neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Nový štandard pre rýchlejšie pamäte pre GPU

Značky: pamäťGPU

DSL.sk, 6.3.2024


Organizácia JEDEC stojaca za viacerými štandardami operačných pamätí dokončila a zverejnila novú generáciu štandardu pamätí GDDR pre grafické karty GDDR7.

Organizácia o tom informuje v tomto oznámení.

Nová generácia podľa oznámenia oproti GDDR6 zdvojnásobuje maximálnu rýchlosť komunikačného rozhrania čipov na 192 GB/s.

Dosahuje to okrem iného prechodom na signalizáciu PAM-3 zo signalizácie NRZ.

Nová generácia tiež prináša ďalšie vylepšenia, napríklad zdvojnásobuje počet kanálov na štyri. Zároveň je pripravená na náročnejšie nasadenia podporou RAS riešení pre väčšiu spoľahlivosť, najmä podporou ECC opravných kódov pre detekciu chýb nachádzajúcou sa na čipe.

Pamäťové čipy typu GDDR sú najpoužívanejším typom pamätí v samostatných grafických kartách. V nižších modeloch sa používajú aj čipy typu DDR aké sa používajú aj v moduloch operačných pamätí pre osobné počítače, v najvyšších najvýkonnejších modeloch zase moduly typu HBM.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16
Starship má dnes uskutočniť ďalší let, video
Google chce údajne na notebooky nasadiť Android namiesto ChromeOS


Diskusia:
                               
 

Štandard s podporou korekcie chýb zvládne navrhnúť každý mamľas. A nik iný ho tak s ňou priekazne ani neoznačí.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

výborne

len aby sa to neskončilo tým, že budú výrobcovia kariet zámerne osekávať dizajn zbernicou

ak sa máme niekam posunúť, zmysel má ponechať 256-bit zbernicu s GDDR7 a neredukovať na 192/128 bit
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co by potom prinieslo GDDR8? Takto to budu v pripade potreby, vediet vyriesit upravou par cisiel v dokumente... a mozno na to maju template :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak vývojár nepoužíva direktívy kompilátora len na prkotiny, môže nimi optimalizovať na šírku zbernice lepšie ako os, čo len valí greedy priekazne hlava-nehlava.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A to už boli aj 384-bitové i 512-bitové
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zbernica niej az taka podstatna. Ak mas 32Gb VRAM tak to prvy krat natiahnes to VRAM a potom je to uz rychle a taka 4K/8K scena toho uz tak vela nepotrebuje, tie detaily si uz moc nevsimnes..

radsej nech zvysia takt a pocet tranzistorov schopne zvladat nativne 4K/8K na 120FPS (bez ziadneho TAA rozmazanehoo antialiasingu a Chromatic Abbreviation odpornych filtrov)

a nasadia konecne ASIC sprecializova subprocesory zamerane na fyziku (pathfinding, colision detection, osvetlenie sceny, simulacia realnej/polorealnej "uveritelnej" fyziky)

To by posunulo zazitok podstatne na vyssiu uroven
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenže VRAM sa nevyužíva len pre rasterizáciu
práveže aj tie výpočty tú chace veľmi intenzívne využívajú

je mýlne si myslieť, že VRAM je len pre textúry, ktoré sa tam raz natiahnu počas loading screenu ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

slovenčina naša...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ddr8 budú 2 nasobne rýchlejšie ako ddr7 a ani o picny chlp rýchlejšie!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Clovek sa kazdy den nieco nove nauci.
Merna jednotka pre bandwidth je 1 picny chlp.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To tie GB/s sú také tenké??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie. To su len tie picne chlpy priekazne take hrube.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Naozaj sú PAM-3 a NRZ signalizacie?
:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Signalove modulacie - signalizacie. Nie je to uplne zle pomenovanie.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár