|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hfc gh
Od: xfhnfh
|
Pridané:
16.1.2019 13:05
Aj tak by som radsej volil variantu bez GPU, samozrejme v pripade, ze mam samostatnu grafiku. Takto negeneruje vstavane GPU ziadne teplo, resp. sluzi dalej na odvod tepla z procesora.
|
|
Re: hfc gh
Od: hehehe
|
Pridané:
16.1.2019 13:10
ak mas samostatnu grafiku, tak IGP mozes v biose uplne vypnut a si na tom rovnako, ako v pripade tychto novych procesorov ;)
|
|
Re: hfc gh
Od: koumak
|
Pridané:
16.1.2019 13:18
je rozdiel medzi SW a HW vypnutim ... predpokladam, ze Intel to riesi HW cestou, takze je vacsia istota, ze ziadne zbytocne obvody su neni aktivne.
|
|
Re: hfc gh
Od: hehehe
|
Pridané:
16.1.2019 13:32
najvacsim zrutom energie su samotne graficke procesory... tie "zbytocne zapnute" obvody maju oproti nim taku mizivu spotrebu, ze dopad na generovane teplo je prakticky nezmeratelny
|
|
Re: hfc gh
Od: dj_v
|
Pridané:
16.1.2019 13:36
a nejedná sa tu o CPU s nepodareným GPU? :D
|
|
Re: hfc gh
Od: xyz.
|
Pridané:
16.1.2019 13:39
Jedná.
|
|
Re: hfc gh
Od: neviem meno
|
Pridané:
16.1.2019 13:55
Ale furt je tam, preto rovnaká cena :D
|
|
Re: hfc gh
Od: dj_v
|
Pridané:
16.1.2019 14:38
BUSTED!
dsl.sk sa opäť vyznamenalo :D
|
|
Re: hfc gh
Od: kukorica
|
Pridané:
16.1.2019 17:39
Tak sú? Či neni?
|
|
Re: hfc gh
Od: monopol
|
Pridané:
16.1.2019 13:28
V tomto pripade asi jedine s GPU. Takto by som mohol nainstalovat linux beziaci na iGPU a dedikovanu GPU priradit virtualizovanemu windowsu bez straty vykonu a hrat sa hry na linuxe :D
|
|
Re: hfc gh
Od: PCnityJNJJn
|
Pridané:
16.1.2019 14:49
Proton nestaci??
|
|
Re: hfc gh
Od: kosacik
|
Pridané:
16.1.2019 15:50
Teoria je fajn, ale skusal si to? GPU passthrough funguje by som povedal, len na raritnych konfiguraciach beznych PC. Tiez - aka vlastne GPU? Podporovane je to skor pre Quadro, niektori rozchodili roznymi upravami aj "hracie" GPU.
Snazil som sa to rozchodit pri vmware. Vzdal som sa :-)
|
|
Re: hfc gh
Od: dawda
|
Pridané:
16.1.2019 17:27
ja som to pouzival bez problemov na archu s qemu, v sucasnosti by to malo byt este jednoduchsie vid proxmox pripadne vmware a esxi, passthroughoval som amd 290x a nvidia 960 obe bez problemu
|
|
Re: hfc gh
Od: Kosacik
|
Pridané:
16.1.2019 18:39
Aký chipset na doske?
|
|
Re: hfc gh
Od: Kamikaze1
|
Pridané:
16.1.2019 18:00
Už dávnejšie som uvažoval nad Linuxom, ale takéto komentáre ma vždy utvrdzujú v tom, že Windows pre mňa ako casual gamera je jednoduhší. :(
|
|
ultraradikalny faktizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
16.1.2019 18:09
casual gamera je skôr niečo ako príležitostný abstinent alebo skôr príležitostný alkoholik?
|
|
Re: ultraradikalny faktizmus
Od: Kviz
|
Pridané:
16.1.2019 19:09
Oblubujete absinth? Hrate na hoboj? Je to nebezpecna dvojkombinacia.
|
|
Re: hfc gh
Od: xyz.
|
Pridané:
16.1.2019 13:38
Až nato, že vstavané GPU sú aj na tých procesoroch ktoré sú akože bez vstavaných GPU, len tieto GPU nefungujú. Ide o pôvodne vyradené kusy CPU ktoré neprešli kontrolou kvality kvôli vadnej vstavanej GPU. Je zaujímavé, že Intel ich pôvodne vyradil ako vadné kusy a teraz ich papierovo "opravil" a vrátil späť ako funkčné tým, že pre ne jednoducho vytvoril novú kategóriu a pýta za ne plnú sumu. No nekúp to...
|
|
Re: hfc gh
Od: dj_v
|
Pridané:
16.1.2019 14:40
Vyrábaš CPI s integrovanou GPU. Nepodarky máš 10%. Z toho 5% má vadné GPU. Ako znížiť loss o 5%? Takto
|
|
Re: hfc gh
Od: amolo
|
Pridané:
16.1.2019 15:04
Predstav si, ze by si v tej situaci mal znizit loss o 6%. Ako by si to spravil ?
|
|
Re: hfc gh
Od: monopol
|
Pridané:
16.1.2019 15:17
Predaval CPU s nefunkcnym CPU ale funkcnym GPU :)
|
|
Re: hfc gh
Od: Mirkooo
|
Pridané:
18.1.2019 10:27
A CPU operácie budú bežať na dedikovanej grafickej karte? Nová doba! Host vyhazuje vrchního! :D
|
|
ničivý praktik S005E0012
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
17.1.2019 6:17
Mnooo...aby sa to vôbec dalo uznať ako predstava, je zo všetkého najdôležitejšie zabezpečiť, aby v skutočnosti ku zníženiu ani náhodou priekazne nedošlo.
|
|
.....
Od: bekes caba
|
Pridané:
16.1.2019 13:06
AK je moznost bez GPU tak jednoznacne bez GPU. Tie GPU od intelu ajtak za nic nestoja.
|
|
ultraradikalny faktizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
16.1.2019 13:17
Ved na volaku tu hromadnu zalobu to prave preto priekazne i vyzera.
|
|
Re: .....
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
16.1.2019 13:27
Ale na niečo sú predsa len dobré ;) ... https://youtu.be/TY4s35uULg4
|
|
Re: .....
Od: xyz.
|
Pridané:
16.1.2019 13:47
Áno, keď si nainštaluješ neoficiálnu upravenú verziu ovládača kde riskuješ, že v konečnom dôsledku prídeš o viac peňazí než to čo ušetríš nákupom grafiky na ťažbu kryptomeny namiesto normálnej karty, ale veď každý má právo rozhodnúť sa slobodne za seba či sa mu to oplatí riskovať, alebo nie...
|
|
Re: .....
Od: intel-man
|
Pridané:
16.1.2019 15:37
No vidis, ked aj tak za nic nestoja => nie su nic hodne a ani nic nestoja. Netreba sa teda divit ze CPU bez iGPU sa za rovnaku cenu :)
|
|
ja len tak...
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
16.1.2019 13:48
To GPU máte od nás zadarmo.
Vaša ALZA.
|
|
Re: ja len tak...
Od: _iso
|
Pridané:
16.1.2019 14:06
Neverím.
|
|
Hmmmmmmm
Od: Reikii
|
Pridané:
16.1.2019 14:22
Nechapem ludi co by radsej brali bez iGPU ako s iGPU... Vsak ta iGPU sa da pouzit na extra monitory, QuickSync, video Encoding, etc... A navyse je to celkom prakticke pre pripad nudze, ak by sa nieco stalo hlavnej dedikovanej grafike.
|
|
ultraradikalny faktizmus
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
16.1.2019 14:42
Ja ich chapem. Jednoducho cakaju, kym sa pred deravymi iGPU naucia robit poriadne priekazne aspon CPU.
|
|
Re: Hmmmmmmm
Od: zxcvbn
|
Pridané:
16.1.2019 14:51
Presne tak, iGPU som uz vyuzilo prave v zachrannych scenaroch. Dakovalo som za to, ze mam kam pripojit monitor a nabootovat.
|
|
Re: Hmmmmmmm
Od: amd-man
|
Pridané:
16.1.2019 14:53
Tiez tak...
Ale mozno tych par wattov spotreby vyriesi hladomor, prinesie svetovy mier a nauci ciganov pracovat.
|
|
Re: Hmmmmmmm
Od: kosacik
|
Pridané:
16.1.2019 15:54
no, zjavne pouzivaju len na pre dve veci: prehliadac a hry.
|
|
skurviacke reklamy
Od: vajko
|
Pridané:
16.1.2019 14:34
Nič nové. Intel a jeho skurviacke ojeby.
|
|
Re: skurviacke reklamy
Od: Septima
|
Pridané:
16.1.2019 16:06
ale cibulu integrovanú nemá, bzdocha
|
|
Re: skurviacke reklamy
Od: Etela K.
|
Pridané:
16.1.2019 17:34
60 korun stoji tuk!
|
|
Mal som pravdu.
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
16.1.2019 14:54
Už minule som v diskusii písal, že cena na CPU bez grafiky nebude nižšia. Dali ste mi mínuska. Tak vám všetkým Intel idiotom treba.
|
|
Re: Mal som pravdu.
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
16.1.2019 17:22
Ty si tu zakladas na minuskach a pluskach?
Si dobre v kokote.
|
|
Re: Mal som pravdu.
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
16.1.2019 23:37
Taketo CPU s deaktivovanym grafickym jadrom za rovnaku cenu Intel v minulosti uz viackrat predaval, oni to ale nevedeli lebo nepamataju si co bolo pred tyzdnom nieto este pred rokmi. Takze asi preto ta zminuskovali. Podla mna je to spravny krok Intelu zo vsetkych hladisk, preco by mali vyhodit funkcne CPU ak nejde grafika, ked je moznost dokupit externu a CPU pojde dalej. Myslim ze je to dobre takto.
|
|
Re: Mal som pravdu.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.1.2019 7:40
si nepochopil - tu ide o to ci je spravne predavat dokripleny cpu za rovnaku cenu ako plne funkcny
preco potom nejake Ci5 s deaktivovanou castou L2 cache a navyse 4C4T stalo menej ako Ci7 s plnou L2 cache a 4C8T (napoveda: rovnake kusky kremika, akurat Ci5 bol dokripleny)
|
|
Re: Mal som pravdu.
Od: amd-man
|
Pridané:
17.1.2019 8:21
A kde je problem? Mas to odkomunikovane, vies do coho ides.
Okrem toho je dolezite to cpu, gpu cast je super bonus, s ktorym zacal intel a druhi vyrobcovia sa len po nom opicili.
Tvoja otazka - pomerny vykon. Vyssi cpu vykon == vyssia cena. Jednoduche, a predsa pre Teba nepochopitelne.
|
|
Je to dobrý počin.
Od: Fanusik procesorov
|
Pridané:
16.1.2019 18:26
Myslím si, že je to dobrý počin. Zákazník ma na výber procesor s GPU a aj bez GPU a to u oboch relevantných hráčov na trhu. Nechajme zákazníka, nech si vyberie zo širokej ponuky. Motívy výberu sú rôzne, tu to zrejme nevyriešime.
|
|
Re: Je to dobrý počin.
Od: ljuk
|
Pridané:
16.1.2019 19:21
v skratke, tu mas na vyber: cpu alebo cpu s dojebanou grafikou ale za rovnaku cenu, dakujem pekne
|
|
Re: Je to dobrý počin.
Od: ljuk
|
Pridané:
16.1.2019 19:22
checl som napisat cpu s funcknou a cpu s dojebanou za rovnaku cenu
|
|
Re: Je to dobrý počin.
Od: Fanusik procesorov
|
Pridané:
16.1.2019 19:32
Áno, to je mierne neetické oproti druhej firme, ktorá poskytuje iba CPU, alebo aj CPU s integrovanou grafikou. Situácia sa zrejme ešte bude postupne kryštalizovať a mocná ruka trhu donúti výrobcu prehodnotiť ceny CPU s deaktivovanou, integrovanou grafikou. Ak veľké percento zákazníkov bude siahať po CPU s funkčnou integrovanou grafikou a nebude kupovať spomínaný výrobok, tak zákonite mocná ruka trhu donúti predávať výrobcu tento produkt s upravenou cenou. Toto považujem iba za prvý nástrel, ako bude trh a zákazník reagovať.
|
|
Re: Je to dobrý počin.
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
16.1.2019 20:29
Alebo si to Intel manageri, trubky, vyložia tak, že ich iGPU je jedinečné a naozaj na trhu žiadané.
|
|
Re: Je to dobrý počin.
Od: :Pjetro de
|
Pridané:
16.1.2019 21:10
vyriesime, verdikt je jasny: intelovske stelesnenie c0c0tizmu, pricom svojich zakaznikov ma za c0c0tov
analogia z motorizmu: kupujes nove auto a mas k nemu tazne zariadenie, priecne tyce + stresny box a vsetko je LEDkove svietenie a potom je tu druhe auto ktore ma absolutne vsetko a vsetky stupne vybavy rovnake, akurat nema tazne zariadenie (resp. ma tam iba maketu), svetla ma halogeny a priecne tyce + stresny box nema (resp. ma iba nefunkcne kartonove makety) ... ALE ceny oboch su rovnake ...
|
|
Re: Je to dobrý počin.
Od: Twixie_
|
Pridané:
16.1.2019 23:33
A výrobcovi to prejde, pretože ludia chcú autá ale autá nie su. A keď prídeš do obchodu, tak ti povie, že si buď môžeš kúpiť to bez ťažného s halogénmi alebo počkať dva roky (cpu vs autá pls) a potom si možno budeš môcť kúpiť to s ťažným za rovnakú sumu ak prídeš dostatočne skoro ráno do obchodu.
|
|
Re: Je to dobrý počin.
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
17.1.2019 7:44
akoze ja neviem co ten tvoj argument ... intel-dementel ma vraj problemy s vyrobou co sa omiela uz pol roka, ale pozeram na internete aj u zeleneho buzeranta a nevidim ze intel cpu je doba dodania 2 roky
pozeram okolo seba a nevidim ludi stat v radoch jak za komunizmu ked v mesiarstve dostali tovar, alebo na hajzelpapier a mandarinky v 100 metrovych radoch, aby si kupili intel cpu
ergo - tvoj argument je o hovne
|
|
Re: Je to dobrý počin.
Od: amd-man
|
Pridané:
17.1.2019 8:17
A preto su napr. plne dostupne 9700k a 9800k, ze ano?
|
|
Bondage alzák v gimp suite dostal s tabletom po holej riti.
Od: Ach jaj
|
Pridané:
17.1.2019 6:51
Aj tak to skončí super drahými procákmi a úbohými Intel atom čipíkmi aby nebolo z čoho vyberať.
|
|
Chýba tretí hráč.
Od: SobotKar
|
Pridané:
17.1.2019 8:51
Na trhu s týmto zbožím chýba tretí silný hráč s technológiou 5nm a priaznivou cenou. Čudujem sa, že sa nepodujal na to niektorý výrobca mobilných CPU a nejde do tohto segmentu.
|
|
Re: Chýba tretí hráč.
Od: amd-man
|
Pridané:
17.1.2019 9:25
Jediny, kto ma sancu na 5 nm v dohladnej dobe, je IBM (nanoC,plus Mo-C-Mo, a aj to len risc Power) a Intel (InGaAs, cisc x86). GF a TSMC su zatial mimo hru.
ARMy su prilis jednoduche na design a vyrobu (oproti x86). Tie aj ked spustis 7-5-3 nm, stale Ti negarantuje, ze das aj x86.
|