neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Autor Doomu sprístupnil po 22 rokoch alternatívny finálny level

Značky: hryzaujímavosti

DSL.sk, 19.1.2016


Spoluautor a spolutvorca legendárnej hororovej sci-fi strielačky Doom John Romero sprístupnil v uplynulých dňoch alternatívny posledný štandardný ôsmy level prvej epizódy E1M8 prvej verzie hry.

Romero sa na pôvodnej hre vyvinutej spoločnosťou id Software podieľal ako programátor aj tvorca levelov, okrem iného vytvoril dva levely E4M2 a E4M6 v aktualizovanej prvej verzii Doomu.

Pôvodná verzia Doomu bola vydaná na konci roku 1993 a patrila k najúspešnejším hrám tohto obdobia. Jej hlavným programátorom bol John Carmack, tvorca použitého 3D enginu.

Engine je samozrejme neporovnateľný s dnešnými 3D enginmi, ktoré môžu využívať rádovo odlišné možnosti a výkon grafických kariet a procesorov. Oproti enginu v podobnej predchádzajúcej hre id Software, Wolfenstein 3D, znamenal ale výrazný posun.


Ukážka nového levelu Doom E1M8 od Johna Romera



Pridal napríklad variabilné nestatické osvetlenie, šikmé steny, variabilnú výšku miestností, textúry aj na podlahe a plafóne nielen bočných stenách.

Nový level má len 215 KB, Romero ho sprístupnil na Dropboxe.

Podľa informácií v sprievodnom popise mu trvalo jeho vytvorenie vo voľnom čase dva týždne. Hra je otestovaná v alternatívnych verziách Doomu vytvorených po zverejnení jeho zdrojových kódov, ZDoom 2.7.1 a Crispy Doom.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

kto ho prejde ako prvý?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

haha to som sa hraval na vojne :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to máš asi modrú knižku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Miro žbirka posiela pozdravy, miesto 22 dní čakal 22 rokov
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Aj sovietsky vojaci tu boli iba dočasne.
Celých 22 rokov...

Koho dnes zaujíma nejaký Doom???
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Napríklad mňa.
Nieže by som ho plánoval hrať, ale je fajn vedieť, že možno najznámejšia hra sveta "žije".
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

No, ešte že nie som hrami postihnutý...
Takých "najznámejších" hier bolo v minulosti plno...
Počítače už dávno neslúžia na hranie...
Odpovedať Známka: -9.1 Hodnotiť:
 

Ani tvoja hlava dávno neslúži na rozmýšlanie... Koho sa snažím oklamať, tvoja hlava na rozmýšlanie nikdy neslúžila, máš ju len nato aby ti nepršalo do krku.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

sak ty si uplny kokot.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

https://youtu.be/aqA0jPJhBGg
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

koho zaujimaju sovietski vojaci?
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

vlastne ako pises... sovietsky... urcite to boli tvrdi chlapi
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Myslím na jedno, píšem iné... Preklepy robím, nie som stroj a ani robot. Môj softvér je omylný...
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

nie je to skor tak, ze najprv pises a potom myslis?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a nie je to skor tak, ze iba pise?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

a nie je to jedno?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

a je?
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

je to jedno.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Som vegán
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Vegán a vagín... dve rozporuplné slová - vegáni mäso neradi, ale vagínu to ano. Pokrytci!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

^ On ma utlačuje!
Máš snáď pocit že vegáni a feministky sú vtip?!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vegani ani nie, ale feministky rozhodne minimalne vtipne posobia
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale toto je it server, nie politicky alebo spravodajsky portal - preto tu ani nenajdes spravy o utecencoch, co ti neni na tom jasne
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No to, že toto vôbec nie je IT portál, ale nejaký kombi show team.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Odchádzaš? :( Nebudem plakať, sľubujem
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

O Teba a ani o mňa tu vôbec nejde.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Pokračuj
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nato že tu vôbec nejde o teba sem píšeš pomerne často.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Hľadám tu tie IT informácie...
Odpovedať Známka: -4.1 Hodnotiť:
 

V diskusii?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

mily Maniak, a nemohli by sme sa dohodnut tak, ze ked toto nie je IT portal, ze by si sem prestal chodit? :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Neumožnenie prijatia samostatného rozhodnutia o odchode interferuje s demokratickými princípmi, zohľadňujúcimi práva jednotlivca na sebarealizáciu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

pan poslanec, vy ma vzdy viete tak upokojit, s vami nemam uz ziadne obavy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lolo, veď najmenej polovici z vás by som tu naozaj chýbal A mnohí sem chodíte len sa nejako realizovať, pobaviť a tak.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Lol. On este zije? Mohol by urobiť novú Diekatanu :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nahodou to bola dobra hra
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

skoda ze ho potopila...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ešte pridal 3D postavy - príšery, pretože ako v hre Wolfenstein, alebo Duke Nukem (to bolo srandy) boli dovtedy postavy 2D.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Myslim ze v Doom engine boli stale sprites ako 2d teextury. Podla wiki boli dokonca v rovnakom formate ako steny co ulahcovalo ich vykreslovanie
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vacsina "doomoviek" bola vytvorenych na takzvanom 2.5D engine, pricom sa vyuzivali rozne techniky, ktore dotvarali dojem 3D priestoru. Na tvorbu postav sa pouzivali "sprite", co su vlastne 2D obrazky znazornujuce postavu alebo objekt z roznych stran a pri animacii objektu sa len sikovne striedaju.
Myslim, ze az strielacka Quake(1996) vyuzivala uz komercne dostupne 3D akceleratory a aj plnohodnotne 3D. Zhodou okolnosti tuto hru vytvorila rovnaka spolocnost ako Doom.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Hej, pravdu máš, s Quake som si to splietol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na tomto som vyrastal, idem si to asi zahrať znova celé :D Potom aj Duke Nukem 3D a Blood :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Blood - to by som si zase dal, Caleb mal dobré hlášky
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

i hate clowns
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Yeah, single white female... is not looking at you, kid.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Doporucujem skusit mod Brutal Doom: http://dopice.sk/g8T
Hratelnost je na upne novej urovni.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co je v tomto leveli nove ? Ved tento som prechadzal uz mnoho rokov dozadu...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

tak nie som jediny, ktory ma ten pocit ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Original Doom nevedel naklonit hore a dolu zbran
dalo sa len ukrok/strafe otocit a klaknut a skocit
a on tam mieri sikmo dolu z okna hold ZDoom :)?

inak prvy ako tak rychly 3d bol Descent
rychly engine a moznost lietat kazdym smerom
akurat tie mapy bola cista onania mozno s Oculus-om by to bola sranda :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Originál Doom 1 nevedel ani skočiť. Po schodoch išiel chôdzou rovno, ale vyskočiť nevedel. Preto potom vznikli alternatívne spôsoby prejdenia levelov (a často aj problémy, pokiaľ človek prišiel niekam, kde hra predpokladala, že príde inou cestou a neskôr) v alternatívnych enginoch.

Rovnako nemal Doom 1 3D modely postáv - boli to len sprity, ak hráš obchádzal okolo zabitého nepriateľa, videl ho vždy z rovnakej strany.

Bola to super hra :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kedysi som skusal Descent 2 s 3D okuliarmi VFX1.
Nepoviem co sa mi stalo :-) ale odvtedy mam averziu voci nahlavnym displejom :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

si sa posral :D:D:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Take mal este DUKEM NUKEM 3D palmu obycajny sprite.
A postavicky boli tiez len obrazky z viacerych uhlov.
Ano Doom1 a 2 ked si siel po schodoch kilometer
hore po schodoch mapa bola plocha

Existoval taky level ze spirala schodov a nakonci pad

Ked prisiel Quake kazdy bol rad ze mu to neseka :D
tam uz bolo vsetko 3d model a to stalo riadny vykon
minimalne DX100mhz alebo P90 a to nemal kazdy :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bez najmensich problemov som hral Dooma hral na 486 DX2 66Mhz s 8MB RAM a este aj so zvukom (z PC speakra)! Hrat hru so zvukom bola vtedy ina vec!
Aj Kvak sa na tej masine dal hrat, ale s max. 10-15fps.
Mimochodom, The Smashing Pumpkins pouzili zvuk vybuchu z Doomu v piesni "Where Boys Fear to Tread"
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

on tam pise o q1, ze to neslo nikomu plynulo ked to vyslo a ty tu plesknes 10fps - 15fps co je uplny otras ma 3D strielacku, offtopic nieko q3 duel? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to mas pravdu, ale vtedy aj 10-15 fps bolo skvele a super hratelne :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

...a ja tu sedim, hrajuc Diablo II
Odpovedať Hodnotiť:
 

Diablo II bol poriadny krok spat oproti jednotke ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

sa mi pacilo ked sa nepriatelia navzajom zranili a potom sa zacali strielat medzi sebou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked a bavime o tej efektivite.
Kto si pamata Chasm? :-) Ruska paradicka napisana tak krasne, ze aj na slabom HW frcala este sviznejsie ako Doom. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pravda, na také detaily ako zhasnutie lámp pri prestrelení alebo amputáciu končatín nepriateľov som vtedy ('97) čumel jak na zázrak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som to hral na P 75 MHz, 32 MB RAM a 1 MB grafická karta :-)

Aj vám sa stalo, že pod ultra-violence ste v pohode prešli a v nightmare ste mali problém s prvým levelom? :-D

V nightmare som sa dostal max. do tetieho levelu :-D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár