|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kde sme
Od: Menšia väčšna
|
Pridané:
17.3.2022 10:17
Rušenie posúvanie letného času pokračuje roky bez výsledku.
Veru veru, EÚ by si mala vziať príklad zo slovenského parlamentného zrýchleného legislatívneho konania. Čo všetko sme tu už stihli prijať.
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
17.3.2022 11:23
Tak asi že to chcú rušiť len raz, ale zato priekazne.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: europska mrdka
|
Pridané:
17.3.2022 18:16
A najlepsie bolo ze v ankete sa vyjadrilo cez 80% europanov za letny cas a EU doporucil ponechat zimny >D
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: Gustiik Husak
|
Pridané:
17.3.2022 18:27
Cize ako ked bolo vo Svedsku referendum, na ktorej strane cesty chcu jazdit? :)
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: MAJAK - neregistrovany original
|
Pridané:
18.3.2022 4:21
alebo ako vo Švajčiarsku, kde neprešiel ani len návrh na vznik referenda o vstupe do EÚ
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: Solar Plexus
|
Pridané:
19.3.2022 18:04
Ziadny zimny cas nie je. Je len originalny SEC a posunuty SELC. Takze logicky ked sa zrusi posun casu, zostava ten originalny, teda ten, ktori idioti mylne nazyvaju zimny.
|
|
Re: Kde sme
Od: onem
|
Pridané:
17.3.2022 22:58
http://www.dsl.sk/article.php?article=22301
Od: onem | Pridané: 27.3.2019 19:47
|
|
.....
Od: half-life
|
Pridané:
17.3.2022 10:27
To vyzerá nádejne, letný čas celoročne by bol super.
|
|
Re: .....
Od: lololol
|
Pridané:
17.3.2022 11:08
problém je, že tie naše somáre sa priklonili k zimnému času
|
|
Re: .....
Od: kecalek
|
Pridané:
17.3.2022 11:14
Teda zmrzlinky a nanučiky nebudú?
|
|
Re: .....
Od reg.: raketa
|
Pridané:
17.3.2022 16:30
zimný = správny
|
|
Re: .....
Od: XMen
|
Pridané:
17.3.2022 11:58
Skor bude zimny a celorocne. Cize rano bude svitanie o 02:00.
|
|
Re: .....
Od: Pozorovateľ
|
Pridané:
17.3.2022 12:38
Aký zimný?
Poznáme "normálny" stredoeurópsky a stredoeurópsky letný. Žiadny zimný nie je.
|
|
Re: .....
Od: Meno musí mať dĺžku
|
Pridané:
17.3.2022 15:28
Ale chod uz dopice s tymto ziadny zimny/letny nie je! Jednoducho je to tak nazvane, a posuva sa hodinu dopredu, alebo odzadu, ludovo sa to vola zimny/letny cas a ak chces zi si svoj stredoeuropsky cas.
|
|
Re: .....
Od: Pozorovateľ
|
Pridané:
17.3.2022 16:08
Nemusí sa ti to páčiť, môžeš nadávať ako pohan. Ale nič to nezmení na tom, že zimný čas nie je.
|
|
ultraradikalny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
17.3.2022 16:17
Bez predloženia dôkazov vševedúcosti a neexistencie paralelnej reality sú to priekazne len prázdne slová.
|
|
Re: ultraradikalny konsenzualizmus
Od: Menšia väčšina
|
Pridané:
17.3.2022 16:29
Veru, sadli sme na lep štatistickému úradu.
Ak už by sme chceli hovoriť o zimnom čase, potom by to bol čas o hodinu skorší voči normálnemu (-1 hod). Ale taký tu nemáme.
|
|
Re: ultraradikalny konsenzualizmus
Od reg.: raketa
|
Pridané:
17.3.2022 16:32
normalny, spravny, originalny, korektny je cas nazyvany ludovo ako zimny :) letny je borzoazny vymysel
|
|
Re: ultraradikalny konsenzualizmus
Od: Menšia väčšina
|
Pridané:
17.3.2022 17:01
A to prvé je ľudový nezmysel.
|
|
Re: ultraradikalny konsenzualizmus
Od: Hamsi
|
Pridané:
18.3.2022 3:14
Ja som za jarný čas.
|
|
Re: .....
Od: viliam2
|
Pridané:
17.3.2022 13:08
No a? To je taký problém chodiť o hodinu skôr spať a ráno skorej vstať? Alebo posunúť otváracie hodiny obchodov alebo škôl? Je jednoduchšie posunúť prevádzkové hodiny vybraných inštitúci, kde by to mohlo vadiť ako pravidelne 2x ročne meniť čas o hodinu všetkým..
|
|
Re: .....
Od: McMurdoc
|
Pridané:
17.3.2022 14:02
A neni jednoduchsie nechat letny cas?
Ako toto vsetko...
|
|
Re: .....
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.3.2022 14:17
Jednoduchšie ako striedať určite, inak je to nezmysel.
|
|
Re: .....
Od: sensei-san
|
Pridané:
17.3.2022 13:00
Pre každého, kto tvrdí "XY čas je ten správny" a argumentuje tým, kedy sa stmieva a kedy svitá, navrhujem nech si zistí kedy sa stmieva a kedy svitá na opačných krajoch stredoeurópskeho časového pásma. Napr. Košiciach a v Madride.
|
|
Re: .....
Od: dfhug
|
Pridané:
17.3.2022 16:55
Madrid je v nesprávnom pásme. Už aj Francúzsko by malo mať Anglický čas.
|
|
Re: .....
Od reg.: miggg
|
Pridané:
17.3.2022 13:13
Leto celorocne by bolo super
|
|
Je to dobrá celoročná ponuka.
Od: Divák
|
Pridané:
17.3.2022 10:43
Tento akt ocenia najmä vlasové vizážistky zo stredozápadu.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
17.3.2022 19:18
Nemal by to byť v rámci vnímania hlbšieho kultúrneho kontextu prekladu skôr polozápad? Lebo ako jebať kalky ide so slovníkom priekazne i cvičenej opici.
|
|
slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od: o hodinu dlhšie
|
Pridané:
17.3.2022 12:20
Mal by som nametik na yes/no meme s tym cerveno-zltym plesatym bradacom:
Vstat o hodinu skor: neeeeeeeeee
Posunut hodinky o hodinu dopredu: jooooooooo
Pritom je to to iste. Pretacanie hodiniek je ako specialne financne operacie, pakovy efekt a neviem co na zbohatnutie z nicoho. Slnko svieti vzdy rovnako dlho, nech sa hodinky krutia akokolvek, mozu aj stat. Jedine co sa da spravit pre predlzenie svetla po fajronte, je skratit ho rano, tzn. skor vstat a ist do roboty potme. Vyznavaci letneho, pripadne este viac posunuteho casu, rovnako ako aj ja, chceme vstavat skor, mozno aj v ten isty okamih, len oni chcu, aby im pri vstavani ukazovalo 9:00, lebo vstavat o 6.-7. h. je sedlacina. Ja zase chcem, aby logicky polnoc (0:00) bola (cca co najblizsie) v polovici noci medzi zapadom a vychodom slnka a poludnie v polovici dna.
|
|
Re: slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od: MaN144
|
Pridané:
17.3.2022 13:00
Tieto idealistické predstavy slobodných programátorov... A čo urobíš, keď máš deti? Pošleš ich do školy o hodinu skôr a o hodinu skôr ich aj zoberieš, že? A čo ľudia, ktorí nemajú pohyblivú pracovnú dobu?
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
17.3.2022 13:08
A prečo by to mal riešiť? Predsa existuje vládny program, na ktorom sa zhodli demokraticky zvolený zastupitelia, takže je legislatívne zaistené, že vyberú priekazne najoptimálnejšie riešenie posúvania času pre jeho napĺňanie v priekaznom súlade s vôľou ľudu.
|
|
Re: slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od reg.: miggg
|
Pridané:
17.3.2022 13:10
Presne, treba nastavit cas tak, aby sme vstavali o 10:00, 8 hodinova praca by koncila o 12:00, spat by sme isli o polnoci a spali by sme peknych 16 hodin... A potom uz len staci dostelovat rotaciu zeme, nech to pekne sedi...
|
|
Re: slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od: o hodinu dlhšie
|
Pridané:
17.3.2022 13:28
tak nejak, len este aby slnko svietilo v zime aspon 20 hodin a v lete 30 denne.
|
|
Re: slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od: Menšia väčšina
|
Pridané:
17.3.2022 16:11
Neboj sa, v novom svetovom poriadku bude všetko.
|
|
Re: slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od: viliam2
|
Pridané:
17.3.2022 13:10
A to je niečo neuveriteľné náročné posunúť vyučovacie hodiny? Či aký máte s tým problém?
|
|
Re: slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od: ...
|
Pridané:
17.3.2022 13:39
cize je jednoduchsie menit cistkovo vsetko ako povedat ,ze bude letny cas a uz sa nemusi menit nic?
|
|
Re: slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od: o hodinu dlhšie
|
Pridané:
17.3.2022 13:26
:DDDDD Este som nevidel slobodneho programatora, ktory by vstaval pred 7:00. Ja som zenaty a vstavam medzi 5-6.
Ano, myslel som tak, ako ini pisu, ze otvaracie/pracovne/skolske hodiny sa posunu tak, ako byvali dakedy, napr. 6-14.
Ale ani na tom prilis nenastojim, najvacsmi som chcel poukazat na smiesny paradox, ze ludia aj chcu vstavat skor (napr. za tmy), ale chcu, aby im pritom uz ukazovalo aspon 8 h. a nechcu ist spat pred "polnocou", ktora by nebola v pol noci, ale napr. 1-2 h. po zotmeni.
Chceme to iste, vstavat v ten isty moment, len im je psychologicky nepripustne vstavat o 6.ej a mne je zase blbe mat poludnie kratko po svitani.
|
|
Re: slnko nebude svietit o hodinu dlhšie
Od reg.: miggg
|
Pridané:
17.3.2022 15:01
Ach, 5 - 6, tieto hodiny, by sa mali zakazat... Sladke spomienky na vstavanie okolo 9-10 na "samozobudenie"... Neviem ci to este zazijem... Este dufam, ze ked junior objavi caro hovoreneho slova, bude ochotny si vypocut moje argumenty o tom, ze to, ze uz nie je absolutna tma, nie je dovod na budicek, ale velku nadej tomu nedavam...
|
|
realny cas
Od: zimaak
|
Pridané:
17.3.2022 12:31
aky cas za vo vysledku zvoli je uplne jedno - ide len o cislo na ktore si treba zvyknut. Je uplne jedno ci si ludia/ekonomika/telka/bary/... zvyknu fungovat v rezime 07-23, alebo 06-22, dolezita je vyhoda rovnakeho casu + dufam ze bude v ramci statov EU rovnaka.
Jediny rozdiel je, ze ten zimny je realny - astronomicky (slnecny) - teda ze 12:00 je naozaj stred dna (slnko je najvyzsie) a 00:00 je stred noci. A letny sme si vymysleli.
Za mna by mal byt prijaty realny - zimny cas, no ak prijmu letny nic sa mi nestane :).
PS: jj jasne, na Slovensku nieje slnko najvyzsie presne o 12:00 - ale o cca 11:51SEC (Blava), cca 11:36SEC (Kosice)
|
|
Re: realny cas
Od: ...
|
Pridané:
17.3.2022 12:43
letny sa vymyslel skrz vyuzitia slnecneho svitu popoludni do vecera co najviac aby sa setrila energia. C osa zvyku tyka mas pravdu, ale cele je to o tom nastaveni a naviazani na sluzby a pracu. Je logicky jednoduchsie posunut o hodinu cas ako 2x rocne menit pracovnu dobu a grafikon - ak chces vyuzit co najviac slnecneho svitu popoludni/vecer.
|
|
Re: realny cas
Od: viliam2
|
Pridané:
17.3.2022 13:12
Len zabúdate, že väčšina povolaní nepotrebuje posúvať pracovny čas podľa svitu,, skôr je ich výrazná menšina..
|
|
Re: realny cas
Od: zimaak
|
Pridané:
17.3.2022 13:14
rozumiem/suhlasim, sluzby/praca sa neposunu tak rychlo ako rucicky hodiniek - chvilu by to trvalo, no myslim ze casom realne nebude rozdiel
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
17.3.2022 14:52
A aby sa setrila energia kvoli comu? Lebo studenú fúziu ide objaviť len Pon-Pia 9-16?
|
|
Re: realny cas
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.3.2022 14:19
To nie je úplne pravda. Dnes je Slnko v BA najvyššie presne o 11:59:55. V každom prípade ak už pásmový čas, určite UTC+1.
|
|
USA rušia posúvanie času, budú mať letný čas
Od: BolaveKoleno
|
Pridané:
17.3.2022 12:43
Ziaden zasah do IT systemov nebude treba. To si zasa vymysleli konzultacne spolocnosti, aby mohli kasirovat. Kazdy trosku schopny spravca siete by toto mal vediet zvladnut.
|
|
ehm...
Od: ajtacka
|
Pridané:
17.3.2022 12:52
Nech si to nastavia firmy alebo nejaké štvrte.
Keď niekto vstáva naobed(napríklad cez víkend)(alebo napríklad niektorí spisovatelia(napríklad Victor Hugo písal zásadne v noci a nalieval sa kávou ostošesť)), tak keď vyhovuje písanie alebo je človek produktívny a nejaké talafatky nejakých časovín to teda nezmenia...
To je ako chodenie do práce s kravatou a v obleku(niekde sa to vyžaduje, niekde iba pri nejakých profesiách, niekde vôbec) alebo rovnošaty do školy/práce(aj na niektorých fajnových školách to je, lenže prakticky to má toľko problémov, že lepšie riešiť tie problémy ako riešiť pičoviny rovnošaty(a v takej Amerike tieto problémy vedia teda fajnovo riešiť, tu akosi skapal pes))...
|
|
yessis
Od: fffiiii
|
Pridané:
17.3.2022 13:33
Aj ja chcem iba letný čas ale nechcem žiť v USA
|
|
mali sa nam
Od: antonin-druhy-ten-lepsi
|
Pridané:
17.3.2022 13:36
A neni to malo Antonin Pavlovic ?
|
|
zas nezmysel
Od: jaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
17.3.2022 13:44
Pre profesie, pracujúce prevažne alebo celkom mimo budov, kancelárií je rozumný a potrebný štandardný stredoeurópsly čas.
Niektoré činnosti sa po tme, ktorá by bola nezmyselným zaveedním "letného" celoročne ráno o hodinu dlhše ni robiť nedajú, respektíve nesmú.
Predkovia asi neboli na hlavu, keď stanovili čas tak a nie s posunom hodiny.
|
|
MUDr. GUSTÁV SOLÁR - Rozhovor ZEMAVEK.SK
Od: Kráľ času (Dobšinský)
|
Pridané:
17.3.2022 14:21
Pre Slovensko je normálny a prirodzený tzv. zimný čas. Osobne si myslím, že letný čas je na ničenie ľudí.
Tu to nie je o tom, aký čas sa komu páči, ale čo je pre človeka prirodzené. Hovorí sa pravé poludnie, je o 12:00 tzv. zimného času. Veľmi zaujímavý je rozhovor s MUDr. Gustavom Solárom:
"Zimný, teda biologický čas vychádza z toho, že slnko vrcholí o 12. hodine. Vtedy vrcholí nielen podľa čínskej medicíny, ale aj podľa elementárnych pravidiel biorytmológie aj oheň v organizme, čo v akupunktúre reprezentuje meridián srdca. Srdce v organizme udáva základné rytmy, ktoré sú aj v akupunktúre dvojhodinové, a tvoria cirkadiánny 24-hodinový rytmus. Času, ktorému dnes hovoríme zimný, sú prispôsobené biologické procesy, do istej miery aj sociálne procesy a všetky ďalšie procesy súvisiace so životom človeka – a nielen jeho. Rešpektovanie týchto biorytmov je základným predpokladom zdravia, ich narušenie vedie k poruchám organizmu a aj k chorobám" https://dopice.sk/qDK
|
|
Re: MUDr. GUSTÁV SOLÁR - Rozhovor ZEMAVEK.SK
Od: Kekeke
|
Pridané:
17.3.2022 15:12
bludy, postavene na tom, co ludia chcu pocut, aby pan 'doktor' mohol kesovat peniaze za starostlivost, ktoru nepreplaca zdravotna poistovna
|
|
Re: MUDr. GUSTÁV SOLÁR - Rozhovor ZEMAVEK.SK
Od: Gustiik Husak
|
Pridané:
17.3.2022 16:56
O kolkej chodis spat a o kolkej vstavas? Aby si nemal posunuty vrchol noci, to by mohlo byt pre cakry kriticke.
|
|
Polhodinový posun
Od: Wrangell
|
Pridané:
17.3.2022 14:51
Prečo uvažujeme nad posunom o hodinu, resp. ponechaním SEČ?
Myslím, že ideálny by bol posun o +30 min.
|
|
ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: PíEm
|
Pridané:
17.3.2022 15:10
prečo vôbec niekto uvažuje nad posunom? Iné je to pre obrovské štáty ako USA a Rusko. Ale na Slovensku a v Európe je zločin vôbec nejaký odklon od normálneho (zimného) času. Ten chaos v doprave, záťaž človeka a dopravné nehody sú toho výsledkom, neviem, či niekto od posúvania času očakával niečo iné, preto si mylím, že presne toto bol zámer
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: ...
|
Pridané:
17.3.2022 16:27
nad posunom sa neuvazuje, uvazuje sa nad jeho zrusenim, teda to co ty chces. V EU uz bola debata na tuto temu, vsetci su tomu nakloneni okrem Rakusanov, ti to vtedy zablokovali a potom prisiel covid, takze tema stratila vytlajk. Vecsina Europy v nasom pasme je za letny cas.
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: End_of_Times
|
Pridané:
17.3.2022 20:49
Práve, väčšina by čas nikdy nemenila, normálne by to nikoho ani nenapadlo. Ale kľudne by sa mohlo urobiť referendum. Sú profesie, ktorí vstávajú o štvrtej, o pol štvrtej. Pre tých ľudí je zmena úplne zabijacka. Ľuďom, čo si sami organizujú čas to môže byť jedno. Zamestnanci chcú vypadnúť z roboty o hodinu skô niektorí by možno boli za letný čas, ale aké je % tých, čo chcú zimný a letný presne nevieme.
Nie sú objektívne dôvody na letný čas, riziká sú značné. Zavedenie iného ako prirodzeného zimného času je experiment a hazard so zdravím, najmä pre väčšinu zamestnancov. Na Slovensku by mala byť nejaká rada duchovne pokročilých ľudí, ktorí by mali v dôležitých veciach posledné slovo. Podľa toho, ako dopadli posledné voľby rozhodnutia väčšiny sú sebadeštruktívne a ohrozujú život v štáte aj na Zemi
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: ...
|
Pridané:
17.3.2022 21:12
Toto ma fascinuje, vsak ti pisem, ze vecsina z tych, co sa vyjadrila je za letny cas. Bola celoeuropska anketa tak 3 roky dozadu. Vecsina sa vyjadrila, ze trvalo letny cas. Vsak si sa mohol tej ankety zucastnit tiez, ja som sa. A teda viac ako 80% je za zrusenie periodickeho posuvania.
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: End_of_Times
|
Pridané:
17.3.2022 21:16
tým chcem povedať, že pre niektorých ľudí celoročne vlastne vstávať o pol tretej, to môže byť život a zdravie ohrozujúce. Všetko má svoje rytmy, aj človek. Môže ich skúšať oklamať, ale potom ľudia bývajú chorí. Existujú aj nejaké vnútorné hodiny, čas by mal byť synchronizovaný. Bežne na pravé poludnie Slnko dosahuje najvyšší bod. Nastavenie času na Zemi podľa cyklov Slnka je normálne. Všetko ostatné je mimo. Nakoľko si sám organizujem čas, hodinky si nikdy neposúvam. Menenie prirodzeného času podľa mňa nie je nápad normálneho človeka, ľudia by to mali bojkotovať! Mala by byť verejná diskusia s ľuďmi a s odborníkmi. Hrubí egoisti bez ohľadu na následky zase chcú presadzovať svoje vlastné sebecké priania, ale ohrozujú takto život na celej planéte Zem!
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: ...
|
Pridané:
17.3.2022 21:30
Bezne na prave poludnie je slnko najvysie presne v ktorej casti europy? A v akej faze roku? Ak chces mat prave slnecne poludnie o 12:00, tak to ta sklamem ,ale to by musel byt cas kazdy den variabilny. Navyse je to nedosiahnutelne pre celu sirku pasma. Slovensko je na uplne vychodnej hranici UTC+1, nasi vychodnejsi susedia su v inom casovom pasme. Ukrajina, Rumunsko, pobaltske staty, hore Finsko alebo dole Grecko je UTC+2. Bielorusi su napriklad UTC+3 pricom su geograficky v pasme UTC+2 ako vyssie uvedene krajiny, ale maju cas zhodny s moskovskym casom. Ak by sa mala dodrzat geograficke rozdelenie, tak takmer tretina slovenska by mala patrit UTC+2 a zvysne 2/3 na zapad zase UTC+1. Na naruseny biorytmus sa stazuju ti, co nemaju radi striedanie casu. Ale zadefinovat pevny cas uz nenarusi biorytmus nijako.
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: End_Of_Times
|
Pridané:
17.3.2022 21:46
"Have you ever noticed how the Sun moves across the sky during the day? It rises in the East and reaches its highest point in the sky around lunchtime." https://dopice.sk/qDX
"Slnko dosahuje najvyšší bod okolo obeda."
Neviem, ako je to v ostatných pásmach, na Slovenku je pôvodný čas nastavený dobre. Ak to niekto chce meniť, zaujíma ma, aké sú objektívne dôvody pre zavedene takej zmeny?
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: ...
|
Pridané:
17.3.2022 22:05
Dovod letneho casu je v tom, ze sa ti posunie svitanie o hodinu a nesvita ti o 3:40 rano, a naopak zapad mas o hodinu neskor. Cize v lete, kedy je kvantum aktivit v prirode to oceni kazdy. Naopak neocenis, ze ti slnko svieti ked je este "noc". V zime sa to posunie uplne rovnako. Nebudes mat zapad slnka pred 16:00 ale az o hodinu neskor. Logicky sa posunie vychod, takze bude "dlhsie rano tma" ale to je fuk, lebo v zime je tma rano este o siedmej, ked bude do osmej je to jedno.
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: End_Of_Times
|
Pridané:
17.3.2022 23:08
a aký je objektívny dôvod uprednostniť skupinu, ktorá uvažuje takto, pred druhou skupinou, ktorá tvrdí, že treba zachovať pôvodný čas a dokonca, že takéto zásahy majú svoje riziká? Čo napríklad skupina ľudí, ktorá by sa v zime učila a pracovala po tme? Veď je jasné, že aby by niekto urobil takúto primitívnu zmenu kôli jednému úseku roka, prejaví sa to na druhom. Získať sa tým nedá nič! Chyba nie je v tom, že pôvodný čas je zlý, u nás je pôvodný čas nastavený dobre! Objektívne dôvody na zmenu nevidím, v Rusku a USA určité dôvody na zmenu môžu byť. U nás je to iba "my chceme". Pričom o tomto sa môžu baviť so svojim zamestnávateľom, veď je to egoistické prianie zrejme nejakej skupiny zamestancov, alebo koho? Pre ľudí v pásmach Bratislava-Londýn to nemá žiadne výhody, iba riziká. Tie riziká už bohužiaľ nezohľadňujú. V Európe mi to príde dosť divná debata že "my chceme meniť čas", ako dohadovať sa, či objektívne existuje tretie pohlavie
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: ...
|
Pridané:
17.3.2022 23:20
Je to prianie vecsiny zijucich v europe. Vyjadrili sa. Mal si rovnaku prilezitost.
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: Menšia väčšina
|
Pridané:
18.3.2022 6:13
Idiokracia to tu valcuje.
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
18.3.2022 7:07
Život je schopnosť využiť možnosť priekazne správne odovzdať vyplnený dotazník?
|
|
Re: ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: ...
|
Pridané:
18.3.2022 7:10
Ďeväď
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: End_Of_Times
|
Pridané:
18.3.2022 12:45
O dôveryhodnosti prieskumov, ankiet i volieb je možné pochybovať. Isté však je, že ľudia nemôžu meniť čas "dyk urobme to, no šag hádam sa ňišt nestanéé" Ak im to niekto dovolí, je to populizmus. Teraz napíšem môj subj. názor: tá krátka náhla zmena času na letný odzrkadľuje, čo by mohla spôsobiť dlhodobá zmena. Zatiaľ sú to úmrtia, chaos v doprave a dopravné nehody následkom náhlej, krátkodobej, skokovej zmeny času. Ale aj toto podľa mňa odzrkadľuje, čo by mohla priniesť dlhodobá zmena. Ak by som bol kráľ, kôli ľuďom by som takéto experimenty nerobil plošne. Zohľadnil by som skupinu, ktorá si to praje a umožnil by som vytvorenie dohody s ich zamestnávateľom. Obj. problém nie je čas, ale nespokojnosť a nevyvinutá schopnosť jednania, plánovania a organizácie. Z dlhodobého hľadiska sa zmenením času problémy vyriešiť nedajú, vyvstanú len iné, nové...
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: ...
|
Pridané:
18.3.2022 13:31
Vela reci a o nicom. Skokova zmena je skokova zmena. Ponechanie na jeden sa tejto zmeny zbavis takze naopak sa ti rizika zredukuju. Co si dalej myslis a z coho mas obavu je len varenie z vody, nic konkretne, nic podstatne si nepovedal. Nastastie nie si kral a nastastie tu mame nejaky system, kde o vysledku nerozhoduje jednotlivec, ale skupina.
Ja napriklad mam volnu pracovnu dobu, mojho sefa nezaujima kde som a co robim. Avsak realne si hodiny vykazat musim a vdaka idiotom, ktory zadefinovali, ze nocna praca je do 6:00 si nemozem vykazat pracu od 5:00 napriklad, pretoze by mi museli dat nocny priplatok. A je uplne jedno ze sa 2 strany vedia dohodnut, ked tretia urcila pravidla.
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: peterse.
|
Pridané:
18.3.2022 12:45
Každý s výnimkou rodičov, ktorí chcú dávať dieťa večer spať aj v lete "načas". Bez tmy to ide ťažko.
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: Uff
|
Pridané:
18.3.2022 8:20
Velke hovno, pozri si vysledky eu ankety. Este aj cesi maju viac rozumu a chcu nechat spravny cas a nie tu letnu zhovadilost.
|
|
Re: ŽIADNY POSUN, ZACHOVANIE NORMÁLNEHO ČASU
Od: ...
|
Pridané:
18.3.2022 8:56
Tvoje velke hovno. Z 29 krajin iba v siedmych bolo menej ako 50% za letny cas. V 22 krajinach trvalo letny a z tych 7mich, kde prevladal "zimny", su 3 krajiny v UTC+2, takze pre nich je to defacto posun o 2 hodiny co chapem. Najviac proti tomu bolo Finsko s pomerom 33 vs 45%, paradoxne maju ale aj najvysie % takych, ktorym je to jedno. Eu preiemr je ~58% za trvalo letny, 30% je za trvalo "zimny" a 12% je to jedno.
|
|
........
Od: rndr.csc
|
Pridané:
17.3.2022 15:10
Ja navrhujem cas uplne zrusit cim by sa priekazne usetrilo najviac casu
|
|
Re: ........
Od: ajtacka
|
Pridané:
17.3.2022 15:13
Tak zaspať na prednáške a chrápať pri tom, to je už trocha malér... :D
|
|
Re: ........
Od: ajtacka
|
Pridané:
17.3.2022 15:15
A keď príde nepripravený študent alebo ťukanie na Instagram je dôležitejšie, tak šlofík sa hodí možno aj opačne... :D
|
|
debata o posune času a USA
Od: Správca vesmíru a priľahlých
|
Pridané:
17.3.2022 15:23
Všetkým som vám dal mínusky, ani som to nečítal. Ja vás už poznám.
|
|
Biorytmus
Od: Biorytmus
|
Pridané:
17.3.2022 15:46
Pre tých čo majú rozhodený biorytmus z posúvania času, stačilo by keby sa každý mesiac posúval čas o 10 minút, polroka dopredu a polroka dozadu.
Tak by to bolo plynulejšie, človek by vstával približne rovnako voči východu Slnka.
|
|
Re: Biorytmus
Od: čitateľ.
|
Pridané:
17.3.2022 16:19
Alebo lepšie o 20 sekúnd denne.
|
|
Re: Biorytmus
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.3.2022 18:10
Vstávaj si kedy chceš a ostatným daj pokoj.
|
|
Takže v Arizóne mali rozum už dávnejšie
Od: Rudolf Dovičín
|
Pridané:
17.3.2022 16:48
a nedali sa oblbnúť ani teraz...
|
|
Riešenie je tu už dávnejšie.
Od: Bežný užívateľ
|
Pridané:
17.3.2022 16:56
Komu sa máli slnečného svitu, má k dispozícii horské slnko.
|
|
h,h,h vravim Vam
Od: Joshinkov bbratrancov konov brat
|
Pridané:
17.3.2022 16:59
Cas neexistoval, a mozno ani neexistuje.
Petr Kulhánek: Čas v nás i kolem nás(Youtube)
https://dopice.sk/qDQ
|
|
Nieje problém
Od reg.: Marek B
|
Pridané:
17.3.2022 17:40
Vďaka opičeniu sa po všetkom v USA to máme o rok aj v Európe.
|
|
Re: Nieje problém
Od: ...
|
Pridané:
17.3.2022 18:06
bodaj by si mal pravdu.
|
|
Rusi!
Od reg.: Marek B
|
Pridané:
17.3.2022 17:42
Keď nám Rusi vypnú plyn a ropu budeme tu mať zimný čas neustále, bez ohľadu na hodiny. To mi pripomína jedno staré, židovské príslovie. "Lepšie keď ti Rus plyn vypne ako keď ti ho Nemec pustí."
|
|
Re: Rusi!
Od: peterse.
|
Pridané:
18.3.2022 12:42
Keď nám Rusi vypnú plyn a ropu tak si ju kúpime inde. Horšie by to asi bolo s jadrovým palivom.
|
|
Re: Rusi!
Od: ajtacka
|
Pridané:
18.3.2022 12:50
Nedá sa urobiť barter suroviny za potraviny/informácie pre každého obyvateľa, po čom by mohol túžiť a akosi v niektorých častiach akosi Gerberit neexistuje...
(a vzhľadom na eurohajzle šetriace vodu viacnásobným splachovaním alebo manuálnym uvoľnovaním odtoku po tomto Rusi teda netúžia, ale možno tomu Gerberitu nakopú prdel)
|
|
Re: Rusi!
Od reg.: Marek B
|
Pridané:
18.3.2022 16:48
Keď sme na Ruskej rope závislí na 100% a plyne na 85% veľmi rád by som vedel kde inde by sme tieto komodity nakúpili? Hlavne v čase keď k nám tečú z Ruska bez problémov a napriek tomu ich cena neuveriteľne stúpa. Plynovod a ropovod k nám vedie len z Ruska. Prístav na mori s terminálom nemáme a kamiónmi to sem nebudeme stíhať navážať. Panáčik, evidentne nechápeš o čom je reč!
|
|
Re: Rusi!
Od reg.: miggg
|
Pridané:
18.3.2022 18:22
A druhy problem je, ked to spravy cela europa, kto tolko vytazenej ropy nazvys bude mat...
|
|
neznaBohovia
Od: Katolík
|
Pridané:
17.3.2022 19:22
Táto chujovina dokáže Lovákov rozhádať na život a na smrť. Neuveriteľné.
Rovnako blondína, šmatlovič a pod.
|
|
Re: neznaBohovia
Od: Uff
|
Pridané:
18.3.2022 8:15
Ano, lebo nechapeme, ze tu ziju trolovia, co chcu presadit letny cas.
|
|
navrh
Od: default
|
Pridané:
17.3.2022 19:54
Ja navrhujem zrusit hodinky a vypnut elektrinu.
zmizne dovod menenia casu a bude sa fungovat ako kedysi, vstavat na svitani a ist spat vecer
|
|
Re: navrh
Od reg.: Marek B
|
Pridané:
18.3.2022 16:50
Presne ako sliepky. Berme si príklad z Remišovej!
|
|
nehanba
Od: Kamila
|
Pridané:
17.3.2022 20:22
A Bidet spoza mláky má furt úsmev na tvári.
|
|
USA rušia posúvanie času, budú mať letný čas
Od reg.: jaivec
|
Pridané:
18.3.2022 13:20
... kde sa dvaja bijú uSa sa rehoce ...
|