|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a spotreba
Od: janozlesa
|
Pridané:
3.3.2021 9:42
a priemernu spotrebu 250W :D nie to nechceme
|
|
Re: a spotreba
Od: pPlk..
|
Pridané:
3.3.2021 9:49
Však na také malé jarné domáce prikurovanie. Alebo do skleníku.
|
|
Re: a spotreba
Od: aaaaaaachab
|
Pridané:
3.3.2021 14:37
To este niekto kupuje?
|
|
Re: a spotreba
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
3.3.2021 17:54
Undervolt na 4.4GHz a nizka spotreba zarucena.
|
|
Re: a spotreba
Od: ffdf
|
Pridané:
3.3.2021 21:56
undervolt je v GHz ? :-))
|
|
Re: a spotreba
Od reg.: bzucobzuco
|
Pridané:
4.3.2021 4:03
Undervolt je metoda a nie fyzikalna velicina, takze to vo vete mozem pouzit aj v suvislosti s frekvenciou. Ale pre klud na dusi by sa mozno hodilo zamenit "na" za "pri" :o.
|
|
Re: a spotreba
Od: Berg
|
Pridané:
3.3.2021 18:10
Pjetro, uz si tak za kogoda, ze je jedno aky nick si das.
Chod radsej smradot na sme. Tak je loserov tvojho kalibru viac.
A zober so sebou aj Burzuja, AMDmana,a vsetkych dalsich fanboyov AMD/Intel s IQ~80 a korespondujucim usudkom.
|
|
Re: a spotreba
Od: Berg
|
Pridané:
3.3.2021 22:57
Chudak Pjetro, tych par minut co nie je uplne KO z toluenu musi travit grcanim debilnych komentarov a thumbdownovanim cez webproxy.
Tazky to udel domneleho IKT experta.
|
|
Re: a spotreba
Od: ffdf
|
Pridané:
3.3.2021 22:59
a to píše skoro normálne, len by nemal mať na hlave červené súkno..teda modré Intel logo, to ho dráždi jak červená býka :-))
|
|
Re: a spotreba
Od: Berg
|
Pridané:
3.3.2021 23:08
Mas trochu benevolentne vnimanie slova "normalne".
Tvoj komentar je normalny.
Pjetro este nemal normalny komentar.
Ale tak uznajme jeho genialitu, je to znamy vynalezca perpetum mobile (Pjetro debile), kde bezne zo 100W prikonu CPU urobi este ako side-effect aspon 200W "tepelneho vykonu".
A z deci toluenu sa dokaze rozsrackovat viac, ako z litra čúča. Uplny alchymista.
|
|
Re: a spotreba
Od: ffdf
|
Pridané:
3.3.2021 21:53
no pain no gain!!!
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
3.3.2021 10:22
Aj vy ostatný už prdíte nedočkavosťou alebo to mám ako priekazne unique charm len ja?
|
|
Re: ultraradikalny gamerizmus
Od reg.: Beavis and Butt-head
|
Pridané:
4.3.2021 0:47
Jak kceš.
|
|
Streda, 3. marca 2021, dnes má meniny Bohumil, Bohumila
Od: maugli
|
Pridané:
3.3.2021 12:02
ňadra hore, gate dole
|
|
mimoHod
Od: bla bla bla
|
Pridané:
3.3.2021 12:10
nemá PS5 DDR6?!
hmm.. jáaj to je AMD...
|
|
Re: mimoHod
Od: reg.: Houston
|
Pridané:
3.3.2021 14:19
Júuj to nie je DDR6. Ale GDDR6.
|
|
Re: mimoHod
Od: ffdf
|
Pridané:
3.3.2021 21:54
už 6G?? :-)
|
|
Re: mimoHod
Od: Berg
|
Pridané:
3.3.2021 23:02
To je GDPR6.
Aspon si potvrdil, ze agresivny (zakomplexovany) AMD fanboy je este viac retardovany ako Intel fanboy.
Proste losers bracket od cias K5 (286-486 v licke od Intelu nepocitam).
|
|
Re: mimoHod
Od: Cpx
|
Pridané:
4.3.2021 8:12
Ja som myslel ze to je DPRK.
|
|
Ryzen 9
Od: adamzra
|
Pridané:
3.3.2021 12:31
A budú silnejšie ako RYZEN 9 5950X ?
Som zvedavý ako si povedú v benchmarku.
|
|
Re: Ryzen 9
Od: mif
|
Pridané:
3.3.2021 13:25
benchamarky su vonku uz davno, vdaka nemeckemu eshopu co predal uz 120 kusov. Vysledok je ze je to pomalsie ako 5800x, zere viac a stoji viac. No nekup to :D
|
|
Re: Ryzen 9
Od: Tribald
|
Pridané:
3.3.2021 14:16
Tak som pozrel tie benchmarky a ozaj to nevyzerá dobre pre intel.
|
|
ultraradikalny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
3.3.2021 16:53
A čo nevyzerá dobre pre intel? Veď benchmarky hodnotia len štandardizované výkony. Pre vývoj nových cutting edge technológií a prevratných algoritmov je ich výpovedná hodnota priekazne irelevantná.
|
|
Re: Ryzen 9
Od: Berg
|
Pridané:
3.3.2021 23:13
Ono je jedno, co kupis, zarabaju viacmenej ti isti akcionari.
Ale aspon si si pohonil na pseudoboji Intel a AMD, ktory genius tvojho kalibru nepostrehol. Trva iba od cias, kedy AMD vyrabalo v licencii 80286. Si trosku pomalsi.
|
|
Intel je nanič
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
3.3.2021 16:20
Ináč, to je samozrejmé, že intely sú druhotriedna sračka, ktorú budú ľudia kupovať len vtedy, keď AMD-čka nebudú naporúdzi.
A nikdy to ani inak nebude, pokiaľ Intel bude využívať 14nm výrobný postup a AMD 7nm výrobný postup.
Jednoducho intely budú vždy horšie, menej výkonné a budú žrať viac.
Jediné, čo môže by iné, je to, že budú dostupnejšie, lebo nikto ich nebude chcieť, iba ak z núdze, ako druhoradý odpad, pre nedostupnosť AMD-čiek, či pre ich cenu vyhnanú vysokým dopytom.
Je tiež strelené nadávať na AMD za ich ceny – tie ceny v skutočnosti neurčuje AMD, ale dopyt a ponuka na trhu. Trhové oddelenie AMD len musí mať dobrý odhad, aby sa vedelo trafiť do tej rovnovážnej ceny na trhu, aby čo najväčší príjem išiel spoločnosti AMD, a nie priekupníkom na trhu.
|
|
Re: Intel je nanič
Od: Junior.
|
Pridané:
3.3.2021 18:11
A čo má s kupovaním 14 nm? To fakt nechápem. Mne osobne je to u prdele a rozhodne je ten čip spoľahlivejší, ako ten čo má 7 nm a o miliardu tranzistorov viac.
|
|
Re: Intel je nanič
Od: Volt-man
|
Pridané:
3.3.2021 21:39
Ze tie divne Ampere musíš dostať z miesta A na miesto B.
Aby si to za potrebný čas na mieste B stihol detegovať zmenu medzi stavom áno a nie, musíš tie Ampere Voltami veľmi silno tlačiť
A to koľko veľa musíš závisí od spomínanej frekvencie a dĺžky dráhy od A po B.
A tu sú práve dôležité tie nm - tie procesné (tsmc, gf...) hovoria o tom, ako blízko vieš najmenší prvok na šachovnici umiestniť, tie produktové (intel) zas o tom, ako tomu reálne je.
A ide o to, čím bližšie sú tranzistory pokope, tým menší "tlak" (Voltov) potrebuješ, aby si pretlačil nejaké množstvo elektrónov (Amperov).
Keďže P=U*I, celé to bude menej žrať. A keďže stratové teplo je temer identické príkonu, tak aj menej hriať.
Čo značí pri rovnakom výkone menšiu spotrebu a dlhšiu životnosť, alebo pri rovnakej spotrebe vyšší výkon.
|
|
Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
3.3.2021 21:56
Prečo to tak komplikuješ? Mne je u prdele, či to žerie o 1 Ampér viac, lebo prúd viac záleží od izolačných vlastností hradla, nie až tak moc od napätia. Lebo MOS sú riadené zásadne napätím, nie prúdom.
tá posledná veta... no pekne si si ju prekrútil.
|
|
Re: Intel
Od: ffdf
|
Pridané:
3.3.2021 23:03
no prd o tom vieš...ak sú tam miliardy prdov tak veľká spotreba!
|
|
Re: Intel
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
3.3.2021 23:05
Nebol si uz cely rok v skole, pamatas si to dobre?
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
3.3.2021 23:29
Celkom dobre...
Prúd v MOS tranzistore, teda zvodový prúd hradla a niečo sa uplatní aj zbytkový prúd Kolektor Emitor, keď je tranzistor zatvorený je v podstate vedľajší efekt.
|
|
Re: Intel
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
4.3.2021 9:00
Takze staci dokonale izolovane hradlo a 0 prud cez zatvoreny tranzistor a spotreba procesora bude 0?
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
4.3.2021 9:26
Nechceš si ísť urobiť radšej palacinky? A pridaj si do cesta trochu RUMu.
To tu nikto netvrdí, pretože aj MOS tranzistory potrebujú mať svoj pracovný bod a tam kolektorom tečie nejaký prúd.
|
|
Re: Intel
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
4.3.2021 11:32
Som zmeteny. Lebo niekde som cital:lebo prúd viac záleží od izolačných vlastností hradla, nie až tak moc od napätia. Lebo MOS sú riadené zásadne napätím, nie prúdom.
Tak tecie ten prud len tak alebo koli napatiu? Lebo u civky je to ako u divky. Najskor u potom i...
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
4.3.2021 13:24
Lebo to napájacie napätie 7nm a 14nm procesora je zmenené len minimálne. Čo je na tom mätúce? To ako som to predtým vyjadril. Aj kondenzátor ako chlapec... bol na elektro priemyslovke v Starej Turej.
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
4.3.2021 5:43
Skúsim inak:
Za jeden Watt (Volty x Ampere) spravím vystup X.
Ak mi treba menej Voltov pre rovnaký výstup, znamená to, že to automaticky aj menej Wattov.
Ak to má žrať Wattov rovnako, znamená, že musím zvýšiť počet výstupov, čo od toho chcem. A dostanem viac.
Rovnako ako v reálnom živote - keď šéf vidí, že stíhaš, naloží Ti viacej. A keď nájde kokota, čo bude robiť to, čo robíš, za menej, tak Ťa vymení.
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
4.3.2021 6:52
Neskúšaj inak, pretože zdanlivú výhodu 7 nm prekoná lepšia technológia 14 nm. A píš si čo chceš. A za oné, ak tam dajú o "niečo" viac tranzistorov, lebo chcú byť geroji, tak zasa to len ide viac do mínusu ako do plusu.
To že Ti niekto naloží viacej môže znamenať nekvalitnejšiu prácu. A to aj v prípade výmeny.
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
4.3.2021 8:21
Nie. Ak sa nič iného nemení (rovnaký návrh produktu), tak:
Technológia (proces) 14 vs 7 nm: 7 nm je presnejšia a umožňuje Ti vyrábať presnejšie a spoľahlivejšie diely.
Procesor (produkt) 14 nm vs 12 nm: 12 nm menej žerie, menej pečie (watty dnu = watty von vo forme tepla), dlhšie vydrží (lebo životnosť závisí od Voltov, ktoré do toho tlačíš).
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
4.3.2021 8:40
To s tou spotrebou je jasné, ale nemyslím si že až tak významne. A tiež si nemyslím, že 7 nm je niečo ako presnejšie voči 14 nm, keď tým 7 nm korešponduje už s chybami litografie ale čo tam dnes používajú. Na predstavu čo myslím:
Kreslíš tenké budúce medené spoje na DPS. A ideš napríklad s 1 spojom, potom s 2 spojmi a potom budeš chcieť ísť s tromi spojmi pomedzi vývody bežného integrovaného obvodu. teda robíš tenšiu čiaru - budúci spoj. Ten spoj pri určitej malej šírke narazí na totálnu zraniteľnosť. Asi tušíš čo myslím. A myslím si, že tu platí niečo obdobné.
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
4.3.2021 9:41
Presne tak.
Keď budeš kresliť tu čiaru, tak to, ako ju budeš kresliť je o procese, parametroch a riadení procesu.
Čím presnejšie/jemnejšie máš pravítko (a lupu) a čím tenší máš hrot pera, tým je vyššia pravdepodobnosť, že to bude dobre nakreslené (a keď aj spravíš chybu, tak bude malá a nemusí vadiť), a tým tenšie linky vieš spraviť.
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
4.3.2021 9:43
Presne naopak. Čiaru nebude možné zrealizovať prakticky. O tom tu píšem. Vyleptáš to a cestička príliš úzka bude mať defektné miesta, lebo je už moc úzka.
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
4.3.2021 12:54
Proces riešiš z ohľadom na to, čo chceš vyrobiť.
Ak máš kresliť milimeter hrubú čiaru, môžeš ju kresliť 0.7 alebo 1.0 mm tužkou; 5.0 mm hrotom ju tak spoľahlivo nedáš?
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
4.3.2021 13:29
Bože nepíš tieto oné...
Píšem že to je fyzický problém. Vyrábal si si niekedy nejaký plošák aby si mal predstavu čo myslím? Ani tá litografia sa nedá donekonečna napínať a zmenšovať a ešte si nebodaj myslieť, že je niečo kvalitnejšie. Nie nie je. Je to už na hranici únosnosti.
O ceruzkách sa už radšej nebavme, lebo neprídeme k tomu, čo som Ti chcel naznačiť.
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
4.3.2021 16:52
Áno, a tým sa dostaneme k tomu, že:
Produkt (plošák) ako taký je navrhnutý tak, aby fungoval.
Proces ako taký je navrhnutý tak, aby tento plošák vyrobil.
Ak ho máš lepší ako potrebuješ, lepšie pre Teba, lebo nerobíš toľko zmätkov
Tzn, že čiary sú rovnejšie, rovnako hrubé, krajšie...
Vieš ich nakresliť viac, bližšie k sebe...
A stále budú/musia fungovať tak, ako potrebuješ.
!toto je dôležité - veci robíš tak, aby fungovali!
To, že niečo nejde je neštandardný stav, ktorý nechceš mať.
(samozrejme, stane sa, ale robíš všetko preto, aby sa nestalo; resp dalo sa opraviť).
Čiaru by som nerobil - stále je čo zlepšiť.
Aktuálne vieš kresliť spoje s 1.2-1.5nm transistormi.
Pred rokmi bolo nepredstaviteľné 14, 21... nm
Pred tým 120nm bolo sci-fi...
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
4.3.2021 19:09
Ty si kuchár, alebo robíš niekde v kancli?
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
5.3.2021 5:52
Niečo ešte horšie.
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
5.3.2021 7:00
Vyzerá to tak. Ale pevne verím, že navariť si niečo vieš a že nerobíš palacinkára, keba či kededistu.
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
5.3.2021 9:17
Presne tak, a rovnako aj to varenie podlieha rovnakým zákonitostiam ako elektrotechnika.
Vyberieš si, čo chceš navariť (produkt).
Povies si ako to (produkt) najlepšie spravíš (proces).
A výsledok bude chutný obed.
A čím máš lepšie a spoľahlivejšie zariadenie, tým menšie riziko, že sa niečo dojebe (napr.: steak vieš spraviť na grile, panvici, sous vide, alebo trebárs aj v umývačke riadu...) a ak použiješ lepší a lepšie riadený proces (napr. digitálny bezdrôtový teplomer v strede mäsa), nehrozí, že výsledok Tvojho snaženia bude nejedlá podrážka.
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
5.3.2021 10:25
A zasa si píšeš to svoje.
Naznačil som, že už tomu začína byť pritesno a preto je viac problémov a chýb. A naznačil som to s tými plošnými spojmi. Že nebude krásny tenký ostrý spoj, ale hrbatý - napríklad. A zvládnuť to trochu zlepšiť je čoraz náročnejšie až zrazu nemožné. A to už myslím pri miliarde tranzistorov pod 5-7nm určite nastáva.
Lenže ten "teplomer" často neviem napríklad ani umiestniť tam kde treba.
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
5.3.2021 11:23
Samozrejme, ale to s procesom nesúvisí - to je vec konceptu a návrhu (dizajnu produktu): niekto nakreslil niečo, čo nevie vyrobiť.
Čím sa dostávame k trom možnostiam riešenia:
prekresliť to, a navrhnúť vyrobitelný produkt,
počkať si na nový tech, ktorý umožní navrhnúť taký proces aby sa to za dodržania istých cieľov dalo,
vyjebať so zákazníkom - napr: "povedali sme, že to dá do 4800. A 4025 je 'do 4800'. Si kokot, ak si čakal, že to 4800 dá.", alebo: "vyžarované teplo nezávisí na príkone."
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
5.3.2021 13:42
Ako "jemne" vieš človeka pomenovať, skoro ako:
"Ty špina špinavá...!"
|
|
Re: Intel
Od: TDP-man
|
Pridané:
5.3.2021 13:47
Mám to v popise pracovného miesta - pomenovávat veci správnymi menami.
Holt, profesionálna deformácia.
|
|
Re: Intel
Od: Junior.
|
Pridané:
5.3.2021 19:26
Tu sa človek aspoň zabaví, lebo keby sa každý furt len urážal, tak sa vyzabíjame aj cez Internet.
:-)
|
|
Re: Intel je nanič
Od: kačo z Topiek
|
Pridané:
4.3.2021 2:35
zob do tranzistoru
|
|
Re: Intel je nanič
Od: Junior.
|
Pridané:
4.3.2021 13:40
Len aby sa Ti nožičky nezadrhli v krku.
|
|
nie je to skôr
Od: ffdf
|
Pridané:
3.3.2021 21:34
Známy termín NEdostupnosti nových Intel procesorov ??
|
|
Re: nie je to skôr
Od reg.: Beavis and Butt-head
|
Pridané:
4.3.2021 0:52
No, nedostupné boli a sú aj teraz. A ohlásili termín dostupnosti. Nič viac, nič menej.
|
|
podivné
Od: Junior.
|
Pridané:
3.3.2021 22:17
To čo je za blbosť že W7 nepodporuje AVX inštrukcie CPU Intel??
|
|
i7 8 a 16
Od: jao
|
Pridané:
4.3.2021 5:11
Podla novsich informacii ma mat i7-11700k 8 jadier a 16 treathov cize to s tymy 12 uz nejaku dobu neplati....
|