|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
šikana
Od: hhuuhhuu
|
Pridané:
13.7.2021 11:47
zneužívanie monopolného postavenia je jedna vec, ale štátna šikana pod vplyvom finančníkov ovládajúcich médiá je vec druhá.
neviem, kam toto povedie, ale vôbec by som sa nedivil, keby pre francúzskych klientov Google vylúčil francúzske médiá z vyhľadávania...
Aby Gooogle platil za niečo niekomu, kto to zverejnil na webe, mi príde už za čiarou. Akože chápem, že Google na tom zarobí viac a úbohý pôvodca obsahu, ktorý nie je schopný sa lukratívne predať. No a?
Fakt by som sa bavil, keby Google začal "problémovým štátom" obmedzovať obsah pre vyhľadávanie. :)
|
|
Re: šikana
Od: gfjgh
|
Pridané:
13.7.2021 12:02
nejde o vyhladavanie, ale o custom google widgety priamo v google vyhladavani, ktore vyuzivaju a zobrazuju info zo spravodajskych webov. Takto sa nikto nepreklikne na dany web, pretoze google mu tu info ukaze priamo vo vyhladavani vo svojom "widgete"
|
|
ultraumiernený pacifizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
13.7.2021 12:37
Prosím neodbáčajme od témy a zomknime sa vo vyjadrení podpory tomuto inovatívnemu prístupu. Každý, kto nevie poriadne pískať, by sa mal priekazne naučiť pokutovať všetkých, čo na to odmietajú falošne tancovať.
|
|
Re: šikana
Od: rms_
|
Pridané:
13.7.2021 13:29
Čiže problém je, že ľudia používajú efektívnejší web a.xyz než menej efektívny web b.xyz a riešenie je, že web a.xyz musí platiť weby b.xyz za to, že je lepší. Chápem.
Ak by ľudia chceli celý obsah webu b.xyz išli by na ten web. Zjavne im stačí malý útržok alebo nadpis. To nie je fair use? Okrem toho vďaka googlu majú mnohé tie weby značnú časť návštevnosti (organickej) prakticky zadarmo.
|
|
Re: šikana
Od: Gustiik Husak
|
Pridané:
13.7.2021 16:11
To by bola dobra vyhovorka aj pre pisatelov diplomoviek :)
|
|
Re: nie je to katovanie (šikana)
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
15.7.2021 10:26
Nie, nie je.
Poctivé používanie („fair use“) je učenie zo SŠA, ktoré poznajú len právo na zhotovovanie rozmnoženín (copyright) a je to hospodárske právo.
U nás, ale aj vo Francúzsku to však nepoznáme, u nás poznáme len pôvodcovské („autorské“) práva, ktoré sú osobnostnými právami.
Zhruba povedané, poctivé používanie nesmie pôvodcu obsahu významne hospodársky poškodzovať.
|
|
ultraumiernený pacifizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
15.7.2021 10:41
Celé „fair use“ je len nútené prenášanie zodpovednosti na zákazníka. Buď si to zabezpeč alebo nechaj free alebo s tým páľ do piče a všetky háčiky si strč priekazne do prdele.
|
|
Re: šikana
Od: ......
|
Pridané:
13.7.2021 14:35
Tak nech si media na svojej strane zakazu indexovat obsah.
|
|
Re: šikana
Od: Rado2
|
Pridané:
13.7.2021 17:30
To by mohli, keby google nemal monopol na vyhľadávanie a o to práve ide. Keby mal 10% trhový podiel, tak by si médiá zakázali indexovanie googlu a ten by sa spamätal.
|
|
Re: šikana
Od: .....
|
Pridané:
13.7.2021 17:47
No ale nedava to zmysel, tak chcu mat obsah na googli alebo ho tam nechcu?
|
|
Re: šikana
Od: anonymous2743
|
Pridané:
13.7.2021 19:05
Zmysel to dava. Chcu aby ich nasiel google search, ale nechcu aby cely clanok bol k dispozicii v tom google widgete.
To mi pride celkom legitimne.
Samozrejme ale aj suhlasim s nazorom ze tie asociacie vydavatelov maju prilis velky vplyv, a lobuju za uplne kretenske zmeny zakonov, napriklad article 11 (ci 13 ci ako ho precislovali) EU copyright direktivy - dan z liniek. To uz je podla mna za ciarou.
|
|
Re: šikana
Od: dando111
|
Pridané:
13.7.2021 22:31
to uz aku kktinu si trepol. vo widgetoch nemas cely clanok ale len uputavku na neho. ak chces vidiet cely clanok tak na neho kliknes a si na webe jeho vorcu. Takze skor tvorcovia by mali platit googlu za to ze im robi reklamu
|
|
Re: šikana
Od: kdkdjfkf
|
Pridané:
13.7.2021 12:25
Moze to skusit, ludia z danej krajiny potom bud vyhladavat inde.
Goolge sa dost zhorsil oproti minulosti a dost casto neponukne relevantne vysledky. A to uz nespominam nieco ako torrenty a ine veci, keby chcel clovek najst.
Esteze existuje ten Yandex
|
|
Re: šikana
Od: rms_
|
Pridané:
13.7.2021 13:30
Skús aj Alta vista a Ask Jeeves alebo zoznam.sk. Počul som, že sú prevratné.
|
|
Re: šikana
Od: ffdf
|
Pridané:
13.7.2021 15:20
dobrý! :-))
|
|
Re: šikana
Od reg.: raketa
|
Pridané:
13.7.2021 20:36
dunco.sk
|
|
Re: šikana
Od: ......
|
Pridané:
13.7.2021 14:36
Ja mam prave opacne skusenosti. Skusil som "duckduckgo", ale to mnozstvo trash stranok vo vysledkoch ma odradilo. V googli su najrelevantnejsie vysledky medzi prvymi.
|
|
Re: šikana
Od: 432d
|
Pridané:
13.7.2021 16:26
ddg ma problem s neaglickymi strankami, inak ide ok
|
|
Re: šikana
Od: anonymous2743
|
Pridané:
13.7.2021 19:12
Hej, ja tiez niekedy pouzivam duckduckgo, ale tam stale robia blbosti ze to nie je hladanie slov, ale 'inteligentne' hladanie ktore sa snazi uhadnut co chces. Potom ignoruje slova ktore si zadal a najde kdejaku kravinu. Ale zase aspon vidiet ze vysledky nie su filtrovane, ked najde hlavne spravy a podobne ...
Da sa to pouzivat ked kazde slovo das do uvodzoviek, a pred to das +, napriklad +"slovo1" +"slovo2" .
Ale existuju aj ine alternativy respektujuce sukromie: startpage.com a qwant.com
|
|
Re: šikana
Od: anonymous2743
|
Pridané:
13.7.2021 19:07
Ale toto (vynimocne) nie je chyba googlu.
Tomu by to bolo jedno, kludne by ti tie torrenty nasiel. Lenze boli donuteny EU a USA aby umoznili tretim stranam cenzurovat vysledky vyhladavania, stylom podobnym DMCA.
|
|
Re: šikana
Od: anonymous2743
|
Pridané:
13.7.2021 19:17
Hej, tie medialne asociacie maju prilis velku moc, a potom vymyslaju kreteniny ako dan z linky a upload filtre.
A to ze ich google vyluci uz sa stalo, tusim v spanielsku, a facebook to spravil tusim tiez. Vynimocne s nimi suhlasim - nikto by nemal byt nuteny robit s inou firmou biznis a platit im kolko si povedia ...
Len nesmie zneuzit monopolne postavenie a ist za ciaru.
|
|
Re: prdlajs katovanie!
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
15.7.2021 10:17
Dobre, možno sú to hajzli, ale nie si ty trochu mimo?
Prečo by mal Google kradnúť obsah vydavateľom a zarábať na ňom? Lebo vie kradnúť?
To, že vydavatelia pustia prehľadávacie roboty Googlu na svoje stránky, ešte neznamená, že ten obsah môže Google kradnúť a sám ho zverejňovať.
Príklad zo Slovenska: prečo by mal blbec.online zarábať na obsahu, ktorý si ty vytvoril a protiprávne ho predávať ďalej?!
To, že si ho ty zverejnil, ešte neznamená, že on má právo si z neho zhotoviť rozmnoženinu a predávať ju ďalej. On to právo nemá, lebo si mu ho nijako neudelil; tvoje práva tvorcu a pôvodcu obsahu musia zostať nedotknuté.
Akože chápeš, že zlodej je schopný kradnutím a porušovaním zákona zarobiť na obsahu viac než jeho pôvodca, no podľa teba je to „no a“?!
Hm... ja by som na to povedal: Google dostal pokutu 1/2 miliardy – no a?
|
|
Re: ako sa to tu hovori ?
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
13.7.2021 12:13
Antone Pavloviči a není to podle Vás málo?
|
|
Re: ako sa to tu hovori ?
Od: tvoj stryco
|
Pridané:
13.7.2021 12:50
dobry den pan ujo horar,
ano je to malo, urad sa pomiatol, pokuta mala byt 500 miliard
s pozdravom,
tvoj stryco
|
|
Re: ako sa to tu hovori ?
Od: zizi kedlubno
|
Pridané:
13.7.2021 13:30
zjedols strycovi falus
|
|
Sú tu určité diskrepancie.
Od: Divák
|
Pridané:
13.7.2021 15:45
"Google dostal" v nadpise a potom v prvej vete článku udelil "spoločnosti Google"... Musíme sa tu ujednotiť kvalifikovanou väčšinou, či sa jedná o ten Google alebo tú Google.
|
|
Re: Sú tu určité diskrepancie.
Od: lololol
|
Pridané:
14.7.2021 15:13
Jedná sa o ten Gúgl a tú spoločnosť. Jednoduché. Rovnako Ford predstavil nové auto, ale aj automobilka Ford predstavila nové auto.
|
|
Takto sa to robi
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
13.7.2021 17:06
Takto sa sanuje rozpocet, nie zdvihanim dani...
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
13.7.2021 17:22
Sanuje? Aj keby na objektivny dokaz neodôvodnenosti požiadavky stacila len riadena studena fuzia, tak uz tam sa cena za reaktor pohybuje priekazne uplne inde.
|
|
Re: ultraradikalny fakt
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
13.7.2021 20:24
prdlajs makovy..
niekto vo Francuzsku ten kovid predsa musi zaplatit..
|
|
dajte si to na poriadok
Od: Kempes...
|
Pridané:
13.7.2021 17:21
Udeľujú sa odmeny, pochvaly, vyznamenania.
Vyrubujú sa tresty, pokuty!
|
|
EU Chat Control - koniec sukromia
Od: anonymous2743
|
Pridané:
13.7.2021 19:32
Ozaj vsimli ste si co vymysleli v EU najnovsie?
Tak podla sudruhov musime bojovat proti zneuzivaniu deti, a to ze vsetky chatove aplikacie budu sledovane a automaticky vyhodnocovane ci neobsahuju detske porno. Kde som toto uz len pocul? Jediny co vystupili proti tomu boli pirati.
Aby som nezavadzal, zatial je to iba dovolenie pre firmy ktore to uz robia (ako Facebook), ze neporusuju GDPR. Ale na jesen sa ma rokovat ze sa to stane povinne pre vsetkych. Uz vidim ako vsetci vyvojari bezpecnych aplikacii utekaju z EU.
Mohlo by o tomto DSL reportovat, lebo keby to nekomentoval jeden youtuber ani by som sa nedozvedel ze takyto paskvil bol prijaty.
Zdroj: https://www.patrick-breyer.de/ en/posts/message-screening/?lang=en
(vymazte medzeru za .de/)
|
|
Re: EU Chat Control - koniec sukromia
Od: sensei-san
|
Pridané:
14.7.2021 20:32
EU neprijíma právne normy platné v jednotlivých členských štátoch. Nanajvýš zaväzuje členské štáty nejaké právne normy prijať. Na Slovensku by prijatie právnej normy umožňujúcej spracovanie elektronickej komunikácie jej poskytovateľom bolo prinajmenšom problematické lebo ústava, druhá hlava, druhý oddiel, článok 22.
Ak sa však svojho práva na utajenie prenášaných správ vzdáte, a dať ich FAANG ... nuž, tak vám treba.
Môj GPG kľúč má fingerprint 0D83 E058 6662 21F6 0771 B478 54BB 65B8 DE90 8F06.
|
|
Re: EU Chat Control - koniec sukromia
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
15.7.2021 10:00
Nemáš pravdu.
To, o čom ty hovoríš, sú smernice. Tie majú členské dŕžavy Eurozväzu povinnosť zapracovať do svojho právneho poriadku.
Ale sú tu aj nariadenia, ktoré sú platné a právne záväzné už ich vydaním.
V tvojom ústavnom článku si zabudol na nasledovné: "výnimkou sú prípady, ktoré ustanoví zákon".
|
|
Re: EU Chat Control - koniec sukromia
Od: anonymous2743
|
Pridané:
15.7.2021 13:19
No zrovna na nasu ustavu by som sa nespoliehal. Kedy slovensko neprijalo nejaku EU normu?
Bolo tu napriklad povinne ukladanie metadat 2 roky, az kym to tusim nemecky ustavny sud nezrusil. Nas, podobne ako u vecsiny krajin o tom ani necekol. Ziadna nasa vlada, nech uz je prava, lava, alebo kriva, nech sa hocako zapiera proti EU, aj tak sa vzdy podvoli. Lebo vladu porusenie prav obcanov neboli.
Ako tiez by som bol rad keby to takto naozaj fungovalo, keby lokalne vlady a ustavne sudy davali europoslancom a komisarom par po prstoch. Ale zial to tak nie je, a ak sa nieco nezmeni ani nebude.
|
|
Re: EU Chat Control - koniec sukromia
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
15.7.2021 14:28
Europarlament je fajny vysluhovy dochodok. Snad nechces sikanovat dochodcov.
|