neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Výrobcovia luxusných hodiniek bojujú proti ich ciferníkom na smart hodinkách

Značky: intelektuálne vlastníctvosmart hodinky

DSL.sk, 26.11.2014


Viacerí výrobcovia luxusných značiek hodiniek začali intenzívne bojovať proti používaniu vizuálu ciferníkov ich hodiniek v podobe virtuálnych ciferníkov na smart hodinkách.

Informuje o tom Torrent Freak.

Výrobcovia začali v poslednom období podľa jeho informácií intenzívne požadovať odstránenie takýchto dizajnov ciferníkov z rozličných služieb pre zdieľanie a sťahovanie dizajnov pre smart hodinky, najmä pre Android Wear. Jednou z takýchto služieb je napríklad FaceRepo.com.

Podľa Torrent Freak tak začali robiť minimálne výrobcovia značiek IWC, Panerai, Omega, Fossil, Armani, Michael Kors, Tissot, Certina, Swatch, Flik Flak a Mondaine. Prevádzkovateľov stránok žiadajú o odstránenie dizajnov na základe porušovania práv k ochranným známkam, copyrightu a dizajnu.


Dva z populárnych ciferníkov na FaceRepo.com (obrázok: FaceRepo.com)



Známym prípadom sporu o podobu ciferníka hodiniek medzi klasickými a digitálnymi hodinkami bol spor medzi Apple a švajčiarskymi štátnymi železnicami SBB, keď Apple v iOS 6 použila ich známy dizajn používaný u staničných hodín. Podľa dostupných informácií následne Apple za toto použitie zaplatila licenčný poplatok vo výške až cca 16.6 miliónov eur.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

Tak toto sú skutočné svetové problémy...
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

tak neviem ci by si mal tiez takyto postoj keby si majitelom danej firmy a niekto kopiruje tvoj dizajn do ktoreho si investoval nemale peniaze...
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

inak povedane zadarmo ti robi reklamu na tvoj produkt, kde mas problem? akoze chces mi povedat, ze niekto si radsej kupi smart hodinky len preto, ze nema na original a nahodi si tam ten original cover? taki ludia si predsa original nekupia tak ci onak, tak preco by sa nemohli pozerat na reklamu kazdy den az dokial si nezarobia a nekupia ten drahsi original?
Odpovedať Známka: 0.3 Hodnotiť:
 

no to zalezi aky postoj ma k tomu dana firma, ked to berie ako reklamy mozno zalovat nebude, ale tie co zaluju to proste nechcu a maju na to plne pravo...ak na to nemas tak to nebudes mat :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Otazkou vsak je, ci je appka free. Ak ano, tak pravdu mas. Ak nie, tak sa niekto prizivuje na originalnom produkte a je to hyenizmus. Pretoze autor vodu kaze, vino pije - ale nemam predstavu ci je app free alebo nie, kedze taketo sprostosti k zivotu nepotrebujem.

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Je úplne jedno či je alebo nie je appka free...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Povedal by som ze je to totaaalne irelevantne.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nieje to jedno. Vyuzivan nieco co si ty vymyslel na svoje obohatenie. Ty mas z toho prd a casom mozno skrachujes pretoze nebudes si moct dovolit investicie do inovacii a on si bude uzivat tvoje prasle :P
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A ten čo kreslil v nejakom Photoshope dizajn hodiniek, ten sa nenarobil? Je to rozdiel, ak nejaký čínsky hodinár robí kopie značkových hodiniek...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ak sa vyrobca appky dohodol s firmami na takejto forme reklamy (podla clanku je ocividne, ze nie), tak ze sa on narobil okopirovanim je bezpredmetne a ide o prizivovanie sa. Vsak nech si kreslia vlastny dizajn, vtedy to bude v poriadku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tu ide hlavne o to, ze vyrobca a vlastnik original vzoru cifernika si to uctuje do ceny a okrem toho potom z toho vyplyva aj ista exkluzivita pre ich zakaznika, ktory si kupi ich vyrobok a tento zakaznik potom ocakava, ze nebude na kazdom rohu stretavat zmrda s rovnakym cifernikom ako ma on. Cize ide o exkluzivitu.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

A ako k tomu potom pride ten bohac co si tie drahe hodinky kupil a nejaka sedlac ma rovnako vyzerajuce zadarmo?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1.keby to tie svajciari nevymahali tak nikto nevie ze im ukradli dizajn. cize ziadna reklama
2.je lepsie ked ti niekto urobi reklamu alebo ked ti niekto urobi reklamu a este ti da peniaze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dizajn si urcite zasluzi svoje ohodnotenie, ale odtial-potial. Dizajnovy vyvoj je radovo lacnejsi, ako vacsina znaciek ryzuje za krasu svojich vyrobkov. Aj samotni dizajneri z tych penazi uvidia zlomok.
Som ochotna zaplatit za kvalitu a ergonomiu a povedzme trochu priplatit, ak je to aj pekne, ale nie platit nasobok realnej hodnoty len zato, ze je to luxusna znacka.
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

no ved o to ide, ak na to nemas alebo nie si ochotna tolko za to zaplatit tak to mat nebudes :) na tom principe funguju luxusne znacky odjakziva...je to ich znacka, ich dizajn, preto nevidim dovod preco by to mal niekto takto vyuzivat
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Reagovala som na tvrdenie, ze majitelia znaciek investuju velke prachy do dizajnu a chcu, aby sa im to vratilo - prd, investuju akurat do budovania znacky a rozvoja vseobecneho povedomia o tom, ze je luxusna (co je investicia tiez radovo nizsia ako ryza z nej).
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

pr ilacnych hodinkach - tj <1k€ je strojcek a mechanizmus takmer rovnaky vo vsetkych hodinkach. Platis len za znacku a dizajn.
ALE: navrhnut nieco tak male -aky ma mat tvar rucicka, cifernik, dalsie funkcie - najskor ti to musi niekto vyrobit. Nielen na papieri, ale aj realne skonstruovat a tam to uz nie je lacna zalezitost.
Pri drahych hodinkach za niekolko tisic € platis za mechanizmus, za pouzity material a vyhotovenie. Dizajn je niekde na poslednom mieste.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

zabil!.. co vidim okolo seba tak hlavne predava Znacka potom Dizajn. Na to co je 'vo vnutri' alebo 'z coho to je' si potrpi len male percento 'smotanky'.
Specialne co sa mody tyka, 'design first'!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Vravim za co platis, nie podla coho vybera "smotanka".
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vezmes si ma? :)
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Najskôr daj link, aké máš hodinky, podľa toho ti odpovie :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na internete nie su zeny, len prezleceni muzi. True story, bro.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lol, lenka, uvedom si, ze hodinky su jediny muzsky sperk.
a alfa a omega kazdeho sperku je exkluzivita, dizajn a dobre meno vyrobcu.

sa potom necuduj, ze sa vyrobcovia buria proti tomu, aby si kazdy pablb nosil lacne nahrady a picoval na ne. tym trpi dobre meno firmy...

priklad z praxe - keby som ja zneuzival ten design ciary, ktorou sa podpisujes a ktora charakterizuje istu formu zavazku voci ostatnym... nesralo by ta to?
ved je to len obycajna kratka ciara...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nesralo.
Lebo "Lenka" je nejaký chlap...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nekaz mi iluzie!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano, to kazdy racionalne zmyslajuci clovek.. ibaze vacsina ludi takych nieje, kolegyna kupila smartphone, ktory jej vobec nevyhovuje, nevie s nim robit a mp3 cestou do roboty pocuva z mp3 prehravaca, lebo... lebo je biely.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Farebná , jeseň je farebná a ja ju nemám rád
ja čakám na bielu zimu , mráz vodu mení na ľad
január , milujem január a žiadny november
akurát do dažďa kamarát - dávej ber
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Tu sa pozrite ako sa vyrábaju mechanické hodinky, doslova majstrovské dielo a všetko remeselníci.

http://youtu.be/SGPjFFMD3c0

Nie rákosníci so smart-blb hodinkami čo ich vyrábaju ako rožky, nabíjaju sa každý deň a celkovo nič nevydržia
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

ano, ukradli dizajn startreku, za pol hodinu upravili, pricom kava trvala 25 minut... NEEEEESKUTOCNE peniaze..
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

No ved pockaj, ked sa na plagiatorov vrhne hrba pravnikov Federacie s outsourcingom u chamtivich Ferengiov :D Sa este zapotia
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto je realne, naco budes kupovat luxusne hodinky za majland ked si nainstalujes aplikaciu do tvojich smart watch za par eur a mas to ako napodobeninu. Vyrobcom sa kratia zisky, ich originalny dizajn sa predava lacno a zaraba natom niekto iny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevidim velky rozdiel medzi cinskym vyrobcom ktory klonuje svajciarske znackove hodinky a appkou, ktora zo smart hodiniek vizualne urobi svajciarske znackove hodinky. Jedna sa o priemyselny design, ktory je chraneny.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

rozdiel je, ze na cinskeho vyrobcu nemas ziadne paky, na vyvojara appky z EU alebo USA, ano.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

By si sa divil, ale aj hodinky objednane na dealextreme mozu prist zo Svajciarska. Samozrejme, zrejme nie tie za 10dolarov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

NECH SA VYROCOVIA HODINIEK NE PO SE RUU !
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

jednam riesia zase picoviny, jednak maju pravdu...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Patenty a licencie spomaluju vyvoj, vytvaraju v nas len hamiznost.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

bez toho by ale nik neinvestoval veľké peniaze do designu, keďže ostatní by si to len zadarmo okopírovali a pôvodný výrobca by znížil investície alebo skrachoval. Čiže brzda je to odtiaľ-potiaľ.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nech si trápny výrobcovia predražených šuntov dajú spraviť elektronické hodinky a potom nech tvrdia, že niekto kopíruje ich dizajn!!! Chcú sa len nahrabať, pretože už niesu schopný prísť s niečím novým na trh! Riesil by som to vytvorením závodu v Číne, eshopom a dobierkou do celého sveta zadarmo air mail, podobne ako s alibaba.com. A veselo by som ponúkal ciferníky všetkých značiek a ešte by som si v Číne dal tie el. hodinky patentovať, nech ich aj roztrhne!! Pretože čo sa tu už robí, to nemá obdobu!!! A doplácame na to len mi zákazníci!
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Chvalim redakciu za vyber Star Trek ciferniku do ukazky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Docela by ma zaujimalo ake su parametre ochrany designu takeho cifeniku. Ako nic v zlom ale to si rovno mozu dat chranit kruznicu rozdelenu na 12 dielov a 2 palice v nej - tj zaklada cifernika. Ak tym vyrobcom staci vymazanie loga ich spolocnosti z ciferniku, ok, ale ak nie tak potom kde je hranica ? Ved co uz nove mozu na tom vymysliet? Nepochybujem ze hocikto ked nacmara 10 cifernikov tak aspon jeden sa bude nejakym sposobom ponasat na niektory uz existujuci cifernik znamich hodiniek a pritom ten clovek ich nemusel ani v zivote vidiet.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Si si hodinky uz velmi dho nekupil, kedze mas ocividny prehlad, kolko ich je na trhu a predsa je len velmi male % natrhu podobnych.
Je to to iste povedat ako: ako moze niekto vymysliet inu hudbu, ked uz vsetky tony su predsa zname a aj vsetky nastroje su rovnake. A napriek tomu to ide.
Vsetci vyrobcovia hodiniek maju jedno spolocne - tvar hodiniek ako taky. Cize ked mas na ruke hodinky, je jasne, ze mas hodinky a nie retiazku napr. Za to sa nikto nehada, ale uz konkretne tvary a detaily je to firemne know how.

Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Apropo, aký je rozdiel v dizajne, medzi coca colou a pepsi? Prečo tam coca cola nerujnuje pepsi, že ma rovnaký dizajn ich malinovka po naliati do poháru, ako coca cola??? Nenažratý výrobcovia hodiniek nevedia kde by sa už nahrabali!!! O tom to celé je!
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

cele je to o tom, ze nejaky yebnuty kokot dovolil toto:

"Ochranná známka platí po registrácii do registra 10 rokov od podania prihlášky. Majiteľ môže požiadať o obnovu v poslednom roku jej platnosti, najneskôr však do 6-ich mesiacov po uplynutí doby platnosti ochranné známky. Žiadosť o obnovu podlieha správnemu poplatku. Obnovou ochrannej známky sa predlžuje jej platnosť na ďalších 10 rokov."

Preto je to brzda rozvoja. Tupcek vyssie pise, ze je to opacne.. aj by som suhlasil, no dajme znamku/patent/whatever na 2 roky max bez moznosti predlzenia... A aj to podla dolezitosti, oble rohy iphonu 6 mesiacov, liek na ebolu 2 roky...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Patenty by nemali brzdiť vývoj a preto oprávnený držiteľ patentu by po určitom zisku s toho čo si dal patentovať mal stratiť právo vlastniť tento patent a automaticky by jeho platnosť nešla ďalej obnoviť a nie ešte ním aj zdierať a ruinovať konkurenciu!!! Nech vymyslia niečo nové lepšie ak sa ma firma udržať v hre! Samozrejme co sa týka kvality, tam by bola platnosť patentu neobmedzena a bezplatná doživotne. Teda ak by niekto vyrobil rovnakú vec horšej kvality, potom by sa mali dávať tvrdé sankcie a firma by si mohla za kazenie dobrého mena účtovať milióny! Pokiaľ firma už nemá ďalšie nápady, nech radšej upadne do zabudnutia, než by na trhu mala zneužívať svoje postavenie a ruinovať konkurenciu! Kvalita by mala byť hlavná uderná páka na presadzovanie patentov a vymáhanie miliónov!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

kazdy drzitel patentu by mal mat povinnost dany patent licencovat komukolvek co o to poziada za sumu nepresahujucu naklady na vyvoj danej veci.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ani Hitler nebol takýto diktátor ako vy dvaja nado mnou.
To pre Boha podľa akej logiky takto píšete???
Práveže ich treba chrániť ako oko v hlave, inak nás zožerie nenažranosť veľkých a mocných!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

"za sumu nepresahujucu naklady na vyvoj danej veci."

Ako by sa dokazovali naklady na vyvoj? Ze drzitel patentu si kludne "vydokladuje", ze 300 dizajnerov vymyslalo cifernik s dvoma dalsimi mensimi cifernikmi v nom 2 roky a stalo to 500 mega? Ale ze je to dizajn starsi ako 5 rokov, tak so zlavou za 250 mega?

(modelove udaje su vycucane z palca na nohe, ide o princip. keby to takto malo fungovat, do vysky nakladov by sa davali nezmyselne sumy, za ktore by sa neskor licencovali)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked sa pozriem do uctovnictva tvojej firmy a vidim, ze za dane 2rocne obdobie si mal obrat 100milionov, tak asi ti nikto na svete nezozerie, ze si na "vec" minul 500M.. Nezobral si ziadny uver, nevyplatil si ziadne vyplaty zamestnancom. Proste dolozis z uctovnictva realne naklady. Faktura z nejakej vymyslenej garazovej firmy vlastnenej bezdomovcom Ferom su irelevantne.


Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

V dnešnej dobe knižná konkurencia prakticky neexistuje. A jej pobyt na vzduchu iba všetko komplikuje a násobne predražuje.
Aj to že sa veľa vyrába je zlé. Nemá to dosah na robotníkovu peňaženku tak ako by sa zdalo, ale presne naopak. každý deň sa narobí a uštve viac a viac a má z toho menej a menej na nejaký život, živorenie. Takže dnes je akékoľvek ekonomické mudrovanie pomerne vážna a do značnej miery iba špekulatívna vec.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hlupost - veci sa casom zhodnocuju, ci je to uz patent alebo nejaka cmaranica :)
a len tak btw - casto sa stava, ze dizajn a/alebo patent na seba nezarobi. holt sa ukaze, ze je na picu a clovek je v strate. toto sa stava castejsie.
takze potrebujes z tych 'dobrych' patentov vykryt naklady na vyvoj a vyskum tych 'menej dobrych'. :)

dalej - dizajn sa uzko spaja so znackou - napr. mas vyrobcu, ktory sa specializuje iba na cierne, biele a cervene picoviny. ak ti niekto ukradne dizajn robi zle meno aj celej tvojej znacke/firme.
a dobre meno je druha najcennejsia vec, co spolocnost ma - hned po dobrych ludoch.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

IWC, Panerai, Omega, Fossil, Armani, Michael Kors, Tissot, Certina, Swatch, Flik Flak a Mondaine

Z tychto vsetkych poznam len swatch. A to tiez len z pocutia ale predpokladam ze to budu take tie hodinky za 100 000 ze?
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Kupovat lacny (aj iWatch je lacny) smejd a potom si tam davat SKIN luxusnych hodiniek mi pride ako kupit si MB120 alebo Favorit a kupit si "skin" - hologram, akoze mam ferrari, zvuk dohonit reparkmi z Alza..

Trapne a lacne. bud mam na luxusne hodinky, alebo kupim IT 'kutilsku" (marketingovu) blbost, lacnu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár