|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
msrpeh
Od: limki
|
Pridané:
25.7.2018 9:43
nerobi napr. liebherr to iste?
vsetky obchody mali a ~stale maju rovnaku (alebo vyssiu) cenu
|
|
Re: msrpeh
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
25.7.2018 10:08
Urcite to robi vela vyrobcov / dodavatelov tak. Len im to musi niekto aj dokazat, teda mat na tom nejaky zaujem. Prikladom moze byt aj Intel.
Podla mna tu nikto nechrani zaujem spotrebitelov, ale svoje pripadne niekoho, kto na tom ziska priamo vyhody.
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX. XX
|
Pridané:
25.7.2018 11:06
Presne tak. Ešteže základná úroková sadzba centrálnej banky je priekazne vzorom aktu nezištnosti.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: KARTEL
|
Pridané:
26.7.2018 13:48
CELY TENTO "KAPITALIZMUS" JE AKOSI DIVNY
Ta iebla "zazracna" ruka trhu nie a nie fungovat...
Tak napriklad: porovnam par notasov zo stredne-vyssia trieda
HP Omen 17-an012 1VA75EA
1) Jun 2017 nastupna cena 1700E
2)nasledne to narastie +-50E 2-3mesiace
3) potom to pozvolne padne na 1570E September 2017 a drzi sa to na tejto cene
4) az do teraz kedy to zacne RAKETOVO rast na 1725E!!!
DALSI MSI GP72MVR 7RFX-642CZ
1)zacne na 1300E a raketovo skoci o +100 na 1400E Oktober2017
2) tam sa drzi par mesiacov a nsaled pozvolne "pada" na 1350E!
3) no potom z neznamych dovodov zacne cena zase rast 1380E takze ani po skoro rokou nepadne ani na startovaciu cenu!!
Pricom pri Asus GL703VM-GC050T je trend relativne v poriadku
1)startuje na 1400E a pozvolne za 8 mesiacov klesa na 1230E
Tak sa mi zda ze po prstoch mali predovsetkym dostat MSI a HP!
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: xyz.
|
Pridané:
27.7.2018 1:07
V Alze starý ASUS ROG G752VS (KBL)-BA263T cena 2059€ s DPH *akože* v zľave z 2529€. Vieš prečo v zľave z 2529€ ??? Pretože predtým v skutočnosti stál nejakých 1899€ a medzi tým ho zo dňa na deň zdraželi na tých 2529€, teda nárast ceny o asi 630€ z jedného dňa na druhý. Teraz ho po dlhom čase majú akože v zľave za tých 2059€ a je to stále viac než to bolo na začiatku. Otázka znie dokedy? Odpoveď: Dokým Alza nezruší zľavu a cena sa vyšplhá opäť na tých 2529€ ako pred "zľavou". Lenže keď si pozrieš aký je to notebook tak zistíš, že ak to bolo drahé na začiatku, dnes je to nepredajné aj keby to dávali hneď za tú cenu ako na začiatku, lebo je tam procesor o generácie starší než je dnes aktuálny a za tú cenu kúpiš model s novším. Alza a jej zázračná ruka trhu zeleného zmrda.
|
|
Re: msrpeh
Od: Hamster.
|
Pridané:
26.7.2018 7:52
Mojim záujmom, akože som uý nakúpil desiatky Intel CPU je predovšetkým kvalita týchto výrobkov. Nie za každú cenu čo najnižšia cena, lebo viď niektoré ich najnovšie laciné CPU, tenká základňa, kočičí zlato a podobne. Po takýchto šmejdoch ja ako spotrebiteľ naozaj netúžim!!!
|
|
Re: msrpeh
Od: ...
|
Pridané:
26.7.2018 8:05
Zvlastne, ze chces co najkvalitnejsiu prave najmenej poruchovu suciastku.
|
|
Re: msrpeh
Od: Hamster.
|
Pridané:
26.7.2018 8:29
No a? A nedávno sa tu koľké vzrušovali, že sa novým CPU prehýba základňa, že to vonkajšie zlátenie už hádam je len to "kočičí" zlato...
Ano, aj zdroj, či kvalita základoviek ma štve. Ale CPU je kľúčová súčiastka a asi aj najdrahšia v bežných aj nebežných PC.
Ani nie tak najkvalitnejšiu, ale už je čas zastaviť znižovanie kvality výrobkov.
|
|
Re: msrpeh
Od: ...
|
Pridané:
26.7.2018 9:26
Irelevantne. Co sa najskor poserie je na prvom mieste grafika, na druhom je to HDD, na tretom RAM s doskou, DVD mechanika a ak neratame pofiderne zdroje, ale len tie od normalnych vyrobcov, tak tie su predposledne a na uplnom chvoste je pripadne CPU. Odpalene CPU poznam len tie, kde to suviselo s chladicom a nie s CPU ako takym. Takze aky to mas problem s "kvalitou" u CPU?
|
|
Re: msrpeh
Od: Hamster.
|
Pridané:
26.7.2018 9:40
Kto tu hovorí o odpálení CPU? Píšem o tom, že mne ako zákazníkovi naďalej záleží na kvalite. Písal som ako spotrebiteľ svoj postoj, názor.
|
|
Re: msrpeh
Od: ...
|
Pridané:
26.7.2018 16:14
A ako sa prejavuje ta "nekvalita" podla teba ked ti ten CPU funguje? Z nicoho nic sa znizi takt? Alebo prestane pracovat jedno jadro? Alebo aky iny problem s tym akoze mas?
|
|
ničivý teoretik
Od: syntaxterrorX. XX
|
Pridané:
26.7.2018 8:33
Asi nejakým zvláštnym trikom zrátal, na čo je mu pri jej poruche dokonalá bezchybnosť všetkých zvyšných.
|
|
Re: msrpeh
Od: 5eter
|
Pridané:
25.7.2018 10:35
Ja pracujem pre Dell a robia to aj oni. Este sa chvalili na prezentacii, ze ked niekto podlieza ceny, tak ich za to potrestaju (prestanu im dodavat atd.)
|
|
Re: msrpeh
Od: personalny riaditel
|
Pridané:
25.7.2018 20:15
Pan Zrebec,
zastavte sa rano po hodinovu vypoved.
|
|
Re: msrpeh
Od: 5eter
|
Pridané:
26.7.2018 9:29
Pan riaditel, netrafili ste ani meno, ani oddelenie.
|
|
Re: msrpeh
Od: dj_v
|
Pridané:
26.7.2018 16:46
gdpr nepusti :)
|
|
Re: msrpeh
Od: Pan Zrebec
|
Pridané:
27.7.2018 1:12
Len na hodinu? A potom ma vezmete spät, nie?
|
|
Re: msrpeh
Od: qweasd
|
Pridané:
25.7.2018 14:10
Toto robi takmer kazda firma, pozri napr. Soda stream - vymena bombicky - vsade rovnaka, taka ako ju odporuca firma.
|
|
Re: msrpeh
Od: g9219082
|
Pridané:
26.7.2018 7:52
robi to aj slovnaft.
staci ist niekam za hranice a mas o 20centov lacnejsi benzin ako slovnaft, ktory ma CELOPLOSNE po CELOM SR na tisicinu eura rovnaku cenu, ale to ej fuk.
Asus, Philips, Pioneer, Denon & Marantz - idem im napisat mail, ze predam VSETKO co od nich uz vlastnim (nastatie nei vela, len strojcek na chlpy tusim) a bojkotujem ich do konca svojho zivota. Tak isto ako slovnaft.
|
|
Re: msrpeh
Od: ...
|
Pridané:
26.7.2018 8:09
Slovnaft je ale monopol narozdiel od tychto predajcov. Takze pokial nechces tankovat 3-4 rocne palivo zo statnych rezerv na benzinole a ekvivalent, pripadne este nieco horsie u domacich a druzstevnych expertov, ostava ti vyjst len za hranice - co nie je vzdy mozne.
Akurat este mala poznamka - uvedomujes si, ze vysoke ceny paliva mame vdaka nenazranemu statu a nie kvoli slovnaftu, ze?
|
|
Re: msrpeh
Od: g9219082
|
Pridané:
26.7.2018 10:38
viem ze je t kvoli statu a ficovi, ale nechcel som miesat politiku do toho, ale preco nie, bavime sa o FAKTOCH, ficiak co si buchal do prs ze znizi dan na PHM to nikdy nesplnil. ja mam pamat velmi dobru, preto tankujem 3000L paliva rok co rok za hranicami. a to mam hranice (pumpu od bydliska) 80km daleko!
|
|
Re: msrpeh
Od: ...
|
Pridané:
26.7.2018 16:24
Akurat nadavas na nejaky slovnaft v prvom prispevku a ten je az sekundarny dovod preco to tak je. Ak sa ti to nejakym sposobom oplati preco nie, avsak ak mas usetrit 0,2€/l pri spotrebe 6,5l/100km, tak len cesta hore dole je 10,4l paliva - hovorime o tom, ze to nemas po ceste, cize tankovat ides len kvoli tankovaniu. Co znamena, ze +/- co usetris na tankovani spalis jeho zbytocnym minanim kvoli dochadzaniu. Z ekonomickeho hladiska to vychadza zhruba narovnako, takze clovek by to robil len z principu, aby nedotoval tento stat. Avsak okrem toho zbytocne zasieras ovzdusie.
Ak mas tadial trasu pomaly kazdy tyzden, tak tankujes v ramci cesty - potom je to ina rec a da sa to chapat, lebo je to aj ekonomicke - akurat nemozes argumentovat, ze to mas AZ 80km, kedze je to irelevantne.
|
|
Re: msrpeh
Od: Veles
|
Pridané:
26.7.2018 9:41
Jo a to nie je pre vas zvlastne ze na celom uzemi mame od Slovnaftu rovnaku cenu, hoci rafineria je v BA?
|
|
Re: msrpeh
Od: g9219082
|
Pridané:
26.7.2018 10:39
dobry postreh
|
|
Re: msrpeh
Od: Hamster.
|
Pridané:
26.7.2018 10:45
Kupujte si čínsky benzín. Ak má váš motor pridlhú životnosť, isto ja takú mať nebude...
|
|
??????
Od: Ja som
|
Pridané:
25.7.2018 10:12
"Správanie, za ktoré bola spoločnosť pokutovaná, sa týkalo Nemecka a Francúzska za roky 2011 až 2014."
Takze "aktualne prebiehajuce veci" sa opat dozvieme az o par rokov.
Zozbieranie dokazoveho materialu, priprava obzaloby atd atd, zaberu cas.
|
|
Re: ??????
Od: baffiak
|
Pridané:
25.7.2018 10:42
asi tak nejak. sice teraz spolupracovali, dostali za to pokutu, pokute sa zasmiali a pokracuju v rovnakom spravani nadalej. pokial pokuty nebudu likvidacne, tak firmy ich zahrnu do nakladov a ziju dalej.
|
|
Re: ??????
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
25.7.2018 11:24
Len pozor aby výška rabatu nebola tak nízka, že by sa kamenným obchodom neoplatilo predávať.
Nie všetci nakupujúci chceme kupovať všetko cez internet.
|
|
Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: xyz.
|
Pridané:
25.7.2018 13:45
Všetci títo výrobcovia evidentne uprednostňujú predávanie svojich výrobkov prostredníctvom Alzy. Zelený zmrd si dá vysokohorskú prirážku na všetko a ak vôbec sledujú vývoj cien u konkurencie, tak len preto aby vlastné ceny dlhodobo udržovali ešte vyššie ako konkurencia. Keď majú tie reklamy že Masaker cien a podobne, mali by ľudí aj upozorňovať že masaker to síce je, ale zvyšovania cien.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: Asdf3
|
Pridané:
25.7.2018 16:33
Nemas dost inych obchodov? kludne to mozes kupit inde ak to ponukaju lacnejsie.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: xyz.
|
Pridané:
25.7.2018 17:57
Dobre a bývam na západnom Slovensku a keď si objednám komponenty na počítač niekde z východného Slovenska len preto aby som to mal lacnejšie a niečo sa pokazí potom budem všetko baliť a poštou posielať cez celú republiku na reklamáciu? Alza má výhodu rozhsahu pobočiek po celom Slovensku, takže netreba nič posielať, stačí zájsť na pobočku v mieste bydliska a reklamáciu vybaviť tam, ale ich ceny sú tak premrštené že je ťažko povedať čo sa oplatí viac. Inak povedané, nie je problém nájsť predajcu ktorý to isté ponúka lacnejšie, je problém nájsť predajcu ktorý to isté ponúka lacnejšie a nie je niekde na opačnom konci republiky.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: Asdf3
|
Pridané:
25.7.2018 18:28
Pobocka = sluzba navyse = vyssie naklady
Potom ale musis porovnavat porovnatelne. Je zbytocne nadavat na Alzu. Nenutia ta kupit to u nich, mozes aj inde.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: xyz.
|
Pridané:
25.7.2018 21:59
Tvoja rada za milión je ľuďom nápomocná asi ako jed. Zneužívajú svoje postavenie na Slovenskom trhu a ty im za to ešte tlieskaš. Alza tu má po celom Slovensku pomaly monopol, platia si drahé reklamy výrobkov za vysoké ceny v televízii a potom sa zrejme potrebujú vyhojiť na zákazníkoch. Jednoducho sú to pažravci, ak by si sledoval vývoj cien na ich stránke vedel by si že ich pre ich cenovú politiku nie je možné obhajovať, ale kľudne si ďalej obhajuj neobhájiteľné. Lenže robíš si medvediu službu, lebo nabudúce keď pôjdeš sám na nákup do Alzy tak možno sa na to budeš pozerať podstatne inak pri porovnaní cien s konkurenciou.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: Klon M6
|
Pridané:
25.7.2018 23:21
Ale nekecaj. Len chuj bude nakupovať v Alze!!!
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: ...
|
Pridané:
26.7.2018 6:07
Ale hovno, mas slobodu si vybrat kde chces nakupit. Alza ma svoje niektore retardovane praktiky, aj u niecoho vyssiu cenu, ale ponuka tiez sluzby, ktore iny predajcovia nie. Bud akceptujes, alebo nie. Ak nie, mas na vyber milion inych moznosti. A pokial sa ti nepaci nakupit "niekde z vychodu", lebo to a hento, tak dopice na co sa stazujes? A odporucam dostudovat pojmy ako monopol, lebo pouzivas slovicka, ktorym evidentne nerozumies.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: xyz.
|
Pridané:
26.7.2018 13:07
Á pán je zdá sa Alza expert osobne ktorý ohýba plechy pre skladaní PC a nevie zaručiť že komponenty objednané do zostavy ako nové budú skutočne nové a nie predtým používané. Koľko dostávaš za propagáciu?
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: Asdf3
|
Pridané:
26.7.2018 13:35
Snazil som sa len poukazat nato, ze preco na nich nadavas a zjavne u nich nadalej kupujes. Zijeme v dobe ked rozhoduje ponuka/dopyt. Ked u nich prestanu ludia nakupovat tak mozno znizia ceny alebo skrachuju alebo sa to niekam pohne. Nebranim Alzu, nemam dovod. Nakupim u nich len ked nieco naozaj rychlo chcem mat doma a oplati sa to u nich v porovnani s ostatnymi.
Ked chces radu, tak prichadza do uvahy moznost nakupit na tom inom obchode kde musis posielat na reklamacku. Ale ako casto reklamujes? Ja veru moc casto nie, ale to asi zavisi aj od toho kolko/co clovek kupuje.
Druha moznost je niektory kamenny obchod a s predajcom dohodnut cenu ak sa necha nalomit.
Osobne to riesim s kamaratom ktoremu poslem rovno naj cenu z obchodu, ze toto chcem a ci mi to vie dodat za tolko.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: ...
|
Pridané:
26.7.2018 16:31
Nie, len pan je svojpravny a nie je kokot, aby nadaval na cenu sluzby, ktoru nie je ochotny akceptovat a jeho predstava nie je taka, ze chce sluzby na urovni ale nechce akceptovat cenu. Rovnako nie je jeho predstava ze chce aj sluzbu zaroven za cenu toho garaznika z vychodu.
Naposledy som v alze kupil nejaky HW asi 2 roky dozadu, takze ma alzu uplne na salame. Ale priznam sa, ze nakupil som pred par tyzdnami u nich nejaku vonu do auta a podobne kraviny, lebo to bolo najpohodlnejsie a dokonca lacnejsie nez u original distributora. Tolko k tvojim hlboko filozofickym uvaham.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: xyz.
|
Pridané:
26.7.2018 18:59
Služby na úrovni v podobe ohnutých plechov a použitých komponentov namiesto nových? Pán je asi kokot keď toto považuje za služby na úrovni, ale pravda že nie je úroveň ako úroveň, keď to niekomu stačí tak nech sa nechá za takúto úroveň zodrať aj z kože. Mne však vadí že je málo alternatívnych predajcov v danej oblasti v ktorých by bolo možné kúpiť daný tovar lacnejšie bez toho aby som potom musel tovar posielať cez celú republiku v prípade reklamácií. Ty ak si svoje peniaze nevážiš je to tvoja vec, to však nemení nič na veci že Alza zneužíva svoje postavenie na trhu, to jest že majú pobočiek po celom Slovensku podstatne viac než konkurencia a tak si dovoľujú šklbať zákazníkov, ale prosím kľudne sa nechaj šklbať.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: ...
|
Pridané:
26.7.2018 19:37
Este raz, lebo mas problem s chapanim pisaneho textu - nepacia sa ti ceny a sluzby alzy, tak ju maj v pici. Kup odinakadial. Ak nechces nakupit odinakadial, lebo mas milion vyhovoriek a pozadujes aj tak sluzbu ako ma alza, tak mas dve moznosti - bud sa pojeb, alebo si otvor vlastny kram a ponukaj ludom to, co ti chyba. V opacnom pripade sa musis prisposobit podmienkam. Alzu mam na haku, pretoze kupujem veci v prevanzej vecsine odinakadial a neplacem v diskusiach nad cenou ani nad tym, ze to ide cez celu krajinu, alebo aj dve.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: xyz.
|
Pridané:
26.7.2018 22:13
Ty si písal mne a snažíš sa ma presviedčať o niečom na základe vlastného chápania toho čo som napísal ja, nie opačne. "V opačnom prípade sa musíš prispôsobiť podmienkam". Nie je to ironické napísať toto zrovna po tom ako si kilometrami textu bagatelizoval moje tvrdenie že nie je to tak jednoznačné s tou jednoduchosťou nákupu? Veď sám sebe odporuješ. Musieť sa prispôsobiť akýmsi podmienkam, teda robiť kompromisy nie je to isté ako kupovať pohodlne v podmienkach ktoré sú vytvorené tak aby človeku vyhovovali a nemusieť riešiť všetky pre a proti.
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: Asdf3
|
Pridané:
26.7.2018 20:32
Dovoluju si sklbat zakaznikov presne tolko kolko im zakaznici povolia sklbat. Bodka. Monopol zdaleka nie su. Trh s elektronikou je taky, ze ked zavru alzu tak na dalsi den sa mozno hned vyroja 2 konkurencne firmy. Vo vela mestach mas kamenne predajne. U nas je hned vedla vydajne alzy aj vydajna mall.sk
Uz sa trosku zamysli, ze ty tu kricis na nieco co je v poriadku. Alzu vie vyriesit trh. Ty u nich aj za svet chces nakupovat. Asi im ta reklama naozaj funguje a ich obchodna politika s pobockami taktiez. To, ze pobocka nieco stoji si neuvedomujes?
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: xyz.
|
Pridané:
26.7.2018 22:07
A to som myslel že stará známa formulka o tom že trh vyrieši všetko už vyšla z módy. No nič, tu je každý komentár márny, ale povedz mi. Nie je to do jedu keď na Veľkonočné sviatky nekúpiš ani teplé rožky?
|
|
Re: Nedá mi to, zase musím spomenúť Alzu...
Od: Asdf3
|
Pridané:
27.7.2018 16:57
Nie, aj pekari si zasluzia oddych. Bud si ich zamrazim a rozmrazim alebo si upeciem vlastne ked chcem moc rozky. Alebo sa prisposobim a nebudem jest rozky.
U nas je skor problem dostat kvalitne cerstve pecivo.
|
|
Skdkdkdjdj
Od: Gertrudo
|
Pridané:
26.7.2018 8:08
Takto to funguje aj pri bicykloch.
Vsetky eshopy plus minus rovnake ceny, a po dopyte cez mail bez problemov 10-15% vedia dat dole.
|