neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Google detailne popísal jeho samojazdiacie autá. Budú ako rakety, skenujú 300 m okolo

Spoločnosť Waymo zo skupiny Alphabet spoločnosti Google, pod ktorú v skupine patrí vývoj samojazdiacich technológií, aktuálne zverejnila mimoriadne zaujímavú správu o tejto pripravovanej technológii. Popisuje a charakterizuje v nej jednotlivé senzory a systémy vozidiel, hoci technické detaily zatiaľ chýbajú. Správa je z podstatnej časti zameraná na bezpečnosť.

Značky: samojazdiace technológieGoogle

DSL.sk, 13.10.2017


Spoločnosť Waymo zo skupiny Alphabet spoločnosti Google, pod ktorú v skupine patrí vývoj samojazdiacich technológií, aktuálne zverejnila mimoriadne zaujímavú správu o tejto pripravovanej technológii.

Správa je zameraná na bezpečnosť tejto samojazdiacej technológie, keď ide okrem iného o správu pre americkú organizáciu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA. Pomerne detailne ale popisuje mnohé aspekty celej technológie samojazdiacich áut.

Náznaky viacerých z týchto informácií už v minulosti púšťal Google na verejnosť, vo viacerých oblastiach idú teraz zverejnené informácie ale ďalej a vykresľujú jasný obraz o súčasných možnostiach technológie.

Autonómia úrovne 4

Google ako prvá spoločnosť verejne informovala o vývoji samojazdiacich áut, ešte v roku 2010. Jej technológia podľa dnešnej správy bude stupňa autonómie štyri podľa metodiky organizácie SAE. To znamená, že vozidlá budú schopné jazdiť úplne samé a vodič vôbec nemusí byť pripravený zasiahnuť, zatiaľ ale nebudú podporovať jazdenie na úplne ľubovoľných cestách a za ľubovoľných podmienok.

Najvyššia úroveň päť znamená, že auto vie jazdiť za ľubovoľných podmienok kdekoľvek.

Google jasne uvádza, že svoju technológiu neplánuje ako asistenčnú samojazdiacu technológiu a evidentne bude od začiatku určená pre autonómnu jazdu vozidiel.

Správa aj pre vymenované obmedzenia podporuje skoršie informácie, že technológia Google je plánovaná najskôr pre samojazdiacu taxislužbu.


Senzory na autách so samojazdiacou technológiou Google, kliknite pre zväčšenie (obrázok: Waymo)



Podľa informácií The Information zo začiatku mesiaca by Google mal spustiť prvú testovaciu službu v predmestí Phoenixu Chandler už tento rok.

Google nebude vyrábať vlastné autá, jeho technológia bude montovaná do vozidiel partnerov, štandardných výrobcov.

Prvá pripravovaná generácia úrovne štyri bude zvládať jazdu síce aj v noci ale pri maximálne slabom daždi, napríklad v snehu zatiaľ nie.

Hlavne ale funkčnosť vozidla bude podporovaná len v oblastiach, ktoré má Google detailne 3D zmapované. Vozidlá budú mať potrebné zrejme objemovo veľké mapy prítomné na palube.

Skenuje, skenuješ, skenujeme

Vo vozidlách je síce prítomný GPS senzor, neslúži ale ako primárny spôsob orientácie. GPS je pravdepodobne na tento účel príliš nepresné respektíve môže mať problém s nedostupnosťou signálu.

Vozidlo sa bude orientovať práve napasovaním dát z ostatných prítomných senzorov mapujúcich okolie na jeho 3D mapy. Vo vozidle sú konkrétne tri LiDAR systémy, laserové radary mapujúce v 3D 360-stupňové okolie vozidla. Jeden na krátke vzdialenosti, jeden na stredné a jeden na dlhé. Posledný bude mapovať v 3D okolie vozidla až do 300 metrov. Tieto tri systémy majú podľa nákresu celkom päť senzorov, najväčší viditeľný LiDAR na streche.

V tejto súvislosti je potrebné spomenúť, že Google mal v minulosti problémy so skenovaním okolia z jeho áut fotiacich pre službu Street View. Okrem problémov v niektorých krajinách pre samotné fotenie autá zachytávali dáta z WiFi sietí po celých krajinách, pričom následne po odhalení sa Google choval kontroverzne a minimálne neuvádzal o incidente presné informácie.

Vo vozidle sú aj viaceré vizuálne kamery s vysokým rozlíšením s 360-stupňovým pohľadom, vrátane jednej umiestnenej spolu so strešným LiDAR-om.


Ukážka technológie samojazdiacich áut Google (video: HBO / Vice)



Vozidlo má aj radarový systém fungujúci aj v hmle, daždi a v noci, podľa nákresu so štyrmi senzormi v rohoch vozidla.

Prítomné sú aj doplnkové senzory, mikrofóny pre rozpoznanie napríklad sanitiek a spomínaný GPS ako doplnkový senzor orientácie.

Umelá inteligencia a predvídanie

Systém Google je samozrejme postavený na metódach strojového učenia a umelej inteligencie.

Aspoň podľa správy je schopný rozpoznávať jednotlivé objekty v okolí vrátane ich typu a vrátane napríklad odlíšenia chodca od cyklistu a motorkára. Zároveň analyzuje ich trajektóriu.


Ukážka technológie samojazdiacich áut Google (video: Google)



Systém následne simuluje ich budúce kroky, predpovedá ich budúci pohyb a polohu a svoje rozhodovanie tejto predpovedi prispôsobuje.

Systém sa postupne učí a trénuje a pre jeho zlepšovanie Google používa aj virtuálne simulácie.

Získané nové informácie jedným vozidlom pri reálnej jazde sú zdieľané s Google a systém jazdenia je na ich základe zlepšený pre všetky autá.

Redundancia ako vesmírna loď

Keďže zlyhanie počítačového systému riadiaceho vozidlo môže byť fatálne, v systéme je zabudovaná redundancia podobného rozsahu ako pri vesmírnych misiách kde podobne môže byť zlyhanie fatálne pre misiu.

Vo vozidle bude paralelne s hlavným počítačom bežať záložný, ktorý je v prípade poruchy primárneho schopný prevziať kontrolu a jeho úlohou je vozidlo plynulo a bezpečne odstaviť.

Systém má aj záložný nezávislý systém predchádzania kolízií, ktorý zafunguje ak kolízii nezabráni primárny systém.

Vo vozidle je tiež záložný systém už riadenia samotných bŕzd a podobne záložný systém ovládania riadenia.

Vozidlo má aj dva redundantné systémy detekcie svojej polohy, ktoré navzájom kontrolujú svoje zistenia, a záložný systém napájania.

Počítačová bezpečnosť

Google sa v správe venuje aj aspektom počítačovej bezpečnosti jeho systému. V posledných rokoch sa po viacerých hackoch systémov vozidiel dostáva táto oblasť do pozornosti, pričom samozrejme u samojazdiacich vozidiel s kontrolou počítaču nad kompletným vozidlom je ešte o to dôležitejšia.

V správe spoločnosť popisuje viaceré princípy, ktoré pri konštrukcii jeho systému dodržiavala.

Komponenty kritické pre bezpečnosť a ovládajúce samotné jazdné systémy auta budú podľa neho izolované od ostatných komunikačných systémov a tieto systémy spolu s 3D mapami používanými pri jazde nebudú prístupné z iných systémov a cez bezdrôtové siete vo vozidle.

Použitý softvér má mať overiteľnú kvalitu a každá nová verzia prejde overovacím procesom. Spoločnosť plánuje pravidelné softvérové aktualizácie.

Vozidlo bude komunikovať so systémami Google, neustále spojenie ale nebude vyžadované a všetka komunikácia je šifrovaná.

Systémy sú bezpečnostne testované aj proti útočníkom v blízkosti vozidla a prípadne v priestoroch vozidla.

Zaujímavú správu je možné sťahovať z waymo.com.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet


inzercia



Diskusia:
                               
 

Načo to bude akože dobré? Aby Google mapoval okolný svet zadarmo? :D
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

načo bude dobré autonómne vozidlo? no aby ťa napríklad odviezlo domov keď pôjdeš napitý z krčmy a nebude ťa mať kto oviesť
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Alebo ta opiteho po nastupeni rovno zoberie na planovanu schodzku z google kalendara (ci uz s milenkou, alebo do skolky pre deti, alebo na stretnutie vrcholoveho managementu)... A mozno podla pocasia pojde cez drive-through predajnu dazdnikov a prsiplastov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ani sa nenazdas, a budes mat aj dazndik aj prsiplast aj strhnute penezi z karty :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Takto sa riešia utečenecká kríza Angela.
Bude treba o 100 000 pakistantkych taxikárov menej.
A deti v Číne sa budú môcť hrať a nebudú musieť vyrábať dáždniky.

Tie auta by mali mať namiesto sedačiek matrac, aby sa lenivý domorodci začali viac rozmnožovať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nový BTC exchange...najlepší čas nakúpiť shares KCS ;-)

https://www.kucoin.com/#/signup?r=E2YuLX

Toto bude veľké....
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

raketa? taz som jebal taku raketu asi 6 hodin v kuse. KOlena zodrate ale stalo to za to
Odpovedať Hodnotiť:
 

..na meeting vrcholového mnžmentu, divízia - mnžéri pre problematiku a metodologiu vývoja, plánovania, a údržby, kozmetiky podlahovích krytín, a "lavatories, a rest-rooms´ priestorov pre neodborný, netechnický, pomocno -výrobný personál..

(upratuvači, a hajzlbáby)
zametači v sklade, a na dvore, v hale)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Napríklad - aby blázni v meste na 50ke nešli 100kou alebo aby ich auto prvýkrát od výroby použilo smerovky.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Aby evolucia zbytocne nekombinovala aj s tymi bez guli.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Do drahsich aut sa uz predsa smerovky nemontuju...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Už vidím, ako mu niečo zadáš, keď budeš mať 3-ku v žile...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ved aj na toto budu tie auta testovat a ucit. zoberu hrstku ludi, zavru ich na rok do miestnosti s neobmedzenym chlastom a budes sa snazit naucit google auta pochopit ich, co si vlastne myslel tym seoufsrbksjrnusrnusr. A este ti aj zaplatia.. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bud rad, ze zato nemusis priamo platit ako za takmer za vsetky sluzby, platis nepriamo cez cielenu reklamu. Ak by si mal zato platit, tak taka socka s Tvojim uvazovanim, kera sockuje s uradom prace a zere rozky so syrom v tube, by sa k sluzbach google ani nedostala.
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Mňam, bambinko.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

po opici chuti najlepsi
ale bacha na parky pokal mas este v zaludku 5l piva potom budes grcat take kusky parkov do vane alebo na koberec a bude to stipat v krku potom a zapcha odtok atd. a nepisem o jennom parku ale o celom baleni kere si zezrav bez horcice a bezchleba.




Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Len tak nastudeno.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Autonomne vozidlo asi nie je to, co jazdi podla 3D mapy. Autonomne vozidlo umiestnite kdekolvek a malo by si s tym poradit. Zalozny system by mal mat plnu funkncnost hlavneho systemu, preto je zalozny. Ak ide iba o system bezpecneho zastavenia, tak to nie je zalozny system.

Mohli by take auto poslat niekam v Bratislave. V spicke by ani nevyslo na hlavnu :).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cize google bude zjavne razit politiku dodam Vam OS a robte si s tym co chcete aj pri autach. Hadam sa androide poucil a nebude to pouzite az tak volne.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Programujú to Indovia.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

kazdy ind chce byt po roku veducim ked sa ho na to pytaju ze de sa vidi po roku.








Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Zato každý Slovák nechce byť vedúcim, chcel len hneď jeho plat. Aj pri fakte, že vie o polovicu menej ako Ind.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Chapem piaty odsek od konca (Komponenty kritické pre bezpečnosť...) spravne? Hovori o tom, ze google auto sa na google servery bude moct pripojit bud zajazdy, ale nie bezdrotovo (teda kablom iba), alebo ked bude auto zastavene, tak sa bude moct pripojit aj bezdrotovo. Je tomu tak? Upgrade SW bude tak vykonavany len pri zastavenom vozidle. Ak ano, nevidim tam moc zvysenu bezpecnost oproti aktualnemu stavu roznych vyrobcov...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Presne tak. Schizou vodica je garancia bezpecnosti priekazne nespochybnitelna.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

"priekazne"...?
Ak chceš machrovať cudzími slovami - nauč sa ich :D
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

ty si tu novy, vsak?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Dobré ráno.

http://dopice.sk/kmJ
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Eventualne zavedenie performance metriky pomeru poctu vysledkov ku kurzu bitcoinu* teda v ramci prechodu k informačnej spoločnosti a nástupu digitálnej ekonomiky umoznuje vyvodzovanie priekazne relevantnych zaverov.
*vratane vsetkych forkovanych odnozi
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

300 metrov skenu je pekne, to má na slovenskej diaľnici čas na reakciu na nehybnú prekážku niečo okolo 8 sekúnd a to je celkom slušný výkon. Nevie niekto ako je na tom tesla? lebo už som videl videá že to bolo ltt, niekedy dokonca ani nezareagovala
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Z 100 na nula potrebujes tak 50m. Reakcny cas auta je kolko? 0,1s od zistenia prekazky k brzdeniu? Reakcny cas cloveka je okolo 1 sekundy.
Plus ked hovoris o dialnici tak kolko krat nemas(hlavne v noci) 300m rozhlad a valsi 140 a aj viac? Specialne ked nemas zapnute dialkove?
300m by mohlo byt problem pri rychlosti nad 200kmh a to si autonomne auto urcite nedovoli.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Ja mam rekreacny cas 0.3 sekundy. Hovoria mi aj 0110100100110 ehm robot
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

jj som si vedomý, že ak si vôbec človek všimne tu prekážku + reakčný čas + nábeh bŕzd a toto všetko, ale ide o to že keď už autonómne vozidlá, tak nech je to veeeeľa bezpečné, nie len trochu bezpečnejšie ako ľudia :)

preto ma zaujíma tá tesla, lebo tá je v mapovaní asi torchu horšia.. robí jej problém dole aj hore kopec, aj na riadne označených cestách: https://youtu.be/GaIbu7K90CA?t=18s
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

btw. video ktoré som postol je od vodiča, ktorý mal nehodu v tesle äv autopilote), ktorú neprežil http://dopice.sk/kmL
Odpovedať Hodnotiť:
 

Reakcny cas auta je 0,1 sekundy? To je sice pekne, ked reakcny cas brzd je okolo 0,4 sekundy. A je jedno, ci tu brzdu stlaca clovek alebo stroj. Pod 0,5 sekundy dokopy sa teda nedostane.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Čo je to reakčný čas brzdy?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Asi mal na mysli cas od stlacenia pedalu po zakusnutie platniciek do brzdoveho kotuca.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

V elektroaute sa dá brzdiť aj inak.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To, čo sa v hotentočtine nazýva štandardne "brake reaction time" je vždy čas, ktorý plynie od rozpoznania prekážky vodičom po dobu, kým začne automobil brzdiť, čiže zahŕňa:

-Dobu, kým sa nejaký Lipšic prestane hrať s mobilom, prižmúri oči, preostrí doďaleka a zauvažuje, čo je ten tmavý objekt na prechode.
-Dobu, kým sa jeho nožička v panike presunie z plynového pedála na brzdový a dupne naň.
-Dobu, keď sa stane toto: Brzdový pedál pohne piestom v posiľňovači bŕzd, ten pohne piestom v hlavnom brzdovom valci, tlak brzdovej kvapaliny pohne brzdovými valčekmi na jednotlivých brzdách a tie (valčeky) pritlačia platničky na brzdové kotúče.

Neverím, že tá posledná časť, kam už nie je zarátaný človek, tvorí viac ako tisícinu celkového času, čiže mám veľké pochybnosti o údaji 0,4 sec.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

3.)"..Brzdový pedál pohne piestom v posiľňovači bŕzd, ten pohne piestom v hlavnom brzdovom valci, tlak brzdovej kvapaliny pohne brzdovými valčekmi na jednotlivých brzdách a tie (valčeky) pritlačia platničky na brzdové kotúče..."

--> moc vela prvkov,"zretazeních, tam, kde, (a kedy) v danom procese ide o čas, o čo najkratší reakční čas..

není tam priestor (a čas, hehe), na vylepšenie, nedal by sa ten počet tích ..súčastí brzd.sústavy zredukovat (abo pozmenit) ?

..všetko by sa malo dat..
aj v tíchto komponentách by mal být prostor na vývoj, zlepšení..
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

sú to nevyhnutné prvky na spoľahlivé brzdenie, možno by to šlo skrátiť elektromagnetickým systémom, ale nie je to potrebné. Čas 0,4s je blbosť, určite je to pod 0,1s.
Pre niektorých: sekunda nie je "tik", ale
"je-den-a-dva-dsať",čiže päť slabík a nie jedna, ako si mnohý myslia
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nový BTC exchange...najlepší čas nakúpiť shares KCS ;-)

https://www.kucoin.com/#/signup?r=E2YuLX

Toto bude veľké....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak máš reakčný čas okolo jednej sekundy, si na tom veľmi zle, aj keby si mal 80 rokov. Ak na nejakú udalosť vedome čakáš, malo by to byť pod 250 ms (napríklad ja mám spoľahlivo odmerané 140 ms klikanie na preblikujúci obdĺžnik). Pri šoférovaní, teda samozrejme ak dávaš pozor, by si nad pol sekundy nemal ísť ani pri nečakanej situácii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Radsej nech je umela inteligencia obmedzena na taketo ucenie sa a rozpoznavanie objektov, riadenie navigovanie dopravnych prostriedkov a audiovizualne procesy ako na komunikaciu, nadobudnutie vedomia alebo ucenie sa o ludoch... vid priklad AI od Facebooku kde ju museli vypnut lebu jej nerozumeli... alebo priklad MS AI kde po dni bola z AI podporovatelka hitlera atd atd.... rafsej nech AI vyhodnocuje audiovizualne obrazky, zvok do textu, atd. ako nejaku interakciu s ludmi ba nejaku vacsiu zodpovednost....
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

zle si to interpretuješ. Minimálne tomu čo sa stalo tomu facebooku.
Ono si predstav že si inteligenčne na tom ako praveký muž a dajú ti do ruky mobil a povedia ti "zavolaj domov" a v tom mobile je len text "číslo domov je 123456789" a funkcia vytočiť číslo, tak tiež najskôr poskúšaš tlačidlá a podobne, kým sa dostaneš k tomu, že máš vyťukať 123456789 a stlačiť tlačidlo na zavolanie. A ak behom tohto procesu natrafíš na skratku (napr. že číslo domov bolo nabindované resp. uložené ako rýchla voľba na pozícii 1) tak radšej používaš tú rýchlu voľbu.

niečo podobné sa stalo vo facebooku a skrátka s tým nepočítali
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Petko a jeho mudrosti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na ceste bude bezpečno, keď na nej odstránime rizikové elementy. Medzi ne patrí hlavne chudoba, ktorá ohrozuje okolie nekvalitným stavom svojich vozidiel. Nech si jazdia mhd, keď už sa im to dotuje. Preto navrhujem (napriek tomu, že som pravičiar) zdvihnúť drasticky spotrebné dane na palivá, alebo dať vodičák len profesionálnym vodičom a ľudom, ktorí majú príjem cez 2k €.
Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

JJ, ked ma clovek prachy je automaticky dobry vodic.
Nic viac o tebe nepotrebujem vediet na to aby som vedel ze si zly vodic.
Inak na cestach bude bezpecne ked zobries vsetky ludom moznost soferovat.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ty si z toho vyčítal iba to, že je zlý vodič? lebo ja aj niečo oveľa škaredšie :D
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Na cestach vtedy rozhodne bezpecne nebude, zabudol si na vsetku tu chamrad vonku (chodci, cyklisti) co na tu cestu skace ako kengury, im vodicak nezoberie nikto, zakon mozu bez problemov ignorovat a robit si co chcu. Aj keby bola premavka automatizovana aj tak by boli nejake nehody pretoze okolo nej sa pohybuju dalsi ludia a jednoducho mozes mat techniku aku chces s ludskou hlupostou nepohnes.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Takze ucitelia v autoskole dojazdili.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ale chudák ten chalan, čo bude roznášať pizzu v MHD ...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

na bicykli ako poštári za starých čias ...... počkať...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Co chudak chalan - chudaci cestujuci v MHD. Ta vona ich bude tak drazdit, ze ho ubiju a zozeru mu to.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...že ho ubijú a zožerú...
Odpovedať Hodnotiť:
 

..tak v Mogadishu, - a vo Venezuele može být, priekazne, aj táto možnost, že aj jeho samotného budú brát jako súčast lunch-boxu.. :p
Odpovedať Hodnotiť:
 

budesitreba najst ine hobby nez jazdit s detickama hore dole aj tak to nakonec zrusa a nido nebudemoct!!! sam jazdit tym padom bude mat g prehlad o kazdej jazde a o kazdom jennom degesovi de je kam ide a td. potom AI stlacill kill switch a bude vymaluvane.



Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Bracho, jazdim na bmw a ver mi ze som oproti mnohym co jazdia na fabiach otrasny vodic. Peniaze z teba dobreho vodica neurobia.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja som ultra lavičiar a odmietam to
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

dobe robis.

Odpovedať Hodnotiť:
 

zalez do postele ku svojmu ekonomickemu imigrantovi
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Pomuckaj sa s Magianom a su do postielky.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

cena bude ako za policajne auta na SK s radarmi su 3x drahsie ako samotne auto
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tesla ma samojazdiaci rezim a tie senzory na nich nevidno, preco tu su take obludne a krizom-krazom po celom aute?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Nuž asi preto, lebo vývoj samojazdiacej technológie nezačína od elegantnej karosérie. Tesla je v sériovej produkcii.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v topgýr pred rokmi ukázali pretek armádneho nákladiaku so všetkým skenovaním na kabíne.
lenže to nie je riešenie.to môžu pokojne dať pod cestu kábliky ako "koľajnicu"!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Podľa polohy mobilu AI zistí, že v aute je osoba ktorú treba eliminovať. Spustí príkaz kill?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

konečne nejaké rozumné využitie samojazdiacej A.I. ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ani sa nebudeš mať koho spýtať prečo idete mimo trasu :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a bude to zadara?
tie auta uplne zadara jazda aj auto vsetko uplne vsetko aj pre plebs???

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hovadina ako stierače na ponorke. Kto nevie/nechce šoférovať tak do autobusu, vlaku..
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Isteže, vlakom sa vždy dostaneš najrýchlejšie zo svojho bytu do najbližšej reštaurácie alebo do centra mesta.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"..(autom) zo svojho bytu do najbližšej reštaurácie alebo do centra mesta.."

som (víackrát) šiel z Pieštan do NMnV -











.. - peši,

nj, aj cez dediny, aj cez tie polia (resp. tými alejmi, polnými JZD- (aj cyklo) cestami, medzi lánmi..

..pekná menšia pechádzka, taký menší výlet (cca 22 km)

(a podobne raz, zas opačným smerom, z Pn do Siladíc.. - aj peši, aj cyklo..)
Odpovedať Hodnotiť:
 

..nj, dnešní lidi, by najradšej šli autom aj na druhý konec, resp. druhú stranu ulice..

(a naspat, opačne, zase ich druhým, dalším autem.. )

alejo, podme sem, na malé Svk (a Cz) nasádzat co nejvíc automobiliek, ešte pár svet.značiek tu chýba,
aj motorky by sa tu na Svk mohli vyrábat, (tiež co najviac, resp. nejlíp včetky značky, - aj Harley-Davidsn, aj japonské Suzuki, aj Yamaha, atd..),
aj nákladné, kamiony, aj vůbec všechno..

ešte decká v materskej školke nemajú svoje vozy, každé aspon 3, a 1 motorku, a 1 nákladáčik navrch, k tomu ješte..)
a geriatric.seniori, v penzionech, domovech duchodců, a ldn-kách, tiež..

..a v r.2040 - 60 (2075) tu dopadneme jako Detroit..
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár