neprihlásený Štvrtok, 18. apríla 2024, dnes má meniny Valér
Nový Windows 10 má opäť problém, neinštalujte ho na niektorých Intel SSD

Značky: Windows 10SSDIntel

DSL.sk, 11.5.2018


Nová hlavná verzia Windows 10 1803 má opäť raz problém so stabilitou a spoľahlivosťou na časti legitímneho hardvéru.

Verzia sprístupnená na stiahnutie minulý týždeň a od utorka sa automaticky inštalujúca užívateľom má konkrétne problém na počítačoch s NVMe SSD diskami od Intelu dvoch modelových radov Intel SSD 600p a SSD Pro 6000p.

Informuje o tom samotný Microsoft, upozornil na to Tom's Hardware.

Príčiny problémov nie sú známe, v každom prípade podľa Microsoftu na "niektorých zariadeniach" s týmito SSD pri pokuse nainštalovať novú verziu 1803 známu tiež ako Windows 10 April 2018 Update môže prísť k pádu a po reštarte počítača k zobrazeniu UEFI obrazovky.

Odporúčaním je na PC s týmito SSD novú verziu neinštalovať a Microsoft podľa oznámenia pracuje na tom aby sa neinštalovala na nich ani automaticky. Zároveň samozrejme pracuje na oprave problému.

V prípade, že sa užívateľ dostal do problémov, je zatiaľ jediným odporúčaným riešením reinštalácia predchádzajúcej verzie 1709. Nie je ale jasné v akom stave zostane po týchto problémoch Windows a aké kroky konkrétne treba uskutočniť.

Problémy so stabilitou na niektorom hardvéri respektíve konfiguráciách mali viaceré nové verzie Windows 10. V minulosti sa už vyskytol aj špecifický problém s SSD, keď verzia Windows 10 1607 Anniversary Update z leta 2016 mohla zamŕzať ak bol systém inštalovaný na SSD disku ale "aplikácie a dáta" boli na inom disku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple


Diskusia:
                               
 

lol
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

žiadne, že lol. Mrkvosoft to počnúc Win8 sexuje stále viac a viac. S pracovným strojom ostávam na Win7, ak ma niečo prinúti ho opustiť idem do linuxu. W10 na mining mašine nejak prekusujem už pol roka...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

lol
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

windows 10 ma opet problem a ajtak linux nikto nechce? leda ten okliesteny ktory sa predava pod znackou android a ktory z celeho linuxu pouziva len kernel.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Linux je iba jadro ty Ballmer
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Plané reči. Tieto vyhrážky o prechode na Linux už počúvam 20 rokov. A miesto toho Linuxáci prechádzajú na Mac (podľa štatistík stackoverflow).
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

z mojej strany plané nie sú. Na domácich PC mám mint. Na pracovnom ma pri W7 drží autodesk, nakoľko linux náhrady nehovorím, že sú zlé, len problém je kompatibilita hlavne keď mi každú chvíľu posielajú dwgčko exportnuté z iného softu.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Drafsight je v pohode. Aj na Linuxe. S kompatibilitou ziaden problem
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ja som asi divny ajtak, na vsetkych produkcnych domacich PC mam W10 alebo 7, na tabletoch W10 alebo android. v podstate si pripadam medzi tolkymi linuxakmi ako tazky undergroud.
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Ked pominiem, ze stackoverflow nezdruzuje zrovna reprezentativnu vzorku pre globalnu pouzivanost OS (podla serveru kuchari.sk ma Windows 99,9 percenta),
tak statistiky Stackoverflow:
2013 - Windows 60, Linux 19, Mac 18
2014 - Windows 58, Linux 21, Mac 20
2015 - Windows 54, Linux 20, Mac 21
2016 - Windows 52, Linux 21, Mac 26
2017 ale neriesil OS ako taky
2018 - Windows 50, Linux 23, Mac 26.

Kde tam vidis prechod Linux - Mac?

Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Ja som mal win mozno 5 rokov, 10 rokov FreeBSD, 2 roky Linux a teraz aktualne najnovsi MAC firma mi dala ked som o neho poziadal :) ideal pre mna kombinacia unix a plus super UI :)
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ano je to super, ked mas rad zaviazane ruky a oci.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Tak, pre kazdeho "super UI" znamena zjavne nieco ine...
Napr. u mna to znamena super customizovatelost mojim potrebam a praci a ak to vyzera dobre, to je fajn bonus.
U Teba to zjavne znamena farebne ikony a moznost maximalne si farbu panela zo sivej na modru. Zvysok fasisticky nadikovane.
Hej, to super UI je celkom relativne...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Z modrej na sivu, nie naopak. Modra je default ;)

Pre mna napriklad dobre UI pre OS znamena, ze ustupi do pozadia, necha priestor pre aplikacie ktore pouzivam a nevyskakuju tam same picoviny, ktore si pytaju pozornost (vsak, Microsoft). Rovnako nepotrebujem milion nastavovatok na prestavovatka, ktore tiez iba na seba upozornuju a nutia nieco nastavoat, aby to ako tak decentne fungovalo.

Takze najlepsie UI: Gnome 3 a MacOS. Gnome 3 ma zlahka navrch, pretoze uplne vsetko funguje s klavesnicou, bez potreby mysi alebo touchpadu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja sa nepotrebujem bavkat s UI ja potrebujem robit a aby mi vsetko fungovalo a aby mi bezali unix tools :) preto hovorim pre mna ideal :) 90% nasich developerov vo firme sa rozhodlo pre MAC kvoli podobnym poziadavkam :) Nasa firma da na vyber cloveku co chce :) win, linux, mac :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak, len samé vyhrážky s Linuxom. Aj ja nesúhlasím s tým čo robí MS od Win 7, ale pokiaľ nebudem môcť bez problémov fungovať na Linuxe s Win aplikáciami (bez problémov zdôrazňujem, tak Linux kašlem. Samozrejme chcem mať aj to prostredie na aké som z Win zvyknutý, ale to podľa všetkého nie je problém a sú verzie Linuxu užívateľsky takmer identické ako Windows.

A takisto by ma zaujímalo ako je na tom Linux s osobnými údajmi a s aktualizáciami. Ak rovnako ako MS, vrátane sťaženého blokovania automatických aktualizácii, tak načo potom prechádzať z kaluže do blata, že.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Ak si fixovany na win aplikacie, tak na linux kasli.
Linux nie je len spolahlivy system, ale svojim sposobom aj filozofia. Takmer vsetko je tu OpenSource, spravidla vyvijane a udrziavane roky komunitou.

Co sa tyka osobnych udajov, jednak mas pristup do vsetkych zdrojakov a jednak nemam sajnu, kto akoze by ich mal zbierat a akoze vyhodnocovat, ked 90% veci je programovanych pre dobru vec, bez vidiny zisku.
Aktualizacie si nastavis ako potrebujes, instaluje sa vyhradne ked na to das suhlas (Ziadne natlaky, ze update odlozit maximalne na 4 hod a pod.) Dalsia vec je, vacsina updateov sa zaobide bez restartu. (Je bezne, ze na pracovnom desktope mam uptime aj 50 dni.)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

> kto akoze by ich mal zbierat a akoze vyhodnocovat

Čo tak ... Canonical Ltd.? https://tinyurl.com/gqjdr8a
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial chces Linux ako Windows zadarmo, tak na neho rychlo zabudni. Cakal by si dlho.

No a pokial by si chcel svoje aplikacie na Linuxe, uz si sa informoval u svojho dodavatela?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty sa možno vyhrážaš a niekto iný pomaly migruje. OS používam stále W7 ale všetky programy ktoré sa dajú tak sú free a bežia aj na linuxe. Čas ma zatiaľ extra netlačí a v budúcnosti bude prechod na linux menej "bolestný". Je tu síce malá šanca že ostanem pri woknách ale to by museli v makrofroste dostať rozum a prestať vyj*bávať so svojimi zákazníkmi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sympatizujem s Tvojim pristupom - kiez by tak uvazoval kazdy.
Totalne nerozumiem logike niektorych userov typu: "Stoji to sice za hovno, ale co uz, prisposobim sa".
Ako preco by mal user tolerovat takuto nespolahlivost?
Napr. win10 update: Mali sme velky skype call medzi viacerymi krajinami, kde sme za stolom riesili nejake podklady a zrazu tma. Restart a na monitore a instalacia nejakych sraciek. Podotykam, ze tam bezal konferencny hovor Skype for Business (od MS).
Ludia potrebuju pracovat a nie sa drbat s nekonecnymi failami MS.
Na sukromnom PC mam Xubuntu od casov DapperDrake, ale v zivote sa mi nestalo, ze by ma akokolvek obmedzil v praci.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Táhni.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

v práci myslíš prezeranie péčiek, že? lebo na nič iné to nie je. Newriešim serverovú platformu ale desktopovú. Nepustím si outlook , kalendáre , uctovnictvo, a o nejakú emuláciu nestojím.
MS má svoje muchy ale ktorý systém ich nemá? No na korporátne riešenie sa zdaleka nič nechytá !
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

This is not a bug, it is a feature.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. Entry-level NVMe SSD lem s Windows 10 problém priekazne nemajú.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

* Presne tak. Entry-level NVMe SSD len s Windows 10 problém priekazne nemajú.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

"Priekazne" si idiot - lieč sa včas...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Odporucat idiotovi robit nieco "včas" je mozne bud od urovne vzdelania Hawking+ alebo priekazne ani zdaleka nie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

priekazne sa bijú 2 backdoory
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

nepouziva ms na vyvoj git? s bisectom by commit mali vediet identifikovat do par hodin, ci?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ci, ce, cu, co.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Pridam este dalsie disky: Toshiba 1TB, Seagate 250 GB, WD Black 500 GB a takto by sme mohli pokracovat.
Po restarte totiz skonci Windows v bootovacej slucke. Zatial to nepreslo z testovanych 10 PC na 4. Z toho 2 boli rozdielne. Ostatnym som radsej odlozil aktualizacie na jun, kedze vacsie intervaly nie su mozne.
Dostat sa do restore modu: 3x nasilne prerusit restartom bootovanie Windowsu. To je co sa system?
Vo Win 10 April 2020 budem musiet uz asi 5x trieskat s PC o stol, aby sa to zaplo, kebo kazdy NTB bude mat v sebe povinne G-senzor.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Kontaktujte nás prosím na redakcia at dsl.sk
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tak som skusil aj ja. Aktualizacia z 1703 na 1803 (teda skok o dve verzie) na Toshiba 500GB - islo vsetko hladko.

Aktualizacie sa sice odlozit daju len o mesiac, ale to sa instaluju len aktualizacie v ramci verzie. Akonahle na teba pride "rad" na aktualizaciu verzie (co trva niekedy aj rok) tak sa Windows opyta ci moze a ked nie tak naplanujes kedy.

Co sa tyka restore mod:
1) Staci nabehnut z DVD/USB instalacky Windows a dat opravit - mas "restore" mod
2) Staci po instalacii proaktivne zapnut klasicke F8 boot menu:
Bcdedit.exe /set {current} bootmenupolicy legacy

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja som predvčerom kúpil nový NTB Lenovo s SSD. Ten sa hneď aktualizoval verzie 1703 na 1803. Po pripojení LAN u zákazníka som si všimol, že sieťová karta hoci je pripojená do GB switchu beží iba v režime 100Mb. Nemal som veľa času to riešiť ale zatiaľ sa mi nepodarilo to rozchodiť na 1Gb.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Že od Dallasu ide po Pošte pre teba o najdojímavejší príbeh je priekazne neoddiskutovateľné.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Na Home edicii je super to, ze sa to instaluje same a neda sa to zakazat. Pravdepodobne kvoli antiviraku sa mi 1803 snazila nainstalovat asi 2 tyzdne a vzdy neuspasne, bez nejakeho upozornenia (okrem 'failed' v update history) Vysledkom bolo, ze mi cely cas chrastil disk a zakazdym sa to zrejme stahovalo odznova. Ked som si vsimol, ze mam stale 1709, tak som zacal patrat a po odinstalovani antiviraku (jedno z odporucani) to nakoniec zbehlo. Nejaky ten youtuber by si to ani nemusel vsimnut
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A ktora verzia akeho antiviraku to bola?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aky ativirak??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Avira free
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som pred pár dňami nahadzoval tú poslednú desiatku na nový stroj s SSD NVMe Kingston KC 1000. Nová čistá inštalácia prebehla bez závad - našťastie. I tak W10 považujem za jednu veľkú závadu/záhadu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

jj, zavadu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mám skúr otázku, že načo taký obludný systém vôbec vypustili do sveta!
Kaď ešte ani tento OS nevie poriadne obsluhovať "C" stavy procesorov Intel.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mám 600p, verzia firmvéru PSF121C a nemám zatiaľ žiadny problém ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nemôžem si pomôcť, ale toľko problémov a riešenie je úplne jednoduché. Stačí, aby MS zrušil u home vezie tie absurdné povinné inštalácie a je po probléme. Tento ich krok imho doteraz fakt nechápem, hlavne pri SP každého pol roka. Na w7 bol 1 SP čo im ľudia kritizovali. Tak si asi povedali, že im to vynahradia aj za staré widle a budú to tlačiť 2x za rok..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

akurat wifi mi padalo ale preinstaloval driver a zatial drzi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne sa po update na novu verziu tak spomalil NB (a to mam ssd disk a 10 GB RAM), ze slapal pomalsie ako ked som mal klasicky disk a 4GB RAM - riesenie: vratila som sa k predchadzajucej verziia nema problema - slape ako "babkin kulomet"
Odpovedať Hodnotiť:
 

HLAVA 22

"Odporúčaním je na PC s týmito SSD novú verziu neinštalovať"

a co ak uz tam winsrot 10 je?

Windows 10 - nemoznost vypnut aktualizaicee :D

Este ze sa Bill zbavil vsetkych svojich akcii v microsrote - asi tusil v aka sracka bude novy winsrot 10
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Chlapci, a to vas este bavi - vecne aktualizovat, opravovat a reinstalovat? Fakt nepoznate ine moznosti?

Win je uz niekolko rokov system iba pre lamy, co potrebuju hrat niektore neportovane hry. Aj CAD, aj firemne IS, Adobe, aj kalendare aj .... milion inych veci bezi bud pod MAC alebo Lin - staci si iba vybrat.

Opravovat Win zufalcom uz bude iba za blbostny priplatok.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. To je hned vidiet, kto kupuje os na robotu a kto priekazne neni taky velky.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

S usmevom tu citam komenty chlapcov, co toho v praxi tak vela nezazili. Pozrite si korporatne appky, embedded systemy a sw pre vyrobne masiny a potom pochopite preco Win tak skoro nepadne. Ano na W10 je dost toho na houby, ale ak mas robit kopec veci pre viacerych zakaznikov, je lepsie mat jednu platformu........Btw, preco MS minuly rok vydal kriticku zaplatu na WinXP ked tri roky nedal? Lebo za tu dieru v OS by ich pol vyrobneho sveta umlatilo capicami.....
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár