neprihlásený
|
Štvrtok, 21. novembra 2024, dnes má meniny Elvíra |
|
TSMC zvažuje čipy vyrábať na oveľa väčších obdĺžnikových plátoch
Značky:
TSMCčipy
DSL.sk, 20.6.2024
|
|
Spoločnosť TSMC, najväčší nezávislý výrobca čipov, zvažuje vyrábať čipy na oveľa väčších plátoch obdĺžnikového tvaru.
Tvrdí to Nikkei Asia na základe informácií viacerých zdrojov.
Moderné čipy sa dlhodobo vyrábajú na plátoch, tzv. waferoch, kruhového tvaru, už dlhšiu dobu sú štandardom pláty s priemerom 300 milimetrov, teda 30 centimetrov. Na jednom pláte sa vyrobia typicky podľa veľkosti čipu viaceré desiatky až mnohé stovky kusov rovnakého čipu.
TSMC podľa novín analyzuje možnosť používať pláty obdĺžnikového tvaru, aktuálne testuje veľkosť 510 mm x 515 mm. Takýto plát má viac ako 3.7-násobnú plochu ako súčasné 300-mm pláty. Zároveň čipy sú typicky obdĺžnikového tvaru a na kruhových plátoch je časť okrajov nevyužitá, čím väčšie sú vyrábané čipy tým viac plochy je nevyužitej.
Nie je jasné, či TSMC zvažuje takéto pláty pre výrobu všetkých čipov. Noviny totiž tieto informácie uvádzajú najmä v súvislosti s výrobou zložených multičipov prepájajúcich v puzdre viacero čipov. TSMC zase v stanovisku avizovala sledovanie vývoja zrejme v oblasti výroby multičipov vrátane výroby na obdĺžnikových plátoch, nie je ale jasné na aké otázky reagovala.
Výroba s novou veľkosťou plátov by v každom prípade vyžadovala použitie rozličných nových výrobných zariadení a znamenala by zrejme investovanie veľkých zdrojov.
V akej fáze je vývoj prechodu na takéto väčšie obdĺžnikové pláty nie je jasné. Nasadenie do komerčnej výroby by podľa novín trvalo niekoľko rokov, podľa jedného z oslovených analytikov až päť až desať rokov.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МУДЛФ KOTOL KOTOL KOTOL
Od: Diabol nosi kotol
|
Pridané:
20.6.2024 23:06
Das sind sehr interessante Informationen
|
|
totokaj
Od: Heinz
|
Pridané:
21.6.2024 4:51
Ja, ja, ales gute.
|
|
Matematika nepusti
Od: Otrok z Batovian
|
Pridané:
21.6.2024 6:52
510x515mm wafer ma plochu 2626,5cm2 . Wafer s priemerom 300mm ma plochu 2826cm2. Ako redaktor dostal 3,7 násobnú plochu?
|
|
Re: Matematika nepusti
Od: matematik321
|
Pridané:
21.6.2024 7:17
Asi tak, ze medzi priemerom a polomerom je priekazne rozdiel.
|
|
Re: Matematika nepusti
Od: dkfkjrkkje
|
Pridané:
21.6.2024 7:20
Si si isty svojim vypoctom plochy 300mm kruhoveho platu? Tych 300mm je totizto PRIEMER!
Teda:
obdlznik 515*510 = 262650mm2
kruh s PRIEMEROM 300mm = POLOMER 150mm, potom 150*150*3,14 = 70650mm2
Vo vysledku obdlznik vs. kruh = 262650mm2 / 70650mm2 = 3,71762208067940552017 krat.
Pisomna odpoved:
Vypocitali sme plochu obdlznika a kruhu, tieto sme porovnali a vyslo nam, ze plocha obdlznika je priblizne 3,72 krat vacsia ako plocha kruhu.
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
21.6.2024 7:48
V reálnej praxi je však priemer ničnehovoriaci údaj, ktorý je za účelom exaktnosti priekazne nahrádzaný kĺzavým mediánom.
|
|
Re: ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: Baltazár Kokoschka
|
Pridané:
21.6.2024 9:21
Každého priemerného suseda z vedľajšieho vchodu, ktorý sa chodí korčuľovať a na bežky, by mali prezývať kĺzavý medián!
|
|
Re: Matematika nepusti
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
21.6.2024 9:32
ale on ma na matematiku svoj nazor!
aj hypoteku mu spocitala banka
|
|
Re: Matematika nepusti
Od: ;Pjetro de
|
Pridané:
22.6.2024 12:00
presne, tu nikoho buzerovat nebudeme za jeho nazor
uz mame na to aj institucie a tento svoj pekny nazor na priemer vs. polomer uz pokojne moze prist prezentovat do novej STVR, spolu s antivaxermi, plochozemcami, chemtrailistami a inymi chujistami
a vsetci ho za ten odlisny nazor mame preto obdivovat
|
|
Re: Matematika nepusti
Od: miro0000000
|
Pridané:
24.6.2024 11:53
chúďatko, bili ťa moc po hlavičke zamlada?
|
|
Re: Matematika nepusti
Od: miro0000000
|
Pridané:
24.6.2024 11:57
dement, keď už si sa takto zhovadil v matematike pre cca štvrtý ročník ZŠ, skús sa ešte rehabilitovať v ručných prácach a vystrihni si z papiera štvorec o strane 51 cm a potom kruh o PRIEMERE 30 cm, čo by mal zvládnuť aj dementný škôlkár a polož ich na seba s kontrolnou otázkou "čo je výrazne väčšie?"
|
|
________________
Od: _______________
|
Pridané:
21.6.2024 8:23
toz hadam skuknut tahanie kremika na utube, preto su wafre okruhle, to som zvedavy ako sa im podari pri tomto
|
|
Re: ________________
Od: Strojár
|
Pridané:
22.6.2024 8:56
No jednoducho. Vytočia na sústruhu hranol.
|
|
Re: ________________
Od: Anonym Bezmenny
|
Pridané:
23.6.2024 0:19
Hranol je, zda sa, vytoceny permanentne...
|
|
Re: ________________
Od: _____________________
|
Pridané:
23.6.2024 11:14
hundru tu zda sa uplne vsetci
|
|
Re: ________________
Od: miro0000000
|
Pridané:
24.6.2024 11:59
hranol permanentne vytáča kadejaké cikule s pištoľami a dementných dezolátov na námestiach...
|
|
fanusik serii Might & Magics, TwinPeaks, Twilights, B5, novych cz-sk herecek a krimi-serii, cz a severskych noir detektivek, a Windows 7, 8.2, Seven SP2 64b @GPT /MBR @ UEFI /Legacy
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-ryba
|
Pridané:
21.6.2024 10:51
zas vyvojari, a senior- researcheri, mnzment-vedci, a hlavni inzeniri necitali denno- denne dsl.sk!
sme im to tu, tu na tej tocne, tu na tej zidly, uz davno pripominali, pisali, ze pri kruhovom tvare (oproti hranatemu, obldznikovemu) toho wafferu tam budu miit veliky odpad, /minimalne nevyuzite, hluche misto, marny matris, na okrajoch, teda velike straty, na materialoch, /strojo- case, a teda aj na €$
..ale je to marni, je to marny, je to marny!
vsetci by mali citat
stale slabikar! a dsl.sk!
|
|
waffer
Od: miro0000000
|
Pridané:
24.6.2024 12:00
no a kto vyrába tie waffery so polmetrovým štvorcovým pôdorysom?
|
|
Re: waffer
Od: den___
|
Pridané:
25.6.2024 22:47
presne! resp nie kto ale ako? dsl.sk zistite ako chcu vyrabat obdlznikove wafery?
|
Pridať komentár
|
|
|
|