neprihlásený
|
Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel |
|
Nové Intel CPU budú možno používať až dve nové pätice
Značky:
IntelCPU
DSL.sk, 30.12.2019
|
|
Nová pripravovaná desiata generácia desktopových procesorov Core od Intelu by na tom v oblasti kompatibility s podporovanými päticami a platformami procesorov mohla byť ešte horšie ako naznačovali posledné informácie.
Podľa najnovších informácií by totiž mohla začať používať až dve nové pätice, zrejme nekompatibilné s doterajšou päticou LGA 1151.
Na základe niektorých zatiaľ oficiálne nepotvrdených informácií možné používanie dvoch pätíc avizuje Tom's Hardware.
Už rozličné neoficiálne informácie z leta hovorili pri pripravovanej novej generácii mainstreamových desktopových procesorov Intelu s kódovým označením Comet Lake o dvoch nových päticiach, LGA 1159 a LGA 1200. Bez ďalších informácií sa dali samozrejme interpretovať ako nepresnosť v prípade jednej informácie.
Následne ďalšie informácie potvrdzovali používanie pätice LGA 1200. Teraz sa ale opäť objavili aj informácie o pätici LGA 1159, ktorá sa spomína aj v najnovšej verzii softvéru CPU-Z.
Tom's Hardware prišiel s možnou hypotézou dôvodu používania dvoch rozličných pätíc, podľa ktorej by Intel mohol použiť LGA 1200 pre pretaktovateľné CPU s TDP 125 Wattov kvôli potrebe napájania väčším prúdom a LGA 1159 pre menej náročné 65 a 35-Wattové modely. Informácie ale nie sú potvrdené a zatiaľ ide iba o hypotézu.
Takýto prípadný stav by ale bol zrejme opäť kritizovaný užívateľmi, podobne ako v minulosti častá zmena pätice u desktopovej platformy Intelu. Teraz by totiž navyše rozdeľoval desktopové procesory Intelu už na tri nekompatibilné platformy, okrem HEDT segmentu s päticou LGA 2066 po novom ešte na výkonnejšie a ostatné mainstreamové CPU.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dobrý nápad
Od: Super nápad
|
Pridané:
30.12.2019 7:57
Bude super, ak to spravia.
Konečne nebudú K-čkové procáky limitované a zgrupené s nonK kokotinami (niečo ako AMD s FM, AM a TR)...
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
30.12.2019 8:33
Presne tak. A pridávanie ďalšej alternatívy zdarma pri pokuse o cheatovanie Sofiinej voľby dodatočnými výmenami pridanú hodnotu naviac priekazne ešte zvyšuje.
|
|
Re: dobrý nápad
Od: jdkfk
|
Pridané:
30.12.2019 13:34
aj alza lobbing si vydychol, konecne bude davat ich sluzba skladania pc zmysel aj pre citatelov dsl
|
|
Heh intel
Od: Cpx
|
Pridané:
30.12.2019 8:26
Nuz nech si robia co chcu ja uz intel tak skoro neplanujem kupit hlavne teraz ked ryzeny frcia lepsie ako teple rozky.
|
|
Re: Heh intel
Od: CirrusLogic
|
Pridané:
30.12.2019 10:52
Ryzeny frčia ako teplé rožky .......... v marginálnom retail segmente desktopov.
Ale tak ty si známy tým, že si neplánuješ kúpiť vôbec nič.
Byť totálnym loserom aj v Spišskej Novej Vsi, to chce potlesk.
|
|
COZE?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.12.2019 8:37
nerozumiem dovodom, financie alebo co?
pretoze fosna co utiahne nejake to 14nm+++ 10C20T Kóóóóóre i9 10777KSTVRMP s intelovskymi 125W, istotne utiahne aj cpu s intelovskymi 35W a 65W a 95W
to akoze aby tie fosne neboli drahe a nemuseli mat take napajacie prvky, tak sa planuju drbkat s fosnami cisto pre max 35W/65W procaky?
to bude asi nejaka "intelovska strategia", nieco take co tu predvadzaju posledne 2 roky (t.j. cire zufalstvo, chaos a bordel, to je vseobecne znamy fakt:)
https://youtu.be/zdCi_r_lm7o?t=365
"the laedership team looks absolutely defeated and its no wonder why: the roadmap is absolutely mess and overly optimistic ..."
HEHEHE
|
|
Re: COZE?
Od: Tatko Fura
|
Pridané:
30.12.2019 8:51
Tebe museli aspon traja Intel CEO pretahovat zenu, inak si taku nenavist co prezentujes tu, na diit a bohvie kde este nedokazem vysvetlit. Ale na liecenie nikdy nieje neskoro, a na Slovensku je aj relativne lacne a dostupne.
|
|
Re: COZE?
Od: dawdaw
|
Pridané:
30.12.2019 8:59
A dobre robi. Tym sracom treba dat co preto. Taku neuctu zakaznikov nech si vyzeru teraz oni v opacnom garde. Sranci skurveny z intelu.
|
|
Re: COZE?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.12.2019 9:45
a co tebe zase pretahovali tatka? lebo boli pani CEO teplejsie zalozeni?
ja sa pytam a hladam racionalne priciny (okrem tych znamych: oj3bavania zakaznikov a ryzovania, ryzovania, ryzovania, ryzovania, ryzovania, ryzovania, ryzovania, ryzovania, ryzovania, ryzovania, ryzovania - tieto priciny ma kazdy sukromny podnikatel/firma, ale vsetko sa da robit inak)
|
|
Re: COZE?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.12.2019 9:52
ja neprezentujem nenavist, ja sa marne pokusam prebrat z komy niektorych intel-idiotov, ktori este nepotrehli, ze na poli HP desktop/HEDT je intel v TOTALNYCH SRACKACH cenou, vykonom (aj IPC), TDP ... pomermi cena/vykon, vykon/TDP ... proste v tychto segmentoch trhu intel NEMA CO PONUKNUT a je totalne rozsekany na cucky a v srackach ...
ostava mu uz iba +5% herneho vykonu, to je vsetko .. aha teda pardon este diery v cpu
pretoze uz ani ten 1-vlaknovy vykon je nie ziadne excelovanie, pretoze tie +2% 1-vlaknoveho vykonu na frekvencii o 6% vyssej (4,7 ghz vs. 5 ghz) sa bohuizial excelovanim nazvat neda
|
|
Re: COZE?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.12.2019 9:59
ak to takto pojde dalej, v tychto segmentoch trhu intel nezachrani uz ani celo-planetarna 10 nm parodia a bude treba intelovskych 7 nm, aby vedeli konkurovat 7 nm+ EUV a 5 nm konkurencie (tsmc a tamtung)
otazne vsak je, ci intel v 2021 nejake 6-8-10-12-(16)-jadrove desktopove kóóóóóre i9 12990K na 7 nm uvedie s poriadnymi frekvenciami a willow cove IPC, pretoze inak zen2 nijako signifikantne nepredbehnu (teraz 1-vlaknovy vykon takmer uplne totozny a multi-vlaknovy u intelu v totalnych srackach) a zen3 nedobehnu
|
|
Re: COZE?
Od: Jarmilka
|
Pridané:
1.1.2020 13:58
aké sú to poriadne frekvencie? Tie už dávno nie sú potrebné. Výkonu je až až. Nech sa začnú konečne snažiť devastátori CPU inštrukcií a ich výkonu - teda "programátori"...
|
|
Re: COZE?
Od: Tatko Fura
|
Pridané:
30.12.2019 12:05
>> ja neprezentujem nenavist
Bullshit dude, kazdy tvoj prispevok je cisty a pritom iracionalny hate, kedze sam priznavas, ze hlavnym cielom korporatu je (uz z definicie) zisk, nic ine.
A ako kazdy korporat (ano, aj tvoje milovane AMD) robi aj Intel chyby a preslapy, niektore velmi drahe, ale to je zivot.
Ano, momentalne sa pre x86_64 load viac oplatia procaky AMD, no a? Treba kvoli tomu vytahovat c-words, a komolenie mien ako v materskej skolke? Takyto pristup nikoho nepresvedci o tvojej pravde, skor o tvojej dusevnej indispozicii.
|
|
Re: COZE?
Od: CirrusLogic
|
Pridané:
31.12.2019 7:51
To sa ti mudruje z pohodlia jedinca zijuceho v normalnych podmienkach!
Ale vzi sa do koze Pjetra. Nie je sranda sediet v garzonke v Trebisove a cakat na mamku, kym zo zebracenky pojde nakupit toluen.
Tak jediny denny program je nazhavit ntb so Sempron 2100+ (zly, zly Intel-dementel takto marketoval 1GHz procak :) :) ) a ist sa vygrcat na DSL, lebo je to jeden z poslednych webov s trafficom (dost velkym na otravovanie dost ludi), ktory nefici na HTTPS (co uz je pre Sempron zaberak).
|
|
Re: COZE?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.12.2019 8:58
usmevna rozpravocka intel-c0c0te
zaujimave fanzasmagorie
mas na to lieky?
nieco proti halucinaciam
|
|
intel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.12.2019 8:38
podla mna by na kazdy model cpu mali vzdy vydavat (aj v ramci jednej rodiny) vlastny chipset a socket, intel c0c0tizmus dotiahnuty do absolutnej dokonalosti
|
|
Re: intel
Od: lololol
|
Pridané:
30.12.2019 10:11
ako áno, robia bordel a bude treba rozmýšľať, ktorú dosku s ktorým CPU, ale moja skúsenosť je, že dosku s CPU kupujem spolu a spolu aj dožijú, MB/CPU som samostatne menil naposledy v časoch AMD Duron/Ahtlon
|
|
Re: intel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
30.12.2019 11:23
314covina
20 rokov funguje to, ze na fosnu si casom dokupim iny procak ale intel nieeeee, prejde rok a nieco a vsetko je v cudu
mam na dohlade aj intel-dementel platformu Z270 s 4C4T Ci5 7400 a dnes tam mozem upgradovat jedno velikanske HOVNO (aj v case aktualnosti platformy tam slo maximum 4C8T Ci7 7700K)
preco by som do takej fosne nemohol dat vykonnejsi refresh 6C12T 8000-series family alebo este vykonnejsi refresh 8C16T 9000-series family procak a musim koncit na 4C8T 7700K napriek tomu ze 7000-9000 family su vsetko iba skylake ... no lebo intel to tak chcel
|
|
Re: intel
Od: lololol
|
Pridané:
30.12.2019 12:35
asi žiješ v inom svete, alebo ťa to baví a často meníš CPU, ja do PC dokupujem len RAM a disky; a potom už vymením celý PC
|
|
Re: intel
Od: e1.
|
Pridané:
30.12.2019 22:58
Upgrade MB+CPU robíš spolu iba preto, lebo sa to doteraz inak nedalo. Ale keď si si dva roky dozadu kúpil napr. Ryzen 1200 a trochu normálnu dosku, tak tento rok (a pravdepodobne aj budúci rok) budeš môcť vymeniť CPU aj za nejaké aktuálne 8C/16T alebo v extrémnom prípade až 16C/32T CPU, čo je viac než slušný upgrade. Skús toto s Intelom!
|
|
Re: intel
Od reg.: miggg
|
Pridané:
30.12.2019 23:52
A nie je to ako kupovat nove disky na auto? Ze, nie je to nutne, ani to na uzitku (A -> B) nepocitis, ale spravi ti to radost? Lebo ja som si sice len 4 kompy zlozil, a napriek tomu, ze som vyberal maticnu so zretelom na buducu vymenu cpu, ani raz som to nevyuzil... Vzdy ked uz bol cas na vyssi vykon, tak kvoli dacomu (ram,grafika,cpu, pata-sata) uz aj tak bolo treba novu dosku... A nejako neviem prist na pripad, kedy je upgrade cpu potrebny tak casto, ze sa oplati pchat ho do starej dosky. Teda okrem povestnej videostrizne...
|
|
Re: intel
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.12.2019 9:07
takze este raz: 314covina !
ak si niekto pre rokom kupil R7 2600(X) a dnes si kupi R7 3600X, ziska 1/3 vykonu a pritom vsetko su to 6C12T
a 2600vku preda stale za rozumnu cenu
a to uz nehovorim o upgrade na 8C16T (ci nedajboze vyssie) alebo upgrade z Reznov 1000 serie
(napr. vtedy nevysli love na procak a clovek kupil lacnejsi a pri AMD je zaruka, ze za rok sa do tej fosne bude dat kupit nadupanejsi procak, dovodov moze byt milion)
toto ale intel-dementel-c0c0tel nepozna
|
|
Re: intel
Od: Fidlibumbum
|
Pridané:
31.12.2019 10:24
Teoreticky mas pravdu, ale prakticky uz len na polovicu. Pretoze vymienat procak po 2-3 rokoch sa oplati len v doskach ktore boli highend v case uvedenia. Kupovat o rok 16 jadrovy ryzen 3950X do vyhriatej polorozpadnutej lowend/midrange dosky za 100eur moze iba blazon.
A to uz ani nehovorim o kvalite navrhu prvych X370 dosiek, vsak to boli len prve beta verzie. Mizerna podpora RAM, kopa bugov v BIOSe atd... X370 mala este velmi vela detskych chorob.
Jedine sa oplati uvazovat o X470, alebo o kvalitnej B450-ke, kde aj 16 jadro moze fungovat s 2% deficitom vykonu.
ALE je tu jeden VELMI VELKY otaznik a to spolahlivost dosky aj po 3-5 rokoch!!!!!! Kolko X370,X470,X570 dosiek ma zaruku 5 a viac rokov?
|
|
Re: intel
Od: Fidlibumbum
|
Pridané:
31.12.2019 10:24
Do procaka vrazim 2-3 nasobok ceny ako som dal pred rokmi za dosku a za 2-3 roky mi odite 5-rocna doska, a v ruke mi zostane skoro novy 2 rocny procak bez dosky???
V pc funkcne skape skor doska ako procak, pretoze na trhu zatial neexistuju modely, ktore by vydrzali ist v kuse minimalne 5-6 rokov.
Radsej predam komp ako celok, kym este funguje aj doska, alebo na komponenty ale to je jedno.
Intel je v tomto pripadne naozaj svina, kazdy novy procak ma novy socket, to fakt vychcanstvo.
AMD na to ide dobre, naco menit socket furt, ked sa da z toho stareho vytazit maximum. To je len a len dobre, a to je spravny postup.
Ale v pripade AMD-cka, ci vymenim aj dosku alebo nie, zial rozhoduje nie AMD, ale vyrobca dosky!!! Aj ked to bude highend doska, ale po rokoch bude mat vyschnute kondenzatory, tak mi je ta kompatibilita v praxi na nic.
Tu musia na kvalite pridat vyrobcovia dosiek, AMD pre kompatibilitu robi maximum, Intel je zmrd!!!
|
|
Re: intel
Od: lokalny expert
|
Pridané:
31.12.2019 18:50
suhlas. aj ked. volakedy [v dobe, ked pjetro zaspal] si riesil pocitac nejako takto>
1 - lacak cpu, lacak vsetko ostatne, zufalci
2 - lacak cpu, drahe vsetko ostatne, taktovaci
3 - drahy cpu, lacne vsetko ostatne, prebuild picoviny
4 - drahy cpu, drahe vsetko ostatne, pre prachatych
1 a 4 boli pre ludi [chudobni, prachati], 3 pre lenivych a/alebo hlupakov ako pjetro.
2 mali vyznam, ked si si nataktoval to, co si potreboval. co aktualne moc nehrozi, kedze amd sa neda rozumne taktovat.
dalej, napr. intel aktivne vyvija stabilnejsie napajanie. technologie idu tiez dopredu [pcie 4.0], atd...
imho, nema zmysel dlhodobo zotrvavat na starych doskach s novymi cpu, ktore su nimi limitovane [za predpokladu, ze tie 'nove' cpu nie su len pretaktovany rebrand tych predchadzajucich].
|
|
Re: intel
Od: Marjanko
|
Pridané:
1.1.2020 20:18
Už Ťa to dosť dlho baví písať tie chujoviny. Ako to vôbec vyhnojíš zo svojich útrob nešťastnej mysle? Tebe vzdelanie veľmi ublížilo. Si na míle od zdravého sedliackeho rozumu vzdialený.... Nikto nebude starý hnoj upgradovať, preBoha načo by to kto robil?!
|
|
Davidova pomsta
Od: Loa leroa
|
Pridané:
30.12.2019 8:45
Mali by prejst na BGA aj v desktope, aspon by clovek nemusel riesit dilemu aky cpu kupit k doske, bol by tam uz rovno pripajkovany. Zaroven by to eliminovalo spekulantov zo silicon lottery
|
|
...........
Od: zxcvbn
|
Pridané:
30.12.2019 12:30
Intel je nieco ako slovenska vladnuca strana. Totalne odrhnuta od kazdodennej reality. A ked im niekto na zasadani povie, ze vonku sa maju veci takto a takto, tak kopu nozickami, ze nie nie nie, my vieme co robime a vonkajsi svet sa urcite myli.
|
|
INTEL
Od: Jarmilka
|
Pridané:
1.1.2020 12:27
Si niečo čistil acetónom alebo iným riedidlom? Dobre si vyvetraj a vyspi sa, kým niečo napíšeš.
|
|
Titulok:
Od: Meno:
|
Pridané:
30.12.2019 16:49
Nepopularny nazor: mam intel 6700k a som spokojny ... na pc hram hry a narozdiel od zvysku uzivatelov dsl ktory strihaju videa a potrebuju 12+ corov mne to tie hry aj tak nevyuziju.. takisto sa nestaram o pracu, kedze pracujem priamo na serveroch v datacentrach, kde to je o niecom inom ako o tom ze aky co najviac multithread procesor si kupim za 200e
|
|
Re: Titulok:
Od: nechcen
|
Pridané:
31.12.2019 9:50
tiez mi v kompe tika 6700k a gtx980, zahram si na tom aj najnovsie hry, som s tym spokojny, zatial nic viac nepotrebujem, tak naco hejtovat.
|
Pridať komentár
|
|
|
|