|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
asasdasdasd
Od: komunista
|
Pridané:
2.7.2015 8:56
Sa nam umelci mozu vysmievat a vyskierat z obrazoviek ked si dostavaju z kazdeho predaneho televizora, hdd ci PC/smartfonu percenta vypalneho... Vypalnici...
|
|
Re: asasdasdasd
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.7.2015 9:07
Otázka...
Ak predávam skladané počítače/skladám ich na mieru zákazníka (e-shop) tam musím odvádzať nejaké poplatky? Ja vlastne tieto poplatky platím u dodávateľa už pri nákupe konkrétkych vecí ako je napríklad ten HDD a podobne. Aj vidím koľko je ten autorský aj recyklačný poplatok
|
|
Re: asasdasdasd
Od: samox86
|
Pridané:
2.7.2015 9:33
podla mna zalezi ci budes fakturovat PC alebo jednotlive komponenty (+ pripadny poplatok za skladanie). neplati to len dovozca/vyrobca?
|
|
Re: asasdasdasd
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
2.7.2015 9:56
No ja by som rozhodne vyfakturoval len komponenty + sluzbu. Plus napriklad taky HDD sa da kupit aj z Nemecka :D
|
|
Re: asasdasdasd
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.7.2015 10:03
No zákazníkovi vyfakturujem celý PC, ale ja mám zasa na mojích faktúrach čo ja kupujem komponenty, diely, káble a hovadiny. Nekupujem to ako hotové PC zostavy. Čiže ja sa im môžem vykašľať na poplatky, lebo už som ich zaplatil pri nákupe dielov..
|
|
Re: asasdasdasd
Od: nou
|
Pridané:
2.7.2015 11:30
pokial viem tak cenu plati vyrobca. teda uz ked kupujes HDD tak ten poplatok tam uz je zaratany.
|
|
Re: asasdasdasd
Od: 12312
|
Pridané:
2.7.2015 11:37
plati do distributor/dodavatel a nie vyrobca
|
|
Re: asasdasdasd
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.7.2015 11:45
Áno tak je to. Nebudem to platiť 2x
|
|
Re: asasdasdasd
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
3.7.2015 15:07
este dobre ze parlamente nesedi repcik.. to by tie poplatky boli trojnasobne
|
|
Re: asasdasdasd
Od: socializmus
|
Pridané:
3.7.2015 20:47
Ďakujeme Róbert.
|
|
Re: asasdasdasd
Od: homosexuálne decentné hovädo
|
Pridané:
4.7.2015 8:16
a treba zakazat internet
|
|
Re: asasdasdasd
Od: Aladin
|
Pridané:
2.7.2015 9:50
A dostávajú? Ja by som sa pozrel akú má SOZA zmluvu s nejakým americkým rapperom a či mu posiela drobázky..
|
|
Re: asasdasdasd
Od: miro j.
|
Pridané:
2.7.2015 10:28
v tom je to caro, ten americky rapper sa MUSI OZVAT SOZA , a ziadat od nich podla hranosti jeho skladieb poplatky, ktore mu pravom patria...kedze pochybujem ze take daco robia lebo maju tazko v 3,14 nejake Slovensko , vsetky prachy takto vypalene od obcanov SR si nechava SOZA. Prave to je ta krasa tejto "legislativy" ze niekto ma valov na beztrestne vypalovanie ludi a nemusi pohnut ani prstom. Keby mne dosiel do predajne nejaky SOZAK tak odo mna dostane palkou po papuli s varovanim ze nabuduce ho z predajne vyvedie koroner...asi tak...
|
|
Re: asasdasdasd
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.7.2015 10:48
Podobne. Ja sa inak ešte teším kedy ma zbadajú a príde ku mne BSA. Tiež dostanú roxom po hlave a odprevadím ich zo slovami ze robím iba z Linuxom
|
|
Re: asasdasdasd
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 13:15
Aj linux je platený.
A mnohé serverové distribúcie stoja majland.
Nakukni do www.novell.com
|
|
Re: asasdasdasd
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.7.2015 13:46
Nie Linux, ale podpora
|
|
kokosy
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 17:27
Žeby si sa na tú stránku aspoň pozrel??
|
|
Re: kokosy
Od: XMen
|
Pridané:
2.7.2015 23:09
Porovnavas hrusky s jablkami. Tu sa nebavime o enterprise distrach, ktore su beznemu uzivatelovi na dve veci.
|
|
Re: asasdasdasd
Od: bača
|
Pridané:
2.7.2015 16:51
hlupák dňa, gratulujem
|
|
Re: asasdasdasd
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.7.2015 10:51
...mimochodom toto som našial na stránke SOZY
Prostredníctvom SOZA získate súhlas autorov na legálne používanie ich hudobných diel
Slovenský ochranný zväz autorský na základe zmlúv o zastupovaní autorských práv a prostredníctvom recipročných zmlúv so zahraničnými autorskými organizáciami zastupuje 2000 domácich autorov a vydavateľov a viac než 1 milión autorov z celého sveta. Uzatvorením licenčnej zmluvy so SOZA tak získate oprávnenie použiť hudbu týchto autorov legálne a v súlade so zákonom.
Čiže aj vďaka nim žijú takí "umelci" akých na SVK máme. Horkýže slíže to je niečo! Nie nejaké sračky ako...
|
|
Re: asasdasdasd
Od: jaaaaaaaaaaaaaaaa
|
Pridané:
2.7.2015 11:00
Speváčky, neschopné zaspievať vlastnú pieseň naživo...
|
|
Re: asasdasdasd
Od reg.: smurf
|
Pridané:
2.7.2015 11:10
a minca ma 2 strany.. oni pytaju od oboch stran... kamos je DJ a SOZA prisla za nim, ze ci nechce, aby ho zastupovali.. samozrejme za poplatok... tak i poslal do 3.14...
tak ze oni natahuju rucicky aj na lavo, aj na pravo...KURW1!!!
|
|
Re: asasdasdasd
Od reg.: Robert nie Fico
|
Pridané:
2.7.2015 22:32
Co rozumies pod pojmom DJ? Lebo osoba obsluhujuca v lepsom pripade aspon laptop s nacitanym youtube je klasifikovana ako pustac a ti veru poplatky platit musia.
|
|
Re: asasdasdasd
Od: baGoLo
|
Pridané:
2.7.2015 11:35
ale robia...
...pretože ten americký rapper má svojho manažéra, ktorý berie 30% a ktorý vie, že v mene toho rappera treba poveriť nejakú americkú záujmovú organizáciu (tá berie možno 3-5%), ktorá už potom urobí to, že požiada všeky SOZA-like organizácie o svoje drobné za všetkých svojich mandantov a to aj pre krajiny, o ktorých ten rapper možno nikdy nepočul, že existujú...
v tom je krása tohto priemyslu, že niekto niečo zabliaka v nahrávacom štúdiu a tým sa celý biznis roztočí vrátane všetkých príživníkov. A potom sa hviezdy môžu chváliť tým, že ani vlastne nevedia, koľko zarábajú, lebo je to tak neprehľadné, že by to nikoho nebavilo.
|
|
Re: asasdasdasd
Od: 7539514682
|
Pridané:
2.7.2015 12:13
Mimochodom, existuje sj veľmi dobrý dokument o tom, ako, myslím Arested Development, museli zaplatiť obrovskú sumu zisku svojho CD/LP/MC za jedno nelegálne použitie samplu z inej LP. Copyright Criminals, 2009. Oni povedali, že kľudne autorovi zaplatia, ale prečo si niekto pýta za menej ako 1% ich obsahu LP viac ako 50% zisku? A to si pre samotným vydaním CD nechali spracovať audit autorskou organizáciu či sú všetky sample ok a legálne. Tiež niektorí poprední tvorcovia elektronickej huidby povedali, že radi zaplatia za sample, ale nech si autorské organizácie nepýtajú 10-100 násobok ich skutočnej hodnoty, nehovoriac o tom, že niekedy sample zvýšili mnohonásobne predaj samplovaného dávno dávno zabudnutého LP. Absurdita autorského zákaona a patentovania nepatentovateľného je najväčšou čiernou dierou súčasného práva všade vo svete.
|
|
Re: asasdasdasd
Od: baGoLo
|
Pridané:
2.7.2015 13:32
ak má bzť sankcia účinná a plniť aj preventívnu/odstrašujúcu funkciu, musí byť vysoká.
Veď ak by ich 1% krádež mala pripraviť len o 1% zisku, aká by bola motivácia nekopírovať?
Inak, v tomto prípade, ak im analytici validovali právnu čistotu samplov, mali by si túto újmu nárokovať u tej analytickej firmy.
|
|
Re: asasdasdasd
Od reg.: durpalo
|
Pridané:
2.7.2015 19:54
Asi si mal doteraz stastie, ze este SOZAk neprisiel. Robil som na pumpe.....prisiel typek, chcel 40 € za rok...no SOZA.Fakovali sme ho, poslali sme ho za sefom, nech mu da on, je to jeho pumpa. Nebola to verejna produkcia, mali sme radio pustene za kasou, pre nas, maly tranzistor. Skoncilo to tak, ze sef nam zrusil radio ;-).
|
|
Sprisahanie svetoobčianskych natistov
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
2.7.2015 19:55
No ale to je práve súčasť toho sprisahania...!
Inak by až do omrzenia nepúšťali dookola omieľané kvíliace a vzdychajúce americké odrhovačky, ale by aspoň raz dali nejakú pesničku od Ondreja Ďuricu, napríklad „Vlasť moja drahá“...
|
|
Re: asasdasdasd
Od reg.: smurf
|
Pridané:
2.7.2015 11:02
nemaju nic...banda darmozracov... chvem vidiet ako napr. Gombitova, alebo Grexa kt. uz nehraju x rokov dostavaju od SOAZi poplatky z mojho HDD, na kt. sa slov. interpret na 100% nenachadza...banda prizivnikov!!!
|
|
Re: asasdasdasd
Od: sheddow
|
Pridané:
2.7.2015 15:53
Zabudate na jednu dolezitu vec, peniaze idu autorom hudby a nie spevakom. Napriklad piesne pre elan vacsinou skladal boris filan tak peniaze idu jemu plus clovekovi co zlozil hudbu, nie tomu co to zahral a zaspieval. Ak niekto spravi cover verziu piesne nedostane z toho ani vyndru, vsetko by malo ist len autorovi. Ak je ale autor po smrti alebo neznamy, tak netusim kam idu vsetky tie love :)
|
|
Re: asasdasdasd
Od: Herne
|
Pridané:
2.7.2015 12:42
Je zaroven paka na to, aby som v pripade vlastnictva originalu mal naozaj moznost si "rozmnozeninu" vyhotovit?!?
To BUDU DO SR DOVAZANE CD+DVD+BR BEZ OCHRANY?
A... - som povinny si odkladat blocky nafurt? Povedane este inak - vztahuje sa zakon spatne aj na media zakupene pred jeho ucinnostou? - Mam CD "starej" hudby, no mohla byt kupena pred 15r. alebo i vcera (kto mi to dokaze). Mozem s takym (starym) CD nakladat "po starom"?
|
|
Kurvy
Od: mm99
|
Pridané:
2.7.2015 8:56
Kurvy
|
|
Re: Kurvy
Od: rms_
|
Pridané:
2.7.2015 9:08
Tomu hovorím analytický komentár aa obsiahle zhrnutie situácie.
|
|
Re: Kurvy
Od: ghhhhh
|
Pridané:
2.7.2015 9:59
Suhlas, karma up
|
|
Re: Kurvy
Od reg.: cca01
|
Pridané:
2.7.2015 10:10
Súhlasím ale predsa by som to opísal obšírnejšie: Kurvy vyjebané!
|
|
Re: Kurvy
Od: Dre
|
Pridané:
2.7.2015 13:45
Neurazaj kurvy, tie aspon fyzicky potesia na oplatku.
|
|
Re: Kurvy
Od reg.: SedyMrak
|
Pridané:
14.2.2016 15:25
Preto hovorím , že su to kurvyskurvene
|
|
hm...
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 8:58
takže autorsky poplatok som už vlastne zaplatil čiže si môžem kopírovať koľko chcem. Nie je predsa možné platiť dvakrát za ten istý úkon (autorské poplatky). Hurá, kde mám utorrent...
|
|
Re: hm...
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
2.7.2015 9:55
A kto nechce platit tie priblble SK poplatky, mame tu zahranicie, napriklad geizhals.at, amazon.de ... :)
|
|
Re: hm...
Od: yty
|
Pridané:
6.7.2015 13:30
a co zaruka, co poskodenie pri prevoze. aj ked nad tym tak rozmyslam to mam to iste aj na slovensku len za viac.
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 10:02
nie nie nie, take jednoduche to nie je.
Platis autorsky poplatik aby si mohol kopirovat diela chranene autorskymz akonom. teda s vynimkou, ze zdroj z ktoreho mozes kopirovat musi byt legalny. ergo bud si kupis DVD a to skopirujes, zaplat za online pristup k filmu a ten si skopirujes a pod. stale platis 2 krat - za pristup a poplatok.
nemozes si skopirovat kamaratove DVD, stiahnut torrent ani nic podobne kde by si zaplatil len raz (poplatok za disk).
haluz ale je, ze nech si akymkolvek legalnym sposobom zaplatis a zaobstaras film/hudbu, nepoznam sposob (s vynimkou TV a kina) akym si mozes vychutnat co si si zakupil bez kupy dalsieho zariadenia ktore obsahuje tento poplatok (pre online obsah potrebujes PC s HDD a s poplatkom. pre DVD potrebujes prehravac - exisuje nejaky bez poplatku?). ergo poplatok za kopirovanie sa stava zaroven poplatkom za vyuzivanie diela.
|
|
Re: hm...
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
2.7.2015 11:32
Kamarátove DVD je zdroj legálny, pokiaľ ho teda zrovna neukradol. Rovnako tak je úplne legálnym zdrojom torrent - tiež ešte nikoho nezavraždil a ak by bol nelegálny, ISP by na základe súdneho zákazu stránku už dávno zvesil dolu.
Fakt nechápem túto paniku...
|
|
Re: hm...
Od: kac land
|
Pridané:
2.7.2015 11:51
Uhm, jasné, daj potom vedieť, ako sa k tvojej brilantnej argumentácii postavil súd.
|
|
Re: hm...
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
2.7.2015 11:53
Nijak, ziaden nebude :) Na zaklade nikde nedefinovanej a teda absolutne nedokazatelnej "nelegalnosti" zdroja ma nemozu ani len obvinit.
|
|
Re: hm...
Od: debunk scrub
|
Pridané:
2.7.2015 12:00
Si právnik? Nie, však. Dobre, mysli si to aj naďalej, že ťa nemôžu obviniť :-)
|
|
Re: hm...
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
2.7.2015 12:22
Dakujem, budem :)
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 12:50
kamarat ma zo zakona zakazane toto dielo dalej sirit. on si ho moze napalit pre seba, vtedy je to v poriadku.
v momente ked ho da tebe napalit, porusuje zakon a teda zdroj odkial vytvaras rozmnozeninu nie je legalny.
|
|
Re: hm...
Od: asdasdasd
|
Pridané:
2.7.2015 14:08
My s kamaratmi zijeme v sukromnom CD/DVD komunizme. Vsetky CD a DVD vlastnime spolocne a kazdy dostava tolko medii, kolko potrebuje.
Preco by si jeden spoluvlastnik nemohol spravit kopiu? Co je na tom nelegalne?
|
|
Re: hm...
Od: luke peterson
|
Pridané:
2.7.2015 16:37
Ako vies? on mi to dvd dal ja som si ho skopiroval a potom som mu ho dal spat. Ja nikdy nemozem byt vinnik.
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 18:06
§ 5
(10) Rozširovanie originálu diela alebo jeho rozmnoženiny je nakladanie s vecou, ktorej prostredníctvom je dielo vyjadrené; verejné rozširovanie zahŕňa nájom, vypožičiavanie, predaj alebo inú formu prevodu vlastníckeho práva k originálu diela alebo jeho rozmnoženine.
ak ti kamarat da dvd (ktore mu neskor vratis), tomu sa hovori vypozicanie, co je rozsirovanim diela. rozsirovat dielo mozes ak ti k tomu da autor suhlas. ergo bez suhlasi kamarat ti nemoze poziciat dvd a teda ak to spravi robi to nelegalne a teda aj kopia ktoru si spravis je nelegalna.
nehovorim ze je to spravne, len komentujem ako je zakon pisany.
|
|
Re: hm...
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
3.7.2015 8:49
Neslo o vypozicku, kamarat ho nan bezodplatne previedol. A on ho potom zas naspat venoval kamaratovi... :)
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
4.7.2015 0:45
medzi tym si vytvoril pre seba rozmnozeninu. tym sposobom dielo siril medzi svojich kamaratov (alebo aspon jedneho).
v ociach zakona (nech uz je akokolvek prirbany) to nie je v poriadku.
|
|
Re: hm...
Od: Linuxak
|
Pridané:
3.7.2015 8:51
Ak co ak mi ho preda, ja si urobim kopiu a potom ho predam naspet?
|
|
Re: hm...
Od: xtcxtc
|
Pridané:
3.7.2015 14:54
Nesmie ti ho ani predat.
|
|
Re: hm...
Od: LGE
|
Pridané:
9.7.2015 20:54
Prečo by ho nesmel predať? Je to môj majetok, nie je to kopírovanie, rozširovanie, nie je to nič. Keď môžem CD predať do bazáru, môžem aj kamošovi.
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
4.7.2015 0:46
verim ze lepsie informacie nez odomna ziskas tu: http://lmgtfy.com/?q=pr%C3%A1vne+poradenstvo
nie som pravnik, nemozem ti teda najst vhodne a bezpecne trhliny v tomto pridrbanom zakone.
|
|
Re: hm...
Od: Meldo
|
Pridané:
3.7.2015 21:31
Co ak sa na to CD/DVD zlozime dvaja? Kazdy da 50%.
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
4.7.2015 0:47
v tomto pripade plati rovnaka odpoved ako o koment vyssie.
|
|
Re: hm...
Od: baGoLo
|
Pridané:
2.7.2015 15:59
zákon definuje ako nelegálny zdroj ten, kde dochádza k výrobe kópie bez súhlasu autora.
pri torrentoch, kamošovom originál DVD a podobne asi sotva preukážeš súhlas autora.
kľudne sa môžeš pridať k panike. ;)
|
|
Re: hm...
Od: fsdfasdfd
|
Pridané:
2.7.2015 16:07
Kde to ten zakon definuje?
Naco je treba suhlas autora na nieco, na co mam zo zakona narok? To snad nejaky americky spevak suhlasil s rozmnozeninami pre osobnu potrebu?
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 18:11
necakaj ze budeme obhajovat zmysluplnost tohto zakona, to nie. len komentujeme ako je napisany a JE napisany tak ze kamosove DVD nemozes skopirovat a torrenty nemozes tahat.
|
|
Re: hm...
Od: sdadsasd
|
Pridané:
2.7.2015 20:42
Ja cakam, ze ked mi niekto napise "v zakone je", tak mi napise aj zakon.
Preco by som nemohol tahat torrenty? DVD od Nohavicu som si stiahol cez torrenty a problem (snad) mat nebudem.
Kde presne sa spomina, ze moje+kamosove DVD si nemozem zazalohovat? Ja viem o tom, ze pre osobnu potrebu mozem (taka formulka je v zakone); formulku proti nepoznam.
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 20:59
odporucam precitat cely autorsky zakon, aspon clovek dostane predstavu aky je nakokot, ale § 60 odstavec 1 a 2 je to na co sa pytas (nemozem sem dat citaciu, uz je dlhy koment)
ak siris dielo z ktoreho su odstranene informacie o tom za akych podmienok je ho mozne sirit (a ci vobec), neopravnene zasahujes do autorskeho prava.
osobna potreba nie je rozdavat to kade chodis kamaratom. ak to das kamaratovi, jedna sa o rozsirovanie diela. to mas v zakone pokryte. ak mas na obale DVD napisane (alebo odkaz na ine miesto kde to napisane je), ze mas zakazane dielo rozsirovat, tak ho proste nemozes dat kamaratovi.
ci budes alebo nebudes mat problemy za stiahnutie nohavicu sa neviem vyjadrit, za pozicanie DVD kamaratovi vsak takmer urcite nie. stale je to v rozpore s tym ako je zakon napisany.
|
|
Re: hm...
Od reg.: jonatan666
|
Pridané:
2.7.2015 21:14
ako to je z darmi? co ak dajme tomu mam film z ktoreho si urobim kopiu pre osobny ucel potom ten film original darujem kamaratovy ten urobi to iste a film mi daruje nazat co potom? boli sme obaj vlastnici jedneho diela obaja mame kopie ...budu od nas pozadovat ze ak nemam original tak sa musim zbavit kopie? a co ak original sa mi poskodil alebo stratil ....ak mu poziciam original tak po tu dobu co mam urobenu kopiu musim kopiu znicit az kym mi nevrati original? nechapem o co sa tu snazia poplatky vsade nadrbat a ani tu nic poriadne nfunguje vsetky sluzby ktore za nieco stoja funguju len v USA hlavne a filmy su lokalizovane pre USA a tie odpadky co mame tu su drahsie a su lokalizovane len titulky ...keby si za tie poplatky dali dohromady dabing a tie sluzby spravili atraktivnejsie tak poplatky maju zmysel inac v tom vidim vypalovanie ludi....osobne prejdem na knihy ako na filmy kniha je podla mna hodnotnejsia za tie peniaze ako nejaky film a na hudbu sa da pouzivat spotify napr alebo ine sluzby
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 21:24
precitaj si autorsky zakon a vyvod dosledky sam.
po 1. nie som pravnik takze moj vyklad autorskeho zakona nebude o nic lepsi nez tvoj.
po 2. nie som plateny od toho aby som si prerozpraval znenie celeho autorskeho zakona a moja dobrovolna cinnost v tomto smere ma obmedzenia.
k poplatkam a tak, tiez nechapem preco ich sem drbu, tiez si uvedomujem ze nic tu nefunguje, ale holt ked je raz zakon taky, tak je taky. vsimni si, ze som nikde nenapisal zeby som bol proti tomu aby si stahoval z torrentov alebo napaloval pre kamaratov. tiez to robim (to prve). len hovorim, ze to nie je v sulade so zakonom (ktory je naprd).
|
|
Re: hm...
Od reg.: jonatan666
|
Pridané:
4.7.2015 9:47
prepac ja som neutocil na teba :D nechcel som aby si to nejak negativne pochopil ja len hladam logiku v tom parlamentom zakone ...okrem toho ze hladaju peniaze na zlom mieste ....blockove loterie zavadzaju aby ludia pytali blocky aby nebol unik na daniach ...kde by uplne stacilo aby dan zmensili a firmy by uz nemali problem dokladovat nieco alebo ludom by bolo jedno ak zaplati 1euro naviac u nejakej dajme tomu 100eurovj veci ako aktualne 1euro z kazdej 5 eurovej veci ...ak by to znizili uz len na 15% tak je to o inom platime za vsetko uplne ...ked nieco kupis uz je v tom dan ...ides pracovat odvadzas dan ..teraz este prispevky davat okrem dane za nieco ....uz dost ze platime za RTVS a rozhlas ktory nepocuvam ani nesledujem STV ....ale 5eru kazda domacnost musi proste platit ...ale to som odbocil od temy :D odpoved by to chcelo oficialne od parlamentu hned mi bolo jasne ze nemozem pytat odpoved cloveka ktory sam chce pocut tiez odpoved :D
|
|
Re: hm...
Od: Maximillian McMann
|
Pridané:
3.7.2015 5:11
darom sa vzdavas dobrovolne vsetkych tvojich vlastnickych a inych prav vztahujucich sa na toto av dielo v prospech tretej osoby.
teda, ak darujes originalne av dielo, nemas uz pravo vlastnit jeho rozmnozeniny (urobene pre vlastnu potrebu, etc...).
tvoj kamarat, ktory av dielo obdrzi, ziska automaticky vsetky prava z toho vyplyvajuce (cili, moze ho uzivat, spravit si kopiu, etc...)
|
|
Re: hm...
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
3.7.2015 8:58
> ak darujes originalne av dielo, nemas uz pravo vlastnit jeho rozmnozeniny
Je to kupodivu, ale toto je nezmysel. Z darovaneho diela nemam pravo rozmnozeniny vytvarat, ale uz existujucich nijak nedotyka.
|
|
Re: hm...
Od: dasdasdasd
|
Pridané:
3.7.2015 0:19
"ak siris dielo z ktoreho su odstranene informacie o tom za akych podmienok je ho mozne sirit (a ci vobec), neopravnene zasahujes do autorskeho prava."
Info nemazem, ale ked to spravi niekto iny, tak preco by to pre mna mal byt problem?
"ak mas na obale DVD napisane (alebo odkaz na ine miesto kde to napisane je), ze mas zakazane dielo rozsirovat, tak ho proste nemozes dat kamaratovi."
Moze medium dostat spoluvlastnik? Ak nie, tak ako si moze uplatnovat on svoje prava?
Je mozne DVD darovat?
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
4.7.2015 0:33
"Info nemazem, ale ked to spravi niekto iny, tak preco by to pre mna mal byt problem?"
nie mna sa pytaj, ja som zakon nepisal a ani ho neobhajujem. len komentujem ako je napisany.
"Moze medium dostat spoluvlastnik?"
o spoluvlastnikoch v zakone nie je zmienka, takze netusim. k darovaniu, tiez netusim, urcite ale nemozes vytvorit pre seba kopiu a original darovat (alebo darovat kopiu) a takym sposobom to sirit.
|
|
Re: hm...
Od reg.: _Kozec_
|
Pridané:
3.7.2015 8:55
§60 hovori o neopravnenom zasahu do diela. To nema s "nelegalnym zdrojom" vobec nic spolocne.
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
4.7.2015 0:35
citujem stary, nie novy zakon. novy som zatial necital, ale pochybujem ze zasadne meni co je neopravnene sirenie diela. podla toho co viem, novy len doplna, ze ak je dielo sirene nejakym zdrojom neopravnene, tak nemozes z daneho zdroja vytvorit rozmnozeninu.
|
|
Re: hm...
Od: Ján Hus
|
Pridané:
5.7.2015 8:34
Samozrejme...
Oni to mnohí aj chápu, ale budú robiť zo seba tupcov do konca života.
Keby im takto kradli autá, pozerali by sa na veci úplne inak.
|
|
Re: hm...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 21:00
a to informacie cerpam zo stareho zakona, novy som este nemal tu 'poctu' precitat
|
|
Kade tade
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 22:57
Ten čo vlastní právo používať dielo či licenciu k softvéru má právo vyhotoviť si kópiu diela. Ak to nevylučujú autorské či licenčné podmienky.
Nie každý debil ako Ty, čo si od kamoša niečo požičia.
Ak niečo stiahneš a nezaplatíš za to, konáš protiprávne a musíš niesť zodpovednosť. Na právo kópie máš iba vtedy, ak máš preukázateľne právo používať softvér, dielo... Teda si ho legálne nadobudol a máš doklad o zaplatení.
Ja neviem čo furt ktosi vymýšľa pakoviny pre malé deti.
Nekúpil si si ho, prečo by si mal mať nelegálnu kópiu?
Torrenty práve za účelom trestnej činnosti a obchádzania zákonov a autorských práv(no nechce sa malinkým platiť, že?)vznikli. Žiadne iné opodstatnenie podľa mňa nemajú...
|
|
Re: Kade tade
Od: asdasdasd
|
Pridané:
3.7.2015 0:13
"Ak niečo stiahneš a nezaplatíš za to, konáš protiprávne a musíš niesť zodpovednosť."
Urcite nie. Napriklad som si stiahol stranku DSL.sk bez platenia a povedal by som, ze by mi to preslo. Tiez som si cez torrenty stiahol Linux a rovnako by mi to preslo. Dokonca som si bez platenia stiahol Win10 a aj to by mi preslo, hoci by to skumal autor. Ako ma bezny clovek vediet, co presne autor chcel?
Aky doklad o zaplateni? Ty platis za stahovanie Linuxu?
"Nekúpil si si ho, prečo by si mal mať nelegálnu kópiu?"
Ja nechcem mat nelegalnu kopiu.
"Torrenty práve za účelom trestnej činnosti a obchádzania zákonov a autorských práv(no nechce sa malinkým platiť, že?)vznikli. Žiadne iné opodstatnenie podľa mňa nemajú..."
Maju opodstatnenie, ze s mojim pripojenim 1Mbps mozem nazdielat data a tie sa po chvilke medzi ludmi tahaju rychlostami v radoch Gbps. Nie kazdy ma zadarmo CDN s konektivitou v Gbps. Vdaka torrentom nemam problem pomoct Hoferkovi so zdielanim Greenie alebo Nohavicovi so sirenim jeho DVD.
|
|
Re: Kade tade
Od: Kalimerko
|
Pridané:
3.7.2015 1:40
Bože čo trepeš...
|
|
Re: Kade tade
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
4.7.2015 0:43
software funguje uplne inak ako audiovizualne diela, tie 2 by som radsej nemiesal v jednom komentari.
samotne stiahnutie niecoho tiez nemusi byt protipravne (podla noveho zakona). zalezi od toho odkial tahas. taka hudba z google play (ak to mas zaplatene) je legalne stiahnutelna v aplikaciou. predpokladam ze obdobne funguju aj ine sluzby streamovania hudby/videa.
doklad o zaplateni taktiez nikde nepotrebujes, neviem kde si tuto informaciu zobral.
torrenty - tie vznikli za ucelom sirit subory. neriesia ci samotne sirenie je alebo nie je v ramci zakona. rovnako ako napalit na DVD a rozdat celemu mestu mozes legalne aj nelegalne data, tak isto cez torrenty mozes sirit legalne aj nelegalne data. pre mnohych autorov su torrenty dobrym sposobom pre sirenie ich produktov (neziskove/kratkometrazne filmy, neziskovi hudobnici ci videa z koncertov, software sireny pod ktoroukolvek zo slobodnych licencii a podobne).
|
|
Re: hm...
Od: RIKK
|
Pridané:
2.7.2015 10:07
presne z rovnakeho dovodu bol podobny zakon v polsku zruseny ako protiustavny, cudujem sa ze to nikto u nas este nenapadol
|
|
Re: hm...
Od: Aladin
|
Pridané:
2.7.2015 11:10
Presne to som chcel napísať, zákon je protiústavný, nakoľko aplikuje prezumpciu viny. Keď kúpim telku a hernú konzolu aby som offline hral nejakú singleplayer hru, tak prečo musím platiť aj za konzolu aj za telku výpalné, ak žiadne dielo nebudem kopírovať a ešte k tomu duplicitne?
|
|
Re: hm...
Od: nigdo
|
Pridané:
2.7.2015 13:56
Keby to malo mat logiku, tak tie poplatky daju rovno k dielam za hudbu ktoru legalne kupujes.
Joj ale to by potom bolo takmer spravodlive a to oni nexu.
|
|
Re: hm...
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 22:58
Aké výpalné? Čo vám tu už nadobro jebe???
|
|
autor
Od: Borat
|
Pridané:
2.7.2015 8:59
Tak a za tento splech chcem tamtiemy z dvd a hdd a smat tv.
|
|
augiášov chliev
Od: old
|
Pridané:
2.7.2015 8:59
banda všivavá, ešte som jeden film nestiahol a pokuty za sťahovanie platím priebežne. Kedy sa už vymetie tento augiášov chliev
|
|
Re: augiášov chliev
Od: baGoLo
|
Pridané:
2.7.2015 13:34
to máš ako s daňami:
koľko detí z marginalizovaných sociálne neprispôsobivých skupín obyvateľstva si si urobil?
...a prispievaš na ne svojimi daňami...
|
|
Prvy april?
Od: PetoB
|
Pridané:
2.7.2015 9:00
To si akoze robia srandu??? Ja si kupim disk, a zaplatim prachy za to, ze moj disk moze uchovavat digitalne kopie nejakej hudby?
|
|
Re: Prvy april?
Od: komunista
|
Pridané:
2.7.2015 9:05
Alebo svoje vlastne skladby, fotky ci ine svoje vlastne subory :-(
|
|
Re: Prvy april?
Od: lolo21
|
Pridané:
2.7.2015 9:08
zároveň si ju tam potom nemôžeš stiahnuť. jedine ak znova zaplatíš
|
|
Re: Prvy april?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 10:04
Ja mam kokota, kde mam ist platit poplatok z kokota medzi nohami pre ABMS (asociaciu bordelov a masaznych salonov) za to, ze mozem (ale nemusim) mojim kokotom vyuzit ich sluzby?
|
|
Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: fda
|
Pridané:
2.7.2015 9:05
Toto všetko je cesta k úplnej devastácií nášho národa..a ako to povedala nemecká pani Šulíkovi...všetky problémy vyriešia vojny a revolúcie...čiže takto zmýšľajú psychopati...
Čo ma však zaujíma, že ako budú zisťovať, kto sťahuje, kedže podľa nových nariadení EÚ nie je možno logovať komunikáciu...čiže ak ta obvinia zo sťahovania tak nemôžu predložiť dôkazy, ktoré boli získané nezákonne...alebo sa mýlim?
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: komunista
|
Pridané:
2.7.2015 9:06
vytrepu to z teba gumenym bendrekom ako nacisti...
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: janejaky
|
Pridané:
2.7.2015 9:30
Nie je možné logovať komunikáciu hromadne. S príkazom súdu môžeš logovať komunikáciu jedinca.
Nechcem byť paranoidný, ale ak máš rodičov v zlej strane... To sme tu už vlastne raz mali :)
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: Autor diela
|
Pridané:
2.7.2015 11:01
Tak je jasne ze vsestkym autorom nerozdelia tie peniaze ved ako by ja mohli su ich miliony na svete. Vyberu si len tych svojich mafianskych aby mali do kazdeho pristavu aspon jednu jachtu. Ved ludia netusia kolko stoji parkovne sukromneho lietadla na letisku alebo taka plna nadrz. Viete si predstavit ze by ste leteli s poloprazdnou nadrzou ? Nieco strasne z niekade tie peniaze musia zobrat chudaci aby nam nepomreli od hladu. Majte sucit.
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: jaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
2.7.2015 11:07
Zle - treba voliť toho hranatého k*k*ta - nech to tu padne celkom na hubu aby aj debili pochopili - a potom ho vziať na zodpovednosť aj s jeho mafiánskymi kamošmi - kadelábrov máme dosť!
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: Klovatina
|
Pridané:
2.7.2015 11:27
To by som si pozrel jak by sa tu daco urobilo. Normalne ho raz nezvolime a on kokot sa bude tlamiť dalej
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.7.2015 12:31
Ja budem asi voliť Kotlebu. Pripadá mi to teraz časom že má viac rozumu ako všetci dokopy a tie propagandy že je nácek a podobne sú vyvolané dotyčnými lebo sa ho boja. Poriešil by veci ktoré sa zamietli pod koberec a niektorích odsúdil aj za vlastizradu.
www.youtube.com/watch?v=VD-l_2jF71o
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od reg.: roob_
|
Pridané:
2.7.2015 13:08
ajja som chcel volit kotlebu, pokial z neho nespravili v BB veduceho a chova sa jak posledny kkt sedlak. Takze nic.
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od reg.: roob_
|
Pridané:
2.7.2015 13:08
ajja som chcel volit kotlebu, pokial z neho nespravili v BB veduceho a chova sa jak posledny kkt sedlak. Takze nic.
|
|
Kotrba
Od: kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 13:16
Tak si zvoľ nejakého iného kotrbu.
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: neviem meno
|
Pridané:
2.7.2015 13:48
V čom napríklad?
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: real name
|
Pridané:
2.7.2015 15:22
sak pise ze v bb
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
2.7.2015 21:06
ja nechapem ako niekto moze prezentovat toto video (a celkovo aj jeho protagonistu) ako nieco pozitivne.
|
|
Re: Ak chcete zmenu ostáva voliť jedine Kotlebu a jeho ĽSNS
Od: lklklk
|
Pridané:
2.7.2015 12:31
Ak tomu dobre rozumiem, ISP komunikaciu logovat nemoze, ale vsetci ostatni (upload servery, ktokolvek, kto stahuje dany torrent) ano.
|
|
autorský zákon
Od: hamster
|
Pridané:
2.7.2015 9:06
Toto je taká hlúposť, ako keby som mal platiť napr. za nové auto o niečo naviac k predajnej cene, lebo ho môžem teoreticky použiť na vytrhávanie a kradnutie bankomatov...
|
|
Re: autorský zákon
Od: 33jkl33
|
Pridané:
2.7.2015 15:49
Keď si kúpiš nové auto tak musíž zaplatiť ešte tzv. daň z luxusu (registračná daň) ktorej výška je závislá od výkonu auta. Preto som si nekúpil 260 koňové auto ale iba 180 ale s plnou výbavou. Rozdiel v "dani z luxusu" bol 1000€. Radšej tých 1000€ prej*bem v bordeli ako by som ich mal dať štátu...
|
|
Re: autorský zákon
Od: edi
|
Pridané:
2.7.2015 16:24
a to ta este mozu oznacit za podporovatela gayov, lebo emisie z auta sa podielaju na globalnom eteplovani.
|
|
Re: autorský zákon
Od: boze moj
|
Pridané:
2.7.2015 19:48
buzerantstvo je uz predsa legalne
|
|
Diery logiky.
Od: Jordan
|
Pridané:
2.7.2015 9:06
A ako presne chcu dokazat, ze si nieco stiahol, ked ISP nesmie zachovavat data o traffiku uzivatelov. Takisto, ked nie je produkt ponukany, na slovenskom trhu, ako sa mam k nemu dostat? Ked napriklad jebem uzasne slovenske dabingy nasej TV a chcem si nieco pozriet v originale, mam sa prestahovat do krajiny povodu, vzhladom k tomu, ze produkt nie je online predavany v Europskom regione? Mozem ich jebat, nech ma skusia zavriet, alebo pokutovat. Vezenske steny budu musiet vybudovat okolo celych hranic, lebo pochybujem, ze sa vacsina ludi vzda niecoho co brali samozrejme poslednych 20 rokov.
|
|
Re: Diery logiky.
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 9:20
No ved bud rad, ze nasi politici su banda absolutnych idiotov nerozumejuci sa snad nicomu - okrem stavebnych prac, pretoze tunelovat vedia dokonale.
ISP tvoju komunikaciu uchovavat nemoze, takze presne ako vravis,, nemozu mat na teba nic. Nelegalny dokaz nemoze byt u sudu pouzity - resp moze ak ma sudne povolenie, ale to musi mat tiez na nejakom opodstatnenom zaklade. Ak nie, tak tu vlastne vladne anarchia a mozes takych ludi bez vycitiek strielat.
Dalsia vec, je to len voda na mlyn - vypalne mafianske praktiky ma ospravedlnuju si stahovat co chcem a kolko chcem. Dalsia vec, v clanku sa sice spomina, ze legislativa explicitne definuje - ale zase je to len pravny blabol, kedze nedefinuje absolutne nic. Nelegalny zdroj neexistuje bez ohladu co tento zakon vravi a je to jednoducho napadnutelne.
Posledna vec - maju zakrocit proti sluzbam, nie proti jednotlivcom ked uz tak trapi dodrziavanie nelogickeho pravneho vyplachu, ktory predviedli. V zasade sa nic nezmenilo, len nastupili vyssie sadzby vypalneho.
|
|
Re: Diery logiky.
Od: 231asd
|
Pridané:
2.7.2015 9:45
opatovne uchovavanie dat je otazka jednej vety v tom zdrape papiera. Preto treba bojovat aby sa taketo veci vobec do zakona nedostavali, nie len za ich jemnejsiu verziu. Ak sa tam uz nieco dostane tak je iba otazka casu kedy to sprisnia. Vid napr. hostoriu pokuty za prekrocenie MPR o +5.
|
|
Re: Diery logiky.
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 9:47
Jednoznacne suhlasim, ale ked uz nejaky takyto exkrement vypotia pred dvojmesacnymi prazdninami, tak podal moznosti taky, co ta najmenej postihne - a to prave urobili.
|
|
Re: Diery logiky.
Od: old
|
Pridané:
2.7.2015 9:47
ale veď to všetko vyriešili elegantne, keď že sme všetci vinný, zaplatíme si tie pokuty už vopred a ak niekoho nachytajú pri sťahovaní, to už je len také prilepšenie - zákusok
|
|
Re: Diery logiky.
Od: poldinko
|
Pridané:
2.7.2015 10:32
ako uz bolo povedane, logovanie bolo zakázané len hromadne, na sudny prikaz si pekne zabezpecia tvoj traffic do posledného bajtu
a dvd a B-ray sa zvacsa predávajú aj s originál zvukovou stopou, takže tvoj argument je z vacsej casti mimo
plus nikto ti negarantuje pravo pozerat film v jeho povodnom zneni, chces povoidne znenie prestahuj sa do USA, GB, chces arabské znenie prestahuj sa na blízky východ
|
|
Re: Diery logiky.
Od: zvyk zvrchu
|
Pridané:
2.7.2015 11:48
Okrem toho, čo už bolo povedané, v prípade torrentov nepotrebujú spoluprácu isp na to aby získali tvoju ip. Tú vyžaruješ sám.
|
|
Re: Diery logiky.
Od: luke peterson
|
Pridané:
2.7.2015 16:41
moju IP, je to snad SPZ alebo Rodne cislo. IP adresu mozu sparovat tak jedine s fakturacnou adresou, ale nie s konrektnou osobou.
|
|
Re: Diery logiky.
Od: ISPak
|
Pridané:
2.7.2015 19:52
staci cez whois zistit, akemu ISP patri IP adresa, a prist za ISP so sudnym prikazom, ze kto mal v tom case tuto IP
|
|
Re: Diery logiky.
Od: 12312
|
Pridané:
3.7.2015 8:44
a isp povie ze dana ipcka je priradena na verejny free pristupovy bod, ktory sluzi ako reklama a prezentacia firmy.... :D
|
|
Re: Diery logiky.
Od: tramtaria123
|
Pridané:
3.7.2015 11:21
to mas ako so sanetom na skolach a intrakoch, kde sa stahuje snad v najvacsom mnozstve - jeden z 20 intrakov odpoji 100 ludi pretoze jeden stahoval; a zvysok organizacii nic neriesi - a doteraz nikto zo studentov/ucitelov/etc nedostal pokutu
|
|
Re: Diery logiky.
Od: si deck
|
Pridané:
2.7.2015 11:58
Inak, to je tiež také naivné zmýšľanie, že ťa nezavrú, lebo by museli celú republiku. No nemuseli, stačí zavrieť toľko ľudí, aby sa ostatní začali báť. No a ty môžeš byť náhodou jeden z nich.
Cesta je iná. Protesty, demonštrácie a voľby.
|
|
Ach jaj
Od: BigF
|
Pridané:
2.7.2015 9:09
Opat podkopeme vlastne hospodarstvo.. Co uz, budem nakupovat v zahranici.
A pre tych nechapavych.. Toto su vase istoty!!!
|
|
skvely napad...
Od: noaletoto
|
Pridané:
2.7.2015 9:11
este by sme mali zaviest, ze kazdy, kto si kupi zbran, by mal ist po kupe na 1 rok do vazania ako prevencia, ze niekoho zabije...
|
|
Re: skvely napad...
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 9:22
Vsak vsetky ceremonie ohladom drzania zbrani obmedzuju zase len tych, ktori chcu dodrziavat zakon. Kto nechce, ten bude ozbrojeny aj tak a nikto o tom nebude vediet.
|
|
Re: skvely napad...
Od reg.: leader
|
Pridané:
2.7.2015 10:31
myslim ze idea bola taka ze ked nejakemu podozrivemu urobia prehliadku a najdu u neho nelegalne drzane zbrane tak mu za to prisiju trest
|
|
Re: skvely napad...
Od: Reikii
|
Pridané:
2.7.2015 9:25
A ked si niekto vypije, tak by mu hned mali dat 100000€ pretoze sa nahodou moze stat politikom.
|
|
Re: skvely napad...
Od: daj devy
|
Pridané:
2.7.2015 12:02
Nice one :-)
|
|
Re: skvely napad...
Od: 4x3l
|
Pridané:
2.7.2015 9:28
to potom aj nože
|
|
Re: skvely napad...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.7.2015 9:29
Ale co by kazdy kto si kupi zbran. Kazdeho chlapa zavriet na 3 mesiace do basy. Len tak preventivne. Nastroj na znasilnenie ma. Pripadne 3-kilovemu chlapcekovi pri narodeni ulozit jednorazovy alimentovy poplatok 1000 €, keby svoj nastroj v buducnosti pouzil na znasilnenie.
|
|
Hmmmmmm
Od: Reikii
|
Pridané:
2.7.2015 9:22
To je dobra chujovina. Kedy zavedu dan na autorske poplatky?
|
|
zivotopis
Od: a36914712
|
Pridané:
2.7.2015 9:25
Chcem byt autor, kde mam poslat zivotopis?
Seriozne, staci mi nabljakat jednu "skladbu" a uz mi bude do konca zivota sypar 6eur z predanych medii?
PS: este ze mam dost hdd do konca zivota...
|
|
Re: zivotopis
Od: ......
|
Pridané:
2.7.2015 9:37
Sa to ešte prerozdeľuje podľa hranosti v rádiách, ale áno, vpodstate nejak tak to funguje.
|
|
Re: zivotopis
Od: -...-
|
Pridané:
2.7.2015 12:55
Tak preto chodia v radiach dookola 3 pesnicky... Navysovanie ziskov!
|
|
Re: zivotopis
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
2.7.2015 12:58
Tomu never :) všetko dostanú naši "vyvolení", garantujem
|
|
Re: zivotopis
Od: chudák-lúzer-socka-žebrák
|
Pridané:
2.7.2015 10:16
njn, sak aj všetcí tí autori, speváci, všetko "umelci" sú 1mafia, všetci tí autori, pisálkovia, všetjko 1 banda podvodnícka, nabliakajú, napíšu hovadiny, a potom za to pýtajú nehorázne drahé €$,
.. a ožebračujú už beztak chudobní "pracující lid", aby to kupoval..
já aspon, nebudem už kupovat v živote od nikoho nič, ani len 1suchý rožek,
nedám ani halier!
|
|
Re: zivotopis
Od: slecna.l
|
Pridané:
3.7.2015 7:28
Nahlasis sa do SOZY a zaplatis clensky poplatok. Oni sa potom na zaklade predaja a hranosti Tvojich diel rozhodnu podla internych tajnych klucov, kolko ti budu platit. Ak sa nenahlasis do SOZY, budu za tvoje diela vyberat prachy, lebo ta ako autora zastupuju zo zakona, ale tebe nebudu platit nic. Ak by si nahodou nechcel, aby ta zastupovali, musis im pisomne oznamit, ze odstupujes od kolektivnej spravy autorskych prav k tvojim dielam. A ak budes hrat svoje pesnicky na verejnej akcii, musis im vopred poslat playlist a info, ze sa na ne nevztahuje kolektivna sprava autorskych prav, inak ta skasnu tiez. A kedze na SK nie su pravne dotiahnute volne licencie, ak by tvoje pesnicky chcel pouzit niekto iny, SOZA by ho pravdepodobne skasla.
|
|
cesi maju taketo nieco ?
Od: asdasdasd
|
Pridané:
2.7.2015 9:30
oplati sa mi kupovat elektroniku v cechach ?
|
|
Re: cesi maju taketo nieco ?
Od: komunista
|
Pridané:
2.7.2015 9:32
skor v cine
|
|
Re: cesi maju taketo nieco ?
Od: dykmore
|
Pridané:
2.7.2015 11:26
Elektroniku sa neoplati kupovat
|
|
Re: cesi maju taketo nieco ?
Od: Sk SNV
|
Pridané:
2.7.2015 12:11
On myslel v porovnaní so Slovenskom. Mysli trochu.
|
|
Re: cesi maju taketo nieco ?
Od: edi
|
Pridané:
2.7.2015 16:24
ty mysli viac ;)
|
|
Piratska strana
Od reg.: Prof. Ing. 3losh DrSc.
|
Pridané:
2.7.2015 9:31
tym sa vyriesilo, koho budem volit
|
|
Re: Piratska strana
Od: old
|
Pridané:
2.7.2015 9:53
celé Slovensko je nesvojprávne, toto sú nariadenia z iných miest. Kto si chce udržať koryto, musí podľa nich spievať. Je úplne jedno, koho zvolíš
|
|
nech sa ZADRHNU s tými $
Od: chudák-lúzer--socka-žebrák
|
Pridané:
2.7.2015 9:36
..a už v živote nepojdem ani do žiadneho divadla, kina (však aj tak ani nemám za co.. ),
nech sa tam všetci s tými € zadusia v tej hnusnehj blave :/(
|
|
nechutne
Od: dnesjednes
|
Pridané:
2.7.2015 9:41
Velebnosti dem blejt. Cakam nejake protesty, kto sa prida?
|
|
Re: nechutne
Od: Borat
|
Pridané:
2.7.2015 22:52
Ja sa pridam.
Ale budeme len dvaja :-)
|
|
Srandovny
Od: Srandisti
|
Pridané:
2.7.2015 9:41
Uchadza mi zmysel. To akoze nemozem stahovat, ale mam platit autorsky poplatok za napr. HDD na ktory nemozem stiahnut hudbu, film?
Cize mam platit za nieco, co je zakonom zakazane, ak by som to nahodou urobil?
To mame platit v potravinach poplatok, ak by sme nieco nahodou ukradli, ved vrecka mame.
|
|
Re: Srandovny
Od: Tomek ma bobek
|
Pridané:
2.7.2015 9:52
Vnimaj to tak, ze politici vytvorili precedens podla obrazu svojho, cize budu sa platit poplatky nakolko rovnako ako oni vedia, ze my vieme, ze oni si beru tak oni vedia, ze my stahujeme. Cize namiesto toho, aby niekto riesil, ze oni beru, tak takymto sposobom dovoluju brat nam (rozumej stahovat) bez toho aby sa to riesilo. Navyse su spokojni tvorcovia diel, ktori i napriek tomu, ze vytvoria chujovinu dostanu zaplatrne co by inak nedostali. V konecnom dosledku su vsetci spokojni, politici sa zichruju, vydavatelia maju svoje peniaze a my mozeme stahovat, lebo sme si to uz aj tak zaplatili... "samozrejme oficialne nemozeme" ;)
|
|
Re: Srandovny
Od: edi
|
Pridané:
2.7.2015 16:29
a vytvorenim kazdej dalsej zdanitelnej polozky, si posiluju moznost aby bolo z coho brat.
|
|
Re: Srandovny
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.7.2015 10:13
Zmysel ti usiel bohuzial. V clanku je to vysvetlene.
Vono je to takto: moznost vytvarat si vlastne kopie z legalnych zdrojov ostala. Preto ako naplast vymysleli tieto autorske poplatky na prostriedky, prostrednictvom ktorych si tie vlastne kopie mozes eventualne vytvorit a na prostriedky, kde ich mozes eventualne skladovat.
|
|
Re: Srandovny
Od: Srandovny
|
Pridané:
2.7.2015 11:17
Jo, ale predtym sa platilo vypalne z medii a bola moznost si vytvorit kopiu pre vlastnu potrebu z akehokolvek zdroja. Mimo zakon bolo postavene iba zdielanie.
Toto by davalo zmysel, ak by sa zrusili poplatky z medii, hdd atd. a zaroven celoplosne postavilo mimo zakon stahovanie z nie legalnych zdrojov.
Takto platim za nieco, co je explicitne zakazane co je de facto nezmysel.
|
|
Re: Srandovny
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.7.2015 11:34
1) Nerozumieme. Tie poplatky za nosice su kvoli moznosti robenia si vlastnych kopii z legalnych zdrojov (ak si to este nepochopil) a nie kvoli moznosti nelegalne stahovat, co teraz postavili mimo zakon. No a nie je zakazane robit si vlastne kopie z legalnych zdrojov, takze neplatis za nieco co je zakazane.
2) Pokial sa nemyslim aj v minulsoti bolo dovolene vytvarat si vlastne kopie len z legalnych zdrojov.
|
|
Re: Srandovny
Od: luke peterson
|
Pridané:
2.7.2015 16:44
ako presne vies zistit aky zdroj je legalny a ktory nie? Ako mozem vediet, markiza ked pusta film, ci ma zakupene prava, alebo ci nejaky subor na torrentoch tam nedal sam autor dobrovolne a prave preto aby sa rozsiroval....
|
|
Re: Srandovny
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
2.7.2015 17:17
No tak o mediach snad diskutovat netreba. To jak keby som kupil ukradnute nove auto u autorizovaneho predajcu a 10 certifikatmi.
A aby dal niekto nieco na torrenty - nebud smiesny. Ak by sa tak aj stalo, dal by prislusny umelec o tom nalezite vediet.
|
|
Re: Srandovny
Od: luke peterson
|
Pridané:
3.7.2015 9:54
na pirate bay sa to deje pravidelne, ze zacinajuci umelci tam hadzu svoje albumy free....
|
|
Re: Srandovny
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
4.7.2015 16:37
Taketo blbe silacke a hlavne sproste agrumenty zbytocne nasieraju prislusnych cinitelov.
Ked ma zastavi policajt ze som prekrocil rychlost, nebudem mu oponovat ze to neni na 100% iste, lebo kvoli kvantovym efektom vobec neni iste, ci som vobec tam a ci sa so mnou prave rozprava.
|
|
Re: Srandovny
Od: XMen
|
Pridané:
2.7.2015 23:19
Hmm a nemali by potom spoplatnit aj hazlovy papier, lebo aj tam mozem nakreslit nejake autorske dielo. Resp. tlaciarne uz spoplatnili tak mozu aj papier.
Tiez si treba uvedomit, ze co je to kopia z legalneho zdroja. To nemusi byt povodne originalne dielo. Ak vlastnim legalnu kopiu originalneho diela, tak preco mam platit za jeho rozmnozeninu pokial je stale moja? Ja si predsa nekupujem medium ale kopiu diela. V pripade nahravania z TV, nejde o originalne dielo, kedze tam mozu byt vsadene reklamy a rozne upravy o ktore zaujem nemam ale poplatok aj tak platit musim. Ved to je uplne padnute na hlavu a nema to zmysel. Tieto poplatky je potrebne zrusit a tlacit na ich zrusenie.
Ako mi chceme odstranit korupciu z politiky ci mediciny, ked ju mame v sporte a umeni? Treba skoncit z mafianmi, zlodejmi, vydieracmi a inymi gorilami.
|
|
Re: Srandovny
Od reg.: leader
|
Pridané:
2.7.2015 10:29
suhlasim ze je to odrb ale citajme s porozumenim:
Slovenský autorský zákon dáva fyzickým osobám právo na vytvorenie rozmnoženiny zverejneného diela pre osobnú potrebu bez potreby súhlasu autora a bez akejkoľvek náhrady...Pod toto právo napríklad spadá nahratie si programu z vysielania TV, odfotenie si rozličných diel alebo spravenie si kópie z nosiča hudby alebo videa....Zároveň ako kompenzáciu za toto právo a tiež kompenzáciu za reprografické kópie autorský zákon zavádza náhradu odmeny, ktorú dovozcovia a predajcovia platia organizáciám kolektívnej správy za médiá a zariadenia schopné vytvárať kópie diel. Tie tieto odmeny prerozdeľujú autorom.
cize platis za to ze mas pravo urobit si kopiu legalne zakupeneho DVD
|
|
Re: Srandovny
Od: Srandovny
|
Pridané:
2.7.2015 11:22
"cize platis za to ze mas pravo urobit si kopiu legalne zakupeneho DVD "
Co je blbost, lebo nebudem dva krat platit za tie iste data, film, hudbu.
Ak uz raz mam nieco zakupene, /v cene nosica kupujes aj data/, tie data, resp. ich kopiu vlastnim. Predsa takto je to aj v appstoroch, raz si zakupim, vymenim zariadenie a stiahnem opet zdarma, ak uz mam tie data raz zaplatene.
|
|
Re: Parlament schválil autorský zákon s vyššími autorskými poplatkami za HDD, PC, Smart TV
Od: _xxx
|
Pridané:
2.7.2015 9:42
kokoti. od teraz kupujem disky, televizory a ine pamatove media v zahranici. ked chcu po mne vypalne, nedostanu ani dane. fuck off.
|
|
Prerozdelenie
Od: vkr
|
Pridané:
2.7.2015 9:47
Neviete ako sa potom prerozdelia tie peniaze? Beriem to tak, ok, stahujem hudbu aj sw, mozem nieco zaplatit. Ale kto dostane peniaze?
Napr. v ramci hobby pouzivam matlab, solidworks, labview.. jednoducho nemozne aby som si pre volnocasove pouzivanie kupil licenice, asi nejaka nova octavka by bola lacnejsia.
Dostane napr. mathworks nejake peniaze od vlady ze sa u nas pouzilo xy nelegalnych kopii? Alebo bude moct Timko s NONAME skladat dalej tie nemozne pesnicky a otravovat vzduch v rtvs?
|
|
Re: Prerozdelenie
Od: nou
|
Pridané:
2.7.2015 11:36
prerozdeluje sa to podla hranosti v radii. vyrobcovia SW z tychto penzazi nevidia ani cent.
|
|
Re: Prerozdelenie
Od: vkr
|
Pridané:
2.7.2015 11:48
takze uz sa sklada cely obraz o co vlastne ide:
"Ministerstvo chce 20 percent slovenskej hudby v rádiách, tým sa to opäť nepáči"
http://dopice.sk/dVW
"Iniciátorom vzniku novely zákona je Občianske združenie Iniciatíva za slovenskú hudbu, ktoré podporujú aj hudobníci Martin Ďurinda, Juraj Topor a Jozef Ráž."
http://dopice.sk/dVX
Treba vyzbierat co najviac penazi a potom ich co najefektivnejsie prerozdelit pre svojich mecenasov
|
|
Re: Prerozdelenie
Od: -...-
|
Pridané:
2.7.2015 13:16
Mozu sa premenovat na Iniciativa za pochovanie slovenskej hudby pretoze takymto stylom pojdu fakt len doriti. Podporuju to stari hudobnici ktori boli na vyslni pred 100 rokmi a v dnesnej dobe si akurat "drzia" klesajuci zastup starych fanusikov. Pochybujem, ze taky Jozo Raz ma nejaky rozhlad v streamovani hudby a "set top box" je pre neho nejaka underground kapela z druhej strany berlinskeho mura. Slovenska hudobna scena mi nehovori nic uz asi 10 rokov a v radiu mi ide len rds dopravny servis cez vlastnu hudbu. Tie urevane rap/pop sracky mi fakt nechybaju k zivotu a ked si este uvedomim, ze ich musim nasilu podporovat...
|
|
Re: Prerozdelenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
2.7.2015 13:19
radsej mali prijat zakon zakazujuci hrat tu istu pesnicku min 48hodin po sebe... 200x denne takeMe2Church aj ked prepinam europa2/fun, bodaj by im tam ciciny odpadli v tych radiach!
|
|
Re: Prerozdelenie
Od: lekno
|
Pridané:
2.7.2015 20:29
Pocuj kde si stiahol matlab? Mam len verziu co ide pod xp, chcel by som taku co ide pod win7,8...:)
|
|
Re: Prerozdelenie
Od: Maximillian McMann
|
Pridané:
2.7.2015 22:15
soft? ak ta chytia a daju ti to k uhrade, tak autor...
pri softe platia ine pravidla ako pri av dielach.
mas pravo vlastnit soft (vlastnit binarky, instalacky, etc...)
a mas pravo pouzivat ho (ktore ziskas len na zaklade platnej licencie, ktora musi byt adresna - teda explicitne tam musi byt uvedeny vztah vyrobcu a uzivatela, teda presne teba.)
a ano, znamena to aj to, ze z pohladu nasho prava, gnu a par podobnych free licencii nie je adresnych (neni si v nom explicitne uvedeny ty osobne ako opravneny uzivatel), a kedze priamo tebe osobne nepovoluju uzivatelske pravo, uzivas aj tento soft nelegalne aka si zly, zly pirat (ak to uz nezmenili).
dobra kokotina, ze?
|
|
Namiesto rozčuľovania sa
Od: jaaaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
2.7.2015 9:51
Si nastavte v utorrente kódovanie prenosu-odchádzajôce VYNÚTENÉ
a nepovoľte nekódované prichádzajúce.
Apropo - na legálnom zdroji Youtube je 50 odtieňov sivej v kope verzií - síce sa to trocha blbo hľadá, no keď to našla moja domáca, ktorá vie akurát, kde sa PC zapína a vypína... :D
Česť práci!
|
|
Re: Namiesto rozčuľovania sa
Od: old
|
Pridané:
2.7.2015 9:59
ako poradíš mne? Ja nesťahujem a napriek tomu výpalné platím. Na ich filmy sa môžem zvysoka vykakať
|
|
Re: Namiesto rozčuľovania sa
Od: jaaaaaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
2.7.2015 11:05
Nijako - osobne totiž platím výpalné tiež za hovno - nepozerám filmy, (teda ani nesťahujem), nesťahujem "modernú" hudbu, dcére kupujem ORIGINÁLNE CD/DVD (Bocelli atd)
Záujmové videá, ktoré si stiahnem z YT po pozretí mažem - kam by som to dával. Napaľovateľné médium som nekúpil zo dva roky no zaplatil som výpalné v cene PC, v cene externého HDD (na ktorý si dávam fotky, čo fotíme s dcérou) Kurva - kto mne zaplatí výpalné, že máme naše fotky na "ich" HDD ????????
|
|
Re: Namiesto rozčuľovania sa
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 13:39
Nerozčuluj sa. Bude to ešte horšie...
|
|
Re: Namiesto rozčuľovania sa
Od: dsadas
|
Pridané:
2.7.2015 11:46
realne to nema vyznam lebo ta to neskryje.
|
|
Re: Namiesto rozčuľovania sa
Od: luke peterson
|
Pridané:
2.7.2015 16:47
TyTrubko, nie je legalny zdroj, je to iba zdroj, mozes tam ulozit hocico, ked pride google na to, ze to nie je ok, tak to zmazu, asi tak.
|
|
Re: Namiesto rozčuľovania sa
Od: torrentak
|
Pridané:
2.7.2015 20:00
a k comu pomoze to kodovanie prenosu? prenos mozno bude kodovany, ale akurat z vonku. staci sa pripojit do swarmu (teda zacat tahat torrent), a hned uvidis vsetkych tahacov/odosielacov
|
|
Stream
Od: Mr.G
|
Pridané:
2.7.2015 9:57
Vie niekto popisat, ako je to so stremovanymi videami?
|
|
Re: Stream
Od: Dr. Magor
|
Pridané:
2.7.2015 10:08
xbmc + phoenix plugin a kukam co chcem kedy chcem streamovane :D
|
|
Re: Stream
Od: aasdasdad
|
Pridané:
2.7.2015 10:21
na co sluzi phoenix plugin ?
|
|
Re: Stream
Od: poldinko
|
Pridané:
2.7.2015 10:38
skor odporucam GENESIS ale Phoenix sa tiez da
pripadne este Cartoon HD Extra (tam su filmy a serialy - nie animaky)
v celku namiesto kupy smrt TV odporucam zohnat si Raspbeery Pi 2 za 40€ aj s kebalážou a obalom, nainštalovať OSMC alebo OpenELEC a ziadna samrt TV sa nechyta
kto chce aj bezne vysielanie, USB TV tuner sa da kupit za par eur a všetko sa da ovladat originálnym ovladacom z telky (signal sa prenasa cez HDMI do raspberryho)
|
|
Re: Stream
Od: party
|
Pridané:
2.7.2015 13:53
kde sa to dá kúpiť za 40e už aj s kabelážou a obalom? díky
|
|
Re: Stream
Od: Dr. Magor
|
Pridané:
2.7.2015 15:07
jj aj tie moduli su fajn, ja to ovladam z mobilu ma to fajne ovladanie cez to :D
|
|
Cinanci
Od: ojijsdfnsdkjfwe
|
Pridané:
2.7.2015 10:04
Ebay, DX a pod. to istia. Serem aj na celu heuréku.
|
|
Re: Cinanci
Od: h4cker
|
Pridané:
2.7.2015 10:23
Nasi zakonodarci zabudaju ze zijeme v globalnej dedine a ze obchadzat zakony, nariadenia a predrazene veci je vdaka internetu jednoduchsie...
|
|
vypalne
Od: sak ja ne?
|
Pridané:
2.7.2015 10:13
Čisto teoreticky - prečo platím autorské poplatky keď je pirátenie nelegálne... (nie je to paradox?)
|
|
Re: vypalne
Od: politik
|
Pridané:
2.7.2015 20:04
cocoti politici to beru tak, ze platime za to, ze si mozeme vytvorit kopie ale z legalnych zdrojov (tj. kupime film na DVD a ten si mozeme skopirovat, a za to platime). to vsak nic nemeni na tom, ze je to chore.
|
|
nekupovat hardware
Od: GustikPiestany
|
Pridané:
2.7.2015 10:46
jednoduche riesenie, nekupovat na slovensku hardware, aj tak bol skoro furt predrazeny a horsej kvality ako v zahranici kupeny.
|
|
Re: nekupovat hardware
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
2.7.2015 11:12
Ked si kupim WD disk na slovensku je horsej kvality ako "anglicky"?
Ked si kupim Panasonic TV na slovensku je horsej kvality ako "nemecky"?
|
|
Re: nekupovat hardware
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 11:24
Ano je, rozdiel je vo vystupnej kontrole. Napriklad pracky whirpool - u nas pomerne rozsirene, robia sa u nas. Lenze to co neprejde vystupnou kontrolou pre zapadny trh ostava tu, co prejde, ide na export. Takze ak chces whirpoolku, tak kupenu zo zahranicia.
To iste vselijake komponenty alebo aj hotove vyrobky - staci ze v panasonicu nalepia krivo stitok a nemci im vratia cely kamion nazad. Staci jediny srobik utiahnuty inym momentom na radiu do bmw a ide von ako zly kus. Takze rozdiely medzi vyrobkami su kam su urcene. Skrutkovacky Bosch rovnaka rada a rovnaky model, ale urcena pre Rakusko ma ine creva ako ta urcena pre Slovensko.
|
|
Re: nekupovat hardware
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 14:37
AD2. pozri co som nasiel akurat http://tinyurl.com/potr978
|
|
Re: nekupovat hardware
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 17:32
A čomu sa čuduješ? Jednoducho sme treťotriedna krajina. A?
Žvástami typu DSL sa ďalej nedostaneme...
|
|
otazka
Od: JUSTO
|
Pridané:
2.7.2015 10:48
Kedy nadobuda ucinnost tento zakon?
|
|
Re: otazka
Od: pravnk
|
Pridané:
2.7.2015 20:06
minimalne 15 dni po vyhlaseni v zbierke zakonov, a v zbierke to este ani nebolo vyhlasene. a kedze sa jedna o dost vyraznu zmenu, tak minimalne az o mesiac-dva.
|
|
Re: otazka
Od: pravnk
|
Pridané:
3.7.2015 18:14
pozrel som ten navrh noveho aut. zak. a § 193 konstatuje, ze "Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2016"
|
|
OK...
Od: SGOrava
|
Pridané:
2.7.2015 11:00
OK, keď už moje peniaze pôjdu niekomu chcem určiť presne komu pôjdu
|
|
tretia ríša
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
2.7.2015 11:19
Pomaly, ale isto sa ocitáme vo fašistickej krajine. Je jedno z ktorého uhlu pohľadu to vezmem. Smutná realita dnešnej doby.
|
|
Kompenzácie?
Od: modrylev
|
Pridané:
2.7.2015 11:23
Čisté výpalníctvo. A akého titulu chce nejaký autor kompenzáciu za to, že si z jeho (legálne zakúpeného) CD urobím kópiu pre vlastnú potrebu? Veď ak je tá kópia len na vlastnú potrebu, tak môže slúžiť len ako záložná kópia. Nemôžem predsa počúvať originál aj kópiu naraz. Podobne aj iné médiá.
|
|
soza, lita
Od: skjdhfksajdf
|
Pridané:
2.7.2015 11:31
su to k..y vyjebane ako tu pisete.
podobne je to s LITA. do nej musia odvadzat dokonca umelci peniaze z podaneho umeleckeho vykonu, teda zo svojho honoraru. ale ci vidia z toho naspat aj nejake peniaze? taka stvcka pokial viem uzatvara s umelcami zmluvy, podla ktorych ma pravo na XXX repriz bez dodatocnych autorskych poplatkov. take mnozstvo, co asi nikdy neodvysiela. peniaze z lity teda neuvidia. iba im platia ako nejakej vypalnickej agenture.
|
|
riešenie
Od: gggggwwww
|
Pridané:
2.7.2015 12:08
Spravil som si kópiu legálne zakúpeného diela pre prípad že by som originál náhodou stratil. A ja kokot som ho ozaj stratil. Kto mi dokáže že to tak nebolo ?
|
|
Autorský zákon až do konca.
Od: 6546898784
|
Pridané:
2.7.2015 12:23
Zabudli na to, že v podstate by mali byť autorské práva vztiahnuté aj na: optický kábel, pretože aj cezeň pretekajú autorsky chránené dáta; vzduch, pretože ním sa šíri autorsky chránený obsah; LAN a iné káble, pretože nimi sa tiež šíria autorsky chránené dáta. Následne treba autorsky zdaniť naskledovné: všetky ťažobné spoločnosti za každý kilogram medi, a iných kovov, pretože tieto sa podieľajú na šírení autorsky chránených dát; ropné spoločnosti a rafinérie, pretože tie vyrábajú materiály potrebné na výrobu zariadení podieľajúcich sa na šírení autorských dát. Stavebné firmy, pretože sa podieľajú na doprave autorsky chránených nosičov do obchodov (cesty); automobilky, pretože vyrábajú vozidlá, ktoré sa taktiež nepriamo podieľajú na šírení autorsky chránených dát. V podstate by sa autorská daň mala platiť rovno pri narodení dieťaťa, pretože to "obsahuje" oči a uši, ktoré sa tiež zúčastňujú na prenose autorsky chránených dát do mozgu človeka. Len treba do pôrodníc namontovať platobné terminály. Atď.
|
|
Re: Autorský zákon až do konca.
Od: To niee
|
Pridané:
2.7.2015 12:34
To niee nerad im tolko lebo zacnu na tom pracovat, neplati za to lebo to este nikoho z nich nenapadlo.
|
|
Re: Autorský zákon až do konca.
Od: keby keby
|
Pridané:
2.7.2015 12:53
keby bol toto 9gag, tak tvoj comment je hned na vrchu.
je to ako hovoris, oni podla mna velmi nerozmyslaju ked take veci schvaluju. snazia sa naplnit statnu kasu takym sposobom, ktorym im to prejde. v skutocnosti tymto nikomu okrem seba nepomozu.
|
|
Re: Autorský zákon až do konca.
Od: -...-
|
Pridané:
2.7.2015 12:57
Oni tu statnu kasu plnia len na to aby im potom vystacilo na 15ty plat nech nemaju chudobne vianoce chudacikovia prepracovany.
|
|
.....
Od: msx
|
Pridané:
2.7.2015 12:49
Za počítač dvojité zdanenie. Tak to je sila:
- počítač jedna daň
- HDD druhá daň
|
|
Re: .....
Od: safsfdgsaf
|
Pridané:
2.7.2015 12:53
ale ked mas tablet, platis menej. asi preto, lebo si tu muziku odtial nevies tak vychutnat ako zo stoloveho pocitaca :D kokoti
|
|
Odfotenie si rozlicnych diel
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
2.7.2015 12:56
Citujem: "...Pod toto právo napríklad spadá nahratie si programu z vysielania TV, odfotenie si rozličných diel ..."
Odfotenie si rozlicnych diel, to mam akoze platit poplatok za fotak lebo co ak si nahodou sfotim Petra Nada? A ked mam pametovu kartu vo fotaku preco mam platit autorsky poplatok? Nebodaj si tam sfotim hudbu???
Vysvetlite mi to prosim
|
|
Re: Odfotenie si rozlicnych diel
Od: -...-
|
Pridané:
2.7.2015 13:01
http://necyklopedia.wikia.com/wiki/Kokotnos%C5%A5
|
|
Re: Odfotenie si rozlicnych diel
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 13:17
Nie, nahráš.
Zas nebuď natvrdlý ako primitívny chuj.
|
|
Re: Odfotenie si rozlicnych diel
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
2.7.2015 13:21
Ale ja tu kartu z fotaku nevyberam ako si tam nahram hudbu??? Alebo platim za to ze sa na kartu da hudba nahrat z PC???
|
|
Re: Odfotenie si rozlicnych diel
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 13:37
A nedá? Veď je to pamäťový nosič!
|
|
Re: Odfotenie si rozlicnych diel
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
2.7.2015 13:42
Treba vymysliet novy suborovy system ktory nedovoli kopirovat autorske kktny a potom si budem pytat moj poplatok naspet.
|
|
Re: Odfotenie si rozlicnych diel
Od: Aladin
|
Pridané:
2.7.2015 15:01
Alebo rovno môžu nosiče predávať s nejakými random hudbami keď už za ne platíme :D
|
|
Re: Odfotenie si rozlicnych diel
Od: deeselko
|
Pridané:
2.7.2015 20:09
tak to teda ne
|
|
Fuck off
Od: lopkar
|
Pridané:
2.7.2015 13:21
Presne ako to už niekto písal... nakupovať budem v zahraničí.... Iba mi je ľúto ľudí, ktorí nemajú možnosť nakúpiť v inej krajine. Aj tak si tým nepomôžem ale nedám tým darmožráčom ani o cent naviac.... Amen
|
|
Re: Fuck off
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
2.7.2015 13:23
A akoze kto nakupuje drahu elektroniku na Slovensku? Chcel som si kupil novy Macbook cez SK eshop. Nakoniec som ho kupil som ho v UK cez Electronic King a usetril som v prepocte 350 EUR.
|
|
Re: Fuck off
Od: lopkar
|
Pridané:
2.7.2015 13:26
Tak veľa krát sa nakupuje štýlom na nejakú firmu a bez DPH.... hlavne ak sa jedná o drahú elektroniku.... Niekedy to výjde lacnejšie ako nakupovať v zahraničí... ale tento poplatok ma pekne nasral.
|
|
a kde je jozko z dsl?
Od: macicka
|
Pridané:
2.7.2015 13:26
Plati sa za kazde zariadenie ktore je schopne zhotovit kopiu. Staci do firmware zariadnia pridat softver ktory to nepovoli a potom kde mozem claimovat navrat poplatku za autorsky zakon?
Respektive ak mam PC iba s RAM diskom, to mam platit tiez??? WTF
|
|
KED KOPIRUJEM PORNO?
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
2.7.2015 13:27
KOMU IDE PENIAZE KED KOPIRUJEM PORNO?
|
|
Re: KED KOPIRUJEM PORNO?
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 13:41
Tej, čo sa tam "naje" a ešte jej aj čosi zaplatia a dajú nové spodné prádlo.
:-)
|
|
Re: KED KOPIRUJEM PORNO?
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
2.7.2015 13:43
Tak to rad prispejem
|
|
legalna kópia
Od: jajajajajaja
|
Pridané:
2.7.2015 13:42
vie mi niekto poradiť kde nájde definíciu toho, čo je a čo nieje legálny zdroj? napr. ulozto je legálny nie? inak by ich už zavreli a ja ako koncový technický "antitalent" mám ako zistiť, či robím kópiu z (ne)legálneho zdroja?
|
|
Re: legalna kópia
Od: x3m
|
Pridané:
2.7.2015 14:40
Ako to s tym "legalnym zdrojom" je 3.14covina na kvadrat. Vsetko co najdes na nete je legalne, aj uloz.to ma vo svojich podmienkach, ze mozes nahravat iba obsah, ktory mas pravo sirit, takze z pohladu koncoveho uzivatela (stahovaca) je to legalne. Musim este poriadne prestudovat ten zakon, ked ho niekde najdem.
|
|
Re: legalna kópia
Od: x3m
|
Pridané:
2.7.2015 14:55
Takze presne ten clanok znie: "Pôvod rozmnoženiny diela vyhotovenej bez súhlasu autora podľa § 42 a 43 nesmie porušovať práva autora." Ale povod diela je vzdy nejaky legalny zdroj (DVD/BD, TV, KINO,...) takze nikdy neporusuje prava autora. Jedine snad pri nejakych internych nahravkach by sa to dalo uplatnit.
|
|
poplatok za elektromagneticke vlny
Od: miwa
|
Pridané:
2.7.2015 13:45
Vas tak lahko vsetkych oyebu :))) Ked vymyslia poplatok za elektromagneticke vlny (lebo tiez obsahuje autorsky obsah), tak budete ovce vlastne platit aj za ten vzduch co dychate :(( Je mi vas luto
|
|
Re: poplatok za elektromagneticke vlny
Od: jozkooooooooo
|
Pridané:
2.7.2015 13:46
Ja neplatim DANE, koncesionarske poplatky ani ziadne ine poplatky a tu som. TV, PC a mobily mam zo zahranicia a o polku lacnejsie kedze kupujem veci cca rok stare o 50% menej.
|
|
Re: poplatok za elektromagneticke vlny
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 13:57
A ako neplatis koncesionarske poplatky? Lebo o inom sposobe ako, ze nemas pripojku neviem a rad by som ho zistil.
|
|
Re: poplatok za elektromagneticke vlny
Od: 12312
|
Pridané:
2.7.2015 14:40
tak ze neplati, nestahuje sa to automaticky z uctu ty to musis sam zaplatit
|
|
Re: poplatok za elektromagneticke vlny
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 14:46
Dobre a co nasledne exekucia?
|
|
Re: poplatok za elektromagneticke vlny
Od: elektrikar
|
Pridané:
2.7.2015 20:12
kupuje elektriku zo zahranicia
|
|
fantomas
Od: miwa
|
Pridané:
2.7.2015 13:47
Po tom to uz ocakavam zavedenie DANI z PRAVA na ZIVOT
(Fantomas to zaviedol ako prvy)
|
|
Re: fantomas
Od: ...
|
Pridané:
2.7.2015 13:57
Ale tiez len pre miliardarov
|
|
......
Od: 3xc
|
Pridané:
2.7.2015 14:34
Poďme si teda aj my obcania tohoto statu pytat peniaze za kazde jedno vysr@te h*vn* ktore sme poslali dole stocnym. A za kazdy jeden hnedy papier ako unikatne dielo.
|
|
Garaz
Od: sandisxxx
|
Pridané:
2.7.2015 15:02
Postavim garaz.
Susedom za mesacny poplatok umoznim tam parkovat. Ked tam zaparkuje niekto, kto mi nezaplatil, vyrubim mu pokutu. Malilinkatu cast pokuty poslem mojim platiacim susedom.
Zalobujem(rozumej podplatim) u kamosov vo vlade aby mi schvalili zakon, ze kazdy, kto si kupi auto mi preventivne zaplati, lebo by potencialne mohol parkovat v mojej platenej garazi bez zaplatenia.
Ved Slovaci uz su zvyknuti, ze im seru na hlavy, tak wtf?
Profit.
|
|
poplatky
Od: jayjay
|
Pridané:
2.7.2015 15:11
Aj dopravnému podniku by mali ísť nejaké percentá z ceny benzínu, pretože každý má možnosť používať prostriedok hromadnej dopravy. A dalo by sa takto rozmýšľať o všeličom.
|
|
poplatok za nosice
Od: Bulioso
|
Pridané:
2.7.2015 15:35
Som zvedavy kedy sa zacne platit za to, ze si clovek zapameta hlasky z filmov, alebo hudbu. Po narodeni dietata rodicia zaplatia poplatok. Oslobodeni budu iba ti s alzheimrom a demenciou.
|
|
vpn to istí
Od: Sniko13
|
Pridané:
2.7.2015 15:38
Vpn to istí ma tak lahko nevystopujú
|
|
Predstava
Od: Ruka Bozia
|
Pridané:
2.7.2015 16:07
Je zarazajuce ak uz zakupenu elektricku energiu a zaplateny internbet a este zakupeny hdd s urcitou moznostou chybneho zapisu a spracovania udajov, mozu chciet dalsie poplatky popripade pokuty. A pritom umelecke dielo ma minimalne splnat hodnoty ako tvorba pocitov, inspiracie.
|
|
toto ste si vyštrngali
Od: chudák-lúzer-socka-žebrák
|
Pridané:
2.7.2015 19:18
toto všetjko ste si vyzvonili,
..len vám (naschvál) zabudli povedat,
že budete platit (takmer) aj za ..-dýchanie,
doslova,
za všetjko..
keby ste náhodou chceli zmenu, a volili tú správnu .. chceli zvolit iné ..princípy (fungoavania spoločnosti a ekonomiky), tak tam by ste si už nemuseli robit žiadne starosti s nejakými €, či $, s ničím.. so žiadnou menou.. (a nakoniec by ani žiadna nebola, v takej klasickej forme..)
resp. menou, hlavnou ..veličinou a parametrom by boli zas iné veci - viera, idee, ..príp. čas, /energia a jej merné units..
|
|
asdfghj,
Od: adssad
|
Pridané:
2.7.2015 19:35
Neviete ako je to z dielami ktorych kopia bola urobena v minulosti, mozem vlastnit tieto kopie ak boli vytvorene pred nalezom europskeho sudu, pripadne ak nie tak plati tam premlcacia doba? Napr. mam kdesi na pôjde stare vhs, ich kopirovanie je uz premlcane, ci?
|
|
Re: asdfghj,
Od: oto12
|
Pridané:
2.7.2015 19:56
Ak tie vhsky boli vytvorene bez suhlasu autora tak dnes uz z nich dalsiu kopiu nesmies vytvorit. Za to ze si tu kopiu vytvoril napr v roku 1993 za to ti trest nehrozi.
|
|
Re: asdfghj,
Od: johannn
|
Pridané:
2.7.2015 20:09
Premlcacia doba pri bezdovodnom obahateni je 3 roky pri neumyselnom alebo 10 rokov pri umyselnom.
Takze ak umyselne stiahnes serial a do 10 rokov ti na to nepridu si za vodou!
|
|
zakon
Od: nrsr
|
Pridané:
2.7.2015 20:17
cocotiny ohladom toho zakona: http://dopice.sk/dWc
|
|
poplatky
Od reg.: jonatan666
|
Pridané:
2.7.2015 21:06
vsade same poplatky a hrozby a potom si mozeme povedat ze som slobodny obcan vraj ...k tomu ma napada len jedno ....chcelo by to dostavat vyplatu rovnu vyplate v EU krajinach ktore maju najlepsie platy maju dostupne DVD filmy (skuste pohladat vsetky casti na bluray v slovencine pre starwars alebo trilogiu Back to the Future) a v nejakom rakusku si mozu kupovat film kazdy den a ani si nevsmnu pokles na penazenke tu si kazde 2 mesiace kupim film a som rad ze som rad a poviem si kupim si kazdy mesiac ...no to nevychadza proste :D uz dost ze si kupujem sem tam hru na PS4 a beriem to ako lepsi dejovy zazitok ako tie vytupene nove filmy ktore seruste davaju do kin :D ak tu spravia podmieky pre slovensko (sluzby ako netflix ci google video co sa pouziva ako pozcovna z plne lokalizovanimy poduktami tak to tu bude ferove) ale nieje tu nic poriadne urobene okrem poplatkov a filmy 90% je s titulkami co pridu do kin a este dlho aj ako DVD ostanu nelokalizovane
|
|
Re: poplatky
Od: Kalimerko
|
Pridané:
2.7.2015 22:59
Akože slobodu si predstavuješ tak, že si robíš čo chceš? Že nebudeš platiť, že budeš kradnúť, vraždiť a podobne???
To hádam nie!
Sloboda je v prvom rade zodpovednosť!
|
|
Re: poplatky
Od: slecna.l
|
Pridané:
3.7.2015 7:37
Kalimerko, prepac za osobnu otazku, ale ty si kokot?
|
|
Re: poplatky
Od: Júliuss
|
Pridané:
3.7.2015 11:32
slecna nebezpecna...
K-čiek je tu zrejme niekoľko.
Prečo práve Kalimerko?
Tiež si myslím niečo o demokracií a o slobode.
Asi nemá 5 rôčkov, aby si niekoho takto urážal, však?
|
|
Teoreticky
Od: Saekki1
|
Pridané:
3.7.2015 0:07
Ako vlastne toto chcu u ludi kontrolovat vynucovat? To akoze budu chodit so sudnymi prikazmi od domu k domu a v doprovode policajneho hackera budu kontrolovat PC ludi? :-D
Ak tak, nepojdu po jednotlivcoch, ale tych co rozsiruju, bavme sa teraz cisto v smere stahovania.
Ale koniec-koncov, vsetko je online, zato ze clovek si pozrie nieco na nete nemoze byt nijak pokutovany.
Z hladiska hudby, aspon ja to mam osetrene, za smiesny poplatok mesacne mam predplatenu google play music a pristup ku vsetkym skladbam vsade na svete :-D
|
|
Evolucia
Od: slecna.l
|
Pridané:
3.7.2015 7:45
Btw. vdaka SOZE prebiehala aj evolucia, vid citat jej sucasneho riaditela:
Práve v súvislosti s osobnostnými právami autorov by som chcel uviesť, že ochrana duševného vlastníctva významnou mierou prispela k upevňovaniu postavenia jednotlivca v modernej civilizovanej spoločnosti. Je pravdepodobné, že „kopírovanie“ (napríklad koleso) isto posúvalo vývoj ľudstva, ale práve zosobňovanie duševného vlastníctva zdôraznilo potenciál jednotlivca, posilnilo moderné chápanie individuality a posunulo jej práva na podstatne vyššiu úroveň ako tomu bolo v minulosti.
|
|
Filesharing
Od: Dave2
|
Pridané:
3.7.2015 8:36
A čo spravia keď si kúpim premium účet na nejakom filesharingu? Ja som si za ten obsah zaplatil, takže ja to sťahujem legálne, nie?
|
|
Re: Filesharing
Od: ooooooo
|
Pridané:
3.7.2015 14:44
urcite nie, moze sa tam nachadat i nelegalny obsah, ten by si stahovat nemal.
Ale niektore filehostingy maju uvedene ze sa tam moze nahravat len obsah so suhlasom autora, ale aj tam sa sa vyskytne nelegalny obsah ktory ked niekto nahlasi tak ho zmazu. Tazko povedat ako sa bude pozerat na takyto pripad, ak je subor tam uz dlho a nikto ho nenahlasil moze to viest k zaveru ze uploader ma autorske prava vysporiadane. Ale ked rozmyslam tak nieco podobne je youtube ked chce nejaka televizia pouzit napr v spravodajstve ked umrie nejaky herec nejaku ukazku z filmu na ktory nema zakupene prava tak pouziju video z youtube a daju tam zdroj youtube, a za par dni ked si chces pozriet ukazku z toho filmu ktoru pouzili uz je video zmazane pre porusenie autorskych prav, ale to ze to TV pouzila je v poriadku kedze sa to povazuje za legalny free zdroj, uploadovany obasah by mal byt so suhlasom autora.
|
|
......
Od: 1337
|
Pridané:
3.7.2015 18:01
cely tento zakon funguje asi na takom principe, ze ked si kupim v obchode rozok za 3 centy musim doplatit este 1 cent ako nahradu za rozky ktore niekto ukradol
|
|
Re: ......
Od: slecna.l
|
Pridané:
6.7.2015 13:43
No, skoro... v pripade SOZY, ked som si precitala ich oficialne stranky a popis fungovania, by si platil 1 cent aj za rozky, ktore im splesniveli v sklade.
|
|
tak toto
Od: jarac
|
Pridané:
3.7.2015 19:23
je fakt precedens, musiet platit poplatok za kupu/vlastnenie niecoho, co mozes vyuzivat na nieco ine, nez zamyslas a budes. to sa moze postupom casu zacat pekne nabalovat. Poplatok k autu, lebo si mozes nezapnut bezpecnostne pasy (aj ked si ich zapnut musis). Poplatok k bicyklu, lebo si mozes nedat prilbu (aj ked v istych pripadoch musis). Hm... A este z toho zaplat DPHcku, a to vsetko zo zdanenych penazi...
|
|
Platba
Od: MartinK.
|
Pridané:
3.7.2015 21:22
Budem si chcieť kúpiť magnetickú pásku a na ňu si niečo nahrať.Ale ja si výslovne nežiadal, aby napr. Braňo Mojsej mal z toho nejakú províziu.
|
|
ktomu len tolko
Od reg.: jonatan666
|
Pridané:
4.7.2015 9:38
<a> proc bych mel platit nejakej poplatek za vypalovacku a media kdyz nebudu nic krast?
<b> protoze mate nastroj
<a> tak to me zavrete za znasilneni sousedky
<b> vy jste znasilnil sousedku?
<a> ne, ale mam nastroj
zdroj: lamer.cz
|
|
Re: ktomu len tolko
Od: Ján Hus
|
Pridané:
5.7.2015 8:34
A prečo platíš koncesiu?
|
|
Totok je dobrá téma :D
Od reg.: bluray
|
Pridané:
5.7.2015 19:56
Omg, rád by som videl toho človeka ktorý by prišiel do cigánskej nelegálnej osady overiť či majú niečo nelegálne :D:D:D Rovno si môže pripraviť truhlu :D:D:D Strašiť môžu malé deti čo nevedia aký je rozdiel medzi verejnou a dynamickou ip. Toto je už téma, nech otvoria tému platov na východnom Slovensku, alebo otázku imigrantov, to by bola ovela zaujímavejšia téma :)
|
|
Totok je dobrá téma :D
Od reg.: bluray
|
Pridané:
5.7.2015 20:25
Sory, rozdiel medzi privátnou a dynamickou ip.
|
|
Porušovanie zákona
Od: Panter
|
Pridané:
6.7.2015 9:51
Ak si môžem urobiť kópiu diela pre vlastné potreby a dielo je chránené proti rozmnožovaniu, zákon tým pádom porušuje výrobca, nie? Jemu sa nič nestane? Iný meter na spotrebiteľa a iný na producenta?
|
|
Totok je dobrá téma :D
Od reg.: bluray
|
Pridané:
6.7.2015 15:53
By som chcel vidieť ich či nemajú niečo nelegálne vo svojom mobile, najprv nech ma oni presvedčia o svojej bezúhonnosti. To sa ľahko niekomu hovorí keď je v pozícii náčelníka kua. Tu asi neplatí jednaký meter pre všetkých, ale silnejší vyhráva. Jebať budú obyčajných ludí, ale tích čo nakradli milióny nechajú behať po slobode, to mi je už aká spravodlivosť.
|