neprihlásený Streda, 12. marca 2025, dnes má meniny Gregor
V januári sa predaje elektromobilov globálne zvýšili o 18%

Značky: elektromobily

DSL.sk, 13.2.2025


Počet predaných elektromobilov vrátane plug-in hybridov v januári globálne dosiahol 1.3 milióna a medziročne sa tak zvýšil o 18%.

Avizuje to analytická spoločnosť Rho Motion.

V Číne sa predalo 0.7 milióna elektromobilov, čo znamenalo nárast o 12%. V EÚ, krajinách EFTA a Veľkej Británii sa predalo 0.25 milióna, čo znamenalo nárast o 21%.

V USA a Kanade sa spolu predalo 0.13 milióna, čo znamenalo nárast o 22%. Vo zvyšku sveta sa predalo 0.13 milióna elektromobilov, čo znamenalo medziročný nárast o 50%.

Predaje elektromobilov v jednotlivých mesiacoch na začiatku minulého roka boli výrazne nižšie ako na konci 2023 a v ďalších mesiacov 2024 sa postupne zvyšovali. Podobne počet predaných elektromobilov v januári 2025 je výrazne nižší ako v decembri minulého roka, až o 35%.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Google vyplatil za zraniteľnosti 11.8 milióna
Elektronizácia vytlačila listy, pošta v Dánsku ich už tento rok prestane doručovať
Uvedený ďalší nový RISC-V minipočítač
Slovensko.sk bude mať od zajtra večera odstávku
Ďalšia generácia AMD procesorov má zvýšiť počet jadier, na maximálne 24
VLC začne podporovať generovanie titulkov pomocou AI v druhom štvrťroku
Proti núteniu na elektronický nákup lístkov na vlaky vznikla petícia
Micron demonštroval rýchlejší SSD pre PCI Express 6.0
Nový trailer druhej série The Last of Us podľa počítačovej hry
Pristátie na Mesiaci skončilo neúspechom, lodi sa vybili batérie a skončila


Diskusia:
                               
 

Tesla is new Blackberry.
~50% podiel predajov na trhu ktory rastol o 20%.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

~50% *pokles* predajov na trhu ktory rastol o 20%.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

I Bought This Before Elon Went Crazy
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Elon is still the same.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

zaujimave, z akej dielne potom su tie spravy o obrovskom prepade a konci elektromobilov v europe?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

z dielne ruskej propagandy a uzitocnych idiotov.
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

Sám si.
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

Trafená hus...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alebo aj úplne neužitočných. Keď otvoríš prakticky akúkoľvek verejnú diskusiu o elektrických autách, väčšina príspevkov je zjavne od ľudí, ktorí nerozumejú ani energetike, ani fyzike, ani ekonomike.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Skus sa opytat v sektore dodavatelov pre automotive na taky daimler ci sa povie nieco bez vulgarizmov. Skus sa spytat u VAG ako super idu predaje elektro. Aktualne europske automobilky stale preslapuju. Kedze je v blizkej dobe privela otaznikov tak kazdy je opatrny.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak cely segment celosvetovo rastie, ale par europskych znaciek klesá, tak to asi nebude v tej elektrike...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No ak ti segment rastie lebo data z Ciny, tak je otazka ci su spravne data, alebo ci je to vobec smerodajne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Podľa článku Čína rástla o 12 %, globálny rast 18 %, to teraz nevyzerá že by to ťahala Čína.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kedze rast o 21% predstavuje cca 45k predanych elektromobilov na EU trhu, tak v tejto chvili bez dalisch dat neviem posudit ci to nejake terno je alebo nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veď ale tým získa len nejaký zaujatý názor, ktorý je pre objektívne hodnotenie situácie priekazne absolútne nevhodný. Pokiaľ sa chce dozvedieť pravdu, treba sa skúsiť spýtať v galantérii alebo na urologickom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zvysenie z 1 na 2 je 100%, zvysenie z 2 na 3 je 50%, cize cisla nepustia - ak sme maly prd, tak aj maly vanok narobi obrovsky humbug... :)
Keby pozreli dotacne programi, mozno by zistili, preco to v europe stuplo...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Podľa niektorých zdrojov je dokonca nárast predajov priekazne len vedľajším efektom zvýšených nákupov a nič iné za tým netreba hľadať.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

super, vymenoval si hádam všetky negatíva okrem bububu nedá sa recyklovať, spokojný?
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Ešte aj dobre horia.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A to je zle ze vymenoval par negativ ? To nie su zdaleka vsetky a najzavaznejsie. Ja za najvacsi fail pokladam to, ze nie je vobec ziadna infrastruktura okolo nabijania. Kedy chces to auto nabijat ? Idealne ked pridem na nakup k obchodnemu domu alebo do prace. Mam take moznosti teraz ? Mozno v par pripadoch ale aj tie by sa rychlo vycerpali keby malo EV vacsie percento ludi. Ostava ti nabijat doma, ale aj tam to nie je idealne. Potrebujes vacsi istic domov, ktory ti tak lahko nedaju a default ho doma ani nemas, takze ti ostava nabijat pomaly tak, ze ti to ide cely vecer az do rana. Popicovka.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

a teraz zmen slovo elektromobil za mobilny telefon. Ako to bolo 30 rokov dozadu? pokrytie signalom? Vydrz baterie? ceny hovorov? Cena samotneho mobilu? To iste bude aj s elektroautami. Akurat ty by si asi vsetko cchel mavnutim carovneho prutika.

Uz teraz su elektromobily o niekolko urovni vyssie ako pred 10 rokmi ale chapem, ze niekto bude stale trepat to co bola pravda pred 10-15 rokmi a tvarit sa pritom este mudro, v takej krcme alebo v okoli menej inteligentnych ludi je taktao debata velmi ocarujuca.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Pred 30 rokmi vlada ponukala dotacie na nakup telefonu a preplacala ti cast pausalu ?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Akých negatív? Veď to sú také naratívy, ako že je škandál, že parlament nemá predsedu. To by tiež prečo mal byť škandál?
A presne tak, či je niečo drahšie predsa určuje cena peňazí. A presne za tie isté sa elektromobil aj benzínové auto kúpiť nedá, takže je to neporovnateľné a z princípu dôkazu matematickou indukciou z toho už jasne vyplýva, že tie ďalšie argumenty na tom priekazne nie sú o nič lepšie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak, nabijanie doma počas spánku je najvacsie zlo!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Presne tak nabíjať máš a presne tak je nabíjať najlepšie. Autu stačí priemerný príkon na úrovni stoviek wattov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Že zlá infraštruktúra... Na Slovensku, kde na jeden elektromobil pripadá pomaly jedna nabíjačka.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

este by som doplnil, ze ma vyssiu hmotnost a teda vacsie opotrebenie pneumatik a vysoku samospotrebu, takze ak ho nechas 3 tyzdne odstavene v zime v tatrach, tak po prichode z dovolenky mozes ist do obchodu peso, lebo ho nakopnes akurat tak topankou do kolesa... :)
A este je tu prijemnost s autoservismi, kde ti ho mozu servisovat iba ludia co maju zodpovedajuce vzdelanie a platnu elektrikarsku vyhlasku, takze kadejaky jano z hornej dolnej ti maximalne tak moze vymenit koleso a zalepit defekt, inak len drahsi servis ta vsade caka.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ano presne tak más pravdu, keď náhodou popod miesto, kde stojí to auto 3 týždne, ide studený vodovod, tak sa zmení na termálny prameň.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tri týždne odstavené v zime ti určite skape nie elektromobil, ale benzínové auto. S vybitou baterkou nenaštartuješ, kdežto EV sa sám od seba nevybije. To množstvo energie v baterke by sa muselo míňať niekoľko mesiacov.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Mylis sa, je kopec videii kde EV su vybite i v lete ak ich nechas par tyzdnov bez prevadzky.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To mi vysvetli, ako vyzerá dôveryhodné video, ako nejaké auto tri týždne niekde stojí a ani sa nepohne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

hi-res infra ultra long pro timelapse made with android device
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nech sa paci: https://lnk.sk/rhp6
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze olovenny aku, ktory je odolnejsi sa v zime rychlo vybije a litiove zazraky vydrzia dlho, vobec chladom nestracaju kapacitu a nespomaluju sa chemicke reakcie viac, nez pri olove. Zaujimave.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zaujímalo by ma teda o koľko častejšie sa tie pneu potrebujú pri EV ako pri spaľováku. Máš v tom nejakú skúsenosť. Ale OK dajme tomu. Potom ale to opotrebenie prirovnajme k brzdam. Po 100 alebo 200 tisíc km koľko krát si budeš meniť brzdy a servisovať ich na spaľováku a koľko pri EV? A môžeme pokračovať, olej, filtre, výfuk, čídla, egr ventil, turbo, vstreky, dvojhmoťak, čerpadlo.........
A to servisovanie kadejakému Jánovi z hornej dolnej je ozaj smiešny príklad. Ani spaľovacie by som takému nedal, ale nech sa páči kto ako chce.
Neviem inak čo vlastne chceš na EV toľko servisovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"A môžeme pokračovať, olej, filtre, výfuk, čídla, egr ventil, turbo, vstreky, dvojhmoťak, čerpadlo........."

Všetky menované diely sa spoločnou cenou dajú premietnuť do magického slovného spojenia "výmena batérie".
Čiže sa to na-akumulovalo haha
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To je ďalšia legenda, že „výmena batérie“...
Poznáš niekoho, kto ju na EV potreboval meniť alebo nebodaj aj vymenil? Sú EV s 200000 km a nepotrebujú meniť nič. A to je nájazd, ktorý spraví bežný človek za celú životnosť auta a to sa potom už rozpadáva karoséria, sedadlá a celé ide do šrotu. A čuduj sa svete - batéria z EV bude tá, čo ho prežije... A ešte nájde využitie niekde v úložni energie a až nakoniec sa zrecykluje.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ty legenda, vysvetli mi, preco je stale tak popularny prave trh s jazdenkami okolo 200k?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Už vidím koľko firiem sa trhá recyklovať milióny malých článkov batérií...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tento príspevok som tu už čítal niekoľko krát. Skús byť originálnejší a vymysli si nejakú inú poviedku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pravda sa ani najsamväčšou originalitou priekazne ale aj tak zmeniť nedá.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Treba si uvedomiť, že plug-in hybridy sú v prvom rade tiež len spaľováky.
Kopec firiem, ktoré ich používajú, ich po niekoľkých rokoch odpisov púšťajú na trh ojazdených vozidiel v stave, keď nabíjací kábel nie je ani len vybalený z originál obalu.
Medzi elektromobily sú tieto vozidlá v štatistikách zahŕňané z čisto propagandistických dôvodov.
V Holandsku, niekedy v minulosti najrozvinutejší trh osobných vozidiel s ročným predajom 600.000 nových vozidiel dnes upadá, predáva sa len o niečo viac ako 300.000 nových voziel a väčšina Holanďanov si kupuje jazdenky so spaľovacím motorom dovezené zo zahraničia.
V Nemecku si nové elektromobily kupuje zo súkromných osôb rádovo len niekoľko málo jednotiek percent kupujúcich nových vozidiel.
Po rokoch vnucovania, omedzovania, ohýbania reality a premrhaných bilionoch EUR tvoria elektromobily len 1,8 % registrovaných evropských osobných vozidiel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak to by ma zaujimalo, odkial dovazaju ti Holandania jazdenky, ked oni boli ich zdrojom. Kto ma plug-in hybrid a nenabija ho, cini tak na ukor vlastnej penazenky.
Podiel predanych BEV je v Europe viac, nez 19%, je teda otazkou casu, kedy pocty registrovanych stupnu. Ale po kupe BEV, si majitelia nechavaju este nejaky cas zaregistrovane aj spalovacie auto (aj ked s nim nejazdia), co podiel BEV na celkovom pocte vozidiel znizuje.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár