neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Rýchlosť DSL na Slovensku sa od piatka výrazne zvýši, až na 80 Mbps

Najvyššia ponúkaná rýchlosť pripojenia technológiou DSL sa od piatka 1. apríla na Slovensku výrazne zvýši, pri sťahovaní z 50 Mbps až na 80 Mbps a pri odosielaní dát z 5 Mbps na 8 Mbps. Vyplýva to z nového cenníka aj veľkoobchodnej ponuky operátora Slovak Telekom, prevádzkovateľa národnej pevnej telefónnej siete. Vyššiu rýchlosť budú zrejme mať k dispozícii aj zákazníci ostatných operátorov.

Značky: VDSLDSLSlovenskoSlovak TelekomOrange

DSL.sk, 30.3.2016


Najvyššia ponúkaná rýchlosť pripojenia technológiou DSL sa od piatka 1. apríla na Slovensku výrazne zvýši.

Slovak Telekom, prevádzkovateľ národnej pevnej telefónnej siete, totiž od tohto dátumu podľa svojej tarify aj veľkoobchodnej ponuky zvýši rýchlosť najvyššieho programu ponúkaného cez DSL.

80 Mbps Magio Internet XL

Najvyšší najrýchlejší program je samozrejme k dispozícii pre zákazníkov využívajúcich pripojenie novšou verziou DSL štandardu, VDSL2. Telekom ho má vo svojej maloobchodnej ponuke pod označením Magio Internet XL.

Program mal doteraz rýchlosť 50 Mbps pri sťahovaní a 5 Mbps pri odosielaní dát, po novom to bude 80 Mbps / 8 Mbps.


Ilustračný obrázok, VDSL2 router Asus DSL-AC52U, kliknite pre zväčšenie (foto: Asus)



Operátor k výraznému zrýchleniu pristupuje po tom, ako od januára začal aj pri pripojení cez štandard VDSL uplatňovať mesačný limit FUP na množstvo prenesených dát.

Ten aj po zrýchlení zostáva zachovaný na 300 GB prenesených dát, s následným spomalením na 256 Kbps / 128 Kbps.

ProgramADSL
rýchlosť (Mbps)
VDSL
do 31.3.
VDSL
od 1.4.
ADSL a VDSL
FUP (GB)
Magio Internet XL10 / 150 / 580 / 8300
Magio Internet L5 / 0.520 / 220 / 2300
Magio Internet M2 / 0.54 / 0.54 / 0.5300

Ponuka programov pevného pripojenia k Internetu cez DSL / VDSL Slovak Telekomu



Pri spustení VDSL avizoval Slovak Telekom možnosť využívať novší štandard VDSL2 oproti predchádzajúcemu ADSL2+ pri vzdialenosti maximálne 700 metrov od ústredne, podmienkou je samozrejme tiež podpora VDSL2 na danej ústredni a dostupnosť môžu ovplyvniť aj individuálne podmienky. Či bude 80 Mbps pripojenie vo všeobecnosti vyžadovať bližšiu vzdialenosť od ústredne zisťujeme.

Či operátor automaticky zvýši aj všetkým existujúcim zákazníkom Internet XL rýchlosti hneď od 1. apríla a či bude pre nových zákazníkov program ponúkaný s rovnakou cenou ako doteraz zisťujeme.

Rýchlosti ostatných DSL a VDSL programov Telekomu zostávajú podľa tarify nezmenené.

Ostatní operátori

Slovak Telekom je ako operátor s dominantným postavením povinný svoju pevnú sieť prenajímať ostatným telekomunikačným operátorom, vrátane možnosti pre týchto operátorov poskytovať DSL pripojenie.

Podľa novej referenčnej ponuky pre túto veľkoobchodnú spoluprácu budú hneď od 1. apríla nové vyššie rýchlosti dostupné aj ostatným operátorom ponúkajúcim DSL cez sieť Telekomu, keď sa na 80 Mbps / 8 Mbps zvýšia rýchlosti veľkoobchodných programov VDSL Partner TP H, Naked H, TP 6, Naked 6.

Kedy a akým spôsobom ostatní operátori zapracujú nové rýchlosti do svojej ponuky a prípadne kedy automaticky zvýšia rýchlosti existujúcim zákazníkom zisťujeme.


      Zdieľaj na Twitteri


Aká rýchlosť pripojenia k Internetu by Vám v súčasnosti doma postačovala respektíve postačuje k plnej spokojnosti? (hlasov: 800)

2 Mbps      1%
5 Mbps      5%
10 Mbps      9%
20 Mbps      28%
50 Mbps      20%
100 Mbps      23%
200 Mbps      3%
500 Mbps      3%
1 Gbps a viac      8%


Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál


Diskusia:
                               
 

tak vlastne ADSL sa nezvyšuje ani VDSL, zvyšuje sa len najvyšší program ... takže zase 95% zákazníkov DSL splaslo naprázno.

Už som sa zľakol, že zvýšia porkytie VDSL alebo úplne nahradia ADSL VDSlkom ... ale kdeže, len niečo zbytočné teoretické ....

Kladne hodnotím, že v najrýchlejšom programe sa už upload akotak približuje použiteľným 10mbit v dnešnej dobe cloudu ...

Tiež je super pomer 10/1 (ADSL) VS 80/8 ... a zákazník platí za to isté 8x viac len preto, že Telekom neinvestuje do VDSL.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

"Ja neviem, hlavne aby bolo dobre..."
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Ako daleko je z dobra k plnej spokojnosti?
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

operatori su ako dealeri drog, vedia ze ludia potrebuju internet a vdaka malej konkurencii si mozu dovolit ponukat stale rovnako nekvalitnu drogu
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Malej konkurencii? Co hulis? Ked uz na Slovensku je mala konkurencia, tak neviem....
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ano, na sidliskach miest, vsade inde je to bieda (neratam konkurenciu typu mikrovlnkove wifi pripojenie, ked zafuka si v prdeli)
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Prosimta, to mozno platilo pred 10-15 rokmi, ked wifi zacinalo a ludia si robili anteny z plechoviek od Coly :)
V dnesnej dobe viem cez bezdrotove technologie stabilne prenasat 1 a viac Gigabitov.. Zakaznici maju min 6x rychlejsie pripojenie o polovicu nizsi ping, ako im je schopny ponuknut telekom na starych socialistickych kabloch cez (x)DSL.. Ziaden vietor ani dazd tomu nejako zasadne nevadi.. Zazil som uz situaciu, ze pocas prietrze telekomu niekde strhlo kable a zakaznici bolo 4 dni bez Internetu. Ale moji zakaznici bez problemov surfovali bez vypadku..
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ja mam urobeny sukromny p2p spoj na 5GHz cca na 1km a v pohode to prenasa 100mbit tam aj spat, ping pod 1ms, takze tie casy su uz prec. A to su lacne consumer UBNT anteny dokopy za 100eur.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Keby to tak je aj u nas hned menim DSL :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No, ale je rozdiel medzi p2p, a ked sa na jedno AP pripoji n klientov. Tam uz vela zalezi kolko do toho ISP investuje do HW a kolko klientov napoji. Samozrejme cim viac klientov na jednom AP tym horsie. To je podla mna hlavny dovod preco je mienka o wifi pripojeni taka aka je. Je to skor vina ISP ako technologie samotnej. Napr. UBNT ponuka AirFiber5, co zvlada na 100km viac ako gigabit. Len to uz nestoji 5 korun...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To su len marketingove blaboly.. :)
na 100km u nas urcite neurobis 1Gbit/s spoj na AF5.. A uz vobec nie 1Gbit/s FD.. tak max na nejakych 10km.. vsetko dlhsie je uz mimo povolene limity
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Hej ked zadrbes cele 5G pasmo , tak mozno ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

