|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
to som teda zvedavý
Od: Cpt. Obvious
|
Pridané:
11.5.2019 15:55
Ak sa dostane do obchodov niečo so 16 jadrami a 4.3 GHz base clock a 5.1 GHz boost clock a CPU nebude stáť 1200+ eur, tak to instantne testujem :-)
|
|
Re: to som teda zvedavý
Od: pendej0
|
Pridané:
11.5.2019 16:08
Diky Brona.
|
|
Re: to som teda zvedavý
Od: 2~3Lyšky~~~LytaRyta~~Lyisbeth
|
Pridané:
11.5.2019 16:43
presne!
taký cpu ihned objednávám!
´´len upresnenie base clock od 4,4 GHz (ale lepšíe 4,8 ~~ 5 ++ GHz
..a cena práve do tých ~~~1000 ~~1200 €
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXX .XX
|
Pridané:
11.5.2019 18:45
To asi treba najprv objavit, ze architektura pc s napajacou kaskadou na doske jednoduche zoseriovanie viacerych oscilátorov ako pri implementacii priamo na zdrojoch principialne priekazne vyrazne komplikuje.
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: ffdf
|
Pridané:
11.5.2019 19:26
nevadí že tomu nerozumie ani divá sviňa...to je proste sytaxterrorišta :-)
|
|
Re: ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: Amatér
|
Pridané:
12.5.2019 22:20
No určite,ešte to by nám chýbalo,aby boli zdroje zložitejšie a kazivejšie.Nech sa kazia MB,veď sú lacnejšie,ako zdroje..
|
|
https://dopice.sk/mTO
Od: https://dopice.sk/mTO
|
Pridané:
12.5.2019 3:18
kupim si hned dva
otestujem
predam za polovicu
|
|
Re: https://dopice.sk/mTO
Od: ffdf
|
Pridané:
12.5.2019 13:07
Ti šibe? predať treba o tretinu drahšie!
|
|
Re: to som teda zvedavý
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
12.5.2019 11:45
Hej a so spotrebou 200W.
|
|
Re: to som teda zvedavý
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.5.2019 7:45
4,3/5,1 asi tazko a este k tomu 16C32T velmi tazko
skor okolo 3,8/4,5 je realnejsie pre najnadupanejsi 16-jadrak
aj dnes ma R7 2700X "iba" 4,0/4,35 a to je 8C16T
bolo by naivne domievat sa, ze AMD vyda 16C32T (na novom vyrobnom procese) procak na hentakych vysokych frekvenciach, aj ked mozu byt o malo nizsie
cena aj najvykonnejsieho 16C32T (ak bude do sc. AM4 existovat) bude hlboko pod 1200, tipujem okolo 650-700, ak bude druhy "slabsi" 16C model, ten moze byt okolo 550-600 a 12-jadraky medzi 350 a 500 podla frekv, najvykonnejsi 8-jadrak okolo 350 ... tot moje odhady
|
|
Dnes má meniny Rama
Od: Buržuj/
|
Pridané:
11.5.2019 16:33
Pred dvoma rokmi sa ku nám do firmy kupoval PC na spracovanie video materiálu. Hovoril som, že aby sa nedali nachytať na papierové údaje AMD a hlavne cenu. Nedali si povedať a bola to hrôza. Furt to padalo, prehrievalo sa a nepomohli ani 2 reklamácie. Nakoniec sa kúpil samozrejme miesto toho Intel. A funguje dodnes výborne.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
11.5.2019 16:40
zle navrhnuty airflow a chladenie - skladali vam to amateri
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
11.5.2019 16:48
PS: ... a dúfam že si nezabudol utopiť PC v stole bez prístupu vzduchu. ;)
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Buržuj/
|
Pridané:
11.5.2019 18:49
Neskladali to a amatéri, skladal som to ja. S počítačmi robím profesionálne od 1996, takže viem čo robím.
|
|
Re: Dnes má meniny Ramaja
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
11.5.2019 18:56
hmm.. takze amater..
|
|
Re: Dnes má meniny Ramaja
Od: ffdf
|
Pridané:
11.5.2019 19:27
veru, profík som ja čo s nimi robím od 1985-teho! :-)
|
|
Re: Dnes má meniny Ramaja
Od: Hurvínek.
|
Pridané:
11.5.2019 22:41
ďalší Matelko...
|
|
Re: Dnes má meniny Ramaja
Od: ffdf
|
Pridané:
12.5.2019 9:16
jáák Matelko, však si Hurvínek!
|
|
Re: Dnes má meniny Ramaja
Od: Muheheeee
|
Pridané:
12.5.2019 12:35
V 85tom si tak mohol gamesit na masine zvanej mato.... to bola masina hehe
|
|
Re: Dnes má meniny Ramaja
Od: ffdf
|
Pridané:
12.5.2019 19:48
Ty cicinka...mali sme PMD85 a aj Sinclairy, okrem toho boli amigy a aj Atarička....všetko špéci mašiny!...a nie MAŤO-ty chumaj!
|
|
Re: Dnes má meniny Ramaja
Od: LytaRyta~~Lysbeth
|
Pridané:
13.5.2019 1:21
.. + este aj Commodore ~64..
|
|
Dnes má meniny
Od: _kubo_
|
Pridané:
13.5.2019 12:28
Chlapčeky, v 85. boli už 16/32 bitové Atari ST !!!
|
|
Re: Dnes má meniny
Od: Wernher
|
Pridané:
13.5.2019 16:12
Hej, a koľko si ich vtedy vlastnil?
Však jasné Motorola 68000...
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: skladac
|
Pridané:
11.5.2019 19:51
To je uplne jedno jak dlho s tym robis. Ja poznam 55 rocnych automechanikov co cely zivot opravuju auta a furt to nevedia.
Dal si tam slaby chladic ked sa to prehrievalo, to je cele.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Buržuj/
|
Pridané:
11.5.2019 20:52
Nemôžeš preboha porovnávať vývojára SW a nejakého ucnovkara, čo opravuje auta. Neurážaj má, ďakujem.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: čitateľ
|
Pridané:
11.5.2019 21:31
A prečo ty urážaš učňovkárov automechanikov?
|
|
ničivý praktik S005E002503
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
12.5.2019 6:37
Pretože i keď zachovávanie nehmotného kultúrneho dedičstva je v záujme spoločnosti, bez metodického usmernenia k Zákonu č. 270/1995 Z. z., konkrétne kto hoho, z neurčitosti vyplýva priekazne neobmedzovaná implementácia možností slobody prejavu.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: joskooogdstfdgt
|
Pridané:
13.5.2019 6:46
ahaaa pan je SW vyvojar, tak pozor a od 96? No toto :D
tam si programuj a do HW nelez, urobis lepsie.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Robo10111
|
Pridané:
13.5.2019 9:18
presne, to mi stacilo na vysvetlenie vsetkych jeho reci, ze to je SW vyvojar to hovori za vsetko :D
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
11.5.2019 22:57
Nie len zly chladic. On zabudol dat aj teplovodivu pastu.
Vsetko to natlacil do miniATX bedne s jednym malym ventilatorom.
Este som nezazil aby sa my nejaky zlozeny PC prehrieval.
Este ho mozno pretatktoval ako 3 liter dizel. Cize napatie na max. S procesora cievka :D
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Gangster
|
Pridané:
12.5.2019 11:03
Načo teplovodivá pasta?
Stačí silikónová vazelína, v núdzi aj obyčajná, resp. Indulona.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: amd-man
|
Pridané:
12.5.2019 14:17
Vy ste Slovania, dpc?
Majonezu treba!
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: 5os5os
|
Pridané:
12.5.2019 18:00
To myslíš ten biely ocot?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: amd-man
|
Pridané:
12.5.2019 18:36
Imperialny spion!
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: krjd
|
Pridané:
13.5.2019 13:58
Este ako tak pochopim ocot v majoneze, ktora musi niekde v regale vydrzat tri tyzdne a dany korporat to len predava. Ale do normalnej majonezy, urcenej na konzumaciu ludmi, dokaze dat ocot iba nefalsovany chuj.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: Anomalia
|
Pridané:
12.5.2019 13:08
Kedze si zaryty intelfan a troll na n-tu, vobec by som sa necudoval kebyze si tu zostavu umyselne chladenim poddimenzoval, a takymto sposobom obhajil svoje tvrdenia (vid. vyssie). Urcite im doteraz s radostou pripominas nieco v zmysle: "vidite, ja som vam to hovoril".
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: bububu buržuj
|
Pridané:
11.5.2019 16:46
Buržuj, to je preto, že či tu, či u vás vo firme, všade si za kokota.
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorXX .XX
|
Pridané:
11.5.2019 17:05
Ono to tak z určitého pohľadu len pôsobí, nakoľko na i zodpovedajúcom mentálnom nastavení úrovne Buržuj sa:
a) kupuje zásadne vždy priekazne len K SEBE do firmy
b) ako plniť zadané úlohy zamestnancom neurčuje, nakoľko inak by priekazne neprešli ani cez pohovor
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: pampúch
|
Pridané:
11.5.2019 21:53
mal by sa volať Buržchuj
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Jegor, meno je už zaregistrované
|
Pridané:
12.5.2019 1:04
Otázka na vás viacerých tu je, aká úroveň kokotizmu je potrebná, aby ste nevideli, že vás všetkých buržuj troluje. Odpoviem si sám: taká ktorá zodpovedá jednocifernému IQ.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: ffdf
|
Pridané:
12.5.2019 13:06
no nehnevaj sa, ja tam mám ešte znamiensko mínus!!!!!
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: ajtaksada
|
Pridané:
11.5.2019 17:55
A kto spracovava v dnesnej dobe video pomocou CPU?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: huanggg
|
Pridané:
11.5.2019 19:06
mozno pouziva spickovy nastroj - windows movie maker
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXX .XX
|
Pridané:
11.5.2019 23:26
Napriklad pre umelecku tvorbu je vo vseobecnosti presnost IEEE 754-2008 nedostatocna, kym samotny softver namiesto sli ci CrossFireX, zalozenych v principe na RAID0, nevyuziva pri gpu vypoctoch priekazne bezparitny RAID4 pristup uz na urovni radica.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Mato_111
|
Pridané:
11.5.2019 20:05
Rozpíš viac akú zostavu si skladal + aký SW používal? Nechce sa mi veriť, žeby multicore AMD nestíhalo.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
11.5.2019 20:54
pokial tam dal "8-jadrak" FX8150 z roku pana 2011, mozne to pokojne je, to nema ani vykon 4-jadraku 4700K
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Pitrus
|
Pridané:
12.5.2019 0:03
Ja mam napriklad v pc AMD FX8350, pouzivam na strih EDIUS, Adobe premiere Pro a i ine programy. Pre istotu mam v skrini Lepsi chladic a este sa mi veru nestalo, ze by sa prehrevial. Ano, je to starsia zostava, ale ide perfektne. Uvazujem nad obmenou a tiez pojdem do AMD. Ak vies, co skrine davas, nemoze sa stat, ze sa ti bude masina prehrievat. Ano, poznam jedneho, co ma miniatx, ale to sa potom nemoze cudovat, ze mu pc kuri ako ciganom piecka :-)
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: No jasne
|
Pridané:
11.5.2019 23:23
Iba trepeš, nikde si nič nekupoval, iba vyrývaš. Doma sedíš na šerbli a píšeš svoje bludy z nejakej super Intel 80286 čo si zobral zo zberu
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: Orwell
|
Pridané:
12.5.2019 8:15
Ako ti ostatní píšu, poskladal si to zle.
Ryzen sa neprehrieva, má podstatne lepšie teploty ako Intel a to píšem ako majiteľ delidovaného K-čkového CPU. Poddimenzovali ste chladenie. Ak vám to padalo, AMD je háklivé na kvalitný a aktualizovaný BIOS a mikrokód AGESA. Tiež AMD najlepšie spolupracuje s drahšími ale o to kvalitnejšími B-die RAM.
Odporúčam vám prehodnotiť vaše schopnosti a vedomosti v oblasti stavby PC a prenechať to mladšej šikovnejšej generácii.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Buržuj/
|
Pridané:
12.5.2019 8:43
Aha, takže musím byť neustále v strehu a furt updatovat BIOS aby ten shit aspoň nepadal. A ešte aj RAM treba špecifické, dokonca drahšie, aby to vzacnemu AMD vyhovovalo. Ďakujem, radšej si priplatim za Intel. A mladšia "šikovnejšia" generácia vie len tukat do mobilov a s PC nevie ani poriadny robiť, nieto skladať.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.5.2019 9:01
Nestrápňuj sa tu.
To, že UEFI treba aktualizovať, platí pre všetky PC bez ohľadu na platformu. Proste taká je doba. Na trh sa vypúšťajú nedoladené produkty. Za to môžu "buržoázni" manažéri tlačiaci na predčasné vypustenie produktov len aby dostali odmeny.
Čo sa týka RAM, to úzko súviselo s nedorobeným UEFI. Ale našťastie na súčasné AM4 MB to už neplatí. Výrobcovia MB si to dali do poriadku.
Na tvojom mieste by som na mladých nenadával. Keďže sa považuješ za skúseného v oblasti navrhovania a stavby PC, nemal si mať žiadne problémy pri prevádzke tebou stvorenej zostavy. Ale sám si sa priznal že si mal. Je zaujímavé že AMD predaje rastú hlavne čo sa týka retail segmentu. Kto asi tak urobil chybu? Ty, či AMD? Aj mladší ľudia od teba majú asi viac skúseností.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.5.2019 9:07
Pár ľudí ti dalo tu v diskusii rady, kde si tak asi spravil chybu. Tak sa nad sebou zamysli, pouč sa. Trochu pokory ti nezaškodí. Nikto nie je dokonalý. A prestaň trollovať. Podľa dlhodobých hodnotení týchto diskusií aj tak väčšina tu diskutujúcich s tebou nesúhlasí.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Buržuj/
|
Pridané:
12.5.2019 9:24
Nehodnotia len diskutujúci. Z nejakého dôvodu túto stránku navštevujú rôzne indivíduá šíriace Kotrbovu a ruskú propagandu. Tie hodnotenia sú čisto politické, lebo moje komentáre sú pre tu cvargu nepríjemné. Druhá vec sú fanboyi AMD, to je skôr diagnóza. A rastú preto, lebo sú lacné a Intel na to nestihol zareagovať. Svoje bludy a poučky si nechaj pre niekoho, kto tomu nerozumie. Ja nie som nejaky bežný IT debilko, čo inštaluje Windows vo veľkom kancli.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.5.2019 10:00
Si konšpirátor :D
A naviac, sám tu šíriš propagandu.
Ale k veci. Ak by si rozumel navrhovaniu a skladaniu PC, tak by si tie problémy, ktoré si mal, nemal.
Ale už ťa dnes nechám tak žiť v tvojej vlastnej bubline lebo zjavne nie si otvorený načúvaniu ostatných.
|
|
ultraradikalny ohladuplnizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
12.5.2019 10:43
Kaliber otvorenosti k načúvaniu ostatných teda zjavne priekazne vytvára pomyselnú hranicu medzi vizionárstvom a tichou toleranciou praktík policajného štátu.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
12.5.2019 11:10
Uz mas USA vlajku na dome? USA hymnu ovladas?
Mas pripravene jedlo pre USA armadu?
Oooo velke USA, kde nepoznaju chudobu... nevedia co je hlad... nemaju jeden uver... vsetci ziju ako v raji.... Co ti jeebe ty propaganda... chod ppzerat radsej svoj sport a zabav sa.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: weg65
|
Pridané:
12.5.2019 11:41
Nemoze, lebo je tam Trump a to je fasista, sexista, homofob a bigot. Keby tam mali spravne slniecko kompatibilne s eurohodnotami, to by bolo!
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Gangster
|
Pridané:
12.5.2019 11:04
Mladšej generácií?? Čo vedia o tom kulové??
A ozaj, čo sú to tie B-die RAM?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.5.2019 14:12
Končí pověstné „B-die“ DDR4 paměti od Samsungu?
no-X
diit
8.5.2019
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
12.5.2019 14:22
S ich výrobou Samsung končí, takže si ich uži, kým môžeš.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: Gangster
|
Pridané:
12.5.2019 14:54
Čo???
Čo to je?
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: amd-man
|
Pridané:
12.5.2019 15:28
Samsungacke pamate - predrazene ale rezen friendly, bo prve rezne boli dost vyberave, co sa pamati, rychlosti a casovanie tykalo.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.5.2019 17:23
Pre tých, čo nevedia používať gúgeľ:
https://dopice.sk/mXV
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: amd-man
|
Pridané:
12.5.2019 18:33
Idz do niekam aj s imperialistickym kapitalistickym strejdomrdom - pouzivaj nas zoznam.sk
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: sanitarrr
|
Pridané:
12.5.2019 11:36
priekazne nie každý majiteľ hriankovača AMD má možnosť naň alokovať peniaze potrebné na výstavbu chladiacej veže pre ENO.
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
13.5.2019 17:14
diagnoza: c0c0t co sa prebral po dekade z komy a nestihli mu vysvetlit dianie na poli CPU za posl. dva roky
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: trollot
|
Pridané:
12.5.2019 12:38
aj teplovodiva tasta je na kkt ked gadzo neda dolu ochrannu foliu z plochy chladica :)
|
|
Re: Dnes má meniny Rama
Od: amd-man
|
Pridané:
12.5.2019 15:30
jj, hlavne ale treba nezapajat vrciaka. Zbytocne len prach viri v bedni.
|
|
gfkfkhfj
Od: ljkhklhl;
|
Pridané:
11.5.2019 17:23
a budu sa na tom dat hry?
|
|
Re: gfkfkhfj
Od: sarusian
|
Pridané:
11.5.2019 18:22
ze vraj pojde manic miner, ak budes mat dost miesta na diskete
|
|
Re: gfkfkhfj
Od: Vilijam
|
Pridané:
12.5.2019 12:01
Keď manic miner, tak dosť miesta na kazete.
|
|
Skkdjdj
Od: Gertrudo
|
Pridané:
11.5.2019 20:25
Som zvedavy ci sa dozijem toho ked sa budu jadra pocitat v mgiga a tera coroch:)
|
|
Re: Skkdjdj
Od: Matelko.
|
Pridané:
11.5.2019 22:42
Super melons...
|
|
Re: Skkdjdj
Od: holic
|
Pridané:
11.5.2019 22:54
Medzitym si chod oholit fuzy namokro podla ondra.
|
|
GHz...
Od: Asistentka
|
Pridané:
12.5.2019 10:48
Môžete mi niekto vysvetliť prečo frekvencia procesora stagnuje už možno aj 10 rokov?
|
|
ultraradikalny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorX .XXX
|
Pridané:
12.5.2019 11:03
https://dopice.sk/mXU
Presnejšie by síce bolo recipročne disharmonizovaných priepustných harmonických oscilátorov s vzájomne konštantnou deltou, ale kvôli zvýšeniu čitateľnosti sú detaily priekazne až per request.
|
|
Re: GHz...
Od: Gangster
|
Pridané:
12.5.2019 11:07
A čo by si čakal? Že to frčí na GHz, hoc sú na MB doske len 14,3 MHz kryštály, podľa ktorých to frčí?
Už dávno majú bežné CPU do domáceho počítadla výkonu až-až...
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
12.5.2019 11:53
Žeby limity materiálu? Intel sa pred príchodom Core 2 architektúry snažil španovať frekvenciu až na doraz a výsledkom bol radiátor, ktorý ti vyhrial celú izbu. A teraz to robí znovu, keď Coffee Lake žerie ako sviňa a po pretaktovaní potrebuješ vodné chladenie, aby si ho uchladil.
|
|
Re: GHz...
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
12.5.2019 14:16
Prezentačka s cca 1000W chladiacim boxom ukrytým pod stolom. To nevymyslíš, že Intel. :D
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 14:06
1.5-2kW chiller. To je este pohoda.
Stari borci pamataju pocitac v chladnickach, vodnikov s chladicmi zo skodoviek, lapovanie procakov, pajkovanie blokov na procak...
To boli vtipne casy, ne jeden chiller.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
12.5.2019 15:36
5.0-5.4 GHz das aj na vzduchu. A nh d15 je lepsia ako vacsina (vsetky) aio chladice.
Plus k tym limitom materialu - to je jedna vec - prakticky limit pri kremiku je prave tych spominanych 5.0 GHz. Tu sa snazi optimalizovat tranzistory a, co je dolezite, postarat sa o to, aby mohli fungovat pri co najvacsom vstupnom napati. A dalej je tu stale InGaEs alebo NanoC (plus Mo-C-Mo).
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
12.5.2019 18:46
Získať CPU, ktorý zvládne 5 GHz, je kremíková lotéria a nie samozrejmosť. A to nehovorím o voltáži a spotrebe. 6700K bežne potrebuje 1,4 V na 4,8 GHz a to je maximálne odporúčané napätie.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 5:28
Od tej 6-tej generacie sa vela pomenilo.
So svojimi refreshmi intel mieril presne tu - ako dodat do procaka co naviac Voltov, a, ako zamedzit vsetkym nepriaznivym javom z toho vyplyvajucimi.
Vcil uz mozes bezne kupit 5.0 GHz turbo, co, pri dobrom chladeni znamena 5.0 allcore 24/7.
A tym to cele posuva aj target na kremikovu loteriu na 5.4 GHz :)
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 9:15
Jasné, že vyriešil. Preto Coffee Lake žerie ako sviňa.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 9:49
A co si cakal?
Ze, ked do toho pustis viac stavy, tak to bude menej zrat?
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 9:50
Lenže ono to žerie viac, než Skylake.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 9:59
Ano, aj musi.
Mas 2x tolko jadier pod vyssim taktom.
Plus, je tu moznost bezat stabilnejsie pri vyssom napati.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 10:04
Lenže ty si písal, že robia všetko preto, aby sa dalo čo najľahšie taktovať. Pasta namiesto pájky je toho krásnym príkladom.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 10:30
Nove su zase pajkovane.
A za dalsie - vyssi takt pyta vyssie napatie, aby si mal na konci dost silny signal. Idealne aj mensie straty po ceste.
Co je prave to, o co sa chlapi z intelu snazia, a co sa im dari.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 10:35
Darí sa im tvoriť produkt, ktorý má horšie prevádzkové vlastnosti, než Ryzen.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 10:53
Tiez nie. Ak ich das na stejny takt, tak intel zerie menej a je efektivnejsi kvoli vyssiemu ipc.
Co je logicke, kedze Intel ma viac prepracovany vyrobny proces a nemusi zivit interconnect.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 10:08
Ďalšia vec je, že tie bazmeky na stock frekvencii žerú viac, než Ryzen po pretaktovaní.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 10:49
Ani nie - stock Intelu cca 95w, AMD uvadza 105w.
Dalej, metrika, ktorou meraju, je ina - AMD meria teplo vyzarovane do priestoru, Intel zase pazravost procaku na stocku.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 10:55
To, čo Intel uvádza, je na míle vzdialené tomu, čo v skutočnosti žerie: https://bit.ly/2Q00ANT
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 11:17
Intel uvadza stock pri vytazeni vsetkych jadier.
Je uplne normalne, ze procak zerie viac pri pretaktovani (ci uz automaticky cez turbo boost, alebo manualne).
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 11:26
Lenže on žerie viac aj pri stock frekevncii oproti Ryzen. Pozri sa na graf: pri hraní Witcher 3 žral 8700K 66,8 W, ale 1800X len 56,2 W. Po pretaktovaní to bolo 71,8 W vs 60,8 W. Deviatkova rada na tom nie je o nič lepšie: 9900K si berie 68,9 W, zatiaľ čo 2700X si berie len 55,7 W. Omnoho väčšia sranda nastane pri využití AVX inštrukcií: 2700X žerie 104,7 W, ale 9900K už brutálnych 204,6 W.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 12:58
Pri hrach nemas konstantnu zataz, a nemas ani vyhulene jadra na 100%. Tak isto, napr. Intel ma vacsinou par framov navrh oproti Ryzenu.
Dalej, Ryzen nema AVX512 na rozdiel od Intelu.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 13:41
Pozrel si si vôbec tie grafy? Coffee Lake žerie viac, než Ryzen naprieč celým spektrom.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 14:00
Pri vyssom takte a vyssom vykone.
Co je logicke a spravne.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 14:05
Takže to, že 8600K žerie viac, než 1700, je podľa teba v poriadku?
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 14:17
Ano, lebo neco, co bezi na 3.0GHz a konci na max 3.7GHz, nemoze zrat rovnako ako neco, co na 3.6GHz zacina a konci minimalne na 4.3GHz, s tym, ze sa to da veselo vyhanat na 5.0 GHz.
Spotreba s taktom ide hore exponencialne, cili, moze sa stat/a veselo sa stava, ze 20 pomalych jadier zerie menej ako 4 rychle.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 14:18
Hej hej, odignorujme fakt, že 8600K má 6 jadier a 1700 8 jadier s SMT.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 14:26
Jadra nie su vsetko. Napr. c3958 ich ma 20 a zerie 31W tops, co je hlavne sposobene tym, ze vsetky bezia na 2.0GHz.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
13.5.2019 14:34
Aha, takže vyššia žravosť Coffee Lake voči Skylake je logická, keďže má viac jadier, ale že Coffee Lake žerie viac, než Ryzen s väčším počtom jadier, už nie je dôležité. Človeče, ty sa tak veľmi snažíš obkecať fakt, že Coffee Lake je nenažraté hovädo, až je to smiešne.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 14:46
<pocet jadier> a <takt>
cim vyssi takt, tym rychlejsie musis na vstupe prepinat stavy a tym viac Voltov musis vykurit na to, aby si to vcas stihol.
to je absolutny zaklad, bez vedomosti ktoreho sa nepohnes dalej.
a potom samozrejme - pocet jadier. viac jadier, viac pazrave.
|
|
Re: GHz...
Od reg.: Terepin
|
Pridané:
14.5.2019 10:39
A stále sme pri tom, že osemjadrový Ryzen žerie menej, než šesťjadrový Core.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
14.5.2019 13:34
A 20 jadrovy Intel severak nezerie ani polovicu z toho, co Tvoj Ryzen.
Zeby spotreba zalezala aj na inych premennych ako pocet jadier?
|
|
Re: GHz...
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
13.5.2019 14:06
On pisal o AVX, nie AVX-512. Dve rozlicne veci. Teda tri, ked zapocitas aj AVX2.
Dve z nich Ryzen ma.
|
|
Re: GHz...
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 14:22
Nezabudaj, ze AMD malo /a dost pravdepodobne este aj ma/ hw obmedzovac na napatie, aby sa Ti nestalo, ze nahodou prestrelis limit.
|
|
Re: GHz...
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
13.5.2019 15:39
Obe architektury maju pri AVX limity. Zen ich rozdeluje na dve mikroops, Core podtaktuje na polovicu, takze prast jak uhod.
|
|
..a co iné materiály pre cpu, /gpu ?
Od: 2~3Lyšky~~~LytaRyta~~Lyisbeth
|
Pridané:
12.5.2019 19:06
napr. grafén, stannén, molybdenit..
https://en.wikipedia.org/wiki/ Two-dimensional_materials
|
|
Re: ..a co iné materiály pre cpu, /gpu ?
Od: amd-man
|
Pridané:
12.5.2019 20:46
Intel - GaAs dobry, InGaAs lepsi.
IBM - Mo-C-Mo taky dobry.
AMD - cakanie, s pridu ostatni...
|
|
Re: ..a co iné materiály pre cpu, /gpu ?
Od: cca 1 miliarda
|
Pridané:
12.5.2019 20:55
Mám silné pochybnosti že 4, 8, 16 jadrové procesory pre bežných ľudí slúžia len na výpočty tomu, kto si ten CPU kupuje. Myslím, teda som konšpirátor - a myslím, že ak by len jedno jadro v tichosti niečo počítalo, ľahko by vypočítali, že sa s väčšinou ľudí už do blízkej budúcnosti nepočíta.
|
|
Re: ..a co iné materiály pre cpu, /gpu ?
Od: amd-man
|
Pridané:
13.5.2019 7:04
Ta 4 jadra robia to, co uzivatel chce a dalsie 4 mu aktivne hrania v tom, aby zrobil to, co si zaumienit zrobit :)
|
|
cpu (zvlšt.AMD, Ryzeny), a RAMky (zvlšt. *B-die\" DDR4, Samsung..)
Od: 2~3Lyšky~~~LytaRyta~~Lyisbeth
|
Pridané:
13.5.2019 18:39
~~ nejaký nástupca týchto top B-die pamatí ?,
any next.gen ?
btw. https://diit.cz/clanek/ ryzen-3000-pocita-s -podporou-az-ddr4-5000
|
|
Re: cpu (zvlšt.AMD, Ryzeny), a RAMky (zvlšt. *B-die\\
Od: Reikii
|
Pridané:
14.5.2019 12:54
Budu A-die on Samsungu
|