|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
strácam
Od: pišťino
|
Pridané:
7.6.2020 14:21
Ty kks...som jediný, čo sa v tom začína už strácať? Kedysi to bolo tak pekne prehľadné...ale teraz...asi starnem :D
|
|
Re: strácam
Od: lokálny expert
|
Pridané:
7.6.2020 14:30
stále prehľadné.
IW-XXYYYZ
W - pomerný výkon
XX - generácia
YYY - SKU
Z - bližšie určenie
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 15:04
emh hhhh, skoro mi zabehlo - to je krasna teoria, kt. je v praxi na jedno velke HOVNO:
"generacia" ta ista, (mikro)architaktura ina
Core i3, 8130U,Kaby Lake, 14 nm
Core i3, 8145U, Whiskey Lake, 14 nm
"generacia" ta ista, (mikro)architaktura ina, dokonca aj vyrobny proces
Core i3, 10110U, Comet Lake, 14 nm
Core i3, 1005G1, Ice Lake, 10 nm
alebo tiez
Core i7, 10510U, Comet Lake, 14 nm
Core i7, 1065G7, Ice Lake, 10 nm
prikaldov je mrte
|
|
Re: strácam
Od: Od: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 16:11
Sorry chlapci, Kaby lake nie je to iste ako Kaby Lake R.
Totalne mi z toho toulenu jebe a mam hlad, lebo socilka je daleko.
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 15:07
"generacia" ta ista, (mikro)architaktura MRTE TROJAKO ina
Core i5, 8259U, Comet Lake, 14 nm
Core i5, 8265U, Whiskey Lake, 14 nm
Core i5, 8300H, Coffee Lake, 14 nm
"generacia" ina, (mikro)architaktura ta ista
Core i7, 7500U, Kaby Lake, 14 nm
Core i7, 8550U, Kaby Lake, 14 nm
a opat "generacia" ina, (mikro)architaktura ta ista
Core i7, 8850H, Coffee Lake, 14 nm
Core i7, 9750H, Coffee Lake, 14 nm
...
prikladov je mrte
ak by som sa mal spoliehat na to ze ta ich tzv. "generacia" zneci nejatu tu ich (mikro)archuitekturu, tak velmi nemilo pochodim, pretoze orientovat sa podla "generacie" = ani diva srnka v case ruje skrizena s intel-idiotom netusi co vlastne kupim a kolko nanometrov to bude mat - tvoj zmysel pre humor je velmi osobitny
a potom si pojdem kupit nejaky ten zeler ci pentium mysliac si ze je to okresane kóóre aktualnej kóóre (mikroarchitektury) ako to bejvavalo a wono nie - to je posahany vylepseny atom s polovicnym ipc
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 15:21
ostava len dufat, ze 11. tzv. "generacia" vnesie do mobilneho segmentu intelu trocha poriadku a 11. bude len willow cove a nic ine len willow cove a ked nieco ine, bude to 12. tzv. "generacia", reciprocne ak bude nejake 12. tzv. "generacia", nebudu to presne tie iste willow cove, ale aspon refresh, ked uz nie nova (mikro)architektura
absolutne totalne chaoticke, nekoncepcne a nestrategicke neplanovanie intelu aj v mobilnych cipoch sa po troch rokoch pretavilo do tohoto ultra-mega-mrdnika
jediny mrdnik amd je, ze mobilne cipy maju o jednu tzv. "generaciu" posunute cislo vyssie, mega vesmirnej entropii intelu sa to ale ani zdaleka nevyrovna
|
|
Re: strácam
Od: Pjetro de la Perra
|
Pridané:
7.6.2020 18:10
chápem, že by si mal všetko tak super ako AMD - compute cores, zaratávané SMT, nedodržiavanie boostu ani na jednom najlepšom jadre, tdp vyratávané z bullshitu, a ideálne všetko tak značené ako boli časy fx-8xxx...
ale nie každý je expert ako Ty.
|
|
vysvetlivky na VéBé
Od: iSandokan
|
Pridané:
7.6.2020 18:14
Pjetro ideš...
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 18:30
chapem ze intel-dementel-c0c0tel bol od roku nasho letopoctu 2006 super-duper-eno-nuno ... die beste speci ultra brutal vykon
avsak posledne 3 roky klesa do sraciek a furt klesa, samozrejme to nebude trvat vecne - v 2022/2023 uz moze byt opat po 5-6 rokoch opat na koni (tak to videli uz v 2019 aj niektori zasvateni v inteli) ... co bude samozrejme dobre a nikomu to neublizi (ani amd fan boys ako by si typicky intel-idiot pomyslel) ... ALE DOVTEDY JE INTEL V SRACKACH a to intel idioti velmi tazko psychicky znasaju (na rozdiel od amd fan boys, ktori mali svoje amd v srackach min. 80% casu za posl. 1/4 storocia, takze su na to zvyknuti)
|
|
Re: strácam
Od: Ase
|
Pridané:
7.6.2020 22:05
Posahanec :) sám som po dekáde prešiel na AMD desktop, WSE a pred týždňom aj s ntb ale nie som fanboy ani AMD ani intelu, pri cpu je mi úplne jedno akú má značku, zaujímajú ma parametre pre moje využitie, každopádne som chcel pôvodne povedať, za 20 rokov čo si čítam sračky fanboys, tak najviac jebe práve vám z tábora AMD :D a ty si jeden príklad ďalší je DDement čo si ešte aj cez papuľu dal jak hájil AMD :D chlapci z AMD fanboys berú ťažký matros.
|
|
Re: strácam
Od: ghjkuytfc
|
Pridané:
8.6.2020 13:21
Ani ja nemam rad "fanboys" , ALE intel je to najvacsie zlo v PC svete (spolocne s MS), AMD vdacime za vulkan ktory nas moze zbavit MS monopolu a taktiez openCL a aj opensource GPU driverom (aj ked tie su este stale v plienkach no je to ta jedina spravna cesta) Nezabudajme ze intel ako sa monopolne sprava - najlepsie by bol vladny zasah a otvorenie x86 patentov
|
|
Re: strácam
Od: nereg.: Pjetro de 2
|
Pridané:
8.6.2020 14:34
že zlo... x86, temer všetky instrukčné sady, štandardy (atx zdroje, veľkosti MB), atď... sú intel.
dokonca aj openCL je intel, ATI, nVidia, sgi, a ešte pár iných...
x86 boli otvorené, CPU robil bárs kto, a nakoniec to takto dopadlo - máš na výber: intel, AMD, čínska kokotina.
intel má celý monopol v piči - ich 'marketing' je 'tu máš cool vec, používaj ju'; na rozdiel od iných, ktorí celý svoj marketing postavili na 'intel to robí na piču...'
|
|
Re: strácam
Od: fghhjjkk
|
Pridané:
9.6.2020 21:34
Ake "boli otvorene", bud su otvorene alebo nie!!! Co to potis, intel ma monopol vdaka patentom, AMD malo stastie kvoli "crosslicence" mame tu pretvarkovy duopol ktory skodi celemu globalnemu trhu, a intel prezere najviac (zrejme preto lebo yzrael...)
|
|
Re: strácam
Od: nereg.: Pjetro de 2
|
Pridané:
10.6.2020 9:51
x86 je otvorený od čias, keď amd ukradlo patenty, a zažalovalo intel, keď im to zatrhol.
instrukčné sady sú iná téma. bola doba, keď boli free for all, a od vtedy prišli nové, ktoré si treba licencovať.
PS: keď sa Ti nepáči amd a intel, kúp si cpu od via alebo hygon. Ak sa ti nepáči x86, skus power, elbrus..
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 18:31
no a dalej treba tomuto schyzofrenickemu idiotovi 1000 a prvy krat spomenut, ze dnes nikde ziadne napisy spocitavajuce x86 cpu cores a igpu cu amd nie su (aj ked take produkty niekto niekde este mozno vyraba)
zaratávané SMT netusim co intel-idiot mysli, ak modularnu achitekturu bulldozerov, tak amd od vyplatilo odskodne tusim 12 mega o nic viac/o nic menej ... oficialne vyjadrenie ci boli FX 8000 4-jadraky alebo 8-jadraky amd nevydalo
nedodržiavanie boostu ani na jednom najlepšom jadre - ty intel-k0k0t, ty sa spamataj to je 3/4 roka opravene, ty sa laskyplne zamysli preco pri kóre 10XXX na dvoch najlepsich jadrach (predtym sa vyberalo 1 jadro) nikto este nevidel ten thermal erotity-velocioty boost ani na custom vodnikovi ... ked ho bezne uvidime na vzduchu vyssej strednej striedy, potom sa ozvi intel-c0c0t
|
|
Re: strácam
Od: iSandokan
|
Pridané:
7.6.2020 18:47
akože vodník je u Teba najlepšie chladenie???
|
|
Re: strácam
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
7.6.2020 19:22
Vsetci vieme ze tekute helium. To by sa s toho mohol ale stat qbit procesor. A to tu nikto nechce.
|
|
Re: strácam
Od: iSandokan
|
Pridané:
7.6.2020 19:30
Zrejme si absolvent nejakej paštekárskej materskej školy.
|
|
Re: strácam
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
7.6.2020 20:40
Presne tak. Nie je to ziadna kvalita zo zahranicia. Chodil som tam ale este vtedy, ked skoly nevyhladavali studentov ale motakov vydrbali v 1 semestri. Ktovie ako by to dnes dopadlo s studentikmi. Inak preferujem skor klobasy.
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
7.6.2020 20:07
Na kvantové výpočty je lepšie pevné, lebo naň elimináciou viskozity ide písať ceruzkou rovno priekazne rýchlejšie.
|
|
Re: strácam
Od: Pjetro de la Perra
|
Pridané:
7.6.2020 20:01
na erotity.
je to Pjetro, takže, s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou, myslí kostým vodníka a sane medzi titty jeho manky.
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 20:40
nie, ja myslim vodnika medza vajcami tvojho tatka a velkymi pyskami tvojej matere
|
|
Re: strácam
Od: Pjetro de la Perra
|
Pridané:
7.6.2020 21:30
Tvoj tatko je intel?
|
|
Re: strácam
Od: asdasdasdasd
|
Pridané:
7.6.2020 22:17
Niežeby na tom záležalo, ale hej. Tiež ho Pjetro ešte nevidel.
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 20:36
samozrejme ze nie, intel cpu by potrebovali ani nie LN ci LHe ale rovno einstein-boseho kondenzat, takze idealne okolo 0,00000001 K
|
|
Re: strácam
Od: iSandokan
|
Pridané:
7.6.2020 20:42
až na to, že Si polovodič - tranzistor je rýchlejší pri vyššej teplote.
|
|
Re: strácam
Od: John connor
|
Pridané:
8.6.2020 0:20
Az na to ze s rastucou teplotou zacinaju byt elektrony trochu viac lenivejsie a neradi preskakuju na suseda. Ver mi videl som to na vlastne oci v druhom diely.
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
8.6.2020 5:33
Oni su pomalsie, len ked to niekto detekuje. Z LHC tiež keby odstránili všetky snímače, tak už majú Higgsových bozónov priekazne aspoň za pol vedra.
|
|
Re: strácam
Od: Farmar
|
Pridané:
7.6.2020 19:51
Kuratenko.
|
|
Re: strácam
Od: lokálny expert
|
Pridané:
7.6.2020 19:55
LOL: https://imgur.com/a/83NTESo
Cores: 10 Compute Cores (4 CPU + 6 GPU)*
Core Count: 4
CPU Cores: 4
GPU Cores: 6
Aký je rozdiel medzi Cores, Core Count, CPU cores a GPU Cores?
|
|
Re: strácam
Od: fghhjjkk
|
Pridané:
7.6.2020 20:18
Ono to dava aj trochu zmysel kedze Gpu jadra sa daju pouzit aj na vypocty (openCL)...
|
|
Re: strácam
Od: Pjetro de la Perra
|
Pridané:
7.6.2020 20:25
samozrejme, najmä ak môžeš potom predať 10 jadrový procesor :)
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 20:35
aaaano aaano intel-idiote bejvavalo, ale dnes s takym skreenshotom mozes ist akurat tak do riti - a to ma akoze byt z ktoreho roku?
NEPOMAHA: TAKZE 1000 a druhy krat !!!!!!!!!!!!!!!! ukaz mi dnes napisy a velke ohurovania v amd prezentaciach, a amd slajdoch, v amd specifikaciach na stranke, kde tie vymenovane x86 cores a igpu cu (stale vyrabanych produktov ci uz na baze zen alebo bulldozer architektury) drzo spocitavaju a potom uvedu s bombastickym napisom "12 compute cores" a aspon centimetrovymi pismenami na krabici
takze este raz a naposledy: aaaano aaano intel-idiote bejvavalo
|
|
Re: strácam
Od: lokálny expert
|
Pridané:
7.6.2020 20:46
dnes, 1945.
https://www.amd.com/en/
shop/de/Desktop%20Processors?
keyword=9700&sort_by=vision_date
klikni na details, ak dokážeš, keďže činnosť vyžaduje trojciferné IQ.
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 20:57
ok, tak tie bulldozerove sracky a aj apu s compute cores este stale predavaju a zrejme aj vyrabaju
mali s tym davno seknut a vysrat sa na 32/28 nm linky
compute cores je chvalabohu zahrabane v specs a samozrejme procaky su brane a na titulke hlasane ako 2- a 4-jadrove
zavadzajuci a trapny ojeb to ale bol a je, to sa nerobi ... zaujimave by bolo zistit ci bola na to zaloba
|
|
Re: strácam
Od: lokálny expert
|
Pridané:
7.6.2020 21:07
to je všetko? po tých všetkých "intel-idiotoch", ktorými si ma adresoval?
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 21:29
hej, vsetko
na tomto posahanom portali sa spominaju pohlavne organy rodicov, spamataj sa
|
|
Re: strácam
Od: nereg.: Pjetro de 2
|
Pridané:
8.6.2020 7:17
ak Ťa vychovali podľa seba, tak to teda musia byť poriadne "orgány".
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 20:49
ty sa radsej zamysli, preco ten zubaty trapny intel-chujo trepe, ze nastal cas aby sme si prestali vsimat benchmarky:
https://youtu.be/hyOuVOIEwBM?t=67
a vsimali si ine benefity
pretoze intel je UPLNE V 314CI a benchmarky su nelutostne ...
za rok zapoti: mili nasi zakaznici, nase CPU su take sracky, ze uz si na nich ani nie je co vsimat: 1-vlaknovy vykon mame sice zhodny s konkurenciou, ale v multi-vlakne na prekonanie nasho top modelu z HEDT staci konkurencii TOP model bezneho desktopu - no a HEDT segment konkurencie je pre nas nedosiahnutelna vysina ... tak si aspon vsimajte ine benefity, napr. aky krasny napis "intel" mame na krabickach
|
|
Re: strácam
Od: lokálny expert
|
Pridané:
7.6.2020 20:57
lol, a čo to má spoločné s compute cores?
|
|
Re: strácam
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.6.2020 20:58
nic :)
|
|
Re: strácam
Od: lokálny expert
|
Pridané:
8.6.2020 6:53
tak prečo potom strácaš môj čas písaním hlúpostí nesúvisiacich s témou?
|
|
Re: strácam
Od: Fino
|
Pridané:
8.6.2020 11:54
Ja len otazocku. Ked druhy pise tebe to straca/mina cas?
Kde pak asi udelali suudruzi z NDR chybu?
|
|
Re: strácam
Od: Lokálny expert
|
Pridané:
8.6.2020 12:05
musím si prečítať kód, preložiť do ľudskej reči, vyhodnotiť informáciu a, priekazne, reagovať.
|
|
Re: strácam
Od: Fino
|
Pridané:
9.6.2020 9:57
Nemusis. Vlastne si chcel, aby si bol veeelky geroj/ vinetu/ batman, alebo co teraz ficiii.
|
|
Re: strácam
Od: lokálny expert
|
Pridané:
10.6.2020 17:31
pre zistenie, kto som, a, priekazne, aj, kým chcem byť, stačí, jednoduché, preskúmanie mena v riadku "od:".
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
7.6.2020 14:40
Alebo jediná, či jedinô... Kedysi to bolo tak pekne prehľadné...ale teraz...v rámci rodovej rovnosti by mohla byť odpoveď priekazne diskriminačná.
|
|
Re: ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: Vyber
|
Pridané:
7.6.2020 16:40
To je preto aby mal zakaznik dojem, ze si dobre vybral. Zakaznikov fascinuju dlhe retazce cisel.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
7.6.2020 17:12
Tak to ale aby nejakého potenciálneho zákazníka nenapadlo zisťovať, čo sú tie zvyšné medzigeneračné novinky vlastne zač, keď ako jedna z hlavných je prezentovaná podpora PCI Express 4.0, ktorá nielenže je záležitosťou chipsetu, ale z hľadiska architektúry do nej cpu nemá vôbec čo vŕtať, tie retazce trebalo spraviť priekazne o čosi dlhšie.
|
|
14nanometrov
Od: tencovie
|
Pridané:
7.6.2020 20:36
Kolko plusov za "14nm" to bude mat?
|
|
Re: 14nanometrov
Od: lokálny expert
|
Pridané:
7.6.2020 20:48
čím viac, tým, priekazne, lepšie.
|
|
Re: 14nanometrov
Od: globalny ekspert
|
Pridané:
7.6.2020 22:32
skoda, ze sme sa nedockali G12+++
|
|
Re: 14nanometrov
Od: lokálny expert
|
Pridané:
8.6.2020 6:52
priekazne, niektorí jedinci majú problém s jedným G, nieto ešte s 12-timi+.
|
|
Diskusia je kontroverzna.
Od: Citatel diskusii
|
Pridané:
8.6.2020 8:09
Vecnu dilemu ohladne jednotlivych vyrobcov procesorov moze vyriesit iba nezavisly organ svojim uzivatelskym zazitkom. Iba svojim svedectvom po mesacnom pouzivani porovnatelnych procesorov, vnesie viac svetla na celu problematiku. Rezultat bude, ze Intel je na pracu a narocne hry, AMD na lahsie surfovanie a multimedia.
|
|
Re: Diskusia je kontroverzna.
Od: fanúšik intel/amd vojny
|
Pridané:
8.6.2020 21:22
výsledok skončí presne tak, ako intel povedal: "jebať benchmarky, dôležitý je ten výkon, ktorý využiješ", keď dokonca ponúkajú benchmark sady špecificky podľa use case - napr. na kancelárinu.
a samozrejme AMD fan base bude onanovať na multithreade, lebo každý, od čias bulldozer, len strihá video a virtualizuje.
|
|
Re: Diskusia je kontroverzna.
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
9.6.2020 7:16
Presne tak. Ak si kupim kancelarsky balik moze fungovat 10-20 rokov..
Toto ale nie je ziaduce. Preto sa vyvinula symbioza intel/ Ms kde stroj frcal a MS ho jemnymi patchmi vykonovo stlacal. Excelik mal nove ficurky atd.
Cas pokrocil a dokonca ani prehliadace, ktore mali aktivne okna s reklamou aj ked neboli fokusovane, nespomalovali pc dostatocne. Kancelarske baliky uz nemali nove zmysluplne funkcionality. Vzniklo dynamicke menu ako generator zmeny sw. A vtedy prisiel MS s jeho nekonecnym online uprgradovanim kde uz na tetris bude potrebne aspon 8 jadro. Cely vykon sa pouziva na zber telemetrie a hlasovych vzoriek.
|
|
Re: Diskusia je kontroverzna.
Od: fanúšik intel/amd vojny
|
Pridané:
9.6.2020 9:39
každý dobrý skutok musí byť potrestaný.
keď si si niečo imperialistické kúpil, tak si trp.
MS je od zadu SM.
náhoda?
|
|
MS natlak
Od: Sloniik
|
Pridané:
8.6.2020 9:00
Redakcia DSL, neviete napisat clanok o tom ako MS opat pretlaca svoj prehliadac (Edge)? Dnes rano som si nasiel aktualizaciu KB4559309, ktora je len o Edge Update.
Vyzadovala restart PC, takze musela zaviest nejake velke zmeny v systeme. Nasledne po prihlaseni uzivatela sa zobrazil dialog, ktoreho cielom bolo pretlacit Edge. To je nepripustne! Update prehliadaca nema vyzadovat a ja uzivatel si poviem, co pouzijem.
Marhy su to!
|
|
Re: MS natlak
Od: BigKápo
|
Pridané:
8.6.2020 9:34
Vždy treba reštart, takže nemusí ísť o neviem aké zmeny. To že ho niekto nerobí, neznamená že ho netreba...
Ja mám EDGE aj vo W7, lebo mnohým stránkam začína šibať...
Bez aktualizácií...
|
|
Re: MS natlak
Od: Robo10111
|
Pridané:
8.6.2020 11:04
Tiez mi to dnes vyskocilo. Restart ma nijako neobmedzuje na beznom pc ale napr, v labaku mame furt stare windy bez siete lebo W10 sa neda pouzivat, nevies tam spolahlivo pustit nejaky dlhodoby test so zberom dat, zakazes aktualizacie ale aj tak sa ti aktualizuje a zhodi ti meranie. A ten edge som musel vypnut cez spravcu, nebolo tam nikdze zrusenie, tutorial mal iba next, next tlacitka, a rovno import data a pod. Mna to uz nevzrusuje, to ze si si windows zaplatil neznamena ze ti MS nebude tlacit svoje produkty, ked si kupis auto tak sa ti na navigaci tiez pokazde zobrazi logo auta, tiez si za to auto zaplatil. bohuzial.
|
|
Díky za info
Od: Keksíča, mláďa Keksa
|
Pridané:
8.6.2020 10:02
Dobre.
|
|
no hlavne
Od: niekto8
|
Pridané:
9.6.2020 18:22
hlavne ze vam nevadi ze v 10gen je uz AI chip co vas bude spiclovat
hlavne ze vam toto vobec nevadi preto radsej kupim 9th gen a vy sa nechajte ocipovat ked vam to vobec nevadi.
|
|
Re: no hlavne
Od: nereg.: Pjetro de 2
|
Pridané:
10.6.2020 9:52
Kúp si AMD a dostaneš zadarka Burnout.
|