|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
opera vs Opera
Od: xhc
|
Pridané:
4.12.2008 14:36
ja sa necudujem ... ps: nieze by som mal rad operu to nie je nic pre mna nie je moj styl ale v mojom pocitaci Operu pouzivam a som s nou nadmieru spokojny )
|
|
Re: opera vs Opera
Od reg.: -=SZAGA=-
|
Pridané:
5.12.2008 17:19
Len nerozumiem naco je Acid3 test?? Ja pouzivam uz IE roky a odkedy je IE7 dostupna len a len IE7. A ked us ten Acid3 test spomynate neviem na co je a podla mna vela ludi tiez nevie na co je ten test,ale ja nemam problem s zobrazovanim stranok problem s IE7.
|
|
Re: opera vs Opera
Od: Ja.
|
Pridané:
5.12.2008 19:21
Tak ja ti to vysvetlím. Som vývojár webových stránok.
Existujú nejaké štandardy, aby bola tvorba stránok jednoduchšia (veľmi zjednodušene povedané). Na acid3 sa testuje, ako veľmi sa približuje Tvoj prehliadač týmto štandardom. IE je typickým príkladom, ako by sa prehliadač nemal robiť. Odporuje úplne štandardom, dokonca aj zdravému rozumu. Napríklad vo všetkých prehliadačoch okrem IE platí 5+5=10. Lenže v IE je to inak. Môže to byť buď 8, alebo to môže byť 19, prípadne 11, no proste bordel.
To, že sa Ti stránky zobrazujú dobre je výsledok toho, že IE je najpoužívanejší, tým pádom musíme my, web developeri, robiť stránky tak, aby sa dali zobraziť aj v tejto žumpe zvanej vraj "internet explorer". Preto sa veľmi teším na čas, kedy IE vypadne zo sveta softvéru.
|
|
Re: opera vs Opera
Od: mthv
|
Pridané:
5.12.2008 20:01
no a potom sa zobudis s rukou v trenkach a pojdes optimalizovat dalsi web pre ie nakolko tento prehliadac pouziva drviva vacsina ludi a bohuzial pre teba aj nadalej bude... dovolil by som si tvrdit ze bude dokonca sveta :)
|
|
Re: opera vs Opera
Od: pomoooooooooooooc
|
Pridané:
6.12.2008 1:06
Drviva vecina sveta ho pouziva o tom niet pochyb.
Ale keby daval mikrosoft do windowsov firefox alebo hociaky iny prehliadac ako IE tak by si potom vydel ze ci by drviva vecina sveta pouzivala IE... Jednoducho ludia co pouzivaju IE:
90% ludia ktory nevedia o tom ze existuje iny prehliadac alebo si ho nevedia preinstalovat
9% zakomplexovany k..oti.
1% slepy, hluchy a inat tazko zdravotne postihnuty.
K opere...
Pouzivam dlhe roky som nadmieru spokojny, ajked na niektore stranky nebol vhodny support (v starsich verziach).
|
|
Re: opera vs Opera
Od: Meldo
|
Pridané:
7.12.2008 3:45
Ale tu nejde len o to, ze vacsina webdesignerov sa musi prisposobovat osobitne pre IE. Koniec konco, keby nebolo IE weby by mohli byt lepsie, krajsie a putavejsie. IE najmä stále používaná 6ka nepodporuje veľa vecí nehovoriac o tých novších (za vsetko priehladne png, slabo css 2 o3 nehovoriac atd...)
|
|
Re: opera vs Opera
Od reg.: niner
|
Pridané:
7.12.2008 14:38
IE6 podporuje transparentne PNG, naviac je to tak stary prehliadac ze od toho cakas neviem co.. ani opera 7.5 nebola zasa niaka hviezda..
sposobov ako rozbehat transperentne png v iE je viacero od alpha loaderu cez render na directX
|
|
Re: opera vs Opera
Od: Ja.
|
Pridané:
7.12.2008 18:48
Ale furt tu nikto nespomína bezpečnosť. IE je v tomto ako prostitútka. Nie nadarmo sa IE-čku hovorí brána vírusov. (gramaticky správne je brána vírov)
Jediná výhoda užívateľov IE je, že väčšina užívateľov používa to isté čo oni. Ale percento klesá, pomaly, ale iste. Možno sa raz dočkáme toho radostného okamžiku... Optimalizácia pre IE stratí na dôležitosti, tým pádom ubudne užívatelov ešte viac a IE padne. Alebo sa páni v microsofte spamätajú a začnú robiť konečne kvalitný softvér (tejto verzii neverím).
|
|
Re: opera vs Opera
Od: picus
|
Pridané:
7.12.2008 19:41
ocuvaj ma kamosko,
ak uz spominas spravne gramaticke tvary, tak neopravuj tie spravne nespravnymi.
vir mozes mat vo vode.
brana virusov je uplne v poriadku.
|
|
Re: opera vs Opera
Od: Ja.
|
Pridané:
7.12.2008 20:10
Omg, fakt máš pravdu... vychádzal som z gramatického tvaru, podľa ktorého by to malo byť vírov, ale vírus má asi nejakú gramatickú výnimku... ospravedlňujem sa.
|
|
Re: opera vs Opera
Od: Ja.
|
Pridané:
7.12.2008 20:18
Viď napríklad meniskus - menisku, cyklus - cyklu, alkoholizmus - alkoholizmu... za boha si nespomeniem, ako sa volá ten tvar, ale súvisí to s cudzími slovami. Základná škola bola už veľmi dávno.
|
|
Re: opera vs Opera
Od: picus
|
Pridané:
7.12.2008 23:28
v pohode.
aj velky picus sa obcas myli.
|
|
Re: opera vs Opera
Od: Ja.
|
Pridané:
8.12.2008 11:22
Niekomu je ľúto, že môže žrať tuhú stravu?
|
|
Re: opera vs Opera
Od: picus
|
Pridané:
8.12.2008 11:33
?
|
|
Re: opera vs Opera
Od: Ja.
|
Pridané:
8.12.2008 11:41
Teda ty si to nemyslel ako nadavku... sorry, prepracovany... Precitaj si tu svoju vetu a neprecitaj si svoj nick :D
|
|
Re: opera vs Opera
Od: picus
|
Pridané:
8.12.2008 13:15
sak som tym myslel, ze aj ja sa obcas mylim.
|
|
Re: opera vs Opera
Od: dxs
|
Pridané:
7.12.2008 1:01
nice, pekne si to vystihol, ze tvorcovia webov sa musia (osobitne) prisposobovat IE... je to bohuzial tak
|
|
Re: opera vs Opera
Od: Ja.
|
Pridané:
7.12.2008 18:50
Niekedy si stopnem, koľko času z pracovnej doby zabijem iba vďaka kvalite tohto pseudosoftvéru.
|
|
Re: opera vs Opera
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 20:41
Ano, keby nebolo tych Explorerov, tak v zdrojovych kodoch stranky by sme nemuseli vidat nasledovne:
<!--[if lte IE 6]><link href="ie6.css" rel="stylesheet" type="text/css" /><![endif]-->
<!--[if IE 7]><link href="ie7.css" rel="stylesheet" type="text/css" /><![endif]-->
|
|
kaslat na rychlost
Od: unknown
|
Pridané:
4.12.2008 14:38
kaslat na rychlost a Acid test, ked nezvlada poriadne Google aplikacie. :-(
|
|
Re: kaslat na rychlost
Od: Iko
|
Pridané:
4.12.2008 14:44
To nie je celkom chyba Opery, Google oficialne Operu nepodporuje, tzn. nezaobera sa jej specifikami, zatial co pri FFX a IE (a Chrome ;)) hej.
|
|
Re: kaslat na rychlost
Od: cca1
|
Pridané:
5.12.2008 8:53
Ale výsledný efekt je rovnaký, ako keby to bola chyba Opery. Chyba je, že jednotlivé browsery vôbec majú nejaké špecifiká, ale s tým sa pri súčasnom stave IT asi nedá moc spraviť.
|
|
Re: kaslat na rychlost
Od: aaaaaaaaa
|
Pridané:
5.12.2008 1:18
ake aplikacie? mne nešlo iba video v gtalku a v 10 to ide v pohode.
|
|
Re: kaslat na rychlost
Od: rms
|
Pridané:
6.12.2008 14:09
google notes myslim nefunguje :)
|
|
Diskusia
Od: OPera1223
|
Pridané:
4.12.2008 14:45
Mna, by skor zaujimalo co myslel autor tou anketou, ved predsa Opera davno medzi tromi najpouzivanejsimi prehliadacmi je, opravte ma ked sa mylim
|
|
Re: Diskusia
Od: truhlik
|
Pridané:
4.12.2008 14:47
mylis sa, Safari je pouzivanejsie viac nez Opera
|
|
Re: Diskusia
Od: julius phekete
|
Pridané:
6.12.2008 8:35
uff... a to co je safari? Boha sak ja to pocujem prvykrat :/ nejake africke vyvojarske studio? :D
|
|
Re: Diskusia
Od reg.: MCGiany
|
Pridané:
4.12.2008 14:53
1. IE (bohuzial)
2. Fx
3. Safari
4. Opera
5. asi mozilla suite
6. ...
etc.
|
|
Re: Diskusia
Od reg.: TheXijo
|
Pridané:
4.12.2008 15:20
nerad ta sklamem, ale chrome je pred operou
|
|
Re: Diskusia
Od: marku133
|
Pridané:
4.12.2008 15:24
coze?a to si kde zistil?
|
|
Re: Diskusia
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 20:45
tak to sa mylis. Chrome urcite nie je pred Operou. Videli ste grafy pouzivanosti chrome? Vela humbuku pre nic, exponencialny narast na zaciatku (kazdy chcel vyskusat, ze co to je) a teraz ta krivka padla az na dno, takze chrome akoby ani nebolo.
|
|
Re: Diskusia
Od reg.: Redakcia DSL.sk
|
Pridané:
4.12.2008 14:56
Celosvetový podiel má najvyšší Internet Explorer, nasledujú Firefox, Safari a až potom Opera a Chrome.
|
|
Re: Diskusia
Od: rms
|
Pridané:
4.12.2008 16:29
Tak webkit je pred operou zrejme, ale aj tak si myslim, ze sucasna pouzivanost Opery je dostatocna, hlavne aby napredoval vyvoj. :) Elita je vzdy mala skupina >:D
|
|
Re: Diskusia
Od reg.: ujo Ivo
|
Pridané:
5.12.2008 10:08
Zleho aj malo staci ;-)
|
|
Re: Diskusia
Od: vtg
|
Pridané:
5.12.2008 10:10
si nejaky pomyleny, vravi sa: dobrého veľa nebýva.
|
|
pouzivanost
Od: JackK3000
|
Pridané:
4.12.2008 14:55
Rad by som videl tie zdroje statistik, kde je uvedene celosvetove pouzivanie browserov.
|
|
Re: pouzivanost
Od reg.: loverman
|
Pridané:
4.12.2008 16:44
napr tu: http://marketshare.hitslink.com/ browser-market-share.aspx?qprid=0
a tu mas prehlad sa posledny rok: http://marketshare.hitslink.com/ browser-market-share.aspx?qprid=1
(v odkazoch su medzery)
|
|
Re: pouzivanost
Od: _evo
|
Pridané:
5.12.2008 15:08
tu su dobre statistiky > http://w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
|
|
Re: pouzivanost
Od: Ja.
|
Pridané:
5.12.2008 19:26
To nie sú oficiálne štatistiky, to sú len štatistiky návštevnosti ich stránky.
"W3Schools is a website for people with an interest for web technologies. These people are more interested in using alternative browsers than the average user. The average user tends to use Internet Explorer, since it comes preinstalled with Windows. Most do not seek out other browsers.
These facts indicate that the browser figures above are not 100% realistic. Other web sites have statistics showing that Internet Explorer is used by at least 80% of the users."
|
|
dnes má meniny Barbora
Od reg.: Spiro
|
Pridané:
4.12.2008 15:54
mno pekne, nie môj štýl ale aspoň sa teraz bude zvyšok viac snažiť :)
|
|
chrome vs. opera
Od: milan k.
|
Pridané:
4.12.2008 17:11
opera je pred chrome, si pozri statistiku ku dnesnemu dnu
|
|
Nadpis
Od: Meno je už zaregistrované
|
Pridané:
4.12.2008 17:58
Prehodnotte pls nadpis, mne to zdolava na Linuxe len na 98 bodov.
Dokaz tu http://bayimg.com/gaMeHaabE
|
|
Re: Nadpis
Od: neregistrovany
|
Pridané:
4.12.2008 20:50
myslim ze linuxova verzia nikoho nezaujima
|
|
Re: Nadpis
Od: registrovany
|
Pridané:
6.12.2008 9:09
Hovor za seba inteligent...
|
|
treba citat
Od: Shagrath-
|
Pridané:
4.12.2008 18:10
najskor si precitaj clanok, potom davajte komenty pls, potom sa nestanu taketo veci ako : prehodnotte si nadpis, tu je dokaz.......
|
|
Re: treba citat
Od: Meno je zaregistrovane
|
Pridané:
4.12.2008 20:03
Co o tom bolo v clanku? Akurat to, ze to nema na 100%, ale tych 100/100 ma vypisat.
|
|
parada
Od: parada
|
Pridané:
4.12.2008 19:26
super, idem hned otestovat ... len pozeram ze tam maju asi pekny naval na download, lebo mi to stiahlo az na piaty krat... to je dobre, ludia cekujte to, myslim ze to bude pecka, ale nazabudajte na to ze je to len prva aplha verzia ...
|
|
100/100
Od: pet9696
|
Pridané:
4.12.2008 19:50
tak mne tyych 100 zo 100 dala
|
|
......
Od reg.: y0ghurt
|
Pridané:
4.12.2008 20:50
hlavne ma sere, ze na zabezpecene stranky a na stranky, kde sa vpyplnuje registracia ma to nechce pustit a vypise error. musim to robit cez IE.. wtf ?
|
|
Re: ......
Od: Všetky práva vyhradené.
|
Pridané:
4.12.2008 20:55
toto je predsa alfa verzia, je urcena na testovanie, nie na bezne pouzivanie, daj si tam finalnu 9.62 a bude to ok.
|
|
Re: ......
Od reg.: y0ghurt
|
Pridané:
4.12.2008 21:08
ja nemam tu alfa verziu.. mam poslednu 9.62 a robi mi to asi uz od 9.6
|
|
Re: ......
Od: stokar
|
Pridané:
4.12.2008 21:31
mne funguje vsetko pohode
|
|
poradie prehliadacov
Od: lorddrtic
|
Pridané:
4.12.2008 21:51
http://www.dsl.sk/article.php?article=6611&title= pozrite si ako to je s timi prehliadacmi a netrepte tu
|
|
Re: poradie prehliadacov
Od: caesar
|
Pridané:
5.12.2008 8:41
to je statistika tu na dsl.
|
|
opera_10
Od: oorbx
|
Pridané:
5.12.2008 0:09
Prehliadacu Opera treba pochopit a to vacsina z Vas nechape. Proste pre Vas je FF forever a nezaujima vas funkcnost a ani povedzme zdolanie acid3 testu. Pred nedavnom mi znamy spomenul ze vyskusal operu a ocarilo ho 9 kolonok pre rychly pristup. Avsak tym disponuje aj FF + pluginy. Opera ma uplatnenie pre tych ktory nie su voci nej zazraty a nechce sa im pre plnu funkcnost instalovat desiatky pluginov. Neberte to ako flame :)
|
|
Re: opera_10
Od: ViViD
|
Pridané:
5.12.2008 1:02
Ziadny flame, len si skus do firefoxu nainstalovat 10 akychkolvek pluginov (nevraviac o tvojich desiatkach). Vyvojari opery by mali na pol roka roboty, aby tu funkcnost dohnali.
|
|
Re: opera_10
Od: aaaaaaaaa
|
Pridané:
5.12.2008 11:46
na kravinky ala FF ma Opera widgets http://widgets.opera.com/
|
|
Re: opera_10
Od: dallas
|
Pridané:
5.12.2008 19:03
opera sa rozsiruje pomocou userJS: http://tinyurl.com/5joj5f
|
|
Re: opera_10
Od: b2un0
|
Pridané:
5.12.2008 12:56
Na jednej strane treba uznať, že Opera má mnohé užitočné funkcie už integrované, widgety však poskytujú takmer nulovú užitočnosť a zlepšovanie funkčnosti je preto obmedzené na nie práve intuitívnu editáciu konfiguračných súborov.
Na druhej strane treba priznať, že FF mnohé funkcie Opery kopíruje vo svojich pluginoch, čo je však jeho najväšia výhoda i nevýhoda zároveň - výborná modularita vs potreba hľadať správne pluginy a nabalovanie kódu a spomalovanie chodu.
Sú to dve úplne odlišné koncepcie prehliadačov, ktoré sa nedajú objektívne porovnať.
|
|
Re: opera_10
Od: weeeeeeeeeeeeeeeest
|
Pridané:
6.12.2008 1:17
+1
|
|
Re: opera_10
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 20:52
no widgety urcite nie su obdobou pluginou u FF. Ale userJS urcite ano. Sam pouzivam niekolko (cca 7) userJS. Takze nezabudjte, ze aj Opera sa da upravovat, menit. Tkze argumentovat, ze FF jelpesia kvoli plugin uz je pochabe. Navyse ide to pomocou jazyka JavaScript, ktory je lahky, teda vela veci si dokazem sam vytvorit pre Operu. userJS je fantasticka crta opery, ktora nema obdobu.
|
|
opera 10
Od: oorbx
|
Pridané:
5.12.2008 4:21
Ano testoval som, po desiatich rozsireniach, speed dial, movement keys, irc klient a dalsie FF ide velmi spomalene oproti opere a to musis uznat aj ty.
|
|
Re: opera 10
Od: caesar
|
Pridané:
5.12.2008 8:42
no tak to by som si pozrel a zasmial sa. mam 30 roszireni a ziadne spomalenie nevidim
|
|
Re: opera 10
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.12.2008 9:38
FF ide pomalsie ako opera aj bez akehokolvek rozlisenia a v tom stave nic nevie. 99% ludi pouziva FF prave bez tychto rozliseni, a v tomto stave je z hladiska funkcnosti ako IE. Statistikam o zastupeni opery neverim, kedze poznam viac ludi vyuzivajucich operu ako firefox. odhadol by som to na 60% opera, 39% FF, 1% exploder Jednoducho neverim, ze celosvetovo ma okolo 2%.
|
|
Re: opera 10
Od: caesar
|
Pridané:
5.12.2008 9:55
no tak z mojich skusenosti je opera pomalsia. opera je ale aj tak podla mna dobra, len skoda ze na nu nie su rozsirenia a ze sa take blbosti ako emailovy klient nedaju odstranit.
|
|
Re: opera 10
Od: nikto22
|
Pridané:
5.12.2008 10:37
tak potom to mas nejake divne, pretoze opera je vazne rychlejsia.. vlastne sem tam ma pocit,ze IE je rychlejsi nez FF,ale to bude asi tymi extensions.
vsetky rozsirenia su vlastne javascripty a tie su hrozne pomale...
|
|
Re: opera 10
Od: DeeerDance
|
Pridané:
6.12.2008 13:42
sprostosti.
Opera je rychlejsia ako FF alebo IE, predbieha ju len chrome. Uvidime kde budeme pri opere10 vs tracemonkey, ale zatial vyhlasenie ze opera je pomalsia je blbost.
vacsina ludi co poznam a pouzivaju operu tak ani netusia ze ma emailoveho klienta, lebo ho nikde nevidno, takze neviem z kade ho chces odstranovat... ak si ho uz raz nakonfigurujes tak sa pekne prida ikonka a a aj menu ale dovtedy po nom nie je ani stopa...
Co plati pre mnozstvo veci v opere... bezny uzivatel ani netusi co vsetko opera ponuka...
|
|
Re: opera 10
Od reg.: veldo
|
Pridané:
7.12.2008 9:53
no ved to. ked vacsina ludi ani netusi ze tam je, preco nie je instalacia volitelna? ja osobne mailoveho klienta v opere pouzivam a som spokojny, ale nevidim dovod preco by mal zaberat miesto v RAM a spomalovat operu cloveku, ktory ani nevie, ze tam nieco take je.
|
|
Re: opera 10
Od: dallas
|
Pridané:
7.12.2008 12:07
Ako moze zaberat RAM nieco, co sa nepouziva a nie je ani aktivovane?
|
|
Re: opera 10
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 20:56
ty si riadny chmulo... odstranovat emilove klient z opery. Naco? Instalacka opery ma 6-7 MB a to obsahuje vsetko co treba. kdzeto u FF si musite stahuvt ten tunderbird (ci ako sa vola ta kktina) a POTOM MATE 2KRAT NA RAMKE NACITANE TO ISTE HTML JADRO GECKO == toto je nonsen... naco mi je taka hovadska vec. Opera je urcite rychlejsia, sviznejsia nez FF.
|
|
Re: opera 10
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 21:02
a este som zabudol reagovat na tvoj komentar, ze skoda, ze pre Operu nie su rozsirenia. DOBRE RANO. Pre Operu su rozsirenia = userJS. Takze s tvojimi vedomostami mozes tak hodnotit dojnice na pasienkoch vychodneho slovenska a nie prehliadace. Nehcepm takych ludi, nevedi a dristju, zbytacnu uvadzaju citatelov do omylu. Ked neviem, tak drzimu hubu - hej caesar.
A co je lepsie... mat rychly prehliadac so vstavanym email klientom alebo v pripade potreby si emailovy klient zhanat po nete a instalovat osobitne? Ja mam o starost menej, emailovy klient opery je precizny, rychly - no comment. Odkedy som ho zacal pouzivat, webmaily su pre mna pase. ja si myslim, ze FF odelila email klient od browsera, lebo FF bola neunosne narocna, sice je aj teraz, ale proste museli znizit jej spotrebu, ktore je strasna teraz, nie to integrovanym email klientom.
|
|
Re: opera 10
Od: Miso3
|
Pridané:
5.12.2008 10:32
no ono percenta pre IE zdvihaju bezni ludia.
raz sa ma jeden Turek spytal ci moze ist na internet za moj komp (pouzivam linux). ja ze jasne. po minute co tam behal s kurzorom beznadejne po ploche som k nemu prisiel a pyta sa ma: "Kde mas explorer?"
|
|
Re: opera 10
Od: DeeerDance
|
Pridané:
6.12.2008 13:44
mal sa spitat
"kde mas internet?"
|
|
Re: opera 10
Od: DeeerDance
|
Pridané:
6.12.2008 13:44
omg omg *spytat
sry
|
|
Re: opera 10
Od: siirii
|
Pridané:
5.12.2008 11:34
Jasne, cely svet sa spikol a zatajuje, ze vsetci pouzivaju Operu. 60%?? Sa zobud a pozri si AKEKOLVEK statistiky...
|
|
Re: opera 10
Od reg.: neschopnost
|
Pridané:
6.12.2008 3:09
nechaj ho =)
|
|
Re: opera 10
Od reg.: roob_
|
Pridané:
5.12.2008 9:40
30 rozsireni? to si snad instaloval dlhsie ako windows :D
|
|
Re: opera 10
Od: caesar
|
Pridané:
5.12.2008 9:56
trvalo mi to asi 10 min to nainstalovat ked som naposledy daval novy os.
|
|
acid3
Od reg.: mdl..
|
Pridané:
5.12.2008 9:14
sranda za ff mi hodi menej (70/100) ako napr konqueror (80/100)
|
|
Re: acid3
Od: julius traveler
|
Pridané:
6.12.2008 9:24
uuups ! :D
|
|
Re: acid3
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 21:07
uuuups, je cas na zmenu. FF uz predbiehaju aj browsery, ktore tvoria dno browsers society
|
|
opera10
Od: oorbx
|
Pridané:
5.12.2008 18:45
uhm, paci sa mi kedze opera docielila 100/100 v acid3 teste, tak FF fanusik povie, ved to nie ukazovatel a na tom nezalezi. Keby to ako prvy dosiahol FF, FF fanusik povie, tak vidite opat raz FF potvrdil svoju dokonalost a predstih :)
|
|
Re: opera10
Od: zajtra Mikuláš Pošli kvety
|
Pridané:
5.12.2008 20:04
tak tomu kur, uz minule sa tu dakdo ohanal s tym, ze ff daky najnovsi build predbehol operu a ze je to vidiet aky je opera shit, zrazu to opera zvladla 100/100 a uz natom nezalezi
|
|
vtipkári v ankete
Od reg.: Composite
|
Pridané:
6.12.2008 10:45
opera má mizivné % používania, neviem či to je pod 1%,a lebo pod 3% :D, tá sa do popredia nikdy nedostane.
|
|
Re: vtipkári v ankete
Od: DeeerDance
|
Pridané:
6.12.2008 13:48
mas pravdu
Opera je pod 1%
FF nedavno prekrocil 20%
ale mne samemu postaci ak bude pokracovat tak ako doteraz...
aj s 1% podielom na trhu ma obrovsku fan base a najdem pre nu co potrebujem, a nove verzie vychadzaju pravidelne...
|
|
Minorita.
Od: Ambroz
|
Pridané:
6.12.2008 11:57
Kedze medzi IE a FF nie je as taky velky rozdiel, nie je nic zvlastne na tom ze vetsina pouziva FF. Ide o ten isty browser as na niektore ficure. To ze operu pouziva len 3% uzivatelov co je iba tvoj zader bit prinajmensiom dokaz toho ze nie kazdy tupy pablb stiahne ff a nasleduje stado oviec. Ak si to nepochopil precitaj si clanok k tejto diskusii a mozno ti svitne. Opera, Konqueror a musim priznat ze aj Safari patri vzhladom a jadrami niekde uplne inde ako IE spolu s FF. Rovnako aj ich uzivatelia. O ff sa da skutocne len pisat o prevzati konceptov zo vsetkych ostatnych browserou. Okrem loga ff nic ine z vlastnich hlav nenavrhli. Tomu hovoris browser? Nazvi to skor parazitnim klonom. A statistiky chrome su zmanipulovane. Ci v tom ma prsty prave google nie je isty ale v skutku ho uziva desatina percenta uzivatelou.
|
|
hlupost
Od: hlupost
|
Pridané:
6.12.2008 20:34
...Opera 10, ktorá ako prvá z verejne dostupných hlavných prehliadačov zdoláva všetkých sto testov zahrnutých v Acid3 teste kompatibility... = hlupost. Safari s patchom WebKit to zvladlo uz skor.
|
|
opera 10
Od: oorbx
|
Pridané:
7.12.2008 4:17
neplet hrusky s jablkami. nainstaluj si oficialne najnovsiu verziu safari a spusti acid3 test. Nepis co safari robi s roznymi testovacimi jadrami tam u nich a drz sa oficialne vydanych verzii.
Co sa tyka tych podielov na trhu.FF ma meno a opera nie, pri otazke preco pouziva clovek FF, pocujem odpoved: ved ho kazdy ho pouziva. Pri otazke preco, nevedia. FF pomaha reklama. Je tazke byt vyvojarom opery, ked vsetko sa prisposobuje FF, IE a dokonca Chrome. O to je opera kvalitnejsi prehliadac pretoze prave ona musi spravit vse aby sa prisposobila ostatnym.
|
|
Re: opera 10
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 21:17
je lahke preco Operu pouziva menej ludi. ide o to, ze opera nebola pred rokmi v slovencine, a ani len cestine. Ja co si pamatam operu s pred rokov co sme mali doma, tak sme ju mali vzdy v anglictine. Takze od tych cias sa nasadzovala na skoly a vsade FF s peknou slovencinou a ostalo to doteraz. Vsade v inet kaviarnach a skolach je natlacena FF, lebo admini su zakomplexovany koko_ti, ktori nevedia nainstlovat nic ine. Su tu tupci co po anglicky nenainstaluju ani len icq, musia dat zoznamacku verziu. Ja ich seriem. Opera ma USB EURO verziu... syncol som ju s mojou operou a mam na kluci v skole ten isty browser co doma... bookmarks, speeddial, notes... proste vsetko. Synchronizacia je skvela vec. Ja operu dodnes mam v anglictine, nepotrebujem international verziu.
|
|
Preco je FF popularnejsi ako Opera
Od reg.: niner
|
Pridané:
7.12.2008 14:57
1. Open Source matters. Opera je len "freeware" a ako kazdy milovnik opery si aj ja pamatam casy ked som sa dostal k prvej opere zadarmo.. nie je to tak davno. Oproti tomu firefox bol vzdy otvoreny a stovky ludi mohlo navrhnut co ako a kde sa zmeni, takisto najpopularnejsie rozsirenia sa stali sucastou napriklad FF2 a FF3.
2. Vydanie Opery 9.5 bola fatalna katastrofa, osobne poznam niekolko developerov, ktory na tuto verziu hadzali krasne slova :) a samozrejme prestali ju pouzivat. Jedinym dovodom preco Opera pustila tuto katastrofu je fakt ze potrebovali prist s niecim skor ako FF3, avsak vysledok za to nestal.
3. Rozšírenia. Opera ma sice milion super funkcii pri velkosti par MB avsak ak potrebujem nieco dalsie v Opere nepochodim. Mozem napisat autorom a cakat 2 roky, pri FF staci najst sikovnejsie developera a vuala mam co chcem.
|
|
Re: Preco je FF popularnejsi ako Opera
Od: picus
|
Pridané:
7.12.2008 15:45
netrep picoviny
|
|
Re: Preco je FF popularnejsi ako Opera
Od: caesar
|
Pridané:
8.12.2008 2:45
ma cistu pravdu
|
|
Re: Preco je FF popularnejsi ako Opera
Od: picus
|
Pridané:
8.12.2008 8:44
klame
|
|
Re: Preco je FF popularnejsi ako Opera
Od: kredenc
|
Pridané:
7.12.2008 17:19
co take je na 9.5 take katastroficke?
|
|
Re: Preco je FF popularnejsi ako Opera
Od: dallas
|
Pridané:
8.12.2008 8:54
Preco je FF popularnejsi ako Opera? Lebo FX malo lepsiu reklamnu masaz a naviac FX je produkt pre ine spektrum ludi, ako Opera. Ziadne rozsirenia, 9.5, ci open-source v tom nehladajte, pretoze 90% ludi Vam nerozumie.
1. Jo, lenze ako dlho to u FX trvalo nez sa konecne dopracovala v dobremu zakladu, akym je teraz 3kova rada.
A samozrejme, vela rozdielnych rozsireni neurobi z FX dokonaly nastroj. Pre tych, co si to myslia je Safe-mode zachrannou brzdou.
2. 9.5 katastrofa urcite nebola. Predstavilo sa nove rychle jadro, nove funkcie a samozrejme aj zopar novych chyb...
3. Rozsirovat sa da aj Opera: http://tinyurl.com/5joj5f
|
|
Re: Preco je FF popularnejsi ako Opera
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 21:23
Presne netrep. Opera ma useJS, takze v JavaScripte si sam vytvorim rozsirenie pre Operu alebo n kadejak html & css & js fore poziadam niekoho. Nemusim cakat 2 roky ako pises. Si vymlety? Nechapem taku drzost ludi, co osocuju operu - robite jej len horsie meno, horsie preferencie NA ZAKLADE VASICH UBOHYCH (NE)VEDOMOSTI. Sa uvedom. Vyskusaj userJS a pochopis!
Odkial si nabral, ze Opera 9.5 bola katastrofa? To citam prvykrat, skoda ze nie od niekoho veci znalsieho, ale od tipka, co Operu vobec nepozna... userJS REALLY EXISTS!!! Ja som maximalne spokojny, Opera 9.5 ma veci, ktore nema ziadny browser na svete a to vsetko v 6MB instalacke!
|
|
K dispozícii Opera 10 Alfa, Acid3 zdoláva na 100 / 100
Od reg.: majod
|
Pridané:
7.12.2008 17:08
ta podpora fontov je super, skoda ze to este ziadny (iny) browser nepodporuje...uz sa na to tesim :)
|
|
..........
Od: Felix1
|
Pridané:
7.12.2008 19:20
Jedine co sa mi paci viac na FF ako na Opere je to ze si tam mozem nainstalovat rozssirenie DownloadHelper, ostatnymi rozsireniami som si len pridaval funkcie opery. Ale aj tak to nebolo ono ... A chrome je pi*ovina ktora nema dokopy ziadne fukncie a ani rozsirenia ...
Zelam Opere vela stastia a tesim sa na 10 :)
|
|
problem pouzivatelov prehliadacov
Od: viktor2
|
Pridané:
8.12.2008 19:02
problem dnesnych pouzivatelov prehliadacov je ten, ze pozeraju na totalne hluposti, co sa tyka prehliadacov.
pride mi nezmyselne hodnodit browser podla:
mnozstva rozsireni, vzhladu, a pod..
browser je dobry vtedy, ked: podporuje html5, css3, je rychly, rychlo spracuva js a je bezpecny.
|
|
Re: problem pouzivatelov prehliadacov
Od: b2un0
|
Pridané:
9.12.2008 1:27
To je pohľad web dizajnéra. Ale používateľ chce mať aj pridané funkcie. Prosté zobrazenie stránky, nech je akokoľvek presné, mu už dávno nestačí.
|
|
opera forever
Od: Roccer
|
Pridané:
9.12.2008 22:26
tiez som pouzivatel opery uz velmi dlho a zanic by som ju nevymenil. vsetkym co tu riesia tie statistiky - aj ked bude mat celosvetovy podiel iba 3% - to je jedno. aspon budem menej virusov, ktore pusti, lebo vsetci (co robia virusi) sa zameriavaju na najviac pouzivane prehliadace, opravte ma ak nemam pravdu. takze len tolko. opera rullez = safety browsing
|
|
Re: opera forever
Od: Buksy
|
Pridané:
10.12.2008 18:58
presne tak :) .. ja sa len tisko smejem vsetkym tym "priemernym pouzivatelom" co pouzivaju riskantne (pouzivanejsie) browsery ...
a tie rozsirenia na firefox sa mi zdaju zbytocne,neviem co take strasne dolezite najdete v rozsireniach co nema opera
|
|
meebo a opera
Od: daanooo
|
Pridané:
10.12.2008 20:01
hm, na meebo.sk alebo .com nefunguje v opere poriadne kontakt list... neviete, cim to je?
|
|
Test rýchlosti
Od: peter.ho
|
Pridané:
11.12.2008 14:32
Keď ste sa tu bavili o rýchlosti tak si pozrite porovnanie nábehu: http://www.youtube.com/watch?v=9_261fWksnE
Je tam inak aj viac porovnávacích videí.
Ešte si môžete pozrieť porovnanie rýchlostí na http://www.opera-prehliadac.com/ index.php/prehliadac-opera/clanky-a-navody/ 304-opera-vs-firefox-vs-internet-explorer.html
/pozor na medzery/
podotíkam že sa jednalo o čisté inštalácie bez plug-inov a aj tak bol vo väčšine testov FF pomalší.
|
|
Re: Test rýchlosti
Od reg.: michelangelo
|
Pridané:
13.12.2008 21:30
hlavne, ze nejeky tipek tu zapotil, ze FF s 10-timi rozsireniami je rychlejsia nez Opera. Su to luhari, pomatenci. FF v zivote nie je rychlejsia nez Opera. Pre Operu mi napadaju len tieto anglicky vystizne slova: fresh & cool
Na opere sa mi paci jej dynamicke, exponencialne skrolovanie s nabehom a spomalenim... nie linearne scrolovanie od zaciatku az do konca ako ma FF. Som bol milo prekvapeny, ked som zacal pouzivat Operu mini v mobile a toto fantasticke lahodne skrolovanie je aj v mobile (tlacitkami 2 a 8).
|
|
nemate co robit
Od: onneho
|
Pridané:
16.12.2008 21:02
ale naozaj
|