neprihlásený Sobota, 28. septembra 2024, dnes má meniny Václav
Vo februári sa cez DVB-T má vysielať v HD, v marci šesť nových vysielačov

Spoločnosť Towercom, prevádzkovateľ prvého, druhého a verejnoprávneho multiplexu digitálneho pozemného televízneho vysielania štandardom DVB-T plánuje v marci spustiť minimálne šesť ďalších vysielačov, zatiaľ zrejme vysielajúcich obsah prvého multiplexu. Spoločnosť zároveň avizuje počas februárových Olympijských hier ich plánované vysielanie cez DVB-T Slovenskou televíziou v HD rozlíšení.

DSL.sk, 20.1.2010


Spoločnosť Towercom, prevádzkovateľ prvého, druhého a verejnoprávneho multiplexu digitálneho pozemného televízneho vysielania štandardom DVB-T plánuje v marci spustiť minimálne šesť ďalších vysielačov, zatiaľ zrejme vysielajúcich obsah prvého multiplexu.

Vyplýva to z vyjadrení marketingového manažéra spoločnosti Towercom Michala Šurana v diskusii na Zive.sk.

Podľa Šurana majú byť v marci spustené minimálne vysielače Nitra - Zobor, Lučenec - Blatný vrch, Snina, Rožňava - Dievča skala, Stará Lubovňa a Štúrovo.

V júni by mali byť spustené minimálne vysielače Borský Mikuláš, Trenčín a Sitno.

Šuran zároveň avizoval, že počas Zimných olympijských hier vo Vancouveri budú tieto cez DVB-T vysielané Slovenskou televíziou v HD kvalite v kompresnom štandarde MPEG-4. Olympijské hry sú na programe od 12. do 28. februára.

Podľa Šurana tomu tak bude ale iba vo vybraných lokalitách, kde je to technicky možné. Aktuálne zisťujeme tieto lokality, prečo to bude technicky možné iba vo vybraných lokalitách a ďalšie podrobnosti.

Spoločnosť Towercom má podľa dostupných informácií v súčasnosti platné povolenia celkom na šestnásť DVB-T vysielačov. Okrem jedenástich vysielačov prvého multiplexu je to päť takzvaných dočasných vysielačov. U dočasných vysielačov platia povolenia do 28. februára, posledného dňa Olympijských hier.

Povolenie na vysielanie na kanáli K59 majú dočasné vysielače Zvolen - Malá Stráž, Banská Bystrica – Laskomer a Poniky, na kanáli K44 vysielače Prešov a Košice – mesto.


      Zdieľaj na Twitteri


Prijímate digitálne televízne vysielanie na Slovensku v štandarde DVB-T alebo ho plánujete prijímať? (hlasov: 893)

Už prijímam      43%
Plánujem      33%
Neplánujem      24%


Najnovšie články:

Let SpaceX s posádkou na ISS má odštartovať dnes, video
Android 15 má zlepšiť používanie pri veľa notifikáciách
Arm údajne chcela kúpiť podstatnú časť Intelu
Kataster nehnuteľností nefungoval kvôli poruche diesel agregátu
Satelitné internetové pripojenie Starlink má 4 milióny zákazníkov
Trailer pokračovania populárneho seriálu The Last of Us podľa počítačovej hry
Projekty Tor a Tails sa spájajú
K dispozícii aktualizácia operačného systému pre routery OpenWrt 23.05
Pre problematické desktopové Intel CPU ďalšia aktualizácia mikrokódu a BIOS-ov
Samsung uviedol ďalší SSD, stále nevyužíva naplno PCI Express 5.0


Diskusia:
                               
 

Nato nemam slov.. zrazu MPEG4 a HD !!
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

ale pozor!! iba vo vybraných lokalitách... nieze to nahodou budu mat vsetci!! :/
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Taktiez tipujem, ze MPEG4 odide s hrami a ostaneme u MPEG2 :( Ostatne, OH v Pekingu sa tiez vysielali v MPEG4, akurat nie v HD.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

rozsirenie mpeg4 set up boxov na slovensku je minimalne a ich cena je vysoka .... nevidim dovod vysielat v mpeg4 v prvom multiplexe....
Ale kurwa uz by tam mohly pridat markizu....
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Markiza tam nemusi byt, ved je to srot.

Radsej nech tam daju TA3
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

trapkiza a hnojka...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

podla coho sudis? Dnes prakticky vsetky nove televizory a dokoncia aj starsie ktore maju dvb-t tuner dokazu dekodovat mpeg4 tak kde je problem? Settop box na dvb-t pouziva malo kto.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no bude hooodne ludi ktory si budu ten set top box musiet kupit k starej televizii... a ty si budu vyberat podla ceny a to je bohuzial set top box mpeg2
(vravime o DVB-T ktore je pre beznych ludi)
a nie kazdy tu ma novu telku so zabudovanym mpeg2/4 tunerom :)


ty co chcu mega super kvalitu si ju zaobstaraju z inych zdrojov ako DVB-T
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hoax,
...píšeš somariny. Podľa Teba je obyčajné bežné MPEG4 HD vysielanie mega super kvalita? Možno tak akurát pred desiatimi rokmi. Veď MPEG4 HD je už obyčajné bežné vysielanie a nie nejaký zázrak. To len ten MPEG2 je už tak morálne aj kvalitatívne zastaralý že už ho rušia skoro všetky krajiny ktoré s ním začínali pred niekoľkými rokmi. A DVB-T nie je pre bežných ľudí ale pre každého PLATIACEHO občana Slovenskrej republiky! A perlička pre Teba nakoniec: každý kto si dnes zakúpi nový televízor má v ňom automaticky zabudovaný MPEG4 tuner (česť starším výpredajom), už by výrobcov ani nenapadlo že sa bude niekedy a niekde vysielať v menšom ako MPEG4. Chápeš?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

si trapny tr... co pise este trapnejsie somariny!
kde rusia mpeg2 vysielace? ukaz mi presny priklad ked sa takto ohanas takymi informaciami, ktore su dezinformacie!
nikde!
vsade nasadzuju nove kanaly v mpeg4 ale stare v mpeg2 ostavaju.
aj v cechach kde momentalne prebieha digitalizacia naplno (vypinanie analogovych vysielacov) sa momentalne muxy v mpeg2 v sd rozliseni rusit urcite nebudu!
tiez nasadia do dalsich muxov 3 a 4 mpeg4 ale v dvb-t2!
to vedia uz teraz dopredu a to bude okolo toho roku 2012 ked sa uvolnia analogove kanaly. a takto bude konat vacsina krajin EU. aj rakusko...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ano. Nasadila sa urcita technika (MPEG2), ktora bude sluzit niekolko malo mesiacov a potom ju treba "upgradnut" (rozumej komplet vymenit za inu), vsak preco necerpat dalsie peniaze zo statneho rozpoctu a neprivyrobit si ?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

V tom rozhovore Suran tvrdi, ze oni technologiu na MPEG4 maju. Teda, ked bude poziadavka na vysielanie v MPEG4, nemali by mat problem...sam som zvedavy :-)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

od marecek07: - V tom rozhovore Suran tvrdi, ze oni technologiu na MPEG4 maju. Teda, ked bude poziadavka na vysielanie v MPEG4, nemali by mat problem...sam som zvedavy :-)

Čo Tvrdí pán Šuran môže ale aj nemusí byť pravda lebo keď tvrdí že na MPEG4 sú pripravení a zároveň tvrdí že olympiáda pôjde v MPEG4 ale len na piatich vybraných vysielačoch tak potom môže kľudne tvrdiť že je neznalý a o ničom vlastne ani nevie. Tak majú pripravené všetky vysielače alebo len niekoľko najkrajších?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a presne preto som aj ja zvedavy :-) Nechce sa mi verit, ze by zakupili novsiu technologiu za viac penazi a potom pouzivali starsiu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...možno si len požičajú na päť vysielačov na pár dní cez olympiádu a potom to vrátia a zostanú zasa pri tom zaostalom demagogickom humuse MPEG2 a máme po radosti.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to je nepodstatne, ci ich vysielac vie/nevie momentalne mpeg4. Podstatne je, ze vysielanie bude spustene v mpeg2 a teda musis kupit mpeg2 skatulu k telke. Ak o tyzden/mesiac/rok/kedykolvek pustia mpeg4, comu sa aj tak neda vyhnut, kedze mpeg2 "nevie" HD, budes musiet kupit mpeg4 skatulu. Takze je vyhodnejsie rovno pustit mpeg4 vysielanie aj ked pre PAL 4:3 obraz.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tu technologiu maju este od zaciatku pilotneho vysielania. teda ziadnu novu nekupovali.
technologiu na mpeg4 mali udajne zapozicanu pocas skusania vysielania minuli rok a typujem ze to tak isto bude aj tento rok.
ja sa uz len tesim ked nasadia dvb-t2 a vy vsetci "experti" na kompresiu a zastanci mpeg4 s vasimi spica nadupanymi masinkami sa budete stazovat na lamparni ze ako si to dovoluju ked "vsetci" maju mpeg4 ale dvb-t zariadenia.
teraz sa ohanate mpeg4 formatom ako novym na ukor mpeg2 ktory povazujete za zastarali. ale bohuzial nieje to len o formate ale aj o standarde vysielania. a dvb-t2 tu uz je rok a vsetky perspektyvne rozmyslajuce krajiny ho zacinaju nasadzovat.
sa nasmejem ako hned zmenite nazor ze taku novinku ako dvb-t2 nebudete chciet ale iba ten zastarali dvb-t!
amaterizmus a´la slovensko!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Myslim, ze na temu dvb-t vs dvb-t2 sa mozeme bavit vtedy, ked to bude aktualne. Zatial je to vsak len v rovine Vasich domnienok a priani. Osobne si myslim, ze je mozne, ze sa just nasadi to, na co si ludia budu musiet kupit viac novych zariadeni (a teda prispiet viac do statnej kasy). Plne by to zodpovedalo politike aktualnej vlady. A este by nam na kamery tvrdili, ze vypoculi obcanov, ze presadili novy, lepsi standard a kopec tych podobnych kecov, na ktorych sa snazia ziskat politicke body...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

DVB-T2 na slovensku tak skoro urcite nebude ,najskor tak za 5r.ked uz pride nieco este novsie ako T2,tak slovensko z velkou slavou (dotlacene EU) prejde na MP4
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

mpeg :-sa nasmejem ako hned zmenite nazor ze taku novinku ako dvb-t2 nebudete chciet ale iba ten zastarali dvb-t!

..len sa smej koľko vládzeš, možno si ešte poplačeš keď zistíš ako to vlastne je a ako to bude!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak to by bol úspech v našej krajine ale iba ak by to bolo zavedené trvale a na všetky programy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

.. zrazu MPEG4 a HD !!

Presne takto by sa malo vysielať na Slovensku v DVB-T. Tomuto sa vraví moderné vysielanie pre platiacich občanov Slovenskej republiky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ziadne zrazu, co myslis ze bude v tom dalsom muxe? Predsa markiza HD, joj HD a stv3 HD, pripadne po vzore v CZ, ze budu striedat STV1,2,3 na dennej baze.
Ved pockame uvidime, ale scenar je to viac nez realny, to len nas chcu natahovat do poslednej chvile, ci bude mpeg2 alebo mpeg4, pritom sa davno dohodli.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pocuj, ja som optimista, ale ty si az snilek :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

HD v mpeg2 nejde
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

myslim ze ide iba zerie o hodne vecie prenosove pasmo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze mame jeden vysielac riadny + jeden provizorny a oba na rovnakom mieste?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

pokial viem, laskomer je odstaveny a fungoval len v docasnom multiplexe do minuleho roku, ked tam bola este aj markiza. A to co spominaju ze vysiela na K59. No neviem, my urcite chytame iny signal, lebo ideme na 65kanale a to podla toho co viem, je digital vysielany zo Skalky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Predstavte si ten gol, ked by sa tie "vybrane lokality" s vysielanim HD tykali tych s docasnymi vysielacmi. Viem si predstavit ludi, co si kvoli tomu zozenu MPEG4 STB a po olympiade im to vypnu :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Na TV ktore nemaju zabudovane STB by som nepozeral HD, ved to musia byt stare CRT sunky, takze to nema ziaden zmysel.
Kazdy moderny TV by mal mat MPEG2 a aj MPEG 4 STB.
Samsung FTW :)
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Mal by mat este neznamena, ze ma. STB s MPEG4 podporou mozu kupovat ti ludia, co si nedavno zaobstarali HD Ready televizor s tunerom MPEG2. Aj dnes je ich v ponuke obchodov väcsina. Settopbox neznamena automaticky pripojenie na CRT televizor.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja viem, samozrejme som zvelicoval, ale pointu hadam romumieme.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tvoja nocna mora sa potvrdila :-)

http://www.zive.sk/ testovacie-dvb-t-v-hd-kvalite-uz -vo-februari-doplnene/ sc-4-a-286293/default.aspx

(zruste medzery v linku)

Na Slovensku uz zacina byt pravidlom, ze akakolvek blbost, ktoru niekto napise zo srandy do diskusie, sa stane skutocnostou....
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Je to pozitivna sprava, tesime sa! :)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

A co takto to dat na sud??? Ved vsetci platime rovnako, tak preco nemozeme vsetci prijimat to iste? takze MPEG4 vsade alebo nikde !!! Mozno by si to niekto aj vsimol, ze nieco nie je v poriadku.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

hmm tusim aj v cechach a polsku vysielaju len vybrane vysielace mpeg4, aj tam to dali na sud? alebo sa zas citime ukrivdeny lebo sa toto moze stat len na Slovensku?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

do konca 2012 by sa mal vypnúť úplne analag, čiže sa to bude týkať tv a tiež rádií, že ?
čiže moja otázka čo bude s autorádiami ? budeme si k ním montovať nejaké mini setupboxy alebo ich hodíme do koša ?
alebo vedia si tie rádia v nových autách poradiť aj s digitálnym príjmom ?
vie mi to niekto objasniť ?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Radii sa to netyka. Tie budu na programe asi az za viac rokov. Pokial viem, tak radia s dig. vysielanim na slovensku zatial ani neexperimentuju.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

vďaka za info
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Predpokladam, ze radia v autach skocia hned na satelitny prijem. V 2006 bolo v USA v kazdej reklame prezentovane XM Radio (satelitne) ako novinka tak hadam o par rokov aj u nas nieco take pride. Vid napr. na Honde Civic : automobiles.honda.com/civic-sedan/audio.aspx
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pochybujem. XM radio je platene a myslim, ze do nedavna bola firma, co ho prevadzkuje, silne v strate. U nas v Europe je funkcne DAB vysielane. To je zatial poriadne rozbehnute hlavne v UK (BBC je BBC). Cesky rozhlas uz viac rokov testuje DAB a minuly rok testovali aj novy DAB+. Ale stale iba "testuju" a vizia nikde. U nas zatial hlucho, prvy impulz musi prist zo SRo a odtial ziadny progres necakam. Sukromne stanine nemaju zaujem, prachy, gule ani dovod. Digitalizacia znamena obrovsky priestor pre konkurenciu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tiez som nad tym rozmyslal.Co urobime zo starymi FM radiami v autach ked vypnu radio analog a bude iba radio digital.Mozno by sa to dalo pouzit cez FM transmiter do zapalovaca.Ten transmiter by mal v sebe digitalny prijmac.

Odpovedať Hodnotiť:
 

si kupis settopbox

radia sa nejdu rusit
Odpovedať Hodnotiť:
 

inac je to stale ubohe, lebo v Trencine to nefunguje - snad iba na par miestach su to fakt fachmani :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prestan.. mozno budeme mat MPEG4 :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a antenu si si skusil otocit o 90 stupnov?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba si dat antenu nahrad aby si mal vyhlad na javorinu :).
Inak neviete kde bude umiestneny vysielac Trencin?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vysielac bude na zavade, inac som skusal vsetko anteny otacat, rozne set-top boxy aj tuner v LCD.. jediny signal sme chytili vysoko nad mestom t.j. hrad a na par miestach na juhu.. proste bieda !!
Odpovedať Hodnotiť:
 

kde sa presne nachadzas v TN? ja som za mostami pri kare a konecne som chytil signal a pozeram.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sak aj ja v tej bytovke oproti plavarni.. na aku antenu si to chytil ??
Odpovedať Hodnotiť:
 

normalne sito, otocil o 90 stupnov, smer javorina, ale co je dolezite vybral som predzosilovac z anteny, teda to co je v antene tej krabicke som dal von a napojil tam priamo kabel a hopsa hned bola kvalita signalu 80%
Odpovedať Hodnotiť:
 

je az smiesne ako sa tu rozkrikuje tych 10% ludi co si za posledne 2 roky kupili LCD s mpeg4 podporou, ti ostatni co maju CRT alebo starsie / lacnejsie LCD, ktore maju len MPEG2 su ticho a su spokojni, nepochybujem ze ich je vacsina, obraz je oproti analogu s horsim prijmom pekny, boxy stoja do 1000sk..

keby som bol televizia a moja konkurencia si zvoli mpeg2, tak ja si mpeg4 nezvolim, nie v prvom multiplexe - prisiel by som o velke percenta sledovanosti, s mpeg4 by som pockal na 3ti multiplex, to da predsa rozum

Dufam ze ma teraz oznacite za zamestnanca nemenovanej firmy, alebo 40%tneho, ja som ale rad ze pri volbe kompresie prveho muxu zvitazil rozum a usetri vacsina divakov ked nemusi kupovat predrazene mpeg4 STB.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

No to hej len aby Ta TowerDebil neprekvapil a nezacal vysielat v MPEG4.

Mne osobne to je jedno mam hybrida, ale aj tak je to Babanova republika.


Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

hybrid znamena:
analog+digital a nie mpeg2 a mpeg4 aky si mylne myslis
uz sa tesim ked sa dostanes (o tych 5 rokov co budes kratko po maturite) do vlady a zacnes presadzovat dedigitalizaciu a navrat k analogu!

PS: moja tv karta zvlada bez problemov mpeg2 aj mpeg4 dokonca je dvb-t2 ready a to ani o tom formate v tej dobe ani neuvazovali ked ju vyrobili!
Odpovedať Hodnotiť:
 

pre brano2:
...Ty 4 percentný.....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

plne suhlasim.
verejnopravny mux ma byt pristupny pre vsetkych platicov koncesionarskych poplatkov. a nielen pre zbohatlikov.
teda MUX 1 mpeg2.
ostatne nech si daju co chcu.
chcel by som vydiet zoznam stanic a ich programovu strukturu (30 stanic v SD 3*10=30 alebo 6 v HD 3*2=6) vysielanych v mpeg4. asi by som sa len plakal nadtym ze zato som zaplatil tolkok penazi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre brano2 a mpeg: nech lovim v pamati akokolvek, ja vo svojom okoli nepoznam rodinu, kde by nebol HD ready televizor. A to som z BB, co je momentalne asi kraj s najvacsou mierou nezamestnanosti. By ma celkom zaujimalo, kolko percent tvoria ti ludia, co maju len starsie televizory a kolko percent tvoria ti s novymi. Na zaklade mnou zistenych udajov je vyrok o 10-tich percentach ludi s novsimi televizormi (s podporou MPEG4) nie je pravdivy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

... no chlapče, to sa mýliš, ale poriadne, u nás vo vchode žije 12 rodín (BB-Fončorda), a HD ready má až 1 rodina - na počudovanie je to 68ročná vdova za ktorou prídu jej deti asi 10x do roka... tak asi toľko, ty asi nepoznáš veľa rodín, alebo bývaš v RD, ale s tou mierou nezamestnanosti si to vystihol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

mpeg: teda MUX 1 mpeg2...

ďalší agent z Towersomu. Alebo zaspal dobu spolu s nimi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ti,co su ticho su laici,ktori netusia,co je HDTV.Plazmy/LCD kupili,aby boli *in*,vobec nemysleli do buducna.Za chvilu iny ako full HD TV ani nekupis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najlepsie je to ze sa ohanali tym ze MPEG2 su o tisicku lacnejsie ako MPEG4 a ze je to ovela lepsie najma kvoli menej majetnejsim a starsim ludom.
Hlavne ze dali vysielanie na kanaly 61-69 na ktore takmer ani neexistuju anteny, este k tomu vertikal ktory ma mensi doasah a este k tomu s takymi slabymi vykonmi.

Takze na to aby nam islo MPEG2 si musime kupit externu antenu za 37 EUR urcenu na DVB-T na kanaly 61-69.
Co tam po tom, hlavne ze STB je za 30 eur. :)

Inak nas riadne obabrali v Zeneve v roku 2006, zavery boli ze ako sme skvelo dopadli ze kolko mame multiplexov. Ale zabudli povedat ze nam nanutili vertikalnu polarizaciu a stanovili dost nizke maximalne vykony vysielacov.
Madarko, Cesko, Polsko maju horizontalnu polarizaciu. Rakusanom stanovili ako nam vertikalnu ale na 70% rakuskych vysielacov je H polarizacia. Ako je to mozne, zeby sa im na V polarizacii nieco nepacilo ?

Ale aspon sme jedinecni :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ked sa opytate Towercomu preco mame V polarizaciu a nizsie vykony vysielacov, tak vas odporucia na TU SR, TU SR vam povie ze vykony a polarizacia bola stanovena v Zeneve v roku 2006 (dokument GE 06). Ale nevieme kto nam ju stanovil. Asi sme mali slabu lobby tak ako jediny z okolitych statov nemozem mat 100 kW vysielace.

Podla mna TU SR zacina zistovat ze vertikal je na nic. Ak je taky skvely do nasho hornateho terenu preco sa tu doteraz nepouzival ? Nikdy sa u nas vo velkom vertikal netestoval.
Ale zostava dufat ze vertikal nie je ten najvacsi problem a ze to ze je signal taky slaby je skor tym ze sa vysiela na takych vysokych frekvenciach (nad 800 MHz , slabsi dosah, mozna interakcia s BTS mobilnych operatorov) a dalsie multiplexy uz na tom budu lepsie :)

Aj ked mne je to skoro jedno, TV velmi nepozeram.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jeeeej: - Inak nas riadne obabrali v Zeneve v roku 2006...

....skús sa popýtať toho obľúbenca Machaja, či ako sa volá ten pán ktorý bol lobovať vtedy v Ženeve. Ten odborník na DVB-T na Slovensku
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

K Vasej poznamke len tolko, ze konferencia v Zeneve sa konala v mesiaci maj az jun 2006. Ja som bol do funkcie predsedu TUSR zvoleny 4.12.2006. Skuste naprv napocitat do desat kym nieco napisete.
Branislav Máčaj
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Potom sorry, som sa pomýlil o šesť mesiacov. V článku v ktorom som čítal asi uviedli nesprávny dátum. Ale ak by ste chcel, vedel by ste pomenovať príčinu menovaného problému. Ďakujem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ale si dostal po frnaku, najpr si overuj, potom kritizuj
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Si si tým istý?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani by som nepovedal že nás "obabrali" stači si pozrieť Národná tabuľka frekvenčného spektra (NTFS)
Slovenskej republiky je tam napísane ze co a na akej frekvencii bude napr frekvencia pre DVB-T zacina na 174 - 223 MHz

link http:// www.vus.sk /ntfs/ ZobTabWww.asp?Jazyk=SK&Lower =1&Higher=999&Hz=MHz&IdAlokacie=0&IdAplikacie=100
(bez medzier)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasne, frekvencnych pasiem mame pridelenych dost,, ono to v podstate zavisi na nas,, ale skor ide o polarizaciu a maximalne ERP vykony vysielacov, ktore nam boli pridelene.
Odpovedať Hodnotiť:
 

len k tej antene.
Som zo Skalice a podla mapky pokrytia by som mal chytit maximalne nadchu. Pred vianocami som natocil sirokopasmovu sietovu antenu (13,-€) na Javorinu a ziadny problem. Prvy multiplex ako vysity. Bud je sprosta ta mapka alebo ja:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A mal si zapojeny aj predzosilovac na tej antene (a adapterom),, alebo tam bol len obycajny symetrizacny clen ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

je zapojený aj predzosilovač (s adaptérov). No a z opacnej strany na tu istu antenu chytam dva ceske multiplexy a jeden rakusky (tiez vsetko bezchybne)
Odpovedať Hodnotiť:
 

a keby vysielali v mpeg4 tak si antenu nemusis kupovat?
WTF
a neviem odkial si cerpal ale mpeg4 STB stoja od 80€ a mpeg2 od 20€.
takze tych 1000sk rozdiel je blud.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To je ale super uz chapem preco ziadne info nedali dopredu. Lebo ako som pisal v predoslich diskusiach oni nevedia ako budu vysielat a kde budu vysielat.

Boze moj to sa moze stat iba v Bananovej republike, skoda ze uz nemame aj pocasie ako maju africania (Vladu uz mame taku istu)!!!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Este chcem pridat ze tam kde bude TowerDebil vysielat v MPEG4 HD teda vo vybranych lokalitach (lepsia kvalita) by sa malo platit za koncesionarske 4,64€ tak ako je to doteraz.

A v nevybranych lokalitach teda tam kde nie je vysielanie a kde je a bude MPEG 2 (teda horsia kvalita) by som koncesionarske dal na 10€.

Logika nepusti!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Netrep. Koncesionarske poplatky su za odber elektriky, a nie za pozeranie telky.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Caute.Vsimli ste si tie zaujimave nahody ktorych vplyv ma na nas velke ucinky?V 2012 sa ma menit na ip v6,ma sa skusat nejaky jadrovy pohon, cern ma skusat nieco velke, bude koncit analogova tv a urcite som aj na nieco zabudol.Nahoda?Ci?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Skoda ze som to nepisal vcera bol by lepsi datum.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

WTH?!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz chapem preco neinformovali o spusteni DVB-T (da sa povedat vobec). Neuviedli dokopy nic.

To preto lebo si to budu prepinat kde ako budu chciet.

Uz nikdy to nebude ako to byvalo v analogu.

Teraz daju ludom MPEG 2, ked si to ludia kupia, prejdu na MPEG4, ked si to ludia kupia prejdu na DVB-T2, ked si to ludia kupia prejdu na nieco nove.

Takze predpoladam ze budeme si kupovat krabicky kazdy druhy rok. To by nam mali vlastne vramci koncesionarsky poplatkov davat ako mobil na pausal. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dodatok,

Oni si to mozno budu len sami kedy sa im bude chciet vypinat a prepinat medzi standardami, ved techniku im kupi stat!!!

Takze hlupa slovac bude ladit a ladit a behat po strechach a ladi lebo zistia ze TC to dal na MPEG4, potom zase na MPEG2, potom zase na MPEG 4 a potom zase ....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nepochopil si ich asi. Oni si to budú prepínať podľa toho kde budú na mejdane alebo na koho chalupe sa zgrupia a tam si to prepnú. Slovač je len na platenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tomu oni vravia že chytáš signál..hahahahahahahahaha
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No nie je to Slovensko krasna krajina ?

Krajina neobmedzenych moznosti !!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som pocul aj take ze Slovensko, krajina neobmedzenych nemoznosti.

Ale vedeli ste ze slovak patri medzi 8% najbohatsich ludi sveta ? Ako my nadavame a co tych 92% ludi tohto sveta co hladuju a zomieraju od smedu a lahkoliecitelne choroby.

Kaslat na to DVB-T :) :) :) :) :) :) :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

verejnopravny mux bude este velmi dlho v mpeg2, o ostatnom je tazko hovorit, ale predpoklad je ze sa nemaju kam ponahlat, ved kto obsadi vsetky 3 muxy ak budu v mpeg4??? Uz ste si na tuto otazku vobec odpovedali?

Cize najprv musi byt obsah (markiza ani joj asi donekonecna nebudu vyrabat dalsie a dalsie brakove kanaly), potom zaujem vysielatela ist do draheho vysielania a potom ochota to zaviest. Ved preco u nas dvojnasobna cena oproti CZ?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Preco u nas dvojnasobna cena?

Lebo mame Roberta, a nie len jedneho :-).

A to nie je len s TV vysielanim!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Zdravim

viac krat sa v prispevkoch spomina Zeneva a obmedzenia vyplyvajuce pre vykon vysielacov na Slovensku. Vie niekto vysvetlit, z akeho dovodu sa obmedzuje vysielanie? Nie je mi to vobec jasne, myslel som si, ze je to kvoli presahom do okolitych statov a ruseniu .. avsak potom mi nie je jasne, preco napr. Kamzik ma tak vysoky vykon v porovnani s vnutrozemskymi vysielacmi v hornatom prostredi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kamzik musi pokryt velke uzemie, v kopcovitom terene ti je velky vykon naprd, naco budes v kopcoch ziarit velkym vykonom ked sa za najblizsi kopes so signalom aj tak nedostanes. Na hornaty teren SK je zavedeny system vykryvacov, par dedin v kopcoch ma vzdy svoj vykryvac, inac by boli bez signalu. V dvb-t to asi nebude ine, len zatial to tak vyzera, ze towercom objavil ameriku a ide pokryt slovensko par vysielacmi v domneni ze to postacuje. A pokial viem vsetky vysielace boli navrhnute na max vykon 50kW. Ked idu na menej je to asi zamer. Cim vyssi kanal tym je signal "menej" ohybny. cize teraz spustany mux bude tazke prijimat na celom uzemi, to je asi aj zamer aby sa podporil predaj skylink kariet a towercom neprisiel o zisky. Ako krasne teraz vidiet symbiozu sat a dvb-t prevadzkovatela, o zisk nemozu prist ani keby nic nepokryli, to ale zavana podvodom a konfliktom zaujmov. No ale zase sme bananova republika, takze je to OK
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Odporucam, stiahni si program www.itu.int/ITU-R/terrestrial/broadcast/ plans/ge06/Planning_interface_plus_mdb/setup.zip
(vymazte medzeru)

Ma asi 270 MB ale aj s databazou. Daj open a nacitaj databazu. Mozes si prezerat vsetky krajiny,,zvol si napr. Slovensko, Cesko, Rakusko, Madarsko, Polsko a uvidis kolko maju povoleni na vysielace s akymi vykonmi a polarizaciou.
Vykon je uvadzany v dBW. 50dBW = 100kW,47 dBW=50kW, 44dBW=25 kW atd.

Su tam aj v poznamkach mozne presahy do inych uzemi, sesediace staty atd. Ano je pravda ze treba brat na ohlad mozne presahy a lepsie je striedat V a H medzi susediacimi statmi,, ale mne sa to tiez velmi nezda. Dnesne vysielace sa daju nakonfigurovat tak aby prazili do jedneho smeru riadny vykon, do dalsieho mensi kde hrozi presah signalu.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Len na to treba viac casu a penazi aby sa vykony a vyzarovacie diagramy riadne zoptimalizovali. Ked ma dnes Banska Bystrica a Kralova Hola analogovy vysielac Markiza 227 a 221 kW, tak mi celkom nie je jasne preco maju digitalne len 25 a 5 kW. Aj ked spektralna efektivita digitalu je 3-5 krat lepsia ako analogu. 5x5 = 25 co je stale asi 10x menej ako 221 kW. Presahy analogu nie su dolezite ? Iba digitalu ?

Tie parametre boli zrejme stanovene od stola niekym kto o Slovensku iba cital. Aj ked je lepsie ked su nizsie vykony vysielacov a je ich vela, ale napr. na strednom Slovensku dedinky na Horehroni - nebude digitalny signal asi ani do roku 2012, lebo sucasne vysialace z BB alebo Kralovej Hole to vsetko nepokryju a vykryvace sa tam zatial stavat nechystaju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dnes na Horehroni clovek casto chyti analog z BB, alebo z Kralovej hole na antenu so zosilovacom, aj ked v dost zlej kvalite. Myslel som ze digital by sa mohol dat chytit, vsade hovorili ze bude stacit menej vysielacov a vykryvacov ako pri analogu. Ale kedze zmensili vykony vysielacov mnohonasobne, opat budeme musiet budovat stovky vykrivacov.

Nepoznam dovod preco by vysielac v BB nemohol mat jednu antenu 50 kW (alebo aj viac) nasmerovanu na vychod, smerom na Brezno. Aha vlastne poznam, v Zeneve stanovili na vysielac BB maximalne 25 kW (pri BB sa tam vsak aj nieco pise o 50 kW, ale predpokladam ze plati to 25 kW)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Stačí to porovnať s analógom. Podbrezová, Brezno, Mýto ..... majú vykrývače pre analógové vysielanie. Kým nebudú aj vykrývače pre digitálne vysielanie, bude dostupné len na pár miestach, kde budú mať priamy výhľad na Kráľovu Hoľu (severná časť Brezna - bližšie k BB. Takže len čakať, keby budú ďalšie vysielače.
Kto im overoval tú avizovanú dostupnosť k 1.1.2010 takmer 80% pokrytia???
Vraj sa robia oficiálne merania, no ešte som nevidel výsledky. Ak by boli dobré, asi by neboli tajné...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Celkom som sa pobavil na prispevkoch. Nas slovakov vie zjednotit jedno, nadavanie na druhych. Ked je clanok v ktorom sa neda na nikoho nadavat tak si nadavame navzajom. Ked sa da nadavat tak nadavame na toho a sme za jedno. Ake pekne.

Len mi je luto ludi v TU SR, Towercome a vlade, ktori za vela veci nemozu.
Ale na druhej strane by sa mali k tomu vyjadrit, preco su take vykony, preco je vertikal, ci suhlasia s tym co nam bolo pridelene v Zeneve, kolko sa planuje postavit dalsich vyvislacov a kedy, kedy budu prebiehat kontrolne merania pokrytia, ake STB do buducnosti kupovat, ake anteny su najlepsie na prijem (urcite kanalova Yagi antena, ale na 61-69 sa ani velmi kupit nedaju).

