neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Torvalds sa sťažuje, že vývojári posielajú kód na poslednú chvíľu
Značky:
linuxové jadroLinus Torvalds
DSL.sk, 21.10.2022
|
|
Linus Torvalds, autor prvej verzie linuxového jadra a jeho hlavný správca, sa aktuálne pri vydaní prvého kandidáta na vydanie novej verzie linuxového jadra 6.1 pomerne intenzívne sťažoval na neskoré zasielanie zmien do nového jadra vývojármi.
Po vydaní novej verzie jadra nasleduje dvojtýždňové obdobie, tzv. merge okno, v ktorom Linus zapracúva väčšie novinky od vývojárov pre ďalšiu verziu jadra.
Podľa Torvaldsa zmeny majú byť pripravené už pred začiatkom merge okna a nie pripravované až počas tohto okna. Vývojári mu ale podľa neho posielajú zmeny aj v posledných dňoch okna.
"I've mentioned this before, but it's _really_ quite annoying to get quite a few pull requests in the last few days of the merge window," uvádza Torvalds.
Prístup dokončiť prácu deň pred termínom má podľa neho skončiť po strednej škole a nie je vhodný pre vývoj jadra.
"Yes, the merge window is two weeks, but that's very much to allow me time to look things over, not "two weeks to hurriedly put together a branch that you send Linus on Friday of the second week". The whole "do an all-nighter to get the paper in the day before the dealine" is something that should have gone out the window after highschool. Not for kernel development," dopĺňa.
Torvaldsovi sa pri príprave tejto verzie zároveň pokazila RAM v pracovnej stanici, stratil čas hľadaním príčiny a následne kritizoval výrobcov za nedostatočnú podporu ECC pamätí.
Verzia 6.1 jadra by mala byť vydaná v prvej polovici decembra, mala by byť tak poslednou verziou jadra v tomto roku a môže sa stať tohtoročnou LTS verziou s dlhou podporou. Jednou z väčších noviniek bude podpora pre programovanie linuxového jadra aj v programovacom jazyku Rust a s ňou zrejme aj prvý kód v Ruste.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To su problemy...
Od: Resta
|
Pridané:
21.10.2022 12:22
Tak rozkrojim dvoj tyzdnove merge okno na jeden tyzden - posielajte merge requesty, kedy mam nohy na stole a druhy tyzden kedy ich sklopim, zavriem merge okno a zapracovavam zmeny.
|
|
Re: To su problemy...
Od: XMen
|
Pridané:
21.10.2022 12:31
V poslednej dobe sa stazuje uz nejako casto. Zeby vek?
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
21.10.2022 12:35
Podľa mňa ide o jasnú indíciu, že sa snaží o získanie slovenského občianstva a následne priekazne o registrovanú prezývku na dsl.
|
|
Re: To su problemy...
Od: gayLenovo
|
Pridané:
21.10.2022 17:54
Zeby mnozstvo nekvality vsade navokol?
|
|
Re: To su problemy...
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
22.10.2022 16:24
haha, treba vymenit scrum mastera
backlog refinment a parne/neparne sprint review by mali bezat rozhodne inym sposobom :)))
|
|
Re: To su problemy!
Od: ffdf
|
Pridané:
21.10.2022 12:34
Presne. Mozno je dobry koder ale uplne nahovo manazer a mal by ho niekto nahradit na tom poste.
Na ludi sa musi tvrdo, hlavne, ked zacnu hrat hlavne na seba. Nech da o tyzden kratsie merge okno, vytvori tlak na ostatnych a sam potom bude mat dost casu. Dalsia moznost o 3 mesiace a dovidenia.
|
|
Re: To su problemy!
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
21.10.2022 13:00
Ti vyvojari su za svoje prispievanie priamo plateni Torvaldaom? Viem, ze velke tech. firmy prispievaju priamo do Linuxu, financne platenim vyskumu a vyvoja, ale Torvalds asi nebude mat nad vyvojarmi priamu paku, aby vyuzil tvoj manazersky genius.
Bud na ludi tvrdy a zly, a ti dobri ta opustia. Jedine, ze by si im dal vyhody, za ktore su ochitni ta trpiet.
V mojej ex firme (SAP implementacien a support) ti najlepsi kvoli neschopnym manazerom a agresivnemu sefovi odisli. Teraz je z firmy skor personalna agentura a implementacne projekty nema ziadne. Sice, financne sa im dari, presli na model menej platenych zamestnancov a len support. Taky model znesie aj menej schopne vedenie, nie je to tak narocne, ako green field impl.
|
|
Re: To su problemy!
Od: menezeris
|
Pridané:
21.10.2022 17:57
To je tak vzdy, ked si nejaky trtko mysli, ze musi byt zly a tvrdy a ludia budu viac produkcni. Hej, budu, ale ti bezni roboti. Normalni odidu.
|
|
Re: To su problemy!
Od: ffdf
|
Pridané:
21.10.2022 18:28
Nie su. A co je plat dolezity? Ked raz Torvalds povie, ze tvoj hnoj kod v Linuxe nebude, tak sa mozes aj posrat.
Mozes mu ruky nohy cmulat, ze mas tu moznost si to tam pridat pre seba a ostatnym degesom, co veria, ze ten hnoj kod aj funguje. My ostatni sa budeme drzat toho co vyda Torvalds.
Dlhodobo ma najlepsi patent na rozum v tomto.
|
|
Re: To su problemy!
Od: WindoesPowerLuzer
|
Pridané:
21.10.2022 18:32
trepes kokotiny mame tu windows a mame tu x oneman based operacnych systemov tak srat nejakeho linuxa co vie, nic nevie
|
|
Re: To su problemy!
Od: ffdf
|
Pridané:
21.10.2022 19:25
Tak ty si riadny kokot. Chod si svoju one-man picovinu propagovat inde. Ignorujes realitu, kde je Linux na 90% serveroch. Ten one-man valcuje aj ten tvoj windows.
Kludne sa vyser aj na prispievanie aj sem, kde to bezi na Linuxe.
|
|
Re: To su problemy!
Od: WindoesPowerLuzer
|
Pridané:
21.10.2022 19:29
90% si aj ja mozem napisat ze windoes. Taketo z prsta vycucane info, ach. Nikdo normalny s IQ nad 90 lunex pouzivat nemieni!
|
|
Re: To su problemy!
Od: rapidek
|
Pridané:
21.10.2022 21:37
nikto pricetny si na svoju masinu vystrcenu von nehodi vidly.
|
|
Re: To su problemy!
Od: WindoesPowerLuzer
|
Pridané:
21.10.2022 22:14
Preco?
|
|
Re: To su problemy!
Od: sensei-san
|
Pridané:
22.10.2022 7:25
Lebo windowsy a Microsoft si robia, čo chcú. A ak robia náhodou to, čo chceš ty, tak len preto, že ty robíš to isté, čo si Microsoft myslí, že chceš robiť.
|
|
Re: To su problemy!
Od: WindoesPowerLuzer
|
Pridané:
22.10.2022 15:13
Kokot, a ty snad vies, co je pre teba dobre? Nevies, lebo si ziadny OS nenaprogramoval, zebrak. Ludia v MS vedia lepsie nez ty!
|
|
ultraradikalny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
22.10.2022 17:54
Memám úplmú istotu, či je práve Kokot správne označenie stavu nenechania sa zdogmatizovať na úroveň priekazne absolutistického vnímania v intenciách hodnôt dobro/zlo.
|
|
Re: To su problemy!
Od: Jitka Jacurová
|
Pridané:
24.10.2022 10:44
smrdíš, si škaredý a hlúpy chlap
|
|
Linux - je len a iba pre ZBOHATLIIYCKYYCH, libtardskych, nechutne zbohatlych velko- mestskych, hiphoperskych frikulinov
Od: Lyta ZkrachZneuzNasranAChudobna
|
Pridané:
21.10.2022 23:20
..zas dalsi..
Som uz vravel, ze nemienim stravit 2 ~ 3 dni / tyyzdne len s instalaciou mysi, / keyboardu, klvesnice, kamerky, sluchadiel s micom, sietovky, hoccoho..
Linux - je len a iba pre ZBOHATLIIYCKYYCH, libtardskych, nechutne zbohatlych velkomestskych vs-univerzitnych frikulinov, co s tym vlastne len machruju, flexuju.. (pred dievci, a iba pre baby, ..a este jen, iba kvoli spolocenskeej ..pozici, socio- ekonom.statusu..)
Nam chudobnym, a biednyym, chudobnym chudakom, musi stacit aj ten Windows, win.7,8, ktoru si aj idem zajtra daat na novy 1 TB ssd.. )
(..a ovsem, je pripojeny aj do siete, teda chodim, budem chodit v tom Op.Sys. aj na totie internety! Marha bzdochova, herodova! )
!Chingula 15-kilova
|
|
Re: Linux - je len a iba pre ZBOHATLIIYCKYYCH, libtardskych, nechutne zbohatlych velko- mestskych, hiphoperskych frikulinov
Od: bele
|
Pridané:
24.10.2022 15:28
hej. nic viac nevzrusi zenu nez ked vidi linux.
|
|
Re: Linux - je len a iba pre ZBOHATLIIYCKYYCH, libtardskych, nechutne zbohatlych velko- mestskych, hiphoperskych frikulinov
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
24.10.2022 17:31
Nie, viac ju vzrusi ked uvidi vyplatnu pasku linuxaka.
|
|
Re: To su problemy!
Od: ffdf
|
Pridané:
21.10.2022 21:54
Len kokot s IQ pod 91 nepouziva Linux. Sak nebud lenivy a pohladaj si statistiky.
Alebo si len obycajny, prachsprosty hejtersky kokot, co uz nevie co od dobroty a chce srat inych ludi? Mas taky ubohy zivot?
|
|
Re: To su problemy!
Od: WindoesPowerLuzer
|
Pridané:
21.10.2022 23:20
Pozri, linux je pre podivinov. Podivini tvoria linux. Vsetci ostatni mame Windoes ;)
|
|
Re: To su problemy!
Od: kritickyPijak
|
Pridané:
23.10.2022 11:13
na zaklade akej statistiky zakladas prvu vetu?
Nie je ziadna korelacia medzi pouzivanim Linuxu a IQ.
Niekedy je vyhodnejsi macosx, windows, unix, unix-like system napr. freebsd.
=> Right tool for the right job.
|
|
Re: To su problemy!
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
23.10.2022 17:26
A bolo by mozne vypichnut typ ulohy a dany system, pre nas menej skusenych?
|
|
Re: To su problemy!
Od: kritickyPijak
|
Pridané:
23.10.2022 23:09
bolo
|
|
Re: To su problemy!
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
21.10.2022 22:21
... a ak ten firmou plateny "kkt", ktory dodava hnoj kod do jadra linuxu vo forme pozadovanych ovladacov v ramci modulu nedodas, Torvaldsa asi porazi :).
Nemylme si kompetencie s realitou a poprosime ziadne vulgarizmy. V linuxovych skupinach to uz riesili, nemyslim si, ze my to musime tiez.
|
|
Re: To su problemy!
Od: lynuks
|
Pridané:
21.10.2022 22:39
Co si tym chcel povedat?
|
|
Re: To su problemy!
Od: ffdf
|
Pridané:
22.10.2022 16:59
Sa zobud. Ked dnes nedodas ovladace pre Linux, hlavne v server sfere, tvoj HW pride o 90% trhu a moc toho nepredas. Mozes dodat nejaky paskvil, kt. musis maintenovat sam ak ho tomu Linusovi neposles. To ta po par rokoch prestane bavit. Kazdy trochu normalny admin vie, ze ked neni ovladac v jadre, tak ho ma firma v moci a do par rokov sa moze rozlucit s updatami a pofici na starom jadre, lebo nebudu ovladace pre nove.
Proste si jebnuty kokot, co trepe blbosti, nevie kt. bije a nedal by som ti robit ani upratovanie garaze. Radsej uz neprispievaj.
|
|
zvykaj si synu
Od: výmrdník
|
Pridané:
21.10.2022 12:31
a čo teraz? napr. to, že slovákom bežne vybavujú reklamácie na 30. deň lehoty, vracajú peniaze na 14. deň lehoty, to ho neserie, však?
si myslí, že jediný má nahovno život?
|
|
Re: zvykaj si synu
Od: martinccc
|
Pridané:
21.10.2022 12:35
Aj pivo zdraželo
|
|
Re: zvykaj si synu
Od: gay výmrdník
|
Pridané:
21.10.2022 12:36
Presne. Mal by riesit kokotov ako si ty, co sem chodia vyplakavat a nicia tu dobru naladu. Nie tam jebat do inych, co tvoria hodnoty a snazia sa robit svet lepsim. Bez nich by ziaden Linux nebol!
Zato teba na tomto svete netreba.
|
|
Re: zvykaj si synu
Od: Kelišová
|
Pridané:
21.10.2022 14:23
Ani Torvaldsa netreba furt spomínať ako poloboha.
Nech si kód píše sám.
A ozaj, čo je to tá posledná chvíľa??
|
|
Re: zvykaj si synu
Od: gay Kelišová
|
Pridané:
21.10.2022 18:20
vdaka za radu
|
|
Re: zvykaj si synu
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
21.10.2022 15:50
Jajaj.
Davaj pozor, lebo ti NAKA dvere vykopne.
Na svete treba vsetkych a vsetkych treba lubit, nie ich robit menejcennymi.
Prejavil si formu nenavisti a to je dnes neziaduce.
|
|
Re: zvykaj si synu
Od: Mižúrek Kotleta
|
Pridané:
21.10.2022 16:21
staci nehanobiť, nevyhrážať sa. zákony platia pre všetkých!
|
|
Re: zvykaj si synu
Od: dedushko
|
Pridané:
21.10.2022 17:58
neplatia
|
|
Re: zvykaj si synu, zivot je nahouby
Od: Lyta ZkrachZneuzNasranAChudobna
|
Pridané:
21.10.2022 15:02
+ milion
Uplny, absolutny suhlas!
napr.ja som sa vcera prehnal uplne zbytocne do susednej dediny, pesi ovsem, zakaznik ma privital s tym, ze si zavolal inu firmu..
(..mno, alejo, mohol miit ten servis pc,/ntbku za 15~20 €, pekne na ruku (..a do maleho vacku, -vidite, ja ani ziadnu banku nepotrebujem, som ziaden bank.ucet, konto nepouzil, nevidel, uz ani nepamatam, uz aj celu dekadu som nebol v ziadnej banke!..) maximalne, takto zaplati, na fakturu, nejmin 120, takmer jako za (zaanovne), cele PC..
|
|
Re: žvýkaj si synu, zivot je nahouby
Od: muš v masce s velkým nosem
|
Pridané:
21.10.2022 16:50
Ide o nadviazanie tradícií drotárstva, keď oni též chodili takto po chotári. Ale mali dať alespoň nějakou výslužku, všimné, odškodní - nesca zos cukrem, dakus slaninky + 1 litr burčáků.
|
|
nVidia
Od: ajtacka
|
Pridané:
21.10.2022 12:35
n(e)vidi(m), vici, cici Linux rulez :D
|
|
no a?
Od: niktos
|
Pridané:
21.10.2022 15:18
nechapem, co sa stazuje. on si zije snad v nejakej svojej bubline alebo co.
je to normalna bezna vec, kazdy ma svoje povinnosti a nebudu sa vsetci prisposobovat jemu. a aj tak, na jeho mieste by som toho, co poslal kod neskoro, tak mu mergne request vybavim v dalsom "merge okne" ...ziadna raketova veda.
|
|
Re: no a?
Od: awwda
|
Pridané:
21.10.2022 15:56
ty sa prosím hlavne nauč význam slov "normálne" a "bežné", pretože aj keď to je u teba bežné, neznamená, že to je aj normálne
|
|
Re: no a?
Od: stihowoman
|
Pridané:
21.10.2022 18:01
ty si magor. to je, ako, za dajme tomu fiktivnych okolnosti byt redaktorom nejakych kvalitnych odbornych novin, ako napr. topky.sk
|
|
asdasdasdasd
Od: asdasdasd323
|
Pridané:
21.10.2022 16:03
ma niekto pochopitelnu verziu toho, ako sa teraz roi s eID prosim?
tak ma mi to koncit platnost do 2022, a potom co? udajne sa tam prihlasim, ale nebudem moct nic podpisat? a co ak mam sro? mam ju zatvorit? alebo mam utekat pre novy obciansky, ktory mi inak plati do 2030? budem musiet teraz menit OP kazdy rok lebo eID?
|
|
Re: asdasdasdasd
Od: založ-ňákou-sro
|
Pridané:
21.10.2022 16:18
nesledujes posledne mesiace.... tak spi dalej
sa o tom už písalo všade, ze nove certifikaty
vyzaduju novy obciansky
|
|
Re: asdasdasdasd
Od reg.: miggg
|
Pridané:
21.10.2022 17:00
Zatvor a chod domov, po obciansky utekaj az v pondelok...
|
|
Re: asdasdasdasd
Od: meheh
|
Pridané:
21.10.2022 19:43
na starých občianskych (vydaných do 21. júna 2021) platnosť certifikátov pre KEP (kvalifikovaný elektronický podpis) končí 31. decembra 2022, potom už nebudeš môcť podpisovať dokumenty KEPom (prihlasovanie na slovensko.sk bude fungovať)
výmenu starého občianskeho už máš bez poplatku, tak najjednoduchšie riešenie je vybaviť si nový
|
|
Pan jméno mé, mám už renomé, Pan se jmenuju a jsem Bůh Pan Bůh všech stád vás má, slečno, rád, jen Pan je pro vás ten pravý.
Od: Lyta ZkrachZneuzNasranAChudobna
|
Pridané:
21.10.2022 23:28
..aj ja by som aj ..*"podpisal", uz vcera, uz pred mileniom rokov, - ale este neprisiel
(..sa mi este nezjavil.. )
TEN
(..well, abo Taa..)
ktorej by som to, faustovsky, *podpisal, vlastnou..
..rukou
njn, ted uz jen, jako HO, / JU, privolat, kus skoor, ciim-skor ? ?!
|
|
Re: Pan jméno mé, mám už renomé, Pan se jmenuju a jsem Bůh Pan Bůh všech stád vás má, slečno, rád, jen Pan je pro vás ten pravý.
Od: cookies
|
Pridané:
22.10.2022 16:09
https://m.youtube.com/watch?v=Ji_hmkQegkY
|
|
Bude ešte horšie...
Od: xyz.
|
Pridané:
22.10.2022 20:10
"Torvalds sa sťažuje, že vývojári posielajú kód na poslednú chvíľu"
Torvalds nech je rád, že je stav aspoň taký aký je, lebo bude ešte horšie...
|
Pridať komentár
|
|
|
|