neprihlásený
|
Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement |
|
AMD uviedla lacnejšie desktopové Ryzeny 7000
Značky:
AMDCPU
DSL.sk, 5.1.2023
|
|
Spoločnosť AMD podľa očakávaní na výstave spotrebnej elektroniky CES okrem iných produktov uviedla aj lacnejšie modely novej generácie desktopových procesorov AMD Ryzen 7000.
AMD uviedla tri modely Ryzen 9 7900, Ryzen 7 7700 a Ryzen 5 7600.
Predaj prvých modelov novej generácie AMD Ryzen 7000 bol spustený v septembri. Doteraz boli v predaji len štyri modely s X v modelovom označení, ktoré majú typicky vyššie takty a maximálnu spotrebu ako rovnako označené modely bez X.
Procesory Ryzen 7000 sú postavené na nových jadrách Zen 4 vyrábaných 5-nm výrobným procesom TSMC a majú dvojnásobnú kapacitu L2 cache 1 MB na jadro. I/O čip integrovaný v procesore je vyrábaný 6-nm procesom.
Na rozdiel od doterajších generácií výkonných desktopových Ryzenov je v nových procesoroch prvýkrát integrovaná grafika, s architektúrou RDNA 2.
Po viacerých rokoch AMD zmenila päticu a procesory sú určené pre novú päticu AM5, ktorá oproti AM4 zvyšuje počet pinov z 1331 na 1718. Nová pätica okrem iného umožňuje výrazne vyššiu spotrebu procesorov, maximálne TDP 170 Wattov oproti 105 Wattom pri AM4. Nové maximum AMD hneď využíva a najvyššie z prvých uvedených modelov majú TDP 170 Wattov.
Doteraz boli v predaji modely Ryzen 9 7950X, Ryzen 9 7900X, Ryzen 7 7700X a Ryzen 5 7600X. Nové modely majú rovnaký počet jadier ako príslušné X modely, teda 12 jadier v prípade Ryzen 9 7900, 8 v prípade Ryzen 7 7700 a 6 jadier v prípade Ryzen 5 7600. Majú ale nižšie TDP 65 Wattov, výrazne nižší základný takt, mierne nižší maximálny Boost takt aj nižšiu cenu.
Ryzen 9 7900 má základný takt 3.7 GHz a maximálny Boost takt 5.4 GHz, model 7900X má 4.7 GHz / 5.6 GHz. Ryzen 7 7700 má takty 3.8 GHz / 5.3 GHz, 7700X má 4.5 GHz / 5.4 GHz. Ryzen 5 7600 má takty 3.8 GHz / 5.1 GHz, 7600X má takty 4.7 GHz / 5.3 GHz.
Model Ryzen 9 7900 má v USA cenu 429 dolárov, Ryzen 7 7700 cenu 329 dolárov a Ryzen 5 7600 cenu 229 dolárov. Nové procesory budú dostupné od 10. januára.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.....
Od: asad
|
Pridané:
5.1.2023 14:06
Dufam, ze s nimi pridu aj lacnejsie zakladne dosky.
|
|
Re: .....
Od: Kempes.
|
Pridané:
6.1.2023 8:41
Žiadne dosky už nebudú lacnejšie. Dokonca ani klince.
|
|
FW: AMD FX 9590
Od: Pazrave AMD
|
Pridané:
5.1.2023 15:09
170W AMD-TDP == 230W spotreba (PPT).
Vidno, staré časy sa vracajú :D
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: dezolator
|
Pridané:
5.1.2023 16:25
Pre úplnosť si mal napísať aj:
i9-13900k TPD 150W, max 253, pri vypnutom limite 368W
|
|
Re: FW
Od: ajtacka
|
Pridané:
5.1.2023 16:34
Zaujímavejšie by bolo, aby vydrbali všetky USB a nechali iba USB-C... A keďže myši, klávesnice a podobne idú na overených čínskych obvodoch, ktoré sa recyklujú ešte z USB 1(a čínske patenty možno čoskoro uplynú, neviem :D, možno treba ďalej posilovať a napájanie USB-C ďalej chrliť do monitorov a podobnej hávede, kde to síce niektorí ocenia, ale žiaľ na doskách nie je a ani skoro nebude 20 USB-C portov, pretože hoci by sa zmestili, tak čínski kapitalisti mastia tých taiwanských :D
|
|
Re: FW
Od: AjTyAjJa
|
Pridané:
5.1.2023 16:47
No stress, kiddo.
Logitech G Lightspeed stačí jeden USB konektor na klávesnicu, myš aj sluchátka.
Xbox Elite Wireless Controller 2 ide bez Bluetooth.
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
6.1.2023 7:51
A to ešte nie je všetko, nakoľko s poriadnym vendor lockom sa dá priekazne i plávať, jazdit na koni a hrať tenis.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: TDP-man
|
Pridané:
5.1.2023 16:36
Nie, nemal.
Pre úplnosť by bolo 230W Vs 125W, lebo to je to, čo je v špecifikácií pre bežné žuvanie. Tých 253W je len pár sekúnd, ak sa teda držíme špecifikácie, a to pri pol hodinovom rendri nezaváži. A 386W je tiež pičovina, to rovno môžeš dat 812W, čo není problém na LN.
Inak, keby sme chceli bežné žuvanie vyjadriť úplne presne, tak, hodinový stress test ukázal 198-199W pri P jadrách na 6x5.3 + 2x5.4, E jadrách 8x4.2; a na cca 93oC v uzavretej bedni a na vzduchu (max 98oC jedno jadro, 96oC druhé najteplejšie, a aj to len na pár sekúnd), na benchi o 5-10oC menej.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: Qwyx
|
Pridané:
6.1.2023 15:57
Pretaktovaný Intel žerie menej ako stock AMD?
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: V. Klaus
|
Pridané:
6.1.2023 16:20
812W ten čip jednoducho nedá a okrem iného aj zhorí.
Čip vnútri CPU je totižto veľmi debilne neumiestnený na chladiacej ale na tepelne izolačnej podložke!!!
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: Zhorí?
|
Pridané:
6.1.2023 20:42
Preto ho chladíš na cca -100oC.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: V. Klaus
|
Pridané:
7.1.2023 7:16
Na ten výkon sú to priveľké prúdy a vnútri priveľké zahrievanie. Čip nie je na tom pliešku šo je capnuý n chladič.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: V. Havel
|
Pridané:
7.1.2023 9:13
A preto teplo (alebo chlad) nie je len v tom piešku, na ktorom je čapnutý ten chladič.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: V. Klaus
|
Pridané:
8.1.2023 0:41
Niekedy si nejaký CPU otvor, aby si vedel o čom sa tu píše. Isto tu takmer nikto nie je nejaký dobrý technik - elektronik, ale spústa mudrlantov, čo majú sotva v rukách nejaké dlhoročné skúsenosti s polovodičmi a elektronickými súčiastkami. A potom je tu zopár mudrlantov eletrikárov...
A elektrike to sotva kto trochu aj rozumie. Titul nie je všetko, treba s tým aj pracovať.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
8.1.2023 7:53
Podla mna netreba zabudat aj na jedneho multimaniaka. Ten nezapada do tychto kategorii.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: ZDS
|
Pridané:
8.1.2023 11:49
Stačí knižka prírodovedy pre základné školy - tam sa píše niečo o tom, že keď dáš chladnú vec k teplej veci, teploty oboch vecí sa snažia vyrovnať.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: Julo Binder
|
Pridané:
8.1.2023 12:34
jasné, len to dosť pomaly funguje, ak je medzitým tepelná prekážka v podobe zlej tepelne vodivej vrstvy.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: Pastafarian
|
Pridané:
8.1.2023 21:45
KPx Ti nestačí?
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: Keliš
|
Pridané:
9.1.2023 15:23
A čo je KPx?
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: Pastafarian
|
Pridané:
10.1.2023 1:23
TIM
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: Karolko Za Kolko
|
Pridané:
5.1.2023 20:12
Tak tazko uspokojit ludi, ktori na to nemaju peniaze, preto musia niekde ubrat.
Intelacke procaky su drahsie, ale nemaju skoro ziadnu spotrebu. AMD sa naopak predavaju za korunu, ale prudu to zerie ako mensie data centrum. Zial je to tak..
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: Amd rulz
|
Pridané:
6.1.2023 22:31
AMD bola vždy horšia voľba - čo iného sa dá očakávať od firmy, ktorá kradne a ojebáva obchodných partnerov už od začiatku (x386), ojebáva s jadrami (compute cores), teplotami a spotrebou (tdp), taktami (up to frekvencie)...
Nehovoriac o tom, že sa im to ojebávanie s tdp nevyplatilo - čo vidno na ich nových grafikách, kde je prehrievanie a znižovanie výkonu štandard.
|
|
Re: FW: AMD FX 9590
Od: AMD rulz
|
Pridané:
8.1.2023 22:58
Vyzerá, že pri grafikách mali špatnú šaržu chladičov. AMD identifikovalo ktorú.
Riešenie? Keď niekto veľmi chce, na jeho náklady mu vymeníme, lebo ak sa mu jebe GPU, je to koniec-koncov jeho chyba.
Žiadna sťahovačka, nič. Očividne je AMD fanbase zvyknutá.
|
|
Rýzok 7900
Od: hnisavý vred
|
Pridané:
5.1.2023 18:57
Hát, Ryzen 9 7900 (65W) má multicore výkon ako Core i9-12900KS (150W), čo je úctyhodné.
7900 má o 10% nižší výkon ako 7900X pri 38% spotreby 7900X.
Ako na Intel fronte, tak aj na AMD fronte sa ukazuje, že to, čo sa teraz deje, je len bezhlavé šialenstvo v hnaní sa za každé percento v benchmarkoch.
Ukazuje sa, že pri tých vysokých frekvenciách spotreba stúpa exponenciálne voči nárastu výkonu.
Kremík pomaly ale isto končí, sweet spot sme dávno minuli.
Menej je niekedy viac. Peace.
|
|
ultraradikálny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
5.1.2023 19:37
Prečo by končil? Šak to nie je sweet spot kremíka, ale dizajnu.
Že hurá!, nahajrujem super špica týpkov, čo navrhovali 65nm, aby kibicovali do 5nm a ich dedičný hriech nazveme priekazne experience.
|
|
How dare you!
Od: Blokovaná IPčka
|
Pridané:
5.1.2023 19:17
Povedal tu niekto slovo tabuľka?
Cítim tu číhať admina..
|
|
Re: How dare you!
Od: Reikii
|
Pridané:
8.1.2023 11:49
Ticho bud, zblaznil si sa?
|
|
Re: How dare you!
Od: Valium
|
Pridané:
8.1.2023 21:46
Daj si Valium, skľudni svoje svety!
|
|
FBI odporuca restartnut router.
Od: Zurivy cholerik
|
Pridané:
5.1.2023 21:26
Necital som clanok, ani nehodlam. Iba tolko poviem, ze i3, i5, i7 siestej generacie su mi dostacujuce v 97% pripadov. Vela nezeru.
A na zvysne 3% pripadov si zapinam desktop pod stolom, dvojprocesorovy Xenon, dokopy 16 vykonnych (neuspornych) jadier. Zeru vela.
:) V dobrom samozrejme
|
|
Re: FBI odporuca restartnut router.
Od: Presne tak
|
Pridané:
9.1.2023 12:15
Presne, plus všetky užitočné veci ako diffusion, cad, gpt, openai, video/3d rendre sú akcelerované na GPU, kde si viac limitovaný RAM/VRAM.
|
|
apartmán v podkroví, na kraji námestí
Od: Lyta ZkrachZneuzNasranáChudobná
|
Pridané:
6.1.2023 13:05
https://www.idnes.cz/ ekonomika/domaci/ kellnerova-miliardy-bohatstvi- ppf-zena-zebricek- nejbohatsi-zeny-sveta. A230106_085007_ekonomika_vebe
..alejo, tož, tak ona, aj všichni ti típci a típkine, z Forbes Upper 10-Thousands - si možu vlstne vklude dát plátek šunky - bes roška!
..možno aj 2 - 3
plátky šunky
nj, vidiš, se dobre učili, a se rovnali, si rovnali, záda, - tak majú!
ženicha, aj fabriky, aj pana továrníka..
|
|
Re: ...
Od: fetovac prstov :)
|
Pridané:
6.1.2023 13:26
polib si šos... :)
|
Pridať komentár
|
|
|
|