Tak usmev a pamatajte kto do vas kamenom, vy do nich chlebom :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale ved ONI môžu za všetko zlé....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no jasne vlada za nic nemoze, kto ale rozhodol ze najprv sprivatizuju radiokomunikacie a potom im pridelia dvb-t? Takze hladaj suvislosti (a uplatky zaroven)!
A k tomu co bolo dohodnute v zeneve, preco by sa mal k tomu niekto vyjadrovat. Zaver si sprav sam, madari maju koordinaciu na H a aj na V. Rakusania mozno tiez. To les sprosta slovac "vybojovala" vertikal, aby sme mohli teraz nadavat ako nam svet krivdi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Celkom pekne sa to da chytat aj v okoli Bratislavy, rakuske a aj ceske DVB-t muxy su tu v dosahu, moje skusenosti s roznymi antenami a zoznam naladenych kanalov udrzujem na stranke http://www.aquaseco.sk/dvbt.htm
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujimalo by ma ake konkretne anteny su ANT1, ANT2 ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chceme DVB-H Service sakra! Orange World TV mi lezie krkom. To ich HD vysielanie a 1MB na 30 sekund. Hajzli!!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nedivil by som sa, keby vsetok HW na vysielanie DVB-T bol nakupeny od nasich susedov ako z bazaru a u nich uz nasadzuju DVB-T2
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nedivil by som sa, keby vsetok HW na vysielanie DVB-T bol nakupeny od nasich susedov ako z bazaru a u nich uz nasadzuju DVB-T2
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hned mali zaviesť MPEG4 hotovo, teraz diváci, ktorí majú len mpeg2 majú smolu a budú si musieť kúpiť aj tak časom mpeg4
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tak par faktov a bez konspiracnych teorii:
-priestoru je dost aj pre mpeg2 aj mpeg4, budu 3 muxy
-ak by sme mali rovno mpeg4, pochybujem ze by spustali 3 mux, nebolo by donho co dat
-ak by sme mali mpeg4, tak by tam nebolo vsetko HD, bolo by tam natlacenych viac SD programov ako teraz, tzn na svojich LCD by ste mali stale rovnaky obraz ako pri mpeg2
-polarizacia je na striedacku voci susednym statom koli zamedzeniu rusenia vysielacov, nieje to sprisahanie mimozemstanov
-towercom vie prehodit kodovanie bez vyberoveho konania
-kanaly 60-69 su pouzite koli tomu ze zatial sa analogove neodstavuju a teda neuvolnilo sa nizsie pasmo
-planuju stavat dalsie vysielace a vykryvace
-sucasne vysielace s rovnakou polarizaciou pouziju aj na dalsie muxy, tzn nastavite raz sirokopasmovu antenu a je klud

tak mi niekto vysvetlite kde na tie blaboly co sa tu pisu chodite.. este mi tu zacnite tvrdit ako okolite staty vo velkom rusia mpeg2

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Suhlasim s tebou, ale rad by som vedel odpovede na 2 otazky.

Preco nam boli povolene nizsie vykony vysielacov v niektorych lokalitach. Ja viem ze nie su az take nizke, ale som si takmer isty ze keby nam napr. povolili 50 kW v BB, tak BB dnes ide na 50 kW a nie na 25. Aj ked Kralova Hola ma povolenie zo Zenevy na 25 a ide len na 5 kW.

Cesy, Madary, Poliaci, Rakusania vsetci maju aj 100 kW vysielace. Nam nebol povoleny ani jeden 100 kW. A prave preto ze mame V polarizaciu tak ich budeme menej rusit tak nam mohli dat vyssie vykony.
Mohli zobrat do uvahy ked sa vysiela tento multiplex na takych vysokych kanaloch tak dat o cosi vyssi vykon.

Druha vec vertikalna polarizacia. To rusenie okolitymi statmi, striedanie H a V mi pride tiez ako rozpravka.
Suhlasim s tym ze je to spravne,, ale mam dojem ze vsetci si vylobovali horizontal a my sme dostali vertikal nie tak celkom chcene.


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Doteraz to asi nevadilo, analogy tu prazili aj 500 kW vykony, vsade bol horizontal.
Zrazu su hranice problem. Ved dnes sa daju antenne sustavy tak nakonfifurovat aby islo cez hranice minimum.

Moja druha otazka je ze Rakusko dostalo tiez vertikalnu polarizaciu, ale na vacsine vysielacov pouzivaju horizontal.
Mne to pride zahada. Aspon tak je to napisane v oficialnych dokumentoch.

Mozno to ma jasne vysvetlenie, ale este sa k tomu nik nevyjadril.

Naozaj by ma to celkom zaujimalo, lebo sa mi zda ze vacsina ludi hovori ze prijem DVB-T na Slovensku je horsi ako analogu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak tych zahad okolo dvb-t (nemyslim len na svk) je dost.
vertikalna polarizacia je dobra akurat tak na domy pod vysielacom ale nie na dlhe vzdialenosti.
preto maju rakusaci vsade horizontalnu polarizaciu (vysoke vykony) a ako doplnujuce vysielace-vykrivace nad mestami s vertikalnou polarizaciou (nizke vykony). to iste maju aj cesi. a podla vsetkeho vsetky aj ostatne staty.
co si pamatam ked zacinali cesi s digitalizaciou a vypli analog v prahe a okoli mali tiez iba vertikalnu polarizaciu a ludia neboli schopny prijimat signal ani pod vysielacov. tak sa stazovali a siritel signalu bol nuteny zmenit polarizaciu (teda anteny na vysielacoch).
Odpovedať Hodnotiť:
 

netusim ako je to s vlnami sirenymi v dvb-t ale vo wifi je nieco ako fresnelova zona dost podstatna vlastnost pri prenose na velke vzdialenosti. a podla mna to ma podstatny vpliv aj na dvb-t signal kedze sa jedna o digitalny prenos. pri analogu to malo maximalny plyv na zdvojeny obraz (duchovia a podobne efekty) v digitaly ked mas rusenie (chybne data) tak to vobec nejde alebo v lepsom pripade kockuje (vypadava signal).
preto ma podla mna vacsina ludi v dnesnej dobe problem s prijmom. teda okrem tych co si neotocili antenu o 90° aby mali aj antenu na V polarizaciu co vo vacsine pripadoch staci. byvam 30 km od ba mam priamy vyhlad na kamzik a ked mam antenu horizontalne tak mam silu signalu 50-60% ale v momente ked ju otocim o 90° aby bola vertikalne polarizovana to skoci na 100%. takze aj to spravi dost, co si mnohy ludia neuvedomuju a hned pindaju.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak, tak.
mpeg2 je sice stary format, ale nie zastarali.
nikdo ho nikde nerusi, vsade dokladaju nove muxy s inym formatom alebo standardom vysielania. ale stare muxy s mpeg2 ostavaju nadalej funkcne.
mnoho krajin co teraz digitalizuje radsej ide do dvb-t2. a nie do dvb-t s mpeg4, co je slepa cesta. dokonca si dovolujem tvrdit ze staty kde ho teraz zavadzaju (dvb-t s mpeg4) maju skorumpovanejsiu vladu nez mi (co sa zda nerealne ale je to tak) a ide zasa a len o tunely kde sa nabalia iste firmy (polsko, madarsko, slovinsko,...).
ani dvb-s sa nerusi (mpeg2 format) kedze to nema zmysel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v kazdom pripade tento mux co spustili je docasny. pricom nakoniec bude (este tento rok) 1.mux iba a len na verejnopravnu stv a 2.mux na ostatne stanice. teda mpeg4 kde moze byt az 8-10 stanic v muxe je zly sen pre stv sak nevedia ani 3 stanice naplnit plnohodnotnym programom. na ct sa nehrabu ani zdaleka. a ta vysiela nonstop a podotykam ze nie nonstop reprizy ako stv! mpeg2 na stv staci bohate. co bude mat 2.mux s komercnymi stanicami je iba a len na konkretnych staniciach.
PS: potesilo by ma keby sfunkcnili v okoli BA 2.mux (kludne v mpeg4 testovaco, napriklad aj s stv3 v HD) kedze ajtak behom 1/2 roka ho musia rozbehat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...zasa sú tu agenti z Towersomu alebo neznalci moderného MPEG4 vysielania. A len kecajú a kecajú, však 4%-centný, mpeg a spol. Hamba vám.
Odpovedať Hodnotiť:
 

NESKORO NASTÚPILA TATO TECHNOLÓGIA. CEZ LACNÝ SATELIT DOSTANEM VIAC. CIGÁNI BOLI PRVÝ ČO TO POCHOPILI A SLOVÁCI? TÍM TO DÔJDE AŠ KEĎ TO VYSKÚŠAJÚ TAK AKO JA. MAM NA PREDAJ DVB-T http://rapidshare.com/files/340710501/DVB-T.rar
Odpovedať Hodnotiť:
 

No vies cigani len sedia doma a kukaju telku a mi ostatny co makame na telku cas nemame, takze je jedno ci budem mat DVB-T , DVB-S ci analog... a inak nech si kazdy kupi satelit a panelaky budu vyzerat jak strediska NASA :)) vid. http://halbot.haluze.sk/image/11811
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže žiarska diera smer Žarnovica bude v prdeli, lebo bola
ožiarená zo Skalky - Suchá hora a tento vysielač sa ide podľa vyjadrenia kompetentných po analógu ZBÚRAŤ !!!
Sme na Slovensku alebo BANÁNISTANE ?
Určite sme v riti...
Odpovedať Hodnotiť:
 

® myrkomir - Kedy sa zacne vysielat DVB-T z vysielaca BB-Sucha hora a na ktorom kanali?
Na Suchej hore neplánujeme DVB-T vysielač.

® EnoSat - Takze po ukonceni analogoveho a radioveho vysielania sa bude Sucha Hora demontovat (burat) ?
Objekt ostane, technológia bude demontovaná.

Juraj Vodný, inžinier pre rozvoj technickej infraštruktúry a Michal Šuran, marketingový manažér.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mam jednu otazku, ked mam LED TV Samsung a je pisane, ze ten podporuje len mpeg4, pojde mi na tom aj sucastne vysielanie v mpeg2?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mpeg4 spracuje všetky od seba nižšie formáty - môžeš byť kludný.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suchú horu zbúrajú... v Prievidzi vysielač neplánujú....
análóg ešte nevedia, kedy vypnú, ale pri spustení 2 a 3 muxu budú potrebovať frekvencie z analógu.
Bude veselo...

Odpovedať Hodnotiť:
 

..."Veselo" je už teraz.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemohli by na slovensku vysielať DVB-T v MPEG-4/H.264?keď áno,kedy?
Slovensko môže prejsť na DVB-T2 s kompresiou MPEG-4/H.264?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som z Poník kde je vysielač pre STV3 HD a signál je tak 80percent. Mam 2 TV jeden Orava 1rok a Samsung 2,5roka. Na orave chytím len STV3 HD a na samsungu ostatné. Aj keď tak 20 percentný signál, čiže občas to seká. Chytím na samsungu aj STV3 HD ale ide len zvuk, obraz nie...Aj anténu som otočil na vertikálnu polarizáciu a nič. Ja už neviem čo robiť.
A pri tom skúšobné vysielanie z BB išlo 2roky bez problémov. A teraz 20 percentný signál.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš v tych televizoroch mpeg4 dekoder ? ak mas len mpeg2 tak ti zvuk ide
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ked mam HD ready neznamena to ze by tam mal byt ten mpeg4?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ked mam HD ready neznamena to ze by tam mal byt ten mpeg4? odpoveď: neznamená
Odpovedať Hodnotiť:
 

HD ready znamená, že HD rozlíšenie vie TV zobraziť len z externého zdroja. Prehrávač, PC....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Full HD je TV s tunerom schopným preniesť HD TV signál (sat, terestrial, kabel).
Odpovedať Hodnotiť:
 

ok takze ked mam MagioBox pripojeny cez HDMI a TV HD Ready, prijmam signal v HD kvalite? box chapem ako externy zdroj signalu
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár