neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Apple už testuje Mac Pro architektúry ARM, má mať CPU s maximálne 48 jadrami

Značky: AppleARM

DSL.sk, 27.10.2022


Spoločnosť Apple už testuje aj prvý výkonný desktopový počítač Mac Pro postavený na jej vlastnom procesore architektúry ARM.

Avizuje to Mark Gurman z agentúry Bloomberg, ktorý pravidelne zverejňuje pomerne presné informácie o plánoch Apple.

Testovaný je Mac Pro v konfigurácii s procesorom s celkovo 24 CPU jadrami, 16 výkonnými a 8 efektívnymi, 76 GPU jadrami a 192 GB pamäte.

Podľa Gurmana má byť Mac Pro k dispozícii s dvomi verziami procesora, s 24 a 48 CPU jadrami, 76 a 152 GPU jadrami a maximálne 256 GB pamäte.

Informácie o parametroch Mac Pro s ARM CPU sa objavili už v prvej polovici minulého roka, vtedajšie informácie hovorili o 20 a 40 CPU jadrách a 64 a 128 GPU jadrách.

Podľa Gurmana sa prvý Mac Pro s ARM CPU začne predávať zrejme až v budúcom roku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky


Diskusia:
                               
 

Na beh OS vždy v pohode stačilo 1 jediné jadro CPU a ešte zvládalo aj beh viacerých aplikácií. A dnes?
To čo je za blbosť...?
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

Spravne, len im daj, nezmyselny paralelizmus v pristupe k prostriedkom HW. A vsade tie parne pocty, hrozny tento svet.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Hát, dobre hovoríš, len zle.

Veru, pamätám si časy na jednom jadre, 1.5 GHz, 512 MB RAM, integrovaná grafika s 64 MB čo vezme z RAMky, 80 GB IDE platňa. Si vezmi, že XPčko po nabootovaní žralo asi 190 MB RAM, to sa dalo okresať povypínaním zbytočných služieb na pozadí na 90 MB.

To boli časy, keď prehliadače webu žrali do 100 MB, taby mala jedine Opera (v tom čase ešte nórska), Miranda IM žrala 2 MB RAM, Foobar tiež asi toľko. To boli časy, kedy sa aplikácie museli navrhovať s rozumom, aby neprehajdákali prostriedky.

Dnes? Otvoríš 10 tabov vo Firefoxe a 1 GB RAM v čudu. OS po nabootovaní vezme min. 2 GB. Prostriedky začali byť časom veľmi dostupné (najmä cenovo) a zároveň úroveň optimalizácie aplikácií a OS šla do hája.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

A ešte vo firemnej sfére sa vo veľkom prechádza na MS teams ktorý ak v PC nie je aspoň 16GB RAM tak vie ešte aj myš sekať čiže sme sa vlastne dostali do éry 486 100MHz kde už vedel ísť w95 ak si dobre pamatam
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Súhlas. MS Teams dôverne poznám, musím ho žiaľ používať.
Neviem z akého dôvodu, no bežne mi ráno pri zapnutí žerie medzi 800-900 MB RAM, potom sa to zvykne ustáliť a klesne to niekam na úroveň "iba" 580 MB. Zrejme indické coding skills.

Teams vie kľudne odoberať 25-30% výkonu 4-jadra počas videokonferencie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lebo elektron.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ktory bezi v paskvile chrome.. indicki sudruhovia v MS su lenivi naprogramovat nativnu verziu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Info o nerychlosti ms teams je plny internet. Vsetci vieme, ze je to mizerny bloatware integrujuci aplikacie z cloudu, ale ze by bolo potreba az 16 GB mi pride nespravne. Mozno tak o 2 roky to pravda bude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale stará mať pravdu má, keď vraveli, že 8GB v pracovnom stroji je dnes minimum.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Načo sa má dnes programátor serkať s optimalizáciou prostriedkov, keď užívateľ má bežne v PC/NB/telefóne 8 alebo už aj 16 GB RAM, min. 4-jadrový CPU a integráč, ktorý spustí aj nejaké hry?

Časom stúpla kvantita potrebného výkonu na takú úroveň, že kremík na danom výrobnom procese frekvencie toho jedného jadra, ktoré by to zvládlo, nedokázal dať. Tak zvolili iný prístup (a správny) - duplikovať jadrá a rozložiť tak potrebný výkon medzi ne.

Má to svoje úskalia. Aj v dnešnej dobe je mnoho aplikácií, ktorých istá kritická časť (bez ktorej sa nezaobídu) je závislá na jednom jadre (threade), viď. napr. hry. Jednovláknový výkon je dnes stále nenahraditeľný multivláknovým, hlavne keď ti OS prehadzuje thready medzi jadrami (však Windows?).


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

preco sa ma serkat s optimalizaciou? Pretoze celkovy pristup je zly. Kazdy neoptimalizovany soft zerie viacej elektriny. A ked je takych pocitacov niekolko milionov, aj spotreba je nadbytocna. A vsetko vplyva na ekeologiu, tu elektrinu je nutne vyrobit. Co je to za efektivitu, ked pocitac nastartuje , nic nerobi a zerie cez 100w ?
pre priklad - mavrhujem elektronicke zariadenia pre zahranicneho zaakaznika. poiadavka je - 5000w zariadenie - ked sa zapne, jeho odber nesmie byt vacsi ako 50mA !!!!!az ked pride cez CAN poziadavka, tak sa zapina prislusna cast a odber supne na urcitu, maximalnu vopred definovanu hodnotu. akonahle sa dana cast nepouziva, odber maximalne 50mA. Bezne su procesory v hlbokom spanku kde bezi ba interny casovac a raz za niekolko ms zisti poziadavku a podla toho sa zobudi a poskenci hned zaspi. A nelen procesor ale vsetky obvody. keby takto fungovali vsetky PC, stali by 3x viac, aleusetrili 1000x viac elektriny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som svoj príspevok myslel trochu ironicky. Súhlasím s Tebou.

Som rozhodne za optimalizácie, aby sme nemuseli vyhadzovať starší hardvér predčasne, aby spotreba poklesla.

Požiadavky na hardvér sú často nezmyselné vzhľadom na to, na čo má daný soft slúžiť.

Príklad: Povedzme si, je reálne v mobiloch potrebné mať viac ako 4GB RAM? Keby správa pamäte a optimalizácia niečo pre vývojárov znamenala, tak Instagram či Facebook appka nebude žrať cez 200 MB. Veď je to len obyčajný prehliadač, nič viac.

Taká appka 365.bank detto. Hrúza a pri tom je to len zobrazenie ich webového rozhrania s pár modifikáciami (podpora push notifikácií).

Musím pochváliť Apple, že svoj soft fakt optimalizujú a vystačia si omnoho dlhšie s hardvérom, s ktorým Android už má problém. Ale tie pálky, čo za to Apple chce, sú neobhájiteľné.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ARM jadrá ber ako odľahčenú verziu jadier x86 procesorov.
Za toto tvrdenie by ma mnohí ukameňovali, ja si za ním stojím.

ARM to má už prakticky zrátané. Prvé RISC-V počítače sa začínajú dostávať na trh. RISC-V ponúka voči ARMu mnoho výhod, pre výrobcov je hlavná asi tá, že si ho nemusia licensovať ako ARM, ktorý nie je otvorený.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

High-performance quad-core RISC-V single board computer (SBC) with an integrated 3D GPU

https://1url.cz/Tr3XF
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď si to tak zoberiem, tak x86-64 je záležitosť Windows, Linux a BSD a ništ viac(teda okrem nejakých pofiderných Android záležitostí)...

Čo z toho vyplýva??????????????????????? :)









Kartel ako vyšitý :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale veď vždy v pohode i stačí, kým sa doň pridaním ďalšieho času implikáciou cez stačilo rekurziou nezaseje semä dedičného hriechu, čo je vlastne priekazne ďalšie jadro.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"Podľa Gurmana má byť Mac Pro k dispozícii s dvomi verziami procesora, s 24 a 48 CPU jadrami, 76 a 152 GPU jadrami a maximálne 256 GB pamäte."

Pan Gurman je gurman. :-)))))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár