neprihlásený Nedeľa, 5. januára 2025, dnes má meniny Andrea
Takmer 90% nových áut v Nórsku sú elektromobily, na cestách ich je viac ako štvrtina

Značky: elektromobily

DSL.sk, 3.1.2025


V Nórsku tvorili v minulom roku absolútnu väčšinu nových predaných osobných automobilov čisté elektromobily, ktoré tvorili až 88.9% predaných nových osobných áut.

Informuje o tom organizácia Norwegian Road Federation.

Ďalších 2.7% tvorili benzínové plug-in hybridy a 5.3% ostatné benzínové hybridy. Autá iba so spaľovacím motorom, na benzín alebo naftu, tvorili spolu už iba 3.1%, z toho na naftu 2.3% a benzín 0.8%.

Napriek vysokému podielu predaj elektromobilov v Nórsku ďalej výrazne rastie, keď v roku 2023 tvorili čisté elektromobily 82.4% predaných osobných vozidiel.

Najpredávanejšími značkami áut boli v uplynulom roku Tesla s 18.9% pred Volkswagenom s 10.9% a Toyotou s 10.6%. Najpredávanejšími modelmi boli Tesla Model Y so 14.2%, Tesla Model 3 so 7.8% a Volkswagenom ID.4 s 5%.

Postupne sa samozrejme zvyšuje aj podiel elektromobilov na cestách. Podľa informácií agentúry Reuters na základe informácií Norwegian Road Federation elektromobily prvýkrát prekročili v Nórsku pätinový podiel v roku 2022, kedy tvorili 21% všetkých osobných áut v Nórsku. V roku 2023 tvorili 24.3% áut a v uplynulom roku 28.6% áut. Ďalších 12.3% zo všetkých osobných áut tvorili hybridy.

Nórsko má oproti ostatným krajinám výrazne vyšší podiel predaných elektromobilov, keď predaj elektromobilov je podporovaný výhodami v oblasti daní, mýta a parkovania. S výrazným odstupom nasleduje Dánsko, kde za prvých jedenásť mesiacov minulého roka tvorili elektromobily 50.4% predaných áut. V ďalších krajinách podiel dosahoval maximálne 34.4%.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Samsung a Google začnú tento rok podporovať nový otvorený formát 3D audia
Starship bude pri ďalšom lete výrazne upgradnutá, už vypustí testovací náklad
Eset odporúča užívateľom so staršími PC prechod z Windows 10 na Linux
Bývalá flash divízia Intelu skončila s SSD pre PC
Od januára je v EÚ roamingu opäť viac dát
Tesla prvýkrát vyrobila menej áut ako v predchádzajúcom roku
Samsung predstaví 500 Hz monitor, AI aj 3D monitor
Skylink a Prima nepredĺžili zmluvu, Prima začala divákov upozorňovať oznamom
Druhá séria najpopulárnejšieho seriálu na Netflixe vytvorila nový rekord
Šťastný nový rok 2025


Diskusia:
                               
 

ti nori su ale tulpasi, mali by prist k nam do krcmy. tam by im vysvetlili ze v zime elektromobily nefunguju a ak si nedajboze si zapnu kurenie v zapche, uz sa nepohnu.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Tam by im leda vysvetlili, že u nás si za ťažbu ropy odpustky priekazne kupovať netreba.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

otazka znie, ci nori su viac ako my, alebo to nie je naohodou danovou politikou, kde pri registracii spalovacieho auta je dan taka vysoka, ze pri porovnani ci si kupit VW Golf alebo Tesla 3 je ovela lacnejsie si kupit tu Teslu 3. Pre nas neznalych je to senzacia, ale vdaka kriveniu trhu danami a dotaciami si nevidime dalej od spicky nosa.
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

Tak to treba potom zrušiť dotácie všade ako poľnohospodárstvo, daňové prázdniny, odčítanie DPH podnikateľom atď....
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Presne, ako píšeš. Len to by narazil súčasný "neokapitalizmus" na držku úplne vo svojich základoch, keby sa zistilo, že cennejší je skutočne peceň chleba, ako obal na iPhone, hodina učenia detí matematiky je drahšia, ako hodina v solárku, že zvárač je cennejší ako barbier, atď.. viď cenu súčasných civilizačných "hodnôt".
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ako pises. hned by sme videli skutocne hodnoty
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

V mene socialneho zmieru je potrebne, aby tzv. dotacie fungovali dalej. A cim viac sa dotuje, tym menej budu mat ITckari v cistom zo svojej superhrubej mzdy :).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Obal robi cina,mozes im ist rusit dotacie. Na solarko nie su ziadne dotacie. Zlatokopky peniaze maju, deti nie. Barber dotacie neberie, takze cisty trh.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to je napad přecedo :) a žrať budeš betónovú drť.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Treba. Špeciálne v poľnohospodárstve už pred 20 rokmi bolo neskoro. To je gigantický parazitický moloch, ktorý za posledných 50 rokov spôsobil snáď viac zla než celá WW2.
Odpovedať Hodnotiť:
 

norsko je velky vyvozca elektriny, pricom 99% je vyrobenych z obnovitelnych zdrojov - ale to platilo pred rok 2024, v roku 2024 skocila cena cez 1e za 1kW! - u nas cca 0,18e/1kW
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ano na par dni, ked ju vo velkom skupovalo Nemecko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sa im elektromobiluje, ked to dotuju peniazmi z predaja plynu, change my mind !
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

dajú sa tam kúpiť aj normálne autá, pretože neverím, že by Nóri boli až natoľko švihnutí, aby vo veľkom kupovali predražené stratové autíčka na baterky???
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

spalovaky nie su tam predrazene, predrazena je dan, ktoru musia platit pri registracii, kdezto v pripade elektromobilu je to 0% pri spalovakoch sa to moze pohybovat aj 30% z ceny a to uz ti vychadza lacnejsie elektromobil ako spalovak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Inak by to vyzeralo, keby stat nevlastnil ropne polia a ich dalsie spracovanie :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Co ci na tem vadzi ty tupy sk.urv.ysyn
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

zisk z ťažby plynu v Nórsku slúži na štátne dotácie do elektromobility !!!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ked zrusia benefity, padne tam predajnost este strmejsie ako v nemecku. Umele deformacie trhu nikdy neprospievaju.
Navyse o par rokov sa tych aut budu zbavovat, takze vychodna a stredna europa sa zaplavi autami s vyzuvanymi baterkami, ktore pri nasej starostlivosti do 5 rokov skolabuju uplne a staneme sa skladiskom baterioveho odpadu - recyklacia je vlhkym snom, realita je daleko vzdialena...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Nepanikar, robo vsetko zvladne dobre bude.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:

Pridať komentár