|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hitler reacts to AMD Ryzen 5000 Series
Od: Opusteny sedlak
|
Pridané:
29.10.2020 20:51
https://www.youtube.com/watch?v=jz5UbEjR9Ys
|
|
Re: Hitler reacts to AMD Ryzen 5000 Series
Od: sdaskjdlk
|
Pridané:
30.10.2020 12:58
Zamerat sa na vykonne 4jadro nieje nic zle, hlavne ked v konzolach su masovo nasadene slabe 8 jadara, ktore sa vdaka hyperthreadingu dorovnaju vykonnom a v daka dobremu pamatovemu radicu stihaju streamovat textury do GPU (narozdiel od shitneho AMD)
Rovnako program sa da efektivne paralelizovat len na prvyvh 4-7 jadrach.
Keby som robil CPU ja tak vyrabam 2+6 4+4 zlepence.
To znamena SUPERvykonne (5Ghz+) 2 jadro + slabsie (4Ghz) 6jadro alebo vykonne 4jadro a slabsie 4jadro
Takto by sa dal vytazit waffer na maximum.
Kazdeho zaujma cena/vykon 100-150EUR CPU CPU ostatne je pre exotov.
|
|
Re: Hitler reacts to AMD Ryzen 5000 Series
Od: ejklll
|
Pridané:
30.10.2020 13:09
Netreba zabudat na HLADKY framepacing graf(podstatne dolezitejsie ako FPS!!!)
Battlefield 5 je velmi dobry benchmark, pretoze je hra velmi dobre optimalizovana. Dalsie hry ktore stoja za testovanaie su hry ako nove Assassins Creed, Total War hry (mozno este GTA5) - kde podstane viac nezavyslych agentov na scene a podstatne viac 3D kolizii....
Spotreba ak nebude extremna pri PC nikoho nezaujma, pri notebooku je to naopak velmi dolezite.
Takze uvidime, kto prinesie najlepsi pomer CENA/VYKON za celkovu PC zostavu (500EUR) a na tom ZALEZI, ostatne su kecy.
|
|
???????
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
29.10.2020 21:59
Pjetro?
|
|
Re: ???????
Od: ffdf
|
Pridané:
29.10.2020 22:06
čo je?
|
|
Re: ???????
Od: Berg
|
Pridané:
30.10.2020 7:11
Čo by bolo.
Čaká sa Pjetrov odborný názor .... len to asi opäť prehnal s toluénom a nezvláda sa ani vygrcať na DSL.
|
|
Re: ???????
Od: vsb4
|
Pridané:
30.10.2020 13:01
Toto este olutujes, ked ho mamka zase pusti ku PC.
|
|
Porovnanie
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
29.10.2020 22:19
Ma niekto porovnanie 16nm elbrusa a 14 nm intela? Ci to musime este pockat ?
|
|
Re: Porovnanie
Od: ehhhjkhk
|
Pridané:
30.10.2020 13:20
Z hladiska bezpecnosti to je jasne v prospech vlastneho CPU, pokial tam nemas nanutene NSA zadne vratka, ci zidny intelacky spyware.
Ak sa aj vykonom dorovnaju napr zastaralemu i5 3340 (22nm) tak vacsina softwaru a hier funguje bez problemov...
Skus sa vzopriet ako nezavisly stat z Europy tomu ze chces vlastne bezpecne CPU, hned ta zastihne patentova sikana z USA udrziavanych korporatnych oligopolov/monopolov...
|
|
Re: pravda zvítazí
Od: xtcxtc
|
Pridané:
30.10.2020 20:40
"Skus sa vzopriet"
ja som sa vzoprel a nič. komunisti skopirovali i8080 a nič. len kompatibilita kulhá
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Tomy Robinson
|
Pridané:
29.10.2020 22:38
áno, veríme, ha-ha-háááááá :-D ani AMD nemôže dať viac, ako Intel dokáže sľúbiť!
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Samo2
|
Pridané:
29.10.2020 23:19
Tak architektúra robí veľa, viac ako proces čo je dnes úplne irelevantné číslo. AMD dostala dopredu architektúra ZEN nie 7nm EUV. Nárast výkonu s prechodom na novú architektúru jadier môže byť skutočne značný. Aká bude realita uvidíme, konečne prichádza posun zmýšľania intelu vďaka konkurencii keď ostávajú 2 generácie po sebe na rovnakej pätici a budú kompatibilné. Cena bude zrovnateľná, to je len dobré pre zákazníka ak intel prinesie to že zase o kúsok predbehne AMD, vieme že ceny potom nevyletia nahor akoby sa stalo keď by zaniklo aktuálne konkurenčné prostredie.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: kvetina
|
Pridané:
30.10.2020 1:51
AMD este nepouziva EUV, to pride az s 5nm pri ZEN4 a co sa tyka rocket lake ani intel sam neocakava ze predbehne nove zen 3, v najlepsom moznom stiahne stratu vo vykone (ale spotreba bude masakerna) V tej sprave navyse pisu ako aj clanok hovori ze 8 jadra je max config a zacnu na 125W a budu koncit pri 250W v booste, to je uplne chore pre 8 jadro a to amd planuje vydat 12 jadro na 65w :D. Konkurencia ku ryzen5000 pride ked tak s meteor lake (kedy ale pride ked q1/2021 ma prist toto jazero) a zen4 s 5nm prileti na ces/januar 2022
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.10.2020 3:33
A popri vyletení cien nahor by pri zániku aktuálneho konkurenčného prostredie mohlo dokonca prísť i ku zmene kvality, lebo by kvôli tlaku na znižovanie cien netrebalo priekazne ani len optimalizovať náklady.
|
|
pramálinko
Od: KápoKáp
|
Pridané:
30.10.2020 2:34
Nie je tých PCIexpres liniek trochu málo?
Alebo to má ešte nejaké 3-kového radu?
|
|
Re: pramálinko
Od: dosť je
|
Pridané:
30.10.2020 6:56
sli je mŕtve, väčšina PC má v pcie osadenú len jednu GPU a jeden disk.
|
|
Re: pramálinko
Od: Medžr
|
Pridané:
30.10.2020 7:24
A zopár PCIexpress kariet.
|
|
Re: pramálinko
Od: pcpcpc
|
Pridané:
30.10.2020 9:27
v x299 doske...
drvivá väčšina predaných OEM pc však má pcie sloty prázdne.
|
|
Je to dobrá jesenná ponuka.
Od: Procesor
|
Pridané:
30.10.2020 6:51
Z toho môže profitovať zákazník. Bude mať na výber či si osadí toho alebo ryzen 5, do toho si môže vybrať nové grafiky. Nejeden si urobí radosť na Vianoce.
|
|
Re: Je to dobrá jesenná ponuka.
Od: 65432122
|
Pridané:
30.10.2020 7:13
Ja som si urobil radosť asi pred mesiacom a ako tak pozerám, mal som počkať s radostením ešte.
|
|
Re: Je to dobrá jesenná ponuka.
Od: Ejha
|
Pridané:
30.10.2020 8:37
Takto by si cakal do nekonecna...
|
|
Re: Je to dobrá jesenná ponuka.
Od: Kuopor
|
Pridané:
30.10.2020 7:48
Ak dovtedy bude mať nejaký príjem zo zatvorenia všetkého možného a možno i seba samého.
Jeden najväčší nezmysel a stupidita nasilu konaná, prebehne v našich dejinách už zajtra.
Necháp radšej nikto.
|
|
Re: Je to dobrá jesenná ponuka.
Od: Kuoppor
|
Pridané:
30.10.2020 8:04
Ak dovtedy bude mať nejaký príjem zo zatvorenia všetkého možného a možno i seba samého.
Jeden najväčší nezmysel a stupidita nasilu konaná, prebehne v našich dejinách už zajtra.
Necháp radšej nikto.
|
|
sgsagagsag
Od: Robo10111
|
Pridané:
30.10.2020 7:10
Ako inak :D
|
|
ooooo
Od: zrealnime-si-t-o
|
Pridané:
30.10.2020 7:58
aby to nebolo ako s motakovicom. tiez stale nieco avizuje
|
|
otazka
Od: cipicek
|
Pridané:
30.10.2020 8:00
a bude to mat spotrebu aspon dvojnasobok TDP ?
|
|
Re: otazka
Od reg.: jerry--
|
Pridané:
30.10.2020 8:15
Samozrejme, daju si natom zalezat. Hlavne aby este vytrieskali z toho dalsich 200MHz (Turbo5.0) navyse a povedali, ze je tam nejaky ten vykonostny narast...hoc v skutocnosti ich IPC stagnuje uz dlhe roky.
Rozumej tomu 200e za chladenie a dalsi peniaz navyse za silnejsi zdroj.
|
|
Re: otazka
Od: pcpcpc
|
Pridané:
30.10.2020 9:29
už dávno mali ísť smerom amd - jeden prvok dobrý + sedem shitnych = mrte drahé 32 jadro. business case jak sviňa.
|
|
nezodpovedane
Od: Katiek
|
Pridané:
30.10.2020 8:19
Prečo tie kvalitnejšie PCR testy neprepláca zdravotná poisťovňa? Keď sú také neviem aké? To by sme tuším aj časom podstúpili, ale nie za toľké prachy...
|
|
Re: nezodpovedane
Od reg.: jerry--
|
Pridané:
30.10.2020 9:06
Lebo nase (statne) peniaze treba predsa vytrieskat na nepresne antigennove testy. Hlavne aby jeho Igorodie a blizka firma zarobila miliony na sprostredkovani a nas Fuhrer bol aj na obrazovkach CNN.
|
|
Re: nezodpovedane
Od: Igor M.
|
Pridané:
30.10.2020 11:32
Si obyčajný V L A S T I Z R A D C A. Postaviť k múru a zastr*liť!! TY GAUNER, ZLODEJ.
|
|
Re: nezodpovedane
Od reg.: jerry--
|
Pridané:
30.10.2020 12:44
pan vodca odpustite mi! Uz sa bicujem a odriekam 100 otcenasov.
|
|
Re: nezodpovedane
Od: Igor M.
|
Pridané:
30.10.2020 13:08
Múr, alebo zajtra ideš DOBROVOĽNE odoberať vzorky. Máš na výber.
|
|
Re: nezodpovedane
Od: mjartan
|
Pridané:
30.10.2020 14:14
Pomato má na výber z týchto možností:
Múr alebo múr.
|
|
Re: nezodpovedane
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
30.10.2020 9:11
Lebo trebalo peniaze na vlaky zadarmo,stravu v skolach ,Kovacikovi , Kocnerovi a tak...
Na testy socialna vlada nenechala, a tato este nezarobila ked sme furt doma.
|
|
Re: nezodpovedane
Od: old
|
Pridané:
30.10.2020 12:26
dúfam, že to píšeš s nasadením rúškom
|
|
Re: nezodpovedane
Od: mjartan
|
Pridané:
30.10.2020 12:39
ý
|
|
Re: nezodpovedane
Od: old
|
Pridané:
30.10.2020 13:21
dík
|
|
Re: nezodpovedane
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
30.10.2020 15:51
Nie, netreba, mam doma bromhexin,vodku a pocuvam internacionalu. A bodka. A bodka.
|
|
Re: nezodpovedane
Od: vbe
|
Pridané:
30.10.2020 18:49
Teraz neviem ci patris do centraly LSNS alebo PS.
|
|
Re: nezodpovedane
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
31.10.2020 7:50
Je dobre ze chces niekam patrit, ale nas autistov nikam nechcu.
Sotva nas zozenies dokopy hned sa roztratime ako deti z 1majoveho sprievodu. A nedonesies nam 8 rybich prstov a je ohen na streche.
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.10.2020 19:16
Na to bacha, lebo že farmafirmy údajne začali najímať súkromných detektívov a mediálne hyeny, aby skompromitovali každého, kto zverejní recept z bežne dostupných surovín, keď sa môžu stať s dodávkami zázračných farmák priekazne záchrancami ľudstva.
|
|
Re: nezodpovedane
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
30.10.2020 9:26
Labaky su vytazene, uz nie je ani velky priestor pre samoplatcov. Cakat tyzden na PCR test je nezmysel. Nasledna pozitivita a dalej 10 dni karantena. To clovek moze rovno vylezat chorobu a ak bude 10 dni doma a sucasne z toho 3 dni bez priznakov, moze ist von. Z mojho okolia mali ludia priznaky 2 dni az 7 dni. Len jedna zdravo sa ziviaca mlada a cviciaca zaba ma uz 2 tyzdne horucky a celkom tazky priebeh.
|
|
Re: nezodpovedane
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
30.10.2020 11:23
Takze je asi nakazliva aj po 10 dnoch. Navrat do prace po negativnom testiku by mal byt.
|
|
fuha...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.10.2020 15:31
------------ ------------ ------------ ------------
PROSIM VAS !!! dovolte mi sa zasmiat. To ze Intel prezentuje "2-cifarne" vysenie IPC je snad pochopitelne, kedze 2015 KabyLake vs. 2019 IceLake ma tych spriemernenych +18% IPC ... PREBOHA ved to kazdy automaticky predpoklada !!! a kazdy cakal +30%, lebo kazdy cakal ue to nebude len IceLake
TOTIZ doteraz vladol predpoklad, ze na prelome Q1/Q2 2021 uvadzany dektopovy Rocket Lake nebude PREBOHA ziadny suchy IceLake z roku 2019 a teda ziadny Sunny Cove, ale ze to bude Cypress Cove = okresany Willow Cove (sucasna 11. gen mobilnych CPU) prevedeny na 14nm so zmesnenou cache.
To ze desktopovy 14nm Rocket Lake v roku 2021 bude iba mobilny 10nm Ice Lake z roku 2019 je trapnost najhrubsieho zrna
|
|
Re: fuha...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.10.2020 15:32
takze si to zrhnieme troska historicky, 14nm vyzera hrozne: Broadwell, Skylake, Kaby Lake, Coffee Lake, Coffee Lake Refresh, Whistley Lake, Comet Lake, Rocket Lake .... pre krista kolko tam toho este bude?
(14 nm vlhke sny o uvedeni do konca 2013, v 2014 boli ledva prve mobilne CPU, pamatame eru, ked v 2015 boli horkym/tazkom porodom uvedene DVA desktopove, este raz DVA desktopove modely i7-5775C a i5-5675C so silnou iGPU a slabockou podtaktovanou CPU castou ... proste 5XXX generacia desktop CPU okrem tych dvoch modelov prakticky vobec neexistovala !!!!!)
|
|
Re: fuha...
Od: Medžr
|
Pridané:
30.10.2020 17:37
Čo máš furt alergiu na 14 nm? Ak sa im osvedčila...
|
|
Re: fuha...
Od: nereg.: Pjetro de 2
|
Pridané:
31.10.2020 14:31
Pjetricek si za aktivačný príspevok kúpil najväčšieho megasuper intel killera - FX procesor. A teraz musí pičovať na intel, aby si sám pred sebou obhájil tento super nákup.
|
|
Re: fuha...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.10.2020 15:32
10nm vyzera zas uplne trapne:
Cannon Lake = jediny 2C4T i3 kripl-model bez grafiky, nulty verejny mega-beta test roku 2018, total fail
Ice Lake = snaha roku 2019, max 4C8T a iba v mobilnych CPU (ziadny desktop), vsetko vyssie nad 4C8T je stale 14nm, frekv. v celom modelovom portfoliu 37 modelov su o takmer 1 GHz nizie, co "uspesne" vykompenzovalo spriemernenych +18% IPC ... suma sumarum ziadnu dieru do sveta to nespravilo
Tiger Lake = ide s kozou na trh teraz, opat iba v mobilnych CPU (ziadny desktop)
Alder Lake = hudba dalekej buducnosti
------------ ------------ ------------ ------------
|
|
Re: fuha...
Od: mgť
|
Pridané:
30.10.2020 15:40
Pjetro dosiel, radujme sa, veselme sa.
|
|
Re: fuha...
Od: Medžr
|
Pridané:
30.10.2020 17:52
Nalievam šampaňské.
Kto si dá?
:-)
|
|
Re: fuha...
Od: Erika Mala
|
Pridané:
30.10.2020 20:46
Ja! Mam jahody a vodku! A chut!
|
|
Re: fuha...
Od: Magrcaj
|
Pridané:
30.10.2020 19:01
Obľúbený milovník AMD, linuxu a totalitného komunizmu
|
|
Re: fuha...
Od: Jemin
|
Pridané:
30.10.2020 19:23
A Pomatencových opatrení...
Nechápem to zajtrajško...
Celé zle!
|
|
Re: fuha...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.10.2020 20:53
neboj pridu casy, ked budu v nemocniciach vyhradene pavilony pre diagnozy covidiot a intelidiot
|
|
Re: fuha...
Od: nereg.: Pjetro de 2
|
Pridané:
31.10.2020 10:48
svetu osobných pocitacov:
Intel navrhol a vyvinul x86, mmx, sse, avx, fma.
AMD zase ukradla x86 a zaviedla zaratavanie smt jadier [bulldozer], gpu jadier [apu computing cores] a jadrá z nekvalitných ccx [ryzen, threadripper] medzi kvalitné a rýchle jadrá, za ktoré si zákazník platí.
|
|
Re: fuha...
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
31.10.2020 15:55
AMD riesili 64-bit instrukcie a integrovany radic pamati, co samozrejme pouziva aj intel. Kazdy pocas dlheho vyvoja nieco pridal.
|
|
Re: fuha...
Od: nereg.: Pjetro de 2
|
Pridané:
31.10.2020 19:16
64bit bol osobných PC pred AMD ako aj IMC... v prvom prípade IBM, v druhom napr. HP.
|
|
Re: fuha...
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
31.10.2020 20:16
Ano, ale AMD riesili 64-bit pre x86(doteraz sa to obcas oznacuje ako AMD64). IBM, HP...atd su RISC CPU nekompatibilne s x86.
|
|
Re: fuha...
Od: nereg.: Pjetro de 2
|
Pridané:
31.10.2020 22:14
bavíme sa o osobných PC všeobecne, nielen intel x86 architektúre.
|
|
Re: fuha...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.10.2020 20:23
tak ty musis byt dobry intel-mega-kokot
co slovo to kokotsky hlod a ako keby intel za 30 rokov nikdy nic nedojebal
uz len x86 je k0k0tizmus, lebo 1) amd nic neukradlo 2) takmer vsetky produkty intelu zas vyuzivaju technologiu AMD (x64), ale naco by to intel cocot spominal ze?
no a to dalsie su tak z kontextu vytrhnute a nepochopene kokotiny, az to pekne neni, lebo totiz intel-cocot nevie ze system s jeho intel cpu tiez krvopotne hlada najlepsie jadro (v sucasnosti najlepsie dva jadra)
intel c0c0t nieco splieta o nekvalitnych CCX, v pripade intelu sa to vola "cele nekvalitne CPU", intel cocot uz akosi nespomina ze zmrdovitost/nepodarky su asbolutne esencialna vec pri vyrobe cipov U KAZDEHO VYROBCU a velmo strategicky s nimi pocita kazdy vyrobca cipov, intel kurevsky vo velkom meritku (!!!!), drviva vacsina produktov intelu su kripl-zmrdovite nepodarky, ale to by sa najprv. intel-cocot musel zamysleit ze ...
a to intel c0c0t akosi nespomina
... no jednoducho komentar hodny intel-cocota
|
|
Re: fuha...
Od: Medžr
|
Pridané:
31.10.2020 21:44
Nemáš celkom čistú pravdu. Ani s x86, ani s x64.
O x86 písal vo všakovakej literatúre najmä INTEL.
Tie posledné slová sú Tvoj čistý výmysel.
|
|
Re: fuha...
Od: historik
|
Pridané:
1.11.2020 8:23
Všetko je výmysel jeho chorej hlavy, čo mu tu ľudia niekoľkokrát dokázali.
Hovorí sa, že Pjetro je na drogách a holduje incestu.
Čítajúc jeho príspevky sa ani nečudujem prečo.
|
|
Re: fuha...
Od: i64!=a64
|
Pridané:
31.10.2020 22:21
lol, u mad?
|
|
Re: fuha...
Od: historik
|
Pridané:
1.11.2020 8:17
AMD bola záložňa linka pre x86 procesoruly v prípade výpadku intel kapacít.
AMD ale ukradla intel technológie, patenty, schémy a vyrobené intel cipy; a začala ich predávať ako tie svoje.
|
|
Re: fuha...
Od: Anal Fabet
|
Pridané:
2.11.2020 16:39
A dodnes ju za to Intel nezaloval a nebol z toho megasudny proces o miliardy eur. Lebo to sa v USA nikdy nestalo a firmy tam kradnu IP len tak beztrestne a preto sa tam vsetci stahuju. Ty pre-historik...
|
|
Re: fuha...
Od: historik
|
Pridané:
3.11.2020 7:01
Jasne, ze bol aj súdny proces. Intel odstavil AMD od nových technológií a AMD zažalovala Intel, že jej nedovoľuje vykrádať svoje technológie.
Par úplatkov neskoršie a technológia na výrobu 386 sa stala verejne dostupnou.
PS: prehistorik je cool hra, kolega rectal ranger.
|
|
Re: fuha...
Od: vvs
|
Pridané:
31.10.2020 11:03
wtf i love intel now
|
|
Re: fuha...
Od: Slartibardfast
|
Pridané:
31.10.2020 19:00
utrusil to tvoj osetrujuci lekar pri vizite v kridle aemdebilov?
|
|
Re: fuha...
Od: Realista
|
Pridané:
1.11.2020 15:00
Hlavne ze ty uz lezis v pavilo e s diagnozou amDDement
|
|
to nesceš
Od: hustopič
|
Pridané:
30.10.2020 20:46
O čom sa tu vlastne bavíme v komentároch? ..o prerušovači značky AMD? Načo? Šak nám tie prerušovače dali leda tak čisté sklo v aute.
|