|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Qwert
Od reg.: C.O.B.R.A
|
Pridané:
16.9.2022 21:41
Voľakedy bežal taký vtip:
Čo znamená nálepka Intel inside na počítači?
Varovanie.
|
|
Re: Qwert
Od: Berg
|
Pridané:
16.9.2022 22:32
Ten vtip asi bezal v spolocnosti retardov s K5-PR166 s FPU vykonom 486 DX4-100.
Aspon ste si uzili Quake pri 12 FPS. Geniovia.
|
|
Re: Qwert
Od: Berg
|
Pridané:
20.9.2022 8:47
Podľa hodnotenia komentárov si retardi s K5-PR166 (o frekvencii nejakých 116MHz) moc Quake neužili.
|
|
Re: Qwert
Od: Berg
|
Pridané:
16.9.2022 22:32
Ten vtip asi bezal v spolocnosti retardov s K5-PR166 s FPU vykonom 486 DX4-100.
Aspon ste si uzili Quake pri 12 FPS. Geniovia.
|
|
Re: Qwert
Od: martinccc
|
Pridané:
17.9.2022 9:55
Press TURBO to pay respect
|
|
My mladi to hadam dako prezijeme
Od: niektos
|
Pridané:
16.9.2022 22:44
Pamatam si:
86
186
286
386
a potom som sa staratil.
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: ENON
|
Pridané:
17.9.2022 0:11
... 486?
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: HenrietaK.
|
Pridané:
17.9.2022 0:26
A čože, na akú 8086-ku si pmätáš? Nože prezraď..
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: Kdkdkdi
|
Pridané:
17.9.2022 6:07
Hej, pomätam si dve babky , jedna 80 druhá 86 , ale už zomreli…
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: sensei-san
|
Pridané:
17.9.2022 6:10
Pche. Ja si pamätám MH7400.
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: HenrietaK.
|
Pridané:
17.9.2022 6:37
No dobre a radu MZH? A ozaj, aké bolo Tvoje prvé zapojenie so 7400?
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
17.9.2022 7:15
A co si dal za posledny rok ?
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: HenrietaK.
|
Pridané:
17.9.2022 8:03
8-bit Microchip.
ATMEL, PIC, PICAXE a omáčky okolo toho.
A niečo začínam s Malinami.
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
17.9.2022 8:06
Nejake zmysluplne pouzitie, nie ucenie do suflika ....
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: aasami
|
Pridané:
17.9.2022 8:36
Zmysluplny je jedine RISC-V. ;-)
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: HenrietaK.
|
Pridané:
17.9.2022 13:15
Treba to naučiť aj decká, tak nemôžem začať so zložitými ujovinami.
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.9.2022 10:39
HenrietaK@decko1:~$ sudo apt install man-ATMEL, man-PIC, man-PICAXE
Čo je na tom priekazne zložité?
|
|
acho ľudovia
Od: Keno
|
Pridané:
19.9.2022 13:45
Už vidím ako 15 ročný chlapec chápe čo s tým má robiť...
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: sensei-san
|
Pridané:
17.9.2022 9:16
> aké bolo Tvoje prvé zapojenie so 7400?
Multivibrátor. Dva NAND-y nad sebou, kde výstup, bol pripojený na jeden zo vstupov toho druhého. Všetky detaily si už nepamätám.
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: Kamasko
|
Pridané:
17.9.2022 17:53
Ale kondenzátor hádam áno.
Robil som aj s CMOS niečo ako 4011 zapojenie takej meracej sondy, pípatko. Bolo to schopné aj v zapojených súšiastkách, aj v číslicových obvodoch, rozoznať nezrovnalosti a teda aj chybu. Citlivosť to malo do cca 50 Mohm, napájanie CR2025, malé načúvacie sluchátko a vedel som s tým zistiť vadnú ABS sondu v bavoráku...
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: ffdf
|
Pridané:
17.9.2022 19:50
Neklam! Vtedy ani bavoráci o nejakom ABS nechyrovali!
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: Kamasko
|
Pridané:
17.9.2022 21:20
To bolo niekedy pred 20-imi rokmi zrealizované(+-)...
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od reg.: miggg
|
Pridané:
18.9.2022 8:26
To muselo byt o dost davnejsie, lebo pred 20 rokmy by si pouzil uz OBD alebo osciloskop...
|
|
My mladi to hadam dako prezijeme, sotva...
Od: Kamasko
|
Pridané:
18.9.2022 11:24
Píšem (+-) a načo osciloskop na jednoduché veci??
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme, sotva...
Od reg.: miggg
|
Pridané:
18.9.2022 11:41
Pravda...
|
|
Re: My stari to hadam dako neprezijeme
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
19.9.2022 7:10
no ty kokso.. tie styri hradla som nejako pozapajal ze to cez reprak piskalo...
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: Bradaty a fousaty
|
Pridané:
17.9.2022 15:02
PP06 sme mali v skole na zaciatku 90-tich rokov. Ten bol kompatibilný s 8086.
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: HenrietaK.
|
Pridané:
17.9.2022 16:11
Aj? To si teda toho veľa neurobil...
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: truhlik3
|
Pridané:
17.9.2022 20:08
tak to teda nebol
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: bradaty
|
Pridané:
18.9.2022 0:40
Syn moj trt vies. Ked som na tom programoval v pascale ty si bol v tom casu zakvaceny na cecku.
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: Matelkovič
|
Pridané:
18.9.2022 7:40
Cčko už vtedy frčalo? No vidíš aký pokrokový chalan.
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: Klavesnicka
|
Pridané:
18.9.2022 8:50
A co take PMI-80? Assembler a ... po hodine tukania programu si zistil, ze mas niekde chybu.
Student, dnes to mate za 5
|
|
mladí sotva
Od: Kamasko
|
Pridané:
18.9.2022 11:26
No a? Asembler si neťukal, ale rovno strojové hexa k´dy, tak netrep.
A čo že si sa pomýlil...
|
|
Re: mladí sotva
Od: trtko-krtko
|
Pridané:
18.9.2022 23:32
Predstav si, ze a NIC.
Tukal som instrukcie v strojovom jazyku, hovorovo znamom ako asembler. Ty nedokazes natukat ani jednoduchy komentar.
|
|
Re: mladí sotva
Od: Keno
|
Pridané:
19.9.2022 13:46
Neťukal si asembler, ťukal si hexa kódy tých inštrukcií a to je dosť rozdiel, že?
|
|
Re: mladí sotva
Od: Tunak
|
Pridané:
19.9.2022 20:03
Nie
|
|
Re: mladí sotva
Od: BRb
|
Pridané:
19.9.2022 20:05
Kde sa píše o ťukaní asembleru?
"Assembler a ... po hodine tukania programu si zistil, ze mas niekde chybu."
|
|
8080A
Od: Keno
|
Pridané:
20.9.2022 14:10
Zápis v asembleri
JMP x...
V strojáku - inštrukcie: C3 xx xx
Inak "stroják" by mali byť 0 a 1ky
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: poslat kvety
|
Pridané:
19.9.2022 7:22
PP06 ;)
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: poslat kvety
|
Pridané:
19.9.2022 7:22
PP06 ;)
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: poslat kvety
|
Pridané:
19.9.2022 7:22
PP06 ;)
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: hroch_asdf
|
Pridané:
17.9.2022 12:24
Pentium - grecky 5 - 80586.
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: truhlik3
|
Pridané:
17.9.2022 20:07
386sx
386dx
486sx
486dx
486dx2
486dx4
pebtium
pentium ii
pentium pro
...
|
|
My mladi sa dajako obesime
Od: Keno
|
Pridané:
19.9.2022 13:47
Pentium III
Pentium IV v s. 423 a v s.478
...
|
|
Re: My mladi to hadam dako prezijeme
Od: Berg
|
Pridané:
20.9.2022 8:51
Ty si sa musel narodiť stratený.
Lebo žiadna 86 a 186 neboli (aj tak si sa vtedy sušil na fotrových slipoch).
A bola 486, a aj Pentium sa prvé mesiace regulérne označovalo ako 586 (Cyrix neskôr použil tento label ako 5x86 ... t.j. ekvivalent 586/Pentium).
Musíš viac hrať Fortnite, to ti zvýši IQ. A ešte musíš postovať veľa retardovaných sračiek, to ti zvýši DQ. Lebo zatiaľ postuješ málo retardovaných sračiek.
|
|
Re: My mladi to hadam dako nedozijeme
Od: Keno
|
Pridané:
20.9.2022 14:11
8086 bola a bola aj 80186...
|
|
Ide o bežný incident.
Od: Vizionár
|
Pridané:
17.9.2022 8:54
S razantným nástupom ARM procesorov odpadnú tieto starosti s premenovaním.
|
|
Re: Ide o bežný incident.
Od: monopol
|
Pridané:
17.9.2022 10:03
Skôr nástup Risc-V, pretože sa firmičky hašteria o licencie na ARM a zatiaľ tu zo štrbín pomaly vylieza Risc-V
|
|
Re: Ide o bežný incident.
Od reg.: C.O.B.R.A
|
Pridané:
17.9.2022 23:55
Dúfajme.
|
|
Re: Ide o bežný incident.
Od: Forsprung durch technik
|
Pridané:
18.9.2022 8:52
Mne je to jedno, ja som za kazdy pokrok.
|
|
Money, money, money
Od: Maďarský usurpátor
|
Pridané:
17.9.2022 11:26
Hát, divízia Optane zrušená, grafiky Arc sú nepoužiteľné a asi nedopadnú inak ako Optane, serverové procesory zaostávajúce za konkurenciou, HEDT zanedbaný a "úsporné" jadrá v procesoroch, ktoré na spracovanie rovnakej úlohy spotrebujú viac energie ako tie neúsporné.
Mám to chápať tak, že po zlých hospodárskych výsledkoch je Intel až v takých sračkách, že sa rozhodol šetriť už aj na nálepkách?
Celá finta s tými pseudoúspornými jadrami je len v tom, že sú podstatne menšie a jednoduchšie na výrobu, pre Intel je to voči AMD úspora. V benchmarkoch jednovláknové skóre vytiahne nejaké performance core a multivláknové zase vysoký počet tých pseudoúsporných.
Úsporné chápem tak, že narozdiel od neúsporných spotrebujú na spracovanie úlohy menej energie bez ohľadu na časový úsek. Ide o energiu na úlohu.
|
|
Re: Money, money, money
Od: asasd
|
Pridané:
17.9.2022 18:25
Rozdiel medzi Optane a Arc je ten, ze Optane predbehol dobu(techn. spicka), Arc zaspal dobu.
Inac povedane Optane boli na SOHO prilis vykonne a drahe. Arc malo vykonne.
|
|
Re: Money, money, money
Od: Maďarský usurpátor
|
Pridané:
19.9.2022 9:58
Súhlasím, Optane bolo vhodné predovšetkým do serverov. Nemuselo skončiť, servery sú a budú vždy najväčšia ryža. Myslím, že úplne zrušiť Optane bol zlý krok.
Arc padlo hlavne na ovládačoch, u ktorých sa Intel spoliehal, že budú fungovať tie z integráčov. Je to dosť zásadná chyba, keďže sú tam enormné odlišnosti v architektúre. Len dúfam, že to neskončí ako Optane, nech je konkurencia.
V poslednom čase (pár rokov dozadu) Intel všetko prezentuje ako niečo úžasné, no skončí to viac menej podpriemerne, ak nie fiaskom. Bolo by zrejme zmeniť vedenie, marketing. Arc bol prezentovaný 5 rokov skoro ako zázrak pre všetkých, niečo fascinujúce, škálovateľné, výkonné. 5 rokov na to mali a posrali to. Meškajú aj so všetkým ostatným.
Neobhajujem AMD, ale pozrime sa, kam sa vytiahlo za posledné roky, dlhodobo pôsobí na fronte CPU aj GPU. To všetko pri veľkosti a majetnosti zlomkovej oproti Intelu. Odkedy prišla Lisa, fakt sa to pohlo niekam dopredu. Myslím, že nejakého takého fírera potrebuje aj Intel.
|
|
Re: Money, money, money
Od: Maďarský usurpátor
|
Pridané:
19.9.2022 11:44
Ešte jedna vec: zákazníci Intelu (myslím) začali vnímať ako problém to, že s každou (prípadne každou druhou) novou generáciou procesorov musia investovať aj do dosky. Dobrá doska strednej triedy dnes stojí 200-250 €, čo je v niektorých prípadoch cena procesora samotného.
Je to finančne náročné takto často meniť okrem CPU aj dosku, popri premrštených cenách grafík obzvlášť. Doska v podstate nejaký výkonnostný posun nepredstavuje (vynímajúc prelomy, resp. uvedenie nových generácií zberníc), čiže sú to pre niekoho zbytočne vyhodené prachy.
AMD ponúklo ľuďom možnosť používať 4 generácie procesorov na doskách uvedených pre prvú generáciu, pokojne aj tých nižšej triedy. Užívateľ s procesorom Ryzen 1600X si výmenou za 5600X polepšil o takých 60-70% bez zmeny dosky, RAM či grafiky. Intel, na rozdiel od AMD, ani teraz neprisľúbil predĺženú životnosť nadchádzajúcich socketov, kdežto AMD to pri AM5 urobilo. Vnímam to ako zásadný prozákaznícky ťah a takisto aj ekologický. Kiež by sa takto zachoval aj Intel.
|
|
Re: Money, money, money
Od: Keno
|
Pridané:
19.9.2022 13:48
Však ako kto by menil samotný CPU???
|
|
Re: Money, money, money
Od: Maďarský usurpátor
|
Pridané:
19.9.2022 14:39
Trochu nerozumiem Tvojej otázke, ale potreby výmeny CPU sú individuálne. Teraz sa to napr. oplatí aj po dvoch rokoch v prípade Ryzen 3000 a 7000, je tam výrazný nárast výkonu v jednovláknovom výkone, ešte väčší ale v multi.
Ďalšou vecou je v prípade rovnakej pätice možnosť rozšíriť výkon v prípade potreby (napr. workstation). Ak si mal šesťjadro a potrebuješ viac jadier na prácu, tak zároveň s medzigeneračným nárastom výkonu si môžeš polepšiť aj o ďalšie jadrá, to všetko na tej istej matičnej doske.
Ide o to, že dosky s podporou PCI-E gen 5 tu budú min. 3-4 roky, v podstate nič revolučné nás počas týchto rokov nečaká, aby bolo nutné či vôbec potrebné dosku meniť. Povedal by som, že aj PCI-E gen 5 je nám zatiaľ na dve veci, ale do budúcna tam zmysel je.
|
|
Re: Money, money, money
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
19.9.2022 1:01
Tak ako boli celerony a pentia ale aj i5 a pod. poškodené odnože výkonných CPU. Tie úsporné jadrá budú niečo podobné. Ak majú robiť wafre 12-16 jadrových CPU, veľa by bolo pravdepodobne zlých tak z toho urobia 8 jadro s ďalšími 4 jednoduchšími úspornými jadrami kde majú vyššíu úspešnosť výroby. Myslím že to robia aj preto lebo nátlak od AMD a ARM je oveľa väčší ako tomu bolo 10-15 rokov dozadu a zákazník už nie je ochotný zaplatiť za niečo o čom už dopredu vie že je len opravené z defektívneho wafra.
|
|
Re: Money, money, money
Od: Maďarský usurpátor
|
Pridané:
19.9.2022 10:18
Finta je v tom, že celé je to zle prezentované. Úsporné jadrá nie sú úsporné v zmysle spotrebovanej energie na vykonanie úlohy. TechPowerUp to krásne zmeral, odporúčam pozrieť.
Sú úsporné na výrobu pre Intel, pretože, ako som písal, sú malej plochy a jednoduchšie na výrobu, výťažnosť je vyššia. Myslím, že v tomto Intel dosť zavádza. 16 "úsporných jadier" v stress teste spotrebúva cez 120W.
Vezmi si, že AMD dokáže bez väčších problémov vyrobiť 16-jadrové CPU (16 plnohodnotných jadier) vďaka čipletovej technológii. Elegantne obišli problém s rastúcim rizikom defektivity jadier pri narastajúcej ploche. Podobnou cestou by Intel mohol vyrábať CPU s vyšším počtom P-cores ako 8.
|
|
ako zmiasť užívateľa
Od: marketing zneprehľadnenie
|
Pridané:
19.9.2022 8:22
Do teraz aj laik vedel, že celeron je odpad, pentium o niečo lepšie a od Core i3 to začína byť zaujímavé. Poďme to zrušiť aby sa v tom už bežný človek nevyznal.
|
|
Re: ako zmiasť užívateľa
Od: Menšia väčšina
|
Pridané:
19.9.2022 13:04
Uvoľnené miesto odpadu teraz zaujme Core i3 a vyššie.
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
19.9.2022 13:06
Zaujme s tým multithreadingom leda prd, keď mu nesiaha odolnosťou voči Spectre a podobným priekazne ani po členky.
|
|
Re: ako zmiasť užívateľa
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
19.9.2022 13:32
U desktopov si myslím že celerony boli dobrá voľba pre mnoho užívateľov, niektoré z prvých typov sa dali dobre taktovať, neskoršie verzie zase boli dostatočné na jednoduché kancelárske aplikácie. Problémové boli ULV celerony v notebookoch, s taktom 1.2 GHz a 1 MB cache to išlo jak blato aj keď si mal len windows 7 a ssd aj tak to išlo pomaly.
|
|
_____
Od reg.: palqo
|
Pridané:
19.9.2022 9:06
Vela stastia pri hladani Intel Intel na googli. XD
|
|
RuSSaci to daju
Od reg.: fabka
|
Pridané:
20.9.2022 15:02
Ked zacnu vyrabat procesory ruSSaci, budeme vsetci v rici aj s Intelom
|