaná
Od: Kekek
|
Pridané:
23.12.2017 15:53
Najspomalujucejsi
|
|
Re: zažalúziovaná
Od: syntaxterrorX XX
|
Pridané:
23.12.2017 16:13
Nie.Najspomaľovávateľnejší.
|
|
A čo na to naši Euronemci?
Od: huncút
|
Pridané:
23.12.2017 15:26
Bude zaujímavé sledovať, či sa na nejakú podobnú žalobu odváži aj Európska únia. Apple tu platí dane, ktoré nie sú ani symbolické, a pri afére s VW softvérom to Amíci nechali Nemcov vyžrať. Tak možno teraz Únia vráti úder...
|
|
Apple Bola?
Od: Odznak
|
Pridané:
24.12.2017 15:04
Co tak sa naucit po slovensky predtym, ako zacnete pisat? Odkedy je Apple zenskeho rodu? Ta Apple? Ked uz tak napisem Firma Apple.
|
|
Re: Apple Bola?
Od: man in shadow
|
Pridané:
25.12.2017 0:03
A neni to jedno? Mne osobne je.
|
|
iPhone 5s spomalil
Od: ggg1
|
Pridané:
25.12.2017 13:53
Aj moj iPhone 5s nedavno vyrazne spomalil... sam od seba.
Toto je na zalobu
|
|
iPhone 5s spomalil
Od: ggg1
|
Pridané:
25.12.2017 14:03
spomalil - a to vobec nema problemy s bateriou;
asi zvazim zalobu - hlavne ked to iste asi caka moj terajsi iPhone 7;
vyrazne to znizuje hodnotu telefonu za 700e+
|
|
zaujimave
Od: Chupacabra
|
Pridané:
26.12.2017 16:56
Mať tak čas na testovanie, dal by som aj ja po žalôbke. Škoda.
|