neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Ľudia sa samojazdiacich áut boja, iba desatina nemá obavy

Značky: samojazdiace technológieprieskumy

DSL.sk, 24.5.2016


Veľká väčšina ľudí má naďalej väčšie alebo menšie obavy z plne autonómnych samojazdiacich áut a tieto obavy sa dokonca oproti minulému roku zvýšili.

Zistil to prieskum Michiganskej univerzity, ktorého výsledky univerzita poskytla viacerým americkým médiám.

Obavy z jazdy v samojazdiacich autách nemá len 9.7% opýtaných. 37.2% má veľké obavy, 24% mierne obavy a 29% označilo úroveň svojich obáv na strednej úrovni.

Iba 5.5% nemá problém s tým, že v autonómnych vozidlách nebude riadenie. 94.5% by preferovalo, aby samojazdiace autá mali volant a pedále a ľudia mohli prevziať plnú kontrolu nad vozidlom.

Napriek obavám celkom 15.5% by u prichádzajúcich áut akceptovalo kompletné samojazdiace funkcie, 45.8% chce autá úplne bez samojazdiacich funkcií a 38.7% s čiastočnými samojazdiacimi funkciami.


Dokončený prototyp samojazdiaceho elektromobilu Google, kliknite pre zväčšenie (foto: Google)



Samojazdiace funkcie sú najviac podľa prieskumu preferované vo vekovej skupine 30 až 44 rokov, z ktorej by chcelo plne autonómne auto 22.2%. Vo vekovej skupine 18 až 29 rokov by ho volilo 18.8%.

Prieskum bol realizovaný v apríli online a predpokladane na americkej populácii. Podobný prieskum univerzita realizovala aj v minulom roku, pričom tento rok sa odpor voči samojazdiacim autám mierne ešte zvýšil. Napríklad v minulom roku chcelo autá úplne bez samojazdiacich technológií 44% opýtaných a jazdy v nich sa veľmi obávalo 35.6%.

Samojazdiace funkcie alebo kompletne samojazdiace autá vyvíja v súčasnosti viacero technologických spoločností, výskumných tímov aj automobiliek. Najďalej v plne autonómnej jazde je Google, najďalej v autonómnych funkciách nasadených v sériovo predávaných vozidlách Tesla.

Google optimisticky avizuje dostupnosť plne samojazdiacich áut v horizonte niekoľkých rokov, viacero ostatných spoločností a automobiliek vidí reálne nasadenie plne autonómnych vozidiel vo výrazne dlhšom časovom horizonte.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

jazdil som na tesle s autopilotom a prve minuty mas strach.. hlavne pri 130 na dialnici.. po chvilke si zvyknes a je to pecka.. vobec sa neunavujes tym ze davas pozor co sa deje okolo. ale zas taky autobus v MHD by ma riadne nasral keby nepockal na ludi co dobiehaju lebo robot to ma v Pci
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

no neviem, pri takom vyskyte blaznov na cestach ako tu mame by som veru klud a pohodu nemal...

osobne v tieto autonomne auta vobec neverim, aspon nie na najblizsich 10-15r - jedine riesenie vidim ak budu vsetky auta autonomne, inak to bude nebezpecnejsie ako normalne
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

kolko krat je to bezpecnejsie ako clovek. mas dodrzanu maximalku, mas dodrzany odstup od auta pred tebou tak aby auto samo dobrzdilo, vidi to auta vedla seba naraz z oboch stran co clovek nedokaze, reakcny cas je ovela kratsi ako u cloveka. Mne sa stalo, ze sa na dialnici predomna zacal tlacit nejaky trapny Fiat tak si Tesla pribrzdila a vedela vsetko co treba sptavit. na displeji pred sebou vidis auta okolo seba tak ako ich vidi radar.. keby to auto nestalo 3x viac ako to co mam tak idem do toho. bez vahania.. hlavne na cestu domov by sa to zislo. 1500km nie je nic prijemne na soferovanie.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

No a k čomu je dobré cestovať za prácou 1500km?
Čistý slovenský... však vieš čo...

No jedna vec je technika, iná človek. A násobok kiksov pri kombinácií šofér človek "šofér" stroj.
Ale na to, ako ľuďom začína prepínať v búdkach, tak sa tomuto trendu trochu už prestávam čudovať...
TESLA síce možno pribrzdí, ale nejaký magor vzadu sa bude baviť s priateľkou a v tej dodržiavanej rýchlosti, ktoré máte všetci na rýchlostných cetách... to bude iný humor.
Čierny humor.
Nech urobia úpravu na autá, aby nešli v žiadnom úseku rýchlejšie, než koľko je tam dovolené.
A je to!
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

zato, ze ty si nedvihol kotvy od masiny neznamena, ze za obchodom nevycestuje niekto z kanclu...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

No vidíš to, no...

Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

opity vodič, infark za volantom, agresívny vodič, vodič v depresii so sebevražebnímy úmyslami, vodič narkoman, vodič so spolujazdkyňou v rozkroku, vodič s rozliatou kávou v rozkroku,
Odpovedať Hodnotiť:
 

"No a k čomu je dobré cestovať za prácou 1500km?
Čistý slovenský... však vieš čo..."
Wow, závisť? Takúto blbosť som už dávno nečítal..
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Odlož si link a môžeš si to každý večer na dobrú noc čítať.
Aká blbosť?
Názor.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

necestujem za pracou ale pozriet rodicov, alebo ako v poslednom pripade tak som siel na prvu povinnu STK. inak je zivot vonku na neporovnanie lepsi, pre toho komu to vyhovuje. problem je v tom, ze ak by som sa vratil, neviem ci by som dokazal pracovat ten isty cas za tretinu vyplaty. asi nie.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

ja som bezne v nemecku isiel vela (tj aspon dvojnasobok limitu na nasich dialniciach), a cuduj sa svete, zazil som tam menej krizovych situacii ako na 110 medzi BA a TT. v nemecku to bolo 0, na D1 mas pravidelne denne aspon 3 take situacie, cize argumentacia MPR je k0k0tzina. PS: autobahny su najbezpecnejsien a svete, prave preto, ze nemaju limity.

odstup dodrzi rozumny sofer aj sam, to nei je argument.

1500km som dal kedykolvek len som chcel, v noci a za dazda, a keby som unaveny dam si prestavku. v tesle by si 1500 nedal bez zastavky, lebo dojazd.

cize argumentujes nie tvrdym dokazom, ale len pocitom, ako Fico a Kalinak.


Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

ked ides sam a v nemecku tak to hej ale ist zo severu domov je odveci. dialnice nula. cesty plne kamionov a ked ides so zenou tak aj tak vkuse stojis lebo jej treba sikat. to je tak akurat na rychle dobitie. nie je to idealne ale jedine co mna odradza je cena. ten dojazd sa da prekusnut.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

> mas dodrzany odstup od auta pred tebou

To znamena, ze na D1 by som nikde nedosiel, pretoze predo mna by sa furt niekto zaradoval a Tesla by len dobrzdovala a dobrzdovala.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Presne :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tesla nie je uplne samojazdiaca. musis mat ruky na volante, nezabaca podla navigacie atd.

ars technica, Four hundred miles with Tesla’s autopilot forced me to trust the machine

http://dopice.sk/hwc


Odpovedať Hodnotiť:
 

nemusis mat ruky na volante, raz za cas pipne aby si sa dotkol volantu ako ochrana proti zaspavaniu, to mas aj vo vlaku. ak teda nebyvas na SK na po dialnici nemas problem.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V rušni je to niekoľko sekúnd, takže si ani neprdneš. 3x to zmeškáš a je udalosť zaznamenaná. A potom vlak začne brzdiť...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Ani to nie je celkom pravda - to platí len vtedy ak nie je kód (neprenáša na rušen návesť) alebo je to návesť stoj/ nejaka určitá rýchlosť a ty ideš rýchlejšie. Pokiaĺ je všetko OK a návesť je voĺno nič nepíska ani nič nemusíš stláčať.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

P.S. Ani to 3x nieje pravda, ak začne pískať a ty nestlačíš, brzdí okamžite.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

130kmh pri dialnici, nemam problem pustit volant na akomkolvek aute, co ma geometriu v poriadku..
obcas sa dostanem do situacie, ked musim odliezt do kufru a volant pustim, verim mu. potm prilezem naspat a stale som vo svojom pruhu. nemam line assist ani nic take.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Šialenec! A pre toto robia samo jazdiaci auta!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

...volant pustím iba, keď si potrebujem vybrať flašu vodky z kufra...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

podobne, raz som si uspinil kavou gate v aute tak som sa musel prezliect, bez problemov, auto si aj zatacalo samo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

amateri.... ja sa prezliekam na bycikli pri 40 km/h
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ach tie y/i
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja tiez tot minule som si pred trencinom spomenul, ze som zabudol namontovat gulu, tak som to este okolo piestan za par minut stihol, takze domov som sa aj s vozikom vratil presne v planovanom case
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Opravte ma ak sa mýlim ale žiadny autopilot nenesie zodpovednosť za nehodu, nesie ju vodič ktorý vlastne ani neriadil. Už len z tohoto dôvodu by som sa na celého autopilota vykašlal. Ak zodpovednosť prevezme automobilka tak to začína byť zaujímavé, no aj tak by som svojim schopnostiam veril viac ako radaru kamerám a softu. Neverím že zatiaľ! je autopilot schopný rozoznať dieťa od povedzme plyšového medveďa hodeného na cestu, futbalovú loptu od kameňa, psa od zajaca atď. Čiže niekto mi pred auto hodí plyšáka autopilot strhne volant a ja skončím omotany okolo stĺpa lebo "fyzika nepustila". Nie nie toto nechcem.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Veru, na robota by bol aj dedo so samopalom krátky. https://youtu.be/yVACLB6n7Ac
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co ma Tesla, co by ostatne automobilky nemali (napr. Volvo), co sa tyka asistencie jazdy. U Tesly mi to pride malo vyladene.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

ty si kedy naposledy teslu soferoval hm? povedz
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

este raz a bude to prvy krat...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

este krat a bude to prvy raz..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

este raz a bude to prvy krat...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Elona Muska a tim inzinierov zo spaceX.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedna z mala veci co sa mi na tychto samojazdiacich autach paci je fakt, ze asi nebudu jazdit po meste stovkou.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a ak by boli samojazdiace vsetky, tak na zuzenej ceste by chodili na striedacku zig zag, ako sa patri. tiez by davali prednost na prechodoch a hlavne prestali by predbiehat cyklistov meter pred krizovatkou na ktorej chcu odbocit doprava. tiez by snad nejazdili na cervenu a uz vobec by sa neotacali (U turn) 15 metrov pred rozbehnutou elektrickou.

vsetko veci, ktore su dnes bezne a zazivam.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Bratislava
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

az na tie elektricky sa to deje po celom slovensku. co sa prechodov, jazdy na cervenu a zig zagovania tyka, vychod je na tom podla mojho nazoru este horsie.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ale uz nas sa zig-zag-uje koli uzasnym cestam, a je to viac menej nutne ked nechces menit podvozok kazdy rok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslel som, ked je jeden pruh nepriechodny, taj maju ist auta na striedacku. tzn. prejde auto z laveho pruhu a dalsie auto za nim da prednost tomu z praveho. a druhy z praveho da zas prednost tomu z laveho. a nie ze sa pchas a nepustis nikoho, lebo ty si najsamdolezitejsi na svete.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mna viac ako ludsky faktor serie cervena vlna na krizovatke.. akykolvek hlavny tah, rozbeh na 50kmh, a brzda.. pretoze semafor je nastaveny na staru 60kmh.. tak co teraz...
Odpovedať Hodnotiť:
 

to co robi vacsina vodicov kazdy den. Ist na zelenu vlnu, teda 60. V BA na vela usekoch dokonca 65.
Ako riesenie tejto situacie samozrejme uradnici a monocajti prijali jednoduche opatrenie. V ramci NEobejktivnej zodpovednosti osadia cesty radarmi a fotakmi na cervene (za 40milionov). O zmenach zelenych vln 7 rokov po zmene MPR v meste ani pocut. To je naklad a neda sa tak neda "zachranovat" neschopakov za volantom. A ziskat politicke body...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

presne!! ani egoisticky ta predbiehat.. bo mam "vacsieho"...a ani ozraty nebude :P
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nic v zlom, ale tak kup si aj ty vacsie..
co ty vies, preco ta predbehol.. teoreticky to mohol byt policajt v civile (tehotnu zenu to je otrepane uz)..
kludne to mohol byt lekar v civile, co je na vysielacke a isiel k dopravnej nehode..
nikdy nevies, svet nie je len tvoja stolicka za pc, nevies preco niekto kona ako kona a nastastie o tom ani nerozhodujes, ako ho potrestat..
poviem ti len jedno, pochopis to, ked to realne budes potrebovat.. (ako napr ked ti syn stupi na klinec, ci inak si zrani nohu a niekto pred tebou pojde 60kmh medzimesto, potom uvidis, o com pisem)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

predpisy platia aj pre neho. pokial nema majak na streche, tak nech jazdi ako clovek a nie ako kokot.
policajti v civile zvyknu mat majaky ktore si v pripade nudze hodia na strechu, tehotne zeny, ktore sa takymto sposobom prevazaju do nemocnice rocne, spocitas na palcoch jednej ruky, lekar ma ist ako clovek, aj tak tam bude sanitka (s majakmi) skor - btw, kto nevola pri nehode sanitku ale priamo konkretneho lekara?

su pripady, kedy je tento typ jazdy pochopitelny, ale tych pripadov je fakt minimum, napriek tomu sa s tym clovek stretava neustale.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Bude, moc si to maluješ, manual řízení jen tak nezmizí a pár lidí prostě spěchat bude vždy. Já ne, já to nechám na automatu a budu si surfovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jo, ctes mi myslenky, ja si dam ruce za hlavu, pritelkyne mi ho vytroubi a kdyz tak, prectu si jeste nejaky spravodajsky sloupky, no jo, jen aby to uz bylo
Odpovedať Hodnotiť:
 

To jsou jen lži, aby pošlapali inovace (Teslu). Po krátké zkušenosti a po statistikách je jasné, že je to 10000x bezpečnější než člověk.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

1) je to bezpecnejsie jak idioti, nie jak bezny clovek

2) je to o nastaveni/vyladenosti softu, ktory je nastaveny na konzervativne/bezpecne parametre, proste nieco sa udeje a okamzite kona v ramci bezpecnosti (spomaluje/zastavuje, ale pokial mozno zasa nie super-prudko, pokial mozno nemeni prudko smer jazdy atd ...), staci soft nastavit inak a bude sa to spravat jak najvacsi idiot na cestach (t.j. je to o nastaveni softu)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1) ty máš rybí oko místo 2 očí, takže vidíš na všechny strany? Nebo jsi jen hloupý? :)
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nemáte v Česku dosť svojich web stránok?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Maniak, veď ho nechaj, buďme tolerantný k menšinám.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Rybie oko určite nemá ale usudzujem že vie používať spätné zrkadlá. Odporúčam je to výborná vec a americký vedci zistili že je najlepšie používať všetky 3.

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Keby aj mal rybie oko, tak podla popisu toho nadomnou by musel mat rybie oko namiesto dvoch oci, takze by mal len to jedno rybie oko a bolo by mu to teda nanic, jedine zeby mal styri oci, potom pri drzani sa nesej teorie by mu ostali dve oci plus to jedno rybie oko, co by uz umoznovalo sledovat naraz lavy a pravy spatacik aj stredove spatne zrkadlo.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty se díváš před sebe a do zrcátek současně? Vy hlupáci se tu nějak množíte :)
btw, neměl jsem 15 let jedinou nehodu, a to jezdím svižně, předvídavě
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ešte vy "inteligenti" spoza Moravy sa musíte rozdávať aj na sLovensku.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pokiaľ podľa teba a toho nad tebou znamená používanie všetkých 3 spätných zrkadiel pozeranie sa do všetkých súčasne tak je to úplná pravda hlupáci sa tu množia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale nemnozime, to len maniak je za 4
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prosim te Karle, chtel bych se te zeptat, proc jako bych se mel divat do vsech trech zrcatek soucasne ? Podle mne je to pitomost jako kockopes, dit kdyz jedu a nemenim smer, mam dost casu abych sledoval predek, bocni zrcatka, zadek auta a jeste i zadek 21 rocnich slecen, ktere mijim. A kdyz prece potrebuju zmenit smer, tak se kouknu do bocniho zrcatka ve smeru kam potrebuji jet a je to vyreseny a jeste k tomu jestli mam i stresni okenko, muze se podivat i tamtudy at vidim, jestlipak se na mne neco ze shoru neriti, napriklad jestli nejakej pytomej cech nepada z nasich Tater. Co ty na to Karliku ? Ty vase ruce uz davno chytla ryma, ze jo.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pjetro, zial, bezny clovek nechape viac, ako bezprostredne vidi. Nechape ze pod novym lakom sa moze skryvat hrdza a ze nasitim loga Adidas nenadobudne dana bavlna. A ked by sme im povedali, ze celuloza, asi tazko by uverili, ze ju prave na svojich handrach nosia.
Oni vidia len to, ze ked na TV marizka, ci TV JOJ povedia, ze Tesla je v mode, tak vedia, ze Tesla je v mode..
Akykolvek clovek, pokial jazdi konzervativne, je tak isto bezpecny, ako stroj, ba mozno este viac, kedze stroj (tesla) zatial nema intuiciu.
Samozrejme, tak ako clovek moze dostat infarkt, tak moze aj stroj dostat skrat.
A pokial ten stroj vyraba clovek, clovek nie je dokonaly, nebude ani stroj.
Inak by autopilot v lietadlach ikdy nehavaroval.
Ale to bezny laik ba dokonca ani z DSL.sk nevidi.
A zial, je utrpenie zit v takom svete.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 


Skor by ma zaujimalo, kto by mal statistiku na svojej strane, keby sa jazdi napr F1 stroj vs clovek, alebo bezne na ulici. Radar by mu nestacil, pochybujem v tom. Musel by obsahovat databazu SPZ s karmickou miulostou, ci dane vozidlo a sofer maju predispoziciu k omylom na ceste..

A stale neviem, preco tito experti, co obhajuju Teslu, nelobuju za nudzovy pruh na dialnici, tak ako ho maju v rakusku.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

prechod na auta z povozov a koni asi tiez nebol bez strachu.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

To teda nie. Ked sa objavili prve auta, v jednom meste dokonca chodil pred kazdym autom policajt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

strach teda nemam, ved snad to dostatocne otestuju pred tym, ako to povolia v beznych autach. bude to samozrejme mensi nezvyk, ale to prejde a ja osobne sa na to tesim
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

kto vie ako poriesia pivecko za volantom :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ludia v samojazdiacich autach este nesedeli, iba desatina sedela, alebo je schopna racionalneho myslenia.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vzhľadom k viacerým možnostiam by sa celkom hodila informácia o konkrétnom názve univerzity i nastavenie manipulatívnosti otázok.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ludia verili aj autopilotom v lietadlach, racionalne. Niektori z nich odpocivaju v pokoji. Tisice z nich...
Spojenie auto-stroj je v pohode, ked sa jedna akurat tak o automaticku pracku..
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

tak z jazdy v tom papierovom gugl vozitku by som mal strach aj ja.. ale keby to bolo opancierovane s 10 airbagmi tak by som si jazdu vyskusal aj keby to ovladal riadiaci algoritmus auticiek z need for speed, aspon pre tu srandu
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pancier a airbag, zla kombinacia..
ide skor o deformacnu zonu, cim casovo dlhsia deakceleracia, tym lepsie..
Odpovedať Hodnotiť:
 

tento koncept samojazdiacich aut uplne rusi ucel auta, ked uz tak to previest do hromadnej dopravy a spravit zony bez aut, kde budu cisto iba tieto masinky
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

aky koncept auta to rusi? dostat sa z bodu A do bodu B v tebe zvolenom case? pretoze presne tento ucel je pri samojazdiacich autach zachovany.

na druhu stranu, tento ucel tak celkom nefunguje pri verejnej doprave, ktora ta prepravi iba z bodu C do bodu D iba v dopredu urcenych casoch, pricom ty sa musis najprv nejako dostat z bodu A do bodu C a nasledne nejak sa dotat z D do B. a to este neberieme do uvahy casto nutne prestupy.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

To je neurcite, lebo aj pri aute do toho viem zamontovat body C a D.

1) v starte parkujem neslusne daleko od baraku a nie rovno pod oknom
2) v cieli parkujem neslusne daleko od kancla (napr. podzemna garaz budovy na susednej ulici), alebo hadam ides autom az do kancla?

v BA je v 95% pripadov zastavka MHD do 500 m od baraku (5 min peso)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak si idiot, tak mozes aj kilometer od domu parkovat. poznam ludi co maju garaz par stovak metrov od bytovky kde byvaju.

ale bezne je parkovisko blizsie k cielu tvojej cesty nez zastavka MHD. a stale nemas poriesene prestupy, ktore v BA su bezne. a v neposlednom rade sa spoje neprisposobuju tvojmu casu ale naopak. i ked v spicke to chodi kazdych 10 minut, spoj ktorym chodim do prace funguje len rano a z neznamych pricin len v skolske dni, cize z prace (a cez prazdniny) musim prestupmi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dlodielsky "skolsky" spoj. Tiez na neho nadavam. A aj preto nadalej jazdim autom aj ked idem iba do prace a spat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Divny to clovek ten K-NinetyNine, ked si mysli, ze niekto by parkoval pol km od baraku uplne naschval napriek tomu, ze by mohol parkovat 10 m pod svojim oknom pod cinzakom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v jednom pripade sa clovek uz tak naucil parkovat daleko, ze ani sa nesnazil skontrolovat pod barakom, ci tam ma miesto.
v druhom sa rozhodlo, ze je im lepsie mat pol kilaka daleko garaz, akoby mali parkovat na parkovisku rovno pod vchodom (a nie, neslo o ziadne milionove auticko na ktore si musis kvoli klasickej slovenskej zavisti a ostrym klucom v ruke davat pozor)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja kebyze robim aj byvam v BA (t.j. robota do 10-15 km daleko), chodim od marca do oktobra do roboty na bicykli (ked pocasie dopraje) a iba 4 mesiace (nov/dec/jan/feb) chodim MHD

ale ludia su dementi, chodia autom aj na hajzel, potom tie mesta tak vyzeraju, cele zadrbane tymi humusnymi, plechovymi, smradlavymi, 4-kolesovymi krabicami
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ale zabudas aj na dalsi faktor - fungujuca MHD v prijatelnych casoch a za bezkonkurencne ceny.
Ak mi cesta MHD trva o 10 minut dlhsie + chodi v casoch, ze bud prilis skoro alebo neskoro a cestou nazad to iste a este ta auto vychadza za rovnaku cenu, tak sa vykasles na celu MHD.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nevykašleš, iba ľudia do určitého veku sú takí, akých si práve opísal...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

obrovske mnozstvo ludi ma zaciatok/koniec pracovnej doby bud pocas spicky (cize spojov je habadej), alebo ma pohyblivu pracovnu dobu. keby ti s pohyblivou dobou sa rozhodli chodit vtedy, ked je MHD prazdna a ti v spicke nechali auta doma a sli autobusom/elektrickou, tak by to zrusilo zapchy a zlepsilo ovzdusie.

dojima ma, ked vidim ako sa na krizovatke spravi zapcha, pretoze kazdy sa rozhodne vojst na zelenu do krizovatky, i ked z nej nemoze este vyjst (cim zablokuje celu krizovatku). a takto tam potom trci 50 aut okolo jednej krizovatky. a celkovy pocet ludi v aute? casto 55. takmer kazde auto s jednym clovekom.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Mam pohyblivu pracovnu dobu. A jazdim nadalej autom. MHD mimo spicku straca oproti autu az 20min jednym smerom (na mojej trase). Nehovoriac o vzdialenostiach aby som sa k MHD vobec dostal.

To ze vidis v aute jedneho neznamena, ze tak vyrazil aj z domu. Resp do ciela cesty dorazi sam. Je takych vela pripadov, ale zdaleka nie vsetky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved aj jazdim na bicykli... reagoval som na prispevok, ze "koncept samojazdiacich aut uplne rusi ucel auta", co je samozrejme blbost, kedze ucel auta nie je krutit volantom a slapat na pedale (to robis aj na bicykli a minimalne co sa pedalov tyka aj na rotopede), ale preprava na miesto urcenia.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ti co nechcu krutit volnatom mozu ist predsa MHD
Odpovedať Hodnotiť:
 

ucel auta je dostat uzivatela z bodu A do bodu B...uvedomujes si co vobec pises? jediny rozdiel je ze teraz je moznost dostat uzivatela z bodu A do bodu B,pricom uzivatel ma moznost odpocinku,riesenia veci co za volantom bezne nemoze riesit alebo venovat sa rodine nehovoriac o tom ze kolko nehod je sposobenym zavinenim vodica MHD a kolko je zavinenych vodickami/vodicmi ktory telefonuju/smskuju/maluju sa pocas soferovania?.a nie kazdy sa bude trepat MHD kde su cigani,asociali a velryby co neuznavaju deodoranty.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pacia sa mi tie neustale kecy o tom, ako sa clovek bude moct viac venovat rodine. Hovno. Pravdou je, ze najviac nehod je sposobenych nepozornostou a aroganciou - to vsetko sa vsak da riesit uz teraz, ale to by psychotesty nemohli byt len papierova fraska.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jake psychotesty? Ty si robil nejaky psychotest na vodicak na auto?
Odpovedať Hodnotiť:
 

na niektore prostriedky psychotesty robis, ja som za, aby boli na vsetko. Ale za predpokladu, ze budu riesit podstatny problem, nie ze z toho niekto bude mat len biznis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Robia ich muži po 62-ke, ak majú napríklad na autobus oprávnenie, robia ich ľudia, ktorým "zobrali papiere" z príležitosti "nafúkania"... a podobne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak chces prepravovat osoby, musis mat papiere a na tie papiere potrebujes psychotesty. Tak nekecaj.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

venovat sa rodine, ano, to je psychopaticky argument..
kedy sa ludia viac venovali rodinam? dnes ci pred 40 rokmi? kedy boli ludai viac v pohode? dnes? no urcite.. workoholizmus vtedy prakticky neexistoval, cize asi tazko by sa venovali viac rodine.
tu hodinu by stravili asi nie rodinou v aute, ale pracou v aute.. ale pracovny cas by to tazko skratilo.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ty si sam spychopat, mnoho MHD vodicov telefonuje.. a predsa neburaju.. preco asi..
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja sa aj prezliekam, pijem kavicku, fotim si hory a este som nehavaroval
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja nerobim ani jedno a nabural som 3x. Co robim zle?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To závisí od toho, či miluješ tak ako šoféruješ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako tieto auta nazyvaju poliaci, ked si vyraz samochod minuli na bezne auto ovladane clovekom? :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár