neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Avizované ceny novej generácie Intel CPU

Značky: IntelCPU

DSL.sk, 13.4.2020


Po tom, ako sa pred niekoľkými dňami objavili informácie o údajnom termíne predstavenia pripravovanej desiatej generácie desktopových procesorov Core s kódovým označením Comet Lake, aktuálne kanadský predajca DirectDial zaradil tri nové modely do svojej ponuky aj s cenami.

Upozornil na to Tom's Hardware.

V ponuke predajcu sa objavili modely Core i9-10900, i7-10700K a i7-10700 s cenami v prepočte postupne vo výške cca 440 eur, 380 eur a 330 eur. Tieto ceny ale zrejme nezahŕňajú všetky lokálne dane a ceny v Európe bývajú oproti takýmto cenám typicky vyššie.

Podľa skorších neoficiálnych informácíi by Core i9-10900 mal mať 10 jadier, základný takt 2.8 GHz, maximálny Turbo takt 5.2 GHz a TDP 65 Wattov.

Modely i7 by mali mať 8 jadier, model i7-10700K takt 3.8 GHz / 5.1 GHz a TDP 125 W a model i7-10700 takt 2.9 GHz / 4.8 GHz a TDP 65 Wattov.

Podľa informácií z predchádzajúcich dní by nová generácia CPU mala byť predstavená 30. apríla, podľa niektorých zdrojov budú nové procesory dostupné ale až ku koncu mája. Kanadský DirectDial uvádza dostupnosť až v júni.

Procesory s označením Comet Lake budú stále vyrábané 14-nm výrobným procesom, neoficiálne informácie o nich a špecifikácie sa objavujú už od leta.

Rozličné informácie potvrdzujú, že všetky modelové rady od Core i3 budú podporovať multithreading a teda spúšťanie dvoch vlákien na jednom jadre. Modely Core i9 majú mať desať jadier, i7 osem, i5 šesť jadier a i3 štyri jadrá a procesory budú určené pre novú päticu LGA 1200.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Oh 14+++++++ nm-va technologia....
A Intelacke znacenie TDP 125W v realite s TurboBoost na vsetky to bude mat dvojnasobok TDP....

Aky je rozdiel v oznacovani TDP Intelom a AMD by ma zaujimalo....

Mne pride ze Intel byd zaspal s vyvojom, alebo chce vyzmykat aj tie posledne kvapky so 14 nm technologie a radsej aby zlacnil starsie cpu tak vyda refresh refreshu refreshov hasswellu na 14 nm +++++++++++ za nizsie ceny s mierne upravenymi TDP, jadrami, threadmi, a s mierne navysenou frekvenciou....
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

rozdiel v TDP? jednoduchy.

TDP intelu je jednoduche P=U.I
a vychadza z toho, ze CPU je teleso topne, ktoreho efektivita pri flipovani bitov zacina 10 miest za desatinnou ciarkou.
dalej mas stanovene iste okrajove podmienky:
- zakladny takt
- intel burn test, ktory vytazi vsetky jadra na 100%

AMD pocita tdp ako TDP=(Tcase-Tambient)/HSF
- Tambient je zvolene podla potreby v rozmedzi 32oC-42oC, resp. "namerane" na vstupe chladica
- Tcase je "namerane" na IHS, co vzdy priamo zalezi od konkretneho SKU
- HSF - min oC na watt, pri ktorom dokaze chladic fungovat tak, ako bol navrhnuty - teda definovane inzinierkym timom AMD
PS> chladenie ma AMD presne definovane na svojej stranke - jeho nepouzitim mozes prist o zaruku.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nie, TDP u intelu NIE JE jednoduche, pretoze:

a) limity PL1, PL2, PL3, PL4: https://bit.ly/2xnUSjS
b) 5 (slovom PAT) druhov boostov, vratene thermal erocity-velocity boost: https://bit.ly/2y9xYwU

amd to ma v konecnom dosledku uplne podobne, ale to tak dementne marketingovo nekomplikuje, proste uvedie zakladnu frekv. (na ktorej cpu pri defautnych nastaveniach biosu a vyuzivani idle a boost rezimov a (pod)priemerneho chladenia prakticky nikdy nepracuje) a potom max. 1-vlaknovy boost s poznamkou, ze ten je dosahovany pri splneni vsetkych idealnych podmienok pricom niektore su na ukazku vymenovane (niektore podmienky nie su zrejme ani verejne zname) pricom rozdiel oproti deklarovanemu 1-vlaknovemu boostu je vsak u amd dnes uz prakticky nulovy na rozdiel pri uvedeni desktopovych reznov 3000, kde bola stredna hodnota posunuta o 75 mhz (resp. 125 mhz) smerom dole
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

pouzijes vzorec dole a dostanes vsetkych 5 hodnot, ktore chces.

samozrejme sa od teba ocakava uvedomenie si, ze ked na procesore zvysujes takt a napatie, spotreba stupa.
dalej si musis uvedomit, ze pri zmene vstupnych ppremennych sa automaticky bude menit vystupna hodnota.

ak si ale myslis, ze pri prikone 140W dokaze procesor zrobit vykon 210W, budes mat, samozrejme, mrte problemy s pochopenim jednoduchych fyzikalnych velicin.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

amd je jednoduche pre jednoduchych ludi.

kedze nemas sancu preverit, ci hovodia pravdu alebo nie, lebo:

1. vyjadrenie AMD - TDP nezavisi od prikonu,
2. Tambient sa meni, podla potreby
3. Tcase sa meni s kazdym jednym cpu
4. HSF je zavisle od chladica, a, v pripade, ze mu pomahas ventilatorom s rozptylom 20% na otacky, ktore ovplyvnuju tlak a prietok vzduchu, co v konecnom dosledku priamo ovplyvnuje ako rychlo sa teplo odvadza

musis len verit, ze ti vyrobca neklame.

a viera v nieco, najma ak za to zaplatis, je lahsia a jednoduchsia ako nejake fyzikalne javy, algebra, a fakty.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Čo je PL1, 2...?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

power state - prednastavena kombinacia F a U, ktora generuje iste, predom definovane, mnozstvo tepla.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aké predom, množstvo tepla je tento súčin. Čož je dosť blbosť.
U čoho? Jadra? Ale to sa s frekvenciou mení a P nestúpa lineárne.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

máš pravdu, to, čo si napísal je blbosť.
to, čo ti chýba je uvedené nižšie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Kde a v čom blbosť?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1, mnozstvo prace, ktoru treba odviest vo forme tepla je U*I. preco si to mozem dovolit je vysvetlene dole.

2, podiel frekvencii F1 a F0 vstupuje len do prepoctu neskor, ked mas stanovene nejaku zakladnu ciaru /F0/, od ktorej sa vies odrazit /ked navrhujes chladenie a ocakavas, ze budes cpu hnat nad odporucane hodnoty od dodavatela/

3, narast frekvencie, a, aby som bol presny, len a iba narast frekvencie, sposobuje linearny narast.

4. narast frekvenie zo sebou casto nesie potrebu zvysit napatie /Vcore/. stvorec podielu U1 a U0 je to, co sposobuje geometricky narast.

vzorce su dole.

v pripade potreby vysvetlim dalej.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1. Chápem pre =U reálny R, ale Ok.
2. Našiel si v nejakom dokumente grafickú závislosť stratového výkonu CPU od jeho aktuálnej frekvencie( asi blbo napísané na súčasnosť...)
3. Toto odkiaľ vieš, to sa mi moc nezdá...
4. Nie som matematik ani trochu, ale však všetky krivky sú geometrické, a samozrejme ak niečo zvyšujem, tak nárast.

Dolu kde?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

teraz som si spomenul na nieco.
P = F * C * V^2
teda aj podla tohto vzorca, co to cpu zerie je priamo zavisle od frekvencie a kapacity, a kvadraticky od napatia.
teda, ak zvysis frekvenciu, pojde rovna ciara hore, ak napatie, tak sa zrobi krivka, ktora bude prudko stupat.

osobne ale castejsie pouzivam:
P1 = P0 * (F1/F0) * (U1/U0)^2
napr. pre i9 9900k,
P0 == 95W,
F0 == 3600 MHz
U0 == 0.98V, dam 1.00V, lebo sa to lepsie pocita
ak by som teoreticky zvysil 1.5 nasobne:
F1 => 5.4 GHz, zvysi sa mi spotreba 1.5x na 142W
U1 => 1.5V zvysi sa mi spotreba 2.25x na 213W
realny priklad:
5.4 GHz pri 1.325V == cca 250W

samozrejme, vsetko zavisle nielen od sku, ale aj od konkretneho kusa kremika, co mam na stole.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prosím čo je C? Aká a čoho "kapacita"?
Niekde sa mi to tam pri počtoch vytratilo, Tebe nie?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

elektricka kapacita [farad].

nie, nechyba a ani nevytratilo.
dole je iny vzorec, lahsi pre prepocty, a sluzi len na ilustraciu. vies do neho dosadit realne cisla, a relativne presne odhadnut, ako sa bude za istych hranicnych podmienok spravat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

viem čo je kapacita, len neviem stále čoho ako môže mať vplyv na odoberaný výkon, keď výkon na kondenzátore nie je reálny.
Môžem sem niekde dať link na tie rozumy, z ktorých máš ten vzorec kde je aj tá kapacita? lebo toto mi fakt nejde do hlavy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak je niekde vo vzorci C a f, mala by tam byť aj Omega - uhlová rýchlosť... Alebo?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemáš striedavý prúd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akože nie, ako by potom fungoval menič z Tvojich +12V na oných +1V(orientačne)/100A? Hodnoty som si vymyslel, ale však vieš o čo ide. Všetky tie meniče idú aspoň na 100 kHz a vyššie.
Takže záťaž na zasa spínaný zdroj nie je len reálne R.
Odpovedať Hodnotiť:
 

menič - ak sa nemýlim, montuje sa tento šváb IR3550.
teda on 4x, 6x, 8x, 16x... podľa dosky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Píšem že ako by fungoval... Iba tak že používa striedavý prúd, aj keď impulzný, nie sínusový...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo zasa riešiš?! Proste si to vyriešili doslova najlepšie ako vedeli a Ty zasa jebeš hlavu proti múru! Nič nie je na tom nezrozumiteľné, len ty si veľa vzdelania utrpel a taký človek je hotová katastrofa. prepáč, ale nevieš uvažovať ako bežný technicky založený človek so zdravým sedliackym rozumom...
Ty si kde splodený? Jasné že uvedú ideálne podmienky, lebo realita je tak rozdrbkaná, že ani najmenej to nie je možné nejako presnejšie vyjadriť, ja fakt nechápem čo zasa Tebe nesedí...
AMD nechaj v ich diere, toto je diametrálne iný výrobok, výrobca, chapi???
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

ty brdo, tak to cumim, to ozaj? oni to robia najlepsie ako vedia, lebo lepsie by to uz nevedeli
a konkurencia to vebec nerobi najlepsie ako vie

a to posledne slovo ta uplbe odrovnalo, chapi?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

INTEL si robí nejako, AMD inak. Čo na to nechápeš?
Myslím technickú dokumentáciu implementovať...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Je to pjetro, cize si treba uvedomit, ze za akychkolvek okolnosti to AMDD robi spravne a dobre a Intel zle a dementne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vies to nejak viacej objasnit, pretoze TDP rozhodne nie je P=U*I. TDP je odpadove teplo, na ktore sa dimenzuje chladenie a vznika akumulaciou spinacich strat tranzistorov na cipe. Elektricka energia, ktoru CPU odobera sa v specifikaciach od vyrobcov neuvadza, preto nevies urcit odoberany vykon P.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

odoberany vykon vies, a to dokonca aj relativne presne.
bud sa spolahnes na to, co ti ukaze doska /napr. cez hwmonitor/ alebo si rovno napichas vetvy a nascitavas.

co sa tyka P=U*I, vysvetlenie, preco si to mozes dovolit, je mrte jednoduche, ak je pouzita von Neumannova entropia.

na flipovanie cca miliardy bytov za sekundu potrebujes cca 10^{-13) J/K.
100W je cca 0.3 J/K
vsetko je to pri izbovej teplote.
cisla si uprav si podla svojho,
zisti si efektivnost/efektivitu, teda kolko J/K pouzijes na uzitocnu pracu /flipovanie bytov/ a kolko na stratove teplo.
dostanes sa mrte vela cisel za desatinnu ciarku, co je daleko za odchylkou sposobenou nepresnostou v merani.

teda, mozes zodpovedne povedat, ze pre potreby chladenia, vsetka energia, ktoru namerias na vstupe, sa premeni na teplo, ktore ide cez ihs, socket a steny cpu do priestoru a treba ju odviest.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

On to P je aj tu skôr zdanlivé ako reálne.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

zdanlivy výkon u jednosmerného prúdu?
človek sa učí celý život...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A kde je tam ideálny jednosmerný prúd? CPU je napájaný predsa impulzným meničom! A záťaž CPU nie je typu pripojím odpor k baterke.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

zaujímavé, potom čo tam presne robí taký ir3550 sváb?
čo do neho ide?
čo z neho ide von?
aký je jeho účel?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A čo si tým chcel povedať? Máš ho na MB? Lebo pokiaľ viem, tento je príliš jednoduchý. Je to len nejaký obvodík riadenia, nie nejaký výkonný spínač. Aj keď tento v púzdre nejaké malé názkoprúdové spínače má, ale nemá púzdro na dostatočné schladenie. Písal o predimenzovaní a tento krpec nebude sám ani na najlacnejšej doske. A ak áno, takú MB si nekupuj. Navyše nevidím, nechce sa mi to čítať, že koľko fázový je tento zdroj, asi to nebude žiadna výhra...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Pozerám na jeho výstupný odpor, mal by mať uvedenú impedanciu, lebo to merajú nie v statickom ale dynamickom režime. Buď tam preklep v rádoch, alebo neviem čítať. Ale, ak si tam dám to čo si myslím, že typický výstupný odpor nie je 62 Ohm, ale 62 mOhm, pri max prúde 90A vyjde astronomický stratový výkon, hoc bude trvať len veľmi krátko. A - a to tu riešime - nemáme ŽIADNU - rezervu!!! Rezerva by bolo to, ak bol zdroj prúdu rozdelený napríklad do 8-12 fáz a každý s výkonovými spínacími tranzistormi napríklad paralelnými na nejakých nech oných 60A(90A špička). Mne to príde ako obvod do lacného notebôčika. Povedal by som, že na MB to bude regulátor k DDR RAM.
Navyše má najvyššiu účinnosť niekde okolo 17,5A a potom dosť prudko klesá. Teda zasa vplyv na zahrievanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto moje kecy asi mali patriť nižšie, tuším Pedro písal o tej predimenzovanosti prúdu základových dosiek, tam patria nejaké reči z technickej dokumentácie k tomuto chrobáku...

Tu sa skôr bavíme o tom, či a ako zmerať reálnu spotrebu prúdu a nie len zdanlivú...
Odpovedať Hodnotiť:
 

jednoducho.

zober v uvahu, ze CPU potrebuje pre zivot +12V DC vetvu.
takze prva vec, ktora prichadza v uvahu je napichat tu na 24 pin a eps. relativne jednoduche, ak mas k tomu zariadenie.

dalej toto prezenies cez tie svaby, ktore to upravia, aby to bolo pre cpu stravitelne.
druha moznost je teda, samozrejme, hodit si termo-kameru na tie svaby a podla teplotnych charakteristik estimovat aky prud nimi tecie. vela stastia.
pripadne este mozes napichat priamo dosku. lubim pajku ako kazdy iny, ale prilis vela usilia, imho.

tretia je spolahnut sa na merania z dosky. dobra doska == relativne kvalitne vystupy, lacak z tesca /kup dva, dostanes treti zdarma a 10 deka tesco tresky k tomu/, nie.
staci spustit soft, co mas k doske. alebo hwmonitor. lahke.

v skratke, to, co namerias na vstupe, by sa malo cca kryt /plus minus nepresnost merania a nejaka ta ucinnost/ s tym, co ti hlasi package power.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepotrebuje +12V vetvu, len žiaľ, práve tie robia výrobcovia ATX zdrojov najvýkonnejšie, často aj 3. Potrebuje odniekiaľ vycucať prúd, však to vieš dobre...
Neviem či dosky nejak merajú spotrebu komponentov vo Wattoch, alebo ako, ešte som žiadnu takú v rukách nemal...

To čo píšeš platí len pre jednosmerné obvody. Tu ná je dosť "cvičiacich" obvodov. ATX zdroj, zdroj pre CPU, RAM, GPU a čo ja viem kde ešte...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Doska to nemá ako zmerať GPU, možno orientačne, aj to pochybujem CPU a RAM, ale nie diskom a ničomu inému, čoho napájanie sa nestrká do MB. takže je to polovica nezmyslov.
Ale možno sa mýlim. Len neviem kde a ako...
Odpovedať Hodnotiť:
 

skus si stiahnut tento zip
https://dopice.sk/ohx
rozbalit, spustit a uvidis.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale to má, a kde to meria spotrebu???
Odpovedať Hodnotiť:
 

v zalozke power.

obrazky tu:
https://imgur.com/gallery/hjUuFzY
Odpovedať Hodnotiť:
 

A dík moc, zaujímavé... Ja som na tento programček už roky zabudol... Kuknem to ako to ukazuje...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No asi je to starobou CPU, lebo Power mi ukazuje iba ako púzdro, nie jednotlivé jadrá ako Tebe. Ale nevadí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Píše to len katalógový údaj, max. TDP toho CPU, to je hodnota k ničomu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Inak pekný obvodík. Ak by bol vo väčšom púzdre a dal sa riadne chladiť, urobím si z neho malý zdrojík... Aj keď má veľmi obmedzené možnosti... Ale takýchto chrobákov je dnes ako maku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dalej si neplet TDP /ktore Ti hovori kolko Wattov prace je vyziarenych zo sustavy do prostredia, ktore musis nasledne nejakym sposobom dostat do pice prec, za predpokladu, ze zariadenie funguje tak, ako bolo navrhnute/ s aktualnou spotrebou /to jest kolko Wattov to v danom momente zerie a nasledne vyzaruje do prostredia/.
TDP je staticke cislo, realna aktualna spotreba sa dynamicky meni v zavislosti od F (frekvencie) a U (napatia), a to takto:
P1 = P0 * (F1/F0) * (U1/U0)^2

a ani tie nm nie su to iste - intel uvadza nm produktu, teda cpu ako takeho, ktory mas realne pred sebou na stole.
amd procesu, teda pri akych podmienkach to vyrobili, nezavisle od toho, ake parametre dosahuje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Približne treba počítať na polovodič s dobrým, tepelne vodivým púzdrom(čo CPU nemá!!!)s asi 10-15 cm2 AL či Cu alebo Ag chladičom na 1W tepla z polovodiča. Vrtula síce zvyšuje akože plochu ale zároveň zrýchľuje chladenie
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Naštuduj si v .pdf dokumentácií, že ako je čo myslené. Mám taký dojem, že INTEL to TDP má pri základnom takte uvádzané. Neviem čo furt riešiš. Píšeš bludy, nemáš kedy si to podrobnejšie naštudovať? A nech žerie, však si ho podtaktuj a bude menej žrať. Také pakoviny tu deň čo deň riešiš, píšeš, že už fakt nechápem kde na to chodíš...!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Cize dobre to chapem, ze 14 nm vyrobny proces ostava, ale bude treba novu zakladnu dosku kvoli patici LGA 1200? Zartuju, ci co?
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

ze pre 10-jadraky pride sc. 1200 je vec stara uz rok

cpu divizia intelu je stelesnenie absolutnej katastrofy, nielen aktualnym portfoliom ,ale aj roadmapami, dlhobobym strategickym planovanim (to u intelu uz par rokov nie je mozne) a vo vseobecnosti informaciami kt. sa dostavaju na verejnost

https://bit.ly/2Xsq78h

neskustocny chaos a bordel v roadmapach a vyhlasenaich a informaciach ... v tych dvadsiatich jazerach sa dnes uz nevyzna ani besna svina skrizena so srnkou v čase ruje

takyto neskutocny bordel a 99% nejasnosti je v niecom co ma prist "AKOZE" za 8 mesiacov na trh (alder lake) ked to ma byt v 2020? alebo ozaj za 8 mesiacov?

DVA sockety za rok? 1200 a 1700? TAK UZ IM u Intelu UPLNE DRBE?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

A špeciálne trénovaným domácim kutilom vraj pri bastlení schodov zo zvyškov tatranského profilu dokonca priekazne fyzicky rastie IQ.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Kto ma ploche nohy mal by propagovat plochu zem.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

este ze mame tu zem aj dutu, ze ano?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tu maju propagovat zase ti co maju dutu hlavu.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

expandujuca?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Kto cvici s expanderom mal by propagovat.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

predstav si, ze nedrbe.

ak totizto chces pridat nejaku novu funkcnost /hlavne jebat sa s napajanim, aby si dosiahol stabilnesi a vacsi prud pri mensom napati; pripadne sa jebat s multi die/m musis to fyzicky predratovat. preto novy chipset.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Já studoval a studoval
a budoucnost si budoval,
má máma chtěla, aby ze mě
zeměměřič byl.
Však v běhu věcí nastal zlom,
já došel jsem si pro diplom,
teď už mě hřeje v kapse, čímž se
splnil mámin cíl.

Mé nadání je všestranné,
jsem bystrý, moje sestra ne,
však strojařina potkala mě
asi omylem.
A proč já na tu školu lez,
když nevymyslím vynález
a nikdy nepochopím to
perpetuum mobile.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

314COVINA na kvadrat na nose intel-idiota, dosky su vyrabane s bohovsku napajacou rezervou (a to dokonca aj u intel-idiotov), vidme dnesne 95W modely realne zeruce pocas casu TAU 145-160W, pripadne buduci 125W i9 10900K realne zeruci medzi 200 a 300W
(poznamocka: napatie nam asi nestuplo z 1,1-1,2V na 3,5V ako pri 486-tke ze? ... t.j. inak: su tam 314covske prudy)
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

v tom pripade, je mozne, ze by:
- sa jednalo o CPU a nie o dosku?
- cim si mozem dovolit mu zajebat viac amperov?
- tym padom potrebujem menej voltov?

a dalej:
- kvoli comu primarne potrebujes novy socket?
- je to kvoli novemu cpu?
- alebo kvoli doske?

otazky... otazky...
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

To sú bezpochyby úplne skvelé otázky, len keby nenadväzovali na zákerné tvrdenie, že novy socket priekazne nepotrebuje.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Práveže ani nie sú vyrábané s nejakou veľkou rezervou. Veď si to naštuduj aké sú tam použité polovodiče, riadiace súčiastky, prierez vodičov cievok vo feritoch a podobne. A chladené je to len tými strááášne tenkými Cu plôškami na DPS.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Zaujimave tvrdenie , AMD predratovavat nic nemuseli ked vydali nove cpu s 16C/32T pre AM4 a s AM4 sme tu od Ryzen 1st gen...a nove R4000 budu este tiez pre AM4 , takze Intel zase len zrobil to co uz nikoho neprekvapuje...okrem par diskuterov na DSL samozrejme :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

A čo zasa riešiš? Však nech ich majú aj 10! To aký má zmysel sa do tohoto navážať? Že má automobilka xyz modelov áut za rok Ti nevadí? Ale sockety CPU nemôžeš prežuť? Kurva nechcel by som Tvoje vzdelanie ani keby mi zaň zaplatili.
Keď roadmapám nerozumieš, nechaj ich s pokojom. Tie sú určené pre iný segment populácie!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

chapi?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kamarát, ideš si kupovať 300-400€ procesor a neobetuješ stovku za dosku? Toto není AMD, kde ti sockárik namontuje novy nenazrany 8 jadrový ryzen na storočnú dosku, ktorej VRM sa prepali ku susedom pod tebou ako termit.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

Ano, kvalitne dosky ku kazdemu procesoru, ktore potom nevedia udrzat chladic ako pri Skylake procesoroch, kde boli dosky podla specifikacii prilis tenke a ohybali sa, ze? :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ale picu, dosky.

procaky boli prilis tenke, a ak si mal kokotsky tazky chladic /hello there NH-D14/ a prevlacoval si masinu ako macka macence, stavalo sa, ze sa CPU ohol.

davali to za vinu prilis velkej montaznej sile pri niektorych chladicoch.

technicky vzato, ked nesiem pc na lan party, vzdy davam dole chladic. montaz a demontaz tych dvoch sraubiciek je len par minut a neriskujem poskodenie cpu alebo vytrhnutie celeho socketu /co, sa v minulosti stavalo castejsie, ako by si si myslel/
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Ty si Matelko. Však si prítlačnú silu chladiča určíš skrutkami, nie hmotnosťou chladiča, to čo trepeš!!!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

maniak, maniak, maniak...

mi chces povedat, ze teleso o kile a stvrt vahy nevyvija vobec ziadnu silu na ine teleso, na ktore potrebuje byt prichytene?

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Trulino, Hmotnosť chladiča bola limitovaná už pri starších socketoch. Napr. s.478 mal necelých 500 gramov povolenú hmotnosť chladiča.
U špecifických chladičov si predsa prítlak nastavíš sám a nemusíš pritom nič zničiť, k prehnutiu MB nemá ako dôjsť a nemusíš ani ohnúť CPU. Však naň nekladieš nákovu a práve na to sú tie špecifické držiaky, aby odťažili chladič od CPU od MB.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

1240g > necelých 500g, alebo nie?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Práve preto sú použité odhmotňovacie držiaky - celkové uchytenie. Či si ešte žiaden nemontoval???
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A ako sa správajú dané držiaky ak sú navrhnuté na istú hrúbku materiálu, ale použité na inú?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To čo je za otázku? Sú navrhnuté tak, aby nekrivili MB a rovnomerne a riadenie(teda nastaviteľne) zaťažovali CPU. Na BOX chladiči, napríklad s.775 si toto ako dokázal Ty riadiť? Nijako, preto aj 10 mm priehyb základovky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jednoduchú.

pri návrhu zohľadňuješ jednotlivé súčiastky, ktoré to držia.
čím sa dostávajú do hry mechanické vlastnosti materiálov.
a ak sa bavíme o pevnosti v ohybe, tá je závislá od sily, dĺžky ramena a prierezu - šírky a štvorca hrúbky.

otázka je:
ak sú tvoje držiaky a upínacie sily stanovené pre istú hrúbku materiálu A, a niekto ich použije na hrúbku materiálu B, pričom B je tenšie ako A a ostatné premenné ostávajú rovnaké, môže za istých okolností dôjsť k prehnutiu a poškodeniu materiálu hrúbky B?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nesplietaj... Je úplne jedno, šikovne vyriešený chladič bude mať skrutkami nastaviteľný prítlak pre rôznu hrúbku CPU, nie? Však logika...
Odpovedať Hodnotiť:
 

spravne, maniak. rovnaky pritlak pre roznu hrubku materialu.

a to je ten problem. na tenky material nemozes tolko tlacit. lebo sa bude deformovat. to, o aku deformaciu sa jedna, ziskas z tlakoveho diagramu.

a kedze v tomto pripade si presiel z oblasti elastickej deformacie /to je ta vratna, pri ktorej sa material, ked skonci posobit sila, dokaze vratit do povodneho tvaru/ do oblasti plastickej /trvala deformacia, po ukonceni posobenia sily material ostava v zmenenom, novom, tvare/, tato deformacia mala nepriaznivy dopad na celkovy produkt.

o tom ta cela veda.

jednoduche, ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo máš furt s maniakom, jebe Ti? Lebo píšem s diakritikou a ktorej sa tu mnohým ani nesníva? A vieš odkiaľ vôbec je...

No inak, Veď tam nekladieš nákovu! To je celý princíp. Ak niekto nemá cit v rukách, nech ide robiť do bane.

A ešte niečo, tú nekvalitu podložky ovplyvňuje nižšia cena CPU a teplota, že? Mechanika Ti nejde, tu robíme na kolene, nie knižné tieto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lol, sikulka si.

takze vravis, ze hrubka materialu nema vplyv na vyslednu pevnost v ohybe?

co sa clovek nenauci...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už tu x hodín píšem, že je to najmä o konštrukcií chladiča a šikovnosti toho, kto ho osádza! Ak je súčiastka na tlak zraniteľnejšia, tak to nebudem uťahovať jak hovado, že?
nechcem aby sme sem ťahali mechaniku alebo čo ja viem čo. Iba a len obyčajný rozum.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dvaja intel-idioti sa nasli

A) intel procak za 3-4 stovky a k nemu najlacnejsia existujuca fosna s low-endovym chipsetom za 1 stovku ... a potom si sa zobudil ... aby sa upgrade fosne vobec oplatil, treba kupovat fosnu ASPON Z ROVNAKEJ KATEGORIE (za predpokladu ze tvoja fosna ktoru upgradujes ozaj nestala ako nova 1 stovku a nie je to low-end fosna s low-endovym chipsetom napr. H110/H170 ked ze nie spicka danej generacie Z170) ... a napr. ked clovek upgraduje na 390Z ci buduce Z470/490, tak by asi nemal byt c0c0t a kupit najlecnesjsiu fosnu ze?

B) a co ked ziadnu fosnu nemit nechcem? lebo napr. nemusim (pripadne nechcem ,nemozem), ma absolutne vsetko co potrebujem? iba chcem proste ugradnut 4-jadrak napr. na 8- ci 10-jadrak ... no HOVNO mozem
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

mal si sa lepsie ucit a nemusel by si riesit chujoviny.
naucil by si sa planovat, a kupil by si si procak, co ti aspon jedno leto vydrzi.

a, ked skladas nove pc, chces nove /rozumej, nie dva-tri roky stare/ veci, a potrebujes novu dosku.

b, ked chces lepsi procak, zvycajne ocakavas aj novu funkcionalitu, ktoru predchadzajuca generacia nema. co zvycajne automaticky vyzaduje novu dosku.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a: To by platilo, ak by sa na trh neuvadzali nove procesory aj 2x rocne. Co ked niekto obmiena priebezne komponenty, vtedy by sa patrila aspon 1 generacna kompabilita.
b: Tu sa da suhlasit, ale zase, niekedy su to take funkcie, ktore sa daju este ozeliet jednu generaciu procesoru ale ten uz sa neda na staru (nemusi byt 5 rocna, mozno 1 - 2 rocna) dosku osadit. A ked si niekto kupuje dosku nie za 70 - 100 eur, ale poriadnu, tak ju nebude 1 rocne menit kvoli procesoru, alebo si stavat rovno nove pc za 2000+ Kazdeho 1,5 roka.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

a, jasne, vacsinou ale tie dve generacie pri cpu kompatibilitu mas.

b, preto planujes. ak hras, kupil si si 9900k, co je asi rok a pol stary procak a tak skoro /rok-dva/ nepotrebujes zmenit. ked ti aj trebalo vacsi vykon, tak zapnes multicore enhancement /ak si tak uz nespravil, lebo je to to prve, co clovek zapne, hned po nastaveni xmp/, a pretaktujes ho.
ak si kupil lacny sunt /nejaku i3/, tak rovnaka generacia i7 bude viac ako znatelny vykonovy narast.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

a) 314COVINA, nie nepotrebujes, teda ako kde, u intelu-dementelu bohuzial hej, pre mna je 2 roky "stare" PC uple normalne PC s uplne normalnyi technologiami, co by som akoze co 314ce mal chciet? DDR5? PCIe5? nvme2?

b) opat 314COVINA !!!!!! nie nevyzaduje !!!! teda ako kde, u intelu-dementelu bohuzial hej, pre mna je upgrade z nejakeho 4C8T R7 1400X na 16C32T R9 3590X upgrade ako konsky pohlavny organ, IPC skoro +15%, jadra 4x, frekv +20%, celkovy multivlaknovy vykon 5,5-nasobny vyssi
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak nepotrebuje alebo potrebuje /ako kde/?
akonahle to niekto potrebuje, ma to takto zmysel.
ak to ty osobne nepotrebujes, mozes si kupit 2-3 roky stare pc.
alebo chod ku konkurencii, kde dostanes 5-6 rokov ten isty produkt, bez nejakej vyraznej relevcantnej zmeny /a nie, oznacenie na krabici sa nerata ako relevantna, najma, ak nedokazu dodrzat to, co na tu krabicu napisu/

aj intel ma sockety, ktore drzia niekolko generacii - napr. socket 2066. skus si pozriet co do neho pasuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Strc si ten Intel do riti! Jaj ale nezmesti sa lebo je stale na 12nm
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

ha! úplný div, ted te musím pochválit, úplný súhlas s celým príspevkem (jaký to div u teba) - aj s principom "nie sme tak bohatý aby sme si kupovali lacné šunty" /aneb radši menej, ale poriadne (a jop, ovšemže aj kus drahšíe)

..a tá storočná AMD-doska, ktorej VRM sa prepali ku susedom pod tebou ako termit., pobavila moc :o :D ;DD :D) lůl
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A prečo? Dali nový socket, tak dali... A?
Kúp alebo nekúp. To je celé čo tu máte riešiť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chalani berte tento fail intelu s 10nm procesom pozitivne. Naucili sa vyzmykat 5.2GHz takty z 14nm procesu, pri troche stastia na 10 a potom aj na 7 zase trochu poskocia...
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Kebyže tie nove generácie CPU už ponúkali dostatočný výkon, nebáli by sa výrobcovia pridať PS/2 port, aby na to zúfalé lagovanie náročnejší používatelia priekazne neprišli.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Možno máš/jú len monitor nastavený na nízku obnovovaciu frekvenciu... chyba je priekazne na výstupe.
CPU je oukej.

"náročnejší používatelia"
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Vzhľadom k matematickej gramotnosť mám v prípade chyby na výstupe tak dlhý kábel, že pri zapájaní vstupuje do výpočtu frekvencie priekazne červený posun.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

berieme, keďže naučil intel dôležitosť napájania a návrhu tranzistorov.

Preto intel 9900k ide 5.1GHz pri 1.275V, a AMD ryzen 3 nedosiahne avizovaný 4.XGHz boost ani pri temer likvidačných 1.55V.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Prave si si podpisal smrtelny ortiel a to, ze si pravdivo obhajil Intel aku lepsiu alternativu. Hodnotenie -10 o 3, 2, 1...
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Netreba nikam poskakovať. Skôr sa snažia znižovať spotrebu el. energie, nie zvyšovať výpočtový výkon.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ide o slepu vyvojovu vetvu s ktorou budu len problemy. Radsej pockat na alder lake alebo sa poobzerat po etablovanom amd produkte alebo pockat na ryzen 4. Toto su nejake zmatocne produkty.
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Pár tisíc eur za AMD šmejd? si sa s koňom zrazil?
Odpovedať Známka: 3.5 Hodnotiť:
 

Cena za TDP je priekazne nizka. Kalibrovanie trysiek tychto CPU vyrazne poskodzuje konkurencia 5G, kedze oteplovanie planety je uz v plnom prude. Mozno pri asistencii koronavirusu ma este Intel sancu. Urcite ho vsak treba podporit v tom boji divokom!
Zehnam vam
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Milé AMD detičky. Choďte láskavo vyplakavat pod článok o tých vašich AMD smejdoch. Nevšimol som si, že by pod článkom o hokeji revali diskutujúci, že futbal je lepší. Prečo máte potrebu presadzovať a obhajovať ten svoj odpad pod intelackymi článkami? Ci AMD už dlho nič neurobilo, nepíše sa o nich a tak sa treba vyzvraciat do diskusie o konkurencii? Trápne, detinské a úbohé.
Odpovedať Známka: 0.1 Hodnotiť:
 

Slabé veľmi slabé dávam ti tri mínus. Nabudúce sa posnaž viac

Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Sam si jedno minus. Tvoji rodicia sa pri plodeni mali snazit viac. Zas je z toho iba blbecek, ktory sa snazi byt na silu vtipny.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

a som vtipny! Som, som,som!!!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Tento clovek je priekazne ko-ko-t. Podporujeme ho, klaniame sa ti.
Zehnam vam.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

slabe ale pravdive
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Mily Bxndke, urcite ti aj dnes babicka nabalila vela Monte. Priekazne ale malo, kedze jej tvoj intel cpu rychlo povedal, ze 2+2=3. Pocuvaj ju, nevypisuje chobotiny a bez sa pekne hrajkat na svojom ultra po-ko-kot intel CPU 3000.
Zehnam ti
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Strc si ten Intel do riti! Jaj ale nezmesti sa lebo je stale na 12nm
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Intel Inside, Idiot Outside neplatilo nikdy viac, ako teraz! Inteláci budú radšej za kompletných idiotov, ale svoju vieru nezradia, tom sa hovorí stádo nad inteláckou priepasťou, tak pochodom-chod, bé-bé-bé!!!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja vzdy serem na predpoklady a dohady,

jedine co ma zujma je minimalne par hodinovy test pod plnou zatazou > nasledne odmerane score a teplota.

To predelim REALNOU cenou na trhu, a co je celkovo lepsie, to beriem - ostatne sracky okolo nikoho nezaujmaju.


Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Presne, tieto vojnicky v diskusiach su smiesne :D Kupim to co sa oplati a na co ten PC potrebujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto vojnicky su priekazne to najlepsie, co tu mozete citat. S magnifitentnou aplitudou podpory verejnych prispevkov je nutne pocitat.
Zehnam vam
Odpovedať Hodnotiť:
 

330EUR 8xJADRO VS RYZEN 2700X (4.3-4.4Ghz stabilne) ZA 170EUR = tazka volba

(plus este moznost upgradu na ryzen 4xxx generaciu bez menenia dosky!)

Ak aj kupim 3200 Mhz Ram tak ich aj dokazem predat za 3-4 roky

A este k tomu ak najdem neaky na bazari tak sa to uz vobec neoplati.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

A? Pri riskovych cpu je honba za vykonom z jasnosti ciela pochopitelna, ale pri ciscovej filozofii predstava optimalnej automatizacie synchronizacie vlakien neladi priekazne uz na urovni samotnej x86-64 architektury.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Je zakaznik, ktory je vzdy nenasyteny. S prichodom noveho produktu na trh sa citi neuspokojeny s tym co ma a je nekludny, kym si ho neosadi do dosky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

...a keď taký zákazník zistí, že sa ho niekto snaži podfúknuť rebrandingom či faceliftingom, pracú sa mu pre istotu z cesty priekazne i fyzikálne zákony.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ale paradoxne zakaznicky vyzaduju facelifting. Idu skor po obale, nezaujima ich co je pod kapotou a aky je hruby vykon.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

...a pri ponúkaní v plastových kadiach zrejúcej whisky i za matematickými axiómami ostáva priekazne len zvírený prach na horizonte.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Chcelo by to (u Intelů) nejakú novú, úplne unikátnu, (R)evolučnú, prevratnú architektúru microprocesoru, špičkový cpu čip top parametrov..

napr.nový plne optický cpu, /procesor vyrobený na (úplne) celkem inej materiálovej báze, /inou výrobnou technologiou, kus odlišnou od dnešných UV++ ultra-violet,s vícenásobním prekryvom snímkovnia) fotolitografií ( aa/aaalebo aj úplne iný prvok, celkom iné jako ted súčasné Si kremíkové cpu..

nj, chcelo by to už prejst na iné materiály, teda resp.iný "základný" prvok, jako aktuálny Silicon kremík
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a kremikove fabriky nebudou mit co zrat!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vytiahnu grafén, alebo si zaspomínajú na Germánium...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Príspevky sú v pomere 40/60 v prospech AMD. Aj tu sa ukazuje, že z malej, garážovej firmy sa rýchlo vypracovali na globálneho hráča. Nasadili prevratné technológie vo výrobe a úspech bol už iba logickým vyústením.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Je mi uplne jedno kolko TDP bude procak v realnom nasadeni mat, lebo ked bude k nemu spravne nadimenzovany chladic, tak v zime mozem pri vyssom TDP vyuzit vyhrevnost a znizit tak vyuzitie kurenia, cize zefektivnit vyuzitie, lebo pri pasivnych stavbach, ktore od tohto roku vstupili v platnost na SK, uz budu objekty vykurovatelne aj prdmi.
Vzdy sa pousmejem nad ludmi, co sa hromzia nad myslienkou ci sa hreje a kolko sa hreje CPU, ale vobec ich netrapi, ze pri spusteni niektorych hier sa ich grafiky premenia na zehlicky a ventilatory na nich hvizdia aj 7000 a viac otacok, aby to teplo rozohnali... Pritom na rozdiel od CPU ta grafika prakticky robi iba jednoucelovu cinnost - ako robos za pasom, na rozdiel od CPU.
Odpovedať Hodnotiť:
 

By som taký ventilátor aj VGAčkou poslal niekam, keby mal funieť na 7000 ot/min...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vidis to, zrejme tu 99% pouziva procak stale na 100% ked je to tak extremne dolezite. Ja som kupil daaaavno noctua chladic, HN12 ci take daco, neviem uz a ked kupim novy procak reps. paticu, tak mi vzdy poslu na ziadost zadarmo novy drziak na dany socket, do konca zivota, uz som to vyuzil tri krat a teploty pod 60C a je mi jedno kolko ma TDP procak, hlavne ked splnuje to na co som ho kupoval(ci uz vysoky jednojadrovy vykon, alebo brutalny multijadrovy na render). Iste, ked zmenia nejako radikalne uchytenie procakov alebo ich tvar tak mozem ten chladic vyhodit, ale myslim ze tych 50euro sa oplatilo, urcite viac ako 3x dat 20e za stredne vykonny a hlucny chladic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Radikálne by bolo zrejme len to, že nebudú nijako pasovať diery pre uchytenie držiaku chladiča. Výška by sa mala dať prispôsobiť. Ale tam s tým nie je čo urobiť(myslím výrobca). Pätica je na doraz a CPU diametrálne iné zatiaľ neplánujú robiť(o5 myslím výrobca). Mno problém je najmä to, že dnes sa mnohé chladenie spolieha na nejaké "točidlo", čo je nespoľahlivé, hlučné a prachocucavé.
Odpovedať Hodnotiť:
 

za ohrievac vcelku vysoka cena
Odpovedať Hodnotiť:
 

srat na cely zastaraly intel.

v notebookoch ho 4xxx procaky zadupali do zeme a teraz ked pridu 4xxx procaky aj do desktopu tak pojde intel tam kde bolo doteraz AMD
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Core i9-10900F 10jader/20vláken má oficiálne 65W …. Reálne 224W!!!
Někteří si asi říkají, jak to Intel dokázal se 14nm monolitem? Inu, nedokázal. Intel prostě lže. Těch 65W platí jen a pouze pro základní takt, který je pouhých 2,8GHz. A to navíc tento CPU nemá aktivní integrovanou grafiku
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Však samozrejme že pre základný takt. A čo je na tom zle?
Odpovedať Hodnotiť:
 

I would like to show appreciation to this writer just for bailing me out of this type of issue. Because of exploring through the online world and finding views which are not pleasant, I assumed my entire life was over. Being alive devoid of the solutions to the problems you've resolved through your blog post is a serious case, as well as those that might have negatively affected my entire career if I hadn't encountered your blog post. Your good training and kindness in taking care of the whole thing was crucial. I am not sure what I would've done if I hadn't discovered such a subject like this. I'm able to at this point look ahead to my future. Thanks a lot so much for this expert and amazing guide. I won't be reluctant to suggest the sites to anyone who needs and wants counselling about this matter.
<a href="http://www.curry-6.us" >curry 6 shoes</a> [url=http://www.curry-6.us]curry 6 shoes[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

I want to show my love for your kind-heartedness giving support to women who absolutely need help on that area. Your real dedication to passing the message across appeared to be unbelievably effective and have surely helped individuals like me to reach their goals. Your own informative hints and tips entails so much a person like me and much more to my peers. Warm regards; from all of us.
<a href="http://www.goldengooseoutlet.org" >golden goose outlet</a> [url=http://www.goldengooseoutlet.org]golden goose outlet[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

Thank you so much for providing individuals with such a nice opportunity to read in detail from this web site. It is usually so enjoyable and also jam-packed with a lot of fun for me and my office fellow workers to visit your website at a minimum three times in a week to read through the latest guidance you have. And of course, I'm always pleased for the special suggestions you give. Certain two tips in this article are undoubtedly the very best I have had.
<a href="http://www.goldengoose.us.com" >golden goose outlet</a> [url=http://www.goldengoose.us.com]golden goose outlet[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

I not to mention my buddies were found to be going through the good recommendations on the website and then suddenly I got a horrible feeling I had not thanked the web blog owner for those strategies. These young boys came warmed to learn all of them and now have certainly been enjoying these things. We appreciate you really being quite helpful as well as for deciding upon varieties of cool themes millions of individuals are really eager to be aware of. Our own honest regret for not expressing appreciation to you earlier.
<a href="http://www.lebron16.us" >lebron 16</a> [url=http://www.lebron16.us]lebron 16[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

I definitely wanted to post a brief remark in order to thank you for these nice guides you are showing at this site. My extensive internet look up has now been rewarded with high-quality concept to share with my classmates and friends. I would admit that most of us visitors are undoubtedly lucky to dwell in a really good network with many wonderful individuals with very helpful plans. I feel rather privileged to have used your entire weblog and look forward to some more cool moments reading here. Thanks a lot again for a lot of things.
<a href="http://www.goldengooseoutlet.us" >golden goose outlet</a> [url=http://www.goldengooseoutlet.us]golden goose outlet[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

Thank you for all your valuable work on this web site. Kate really likes going through investigation and it is easy to understand why. All of us hear all regarding the lively way you create effective strategies via your website and in addition foster response from the others on that idea plus our princess is now learning so much. Take pleasure in the rest of the new year. You're the one doing a tremendous job.
<a href="http://www.nikeairmax2018.us.com" >air max 2018</a> [url=http://www.nikeairmax2018.us.com]air max 2018[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

I wanted to type a message so as to appreciate you for these remarkable information you are placing at this website. My long internet research has finally been paid with good concept to write about with my companions. I would claim that we site visitors are undeniably endowed to dwell in a fabulous community with very many perfect professionals with good methods. I feel very lucky to have come across the weblog and look forward to tons of more entertaining moments reading here. Thank you once again for everything.
<a href="http://www.curry7.us" >curry 7 shoes</a> [url=http://www.curry7.us]curry 7 shoes[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

I wish to express some appreciation to the writer for rescuing me from such a difficulty. Just after browsing through the world-wide-web and finding principles which are not beneficial, I assumed my life was done. Living without the strategies to the difficulties you've solved as a result of this article content is a critical case, and the ones which might have badly affected my career if I had not come across your website. Your actual knowledge and kindness in maneuvering every aspect was vital. I don't know what I would've done if I had not encountered such a step like this. I can also at this point relish my future. Thank you very much for your professional and result oriented guide. I will not be reluctant to refer the sites to anyone who will need direction about this problem.
<a href="http://www.goyardhandbags.us.org" >goyard</a> [url=http://www.goyardhandbags.us.org]goyard[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

I'm writing to let you know of the incredible experience my friend's daughter had studying yuor web blog. She discovered a lot of details, not to mention what it is like to have an excellent coaching spirit to have many people really easily completely grasp certain tricky things. You truly exceeded our own expected results. Thanks for supplying those powerful, trusted, educational and easy guidance on your topic to Kate.
<a href="http://www.airmax90.us.org" >air max 90</a> [url=http://www.airmax90.us.org]air max 90[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

I precisely had to thank you so much again. I'm not certain what I might have taken care of in the absence of those pointers documented by you concerning that question. This was a very distressing dilemma for me, nevertheless discovering the expert approach you solved that made me to leap over joy. I am just thankful for your advice and even sincerely hope you are aware of a powerful job your are doing instructing men and women by way of a site. More than likely you haven't come across all of us.
<a href="http://www.jordan-retro.us.com" >jordan retro</a> [url=http://www.jordan-retro.us.com]jordan retro[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

Thanks so much for giving everyone remarkably superb opportunity to check tips from this site. It is often so pleasurable and also jam-packed with amusement for me personally and my office peers to visit your website not less than thrice a week to find out the new guidance you have got. And lastly, I'm actually fulfilled considering the brilliant suggestions you give. Certain 3 points in this article are certainly the most suitable we have had.
<a href="http://www.yeezy-500.us.com" >yeezy 500</a> [url=http://www.yeezy-500.us.com]yeezy 500[/url]
Odpovedať Hodnotiť:
 

My husband and i ended up being excited Jordan could complete his homework through the entire precious recommendations he discovered through the blog. It's not at all simplistic to simply be giving out tactics that the others may have been selling. And now we remember we've got the blog owner to give thanks to because of that. The main illustrations you have made, the straightforward website menu, the relationships your site help engender - it's got everything impressive, and it is leading our son in addition to us imagine that the situation is interesting, which is certainly particularly mandatory. Thanks for all the pieces!
<a href="http://www.jordan12.us.com" >jordan 12</a> [url=http://www.jordan12.us.com]jordan 12[/url]
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár