Spoluautor a spolutvorca legendárnej hororovej sci-fi strielačky Doom John Romero sprístupnil v uplynulých dňoch alternatívny posledný štandardný ôsmy level prvej epizódy E1M8 prvej verzie hry.
Romero sa na pôvodnej hre vyvinutej spoločnosťou id Software podieľal ako programátor aj tvorca levelov, okrem iného vytvoril dva levely E4M2 a E4M6 v aktualizovanej prvej verzii Doomu.
Pôvodná verzia Doomu bola vydaná na konci roku 1993 a patrila k najúspešnejším hrám tohto obdobia. Jej hlavným programátorom bol John Carmack, tvorca použitého 3D enginu.
Engine je samozrejme neporovnateľný s dnešnými 3D enginmi, ktoré môžu využívať rádovo odlišné možnosti a výkon grafických kariet a procesorov. Oproti enginu v podobnej predchádzajúcej hre id Software, Wolfenstein 3D, znamenal ale výrazný posun.
Ukážka nového levelu Doom E1M8 od Johna Romera
Pridal napríklad variabilné nestatické osvetlenie, šikmé steny, variabilnú výšku miestností, textúry aj na podlahe a plafóne nielen bočných stenách.
Nový level má len 215 KB, Romero ho sprístupnil na Dropboxe.
Podľa informácií v sprievodnom popise mu trvalo jeho vytvorenie vo voľnom čase dva týždne. Hra je otestovaná v alternatívnych verziách Doomu vytvorených po zverejnení jeho zdrojových kódov, ZDoom 2.7.1 a Crispy Doom.
Ani tvoja hlava dávno neslúži na rozmýšlanie... Koho sa snažím oklamať, tvoja hlava na rozmýšlanie nikdy neslúžila, máš ju len nato aby ti nepršalo do krku.
Re: 3D postavy
Od reg.: Symptoms
|
Pridané:
19.1.2016 11:06
Vacsina "doomoviek" bola vytvorenych na takzvanom 2.5D engine, pricom sa vyuzivali rozne techniky, ktore dotvarali dojem 3D priestoru. Na tvorbu postav sa pouzivali "sprite", co su vlastne 2D obrazky znazornujuce postavu alebo objekt z roznych stran a pri animacii objektu sa len sikovne striedaju.
Myslim, ze az strielacka Quake(1996) vyuzivala uz komercne dostupne 3D akceleratory a aj plnohodnotne 3D. Zhodou okolnosti tuto hru vytvorila rovnaka spolocnost ako Doom.
Original Doom nevedel naklonit hore a dolu zbran
dalo sa len ukrok/strafe otocit a klaknut a skocit
a on tam mieri sikmo dolu z okna hold ZDoom :)?
inak prvy ako tak rychly 3d bol Descent
rychly engine a moznost lietat kazdym smerom
akurat tie mapy bola cista onania mozno s Oculus-om by to bola sranda :)
Originál Doom 1 nevedel ani skočiť. Po schodoch išiel chôdzou rovno, ale vyskočiť nevedel. Preto potom vznikli alternatívne spôsoby prejdenia levelov (a často aj problémy, pokiaľ človek prišiel niekam, kde hra predpokladala, že príde inou cestou a neskôr) v alternatívnych enginoch.
Rovnako nemal Doom 1 3D modely postáv - boli to len sprity, ak hráš obchádzal okolo zabitého nepriateľa, videl ho vždy z rovnakej strany.
Take mal este DUKEM NUKEM 3D palmu obycajny sprite.
A postavicky boli tiez len obrazky z viacerych uhlov.
Ano Doom1 a 2 ked si siel po schodoch kilometer
hore po schodoch mapa bola plocha
Existoval taky level ze spirala schodov a nakonci pad
Ked prisiel Quake kazdy bol rad ze mu to neseka :D
tam uz bolo vsetko 3d model a to stalo riadny vykon
minimalne DX100mhz alebo P90 a to nemal kazdy :)
Bez najmensich problemov som hral Dooma hral na 486 DX2 66Mhz s 8MB RAM a este aj so zvukom (z PC speakra)! Hrat hru so zvukom bola vtedy ina vec!
Aj Kvak sa na tej masine dal hrat, ale s max. 10-15fps.
Mimochodom, The Smashing Pumpkins pouzili zvuk vybuchu z Doomu v piesni "Where Boys Fear to Tread"
Re: 1234567
Od reg.: mika_
|
Pridané:
19.1.2016 17:07
on tam pise o q1, ze to neslo nikomu plynulo ked to vyslo a ty tu plesknes 10fps - 15fps co je uplny otras ma 3D strielacku, offtopic nieko q3 duel? :D