neprihlásený Streda, 5. februára 2025, dnes má meniny Agáta
Šurany schválili zmenu územného plánu potrebnú pre veľkú baterkáreň

Značky: Slovenskoelektromobilyživotné prostrediebiznis

DSL.sk, 29.1.2025


Príprava projektu vybudovania priemyselného parku s veľkou továrňou na batérie pri meste Šurany na západnom Slovensku napreduje a mestské zastupiteľstvo mesta Šurany dnes na svojom zasadaní schválilo aj potrebnú zmenu územného plánu.

Upozornili na to noviny SME.

Veľkú baterkáreň tu chce postaviť spoločnosť GIB EnergyX Slovakia, spoločný podnik slovenskej spoločnosti InoBat a čínskeho Gotion High-Tech, dodávateľa Volkswagenu. Zámer bol oznámený v novembri 2023, v júni minulého vláda schválila projektu veľkú investičnú pomoc až vo výške 214 miliónov eur.

Po pomerne veľkom odpore verejnosti mestské zastupiteľstvo Šurian na zasadaní v minulom júli najskôr neschválilo predaj pozemkov mesta pre tento projekt. Nakoniec v novembri ale bol predaj pozemkov schválený.

Kým ešte v roku 2023 ministerstvo hospodárstva avizovalo plánovanú kapacitu továrne, v detailnom materiáli o tejto investícii, na základe ktorého vláda schvaľovala štátnu pomoc, už kapacita z neznámych dôvodov zrejme nebola uvedená. Podľa skorších informácií ministerstva z roku 2023 má byť továreň na ploche 65 hektárov, v prvej fáze má byť výrobná kapacita 20 GWh, evidentne ročne, a v budúcnosti by sa mohla zvýšiť na 40 GWh.

Finálnym produktom majú byť Li-ion batérie do elektromobilov typu LFP, lítium-železo-fosfátové. Vyrábať sa budú batérie z 24.8-mm a 32-mm článkov. Podľa popisu v materiáli sa tu budú evidentne vyrábať aj samotné články zo základných materiálov, nielen skladať batérie.

Proti projektu je v lokalite pomerne veľký odpor okrem iného v podobe iniciatívy Chránime si naše, ktorá upozorňuje najmä na riziká v oblasti dopadu na životné prostredie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V Česku spustili ďalšie dva celoštátne multiplexy digitálneho rádia
Problém s predajom používaných HDD od Seagate sa má týkať aj Česka, Alzy sa nemá týkať
Existujúci zákazníci O2 môžu prejsť na eSIM jednoducho cez aplikáciu
Nová verzia systému pre routery OpenWrt 24.10 dokončená
FreeBSD začalo zlepšovať podporu notebookov
Známy výrobca avizuje pokračujúcu výrobu Blu-ray a ďalších optických médií
Nginx v Česku predbehol Apache
Let’s Encrypt pripravuje 6-dňové certifikáty, prestane posielať upozornenia na exspiráciu
Počet elektromobilov na Slovensku prekročil 15-tisíc
Civilization VII s významnejšími zmenami príde budúci týždeň


Diskusia:
                               
 

Sa tomu pomerne veľkému odporu voči zámeru vôbec nedivím. Si vezmite, aké veľké baterky trebalo vymyslieť, aby ich zamestnanci nevynášali zo závodu, lebo šak to sa priekazne i doma môže zísť.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Sranda tá zastupiteľská demokracia.. tak to ten Šimečka vyštudoval správne.. referendum je na hovno, protesty sú na hovno, masové protesty sú na hovno.. jednoducho žiadny iný spôsob ako prejaviť vôľu ľudu počas aktívneho volebného obdobia vlády (mestského zastupiteľstva) okrem štátneho prevratu priekazne neexistuje..
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mám pocit že si si pomýlil web.
Ale k téme, už to bude raz tak,že u nás budú investovať iba východné krajiny, a aj to výlučne za naše vlastné peniaze hehe.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zalezi kde. Protesty funguju, pokial sa voleni obavaju o svoje volebne preferencie a volby su blizko. Pozrime sa po vrazde Kuciaka a Kusnirovej.

Uzemne planovanie hlavne mensich obci je nie len hrozne, ale vytvara aj vyrazny podiel korupcie na Slovensku. Ak ma vsak zaujem aj priamo vlada, tazko sa branit. Argumenty obcanov su padne, ale nestacia. Vlada podporuje imigraciu za pracou, ochrana ziv. prostredia je skor odporucanie ako zakon a realita zamorenia moze byt velmi pritomna. Ved rovnako to je v oblasti Race v BA. Vie sa o tom desatrocia a ziadna cyklotrasa ten problem este nevyriesila. Budu ich musiet este vela postavit, aby sa poda a voda vyliecili.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

No...pozrime... veď po toľkých protestoch to už vražda jednoducho byť musela. Či niekto čakal, že čelný predstavitelia demokratickej opozície si zo slovami "ups, soráč, naša chyba" odtrhnú od huby úradnícku vládu a organizátori protestov budú vnúčatám rozprávať, ako neprávom zvrhli vládu? Veď okrem predhodenia vinníka priekazne iné neostávalo než stať sa obeťou vlastného davu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo ty chceš prevracať...?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Kŕdeľ tučniakov, priekazne s láskou kŕmiacich malé tučniačatá.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=EVrCxuucmZA
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

A prečo furt hádzať polené pod nohy? Nechaj im tie 4 roky, určite aj niečo pozitívne urobia. na rozdiel od bradatej tlčhuby
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Mal by si toho alzheimera zacat riesit maniak.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Bol si na referende, ked smer chcel aby sa dala referendom povalit vlada?
Nebol lebo fico? On vam, dementom to hovoril, ze sa to rsz obrati proti vam.
Progresivci ti natrepali do tvojej sprostej hlavy, ze to nie je dobre?
Tak drz papulu ked si sa vzdal svojich zakladnych prav a vyplakavaj si v platenom denniku n
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

koho zaujíma nejaká šimečka s jeho drízdami?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Maniaka?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nemožné sa stalo.

Slovensko sa nezasekne v minulosti.

Normálne mi to dáva nádej.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Prečo ten budúci čas?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To je taky o*eb na slovakov ako svina
Vsetky automobilky zrusilo 80% planov na elektrosroty.
Traja EU vyrobcovia na baterie skrachovali a skoncili s miliard. € dlhmi.
Nemali odberatelov.
Cele prostredie okolo fabrik na baterky zasrate chemikaliami.

A nehovoriac o tom ze sa na tom.kazdy nenazrany zuccastneny politik starosta ekofasista nabalil an uplatkoch

Kto tam byvate sabotujte to o 106.
Stat usetri miliony z nasich dani
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Vidim, ze sa rozumies.
Ale urcite nie elektromobimom, ktorych predaj sa po zastaveni dotacii sice spomalil, alenstale rastol a rast bude. Kazdy kto skusil poriadny elektromobil a nie europsky elektrosrot a ma RD, tak sa k smradaku vratit nechce. Elektro je buducnost a len zadubenec to nevidi a riskovat ze si nechame ujst vlak by znamenalo ze skoncime akonDetroit ale o tom ty vies velke h.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Zhruba každých 12 rokov kupujem smraďák - benzín. Mením olej, filtre, platničky. Čapovanie pár minút všade v Európe, pri každej vŕbe, nie viac ako 5 min. Prečo meniť ? Nech si chlapci elektrickí odladia technológie, stlačia ceny a poďme do toho. Veru, nabíjať potom môžem doma bez spotrebnej dane.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pokial nie si prave na konci svojho dvanastrocneho cyklu, na zaklade tvojho pragmatickeho pristupu predpokladam, ze tvoja naledujuce auto bude EV.
Platnicky budes menit menej casto, odpadne ti vymena oleja a filtrov, capovat budes akurat tak kvapalinu do ostrekovacov, kazde rano budes mat auto pripravene s "plnou nadrzou". Capovat budes len na dlhych trasach nie vyznamne dlhsie, ako dnes. Usetris za emisnu a predpokladam, ze tvoj dvanastrocny cyklus sa predlzi.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nebránim sa EV, teraz mám 7 ročný voz, nákup nového pri vidine prvej väčšej závady/opravy (zatial počet závad/opráv 0, všetko bežný servis).

Najväčšia výhoda EV je podľa mňa v tom, že emisie vznikajú úplne niekde inde ako je EV a teda moja rodina.

Trocha tak infantilne ma baví tá akcelerácia EV ;-) .
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ty kde zijes ?
Ake zmanipulovane statistiky citas ?
K EV sa vratit nikto nechce.

To co pisu slovenske auto a info weby o EV su len presne na mieru upravene vicue zo statistiky.

Dokonca sa prislo aj na to ze EU komisia podplaca lobbystov greensmradov a ecoopice aby uplne vsade u vsetkych tlacili ako jedinu alternativu EV.

Len o tom v sk a cz pise az jeden jediny web.

Inak to tutlu aby sa to nerozkriklo..

Ocividne ty vies velke H.

Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Našťastie sa ťa nikto pýtať nebude.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chudacik, ako strasne na teba ti lobbysti tlacia.
Aj ucitelka v skole na teba tlacila, a potom si chodil domov vyplakavat ze ta psychicky tyraju, lebo si si musel robit domace ulohy.

Cela EV scena ti moze byt totalne ukradnuta, a nemusis ani vediet ze existuje. A nas usetris tychto tvojich splaskov.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Predaje EV globalne neustale rastu, co sa bude v najblizsich rokoch este zrychlovat. Automobilky, ktore nebudu schopne v najblizsich rokoch ponuknut konkurencieschopne portfolio elektrickych aut, nepreziju. EV su konstrukcne jednoduchsie, lacnejsie na prevadzku (servis aj PHM) a v najblizsich rokoch, ich najdrahsi komponent - bateria pojde s cenou vyznamne dole, co sposobi, ze budu lacnejsie. Bezny clovek neriesi nejake , proste rozhodne penazenka. Pokial automobilky, co u nas vyrabaju, skrachuju, nahradi ich cinska konkurencia, ktora bude potrebovat subdodavatela batrii.Je otazne ktora automobilka, majuca u nas fabriku ju bude schopna udrzat. Ak ano, bude nutena vyrabat EV a bude potrebovat dodavatela baterii.
Pokial vies o nejakej korupcii, podaj trestne oznamenie.
Keby Chevron v 2014tom nekupil patent na baterie, tak su EV dnes vo vyvoji vyrazne dalej.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Nie je uplne pravda. Statistika hovori, ze nadpolovicna cast majitelov EV sa chce vratit ku spalovakom. V USA nastupom trumpa sa to zase zabrzdi a v europe sa caka co sa teraz udeje. Automobilky preslapuju a predaj EV naozaj nedosahuje cisel ake si na zaciatku predstavovali. Cely automotive priemysel je v utlme. A ak si europa odpili konar s automobilkami a ludia zacnu kupovat cinske, tak padne zivotna uroven v EU na hubu uz uplne.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ja mám inú štatistiku: Podľa nového prieskumu sa 92 % majiteľov elektrických vozidiel na celom svete neplánuje vrátiť k autám na plynový pohon.

Prieskum uskutočnila organizácia Global EV Drivers Alliance, ktorá sama seba označuje za neziskovú organizáciu vlastníkov elektrických vozidiel, ktorá vznikla s cieľom „pomáhať si navzájom, informovať sa a inšpirovať k urýchleniu elektrickej mobility vo svojich regiónoch/krajinách a na celom svete“. Aliancia sa skladá z menších skupín zastupujúcich vodičov v jednotlivých členských krajinách.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len hlupak sa vrati k smradlavemu benzinu a tak ako sa muselo zakazat fajcenie v restikach a obchodoch lebo bezohladni fajciari nebrali ohlad na nikoho ani na deti tak sa zakazu aj spalovaky a je to spravny smer. Bohuzial namysleni europania nenastupili na tento vlak vcas a cina cele automotive prevalcuje!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nechcem ti kazit iluzie, ale urdzba elektro nie je lacna vec. zatial elektroauta nemaju prevodovku, ved na co a potom sa meni elektromotor kazdych 100-150k kilometrov a este kratsi interval to je pre elektroauta, ktore jazdia prevazne dialnice. Dalej eura za normohodinu pri elektroautach je 2-3x vyssia - ved to musi byt eletrikar, co ma odboronost na vysoke napatie a automechanik zaroven, teda co usetris na dieloch, prerobis na ukonoch. Koniec koncov, ked nemas vlastnu stavu cez noc aby si nabijal svoje elektroauto, tak ani neusetris na tankovani. Suma sumarum niet divu, ze motor EU - automobilovy priemysel ide ku dnu. btw. 1 rok vlastnim hybrid a celkom si to uzivam, ale vidim aj mnozstvo nevyhod, ktore nas caka v buducnosti a nie som zrovna pri peniazoch, aby som mohol testovat (EV) tieto modne vystrelky.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Presne tak. V podstate ekologický prínos elektromobility sa prejaví, až keď si ku svojmu dvojtonovému tátošu B-segmentu každý dokúpi ešte trojtonovú powerbanku. Samozrejme že drevenú, nakoľko keby mala byť z ťažkých kovov, podrývalo by to emisiami priekazne základné princípy. Podobne ako pri projektoch verejnej kanalizácie, kde ak sa nepripojí aspoň 108.2% obyvateľov, tak hovno z toho.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Máme aj nejaký zdroj toho menenia elektromotorov po 100k km? Alebo čo sa babe chcelo to sa babe prisnilo? Dobrý bullshit.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

co sa babe chcelo, to si vyguglila :)
https://zive.aktuality.sk/ clanok/xH4nUn8/o-tomto-sa-pri-porovnani- elektromobilov-a-spalovakov- nehovori-kolko-stoji-servis-opravy-ci- poistky-ako-je-to-s-poziarmi/

co sa tyka konkrektne vymena elektromota, to je skor priamo z vyjadrenie technikov: vsetko co sa toci a nie je sprevodovoane podlieha rychlemu opotrobeniu. logika nie? % podiel vymeny elektormotora je vyssia ako v pripade spalovacieho motora. Pod tieto "tvrde data" sa ziadna spolocnost nepodpise, lebo sa vela penazi vraza to baterkacov a nik si neoodpili konar spod seba.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Alebo skôr preto, že je to totálna blbosť.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

mas pravdu, vsetko je blbost, kym sa na vlastne oci neuvidis opak :) . fyziku neoklames, ale budis, nech je po tvojom.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

To by v tom blábole najprv nejaká fyzika musela byť.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

je tam teoreticka fyzika a ma pravdu tak isto ako mi odisli casom loziska na ventilatore pre klimatizaciu ale nemam vzdialenost v km a to ani nebol nejak extra, okrem lopatiek, zatazeny, tak je to tak!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Keby si kúpil poriadnu klímu tak by nezadrela...
Odpovedať Hodnotiť:
 

bola od vyroby... vydrzala a stale aj ide, len loziska pocut. Ale toci. A to ked si predstavim elektromobil, ten teren a tak...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak das na bycikel poriadne lozisko s neplanovanou zivotnostou vydrzi 100 rokov.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ked bude stat v pivnici tak hej
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak zhrdzavie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže bullshit ako som vravel v článku o výmene elektromotora nieje ani slovo a na nete nájdeš tiež hovno.
Nie žiadna logika. Maximálne odchádzajú ložiská čo nájdeš kdekolvek na internete. Či kolesá na spalováku ti odchádzajú pravidelne po 150k km a nechávaš vymnienať celé poloosy aj s kolesami?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

WE LOVE ŠURANY BATERKÁREŇ

MORE GREEN ENEEGY TO THE WORLD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak kratke zivotnosti elektromotorov su pre mna novinka. Rad si o tom daco precitam, ak das link.
Normo hodina zalezi od znacky/servisu - toto praktizuje Hyundai/Kia, lebo EV sa servisuje menej casto a oni potrebuju z niecoho platit automechanikov. Aj preto si vymysleli vymeny chladiva pre bateriu. U inych vyrobcov to nie je.
Elektromotor je vyrazne jednoduchsi ako sucane emisne pretunene spalovacie agragaty s prevodovkami, nehovoriac o kombinacii s hibridom. EV ma navyse trakcnu bateriu, co tiez nie je extra zlozity system a zvysok je v podtsate rovnaky. Skor by som ocakaval, ze cisty servisak EV bude lacnejsi, ako cisty servisak spalovaku.
Ty mas hibrida, teda aj negativa z oboch svetov. EV nie je modny vystrelok, ale realita ktoru uz roky zijeme. Zatial len este neponuka alternativu pre kazde uzivatelsky scenar. V urcitych pripadoch je spalovak stale vhodnejsi, ako EV.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

5 min googlenia
toyota RAV4 vs procity EV (ciste EV tam nie je vela na vyber)
normohodina 80e vs 120e, tak to nie je iba Hyundai/Kia, ale kazdy vyrobca. Ine nepozeram, lebo to sa lisi od konkretneho servisu, priklad bol ozaj s velmi dobrym pomerom.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Takéto predikcie od odborníkov zo slovenských fór, o všetkých technológiach a budúcnosti vrátane politiky grécka, čítam cca 20 rokov a zatial sa prakticky vždycky mýlia a sú mimo realitu :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Jožo neklam do telky!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vďaka baterkárni v Šuranoch sa Slovensko technologicky umiestni na špičke víťazov, renomé o výrobnom procese stúpne a prinesie to veľa skvelých pracovných miest na ktoré má fiškálsky zálusk mnoho progresívnych čerstvých absolventov škôl, skrátka mladý dynamický kolektív.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Existuju mladý ktori maju aj vyssie ciele ako skoncit ako trol pracujuci pre roba ci upratovacka na ministersterstve vnutra s kacacim pyskom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyzierate ako hejter modernej prace spojenej s interakciou s vysokointeligentnými robotmi v 8-hodinovoch cykloch. Takato praca nemoze byt ani nadpriemerne financne ohodnotena, pretoze by ju chcel robit kazdy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže zdroje pitnej vody zostanú čisté?
Či aj tú si dnešní blbečkovia kupujú v LIDLi?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár