neprihlásený Streda, 9. októbra 2024, dnes má meniny Dionýz
Vtipná RTVS sa v roku 2014 chváli spustením čiastočného HD vysielania, od pondelka

Značky: RTVSHD2014

DSL.sk, 5.6.2014


Kým v zahraničí je už viacero rokov štandardnou normou vytváranie televízneho vysielania v HD rozlíšení, slovenské televízie stále výrazne zaostávajú a každodenný obsah stále neprodukujú v HD rozlíšení.

To by sa malo zmeniť v pondelok, na kedy avizuje Rozhlas a televízia Slovenska, RTVS, spustenie vysielania svojich Správ v HD rozlíšení. V natívnom HD budú zábery zo štúdia, minimálne časť reportáží bude naďalej natáčaná iba v SD rozlíšení.

Okrem toho, že RTVS prichádza s HD s oneskorením za dnes už bežným štandardom a iba s čiastočným HD, s pravidelným HD vysielaním začína až viac ako 2.5 roka potom ako na tento účel nakúpila prvé kamery po 37 tisíc eur.

RTVS totiž ešte v septembri 2011 nakúpila päť štúdiových kamier Ikegami model HDK-79EXIII, s príslušenstvom za priemernú cenu 37 tisíc eur na kameru.

Podľa špecifikácie výrobcu kamery natívne snímajú obraz v rozlíšení 1080i s 50 fps. Používajú 2/3" CCD senzor s rozlíšením 2.3-megapixelu, odstup signálu od šumu pri HD signále je 60 dB a kamery používajú 16-bitový A/D prevodník.

RTVS pôvodne avizovala začiatok natáčania HD obsahu pomocou týchto kamier už na druhý štvrťrok 2012 po rekonštrukcii štúdií MD1 a MD2. Nakoniec začala prvé relácie v štúdiu MD2 v HD natáčať v roku 2013, spravodajskú reláciu v HD bude vyrábať v štúdiu MD1.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Slovensko.sk bude mať od večera odstávku, bude sa zväčšovať kapacita diskov
Samsung spustil výrobu SSD, ktorý je podľa neho najvýkonnejším SSD pre PC
Starlink satelity začali umožňovať posielať SMS z bežných smartfónov, na Floride
Dvom verziám Windows 11 dnes končí podpora
Nobelova cena za fyziku udelená pionierom počítačových neurónových sietí
Microsoft Word môže zmazať súbor namiesto jeho uloženia
Termín povinnej podpory okamžitých platieb sa blíži, spustila ich ďalšia banka
Nové Macy s procesormi M4 majú byť dostupné od 1. novembra
Magnetické pásky by mali dosiahnuť 100 TB už o tri roky
FreeBSD ide výrazne zlepšiť podporu notebookov, získalo na to financovanie


Diskusia:
                               
 

Len aby to neuponahlali. Ved: Hrozne Dobre programy sa u nas netocia ani keby mali rozlisenie 1980i/1980p.
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

? 1980 ?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

1984p ...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

2014/2q
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A na výšku 120.
To v pohode stačí na textovú reklamu. Aj tak vysielací čas filmov je v drvivej menšine.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Fuha to su ale drahe kamerky vzhladom nato, ze priemerny div(i)ak by nerozoznal video natocene touto drahou kamerou a obycajnym smartphonom.
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Co sa tyka technickej stranky veci nesuhlasim, ale pobavila ma predstava, ako kameramani v studiu drzia v rukach smartphony a natacaju :)
Inak povedane, optika (podobne ako fyzika) sa neda ocurat...
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

ale nejaka pekna zrkadlovka 1500-2500€ nataca na pomery RTVS mega kvalitne a za 35k si mohol mat 10 zrkadloviek aj so stativom, objetivmi a tucnym vsimnym pre verejneho obstaravatela.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pozri sa ako vyzerá zrkadlovka so všetkým potrebným príslušenstvom pri serióznom natáčaní a potom si to predstav pri reportáži.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

ked mozu cesi natacat reportaze iphonom, mozu aj slovaci. Navyse tie kamery su do studia nie na reportaze. Ked natacas na blizko, tak nepotrebujes mat extra velky objektiv, takze stativ, 20x20 cm fotiak a 10cm objektiv snad kameraman zvladne.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

V tom je práve ten foor.Všetky lacňáky a telenovely sa točia v malom čiže lacnom priestore na široké sklo aby sa im to tam vošlo.Kvalitka sa točí vo väčších interiéroch minimálne na záklaďák alebo mierne tele väčšinou s pevným ohniskom.V podstate točenie ludí v štúdiu je ako fotenie portrétu v ateliéry.A to sa fotí pri 35mm čipe čiže full frame na 90,150 či 180 mm sklo.Asi tak no.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Takto nejako vyzera profi HD objektiv, samozrejme s tym zoomom to nie je do studia ale na rozne koncerty a pod. Okrem parametrov si treba pozriet aj cenu a zamysliet sa preco to robia take velke ked staci aj iphone :)
http://dopice.sk/9E7
Odpovedať Hodnotiť:
 

zrkadlovky sa bezne pouzivaju ale pri postprodukcnej tvorbe. v realtimovom snimani nedokaze kameram snou pracovat ako so studiovou kamerou kedze v tej rychlosti kameraman len snima a technik upravuje obraz (cloni, vyvazuje bielu, ciernu...).
proste sa to neda.
kvalitny objektiv stoji na profy zrkadlovku (povedzme 5dm3 za 2500€) pekne cez 1000€ (24-70f/2,8 za 1800€) a stativ aspon 300€ takze cely set je slusne cez 5000€/ks
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kvalitny FHD zaznam sa da v pohode snimat aj lacnou GH2 napr. Cely set so 4 objektivami (2x bakelit zoom, 25mm f1.4 a 60mm f2.8), polarizacnym a ND filtrom a externym shotgun mikrofonom sa da zohnat do 2000 EUR. Ked odratam tie dva bakelity, ktore pouzivam len minimalne tak sa dostanem pod 1500 EUR. Zaznam je dokonca kvalitnejsi ako zaznam napr z 5DMk3. GH2 ma o poznanie vyssie rozlisenie. A cela zostava vazi a meria len zlomok toho, co by mala zostava s FF zrkadlovkou...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Už len taký základ: Ktoré foťáky majú SDI výstup?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Respektíve ktoré foťáky sa dajú nastavovať z prenosáku? Mám na mysli clonu a farbu. Fotoaparát je na fotografovanie a kamery sú na točenie. S kamerou sa točí oveľa komfortnejšie, chcel by som vidieť nejaké rýchle preostrovanie na objektíve fotoaparátu... Proste je to kravina a každý profi spravodajský kameraman (nemyslím filmové školy ani tých čo točili housa) mi to potvrdil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Profi kameraman nepouziva automaticke ostrenie, takze rychlost ostrenia nehra rolu, kedze to ma na starosti kameraman... :)
Ale nove DLSM fotaky uz maju velmy slusnu rychlost ostrenia.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pani, okrem ostrenia, kvality snimania a SDI vystupu ste zabudli na este jednu podstatnu vec:

Studio je virtualne! Kamera teda musi hlasit svoju polohu, zoom a podobne veci aby virtual vedel "drzat krok".
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mal som na mysli že preostrovať na foťáku aj keď manuálnym bowden follow focusom je oveľa nekomfortnejšie ako ostriť cez palec ktorý komunikuje priamo so servom v objektíve. Samozrejme že som nemal na mysli automatické ostrenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

s tym odstupom signal/sum by to rozoznal aj poloslepy. skus si so smartfonom natocit zatienenu scenu a uvidis rozdiel.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

RTVSke davam palec hore.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Pri RTVS-ke mi nechce stat ani pipik hore !!!
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Také problémy majú vraj latentné buzny.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jedine co mi stoji hore su vlasy dupkom !!!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

RTVS vie v poslednom čase zaujať tak maximálne rasistickými útokmi proti majoritnému obyvatlstvu a za pravdu likvidovať ludí a ničiť im život.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

To co u nas predvadza vlada, RTVS a Towercom je viac na zaplakanie ako smiesne. Prechod z analogoveho vysielania na digitalne je u nas fiaskom. Kym vacsina krajin europskej unie preslo na HD a chysta FULLHD vysielanie, tak u nas sa ledva vytlaci nieco upscalingom na HD. Najviac ma hneva zmena povodneho tendra kde bola podmienkou prechodu z analogu na MPEG4 kompresiu. Tender vsak upravili a znizili na MPEG2. Cinsky vyrobcovia sa tesili tejto zmene, pretoze sa mohli zbavit skladovych zasob starych STB zariadeni, ktore uz v EU ine krajiny nevyuzivali. Vsetci, co byvame pri hranciach a chytame signal susednych krajin, tak vieme ze taketo STB su na nic. Stastny bol ten clovek, co si kupil spravny televizor s MPEG4 tunerom. Len by ma zaujimalo kolko nas bude stat prechod na MPEG4. Zas sa poskladame niekomu na dom a auta. A to sa este nebavime o tom, ze EK pracuje na smernici, ktora bude navrhovat poskytovanie gratis 1MBit internetoveho pripojenia cez digitalny signal veskerym obyvatelom EU.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

autora pobavila rtvs, som zvedavy, co povedal(a) na to, ze markiza vysiela v HD iba grafiku...to sa asi vtedy, ked to markiza ohlasila popucil od smiechu :-P
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

On už bol predtým popučený.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...a este chce za to peniaze...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie daleko od temy je clanok http://goo.gl/NhKfMK. Na margo full HD v 50p by si mal pan sef techniky precitat clanok http://goo.gl/gzI9Ts. Mozem povtrdit, ze pro pozerani ukazky full HD Avatara v plnych 60fps (60p, teda progresivne, nie 60i interleaved, prekladane) stiahnutu dakedy pred rokmi z YT som mal pocit neprijemneho trhania. Vacsieho trhania ako pri 24-25p. Nie preto ze by HW nestihal, dobre som si overil, ze HW s rezervou stihal. Ked uz, tak sa sustredit na full HD 25-30p miesto 50i, pripadne na 60i. V krajnom pripade na 100i (ekvivalent asi tak cca 40p), ale nie na 50p ci 60p. Vysielanie napr. v 30p miesto 50i prinesie neporovnatelne lepsi zazitok, ako prechod na sialene 50p ci 100i alebo 4K, ne ktore nema zmysle nic mensie ako 55 palcov (uplne nutnym minimom je 140 cm hovado), alebo lepsie 65 palcov (165 cm hovado). Vo vseobecnosti je 2x interleaved (prekladany obraz) horsi ako x progresivny. Teda 50i je vzdy horsie ako 25p.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

a vies o tom ze to "p" a "i" neznamena pocet snimkov za sekundu ale ci je zaznam prograsive alebo interlaced
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

<irony>
ty clovece keby si nepovedal, ani neviem
</irony>
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mozno uz niekto experimentoval so 75si (super-interlaced), kde sa prekresluje kazdy treti riadok kazdu 1/75 sekundy, miesto 50i, kde to je kazdy druhy riadok kazdu 1/50 sekundy. Obraz by bol istotne este vacsi prekladany humus ako 50i, najme pri rychlych pohyboch, kde su ostre horizontalne hrany.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty musis hulit nieco strasne alebo vobec netusis o com hovoris. 25p v TV vysielani?!!
Pozri si wiki co je to progressive a co interlaced.
70% celosvetoveho broadcastoveho trhu vysiela interlaced. V progressive si tak mozes pozriet akurat filmovu (BluRay/DVD) distribuciu.

Ano, prechod na progressive je buducnost ale minimalne na 50/100p. 25p je nezmysel. A ak chces 30/60p, asi byvas v USA alebo mas doma 60Hz siet???
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No napr takzvany Cine (skratka Cinema) mod stale bezi na 24fps. Cim vyssie fps, tym ostrejsi zaber a umely pohyb. Ked pouzijes napr 50p tak minimalna uzavierka, ktorou mozes tocit je 1/50s co uz je dost vela niekedy na to aby bol zaber prirodzeny. A hlavne v horsich svetelnym podmienkach musis mat minimalne o cislo rychlejsie sklo alebo pouzit vyssie ISO (a teda aj nizsiu dynamiku) aby si mohol koretne exponovat zaber. Pri 24p si mozes dovolit snimat 1/24s a to uz si vystacis aj s nizsim ISO a mensou clonou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

RTVS je vzdy s nasadenim technickej vymozenosti 2-3 roky pozadu, aj na 16:9 sme cakali dlhsie a uz ma zacinali srat tie 2 pruhy bo bokoch pri spravach v 4:3 na plochom TV s pomerom 16:9. Avsak niet sa co cudovat, v RTVS nie je americky kapital. Avsak ani 4:3 ma neodradzalo pozerat ten komercny humusv 16:9. STV sa v posl. rokoch dost polepsila, len tak dalej. Ale s tym koncesionarikom to posrali, robia z ludi dementov. Ked ma existovat statna verejnopravna TV, to treba riesit povinnymi odvodmi. Keby to platili vsetci a nie len par desiatok % ludi, mozno by to vyslo 1-2 € masecne a nie jak teraz 4,64 € a este to chce par riaditel zdvihnut na 7 €. Nech sa spamata. To prestane platit aj tych par debilov co koncesionarske plati. Ked to zdvihnu, prestanem platit aj ja.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Povedz mi ako sa daju neplatit koncesionarske poplatky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

predáš byt, kúpiš stan.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nemusi predavat byt, staci nemat "zastrcku".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Akoze ako? Jednoducho ich neplatis. Ziadny exekutor ti kvoli tomu nezablokuje ucet. Ani ti kvoli tomu nevypnu elektrinu. Ani ti kvoli tomu neodnesu televizor, ved si mozes platit 10-20 € mesacne za svojich optickych 100 programov s tyzdnovym-mesacny archivom, to je kazdeho vec. Na druhej strane chytat RTVS nacierno ti zakazat nemozu. EM vlnam DBV-T eteru nerozkazes: "viete vlny EM ziarenia tam tomu nelezte do bytu a do televizora". Koncesionarke poplatky nie su hypoteka. V tom je ta absurdita najhrubsieho zrna. Ma sa to platit, ale sankcie za nedodrzanie absolutne ziadne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Aj koncesionarik v dementnej reklame hovori: a teraz vam uz nic nebrani platiti koncesionarske poplatky. Absurdita najhrubsieho zrna. Ako keby jedina prekazda bola, ze sa to neda cez net, alebo to nevybavi pracovnik posty, alebo ludia nie su informovani ako/kde sa zaregiostrovat a zacat ich platit. Keby to bolo myslene smrtelne vazne, ohanalo by sa formulkou "neznalost zakona neosprevedlnuje" a nebola by v RTVS dementna reklama na to, ako ich zacat platit - v tom duchu ze ako ich zacat platit, to je jedina prekazka a najvacsie nevyriesene tajomstvo.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Co si myslis, ked si zalozis svoju rodinu, kupis novy byt a zariadis si ho (aj televizorom), v RTVS im hned pride mail ze aha nova domacnost s el. rozvodmi, drb mu koncesionarske. Dokedy nepipnes, ziadna RTVS o tvojej novej domacnosti ani o tvojej existencii netusi. Troska logiky.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ak by to bolo poriadne, ale ozaj ku**vsky poriadne osetrene v zakone (za ucasti spoluprace patricnych institucii): aha na teba je pisany tento byt uz 15 rokov (kataster + mesto), el. rozvody mas uz tiez 15 rokov (mestky bytove druzstvo + elektrarne), takze nam automaticky dlhujes koncesionarske za 15 rokov ... ale ziadne take listy nikomu nechodia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A ja už 2 roky rozmýšľam, či ich začať platiť. Ešteže si mi to vysvetlil. Už keď také chcú, malo by to byť ozaj plošné a celé vysielanie z produkcie RTVS (spravodajstvo, kultúra, diskusné relácie, šport).
Odpovedať Hodnotiť:
 

no hlavne ze sa stazuju ze nemaju € ze treba poplatky zvysit, ja by som ich zrusil celkom (tie poplatky) nech sa kuknu na svoje platy a potom porozmyslaju pri nakupe techniky a hned by to bolo lepsie..
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Hlavne, ze vyhodia cloveka preto, ze si zanadava ked je nastvany, ze mu nieco ukradnu alebo znicia a aj ked sa ospravedlni. Fuj
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

asi si si zavrel tab s tvojou oblubenou strankou. prosim, klikni vrat sa na topky
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Rozpravate ako keby islo o nieco ine ako peniaze.(nemyslim ze by personal nedokazal obsluhovat HD, a ked nie, tak zase peniaze - ze nezaplatia lepsich) V zahranici za rtvs proste platia viac, ci uz cez konsesionarske alebo dane, takze mne napr vobec neprekaza ze stanica kt nepozeram ale povinne platim, "setri" peniaze a doteraz vysielala po starom.

Boli by ste radsej keby teraz rtvs vyhlasila ze budu prvy v eu co budu vysielat v nativnom UHD a domov by vam prisiel list ze koli zkvalitneniu sluzieb sa zvysili konces poplatky na 20e?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty považuješ za šetrenie nákup predražených kamier, ktoré sa roky nepoužívajú???
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Legendarny titulok k clanku :))
Pre niektorych tuna v diskusii: RTVS je mozno jedinou normalnou a schopnou TV na Slovensku! Nie je to Discovery ani HBO, ale urcite robia pokrok a produkuju kvalitu, no co je najpodstatnejie nevysielaju mozgy vymyvajuce bludy, ako nase slavne sukromne TV. Napriklad sportove spravodajstvo a celkovo sport je v RTVS na super urovni(Merciak vie co robi)
Nech sa im dari...
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

nech je to jak chce, ostatne si mozem/nemusim "kupit" rvts mi na drzovku stahuje 5e mesacne.

Prisiel mi list kde bolo napisane nieco v zmysle: Dobry den, zistili sme ze mate doma elektriku, pripisujeme vam ku sipu poplatok 5e za stv a rozhlas...

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

neviem, co sa nad koncesionarskymi poplatkami rozculujete. Napr v Nemecku je to takisto, tam platis poplatky auotmaticky ked si prihlasis pobyt na urade, dokonca vsetci dospeli, potom musis napisat, ze ste jedna domacnost a potom to staci.

Je to standard, a TV prachy potrebuje. Samozrejme, ze ich treba aj rozumne vyuzit.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

a v tom je ten vtip - keby to platili uplne vsetci zarobkovo cinni ludia, tak by to bolo mozno 1 € mesacne a nie 5 €, lebo dnes to plati zopar desiatok % zufalcov
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

jak ty
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

posielam vtipne kvety
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To ze su pozadu s HD obsahom... dobre su... ale stale je to najlepsia SK televizia a som rad ze si mozem pozret kvalitny obsah. Hlavne dokumenty a filmy bez reklam. Mozno nemaju najkrajsiu grafiku, najlepsie vyzerajucich moderatorov, najlepsiu kvalitu... ale nikdy som nemal pocit ze mi chcu vymyt mozog... to je pre mna dolezite, nie HD. A ano, rad si pozrem film v HD... ale neposerem sa... :)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Súhlasím s väčšinou, jamomatrix. Lenže teraz v správach nám chcú proUsácky povymývať "gäbule". Iba keď sa pomýli niektorý tzv. komentátor, tak povie i holú pravdu.
(Napr.: Sýria: ...blablabla - povstalci ...blablabla... a na koniec vyslaný (český) spravodaj(ca) zahlási: islámští radikálové.)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Odkedy som videl toto video, Z RTVS mi je na grcanie:

http://dopice.sk/9CB
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aby sa to zbytocne nenatahovalo a nepredrazovalo, mohli by v RTVS prejst rovno na 4K. Stale budu vysielat brak, ale aspon v kvalite :-)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár