|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hmmm...
Od reg.: shapira
|
Pridané:
10.12.2018 10:43
A rozmyslal som ze si este tento tyzden kupim ryzen gen2 .. ale asi pockam
|
|
Re: Hmmm...
Od: matkooo
|
Pridané:
10.12.2018 11:14
ako vzdy u IT, mozes cakat do nekonecna a este dalej a vzdy pride nieco lepsie alebo lacnejsie
|
|
Re: Hmmm...
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 11:25
Ma opodstatnenie co pises a pokial doma nemas nejaku staru sunku, oplati sa pockat. Gen2 (2600X) som montoval a velmi sa mi zapacil ci do vykonu ci do ceny. Nie je uplne jedno pri stavbe PC a nejakom rozpocte ci dam +100 eur do CPU a budem tam mat nejaku grafiku, alebo ozeliem par percent vykonu CPU a ziskam tych 100 eur do grafiky. AMD asi zostane pri sockete AM4, no keby sa bios updatom podarilo bravurne rozchodit gen3 na doskach, ktore maju teraz max gen2, tak to by velmi prekvapilo. Gen3 by vsak uz malo mat Pcie4 podporu, ak dobre viem...takze nove dosky budu trochu ine, aj ked socket zostane. No spatnou kompabilitou by Intel woodoo babike pichli ihlu rovno do rozkroku.
|
|
Re: Hmmm...
Od: xyz.
|
Pridané:
10.12.2018 12:04
Samozrejme že je tam spätná kompatibilita. AMD avizovalo, že do roku 2020 si aj so starou doskou pre Zen 1 v pohode a budeš môcť vložiť Zen procesor poslednej generácie, ale samozrejme budeš potrebovať aktualizovať bios na doske. Medzi generačné rozdiely medzi doskami môžu byť v podobe nejakých nových funkcií ktoré sú využiteľné iba s novými procesormi, avšak čo sa týka výkonu tak minimálne medzi Zen a Zen+ žiadny rozdiel medzi doskami nebol, čiže ak by si zostal pri staršej doske s novším procesorom, síce nebudeš mať tie nové funkcie, ale na výkone nič nestratíš.
|
|
dawdaw
Od: dawdaw
|
Pridané:
10.12.2018 10:44
Viem ze sa intel topi v peniazoch ale ak sa toto potvrdi tak zas zacne obdobie temna a bude tu monopol. Mam rad balance ale u tychto high tech firiem je to ako na husenkovej drahe raz si hore raz dole nic medzi. Chcelo by to dalsich hracov. Co taky tamtung ten by mohol presadit arm na desktop a neskor do serverov. Popripade daka cinska firma okradnut AMD/Intel a zacat to vyrabat s dotaciou vlady v cine nakolko sa tam tak neseru s patentami ako tu. Zeby sa to nemohlo predavat v EU/US whatever know how pr dalsie grneracie by bol.
|
|
Re: dawdaw
Od: Saliery
|
Pridané:
10.12.2018 11:23
Jediný monopol v x86 architektúre má Intel. Zatiaľ prežil všetky obdobia keď jeho procesory stáli za prd oproti konkurencii a keď tak len s malými škrabancami. AMD oproti tomu prišlo prakricky o všetky výrobné kapacity a ak si všímaš novinky v oblasti grafických kariet a procesorov tak AMD stíha naplno vyvíjať len v jednej divízii. + Existuje aj tretí výrobca x86 architektúry nájdi si firmu "Via Technologies".
|
|
Re: dawdaw
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 15:16
Co je historicky dane - kedze tuto architekturu a hadam vsetky instrukcie sady aj vyvinul. A nebyt toho bohapusteho raubu zo strany amd, mohli sme tu mat suboj ppc vs x86, idealne mozno aj par novych architektur.
|
|
Re: dawdaw
Od: Jamicon
|
Pridané:
10.12.2018 22:13
Čistá kokotina. 64-bitové inšrukčné sady, ktoré sa konečne používajú aj na wydlách (inak už 15 rokov), má aj v súčasosnosti Intel licencované od Amd. Jeho 64-bitový pokus Itanium skončil v prepadlisku dejín.
|
|
Re: dawdaw
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 22:17
Zial, nema, amd64 je orafane a vykradnute itanium natiahnute na amd!now. Preto mali prve 64bit procaky problemy s kompatibilitou.
i64 je intelacka implementacia itanium technologie pre x86. diametralne odlisna filozofia, uplne odlisny design.
|
|
Re: dawdaw
Od: kokot666
|
Pridané:
10.12.2018 23:17
Ty si jakýýýýý hlupák, že vykradnuté itanium :D
|
|
Re: dawdaw
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 6:41
A? Si myslis, ze co zrobilo amd, ked sa chceli dostat na trh so servermi? Hadam nie si natolko naivny, ze si myslis, ze 64bit maju z vlastnej hlavy?
|
|
Re: dawdaw
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
13.12.2018 21:58
Vieš o tom hovno, načo sa k tomu vyjadruješ? Aby si dokázal, že máš všetky diery, už keď nemáš rozum?!
Nemáš ani poňatia o tom, ako ako Intel spolupracoval s HP na Itaniu.
Nemáš ani poňatia o rozdieloch v drobnostavbe Itania a K8.
|
|
Limit
Od: MoKy
|
Pridané:
10.12.2018 12:08
Nadvláda Intelu v jeho segmente sa vďaka fyzikálnym hraniciam pomaly končí.
|
|
Re: Limit
Od reg.: little
|
Pridané:
10.12.2018 12:34
Hej hej, o chvíľu budú elektróny jazdiť opatrne po spojoch ako s bicyklom na špagáte v cirkuse, aby z neho nevypadli.
|
|
Re: Limit
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 13:48
Uvidime, co bude s InGaEs - aktualne davaju dokopy vyrobny proces, co znaci, ze produkt je uz minimalne rok-dva ready to go.
A uvidime, ci intel neprekvapi a nebude outsourcovat iste instrukcie cez gpu - co uz tiez od sb skusali. Holt combo risc (pre bezne veci) a cisc (pre vsetko zlozitejzie) moze byt fun.
Plus stale maju v zalohe tech z itania, cim su schopni vyhnat niekolko instrukcii subezne.
|
|
Re: Limit
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2018 21:02
ano uz davaju dokopy uplne novu koncepciu vyroby cipov na inom ako kremikovom substrate je to tu "rok-dva ready to go"
TY SA SPAMATAJ! Pokial na tom neroba aspon dekadu, ready to go je jedno velke HOVNO.
aj 10nm mal byt u intelu v 2015 (na pra-pra-pra-starej technologii dotovanych kremikovych sustratov) a kde v riti je ten 10 nm?
ty ready to go ...
a to kilowattove 28-jadro na 5 ghz bolo tiez ready to go ...
|
|
Re: Limit
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 6:46
Pjetricek, predstav si, ze produkt (to, co drzis v ruke) a proces (to, ako si to urobil) su dve diametralne odlisne veci.
ako napr:
ked Tvoji rodicia trtkali - to je proces
a vysledok ich marneho snazenia, nedorobok pjetrik - vyrobok
|
|
Re: Limit
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.12.2018 8:03
si proste nedomrdany nedonoseny kokot, co stotoznuje jebanie hlavne svojich vlastnych rodicov (prirocny proces co vie aj koala ci zirafa) a vyvoj novej technologie pre substraty cipov, co ta zifara asi neda ...
ty prijebany proces
ako ty k inym, tak oni k tebe
a pokial budes mat stale projebanejsie a prijabanejsie urazajuce komentare, zacnem komentovat aj ja tvojich rodicov a bude to ovela horsie
|
|
Re: Limit
Od: Hamster.
|
Pridané:
13.12.2018 19:45
Práve si predstavil svoje I aj EQ...
A toto niekde chodilo na vysokú školu???
|
|
Re: Limit
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
11.12.2018 8:08
ine je ked poviem ze kokot, intel-kokot, intel-idiot si ty osobne (na zakl. tvojich komentarov), mozes dokonca aj reagovat a ine je vyvrsovat sa na inych
|
|
Re: Limit
Od: zerzezt
|
Pridané:
11.12.2018 9:08
Ty si ale ze poriadny bojovnik cez klavesnicu.
Potreboval by si zopar kres papulu, aby si sa skludnil.
|
|
Re: Limit
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 9:43
Nechaj ho tak.
Prave si uvedomil, ze jeho rodicia trtkali.
Ked toto rozdycha, hadam sa da do kludu.
|
|
Spectre
Od: xyzxyz
|
Pridané:
10.12.2018 10:44
Ako je to so Spectre? Je to fixnute na HW urovni?
|
|
Re: Spectre
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 10:52
Nie, ani spectre, ani chimera, ryzenfall, fallout a Masterkey. Posledne 4 nie su ani sw.
|
|
Re: Spectre
Od: masaaak
|
Pridané:
10.12.2018 11:46
chimera, ryzenfall, fallout a Masterkey ... precitaj si o tom nieco viacej prosim pekne :D a skus mi kazde jedno na dve vety zhrnut nech sa sam das dole. lebo si retard
|
|
Re: Spectre
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2018 21:04
chod uz do 3,14ce s tymi nezmyslami himera, ryzenfall, fallout a masterkey
(ak mam na nieco prava tak mam)
|
|
Re: Spectre
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 22:19
mas "pravo" mat persistentne infikovany system.
to Ti nikto neberie.
ale nenut svoje "pravo" inym.
ps: nezmysel Ta robil.
|
|
Re: Spectre
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 10:53
Na HW nie a este to potrva. Intel to asi moc netrapi. Sw update dostala tiez len cast procesorov. Nove nista.
|
|
Re: Spectre
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 12:25
Jakze nie, gen8 a 9 uz maju znacnu cast zaplatane. Zvysku tiez vela nechyba - minimalne sw patch uz je. Plus par veci mat hw patch nebude - ale to je komunikacne od zaciatku a na to dost picujeme.
Sw dostali vsetky core, od sb. Nove verzie spectre/meltdown zneuzivaju tech z skylake - tie sa starych generacii a ani ich kopii netykaju.
|
|
Re: Spectre
Od: Bokadin
|
Pridané:
10.12.2018 13:02
nope, ani 8gen ani 9 gen od intelu nema HW zaplatu. Pokial viem tak Skylake AP maju HW fix, mainstream si musi pockat.
|
|
ničivý praktik S004E04014
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
10.12.2018 18:44
Lenze pre odbornikov zalozenie sekty, hlasajucej, ze princip radicov viackanalovych pamati je od ht diametralne odlisny riesenim priekazne byt nemusi.
|
|
Re: Spectre
Od: dfhdfhdf
|
Pridané:
10.12.2018 18:27
intel avizoval hw patch pre buduci rok az, aj to nie uplny a odvtedy sa objavilo asi 5 dalsich klonov tychto sidechannel attackov, takze tie budu asi tak pre gen11 aktualne, ak vobec.. ale aj tak prisiel s nejakymi patchmi pre gen 9 uz teraz, ale istotne nie hw ale skor firmware veci.
|
|
Re: Spectre
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 9:46
Jasne, a este porastu jak huby po dazdi.
Ocakavame este kopec srandy.
|
|
Re: Spectre
Od: >.>
|
Pridané:
12.12.2018 18:05
vysiel hardware fix gen 9 na meltdown /v3/ a foreshadow /v5/. ostatne je zatial vo firmware.
|
|
Re: Spectre
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2018 21:05
velke HOVNO maju nie HW zaplaty
|
|
Re: Spectre
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 22:20
nezavid. mozno raz aj AMD dostane.
|
|
Re: Spectre
Od reg.: KillerM
|
Pridané:
11.12.2018 11:13
narozdiel od Intelu AMD nema take bezpecnostne diery ako Intel...ale to b si musel vytiahnut hlavu z Intel zadku aby si videl
|
|
Re: Spectre
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 12:13
Intel ma pokokot dier, dokumentovanych, co vidno aj na ich security bulletine. Na to netreba vytahovat hlavu zo zadku. Oko neni pica, oko vidi. A vidi aj ich dokumentovane riesenia. Co je ok. Bez chyb sa neda.
To iste ma aj amd. Tiez maju svoj bulletin, kde potvrdili chimeru, ryzenfall, Masterkey aj fallout.
Rozdiel je len v tom, ze Intel svoj bordel riesi. Amd nie. A to je ten problem. Nie pocet vyriesenych issues.
|
|
ničivý praktik S004E00012
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
10.12.2018 11:03
Mno...na HW urovni je i fixnutie Spectre priekazne otazkou vyvrtania dierky.
|
|
Ryzen huraaa
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 10:50
No taketo spravy len prilepsia na trhovej hodnote AMD. I ked mam doma Intel, zacinam uz fandit AMD. Mam blby pocit z Intelu, ze si problemy sposobil sam, ze zaspal a beznemu spotrebitelovi nasadil somarske usi. Intel ma mnohonasobne viacej kapitalu a investuje do vyvoja enormne sumy oproti AMD. potom za +10% vykonu na jednom jadre si clovek priplati 100-120 eur. U intelu ma uz hneva neustala zmena socketu, zamknutie dosiek len na urcitu radu procesorov. Po roku a pol clovek nema skoro sancu dostat na svoju dosku silnejsi procesor. V tom chaose, ktory nastal kvoli konkurencii mam dojem, ze Intel nevie co skor aby nestratil status. Sup miliarda sem sup tam, len aby sme mali single-core vykon vyssi. To ze meni socket za socketom ho netrapi, evidentne ho zaujimaju len zakaznici, ktory kupuju nove PC - alebo Intel ovce.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: Asdf3
|
Pridané:
10.12.2018 11:17
Kolko percent zakaznikov by menilo procak tak za 2-3 roky? Moc dlhsie to nema vyznam lebo kvoli ostatnym technologiam zacina zastaravat zbytok. Nechcem utocit, len to rozumne rozviest na drobne.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 11:40
No je ich dost podla mna. Ja som kupil i5 s. 1150 a ozelel som HT na i7, naco aj. O rok a pol neskor som vsak zacal kukat, ci este neviem urobit posledny upgrade pred koncom vyroby cpu na ten socket. A bol som teda dost zaskoceny. Este ani Ryzen nebol vtedy, len naozaj zle AMD FX. Posledne kusy i7 na skladoch z toho socketu a to za cenu ktora bola skoro identicka s novymi radami na sockete 1151. A to bolo teda davno uz. A co je teraz? Z Kaby mame Cofee. Kupis Kaby, skoncil si do roka. Kupis Cofee, skoncil si takisto, dosky na Cofee beru len Cofee. A to vsetci vieme, ze uz onedlho intel ide na dalsiu radu. A co sa tyka ostatneho: PCIE3 staci este, M2 staci, SATA 3 staci, USB 3 staci, DDR4 ak mas OC dosku staci. Jednoducho povedane, CPU a GPU ci PSU menime najcastejsie. Z toho prave CPU je najvacsi problem.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 12:31
Vyhoda - ked kupujes nove pc, vyhoda, bo mas stale novy tech a nemusis sa jebat s 6 rokov starymi dinosaurami.
Nevyhoda - nemozes upgradovat 6 rokov staru sunku.
Cpu a psu menime casto? Cpu chapem, skupy kupi aj 2x, ale psu? Tam sudit, kupit srot a x-krat menit... to o vysokej inteligencii priekazne nesvedci. V dobrom, samozrejme.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 13:26
Aj u zdrojov su progresy a nie male a aj cenove. Ja som u zdroja myslel dovody vymeny ako su certifikacie 80plus, modularny dizajn oproti kablovemu, zmena vykonu, ci len z dovodu zivotnosti. Nie kazdy kupi teraz 80 plus gold za 70-80 eur a viac. Kupis to co momentalne povazujes za najlepsie pre seba a podla spotreby pc. I zdroj je komponent s ktoreho vymenou z casu na cas nic zle nespravis.
Co ma spojene kupa procesora a skupost? Kde zijes a com tocis? Clovek pri kupe pc ma nejaky rozpocet a vacsina rozumnych ludi zvazi aj 3x co ide kupovat a ci to ma zmysel. To je prave dokazom inteligencie. Investovat rozumne. Bezhlavo rozhadzovat je lahke ak na to clovek ma. A to teda vobec nema nic spolocne su skupostou. Vyskusaj pracovat pri pase jeden rok za almuznu, zivit deti a potom zistis co je to obmedzeny rozpocet na herne PC.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 13:42
Ja osobne, napr. pod gold nejdem. A aj to musi byt popici zdroj. Co som videl zhorenu obyvacku od lacneho fortrona, na zdroji z principu nesetrim.
Co sa tyka skuposti - lacny cpu a drahe vsetko ostatne je presne ta kombinacia, ktoru si kupuju manici na OC.
Na hranie je i5 idealne. i7 je gut na battlefield, server, a trocha roboty popritom. i5->i7 sa neoplati moc, a ked uz, tak prvy hedt. Co je nova doska.
PS: a paradoxne, za pasom je popici dobre. Nulova zodpovednost, sluchatka na usi, vypnes mozog, odrobis osmicku a jebes na vsetko. Mas svojich 800 v cistom a jedine, co riesis je, co si kupis na veceru. Ten klud je na nezaplatenie. Si ludia ani neuvedomuju, ako sa tam dobre maju.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 15:59
Zalezi kde pracujes a v ktorom regione slovenska. Ak si z BA alebo okolia, tak chapem. Tu na juznom slovensku ti daju 400 v cistom a 50-60 eur v ciernom. K 600 sa tu dostane malokto. Vacsina zavodov berie ludi cez zdierajuce agentury na 12h smeny. To je ale ina tema. I5 nie je zrovna lacna a MB je zaklad pc. Xmp som myslel, oc uvadzaju vyrobcovia pri podpore frekvencii ram. Takze mnohe podporuju uz aj vyssie frekvencie na pripadny upgrade.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 22:34
Sa im nemozes cudovat - vsetci sikovni robotu maju a zvysok je povacsine uz len plevel, ktory nikto nechce zamestnat. Tak beru cez agenturu, bo tam staci zavolat "od zajtra kokota tu nechceme."
12 je najlepsi graf - noc, den, dve volna. Popicu volneho casu.
PS: co to brani prejst do prvej automobilky? 14 platov, bohate benefity, a ak si neni uplny chuj jak pjetro, tak an dobry plat.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
11.12.2018 1:59
Tebe z vysoka jebe???
Každý normálny môže nejakú priposratú automobilku akurát tak vieš čo!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 6:43
Chapem. Automobilky su nad Tvoje sily.
Skus potom mestske sluzby - zametanie ulic moze byt pre Teba vhodnejsie zamestnat.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
10.12.2018 16:24
Co ti do pice brani sa nieco na tom PC kurva naucit aby si nemusel robit za pasom za almuznu...
Sa len vyhovaras.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: Peter_svk
|
Pridané:
10.12.2018 17:06
A aj poradíš, čo také sa človek bez technickej školy môže na PC naučiť aby nemusel robiť za pásom?
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
10.12.2018 17:17
Mozes sa toto v dobe internetu spytat?
Programovacie jazyky, graficke programy, hudobne programy,
administracia OS pre priklad...
Na nic z toho nepotrebujes skolu... potrebujes len svoju chut, ze to chces vediet.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
10.12.2018 17:19
Len to by si pasovi ludia museli zmenit myslenie.
Vacsine vyhovuje ich praca robota. Ich pohodlnost konci vecer pri TV a internete sledujuc nenaucne videa a clANKY.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 18:47
Zacinate byt fakt srandovni. Ked chces nieco robit a byt v tom dobry musis mat k tomu vztah. Ty hovoris o programovani akoby si k tomu clovek sadol a za mesiac to mal v malicku. Grafiku robim sam uz 20 rokov a poznam kopec "maliarov", ktori nemaju ani len paru co robia. Hudba? Hovori ti nieco hudobny sluch?
Ludia videli ste vy vobec trh prace? Ake su ponuky a poziadavky? Nie je to rozpravkova cesta. Aj ked nieco viete velmi dobre a chcete byt dobre plateni, musite do zahranicia. Na slovensku si talent a znalosti nikto, resp. malokto ceni.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
10.12.2018 19:09
Hovoris mi o vztahu a sam sa prisposobujes trhu prace.
Ved to je len priklad kurva... Nech robi nieco k comu vztah ma... nech na tom maka...
Sebalutost je najhorsia ludska vlastnost?
Hudobny sluch je vyhovorka ludi... kazdy vie co je rytmus...
Ja nehovorim o case... ani ze to za rok zvladne... pice... toto je to myslenie... prijebane... nesebavedome... hnusne...
Vsak jasne... plakat, ze som stary a podobne picovinh vie jebat kazdy.... a preto otrokuju...
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 20:04
Preco to spajas so mnou? Hovorim ja o sebe? Sebavedomie ti faktury a jedlo nezaplati :) Kazdy uspech potrebuje cas, ludske zdroje (motivaciu a napady) a financie - suhlas.
...niekto otrokuje aby si ty mohol jest rano...
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: Sloniik
|
Pridané:
12.12.2018 9:05
Takze ani ty si nepochopil, ze v tejto dobe staci zarobit, nepotrebujes byt expertom.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
11.12.2018 2:34
Dobré...
No daj ešte jeden. 90% populácie sa toto sami nenaučia!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
11.12.2018 7:50
Vies preco?
Lebo su ovce... nie su to ludia ale pokrocile stroje.
NPC-cka za jednym ucelom.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
16.12.2018 3:29
Hovoríš chujoviny.
Napríklad s tou „administráciou OS“.
Schválne, skús si nájsť na to prácu bez „školy“. Nenájdeš si ju.
Nenájdeš si ju, lebo vo všetkých ponukách máš buď požiadavku „školy“, alebo tam máš požiadavku na prácu s takými vecami, ktoré sa nenaučíš ani na „škole“, dokonca ich možno ani „z internetu nestiahneš“, ty „trololo“! Už ani nehovoriac o tom, že spravidla tam majú aj požiadavku na aspoň 2- až 3-ročné skúsenosti.
Alebo mu poraď, kde sa naučí správu VSpheru od VMwaru, ty „trololo“!
Lebo to je to, za čo ponúkajú významne viac než za robotu za pásom.
Takže tak. Taký je dnes trh práce. A ty o ňom nemáš ani poňatia.
Lebo ak si zoženie niečo menej náročné, spravidla prácu v nejakom úrade, ktorý je zase spravidla v Bratislave, tak za plat podľa „neviemkoľkej triedy platovej tabuľky“, za ktorú keď si prenajmeš byt, tak ti zase ostane toľko, ako keby si inde pracoval za pásom.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
16.12.2018 3:31
Pritom na nákupy predražených zbraní sa vyhadzujú miliardy € a sám Pellegrini berie vyše 5000 €, hoci jediné, čo vie, je usmievať sa na novinárov pri nakrúcaní na tlačových besedách a pri rozhovoroch.
Na to sa peniaze vždy nájdu, ale na to, aby si vláda poriadne zaplatila vlastných ľudí, od úradníkov až po vývojárov, tak to nie.
A čo sa týka vyšších platov v zamestnaní v IT oblasti, tak aj keď tam ponúkajú tisíce €€ – zrejme z toho vychádzaš – tak tam už požadujú hotových odborníkov s niekoľkoročnými skúsenosťami, ktoré ale doma nenadobudneš.
Navyše aj títo kapitalisti tých ľudí len vykorisťujú, lebo aj keď im ponúknu 3000 € za mesiac, tak od nich chcú toľko, že by si na to museli inde najať v priemere 2 – 3 ľudí... a to, čo pre nich vytvoria za tie peniaze, si tí kapitalisti potom účtujú aj 3-násobok, teda zákazku za 9000 €.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
16.12.2018 3:32
A všetko to má korene niekde vo verejnej moci a vo verejných peniazoch, z ktorých títo kapitalisti získavajú zákazky, pričom zadaním je vždy nejaká „bezpečnosť“ a podobné natistické a eurozväzové sračky... a ono sa to potom rozlieva aj cez peňažné ustanovizne (banky) a podobne... ale prvotný zdroj tohto všetkého sú verejné peniaze vyberané od ľudí, ktorí by na niečo také sami dobrovoľne nikdy neprispeli.
Takže aby som to zhrnul, nikto ťa na základe chuti nezamestná. Na naučenie sa síce nepotrebuješ „školu“, ale aspoň niekoľko týždňov voľného času určite, lenže počas nich takého človeka nemá kto živiť. Ak dnes dá výpoveď, tak z úradu práce dostane len žobračenku, z ktorej neuživí ani seba, nieto ešte svoju rodinu.
Že mu takú výučbu úrad práce nezaplatí, je celkom pravdepodobné.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: amd-man
|
Pridané:
16.12.2018 9:14
a kedze vychadzame z toho, ze niekoho veci zazracne nezacnu bavit hned po tom, ako skonci na pracaku, da sa predpokladat, ze sa s tymito vecami zabava uz skorej.
plus, vacsina rozumnych ludi to robi tak, ze popri robote si hlada iny job. vypoved das az po podpisani papiera s tym, ze ked mas tri mesiace vypovednu lehotu, tak si popritom zrobis este po veceroch online skolenia na novy flek.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 22:26
pouzivat mozog a ruky.
Id do zlievarne. Nauc sa odlievat. Dobry zlievac ma 1000+ v cistom, pomocnik 700+. Stavbarina detto.
Data acquisition, big data - vies pouzit hlavu? Pretipovat data? Napisat jednoduche query? 1000+. eur.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
10.12.2018 18:39
Loool, kto ti povedal, ze pisem o sebe :) O tom slovo nepadlo. Skladam PC pre vela ludi a mam to ako hobby. Stretavam sa tak s roznymi ludmi...z roznych profesii.
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od reg.: palqo
|
Pridané:
10.12.2018 18:07
Tak ja mam svoj sucasny PC s obmenami grafik a mensou rosadou s reklamaciami dosiek uz pomaly 7 rokov. S rovnakym PSU aj CPU. PSU sa dlho nezmenili a moj predimenzovany 80 Plus Platinum nemam vobec dovod menit a vydrzi aj raz tolko.
Takisto vykon CPU za poslednych 10 rokov stupol tak o 10%, ked ich porovnas na rovnakej frekvencii, takze menit nataktovany i7 akejkolvek generacie nema zmysel.
https://pctuning.tyden.cz/ hardware/procesory-pameti/45953-narust-vykonu-cpu -za-poslednich-devet-let-amd-vs-intel
Jedine, co som odvtedy do PC investoval, bol M2 SSD, upgrade RAM a vodne chladenie so skrinkou, ktore zostavaju uz natrvalo. RAM mam DDR3 2400 MHz s lepsim casovanim ako DDR4 na rovnakej frekvencii. Menit budem, az ked buduci rok pridu DDR5.
Takze nie, neoplati sa setrit na vybave. Ak nemam, tak si radsej este pockam a dosetrim.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
10.12.2018 21:37
Keď nemeníš CPU nemá vôbec zmysel meniť PSU!
A magorom, čo si myslia, že je niečo potrebné zmeniť DDR3 na DDR5 treba poslať do krčmy na vytriezvenie!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 22:27
Nefetuj, Manual.
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: palqo
|
Pridané:
11.12.2018 9:56
A preco by som mal menit PSU so zmenou CPU, ked maju roky tu istu uroven spotreby? A myslel som menit MB a CPU, nie menit DDR3 za DDR5 v existujucej doske, to je snad jasne kazdemu.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Hamster.
|
Pridané:
13.12.2018 19:48
Napríklad kvôli novým OS, ktoré vedia obsluhovať nové C stavy Intel procesorov...
|
|
Re: Winnetou konica
Od reg.: palqo
|
Pridané:
14.12.2018 12:21
Ako som povedal, kvalitny zdroj, kompatibilita dodatocne potvrdena vyrobcom. A keby nie, vypnem C states v BIOSe.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Klon M6
|
Pridané:
14.12.2018 20:40
Jasné, však čo iné urobí stolár...
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
10.12.2018 21:41
AMDdeman, Ty si úplne chorý!!!
Vôbec meniť CPU za posledných cca 8 rokov je nezmysel! Načo?
Výkonu je až až.
A načo by niekto menil CPU???
To je to posledné čo treba meniť, nie prvé!!!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: ljuk
|
Pridané:
10.12.2018 22:20
naco? ked mas DAW a ides 99% cpu tak nato ale ak len pises picoviny na svojom kompe na forach tak mas recht, menit netreba
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
11.12.2018 2:01
??? Na normálnu prácu, nie na hranie. A na hranie dúfam nebude človek používať svoj komp, peniaze. Iba čistý chuj!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Cirrus Logic
|
Pridané:
11.12.2018 5:54
Ja som si kúpil desktop pre i7-3770 pred 6 rokmi.
Ono keď nejaká činnosť trvá 20 hodín, tak aj 15-20% úspora času je sakramentsky moc.
Dnes už doma robím inú činnosť, a inú v teréne na NTB, tak tam mám i7-8750H, procák s o 100% vyšším MC výkonom ako AMD dokáže ponúknuť.
Ale to taký trtek ako ty, ktorého hodnota času je nula (príjem deleno počet hodín bdelosti v mesiaci).
Tak ty si vystačíš aj so šrotom z Bazošu, ktorý ti kúpila mamka z dôchodku.
|
|
ničivý praktik S004E0008
Od: syntaxterrorXX. X
|
Pridané:
11.12.2018 6:51
Moznost slobodnej volby poskytovat univerzalne riesenie neschopneho vyrobcu je priekazne urcujucim znakom demokratickej spolocnosti.
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Jamrich.
|
Pridané:
11.12.2018 20:21
Fakt, netrep bludy...
Dávať každé 3 roky za nové črevá tisíce Eur je totálna kravina v drvivej väčšine prípadov!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 22:20
jedna vyplata za dva-tri roky ta nezabije.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
12.12.2018 0:27
No pan je vtipný. Nezarábam toľko, však to je zrejmé. Ale proste nemám potrebu vždy na nejakú novú ujovinu vrážať prachy!
CPU spred 6 rokov v pohode stačí aj dnes. A tie dnešné kvalitnejšie určite nie sú...
|
|
Re: Winnetou konica
Od: amd-man
|
Pridané:
12.12.2018 16:21
ivy bridge a bulldozer sa uz oplati vymenit za taky rezen 2. O i9-9900k ani nehovorim :)
|
|
Re: Winnetou konica
Od: Klon M6
|
Pridané:
14.12.2018 20:38
???
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
10.12.2018 21:45
A načo si menil CPU? Čistá demencia???
CPU je najmenší problém! Ty magor...
|
|
Re: Ryzen huraaa
Od: adfsdf
|
Pridané:
10.12.2018 19:09
dost .. pamate su drahe
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
10.12.2018 21:45
No a? Kupuj si MB s DDR3.
|
|
Budúci rok
Od reg.: telefon
|
Pridané:
10.12.2018 11:08
Aj keby to nebolo také ružové s AMD budúci rok, stále s najväčšou pravdepodobnosťou ponúkne výborné CPU aj GPU a vzhľadom na predpovedanie ďalšieho poklesu ceny RAM a SSD, bude čas na kompletný upgrade mojich PC :)
|
|
Re: Budúci rok
Od: masaaak
|
Pridané:
10.12.2018 11:53
vidim to tak ze predavam ryzen 7 2700x, dam k nemu cooler master ml240L rgb ... tak za 300 eur :D
|
|
Re: Budúci rok
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 12:32
Moze prihod este sestru, auto a oblicku, aby si sa na tych 300 eur hodnoty dostal.
|
|
ale az príliš
Od: kosacik
|
Pridané:
10.12.2018 12:31
toľko optimizmu :-) načo by dávali 6 jadier do ryzenu 3 a za sto dolárov :-)
|
|
monopol
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
10.12.2018 12:59
Ovecky si zase myslia, ze AMD je konkurencia.
Intel a AMD je jedna spolocnost. Tak ako vsetky automobilky, banky, media... jednych a tych istych majitelov to ma.
Vam sa to ale paci byt v nevedomosti.
|
|
Re: monopol
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 13:32
Nebud kokot.
AMD je konkurencia, a dokonca by aj dobra bola, keby kokotiny nezrobili.
Cakali sme intel killera, nahypovali nas, a dali nam bulldozer.
Dostali sme echo, ze na jeden pride popici super novy procak, kokot z toho. (Zen prisiel neskor)
Cakali sme super 5ghz masinu, dali nam 220w tavica dosiek.
Zen 1 nam pridavali ako najsuper masinu s ECC a kokot z toho, ECC nehrozilo.
Keby sa AMD spravalo chlapsky - pocuvajte mame takyto popici cpu, toto to da, a s novou gen Vam dame este toto naviac, tak kupujem len z principu. Takto na nich picujem.
|
|
Winnetou konica
Od: Hatatitla.
|
Pridané:
10.12.2018 21:34
AMD nikdy nebola konkurencia, iba zavadzajúci nezmysel!
|
|
Re: Winnetou konica
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 6:54
nezmysel Ta robil
|
|
Re: monopol
Od: kosacik
|
Pridané:
10.12.2018 14:02
áno, všetko jeden židojašter :-D
|
|
Re: monopol
Od: amd-man
|
Pridané:
10.12.2018 15:12
Astar Seran a pan Jezis Kristus nas ochrania!
Nenechajme sa ocipovat! :D
|
|
Re: monopol
Od: Cirrus Logic
|
Pridané:
11.12.2018 5:58
2ja najväčší akcionári Intelu sú zároveň 2ja najväčší akcionári AMD.
Ale samozrejme sa nedalo čakať, že by si túto "tajnú" informáciu dokázala zapamätať taká retardovaná socka ako ty.
Posledné 2 roky sú snahou akcionárov dostať AMD z červených čísiel a u Intelu maximalizovať profit.
|
|
Re: monopol
Od: amd-man
|
Pridané:
11.12.2018 6:52
to ako ked vzdy v minulosti bolo amd na pokraji krachu, vytiahli sudruhovia na Intel nejaku konspiracnu teoriu.
Intel im potom dal nejake miliardy almuzny, aby mohli fungovat dalej.
|
|
Re: monopol
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
10.12.2018 14:09
daj sa vysetrit a hospitalizovat
v zaluzi maju asi este volne miesto
|
|
Re: monopol
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
10.12.2018 15:27
To by sa zislo tebe nie mne.
Staci na to elementarna logika aby si zistil ako funguje biznis.
|
|
Re: monopol
Od: Vortex8
|
Pridané:
11.12.2018 8:17
A ty si na to prisiel. Prhlis tu v kazdej diskusii, nadavas. Hlavne ze si prisiel na gro vsetkeho. Jasterice, zidia a slobodomurari nas ovladaju. Uz som ti to raz pisal, prestan.
|
|
Re: monopol
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
11.12.2018 12:16
Ako som na to prisiel? Zacni sledovat obchodne registre a zaujimat sa o firmy. Zacni sa zaujimat o to akym sposobom sa emituju peniaze a kto ich emeituje a komu to vsetci dlzia.
Vo svete mas holdingove spolocnosti, ktore maju pod sebou rozne velke aj male spolocnosti.
A vzi sa do koze obchodnikov, ktory obchoduju od roku 1900 a skor. To su obchodnici co poskupovali vsetko strategicke.
Tvoj mozog to len nechce pripustit asi zo strachu alebo co.
Jeden priklad. Dari sa ti. Zacnes sa roztahovat do kazdeho odvietvia az si taky velky, ze sa dostanes ku vsetkym zdrojom planety a ty si ten co to posuva dalej.
|
|
Re: monopol
Od: iOfcaaa
|
Pridané:
11.12.2018 12:18
Cez media ta zahlcuju totalnymi picovinami aby sa sa nezaujimal o to co sa deje v pozadi.
|
|
Používateľ alebo užívateľ
Od: futsepko
|
Pridané:
10.12.2018 14:50
Ked DSL sa snaží byť čo najviac gramaticky správne, tak nie je užívateľ ale používateľ:
Osoba, ktorá nejakú vec používa ako nástroj alebo prostriedok, je používateľ. Výraz užívateľ je právnický termín, ktorým sa označuje osoba, ktorá má v užívaní nehnuteľnosť (užívateľ bytu, užívateľ pozemku).
https://jazykovaporadna.sme.sk/q/77/
|
|
Re: Používateľ alebo užívateľ
Od: Gram
|
Pridané:
10.12.2018 16:01
Nesnazi sa. Tu na DSL sa nespravne detekuje, namiesto spravneho deteguje.
|
|
Re: Používateľ alebo užívateľ
Od: Hamster.
|
Pridané:
13.12.2018 19:49
Už sa s tým zmier. Lepšie a vhodnejšie je a aj znie detekuje!
Chapi?
|
|
Re: Používateľ alebo užívateľ
Od: Testerovac
|
Pridané:
10.12.2018 22:25
To tu máš také DSL.sk narecie, v tom spisovné gramatiku hľadáš zbytocne
|
|
Slovensko je Rusko, okrem Česka (HRTčkoví buzíci) , Chorvátska, Poľska, Čiernej Hory, Bosny....
Od: Bláž, Emil
|
Pridané:
11.12.2018 7:06
Aj tak staršie PC spomaľujú it lobby. GTA5 by šlo aj na pentiu 100 keby hoci nespomalili. Jedine je dobre že myši nemajú guľočku, tak mi nebehá po stole.
|
|
tfzfrte
Od: rzhrzrz
|
Pridané:
11.12.2018 9:11
Údajne. Realita bude niekde úplne iné. Papier znesie veľa. Ta paródia na procesory menom AMD nesiahá Intelu ani po kožku päty.
|