|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dwdwwddwwd
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
24.11.2016 10:01
Cena iphonu sa teda zvýši o násobok novej jednotky MadeInUSA???
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: tamtung
|
Pridané:
24.11.2016 10:26
skor je vtipne a komicke, ze nejaky vietnamec vyraba najdrahsi mobil sveta :D divne proste,divne
a co z toho, ked robota vyrobia v USA, ked aj toho robota vyrobi robot ?
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.11.2016 11:48
ked to vyraba za mizivu cast mzdy co by mal obyvatel USA, tak to divne nie je ... o to vzdy a kazdej korporacii ide
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: waveee
|
Pridané:
25.11.2016 8:06
trumph zníži dane pre apple na 0% a odbúra reguláciu (24 hodinový/deň pracovný čas pre zamestnanca, výplata brutto 2dolare/týždeň, vypnutie vykurovania v továrni, vypúšťanie odpadu z batérií do riek, testovanie škodlivosti na zvieratách..) a potom sa cena priblíži ako keby to robili v ázii =)
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: hmmmmm
|
Pridané:
25.11.2016 16:10
A potom presvedčí islamský štát, aby konvertoval na budhizmus.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.11.2016 11:52
To ze su to jedny z najdrahsich mobilov je uplne irelevantne, to suvisi z faktom ze iOfce, TamtungOfce a ine Ofce su ochotne zaplatit za smart-blb-demento-tableto-lopato-fóno-vreckovy pocitac aj o 1/2 viac ako solidny notebook, netrapi ich ze vyrobne naklady su asi 1/3 az 1/2 predajnej ceny atd ... pretoze normalnemu cloveku staci fón za 3 stovky, sprosta Ovca (ktora sa ale chvalabohu nerozmnozi, lebo zmysel zivota vidi inde) musi mat fón za tisicku a to kazde dva roky.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: apple fan
|
Pridané:
24.11.2016 12:16
jasnee, vsetci co kupuju kvalitne zariadenia su ovce :D
Apple ma ako jeden z mala vyrobcov kvalitnu politiku bezpecnostnych updatov. Novy iOS 10.1.1 je dostupny od iPhone 5S az po najnovsie, nenechavaju vyhnit starsie modely, aj keby mohli. Kup si dumbphone a do pol roka tam budes mat troch nezavislych ruskych hackerov, ktori ti to budu spravovat na dialku.
Android zariadenia detto - pravidelne aktualizacie poriadne robi akurat tak Google. V cinskych mas zas kopu braku co posielaju tvoje SMS a vsetky logy na cinske servery.
Hlavne, ze usetris par eur.
Ked si niekto chce kupit novy mobil kazdy rok, vsak nech. Ty si kupis namiesto toho novy vyfuk na skodovku.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.11.2016 12:38
Kup si dumbphone a do pol roka tam budes mat troch nezavislych ruskych hackerov, ktori ti to budu spravovat na dialku.....
krista boha clovece ten tvoj fet musi byt strasne silnyyyyyyyyyyyyy, tak prosim povedz tym rusom aby nadialku hackli 30 eurovy svokrin dumb-senior-fon co o internete, fasbuukoch a hocicom inom nema ani sajnu
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
24.11.2016 12:44
odmysli si SMS (nechce, nevie ich citat, to je vedlajsie), takze jak by ho ti ruski hackeri a daragoje druzja z moskvy hackli?
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: duro mokry
|
Pridané:
24.11.2016 16:40
:D lol.
pan expert na telefony. o baseband cipe si pocul? Budes tam mat bezpecnostne diery este z ery socializmu.
A lebo to je telefon za 30 tak nema firmware a je nehacknutelny. yop ;)
ty automechanik
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: matrikar miso
|
Pridané:
24.11.2016 13:42
je to kvalitne, ale aj predrazene(co vobec nieje chyba ked sa najdu ludia co zato zaplatia). Jasne pocitaj cenu marketingu, vyvoja, atd.. ale aj tak.
Keby nemali taku marzu ako maju(porovnaj si pocet predanych kusov), tak by nemali na ucte 216 miliard USD. A samozrejme v danovom raji. :)
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: autobus
|
Pridané:
25.11.2016 8:45
na cenu moze pindat len niekto kto na to nema. to ze su nekvalitne nepovie nikto. ale ked nejaky chudak na to nema tak bude pindat ake to je drahe. no nie je to drahe :) pre niekoho.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: edghar
|
Pridané:
24.11.2016 13:23
Pjetro a to si kedysi mal inteligentne komentare...
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
24.11.2016 13:29
Nejaky link?
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: Degens
|
Pridané:
24.11.2016 14:09
Vsak stale ma. Tiez by ma zaujimalo co sa da z dumb phonmi na dialku robit. Mozno tak kuzlit so sim-kou, nejake sms a volania. Ale ziadne kradeze fotiek, hesiel, mailov, polohy......
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: by si sa divil
|
Pridané:
24.11.2016 14:47
na kratke vzdialenosti dokazes kradnut vsetko, cez bluetooth.
na dlhe dokazes cez flashsms prestavit hociake nastavenie na telefone a spustit hociaky prikaz (vratane zavretia sms, odoslania sms/mms/e-mailu s hociakym textom, vytocenia hociakeho audiotextu...).
najlepsie na tom je to, ze flash sms sa neda zakazat a flash sms neostava v inboxe.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
24.11.2016 16:28
Poprosim konkretne na ktorom dumbphone sa da cez flashSMS poslat email.
P.S.: Na Sony C1 ostavaju v inboxe aj flashSMS. Dokonca mam odlozene aj riadiace SMS pre aktualizaciu mena operatora, kedze to nebola Nokia ako si operator myslel a zopar CB sprav.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: Degens
|
Pridané:
24.11.2016 18:04
No. A co by si porobil s mojim Alcatelom OT1035D? Nema net, modem, wifi, bluetooth... Ani 3G - takze aj lokalizacia v meste je cez 2G omnoho nepresnejsia.
Fakt neviem co mi porobis s nastaveniami cez flashsms - vypnes mi budik :)
A take kokotiny ako audiotext si mozes prezentovat na pokeci.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.11.2016 8:14
niektori to proste nepochopia ............
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: waveee
|
Pridané:
25.11.2016 8:07
pjetro.. tvoja mama je sprostá ofca
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.11.2016 8:13
no a tvoja je zas nacisto je*nuta muchla co musi mat kazdy rok novy smart-blb-demento-tableto-lopato-fono-vreckovy pocitac za 500 € alebo kazdy 2 roky za 1000 € ...
takze poprosim redakciu bud mi dat ban a prispevok nechat, alebo tento a nadradeny prispevok vymyzat a dat/nedat mi ban, pretoze osobne urazky si vyriesim ja, ale urazky niekoho ineho je ina vec, dakujem
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
27.11.2016 12:11
Prečo by malo kohokoľvek okrem výrobcu trápiť, aký je pomer výrobných nákladov a predajnej ceny? Buď to za tú cenu chcem, alebo nie, a je mi jedno, či na tom prerobí posledné gate alebo sa mu množia telefóny v pivnici samy zadarmo.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: laran
|
Pridané:
24.11.2016 10:48
roboti robia robotov (replikanti)
Replikant je uměle vytvořená bytost humanoidního vzhledu, která pohrdá lidmi a vším co je připomíná. Jejich největší zábava je zabíjení a mučení lidí, přičemž toto mučení prodlužují na nejdelší možnou dobu, třeba i celá desetiletí. Dle Krytona je hlavním rozdílem mezi androidy a replikanty to, že: „Android by nikdy člověku neurval hlavu a nenaplival mu do krku.“ Replikanti jsou skoro nezničitelní a vydrží palbu z bazukoidů na blízkou vzdálenost jen s minimálním poškozením.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: Dobry fet
|
Pridané:
24.11.2016 10:50
Kamo ty co fetujes, aj ja chcem :D
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.11.2016 10:53
ty by si zas mal prestat fetovat a zacat pozerat/citat Cerveneho trpaslika
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: HIHIHAHA
|
Pridané:
24.11.2016 10:56
Pan je kozmejker
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: Nasr
|
Pridané:
24.11.2016 14:48
Priemyselny robot: manipulacny manipulator schopny manipulovat s manipulovanymi predmetmy.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: mmxxx
|
Pridané:
24.11.2016 12:08
Uz designed in usa (alebo california) stalo dost vela.
|
|
Re: dwdwwddwwd
Od: szaga72
|
Pridané:
25.11.2016 10:23
Uz takto je iPhone najdrahsia na svete aj ked je vyrabana v cine,treba si predstavyt kolko bude stat ked ju vyrobia v USA..... :-D :-D
|
|
Made in USA?
Od: jhfgsdj
|
Pridané:
24.11.2016 10:13
HA HA HA
|
|
tak to by bolo uzasne
Od: luke peterson
|
Pridané:
24.11.2016 10:13
konecne si budem moct zase kupovat produkty made in USA. Tie vzdy vonali slobodou.
|
|
Re: tak to by bolo uzasne
Od: takveru
|
Pridané:
24.11.2016 11:40
tak chod do Syrie alebo Iraku...tam produkty made in USA doslova padaju z oblohy,a nielen ze slobodou* vonaju,ale dokonca ju aj prinasaju
*skusenost s pojmom sloboda sa moze lisit v zavislosti na krajine odkial sa tento vyraz siri
|
|
Re: tak to by bolo uzasne
Od: dzoono
|
Pridané:
24.11.2016 12:20
pokial viem tak.. hlavne v Syrii padaju produkty Made in Russia ow.. teda Сделано в России
|
|
Re: tak to by bolo uzasne
Od: dzoono
|
Pridané:
24.11.2016 12:21
azbuku mi nezobralo :)
|
|
Re: tak to by bolo uzasne
Od: praslovan3000
|
Pridané:
24.11.2016 12:26
Ale Ruske mozu, lebo je to vlast vsetkych pralosvienov uz po tisicky rokov.
|
|
Re: tak to by bolo uzasne
Od: Inzerentno1
|
Pridané:
24.11.2016 15:20
Mi chces ako povedat ze US/CJTF v Syrii nebombarduju? Navyse v Iraku RuAF neucinkuje.
|
|
Re: tak to by bolo uzasne
Od: dzoono
|
Pridané:
24.11.2016 15:27
vid "hlavne v Syrii padaju produkty Made in Russia" .. tym to mas zodpovedane. Netvrdim, ze len Russia tam posobi.. ale momentalne je/bolo viac padajucich produktov hlavne z Ruskej socialistickej republiky (cest praci sudruh)
|
|
Re: tak to by bolo uzasne
Od: Inzerentno1
|
Pridané:
24.11.2016 16:08
Jak "hlavne"? Mas to podlozene nejakymi datami? Pocet sorties? Alebo celkova hmotnost vsetkych bomb? Pocet mrtvych? Ako vies ze pouzivaju bomby vyrobene pocas ZSSR v Rusku? Tolko nezodpovedanych otazok. Lebo CJTF, TuAF, SyAF a RuAF ti povedia len to, co sa im hodi.
Cest praci. So sudruhom Ficom a sudruzkou Merkel na vecne casy a nikdy inak!
|
|
Re: tak to by bolo uzasne
Od: original zweistein
|
Pridané:
24.11.2016 13:51
ty si asi este nepocul o tom, ze smrt oslobodzuje?
|
|
Držím palce
Od reg.: cca01
|
Pridané:
24.11.2016 10:25
Ešte by ich mohol presvedčiť aby neblbli a pri Macbookoch pro dali naspäť ESC klávesu, USB porty, čítačku SD kariet a cenu na úroveň minuloročných modelov pri rovnakom, resp. mierne upgradovanom výkone. A pri iPhone jack :)
|
|
amici
Od: mdl...
|
Pridané:
24.11.2016 10:29
vzdy chceli robit za pasom
|
|
Re: amici
Od: asdfa
|
Pridané:
24.11.2016 11:22
tak neviem ci McDonald je lepsia volba
|
|
Re: amici
Od: Steukooo
|
Pridané:
25.11.2016 0:13
Ahojte,
nie vsetci tam robia iba taketo prace, to je mylna predstava. Tak ako u nas nie vsetci makaju za pasom :)
Ano masivne serializovatelna vyroba sa oplati v azii, ale tak ako usa, tak aj europa ma svoj priemysel stale vysoko rozvnuty. Vyraba sa tu kopa high-end strojov, masin, technologii atp. Netreba vsetko hned generalizovat :)
|
|
........
Od: 1337
|
Pridané:
24.11.2016 10:32
Cize si to rozoberme:
Cena iphonu: 800$
Naklady na hardware: 150$
Naklady na vyrobu v cine: 10$
Naklady na vyrobu v USA: 100$
z toho vypliva ze Apple vyraba v Cine pretoze je nenazrany
|
|
Re: ........
Od: Tulen
|
Pridané:
24.11.2016 10:51
Naklady na vyvoj, SW, HW plus kopu dalsich si nechal kde? Marza Applu je ovela mensia ako len spocitat suciastky a plat cinskeho robotnika.
Ci ty ako vyznamnejsi akcionar by si plesal nad svojimi nizsimi vynosmi prestahovanim vyroby na iny kontinent? Iste:-))
|
|
Re: ........
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
24.11.2016 10:53
Ved vyvoj staci prestahovat do ciny.
|
|
Re: ........
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.11.2016 10:58
naklady na vyvoj su zapocitane v cene hw. Vyvoj sw beriem, len pri poctoch v akych sa ajTelefony predavaju su to radovo jednotky dolarov, mozno centov na kus.
|
|
Re: ........
Od: doomtrain
|
Pridané:
24.11.2016 11:57
nie, nie su.
naklady sa vzdy drzia osve, rovnako aj kpi:
vyrobne naklady (na vyrobeneho ok kusa),
vyvojove naklady (r&d, prototyping...)
naklady na nekvalitu (nok kusy, rma, stahovacky...)
naklady na podporne cinnosti (hr, repre...)
|
|
Re: ........
Od: maros7
|
Pridané:
24.11.2016 12:09
urcite si daky zaprdeny kancelarko , dobre si sa to naucil naspamat :)
|
|
Re: ........
Od: ...
|
Pridané:
24.11.2016 12:19
Mam rad taketo dristy od robosov, co si myslia, ze bez nich by nic nebolo. Akurat, ze si neuvedomuju, ze bez tych, co im tu robotu zozenu a riadia, by vyrobili rovnake hovno a boli by bez roboty, pritom su uplne prvi nahraditelni.
|
|
Re: ........
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.11.2016 12:59
to plati aj naopak, ti chudaci by bez robosov boli pod mostom, lebo by im to nemal kto vyrobit. Najlepsi su potom ti manageri, co si nadelia odmeny aj ked bola firma za posledne casove obdobie v strate. Ze ano pani z VZP.
|
|
Re: ........
Od: ...
|
Pridané:
24.11.2016 13:23
Jasne ze to plati aj naopak - pretoze je to kooperacia mnohych sucinitelov. Manazment nema byt arogantny, ale robotnik si tiez nema o sebe mysliet ze je majster sveta. Tu to ale funguje tak, ze manazer sa povysuje na Boha a robos si mysli ako by nic bez neho nefungovalo.
|
|
Re: ........
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.11.2016 13:26
ved nefungovalo, bez mlieka by nebolo kakao, bez kakaa by nebolo kakao. Lenze robosovi daju minimalny plat a managerovi 5000 a potom vychadza priemerny plat na slovensku 800€.
|
|
Re: ........
Od: ...
|
Pridané:
24.11.2016 14:11
Takze ty by si dal robosovi plat manazera a manazerovi plat robosa? takto to ale nefunguje. Robos ma byt adekvatne zaplateny (ak si ho firma vazi a ma aku taku firemnu politiku a kulturu), ale to iste plati aj o manazerovi. Ak mas jedneho dobreho pracovnika na robotnickej pozicii, az tak ti to nepomoze. Ak mas dobreho manazera, ktory vie zorganizovat pracu napriec vsetkymi oddeleniami, efektivita prudko stupa a tym aj zisk => maju sa dobre vsetci. A s priemernou mzdou je to kravina co pises. Priemerny plat sa nepocita ako aritmeticky priemer, ale ako median (pokial viem). Ale aj keby, ak mas na kazdych 100 pracovnikov s minimalnou mzdou jedneho manazera s platom 10k, tak ti priemer vyjde 500 a nie takmer 900 ako momentalne je.
|
|
Re: ........
Od: Degens
|
Pridané:
24.11.2016 19:37
Ale tak nemusis hned davat robosovi menezersky plat. Na zaciatok by uplne stacil plat napr. nemcov za minimalnu mzdu...
|
|
Re: ........
Od: ...
|
Pridané:
24.11.2016 19:59
Uvedomujes si, ze ak das kazdemu minimalnu mzdu na urovni robotnickej profesie, tak musis adekvatne pridat aj zvysku? Ak stupa minimalna mzda, musi +/- adekvatne stupat vsetko. Chces mat nemecky plat, ale platit nemeckeho zubara asi nechces, rovnako ako by si nechcel platit nemecku nehnutelnost a dalsie sluzby - lebo to by bol dosledok a nasledne by si vlastne nic nedosiahol.
|
|
Re: ........
Od: Degens
|
Pridané:
25.11.2016 10:53
No tak konkretne teraz chodim k nemeckemu zubarovi v nemecku a neplatim nic. Co ty na to?
|
|
Re: ........
Od: ...
|
Pridané:
25.11.2016 11:00
A aj si si kupil nemecku nehnutelnost za nemecku cenu?
|
|
Re: ........
Od: domo arigatto
|
Pridané:
25.11.2016 11:04
nemci nekupuju, nemec si prenajme.
|
|
Re: ........
Od: ...
|
Pridané:
25.11.2016 11:10
od niekoho kto ma kupene. A hlavny dovod, preco nemec nekupuje je ten ze jednak maju iny trh s najomnymi nehnutelnostami a druhy, ze vlastnictvo stoji aj nemca vela.
Kde sa vela zaraba, su aj drahsie sluzby, lenze nasinec chce nemecky plat a cenu sluzieb na urovni rozvojovych krajin - to je pointa celeho mojho prispevku.
Ak ma niekto problem s vyskou minimalnej mzdy, nech si to riesi s vladou, zamestnavatela stoji minimalna mzda 550€, to co z toho nakoniec zamestnanec dostane ma nasvedomi stat.
|
|
Re: ........
Od: Turkish bazar
|
Pridané:
25.11.2016 16:41
To si zas cital kdesi v bulvari koniny. Mas nejake realne podklady? Nemas. Len krcmove zvasty.
|
|
Re: ........
Od: Degens
|
Pridané:
25.11.2016 15:20
Ešte nie. Ale mám nemecký podnájom za slovenskú cenu. Úroveň oproti SK sa ani nedá zrovnať. Čo ťa daľšie napadne sa ma opýtať?
|
|
Re: ........
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.11.2016 17:48
co je nemecky podnajom za sk cenu? brat plati v mnichove 400€ za izbu. Tu mas garsonku aj s energiami, internetom a tv za 220.
|
|
Re: ........
Od: doomtrain
|
Pridané:
24.11.2016 13:44
ved samozrejme, tu ale vzdy musi platit ista forma spolunazivania:
robosi chcu: prachy, dostojne podmienky a robotu
manazeri chcu: produktivitu, kvalitu a zisky
robos nedokaze robosovi zabezpecit vyplatu ani robotu, tak ako manazer nedokaze manazerovi vela a dobre vyprodukovat.
jedni potrebuju druhych a vice versa.
ps: dobry manazer vidi dalej, ako na spicku nosa - priklad, ktory uvadzas je to, co sa stane, ked sa k vedeniu dostanie niekto, kto mal 'radsej ostat pri pase'.
|
|
Re: ........
Od: Reg.: x x l l
|
Pridané:
24.11.2016 14:12
Pekne zhrnute, akurat sa ta forma spolunazivania uz coskoro zmeni. Robos nebude potrebny, lebo ho nahradi robot a manazer sa bude musiet podeli s robosom, aby mu tento neutrhol hlavu.
|
|
Re: ........
Od: ...
|
Pridané:
24.11.2016 14:24
Akurat, ze je to akurat len predzvest buducich politickych dristov. Kym dojde k nejakemu enormnejsiemu nahradeniu ludi robotmi, este utecie velmi velmi dlha doba. Jendoucelovy robot s vyrobou, naprogramovanim, odladenim a servisom na ten jeden ukon stoji tak tazke prachy, ze sa oplati zamestnavat armadu ludi. V pripade zmeny sa pracovnik za pasom prisposobi behom polhodiny na novy produkt. Robota treba preprogramovat a mozno aj HW upravit popripade uplne vymenit. VObec to nie je take jednoduche, ako si niektori myslia. Ale ano, v nemecku ked sa ma zaplatit robotnik na rovnaky ukon ako u nas za xnasobok, a cena robota je tam rovnaka resp nizsia, tak to su uz trochu ine cisla. U nas je to bezpredmetne.
|
|
Re: ........
Od: domo arigatto
|
Pridané:
24.11.2016 17:01
abb ma vyjde s griprom na cca 75k, gantry o par tisic lacnejsie.
clovek na minimalke ma vyjde kusok vyse 500 eur a potrebujem 4, aby mi zastupili stroj 24/7. cca 24k rocne. gantry mam za dva roky splateny, abb za tri.
a nezabudaj, ze clovek chce 25 dni volna do roka, plus priplatky za sichty, sviatky a vikendy. co je pre mna extra cost.
a to nehovorim o tom, ze robot je rychlejsi, presnejsi, efektivnejsi a robi menej chyb ako pracant za pasom.
|
|
Re: ........
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.11.2016 17:38
a kto si potom kupi ten tvoj vyrobok, ked ludia budu sediat nezamestnani doma na zadku, lebo tebe robia setko roboty?
|
|
Re: ........
Od: Jerichoo
|
Pridané:
24.11.2016 17:57
Robot si kúpi nejaký výrobok.
Ľudia budú mať v paži...
|
|
Re: ........
Od: Reg.: x x l l
|
Pridané:
24.11.2016 18:52
Roboticka vyroba produkt zlacnie, no to samo o sebe nestaci. Bude musiet prist socialna zmena, napr. zakladny plat, ktory je ale podla mna iba docasne riesenie. Ludia, ktori nebudu musiet pracovat a len sa povezu na systeme, budu skor ci neskor tak ci tak nespokojni so svojim zivotom.
|
|
Re: ........
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.11.2016 10:58
odkial budes brat tie peniaze co das ludom ked nebudu pracovat ? Kto im tie peniaze bude davat? fabrika ci stat?
|
|
Re: ........
Od: domo arigatto
|
Pridané:
25.11.2016 11:10
'zakladny plat' je laviciarska kokotina na n-tu.
'socialna zmena' je newspeak pre gibs-me-dats.
nacase, aby sa vsetky 'skoly' pretlacajuce taketo kokotiny boli vyskrtnute zo zoznamu verejneho financovania.
ps:
chces davat ludom prachy len pre to, ze sa vyprdli na svet?
bez roboty?
no holy kokot!
radsej treba podmienit vsetky davky:
+ odrobenymi 5 rokmi v kuse
+ cinnostou vo verejnom zaujme - metlovat ulice, kosit travu, zberat odpadky. 6 hodin denne, na dve zmeny - od 0600-1200 a 1200-1800.
|
|
Chrobák truhlík
Od: Jerichoo
|
Pridané:
25.11.2016 15:16
Môžeš začať ty Mudraninec.
Ty máš otca Matelka, že?
|
|
Re: ........
Od: Análno
|
Pridané:
25.11.2016 21:58
Ty si deges. Prvoplanovy diletant, zaprdeny teoretik!
|
|
Re: ........
Od: reg.: x x l l
|
Pridané:
30.11.2016 23:19
Tak ja som ten posledny, co by presadzoval laviciarske kokotiny. Ak sa ti zakladny plat nepaci, tak je tu este moznost skratit pracovny cas na dajme tomu 3 dni do tyzdna :D V tom mas aj podmienku spoluucasti, ale je to podla mna rovnako dlhodobo neudrzatelne.
Fakt je vsak ten, ze pocet ludi na svete rastie, pricom rastie zaroven aj efektivita vyroby a tym padom sa mnoho z tych menej schopnych ludi stava nepotrebnymi. Takze ano, mozes ich hodit do mizerie, ze nech sa o seba nejako postaraju, no ak pocet nepotrebnych presiahne unosnu mieru, tak sa vzburia a odtrhnu ti hlavu. Nazyvaj si to akou kokotinou len chces, no skor ci neskor bude musiet prist nejaka forma socialnej revolucie, ktora umozni dostojne zit aj nepotrebnym ludom.
|
|
Re: ........
Od: domo arigatto
|
Pridané:
25.11.2016 11:03
preco nezamestnani?
len budu presunuti z tazkej manualnej roboty na kontroly, udrzbu, nastrojarcinu, riadenie procesov, pripadne rework - menej sa manualne namakaju, ale o to viac budu musiet pouzivat hlavu.
ak ju nebudu chciet pouzivat, kludne, mozu zmenit zamestananie na nejake, kde ju pouzit nemusia (upratovacka, urad prace).
ps: ak rastie produktivita a kvalita, rastu aj platy - bo je zrazu viac penazi nielen na dalsiu mechanizaciu ale aj na odmeny.
|
|
Re: ........
Od: ...
|
Pridané:
24.11.2016 20:07
to ta vysiel robot a teraz ten servis okolo neho? Zmeni sa ti vyrobok a mozes preprogramovat. Zmeni sa poziadavka od zakaznika a mozes robit uplne novy stroj. Ano ako vravis, robot je rychlejsi, presnejsi. Preto sa hodi na specificke veci, ale celkova rentabilita taka ruza byt nemusi. AK mas navratnost 2 roky, tak predpokladam, ze si uz nahradil 80% zamestnancov. Ak nie, tak asi to nie je len tak.
|
|
Re: ........
Od: domo arigatto
|
Pridané:
25.11.2016 10:58
robot sa vacsinou instaluje tam, kde chces ludi zbavit tazkej roboty - manipulacia s bremenami, tazka robota, narocne kokotiny - holt vsetko, kde cloveka bud sekne v krizoch, namaka sa ako mul, alebo sa moze lahko pomylit.
ale, dat ho nemozem tam, kde je treba nejaka atributivna kontrola alebo, kde treba robit nieco 'od oka.
ps: stroja si definujem podla vyroby. cnc bunku si navrhujem modularne, tak, aby som bol v stave rychlo pretypovat v pripade zmien. robota nakodit tiez nie je problem.
zaberie menej casu ako priprava predpisov pre ludi, preskolenie zmien a extra kontrola ludi.
pss: ak sa zmeni design vyrobku, musim zmenit pripravok v robotovi. pripravky su vo vlastnictve zakaznika a zmeny si patricne nacenim. zmeny v programe detto. stratovy na tom nebudem.
|
|
Re: ........
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
25.11.2016 13:11
Co povies na tento krok Mercedesu?
http://dopice.sk/iEs
|
|
Re: ........
Od: domo arigatto
|
Pridané:
25.11.2016 14:29
standardny rozdiel medzi seriou, maloseriou a de facto kusovou vyrobou. robot sa ti neoplati nasadit na jedneho kusa alebo na nadprace, kde treba pouzit aj mozog; v seriach a na tazku robotu je vsak nezaplatitelny.
niektorych robotov nahradila aj toyota - ti sa ale popalili na tom, ze nasadili robotov aj na kontroly. co sa im nevyplatilo v tom, ze robot bol prilis 'prisny' na zname chyby a prilis 'slepy' na nove.
ot: momentalne sa presadzuje hufne deep learning a neural networks - napr. pri zvarani zlozitych konstrukcii. robot zvara a dava pozor, aby neprizabil zvaraca. a ked robot nevie nieco zvarit, zasvieti zvaracovi krizik, aby za neho dozvaral tazko pristupne miesto. a popritom si sleduje, ako sa ten chlap k tomu dostal a uci sa od neho.
|
|
Re: ........
Od: Reg.: x x l l
|
Pridané:
24.11.2016 19:11
Podcenujes vyvoj a predovsetkym precenujes flexibilitu robosov :) Toto ti mozno plati pre jednoduche operacie (ako nalep tuto gumicku a posun plosny spoj operatorovi po tvojej pravej ruke), ktore ale zaroven dobre zvladnu roboty uz dnes, len ano, stale su drahe.
No pre zlozitejsie operacie sa nuka hned pekna analogia z nedavnej minulosti - CNC stroj versus sustruznik, ktorich sme tu pred 1989 mali plnu prdel. Stacilo niekolko rokov a boli po revolucii vsetci nahradeni strojmi, pretoze boli tieto flexibilnejsie, prensejsie a pod. Dodnes to ti ludia nechapu, ze ako mohli takmer vsetky tie nase uzasne fabriky skrachovat (ok, technologicka zaostalost nebol jediny dovod, no podla mna bol dost dolezity)
To o co sa snazi Trump, nebude fungovat. Mozno by to chvilu fungovalo v EU, kde by francuz zlozil hnoj na dialnicu, no v USA? V krajine, kde je sloboda podnikania posvatna? :D
|
|
Re: ........
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
25.11.2016 13:13
CNC stroj je cenovo niekde uplne inde ako sustruh, freza aj s oblushou. Navyse ta este Nemci alebo Japonci drzia za gule a obcas potisnu.
Takze ano, CNC ma vela vyhod, ale aj nevyhod.
|
|
Re: ........
Od reg.: roob_
|
Pridané:
25.11.2016 17:50
cnc sa hodi na seriovu vyrobu a obsluhu zaucis za 2 mesiace. Klasicka freza/sustruh sa hodi na maly pocet kusov, ale obsluha bude dobre vyrabat az po dlhych mesiacoch ci rokoch praxe.
|
|
Re: ........
Od: domo arigatto
|
Pridané:
26.11.2016 9:20
2 mesiace? neprehanaj.
k cnc Ti treba technika, programatora, ktoreho si beries uz hotoveho - zavisi ci chces simatic, sinumerik, simotion... vela toho je, treba len vybrat filozofiu, ktorou sa chcete ako firma uberat.
obsluhu zaucis za dve sichty - prva je standardna: bozp, politika spolocnosti, papiere, pracovne predpisy, pripade kontrolny standard, orientacia. druhu sichta ho nechas robit pod dozorom.
a potom ti treba udrzbu, ktoru uz vacsinou mas. plan udrzby si spravis podla zariadenia, vymena nastrojov zase vyplyva z vyrobneho procesu...
|
|
Re: ........
Od: Káblik.
|
Pridané:
27.11.2016 22:30
CNC sa práve na žiadnu sériovú výrobu nehodí! Je príliš pomalé!!!
|
|
Re: ........
Od: 7.5maniak
|
Pridané:
28.11.2016 20:09
pomaly bol tvoj otec, ked ta robil.
ocividne sa na tvoju vyrobu tiez nehodil a hla, jake nasledky to zanechalo.
|
|
Re: ........
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
24.11.2016 14:49
Praveze z hladiska bezpecnosti a ochrany zdravia pri praci su podla v SR platnych zakonov manazerske skusenosti nevyhnutnym predpokladom vykonavania robotnickych profesii, nakolko uvazovanie nad "what if" zvysuje riziko pracovnych urazov z nepozornosti a podobne snivanie o krajsich zajtrajskoch je 'pri pase' treba zarazit hned na zaciatku.
|
|
Re: ........
Od: spooxik
|
Pridané:
27.11.2016 15:25
kazdy skonci na mieste na ktore uz nestaci... Murphyho zakony
|
|
Re: ........
Od: tralalaaaa
|
Pridané:
24.11.2016 13:01
Podľa tvojej teórie si môže hocikto kúpiť všetky súčiastky použité v iPhone, zatriasť v zázračnej krabičke, a všetko bude fungovať.
Asi si nikdy nenavrhoval dosku plošného spoja, neodlaďoval hardvérové zapojenia, plus to testoval s tebou vyrobeným softvérom, a pod.
Netreba zjednodušovať to, čo sa zjednodušiť nedá. Ak by sa to dalo, robil by to Apple už dávno kvôli zvýšeniu zisku. vyvinúť nový mobil niečo stojí, aj keď maržu majú vysokú, určite nie takú ako rátaš ty.
|
|
Re: ........
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.11.2016 13:34
samozrejme, ze sa da. Ty si myslis, ze vsetkych tych milion firiem co robia telefony s androidom maju taky vyvoj? Ked si zmyslis, mozes si v cine nakupit komponenty a doma si skladat telefony, je to len na tebe. Telefon je obycajna skladacka ako pc. Preto existuju iphone clony, mozes si kupit aj na amazone.
|
|
Re: ........
Od: prdlajs
|
Pridané:
24.11.2016 20:14
Onanujes nad svojim iphonom 10x denne, alebo 20x?
|
|
Re: ........
Od: big apple fan
|
Pridané:
24.11.2016 12:12
Zrovnavat vyrobne naklady s predajnou cenou technologickeho produktu je dost zavadzajuce a trochu evokuje socialisticku naturu myslenia.
Naklady na vyvoj (hw+sw), ludi, marketing, logistiku, support, apple stores, ... To vsetko musi zaplatit predaj. Keby som na ich mieste, spravil by som to rovnako. Trh to kupuje, ktory normalny CEO by znizoval cenu produktu ked sa predava a prinasa zisky.
Presun vyroby do Ciny je to optimalizacia nakladov. Podla mna uplne normalny krok, ekonomicky vyhodny pre firmu. Preco by to nespravila?
|
|
A motorova ola?
Od: Lalo
|
Pridané:
24.11.2016 10:34
A motorova ola neni americky vyrobca mobilov?
|
|
Re: A motorova ola?
Od: Effe
|
Pridané:
24.11.2016 10:39
Už dávno nie. Lebo pôvodná firma Motorola už neexistuje.
|
|
4 znaky
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
24.11.2016 10:37
Akoze niezeby ma bolo mozne povazovat za nejakeho experta v oblasti planovania prerozdelovania vyrobnych kapacit, ale mozno by zo strategickeho hladiska bolo vhodnejsie pred poskytovanim poradenskej cinnosti na inovacie zameranej spolocnosti uprednostnovanie dorovnavania informacneho deficitu menej priamociaro orientovanym zaujmovym zoskupeniam.
|
|
Re: 4 znaky
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
24.11.2016 10:56
Pán Danko, ste to vy?
|
|
Re: 4 znaky
Od: ...
|
Pridané:
24.11.2016 11:14
Nie, toto dava este zmysel.
|
|
Re: 4 znaky
Od: Problem
|
Pridané:
24.11.2016 10:59
Furt sa necham nachytat. Najprv analyzujem prvu vetu. Potom trochu pomalsie analyzujem druhu. A ked v tretej nenachadzam vyznam a suvislost s predoslymi, tak si vsimnem, ze to pisal SyntaxTerrorA...
|
|
4.2 znakov
Od: syntaxexception
|
Pridané:
24.11.2016 11:19
Presne tak. Ale viac ich byva, len ked je prva presne tak. Ci nie?
|
|
Re: 4 znaky
Od: gjkhjgbj
|
Pridané:
24.11.2016 11:25
hmmm, a kde v príspevku vidíš ďalšie vety, mudrlant?
|
|
Re: 4 znaky
Od: Problem
|
Pridané:
24.11.2016 14:44
V dobe, ked niektori nepouizvaju velke pismena vobec, ked niektori pouzivaju pravopis v2016 "pis ako pocujes", tak v tejto dobe je pre mna v niekolkoriadkovej suvislej kompozicii bodkou kazda ciarka.
|
|
A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: Petr Pavel
|
Pridané:
24.11.2016 11:16
Dôvod prečo sa yPhone vyrába v Číne je okrem iného i ten, že pri výrobe digi techniky sa spotrebuje nemalé množstvo vzácnych kovov. Tie sa nedajú z Číny vyvážať, len v hotových výrobkoch. Ako teda chce niekto v USA vyrábať napr.: batérie pre milióny yPhonov, keď nemá suroviny ?
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: bcbc
|
Pridané:
24.11.2016 11:26
príklad?
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: syntaxterrorA
|
Pridané:
24.11.2016 11:35
Hanka má o 12 jabĺk viac ako Juro a o 6 jabĺk menej ako Mirka. Mirka má 7 jabĺk. Koľko jabĺk má Hanka a koľko Juro?
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.11.2016 11:42
13,1,7
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: ...
|
Pridané:
24.11.2016 11:44
podla zadania skor Hanka 1, a Juro -11.
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
24.11.2016 12:28
ano. Aby to malo zmysel musi mat hanka o 6 jablk viac ako mirka, nie menej.
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: Tulen
|
Pridané:
24.11.2016 12:54
Celu jablon!
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: qqqqqqqqqqqqqqqqq
|
Pridané:
24.11.2016 11:45
Keďže Janko je chlap a gádžo z valala, je vysoký predpoklad, že dané ovocie vlastní v tekutej forme, ktorej chemické zloženie je označené v percentách. Pri predpoklade, že daný formát ovocia sa vyrobil v štandardizovanom formáte, ktorý gadžovia stanovili na hodnotu 52% daný príklad nemá riešenie. Nie je totiž možné porovnávať dve odlišné veličiny číselným počtom...
Teoreticky by to možné bolo, (prepočet počtu ovocia, potrebného na premenu 52% produktu), ale kedže gádžo si svoj recept stráži, receptúru určite neprezradí.
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: eFukt
|
Pridané:
24.11.2016 15:23
Hanku a Mirku by som zobral pod seba a Juro by drzal kameru
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: MladýPánko
|
Pridané:
24.11.2016 18:59
juro ma dve velke jablka a hanka by chcela jeho jahodu
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
25.11.2016 13:16
- "Jurko, keby si mal dve jablcka a o jedno ta poprosim, kolko jablcok ti zostane?"
- "Dve".
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: real name
|
Pridané:
24.11.2016 12:07
preco by sa nedali vyvazat?
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: asdfghjklkjhgf
|
Pridané:
24.11.2016 13:43
dale aj +clo. napr. teraz dali na cinsku ocel lebo dumpingove ceny.
|
|
Re: A čo vzácne kovy máte v USA ?
Od: 1337
|
Pridané:
24.11.2016 15:11
Kolega mal zrejme na mysli prvky vzacnych zemin, tie sa do 2015 fakt nemohli vyvazat z Ciny a nikde inde ich prakticky netazia.
http://dopice.sk/iDM (wiki)
|
|
Lovakistan
Od: Menovec
|
Pridané:
24.11.2016 12:14
Keď prestanú na Slovensku firmy lepiť na televízory nálepky:
"Made in Japan", tak hádam to bude rozumný krok, aby si každá krajina čo najviac chránila to svoje.
Nám sa podarilo v spolupráci so zahraničnými firmami zničiť takmer všetky výrobné podniky TESLA.
|
|
Re: Lovakistan
Od: laran
|
Pridané:
24.11.2016 12:37
TESLA = technicky slabé
|
|
Re: Lovakistan
Od: asdfa
|
Pridané:
24.11.2016 12:43
myslis Tesla Stropkov?
|
|
Re: Lovakistan
Od: vapenko
|
Pridané:
24.11.2016 13:32
Slabé, ale naše !!!
|
|
Re: Lovakistan
Od: gfdfgg
|
Pridané:
24.11.2016 20:45
Nase nechceme a cudzie si nedame!
|
|
Re: Lovakistan
Od: ja.
|
Pridané:
25.11.2016 13:18
Jj, je lepsie platit davky nezamestnanym, ako mat o pol centi hrubsi televizor.
|
|
Wtffff
Od: Memenefjf
|
Pridané:
24.11.2016 12:22
Možné to určite bude, buď dá Trump finančné stimuly pre Apple v takej výške, že sa im to oplatí presunúť do USA a ešte na tom aj Trump zarobí, alebo dostane finančný stimul od Apple Trump aby drzal uz hubu, cize tiez na tom zarobi. V pozicii prezidenta USA je to vzdy win - win situacia.
|
|
Populisticke kecy
Od: think+
|
Pridané:
24.11.2016 13:41
Ani sam Trump tomu neveri. Hovori to len aby to vyzeralo ze "wow on nam naozaj chce vratit pracu, ale tie zle korporacie to nechcu". Pritom je mu jasne, ze nie je mozne bojovat proti globalizacii. Sam z nej tazi.
|
|
Re: Populisticke kecy
Od: Menovec
|
Pridané:
25.11.2016 7:22
Ty čo tu trepeš??
|
|
Re: Populisticke kecy
Od: think+
|
Pridané:
26.11.2016 14:13
Chod do pice :)
|
|
Re: Populisticke kecy
Od: doublethink
|
Pridané:
25.11.2016 11:32
automobilku sa mu uz podarilo vratit spat na us podu.
apple by tiez nemal byt problem.
PS: v com vlastne Trump podnika?
|