Veľké automobilky postavia v Európe super rýchlonabíjačky, priblížia sa tankovaniu
Diskusia k článku: Veľké automobilky postavia v Európe super rýchlonabíjačky, priblížia sa tankovaniu
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: .....
Od: juju
|
Pridané:
2016-11-30 14:48:17
kapacita baterie elektromobilu po 8 rokoch klesne asi na 80%.
s Takym elektromobilom sa da dalej jazdit, no ked sa to niekomu nepaci o 8 rokov budu k dispozicii baterie cca s dvojnasobnou kapacitou pri rovnakej vahe a rozmeroch ako dnes za cca rovnaku, alebo nizsiu cenu. Kapacita litiovych baterii rastie cca o 10% rocne pri zachovani vahy a pri poklese ceny o 10% rocne za kWh baterie.
POuzitu bateriu s 80% kapacitou alebo aj mensou mozno pouzit dalsich minimalne 10 rokov na stacionarne ulozisko elektriny, kde na vahe a objeme az tak nezalezi ako u elektromobilu. Az potom o viac ako 20 rokov od vyroby sa budu baterie recyklovat, pricom technologia je uz vymyslena, no zatial sa litiove baterie vo velkom nerecykluju, lebo baterii na recyklaciu je este velmi malo.
Uz teraz skusobne v nemecku postavili ulozisko elektriny z prvych (aj nepodarenych) vyradenych kusov baterii z BMWi3 a dalsich nemeckych elektromobilov.
|