neprihlásený Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel
Intel zvyšuje počet jadier v bežných noteboookoch o dve, s novými stále 14-nm CPU

Značky: IntelCPUnotebooky

DSL.sk, 22.8.2019


Spoločnosť Intel v stredu uviedla ďalšiu generáciu svojich procesorov pre notebooky s kódovým označením Comet Lake.

Hoci na prelome mesiacov spoločnosť už uviedla aj svoje prvé 10-nm CPU pre notebooky Ice Lake, Comet Lake sú zase ďalšou generáciou 14-nm procesorov a sú ďalším vylepšením CPU ešte architektúry Skylake.

Procesory sú označené ako procesory desiatej generácie Core. Kým u Ice Lake prešla na nové označenie modelov, do ktorého pridala označenie grafiky ale odstránila označenie typu U a Y, u nových CPU používa doterajšie označenie.

Najväčšou novinkou nových modelov je ako naznačovali aj neoficiálne informácie z jari ďalšie zvýšenie počtu jadier v modeloch U s TDP spotrebou 15 Wattov. Kým v minulosti mali dlhodobo takéto modely dve jadrá, u ôsmej generácie Core zvýšil Intel počet jadier U modelov na štyri. Teraz ich zvyšuje až na šesť.

Takýto počet jadier má jeden nový model Core i7-10710U, ktorý má ale pomerne nízky základný takt 1.1 GHz. Maximálny Turbo takt jedného jadra dosahuje 4.7 GHz, maximálny Turbo takt pri všetkých aktívnych jadrách 3.9 GHz a model má 12 MB cache pamäte.

Okrem toho boli predstavené štvorjadrové 1.6 / 4.2 GHz i5-10210U a 1.8 / 4.9 GHz i5-10510U a dvojjadrový 2.1 / 4.1 GHz Core i3-10110U.

U modelov Core-Y s menšou spotrebou Intel zase zvýšil počet jadier z dvoch na štyri. K tomu prišlo aj u Ice Lake procesorov, u ktorých Y modely majú ale TDP 9 Wattov. U nových Comet Lake je štandardná TDP 7 Wattov a Intel predstavil tri štvorjadrové modely a jeden dvojjadrový. Najvyšší Core i7-10510Y má základný takt 1.2 GHz a maximálny Turbo takt 4.5 GHz.

Intel v nových CPU pridal podporu aj pre nové technológie. V čipsetoch pre modely U je podporovaná nová generácia WiFi 6 a v týchto modeloch pribudla aj podpora efektívnejších pamätí LPDDR4X, ktoré sú podporované s vyššími rýchlosťami do 2933 MHz ako DDR4 s 2666 MHz.

Kompletný zoznam modelov a ich parametrov je možné nájsť v oznámení Intelu.

Notebooky s novými CPU budú dostupné v predvianočnej sezóne.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Navysenie jadier je sucastou najnovsej aktualizacie Windowsu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Len tak dalej, so 14nm na vecne casy a nikdy inak!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

AMD sa ako vzdy nechyta. V notebookoch sa krasne ukaze vyspelost procesora, ked musi z minima vytazit maximum.

Tie ich grcoidne 3750h nech si strcia do riti, drahe a este aj pomalsie ako 9300h...

a ani v notebookovych grafikach absolutne nic.

Max 560x, ziadna optimalizovana rx590.

Preto moze chciet Ngreedia za GPU strednej triedy 2060 aj okolo 2000EUR. Kedysi boli stredna trieda na

urovni900-1000EUR...

ale kde nieje konkurencia...

AMD totalne zlyhava konkurovat.


Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak 3750H je uplna parada :D

Stock ide uplne vymackana aby trochu konkurovala Intelu

Staci si pozriet rozdiel medzi Stock a OCed, kde OCed MC da Intel o 32% viac zatial co 3750H OCed MC iba 16%
https://dopice.sk/nlR

A hlavne je to 4-jadro za cenu 6-jadra. No nekup to.
A i7-8750H je o 1,5 roku starsia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak s tymto pojde AMD do kytek.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Miestne socky na Sempronoch ta tu minuskuju (co iné im zostava).
Ale fakt je, že AMD na najväčšom OEM trhu - notebooky nemá absolútne nič konkurencie schopne.
Mam rok a pol i7-8750h 6c/12t. Žiadny Ryzen 3xxx nebude mat 6 jadier zatiaľ co Intel už ma mobilne 8-jadro.

A ani v entry-level a mid-range segmente to nie je inak.
Ryzen 3700u sa ledva dotiahol na i5-8250u ktorá 2 roky dominuje segmentu 5-600 EUR ntb. A ntb s Ryzen 3700u stoja tak o 200 EUR viac, komédia uplna
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

toto je len otázka času, ako AMD porazilo intel v serveroch a desktope, tak padne aj v notebookoch.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Kdeže ho porazilo?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

nech sa paci, este raz: v serveroch a v desktope vo velicinach:
- absolutny vykon
- pomer cena/vykon
bolo by dobre si to vsimnut

a este by bolo si dobre laskyplne uvedomit, ze 2 roky po vyjdeni zen, rok po vyjdeni zen+, a tot vysiet zen2 pre desktop a pre servery este len vyjde v podobe epyc2, tak za takychto casovych udajov a pri zvyklostiach podnikovej sfery na intel, kontraktoch a supportnych, zarucnych a pozarucnych zmluvach a zivotnom cykle serverov a absolutnej neochote nieco menit, ved aj nadubuce dame intel - tak pri zohladneni vsetkych tychto aspektov sa iba c0c0t moze cudovat ze preco nema amd z roka na rok 20% podiel v serveroch a ze ho horko tazko mozno bude mat za dalsich 5 rokov, ak by sa dariloa ko doteraz
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Prečo by kto menil Intel za AMD?
Lebo si proti? Aj iní ľudia majú vlastné hlavy a tiež aj niečo v nich. Neboj, nie sú všetci vymletí...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

absolutny vykon?
na jednu dosku das v pohode 8 xeonov od intelu.
epyc su max 2 procesorove, plus maju problem s pristupmi k pamati.
dokial epyc nie je viac ako 4x vykonnejsi ako najvykonnejsi intel, co nie je, absolutny vykon je na strange intelu.

pomer cena/vykon?
tiez nie - viac ako 4 jadra, vyjma specifickych pripadov, nevytazis. kym intel nema problem bezat all core na 5.0GHz, u AMD Ti nedokazu garantovat ani Hertz nad zakladny takt.
stabilita, vykon, cena je na strane intelu.

a skor, ako sa zacnes ohanat multithreadom - to, ze si soft spusti 10 vlakien pre 10 roznych procesov z neho este multithread soft nerobi.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

1) vykon som myslel pre jeden procak, nie server ... bavime sa o procakoch a ked sa uz o nich bavime, benchmarky najvykonnejsieho 64c128t epyc2 az 2-nasobne drtia 28c56t gold xenon spicku ... a ona ta intelova zlepencova 56c112t vec zlozena z dvoch 28c56t xenonov ani nie je volne dostat kupit, intel vie preco, spotreba by bola 500w, cena by bola kolko 25 tisic ????
ano amd na nevyhodu ze podporuje v server segmente max. 2 sockety a intel 8
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ano, zrazu...
prestan s drogami.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

AMD a max. 2 sockety? A možno ani tie ich "CPU" nemajú podporu pre procesorovú spoluprácu.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

tak to bolo myslene, kua nechytaj vsetko za kazde pismeno
Odpovedať Hodnotiť:
 

2) prosim ta nestrapnuj sa, INTEL NEMA (opakujem NEMA) procesor, ktory mu bez zasaju bezi all core na 5 GHz, SPAMATAJ SA !!!!!!!!!

https://bit.ly/31U5n8i

jednak to vie kazdy blazen, nafetovany a aj k tomu po opici a druhak to tak je roky a odjakziva ze max. boost u intelu je pre 1 jadro (vlakno) ... opakujem bez zasahu, t.j. bez OC

amd to "posralo" akurat v tom, ze najhorsie jadro na o 75-100 mhz nizsi 1-vlaknovy boost ako najlepsie jadro, to je vsetko o nic menej a o nic viac
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ubohy pokus.

Alza bezne predava pretested procaky, co bezia all core na/nad 5.0GHZ. Napr. taky siliconlottery.com tiez.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ano vieme ze "nieco take" tam mavaju: https://bit.ly/2L7AEOn

ale ty c0c0tko maximalne prijebany, 5znakovy, alzovy - uvediem ta do problematiky otazkami:

1) to tie procaky tak vyrobil intel alebo maju svojeho dvorneho pretaktovavaca?
2) ked ten procak jebnes do fosne a absolune vsetko bude v biose na auto a default, tak ty si akoze myslis ze ti vsetky jadra pojdu na 5,0 ci 5,1 ci 5,2 ghz? ... este raz to kurva musim zopakovat: ked bude v biose absolune vsetko na auto a default ... ZABUDNI CHLAPCEK ! to si akoze myslis ze v procesore nieco akoze hardwarovo predratovavali aby on mal akoze nejaky defaut 5,1 ghz pre vsetky jadra alebo co?
3) nie !!!!!!!!! oni ten procak pripravili (pomohol najma delid ze chlapce?) a nasledne poriadne otestovali ... a tak garantuju ze all-core na tych 5,1-5,2 ghz to krasne pojde ... AK SI TO TAK NIEKTO NASTAVI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ak to nenastavil výrobca tak, tak asi vidí niekde problém. A nemusí to byť práve problém v CPU, ale napríklad napäťový pre RAM či iné obvody(neyaru4enie spo2ahlivosti pre rozdielne nap8janie aj mimo CPU) alebo blbos5 menom chladi4 a jeho napr. výkon a hmotnosť. P4 mali na MB dovolené tuším max. 450 gramový chladič a 14 zatiahnutí páčkou pätice.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a tvoj statement je?

maju problem intely bezat allcore na 5.0 GHz?
ne, nemaju, bezne su take predavane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kurva uz su ludia na tejto planete uplne jebnuti ... ja tu pisem o tom ze intel-dementel NIKDY vo svojej historii este nevyrobil procak, ktory by z vyrobnych nastaveni po drbnuti do fosne bezal na all-cored 5 ghz a viac (kde by bolo absolune vsetko v biose na auto a default) ... to ze intel cpu su toho schopne je davno znamy fakt a ze niektori predajcovia predavaju procaky ktore su patricne upravene a otestovane aby toho boli PO NASTAVENI schopne, je tiez znamy fakt ... hard-guru si to tiez deliduje a hlavne v biose prestavi aby vsetky jadra isli na 5,2 GHz ... A CO JAKOZE !!!!!

co to kurva meni na fakte, ze intel-dementel NIKDY vo svojej historii este nevyrobil procak, ktory by z vyrobnych nastaveni po drbnuti do fosne bezal na all-cored 5 ghz a viac ??? odpoviem si sam: nic
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ano?
kde sa v origo statemente pise "od vyroby"?
ktoze je ten uboziak, co si to tam domyslel, aby mohol reagovat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A načo by mu mali bežať na 5 GHz? To isté tu môžem napísať, že Intel je naprd, lebo nebeží na 10 GHz.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

lebo su vyspele - jednak dizajn, druhak vyrobny process.
dalej je to o spolahlivosti - maju este kusok vatu a neni su hrotene na ciaru.

konkurencia deklaruje napr. zakladny takt a dalej ti negarantuje nic, ani len vlastny boost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

dizajn: pre krista a tym akoze myslis co? aky pekny je IHS na procaku ale co? alebo PCB? no nebodaj si chcel povedat architektura .... len to dufam ze nie, to by som sa musel potom zacal smiat ... ipc rovnake ako amd pri o 20% nizsiej spotrebe a + k tomu derava ako reseto

vyrobny process ... intel je znamy svojou hustotou tranzistorov, to ano, ale dali si privelke susto a to ako vidno je aj na "technologickeho lidera" dost .... prva gen. toho ich slavneho a 4 roky po 15 hlaseniach odkladaneho 10 nm procesu je zapadnuta dejinami a v podstate ako keby ani neexistovala (pre potreby papiera exitoval jediny nedostupny 2-jadrovy Ci3 ULV model) ... druhu gen, ohlasili a do konca tohto roka ma vyjst ultra-mrte vela ULV a mobilnych modelov .... ale 14 nm stale zije a stale je to absolutne tazisko vyroky
tretej gen. 10 nm sa dockame na konci 2020 alebo v 2021 ... a az vtedy pridu tie ocakavane cca sto wattove desktopove procaky co tu mali byt v 2015


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja od nich neočakávam také bludy o akých tu píšeš. Proste ak niečo potrebujem, tak si naštudujem toho možnosti, parametre a cenu a ja sa prispôsobím, aby mi to slúžilo.
A či má 95 alebo 120 W je pre mňa nepodstatné. Aj to, či je to 10 alebo 14 vymyslených nm alebo z ktorej časti wafera to bude vyrobené. A názvy? To čo riešiš???
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

spolahlivost ... akoze nerozumiem, mne sa v zivote za posl 1/4 storocia ziadny procak nepokazil, ci amd, intel, cyrix .... ty akoze niehoko takeho poznas? samozrejme pokial v casoch PIII vs. K7 nerobil chujiny a nedaval dole chladic ... vtedy sa z K7 za 3 sekundy zadymilo a upiekol sa

uz to bolo omielane 100x
amd to "posralo" akurat v tom, ze najhorsie jadro ma o 75-100 mhz nizsi 1-vlaknovy boost ako najlepsie jadro, to je vsetko o nic menej a o nic viac
zaujimavejsie je, ze intel-dementel musel zmenit definiciu ich boostu, lebo lamy si mysleli ze ten maximalny boost mavaju vsetky jadra a nie len jedno (aj to dokonca iba pri jednom vlakne)
a vo vseobecnoti by som s tymi boostami nevyskakoval, intel je v tom z inych hladisk horsie, najma co sa tyka pri vyuziti 2-3-4 vlakien: https://bit.ly/31U5n8i ... a to este nespominame AVX512 ze? pre istotu ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

co sa tyka este toho 1-vlaknoveho boostu u amd, prosim nech sa paci: https://bit.ly/2Zn4YgW

takze blbe procaky hej?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pre intel idiotov je dolezite vsimnut si v clanku vetu:

"Podobné kosmetické rozdíly se vyskytují i na platformách procesorů Core a lze je považovat za obvyklé."
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No mal som čas prečítať si len pár riadkov z neodborného článku pre laikov.
A? A mne vychádza, že to nepíše odborník a už vôbec nie elektronik.

Ešte si to omrknem, ale nechcem sa vám miešať do debaty, len ma štvú tie urážky a nadávky, ako keby sme všetci popadali z jahody.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ak sa odkazal na diit, usetri si cas.
Z tade nic dobreho nevznikne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

3) no a s tym multithreadom - ano mne je to jasne, mne to vysvetlovat nemusis ale to je skor o domacom pouziti, ked by bolo super-duper aby jedina aplikacia napr. DVDfab vyhulila 32-jadrak ci dokonca aj 64-jadrak na 95% a BR bolo do x265 MKVcka na CPU ripnute tak rychlo ako na grafike, za nejaku pol hodinku a nie za cely den ... ono
v podnikovom svete si ale nainstalujes sharepoint alebo exchnage a do systemu sa ti nadrbe asi 20 beziacich procesov (pre kazdy z nich) a tam je ti 4-jadro dost na hovno
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

o domacom pouziti?
Ako Facebook? YouTube? Flusky?

podnikovy svet?
lol.

vrat sa spat k lopate.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

kriple prihorety nedristaj a uvadzaj konstruktivnu a konkretnu kritiku, lebo ked to nevies tak ne314cuj
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mam pustene vsetky tie "podnikove svety"
zeru nieco okolo giga ramky.
vytazit vedia max jedno jadro, vacsinou iddluju pod 5%.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ty podnikovy svet, ja tu vidim na exchange serveri nieco ine,

8c16t procak vyhuleny furt nad 10% a to je akoze v klude a zo 128 gb ramky je 70 gb vyhulenych

ty podnikovy svet, pozri si minimalnu konfiguraciu na exchnage 2019, minimalnu, nie odporucanu

ty podnikovy svet, ty is podnikovy svet este asi nevidel

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty mas server vyhuleny na 0% lebo si ziadny nikdy ani nevidel.
Tu uz bolo x milion krat preukazane, ze si extremne frustrovana megasocka, ktoru serie ak si niekto moze dovolit upgrade za par 100 eur raz za 5 rokov.

A ak by niekto potreboval dokaz, ze si totalna nula vymyslajuca si pribehy pozliepane z bludov, ktore si niekde cital ale nemas absolutne sancu im porozumiet.
Kazdy admin sleduje pri "podozreni" logy a z nich sa da velmi lahko vycitat, ze Exchange server nezerie vela RAM, ale si jej vela alokuje. To vie kazdy, kto si okolo Exchange servera aspon prdne.

Radsej si chod precistit vetrak a rebra na svojom AMD FX aby ti neodpalilo cez teple dni dalsie jadra.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ej ale sa mi nepaci tato uroven diskusie kolegovia :/
Skusme bez tych urazok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niečo nám ušlo...? :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tie 3% marketshare EPYCu (Opterony mali do 30%) je teda strašná porážka, strop tak 5% pri latenciách k DB 2-3x vyšších ako u 7 ročných Xeonoch.
Lebo každá babka potrebuje fileserver (na nič iné sa v oblasti serverov EPYC nehodí).

A v desktope poráža AMD Intel jedine v retail segmente čo je taký prdík v mori.

Predsalen, dvaja najväčší akcionári Intelu sú dvaja najväčší akcionári AMD. A ešte sú ďalšie väčšie fondy, ktoré majú slušný podiel v oboch firmách .

Celé toto doťahovanie AMD je iba snaha maximalizovať zisky Intelu (vrajnedostupnosť CPU) a vytiahnuť AMD z červených čísiel znovuzapálaním ohňa nádeje u loserov (ktorí si pohonkajú ego ako "ich" AMD víťazí).
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Suhlasim, je potrebne konecne zamerat sa na optimalizaciu CPU namiesto zmensovania vyrobneho procesu tranzistorov.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Mierne optimalne nedoriesenou funkcionalitou je, ze z bezpecnostneho hladiska nevyhnutny fyzicky vypinac wifi berie so sebou pri vypnuti pre istotu priekazne cele CPU.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Nejak nespomenuli, ze ci sa im podarilo opravit tie obrovske bezpecnostne diery? ZombieLoad, Meltdown and Spectre?
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Nejak ťa to trápi? Nemôžeš spávať?
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

Nepodarilo, nestačí prekopať aktuálnu architektúru, treba novú...
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

uz davno analyzovane, opatchovane a zabudnute.

Co uz, Intel nie je AMD, na ktorom neexistuje moznost spustit hociaky kod so zvysenymi opravneniani s jedinou vynimkou - fyzicky sediet za pc.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Keby Intel zbytocne nepchal integrovanu grafiku do vsetkych procesorov by brutalne usetril.
Stacilo by napr v HEDT CPU a v procesoroch rady "K" s odomknutym nasobicom.
Nemyslim len deaktivaciu, ale kompletne odstranenie
Takto by usetril mrte miesta kremiku, tranzistorov plochy a tepla.
Aj tak 99,99% takychto CPU bezi s grafikou v PCIe slote..
A este by mohol konecne uvolnit pre vsetky rady CPU maximalny pocet PCIe liniek...
A nie segmentovat podla ceny a marze...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Prečo by mal CPU mať odomknutý násobič??
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Nesuhlasim.
Vacsina uziatelov pouziva PC s integrovanou grafikou. Intel GPU su dnes dost vykonne a dedikovanu grafiku si instaluju iba gameri.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ak si cital prispevok poriadne, on pisal o HEDT a "K" procesoroch. Tie naozaj nema vacsina uzivatelov, o ktorych pises.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mohol. Ale prečo by to robil? Segmentovanie je úplne prirodzené a správne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Detvákom rodičia nekupujú HEDT.

HEDT si kupujú profesionáli pre výpočtový výkon CPU a pre PCI-e lanes pre nVidia Quadro a Xeon PHI.
A na zobrazovanie GUI im často iGPU stačí a ak potrebujú 3D tak s dedikovanou GPU púšťajú aplikáciu (presne tak ako multimediálne a herné notebooky bežia štandardne na iGPU a dedikovaná sa spúšťa s konkrétnou aplikáciou).
Odpovedať Hodnotiť:
 

BORDEL AKO SVINA !!! Ani diva srnka v case ruje sa v tom nevyzna, co je 10 nm, co je 14 nm, co je ktora generacia akeho obchodneho mena Jazera ci jakeho kodoveho mena Zatoky a kde je taka iGPU s max. 24 alebo s max. 64 EU. Mozem j3bat 6-znakove oznacenie, clovek si vsima ci je to core i3/i5/i7/i9/i11/i13 ... i19 a este ci je to 7.-8.-9.-10.-15.-20. rodina (nech si to nazyvaju generacia)


Tak tomu hovorim ULTRA-BORDEL ! Bravo Intel. Ako vidno Intel vyuzije NAOZAJ TOTALNE VSETKO CO SA VYLUPNE Z WAFERA.
Pokazena jedna vec? Bude to cpu model balabla1.
Pokazena druha vec? Bude to cpu model balabla2.
Pokazena tretia vec? Bude to cpu model balabla3.
...
Pokazena desiata vec? Bude to cpu model balabla10.

COOOOOOOOOOOOOOL.

BRAVOOOOOO intel-dementel za jednu 10. rodinu prehlasit dva odlisne produkty postavene na 10 nm a 14 nm

COOOOOOOOOOOOOOL.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Trpíš abstinenčnými príznakmi.
Vo fotovoltaike ťa to neserie? Myslím ten bordel a zavádzanie...
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

jasne, pjetrik, co ti ostrava ineho ako plakat, ked je uz Y-ckovy procak pre 87% use casu lepsi ako najlepsi desktopovy ryzen...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

co to drizdas? jakych 87% use casu?

vynechal si prasky? ja tu nadavam ze to je neprehladne jako svina, nic s nicim neporovnavam a tuto vypoteny hlod ze nieco je lepsie v 87% use casu

mali ich vydat aj sto modelov, intel-fanboys by boli este stastnejsi

laskyplne sa radsej zamysli preco je tolko modelov
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

neprehladne pre teba - tebe staci udaj max X.X GHz a X core, a je jedno, ci ten max tie jadra vobec dokazu (ryzen) alebo, ci to vobec su x86 jadra (compute cores).
samozrejme, kazdy dodatocny udaj je pre teba nesmierne matuci.

PS:
aby si kazdy mohol vybrat presne taky cpu, aky potrebuje.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

proste intel-idiot, typicka diagnoza

nabudujce vydaju 100 modelov s oznaceniiami napr. ako

Core i7 1160541YF
Core i7 1119576K
Core i7 1100789UV
Core i7 1156073FU
.....

a bude tam do toho zajebana:

2. gen 10 nm
3. gen 10 nm

7. gen 14 nm
8. gen 14 nm

a super, vsjo v pariadke
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Prečo to tak komplikuješ??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zdroj tejto informacie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

PS. to si tak blby alebo naivny ale oboje alebo co jakoze preboha?

nie ... lebo z 2. gen 10 nm waferu (kde nie je este vytaznost ako pri 6. gen 14 nm) chcu vyuzit ozaj vsetko co sa odtial vylupne ... ved 10 nm je ich najtazsi porod ktory zacal pred 4 rokmi a este 2 roky potrva
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No tak je. A čo to tak prežívaš?
Sú aj horšie veci v živote.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak tak to oznacovanie ide poslednu dekadu pekne do riti

Najskor identitova politika doyebala vedu, teraz aj to ostatne...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aky je tvoj gender?
Odpovedať Hodnotiť:
 

noteboooooooooooky
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár