neprihlásený
|
Piatok, 4. októbra 2024, dnes má meniny František |
|
Na Montanu už bola kvôli zákazu TikToku podaná žaloba
Značky:
smartfónyaplikácieochrana súkromiaUSA
DSL.sk, 19.5.2023
|
|
Skupina tvorcov videí na TikToku po tohtotýždňovom oznámení podpísania zákona v americkom štáte Montana, ktorý zakazuje používanie aplikácie TikTok všetkým užívateľom v tomto štáte, už podala kvôli tomuto zákonu žalobu.
Oznámila to právna kancelária Davis Wright Tremaine, ktorá zastupuje žalujúcich.
Žaloba bola podaná na generálneho prokurátora Montany, súd žiada vyhlásiť zákon za protiústavný a zabrániť prokuratúre štátu Montana tento zákon uplatňovať.
Ako sme informovali v tomto článku, po aprílovom schválení zákona snemovňou reprezentantov zákon zakazujúci používanie TikToku od čínskej spoločnosti ByteDance podpísal aj guvernér Montany, zákaz tak vstúpi do platnosti od 1. januára budúceho roka.
Zákon prišiel po vlne zákazov používania TikToku v rozličných štátnych inštitúciách z dôvodu obáv z množstva a typu zbieraných dát a súvisiacich bezpečnostných obáv. Guvernér v oznámení podpísania zákonu tvrdí, že pomocou TikToku čínska komunistická strana špehuje Američanov. Hoci existujú obavy z prístupu čínskeho štátu k dátam zbieraným aplikáciou TikTok, zneužívanie týchto dát čínskym štátom zrejme nebolo zatiaľ minimálne verejne preukázané.
Zákon v Montane zakazuje poskytovanie aplikácie v mobilných obchodoch s aplikáciami aj používanie TikToku užívateľmi. Zavádza aj pokuty pre firmy, ktoré budú zákon porušovať prevádzkou alebo sprístupňovaním aplikácie. Užívateľov aplikácie zákon netrestá a pokuty sa ich netýkajú.
Podľa žaloby je zákon okrem iného protiústavný a porušuje hneď dva dodatky americkej ústavy, dodatok zaručujúci slobodu prejavu a dodatok zaručujúci právo na spravodlivý proces.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suhlasim
Od: trolololo
|
Pridané:
19.5.2023 16:29
Suhlasim s tym, ze by to mali zakazat, ale z uplne ineho dovodu - sledovanim tejto apky totiz vyrazne utrpi uz aj tak nizke IQ americanov. Ale ten dovod, ze "maju obavu z mnozstva zbieranych dat" - tak to by mohli rovno zakazat Facebook, Google, Twitter atd. Taketo kastovanie na dobrych (nasi) a zlych(cajna) je nefer. A uz ked sa chcu hrat na bezpecnost, preco teda radsej nepripravia pravidla zdielania obsahu, ktore by boli univerzalne a aplikovatelne na Android aj Apple.
|
|
Re: suhlasim
Od: spyje
|
Pridané:
19.5.2023 16:39
Presne! Slopaci maju vyssie IQ ako Americania! Pritom Americania Slopakov ovplyvnuju a ovladaju. V krajine ako Slovensko, kde kastovanie na nasich ludi zachadza do extremov kde v Kezmarku ani len pracu v Tescu nedaju niekomu kto neni z rodiny :D
|
|
Re: suhlasim
Od: H 2 O
|
Pridané:
19.5.2023 19:16
čo stým má Hannah Montana?
|
|
Re: suhlasim
Od: teliatko
|
Pridané:
19.5.2023 16:41
Veď ich nechaj nech zdegenerujú úplne.
|
|
Re: suhlasim
Od: Gertrudo
|
Pridané:
19.5.2023 21:20
Co je na tom ze americania chcu aby ich sledovali len americania a americke firmy?
Za to maju to iste povolit cine?
|
|
Re: suhlasim
Od: migggg
|
Pridané:
19.5.2023 22:52
Vybrali dovod, ktory vyhodnotili, ze asi najlepsie u ich ludi zaberie... Asi keby povedali, ze ho zakazuju, lebo ma najsamfasa algoritmus na prilepenie usera a ked vdaka tomu do toho cumi dost dlho, ani si nevsimne kolko videl videi o tom aka je cina super, cinania krasni a cinske produkty sikovne... Tak by obyvatelstvu mozno doplo, preco ho vlastne chcela ich vlada kupit (a cina nechcela predat)...
|
|
Re: suhlasim
Od: XMen
|
Pridané:
19.5.2023 23:03
No ale to treba zakazat vsetky socialne siete.
|
|
Re: suhlasim
Od: and no religion too
|
Pridané:
20.5.2023 23:51
V eu a sk urcite
|
|
Re: suhlasim
Od: Riaditeľ & Majiteľ
|
Pridané:
22.5.2023 14:46
Bol by som len ZA, debilní dôchodcovia nevedia čo od dobroty
|
|
Re: suhlasim
Od: údajný čitateľ
|
Pridané:
20.5.2023 9:01
Akože nefér, veď na kastovaní na dobrých a zlých je založená aj naša zahraničná politika. S tým rozdielom, že u nás je poriadok a žiadne žaloby.
|
|
Zmluvné podmienky
Od: monopol
|
Pridané:
19.5.2023 16:33
Keď inštalujete Windows, tak je kopec otázok ohľadom spríjemnenia používania systému. To zahŕňa, že musíte súhlasiť s rozoznávaním hlasu, písma, cielené vyhľadávanie, zdieľanie polohy, posielanie diagnostických/telemetrických dát a pod. Tie diagnostické dáta sa ani vypnúť nedajú. V prípade Androidu ak chcete používať daný systém, tak musíte mať Google konto. Ten taktiež zbiera polohu, históriu vyhľadávania, cielené reklamy atď. Podobne je na tom aj Apple. Ak má TikTok v zmluvných podmienkach dané, že môže ukladať históriu vyhľadávania alebo trebars aj polohy a užívateľ s tým súhlasí, tak je to trestné?
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: Ficovinazlodejina
|
Pridané:
19.5.2023 16:55
pic0viny pan farar, na kompe (desktop) s Windowsami nemam mikrofon ani kameru, odosielanie diagnostickych dat som povypinal, reklamy mam zakazane (uBlock Origin)
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
19.5.2023 17:14
Pre niektorych to moze byt prekvapenim, az sokom, ale na pouzivanie Androidu netreba google konto. V tom wizardovi sa to da preskocit. Samozrejme, nebudu fungovat google sluzby ako gmail ani play store, ale to je predsa pointa... ci?
A aj ked uz mas google konto, zbieranie polohy alebo historie vyhladavania je trivialne vypnut. Dokonca je to per account, takze ked to raz vypnes, budes to mat vypnute vo vsetkych zariadeniach, aj buducich, az kym to nezapnes.
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: aasami
|
Pridané:
19.5.2023 18:02
Tak to nevies o com hovoris. Len si to povypinaj, a potom pusti wireshark aby si zistil, ze sa seredne mylis.
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
19.5.2023 18:22
Ked si tam nainstalujes k***iny, tak sa necuduj, ze tie uploaduju hlava-nehlava samostatne.
Ale android bez google accountu nie, vtedy je play framework prakticky mrtvy.
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: dezolatte
|
Pridané:
19.5.2023 21:01
velmi zalezi aka distro, resp. ROMka. Ako je auditovany kod k nej aby tam neboli zase ine sracky... Ale vseobecne google apps a play store su trojske kone. Ale aj android samotny ak to nieje nejaka dobre hardened secure auditovana distro, a aj to netreba tomu verit pokial to manualne neprefiltrujes cez wireshark.
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
20.5.2023 9:42
Wireshark ti prd povie, ked to pojde cez https.
Niektore veci robi pre teba. Ako zistis, co naozaj robi? Co ked je to len OSCP a refresh CRL?
K normalnemu androidu mas zdrojaky, tak si ich pozri. Za 14 rokov nikto nikdy nebol schopny v nich najst nieco nekale. Ano, Google apps a Play Framework su o niecom inom, ale nie su povinne.
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
20.5.2023 9:17
asi ta sklamem, ale android aj bez google account si rad klebeti, prave preto ti aj ponukne update na novsiu verziu, ked ju releasnu. Ja mam na tablete zakazane vsetko, ani konto nemam vytvorene a pravidelne mi chodia update systemu aj UI a dokonca aj niektorych app, ktore by nemali, kedze do obchodu ma to koli absencii konta nepusti.
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: aaaaaaa1
|
Pridané:
20.5.2023 9:38
Update check? Vazne? To az tak posuvame branku?
Bavili sme sa o sledovani a historii polohy - co je nie ina liga, ale uplne ina hra. A teraz to prehodime na update check? Ved to robi aj kazda jedna distribucia linuxu a nikoho nikdy nenapadlo, ze ho napriklad debian spehuje, lebo ponuka updaty.
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
20.5.2023 10:40
neviem ako ty, ale ja osobne na kazdom serveri (debian) mam automaticky update checking zakazany a aj v ramci cybersec pravidiel sa updaty aplikuju v urcitych intervaloch, az ked su uz potvrdene stabilne...
A odkial ty mas istotu, ze sa kontroluju iba update by som tiez rad vedel, lebo pokial by si nachvilu sniffoval komunikaciu, tak zistis, ze novy android kontaktuje servery po poklepani na display vo vypnutom stave, taktiez aj pre odomknutie/zamknutie zariadenia, rovnako aj pri spusteni/vypnuti urcitych APP a nie, nie su to pokazde len kontroly aktualizacie. A darmo to budes mat v menu vypnute, proste to tak robi. Rovnako si rad poklebeti pri zmene BTSky.
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: unreg.: Guest
|
Pridané:
19.5.2023 19:03
Keď inštalujete Windows, tak ... musíte súhlasiť s rozoznávaním hlasu, písma, cielené vyhľadávanie, zdieľanie polohy, ...
Ked tam tie otazky pri tej instalacii su, a vraj musime suhlasit, to je tam len tlacidlo SUHLASIM a tlacidlo NESUHLASIM tam nedali ??
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
20.5.2023 0:58
..musíte súhlasiť s rozoznávaním hlasu, písma, cielené vyhľadávanie, zdieľanie polohy..
ja vždy ked inštalujem Win, tak nič také tam jakživ nemám..
mno ale ked je nekdo ..ovca, nepremýšlajúca ovca, a pozná jen Win 10, tak nech sa nechá otravovat, a STRIHAT! !! (jako správna ovca..)
u Win 7 xx sú len 2 - max.3 také odkliknutia, a kakživ ta to neotravuje so žiadnymi heslami, kontami, ničím.. doslova s ničím! !!
(..ne, ani s registraciami ne, - treba kraknút, cez 1 z tých malých prográmkov, čo sú volne dostupné.. (pre celé ..portfolio najznámejších softwerov, nejen od MS.. )
|
|
Re: Zmluvné podmienky
Od: hhddhbjhf
|
Pridané:
20.5.2023 20:30
Preto som zostal u windows 7
Mikrofon ani nemam.
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.5.2023 16:56
Takže podľa jedného zákona musia operačné systémy smartfónov umožniť používanie iných obchodov a iný zakazuje poskytovanie aplikácie v mobilných obchodoch...ako niežeby sa to mohlo priekazne deadlocknúť.
|
|
USA Supreme Court, Justice Department, & Senate
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
20.5.2023 0:53
mno nevravel som to? 8)
som to vedel už hned že je to jen steží priechodné..
|
|
Tik tok cez prizmu šampionátu.
Od: Vizionár
|
Pridané:
20.5.2023 8:30
Dobre sa ukazuje najmä Okuliar. Má budúcnosť.
|
|
Re: Tik tok cez prizmu šampionátu.
Od: ZX Spectrum+
|
Pridané:
20.5.2023 19:04
Okuliarnik indický je aj (najmä detská) nadávka osobe nosiacej okuliare.
|
|
Hu ? He ? e ? Fúha
Od: Pet neni fet
|
Pridané:
22.5.2023 21:32
Tiktok je príliš intelektuálny, videá by som skrátil zakázal hovorené slovo, povolené by mali byť len citoslovcia. Žiadne titulky ani komplikované hľadanie ľudí a skupín. Najlepšie by keby to bolo len o krátkych tanečných pohyboch, vylučovaní tekutín, pádoch, emocitoch a pet-och.
|
Pridať komentár
|
|
|
|