opravim ta.. prenasa to 100Mbit/s tam a 100Mbit/s naspat.. nie 100Mbit tam aj spat... to urcite nezvladne :)
Ak neveris skus si simultanne prenasat velke mnozstvo dat oboma smermi a uvidis, ze to pojde tak nanajvys 60Mbit/s
100Mbit/s FD sa da az na AC radiach a tie uz nie su za 100 EUR dokopy :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ked je wifi pausalne nahovno, tak co potom 4G? Tam sa znasilnuju jeden-dva 10 az 20Mhz kanaly pre jedno velke pokrytie.
A ked mas to slavne DSL, ktore mimochodom najme na dedinach vypadava, ked zaprsi (hadaj preco :) ), tak cez co sa doma pripajas? Zeby tiez cez wifi, ktore je podla teba nepouzitelne? 95% ludi sa v konecnom dosledku pripaja cez wifi, ci uz maju optiku,DSL alebo wifi...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Problem ADSL vs VDSL je v podstate to, ze VDSL technologia je este citlivejsia na kvalitne vedenie a vzdialenost od pripojneho bodu ("ustredne"). Ak je ucastnik DO vzdialenosti 700-800 metrov od pripojneho bodu ("ustredne"), tak VDSL este dava zmysel. Tych 700-800metrov sa mysli dlzka vedenia, nie fyzicky vyskyt klienta ;-)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ano, na tom som prisiel asi pred rokom, ked som si myslel, ze som pohodlne v ramci pokrytia VDSL, ale prisiel technik, pomeral a povedal, ze na VDSL mozeme zabudnut.
Do troch dni potom bolo ADSL vymenenie za Swan 4G s 40-nasobnou (realnou) rychlostou uploadu, trojnasobnou rychlostou downloadu a trojnasobne nizsou cenou. Akurat som musel investovat do 4G routeru, ale investicia sa vratila v priebehu 11 mesiacov.
Len sa trocha obavam, ake podmienky Swan vymysli po januari 2017, kedze zmluva je len na dobu urcitu.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

To je pekné, pokiaľ ti až tak nezáleží na pingu, však.... (ale to sa vo všeobecnosti týka všetkých 4G pripojení, nie len tej od Labudu...)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pinguje to v desiatkach ms. Používateľský komfort oproti DSL je neporovnateľne vyšší. Rozdiel je doslova očividný.
Bohužiaľ, tak ako pri DSL, aj pri 4G pozorujeme výpadky internetu, zhruba 1-2 týždenne. Vždy pomôže reštart,takže možno je problém v zariadeniach (modem-router), ale to neviem posúdiť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v skratke.. Deutsche telekom by musel investovat na Slovensku.. co sa mu nehce... ryzuje na starej kabelazi...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Tych 700-800 si trosku prestrelil je to maximalne 500 metrov a aj to uz mozes mat vypadky.Tiez som niejakych 500 od ustredne a na 50 mega som mal vypadky a s technikom sme sa bavili ze to niekedy nejde dobre ani pod 500 metrov.Tych 700-800 metrov je uz nerealnych ani dobra linka by to asi nezvladala.Mne ukazuje router maximalku 73 Mbit takze to bude minimum ludi co si tu rychlost budu moct dovolit nechat.Kazdemu budu znizovat profily aby im to islo.Skorej ma stve ze sa nezvisovala rychlost aj pri nizsom programe aspon na 30/3.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja som cca 700 metrov od ustredne (posty) a 50Mbit mi ide vcelku stabilne uz pol roka. zalezi od vedenia. a aj toho domaceho, nedavajte vdsl na tenke dlhe klasicke telefonne dvojlinky. ak treba doma dlhsie vedenie, tak na cat5e ci podobny kabel a na modro/modro-biely drat nacvaknut konektory. urcite nie na 10 metrov telefonny kabel.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Aj mne islo niejaky cas 50/5 v pohode ale potom to zacalo vypadavat.Este sa netreba tesit vsetko sa moze zmenit.Najskor som mal male vypadky len v noci a potom to zacalo aj cez den a ked ich bude viac tak ti system automaticky stlaci profil na niejakych 36 mbit.Potom uz len otravne reklamacie a nakoniec som si dal 20 mbit program nech mam pokoj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

od 1. aprila...
a v parlamentom bufete pojdu ceny hore, ako je vazeny priemer cien tovarov na Slovensku
Odpovedať Hodnotiť:
 

VDSL 2 dáva zmysel presne ako píšeš, ak je takáto dĺžka, ale aj to ti môžu dať redukovaný profil .... mám VDSL 50/5 od Telekomu a max. po kábli to ide 36/3 ... ale na dedinke nič lepšie asi nie je ...

Niečo mimo tému, pozná / používa niekto VDSL2 so spojenými dvojlinkami ?


Odpovedať Hodnotiť:
 

"Najvyššia ponúkaná rýchlosť pripojenia technológiou DSL sa od piatka 1. apríla na Slovensku výrazne zvýši."

Vedel som že v tom bude nejaký háčik, ale že až taký obrovský háčisko ako predčasný 1. aprílový žart som netušil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak tak, namiesto "Rýchlosť DSL na Slovensku sa od piatka výrazne zvýši, až na 80 Mbps" by sa clanok mal volat "Rychlost najdrahsieho VDSL spojenia sa zvysi".
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Z ponuky velkoobchodnych DSL programov ma zaujali programy: Naked H a Naked 6. To akoze je v cene aj nejaka sporo odeta mlada dama?
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

nie. stary chlpaty dedo.
Na co ty uz dokazes mysliet pri hocijekej teme ...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

však ma tých úžasných 80Mb/s bude musieť sedieť klient hneď za dverami ústredne....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V MURICE ustredna sedi za tebou :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dostupnost VDSL je zavisla na stave vedenia, niekde to nejde ani pri ustredni, inde sa da aj na pol kilometra, som zvedavy ci to zdvihnu plosne vsetkym :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zrejme to bude samo v podmienkach, to o FUP-ku, no nie je klamlivou reklamou, ak tam vsade svieti - bez upozornenie na FUP veta:
"Bez časových a dátových obmedzení"
???
alebo
"neobmedzený internet"
???
Vyzyvam redakciu DSL na marny boj - nech poda na prisl. urad staznost o zavadzanie zakaznika.
V justicii sa bude pripad potom tradovat pod oznacenim "DSL vs. neobmedzene DSL" :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale ved on je datovo aj casovo neobmedzeny... Aj ked prenesies cez 300GB, internet ti nevypnu.. pojde dalej bez casoveho a datoveho obmedzenia.. len rychlost bude nizsia :)))
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Sorry, mas pravdu. :)

Viem, ze to nie je nova vec, riesilo sa to, tak ma ospravedln, minule 4 dni som mal zvysenu teplotu (no nie DSL).
:-)

Kazdemu rychlejsi net a kvety nie v kancli, ale tam, kam patria - nechat na lúke treba.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prvy april :-)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

300gb fup je trapny uz pri 10mbps pri 80 to je novy level k*k*tizmu
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tiež nechápem ten limit, keďže pri tej rýchlosti ho prekročíš za menej ako 10 hodín.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Pokial stahujes a linka je na strope. Lenze toto bezne nerobi 99% ludi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Silná pravda.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Limit 300GB hovori o tom, ze je uplne zbytocne si platit program vyssi ako 5Mb/s. Clovek "tu plnu" rychlost nema sancu vobec vyuzit. Pri rychlosti 5Mb/s staci 6 dni a je po zabave. Pri rychlosti 10MB/s zabava konci po 3 dnoch. Pri 20MB/s to uz nema zmysel ani pocitat. Preco potom priplacat sumu navyse oproti 5MB/s za 30 dni, ked uz po 3 je ta "super rychlost" prec? Asi iba preto, aby mal dobry pocet, ze ju ma, aj ked ju nemoze realne pouzit :D
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Je dobré písať rýchlosť ako kbps alebo Mbps. Teda v bitoch za sekundu, nie bajtoch. To dosť zavádza. Ďalej nie každý sťahuje ako somár 24 hodín nonstop v kuse. A nie každý má kvalitu signálu v byte takú, aby sa dali dosiahnuť v úvode spomínané čísla. To má málokto také šťastie na takú kvalitnú linku. Aj od nekvalitných a netienených mnohomotrových šnúriek po byte(od prípojky) dosť degraduje linku...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

... ano, len potom sa mu neoplati priplacat si nieco lepsie ako 5Mbps a naletiet na "reklamny trik" s nekonecnou rychlostou (obmedzenou na 300G, ktore vlastne nepotrebujes).
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Akože nie? Nie každý vyčerpe limit.
A s Download-om ide aj Upload...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

hmm, to ved tak, ze ak nevycerpas (pozri prepocet vyssie) 300GB za tri dni (aj keby si to natiahol na 18dni - pouzivanie internetu 4h denne), tak nie si schopny vyuzit pri svojom pouzivani rychlost 10Mbps. Ked ju nie si schopny vyuzit, tak naco za nu platis? Provider sa z teba tesi, pretoze platis za nieco, co nie si schopny vyuzit ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo to ako rozmýšľaš???
Kto tu hovorí o dennom závisláctve? Proste mám skôr niečo porobené. A s Downloadom zvašujú vždy aj Upload a ten je pre mňa často dôležitejší. 300GB nepotrebujem sťahovať. Sem tam nejaké 700-4000MB iso obrazy a inak bežné robotky.
Množstvo ľudí sa nepozerá na problematiku tak zaslepene ako Ty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zarátava sa tam aj IPTV, ako napr. NETFLIX? Pri full HD Netflix uvádza priemerne 3GB - hodinu. U nás sa bežne pozerá na 2 zariadeniach (deti a dospelí) súčasne, priemerne 2 hodiny denne = 12GB za deň, to by bol FUP, aj bez akéhokoľvek ďaľšieho používania vyčerpaný ešte pre koncom mesiaca...
Nehovorím o používaní cloudu, Youtube a bežné browsovanie - to mi vychádza, tak, že po 2 týždňoch priemernej konzumácie je koniec???
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Netflix NIE je IPTV v zmysle STANDARDNE poskytovanej sluzby od lokalneho ISP. Takze ANO, data su zapocitavane do prenesenych dat ako keby si tahal "hocico ine" z internetu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A prečo asi tak zaviedli FUP?
Práve preto aby obmedzili konkurenciu voči svojim IPTV produktom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pytam sa, ako je mozne, ze v Nemecku maju uz len aDSL 16/1,1 Mbps; v CR O2 to same...
Len u nas sme sa zasekli na 5/10Mbps.. *priplatkovo za speci podmienok 20/1Mbps??
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

A prečo Albánci nezarábajú toľko ako Švajčiari, nechápem, však to svet nevidel, vole!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

test pokrytia Orange:
Ľutujeme, na zadanej adrese nie sú momentálne dostupné žiadne služby pevného internetu.

debilkovia... a za co im platim fakturu :D
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

300GB :D vtip roka raz mesacne mam full geo backup a len to je 300+, telekom by sa mal spametat na jeden strane mam 100/100=20eur a na druhej 250/250=30eur bez FUP, akceptujem rychlostny limit danej technologie ale nie FUP v roku 2016, clovek nemusi byt ani pornoholik staci domacnost kde fici iptv + youtube a 300GB padne za 2 tyzdne, my doma ficime 4k ,homecloud a nam by 300GB nestacilo ani na tyzden hadam, lutujem ludi co musia vyuzivat telekom lebo nemaju inu moznost
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

vacsina ludi po 12stach su radi ked pridu z roboty pozru pečko v 360p a idu spat
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

presne tak, v 2016 by som cakal ze fupka sa stratia, ono treba nie ludi obmedzovat ale ich zisky, lebo iba ked budu investovat do kvalitneho pripojenia maju sancu do buducna, inak ludia budu furt hladat ine riesenia a potom budu plakat a prepustat lebo im klesnu zisky. v dobe kde je jedno akeho mas operatora ked volas za napr. 30 eur mesacne kolko chces a do ktorej kolvek siete, kde su optiky neobmedzene a dokonca na 1 Gbps tak mi ten fup pride strasne smiesny. Hlavne ze mame lte :) O2 co ponuka tablet a internet mini za 9 eur mesacne ma odpalil, 1 GB dat za mesiac za 9 eur? to asi prisli s inej planety, vsak len na youtube videa v hd maju viac, to uz co su na praskoch?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ked hovorite o FUB 300GB precitajte si poriadne cely cennik a porozmyslajte.
Pri domacich programoch je agregacia 1:55. Co to znamena? ze 55 ludi co ma povedzme 50Mbit internet bezi dokopy cez 50Mbit vonkajsiu konektivitu. Alebo si fakt myslite ze je ta linka len pre vas?

A teraz ratajme. Vonkajsia konektivita 50Mbit/s, to je 527GB/den, 15820 GB/mesiac. Lenze toto pri danej agregacii 1:55 maju spolu 55 zakaznici. Podel mesacne teoreticke maximum 55 zakaznikmi a co dostanes? 287 GB.

Dostavas teda to za co si platis.
Ak chces viac, objednaj si jeden z firemnych programov, tam mas mensie agregacie, mozno aj neobmedzene data. Aha, len to uz nie je za par korun.
Ak by nemol nejaky limit, tak pri agregovanych linkach by par pubertakov vytazilo linky tak, ze my ostatni by sme mali net nepouzitelny.

Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

ved doteraz nebolo FUPKO ty tupelo a islo to, ide len o to ze z adsl/vdsl sa uz neda vytazit viac, tak chcu prepnut moderne domacnosti do vyssich, kludne aj firemnych programov, tych co si browsuju facabook, ti nech platia za FUP aj 20€/mesacne, ved im to aj tak netreba.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

FUP na DSL telekom mal aj doteraz. Mal ho uvedeny aj pre VDSK od zaciatku, len oddaloval jeho aplikaciu.
Mozno na zaciatku, ked mali na VDSL malo zakaznikov a skusali co da siet, ale zjavne s rozsirenim technologie tu vinimku museli zrusit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ze az takto si vychova telekom svoje ovce, neschopnost dodat kvalitne pripojenie zamaskuje do agregacie + FUP ktore mu zakaznik nie len ze zozerie ale este ho aj obranuje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ty ovco, mozes si zalozit firmu, spravit providera a potom mi za par eur prenajat gigabit. neviem naco tu pisem, naivne decka sa tu stazuju, nic nevedia o technologii a bussinese a ked sa im snazi clovek nieco vysvetlit, tak su este zasrani jedni pridrzli.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zasranovi si plaval v semenikoch ty nedonosenec, mam firmu a nie jednu, ty nerob kazen o biznise nikomu lebo trepes, si na konci retazca a nariekas ze vsetko to hovno ti pada rovno na hlavu, tomu hovoris podnikanie? Jasny priklad tvojej neschopnosti si uviedol hned na zaciatku, iny vedia poskytnut 1Gbit za par eur len ty si ten nestastny "podnikatel" ktory to nevie, to ze si blbec co nakupuje draho je len a len tvoj problem, mne bezi po firmach (5 fyzickych) geo-replikacia mesacne na par TB z toho 3 ISP su lokalny a 2 celonarodny a platim par supov, do prichodu IPTV nebol problem ani s telekomom to len uplne nahodou sli v priebehu par mesiacov na tvoju big biznis uroven ked musia riesit FUP.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mozes poradit kde kupime 1Gbit/s za par supov? mesacny traffic mame okolo 120-150 TB... vopred dakujem.. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Google
Odpovedať Hodnotiť:
 

google nic take nenasiel, preto sa pytam toho nado mnou kde na to chodi..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď načo by aj hľadal, keď má svoje Google Fiber.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ja som napisal do google a hned mi vyhodilo ako prve ze antik ma 1 gigovu linku, asi nevies hladat a v tom pripade ti nepomoze ani google, skus este raz pohladat a najdes ich viac aj na zapadnom slovensku mas 1 gigovu linku cize neviem, asi budes nesvojpravny alebo decko co nevie hladat a chce len vrtat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

gigabit za par eur ma dostal...to, ze to niekto ponuka, neznamena, ze sa mu to aj oplati. Bezne optiky co su unas idu pod cenu len kvoli tomu aby mala firma zakaznika. Ludia chcu platit 10€ za neobmedzeny net na ktorom pozru par veci na youtube a nejaky facebook a na to im staci 5-10Mbit rychlost. Optika stala 20€ a viac...zrazu zistili, ze ved treba dat pod cenu a ziskaju aj facebookoveho zakaznika ktory aj tak nic neprese a bude mat rychlost 100Mbit+ a zaroven tento zakaznik nebude zakaznikom nejakeho lokalneho isp. Ta cena vsak neodraza naklady. Som zvedavy za kolko by sa ti zaplatil zakaznik pripojeny optikou s poplatkom 10€ mesacne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale aj ti ini maju fup len o tom nevies. Kazdy ma fup, inak by si nemohol mat 100vky Mbit za take ceny ake su. Uz to pochop, ked chces kupovat v tesku parky za 2€, tak vnich maso nebude, lebo len to maso stoji viac ako 2€!
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsak presne to pises co ja tvrdim stale, orange dsl nemal fup telekom mal, teraz maju uz obaja, ja pisem ze kazdy chce mat neomezeny internet aj ludia co len chodia na facebook a ine stranky, aby bolo jedno ci prenesies 1 GB alebo 500 GB, aby nik neriesil ze este par MB a mam fupko. Pisem ze technologie su niekde inde a je smiesne mat fupka, len keby chceli investovat a nie natiahnut optiku do miest za lacne peniaze a ostatny maju smolu a na dsl budu fungovat s fupkom. Ja som presiahol iba raz u telekomu data ked bolo 240 GB na mesiac za 6 rokov, ani teraz zatial 300 GB nepresiahnem ale vadi mi to fup, lebo co ked raz? a potom budem cakat zas do dalsieho mesiaca ako debil. Mne uplne vadia mobilne data tie nizke fupka mam namysli 1 GB na mesiac, co pri lte a pozerani youtube hd mas za par hodin precerpane. Píšem že je zbytocne zvysovat rychlost na lte ked je tak nizko omezeny fupkom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

btw, nedavno mi vymenili router pretoze na tom uzasnom ADB3212 mi blbla wifi.
Dali mi novy nejaky ZTE II, tiez ADB vyrobca ale, vo webinterface ma pri statuse linky (tam kde su utlm , odstup signal/sum, atd) je aj maximalna mozna rychlost. Hodnota sa meni skoro pri kazdom refreshi +- par kbitov. To podstatne je ze mi tam ukazuje 85-86 Mb.
Mimichodom ten router vyzera byt o dost stabilnejsi ako ten nepodarok 3212.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Za prvé ZTE je čínsky výrobca nie ADB. ADB su Poliaci. A za druhé 85 Mbit je le horná hranica linky , čiže max priepustnosť , ale 80 Mbit profil bez vektoringu ti nenastavia. musí tam byt rezerva väčšia ako 5 Mbit a samozrejme aj dobre parametre linky . S Vektoringom a iným zariadením ako to ZTE by to snáď šlo, možno redukovaná 80tka ale šlo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlapci z NDR by mali zakaufovať VDSL2 karty do RACKov, týchto 80Mbit/8Mbit je 99% telekom zákazníkom platné ako mŕtvemu spacák
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne zriadili VDSL 20/2, vraj max. mozne co mi mozu cez DSL ponuknut a v nastaveniach routera ZTE II mi svieti max. mozna rychlost linky cca. 70Mbit, tak kde je pravda???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teoretická maximálka a reálna maximálna rýchlosť, pri ktorej nepadá spojenie, sú dve rôzne veci.. Preto sa tu bavíme o vzdialenosti od ústredne. Čím ďalej, tým nižšia rýchlosť..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mna odpalkovali, si nad 700m (real som si dal zistit 854m) a hotovo. Teoreticku mam 36mbit, takze aspon tych 20/2 osm chcel od nich. Ale v nasej deidne je luxus uz aj obycajne dsl, novi susedia nedostanu ani to, plna ustredna....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ee, v tej rychlosti, co ti vypise modem, je uz aj SNR margin, takze to mozes brat docela dobry odhad.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dobre som si pamätal 20/2. Akurát pozerám nastavenia v modeme a profil linky nastavili na 27/1,6, pričom pri Magiu by mal byť ten Up cez 2, okolo 2,5....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma, pre akú časť domácností je toto podstatná informácia. Myslím, že väčšina ľudí pripojených cez dsl to nemá ako oceniť. Hlavne, že dividendy nevyplácajú, miliarda na informatizáciu sa rozdrbala a ešte sa nám uštipačne smejú do tváre s nejakým FUP. Už 2 roky sa snažím pracovať na tom, aby mali moje deti perspektívu aspoň 120km juhozápadne v celkom inom svete. Osrať takúto republiku nakazenú.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

mas na mysli Bratislavu alebo Petrzalku? ty si im ozaj doprial
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Keby som pre deti planoval buducnost v petrzke asi by som na ne nepotrebocal od narodenia hovorit nemecky a namiesto kika a super rtl by som ich cez skylink, kt. samozrejme bude zadarmo na vecne casy, by som ich radsej priucal na znelku farmy zoo a hnusneho vina, ci co to v nasich skvelych staniciach pustaju...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

no ty si mi len kokot
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Je to pravda , ale! Bude to asi 5 uliciach okolo centrály Telekomu na Bajkalskej ! A v roku 2017 pridajú aj ďalšch 10 ulíc.
ďakujeme , vďačný slováci!
Odpovedať Hodnotiť:
 

je normalne ze kazdy vecer od 17-18:00 do 22-23:00 mi ADSL internet spomali na <40% normalu a ping zacne skakat od 40-400ms?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nemáš nastavený win 10 na aktualizáciu v tom čase?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ti co nadavaju na FUP, tak roobia preto lebo nic o tom nevedia....
Tam kde sa nakupuje konektivita alebo su prenajmy kapacit/vlakien kostrovej siete, je na vyber bud polovicne rychlosti bez FUP alebo dvojnasobne ale s FUP. Ale ludia chcu len stale vyssie cisla a letia na reklamy, tazke vyhrava varianta s FUP.
Som lokalny ISP a FUP som nemal, ked sa zacala tlacit konkurencia s reklamami na 2 nasobne rychlosti(s FUP) zaviedol som FUP aj ja a rychlosti zdvojnasobil....

Len ten kto nenakupuje, ale ma vlastnu celu kostrovu siet, ktora je momentalne nova/zmodernizovana a je nevytazena moze davat vysoke rychlosti aj bez FUP.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ani omylom... lokal provideri su Ti, na ktorych ta chamrat este bohatne, takze zial si na konci pyramidy prerozdelovania zisku, tamti nad Tebou uz davno zarobili, pricom Ty sa snazis len prezit.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ved vravim, kto nema vsetko vlastne tak musi nejak chranit svoje investicie aj s pomocou FUP. A na slovensku je to vo velkoobchodnom sektore telekomunikacii prekne pokrivene, preto je tu taky bordel oproti inym krajinam...

Inak s pyramidou a prezitim suhlasim, ale ako majitel este niesom uplne na konci, este su zamestanci a potom makajuci zarabacuji a veci kupujuci bezni obcania(teda ovecky) :)

Ale to je na inu diskusiu o tom ako ma skvele funguje financny sytem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

My o nicom nevieme ale ty sa porovnavas s najvacsim ISP ach jo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyborne, naco je komu 80/8 s FUPKOM 300GB, novodoby otrokar telekom vie ze nemame na vyber, uz aj orangeu nadiktoval rovnake FUPko aby sa neoplatilo prejst ani tam, kedze jednoznacne maju kartel. dohodu.
Pri plnej rychlosti, trebars len sync dat z ineho zdroja takato rychlost vydrzi len 80Mbit/s = 10MB/s; 300 000Mb / 10Mb/s = 30 000s = 500min = 8,3hod ???!!! (akoze fakt?)
Sa zobudte ludia proti tomuto nonsensu, lebo v rakusku proti FUPku ludia normalne protestovali lebo toto nieje normalne. Naklady na linku pri takomto objeme dat ani zdaleka nedosahuju realne naklady telekomu. Gro celeho naseho mesacneho "neobmedzeneho" pausalu je zisk telekomu.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

ludia spametajte sa, precitaj si moju reakciu k FUP vyssie.
To co ratas by bolo pre GARANTOVANU linku. Ale tie ceny by boli NASOBNE vyssie.
Ty mas AGREGOVANU linku a podla cennika telekomu to pasmo zdiela 55 ludi!
Ak by si nechcel agregaciu, za rovnake peniaze by si dostal mozno tak 1Mbit garantovany..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Agregovana linka ano, ale ide plnou rychlostou, ktora ide 90% casu plnou rychlostou, ja nevravim, ze vsetci to potrebuju, ale zasa je hlupost tvrdit ze nikto to nepotrebuje, a este vecsia hlupost tvrdit, ze ludia pri podpise zmluvy s 80Mbit/s si myslia ze budu mat 1Mbit :)

Agregacia je vsade, FUP nie. To robia iba nenazrane monopoly.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

este raz, pozri cennik telekomu. 1:55 agregacia znamena, ze cez vonkajsiu 50Mbit linku ide 55 zakaznikov. Ty chces kazdemu dat 90% casu plnu rychlost, takze ziadas dokopy rychlost 0.9 * 50 * 55 = 2.5Gbit namiesto 50Mbit zdielanych. TLenze to uz by nebola agregacia 1:55, ale skoro 1:1.. A cena RADOVO vacsia!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

este dodam, ze prave aby nemali ten 1Mbit ako spominas, prave preto je to FUP. Inac keby kazdy tahal naplno bez FUP by ti to tych 1Mbit veruze islo.
Mozno nie v meste, kde su chrbticove siete opticke s dostatocnou rezervou, lenze my sa bavime o DSL kde nie vsade je natahanych niekolko 10Gbit liniek do kazdej dediny, aby to siet zvladla.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Telekom v reklame predava neobmedzany internet , nie internet ktory zdielate s 54 susedmi a s FUP 300Gb takze keby marketing nemlzil , nezavadzal , alebo priamo neklamal , nemusel by si tu pracne ludom vysvetlovat agregaciu ...

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Presne tak, kopec dedin kde nedavno spustili VDSL nelezi na optickej trase ale maju to pripojene MW spojom a ten ti da tak 100-1Gbit v zavislosti na sirke pasma + modulacii. Druha vec davat 1Gbit vzduchom pre ustrednu len preto aby ludia nemali agregaciu a islo im to stale plnou rychlostou je nerentabilne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty mamlas, ja byvam v meste a blizko optiky, ale aj tak tu optika nikdy nebude, teraz mi chces povedat, ze budem do konca zivota odkazany na 300GB/mes? Ved to potom nech zrusia kablovu infrastrukturu a investuju do LTE s rovnakym limitom.
A budeme si mesacne kupovat 4 internety do kazdeho zariadenia, lebo Teleojeb. Ako panko pisal, ze ano v reklame sa vsade chvali ultrarychlou kvalitnou a "neobmedzenou" sietou. Tu to mame.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mamlas, vytiahni peniaze z vacku a kup si firemny dsl internet s inymi podmienkami ak ti to nestaci. moznost mas.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zial vobec nemas sajnu o com pises a ti co ti dali + tiez nie. Internet pre domacnosti funguje tak, ze ho nevyuzivas nonstop naplno, ale das ze www.dsl.sk a kym ti to nenacita to ide naplno. Potom chvilu citas a zas das www.... To znamena ze v primere ty vyuzivas svoj internet (vymyslim si) na 5%. Provider ti slubil 100Mbit, ale on nemoze koli tebe kupovat 100Mbit linku. Preda teda 1x100Mbit linku 20 ludom a vo vysledku to da tych 100% <= to je agregacia. Teraz niekto z tych 20 zacal tahat torenty a zacal vyuziva internet nie na 5% ale na 50%. Provider ma problem, lebo uz ta 1x100Mbit nestaci. Takze moze kupit dalsi 50Mbit a zdvihnut ceny, alebo tomu 1 cloveku nastavit limit 5% <= to je FUP.

V skutocnosti 1 klient za normalnych okolnosti mina daleko menej ako 5%, preto mozes mat 150Mbit doma za 19€ aj ked garant stoji stovky €
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vysvetlim to jednoduchsie.. za mesiac ides 5 minut taxikom, zaplatis 2€. Keby taxisluzba musela drzat taxik iba pre teba, platit sofera a auto by stalo nic ine by nezarobilo, tak by si za tych 5 minut zaplatil leasing, mesacne naklady na prevadzku/udrzbu, plat sofera aj so ziskom pre firmu... a to by bolo daaaaleko viac ako 2€ :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze telekom to nenastavi po FUPe na 5% cize 5mbps, ale na 256kbps ci kolko..

cizej e to cele na hlavu u nas na tom malom looovensku
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja mam chello uz aspon 12rokov ci kolko a odzaciatku to bolo bez obmedzenia prenesenych dat aj rychlosti super, skoro ziadne vypadky..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kde sa pozriem v skoro každom príspevku typická Slovač. Najlepšie všetko lacno popr. zadarmo a este budú aj nadávať a rozčuľovať sa že prečo Škodovka za pár korún nemá vlastnosti Mercedesa. Chalani co chcete za 20€ mesačne popr. aj za menej. Vie niekto z Vás koľko stoja peeringove conecty a traffic do zahraničia ? Koľko stojí ta VDSL karta na ústredni ? Koľko stojí infraštruktúra aby to VDSLko Vám išlo vôbec takou rýchlosťou ? A dodatočný servis ? Chalani pozrite si Nemcov ake majú FUP a za ake peniaze a potom niečo píšte . Možte byt radi že sa to aspoň nejako upgraduje a pomaly napreduje. A teraz sa vyzúrte.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. Neobhajujem nejak telekom ale technologicky sme sa dostali do doby kedy by chcel kazdy frajer najlepsie optiku za 10€ co je nerealne a neodraza to naklady. Je sice pravda, ze telekom do do kablovej siete moc neinvestuje ale investuju do veci ktore bezny clovek nevidi. Jednoducha otazka, ako dostanu taku rychlost vobec do ustredne? Niekde optikou niekde MW spojom. Optika stoji nieco, MW spoj tiez nieco. Teraz jednoducha matematika. Mame dedinu kde budu mat 100 klientov. Mame ustrednu pripojenu MW spojom. Spoj treba kupit (typicky 4000-10 000€ za spoj, v zavislosti na znacke a parametroch) Pouzivaju predovsetkym licencovane pasmo, rocny poplatok moze byt kludne 500-1000€, technologia ustredne tiez nieco stoji, servis a udrzba je samozrejmost. Mozeme pokracovat dalej az clovek pride po take cisla, ze vlastne niekde sa to ani moc neoplati a predsa to tam je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu sa ale bavime o metalickych sietiach , ktore tahali nasi otcovia a dedovia a ktore su uz davno zaplatene. Telekom neinvestuje , ked tak minimalne . A nehovor mi ze ADSL technologiu nema uz davno zaplatenu , pricom uctuje viac ako za VDSL a optiku . A tam , kde je konkurencia sa zazracne da spustit z cennikovej ceny aj pomaly polovica ... Nemusime sa bavit o dedine , lebo aj v Bratislave napr. v Raci su lokality , kde budes rad ze mas ADSL za 2 nasobok ceny optiky v panelaku s 1/10 rychlostou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hovoris ze analogovu metalicku siet natahli nasi otcovia a dedovia, a odvtedy sa neinvestuje. digitalne ustredne, DSLAMy, medzimestske optiky, a take veci, su je tam tiez este po otcoch a dedoch, len to drzali 70 rokov vypnute a setrili to na to, aby to teraz zapli?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veci co odmontovali v nemecku a priviezli na slovensko nepocitajme a medzimesku optiku radim medzi nevyhnutne investicie. Kamarat sa natahoval s telekomom 2 roky , aby mu zaviedli dsl , vzdy ho odbili ze sa to neda. Orange zacal poskytovat net a po objednavke u nich , nabehli kopaci s telekomu a vykopali , nasli a pripojili kabel , ktory sa 2 roky nedal najst a pripojit. Ak telekom nieje prinuteny , nespravi nic navyse .
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ked sa pozriem na srockarov, chceli by mercedes v zisku kazdy den, poebte sa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prenajmem Ti byt . Po podpise najomnej zmluvy na dva roky a nastahovani sa zistis , ze s Tebou bude byvat dalsich 54 spolubyvajucich , nemozes si vybrat kedy a kolko ich v byte naraz bude. Po prvych 30 otvoreniach vchodovych dvier na byte Ti ich na zvysok mesiaca zamknem a budes musiet chodit do bytu cez spajzove okno 40x40 cm. Ak budes chciet vypovedat zmluvu , zmluvna pokuta bude zvysok 2 rocnej pladby. Postazujes sa na internete. Niekto Ti odpise , ze ci vies kolko stoji postavenie domu , pripojky energii, bezna udrzba bytu atd. , skratka ze mozes byt rad , ze nebyvas pod mostom a porovna Ta s neakym Svajciarom , u ktorych je vsetko 10x take drahe.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

mas lepsie citat podmienky pred podpisom zmluvy.
agregaciu aj FUP ma telekom v podmienkach velmi dlho. pozri si stare cenniky.
orange zas fup zaviedol tak, ze ked sa ti fup nepacilo, mal si pravo bez poplatku odstupit od zmluvy.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Naozaj? Mám Orange dsl. Ani mäkké F mi neprišlo poštou ani mailom o tom, že menia podmienky, len mi z faktúry zmizla položka "neobmedzené dáta". Keď som sa bol pýtať na pobočke, kedy môžem zrušiť zmluvu povedali mi, že až po uplynutí zmluvnej doby, ale vlastne ani vtedy nie, lebo keď dám výpoveď skôr, zaplatím pokutu a keď dám výpoveď ku dňu, kedy mi končí zmluva, majú mesiac na spracovanie a ten posledný mesiac mi samozrejme budú ešte účtovať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Orange daval info o zavedeny FUP priamo na fakturu ktoru ti poslal a bola tam mesacna moznost odstupit od zmluvy.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ver tomu, že nebola. 4x som si ju prehliadol, či som to neprehliadol, aj predošlú...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre istotu som si to pozrel aj 5-ty raz a s istotou môžem povedať, že mi žiadna informácia o zavedení FUP neprišla. Iba mi zmizla položka "Mes. poplatok Neobmedzené dáta" a pribudla informácia "Prenesené dáta cez Pevný internet DSL".
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak potom by si to mal uhadat, pretoze podla zakona 351/2011 --

Účastník má právo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní verejných služieb bez sankcií, ak

a) neakceptuje podstatné zmeny zmluvných podmienok, a to najneskôr do jedného mesiaca od oznámenia dotknutej podstatnej zmeny, ktorá bola účastníkovi podnikom oznámená; ak podnik neoznámil podstatnú zmenu zmluvných podmienok, účastník má právo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní verejných služieb do jedného mesiaca odkedy sa o zmene dozvedel, najneskôr do troch mesiacov odo dňa účinnosti podstatnej zmeny zmluvných podmienok, účastník nemá právo odstúpiť od zmluvy podľa tohto ustanovenia, ak zmena zmluvných podmienok je priamo alebo nepriamo vyvolaná zmenou všeobecne záväzného právneho predpisu, alebo rozhodnutím orgánu verejnej správy alebo orgánu Európskej únie,
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pointa vsetkych mojich prispevkov v tejto diskusii je , ze Telekom (ale aj ostatny operatori) naschval neuvadzaju v reklame a na svojom webe dvolezite udaje ako je agregacia a FUP ( an maju ich malymi pismenkami na 10-tej strane zmluvy ). Je to neeticka spinavost. Na toto ma byt klient vyslovene upozorneny este pred podpisom zmluvy. Bezny clovek nema cas ani chut citat 20 stranovu zmluvu. Podla Tvojej logiky neexistuje nieco ako seriozny podnikatel .Obhajovat taketo praktiky nieco o Tebe vypoveda .
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a co vypoveda o tebe tvoja detska naivita ze si myslis ze mas domaci internet garantovany? najdi mi jedineho takehoto poskytovatela, to nema ziaden! ak to pre firmy niekto poskytuje, je to vyslovene uvedene a za uplne ine peniaze.
a ci ma jeden 1:50, dalsi iny pomer alebo to jednoducho neuvadza lebo meni konektivitu podla potrieb je uplne jedno.
taketo reakcie o tebe vypovedaju len to o tom vies velke h...o a stazujes sa ako decko.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tebe to je jedno aka je agregacia, mne nie , lebo ju povazujem za podstatny parameter pri vybere. Pre Teba este raz a pomaly.Nikde nepisem ze domaci internet je garantovany . Neriesim firemny net za ine peniaze. Riesim informovanost klienta operatorov ako Telekom a dalsich pred podpisom zmluvy . Ja sa nestazujem a hlavne nikoho neurazam ak mi dojdu argumenty ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

sa vyser na agregaciu, ta nic nehovori o "kvalite internetu". Ty si myslis, ze napriklad ked Orange ma 2M klientov a vsetci by zacali naraz telefonovat, ze by im nepadla siet? Agregacia MUSI BYT lebo ta ti zarucuje znizenie cien! ISP vie presne ako ma nastavit agregaciu, aby si to ty ako klient nezbadal, ale k tomu ISP MUSI blokovat tych co vytrcaju z radu. To este nehovorime o tom, ze na aDSL ak klient prenesie "nejake mnozstvo dat" tak je pre ISP stratovy koli principu na akom velkoobchodny predaj aDSL funguje
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak som Ta dobre pochopil , tak kazdy operator , co neuplatnuje FUP , pripadne poskytuje adsl internet vlastne dotuje zakaznikov ? Ako potom moze byt telekomunikacny biznis po bankovom pomaly najvynosnejsi ? Z coho plati Telekom reklamu ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

KAZDY uplatnuje FUP! si myslis, ze ak platim UPC 20€ za 150Mbit internet a zrazu by som zacal prenasat cojaviem 66% (100Mbit) dajme tomu, tak ze by ma nenakopali do riti? :) Si pozri grafy na six. Celkovy maximalny traffic Sk bol vcera 52Gbit/s = 520x100Mbit. Kolko to ma Slovensko pripojenych ludi na net? Intrnet NEFUNGUJE tak, ze spocitame rychlosti vsetkych pripojenych a tolko musime zabezpecit konektivitu!!!! Ak by tak fungoval, platil by si tisicky eur mesacne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz viackrat som to tu v diskusii pisal, zober si ze mas vodovod v cinziaku. Ked sa chces okupat, napustas si vanu, tak ti tecie 50l/min. Ak je v cinziaku 10 bytov, tak by si potreboval privod 500l/min - velke tucne drahe potrubie. Sidlisko ma 50 cinziakov 25000l/min take potrubie ani nieje, a sidlisk v meste mas 10, ze. Takze do cinziaku vedie potrubie 100l/min a kazdy sa bez problemov kupe, lebo si nenapustaju vane nikdy naraz. Niekto si ale postavi za cinziakom sklenik a chce tam polievat kazdy den 5 hodin => nastava problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

alebo ako moze hlavny 64A istic na cinziaku utiahnut 60 bytov so 16A isticmi, ked 60x16=960????
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja chapem Toju argumentaciu a suhlasim s nou. Ako som pisal vysie , mam problem s tym ze internetovi provideri slubuju v reklame nieco , co nieje pravda. Nech daju to co si napisal do reklamy . Ponukame internet , ktory zdielate s dalsimi uzivatelmi a v pripade ze prenesiete vela dat , kopneme Vas do riti , chceme len zakaznikov ktory nam nekazia biznis. Ak sa Vam nepaci chodte ku konkurencii , alebo platte biznis sluzby.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale ved oni to hovoria.. mas taky a taky net s 300GB FUP. Fakt nechcem urazat... ale nechapes pisany text? Taktiez od zaciatku sa pri aDSL uvadza agregacia, jasne cierne na bielom. V praxi funguje vela veci na principe zdielania, kde nieje a nemoze byt zabezpecena 100% dostupnost. Napriklad na dialnici ba-tn dokaze prejst za minutu (znova si vymyslim) 600 aut, ale v danom regione je aut 80000. Co ak by vsetky auta chceli ist naraz z ba do tn?? Neda sa, co? ale v praxi ta dialnica normalne bez vacsich problemov funguje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak tu mas link : https://www.telekom.sk/internet/magio-internet

Kde tam hovoria o FUP a agregacii ?
Ja tam vidim len "Magio internet na doma nemá žiadne časové ani dátové obmedzenia a je ideálny pre časté a intenzívne využívanie."
Myslim si ze celkom dobre chapem pisany text a Ty ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

citujem z dokumentu Cenník pre poskytovanie služieb spoločnosti Slovak Telekom, a.s. 01.04.2014 - novsi som nenasiel, ale pre nase potreby vyhovuje, lebo ti dokazujem ze to pisu...

o neobmedzený objem prenesených dát
o maximálna Agregácia do pomeru 1:55
o hranica FUP: mesačný objem dát 120 GB (neuplatňuje sa do 30.9.2014 pre Program služby na technológii VDSL)
o negarantovaná rýchlosť po prekročení hranice FUP: do 256 kbit/s pre downstream a do 128 kbit/s pre upstream

toto vsetko plati aj dnes, len sa zdvihla hranica FUP

Odpovedať Hodnotiť:
 

https://goo.gl/yeHND9

na tumas cennik z 01.04.2016
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ok v cenniku to maju , ale na zakladnej stranke , odkial cerpa kazdy informacie , tam to nieje , co podlamna nieje seriozne. Keby chceli , bez problemov to tam zmestia. Inak ako si vysvetlujes to , ze pri optike neuplatnuju FUP ani agregaciu ? Asi este necitali Tvoju teoriu o vode , pripadne elektrike ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

uplatnuju, len sa nepriznavaju
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi preto je v kazdej jednej zmluve klauzula o tom, ze si si vedomy, co podpisujes a ze si sa oboznamil s VOP a Cennikom.. Vsetko je pravne v poriadku a vsetky tieto info maju uvedene v dokumentoch, ktore su k dispozicii pre kazdeho ZDARMA este pred tym, ako sa rozhodnes nieco podpisat..
To, ze ludia su lenivi a nechcu citat vsetko, je zakladny kamen podnikania takychto firiem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pozrime sa na nemcov ano?

Tam uz adsl ani neponukaju, a o FUPku ani slovo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teda ako sa maju NEMCI:

Ak niekto bol na stranke deutsche telekomu a videl tie drahsie pausaly, ano v ich cene je aj neobmedzeny telefon a v niektorych aj HD telka. Dalsi operatori...

https://goo.gl/zEq6h9

Ku kazdemu pevnemu netu mate dalsie simky na mobilny net, pevnu linku a ine srandy zdarma.

Ale hlavne, ZIADNE FUP. Lebo za to si nemci neplatia.
Pomerovo k platom je to len tazko prirovnat. Pre nich to stoji ako 2 piva.

Doslova sa nemeckemu zakaznikovi musia pchat do riti aby to vobec kupil.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pozrel si si link, ktory si poslal?

16/1 Mbit, FUP 100 GB = prvy rok 9,99€ mesacne, druhy rok 24,99€ mesacne

16/1 Mbit, bez FUP = prvy rok po 14,99€ mesacne, druhy rok 24,99€ mesacne

chcel by som vidiet ako by slovaci kuvikali, keby mali dat 25 EUR mesacne za 100 GB FUP...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ty nevies ci tat nemecky vole, tieto FUP platia, ak 3 mesiace za sebou zneuzijes linku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a slovak nezaraba tolko, co nemec, cize 8eur a nie 25eur, milacik
Odpovedať Hodnotiť:
 

zeby pokus o 1 april?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre tých čo nerozumejú. FUP je okrem jediného funkčného technického riešenia ako dopriať ľuďom vyššiu rýchlosť bez toho, aby telekom (prípadne iný operátor) úplne zrušil celú priepustnosť, ktorú má (čo by viedlo ku masívnym výpadkom internetu všetkých účastníkov) aj výborný obchodný ťah. Telekom (a ďalší) nemá neobmedzenú studnicu priepustnosti internetu a už teraz je to nastavené tak, že ak by neboli opatrenia v podobe FUP a začalo by sťahovať veľké množstvo ľudí objemné dáta z internetu tak by to začalo blbnúť všetkým. Existujú aj programy kde sa FUP neuvádza, ale k takýmto programom bežní ľudia nemajú prístup. Ide o programy pre firemných zákazníkov kde sa poplatky za tieto služby nepohybujú v cenách 20-40€ na mesiac, ale ide o ceny 100+ € a tiež sa nejedná o neobmedzenú ponuku pre každého. Prípadne garantované služby kde pri týchto rýchlostiach sa bez problémov dá dostať až cez 1000€ mesačne.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ak by tu mal chuť niekto vyťahovať antik a podobných operátorov. Ide o lokálnych operátorov, ktorí 1. nemajú toľkých účastníkov a 2. v prípade, že by došlo k tomu, že hrozí nedostatok priepustnosti dôjde ku zníženiu rýchlosti celoplošne všetkým účastníkom.
Teraz k tomu VDSL2 je pekné, že telekom zvyšuje rýchlosti na 80/8Mbit, ale toto nieje správne riešenie. Mal by radšej investovať do FTTC (Fibe To The Cabinet) riešení. Decentralizovať zaťaženie DSLAM-ov a radšej dať na každú druhú ulicu skriňu do ktorej bude mať privedenú optiku a odtiaľ riešiť "Last Mile" a nie na okruh 3.5KM mať jeden centrálny DSLAM. Potom jasné že v pokrytí VDSL2 v profile 17A bude len zopár šťastlivcov.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

A to nehovorím, že nevyužívame technológie ako sú G.inp (998.4) a Vectoring (993.5) ktoré riešia problémy ako sú šumy na linke a straty spôsobené rušením sa liniek v jednom kábli. A ani jedno z toho nieje super nová technológia. Píšem o technológiách čo sú 10 rokov staré. Ak by sa toto implementovalo tak okrem toho, že by bolo možné zvyšovať rýchlosti až do 250Mbit tak aj funkčná vzdialenosť by sa predĺžila.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

... takže telekom zavádza "novinku" vektoring. Výborná správa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem co vsetci nadavate na VDSL a FUP ,dajte si nejakeho Wifi providera a mate postarane ziadne Fup ( aspon u vacsiny)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Moja rec.. od toho tu lokalni ISP su.. Nemaju taku obrovsku zakaznicku zakladnu, kedze posobia iba lokalne na malych uzemiach a tym padom si mozu dovolit dat FUP ovela vyssie alebo ziadne (tak ako napr ja) :)
Vela z nich s tym zacinalo prave kvoli tomu, aby dotiahli do svojej oblasti normalne pripojenie.. Najdu sa samozrejme aj taki, co do toho isli s vidinou rychleho a bezstarostneho zisku, na com sa ale skoro popalili.. A prave takito robia "mikrovlnke" zle meno a vytvaraju u ludi dojem, ze je to nieco zle.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si myslim, ze telekom miesto platenia diskutujucich, ktori obhajuju FUP, by mal investovat viac penazi do sieti.

Robite s prepacenim hovno a ani najvacsie mesta na SVK nemate pokryte optikou ci VDSL2, kde by ta navratnost investicii bola ovela rychlejsia.

U nas v meste, ktore ma 40k obyvatelov, na polovici sidlisk uz ani nepripajate novych ludi do siete, lebo kable su prehnite a robite poradovnik a pripojite novych uzivatelov len vtedy, ak sa stary odpoji.

Len prej*bavate prachy na nakup vyradenych repasovanych zastaralych technologii a zariadeny z Nemecka, ci z akej pici to sem dovazate. V Nemecku vam zakazali FUP sudom ako zavadzanie zakaznikov a nemam pocit, ze by tam cela siet padla, tak chodte d*** s tym, ako by kazdy zacal tahat s FUP.

Nie je moj problem, ze Tcom neinvestuje a aj tak xuj do vas, mam Optiku od Orange.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zariadeni*
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ešte trochu inač,
banky fungujú na veľmi podobnom princípe ako priepustnosť linky. A teraz je úplne jedno či to je adsl, vdsl, alebo optika. Ak by si prišli všetci ľudia vybrať prachy z banky v jeden deň tak proste nevyberú pretože banka nemá dostatok finančných prostriedkov nato aby to vedel vyplatiť. A teraz nehovorím o jednej pobočke, ale všetkých na celom Slovensku. Každý provider má nejakú "hlavnú prípojku" ktorou je pripojený ku zvyšku sveta. Na tejto stránke sa to dá pozrieť: http://www.six.sk/index.php?page=pripojene_siete Napr. Slovak Telekom má kapacitu linky 20+20 Gbit/s a toto je maximum koľko môže využiť vo všetkých typoch pripojenia ktoré má dokopy. Taký Orange má 20 Gbit/s a platí pre neho to isté a napr. Antik má 10 Gbit/s. To sú proste fakty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mas takmer uplnu pravdu, akurat s tym na SIX.sk je graf len vnutrostatnej konektivity, ktora tvori odhadom zhruba plusminus tretinu az polovicu celkovej. takze v skutocnosti maju ti provideri tej konektivity viac, ale nie dramaticky viac...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zo tej stranky zistis len kolko maju provideri kapacitu prepoja medzi sebou v Sixe. Tam nevidis, aky maju konekt do zahranicia a ani aku maju kapacitu prepojenia v inych peeringoch na Slovensku. Takze dohromady maju najma ti vacsi podstatne viac ako vidis navonok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne tak. SIX nieje jedine peeringove centrum na Slovensku. Kludne moze mat telekom connect v SIXe 40Gbit a v SITELi tiez. SITEL je totiz skor na zahranicie, tam sa "krizujeme" s globalnymii hracmi ako Interoute, TeliaSonera atd...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby radsej Teleojeb splnil co vytruboval do sveta uz v 2014tom roku, ze bude VDSL masivne rozsirovat aj do mensich obci, ze bude nasadzat DSLAMi na urovni ulic ..... A tie svoje ojeby o hranici 500m si tiez strcte niekam, nakolko v Cechach maju tu istu kvalitu kablov v zemi ako tu, +- ich zakopavali v rovnaky cas a nemaju najmensi problem na vzdialenost 1.3-1.5 kilometra s rychlostou 20/2.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Teleojeb, to je ten spravny nazov ano.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Zrazu to ide vy ZMRDI čo? Ale smola, lokálny operátor už spravil optiku v našej obci takže pápáá
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

som 20m od ustredne a 80Mbit nejde
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skus restartovat ADB router ak sa to da tak nazvat :)
Po reboote sa mi chytil na 80/8. Som 300 metrov od ustredne apon podla telekom merania.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Moje údaje z adb:
http://oi63.tinypic.com/nyty4o.jpg

Kde si pozriem vzdialenosť ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.speedguide.net/dsl_speed_calc.php
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vzdialenost zmerias specializovanym meracim pristrojom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lutujem tych, co si idu objednat od TELEKOMU xDSL.
Minuly rok ta hranica uvedena nebola, teraz ale uz je.
V podstate mam stastie, lebo ked mi daju fup, ja im dam puf na tel. urade :-).
Asta la Vista.

Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To asi tazko, lebo hranica bola uvedena vzdy, len si necital cennik. v cenniku bolo FUP mozno aj rok-dva dozadu, len bola pri FUP pre VDSL hviezdicka a dole popis ze sa neuplatnuje pre VDSL do nejakeho datumu, ktory potom este raz posunuli na 31.12.2015.
Takze to tam mas aj ty. smola.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No ja som doteraz mal maximálnu rýchlosť 5mb adsl a teraz už mi ide 10 keďže sa dalo zvýšiť :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som sa rozhodol nasledovne telekom mi vihovoval aj ked len 10/1 samozrejme fup nebol... prehadzam ku inemu ISP ktori mi vie za tu istu cenu poskitnu 10/10

ten fub je sprostos doma deti 4 pc tableti,telefoni decka si kupia (obcas) niejaku hru do mesiaca aj 3 a ked som sa na to tak pozeral tak len 40gb za niejaku hru co sa taha z netu potom do toho niejaky online film, serial, youtube, a fub je doma... vsak je pisane neobmedzene... tak ked to je tak pisane tak aj bi to tak malo bit... ci budete pit vodu len 2 tyzdne a 2 tyzdne budete susit... preco sak ste neobmedzeni... nic voci telekomu nemam na kolko som bol z netom spokojni aj bi som pri nom zostal ale fup na 300gb mesacne je fakt smiesne myslim ze viaceri bi uvitali 600gb na kolko domacnosti su uz multimedialne ci tv, tablet, telefon, pc (niekto ma doma a 4), multimedialne centrum, niejaky serveri ci uz po domacki robeni alebo kupeni, a kopec dalsi veci co sa pripaja na internet 300gb je vismeh
Odpovedať Hodnotiť:
 

vykasli sa na internet, a zaplat si radsej ucitela pravopisu..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako nechapem čim roky idu do predu a technologia 21.st je vyspelejsia tym viac to ide do sraciek i z Internetom aj Technikou nič nevydrži ako uplne v p*či
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemáme náhodou kapitalizmus? Prečo Telekom nespraví s pevnou sieťou to, čo spravil s mobilnou? FUP 300GB v paušále. Kto chce viac, nech si priplatí.. Úplne jednoduché. Aj provider spokojný, ak zákazník má na výber. To nehovorím o starom dobrom systéme, že cez noc by sa dáta nemuseli do paušálu zarátavať vôbec..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vcera som bol u kamarata ktoremu nanutili tento zazrak zo zaujimavosti zmerat rychlost . Ma mat vraj na 3 mesiace za 15E 80mbps , ako dokaz ze mu vedia dat viac ako 20mbps , ktore ma v zmluve . Pri merani na speedtest.net / Bratislava . Rychlost kolisala od 20 do 35mbps a to je nejakych 300 metrov od ustredne ... Merane cca o 16.00 hod .
Odpovedať Hodnotiť:
 

updaty win10
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už aj ja som si aktivoval tu 80tku len teraz čakám na technika ci mi to pôjde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Caute, ja som mal 8MBit a mi to zacalo haprovat tak mi technik znizil na 4MBit, myslite ze sa moja situacia po tomto upgrade mohla zlepsit?
Dik!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tu je link na planovaný vektoring a rychlosti:
https://goo.gl/ElnaxS

Tu je link na pokrytie ADSL/VDSL:
https://goo.gl/eNj3YZ
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prečo,slovak telekom,ked su za tým skopčáci
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spoločnosť Cannie Finance Company s potešením informuje občanov Slovenska o globálnej pandémii koronavírusovej choroby (COVID-19), ktorá spôsobila celosvetovú blokádu. Sme ochotní poskytnúť finančnú pomoc zainteresovaným stranám alebo majiteľom firiem. Pošlite nám e-mail na adresu (Ruthcannie@gmail.com), sadzba je 3% a môžeme vám ju požičať do 2 dní. Našou prvou prioritou je poskytnúť vám rýchly a bezpečný úver. Náš proces je jednoduchý

Vďaka,
Pani Ruth Cannie
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár