|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\"Pokrok\"
Od: Hamster
|
Pridané:
28.7.2017 10:27
A budeme tam, kde pred 60-timi rokmi.
No super!
Idem na vínko, toto treba osláviť!!!
|
|
Re: \\
Od: kolotocar
|
Pridané:
28.7.2017 10:38
radsej si chod zabehat do kolieska, a spravis nieco pre svoje zdravie
|
|
Re: \\\\
Od: podľa planu
|
Pridané:
29.7.2017 1:00
A bude to tento november alebo november 2018 či 2019?
|
|
Re: \\\\\\\\
Od: eeefeeferfe
|
Pridané:
31.7.2017 8:32
Elon píše "this November"
|
|
\"Predkrok\"
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
28.7.2017 10:40
Zrusenie velkostnych obmedzeni pre sukromnym spolocnostiam patriace falicke symboly je praveze z hladiska individualneho vlastnictva nezanedbatelne vyznamnym pravnym pocinom.
|
|
Re: \\
Od: Sbfhv
|
Pridané:
28.7.2017 12:18
Nebudeme pozri na cenovku Saturn V mal nožnosť 120t pri cene 1.16 miliardy v dnešných USD Falcon Heavy má štát iba 90 milónov v dnešných pri neuveriteľnej polovičnej nosnosti toho obra čo je takmer 7 krát menej za jednotku!!
|
|
Re: \\\\
Od: Robo11111
|
Pridané:
28.7.2017 12:21
Niekde som cital ze ked spocitaly vsetky naklady na raketoplany tak im vyslo ze jeden start bol takmer rovnako drahy ako start saturnu V :D
|
|
Re: \\\\
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 12:30
a kolko by stal start falconu keby si tie technologie vsetky musel od zakladu vyvinut sam?:)
ak by tie technologie nevyvinuli staty tak sukromny sektor by ich mozno nevyvinul dodnes
|
|
Re: \\\\\\\\
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 13:41
To sa nehádam jasné sále je to v základe to isté ale dokázali to zdokonaliť a použiť vo svoj prospech zober si taký Merlin 1D je to úplne obyčajný kerolox s otvoreným cyklom má najväčšie TWR (pomer hmotnosti k ťahu) na svete. Ako prvý používajú technológiu podchladeného paliva doteraz ju žiaden štát aktívne nepoužíval a neboli s tým skúsenosti ako sa ukázalo pri nehode AMOS-6 kde práve problém spravil príliš studený kvapalný kyslík. Alebo aktuálne prebiehajú pokusy o záchranu aerodynamických krytov skúšal to snáď niekto pred tým? Pokiaľ viem nie.
|
|
Re: \\\\\\\\\\\\\\\\
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 15:35
ano oficialne je ten motor najlepsi v pomere vaha/tah, ale u elona by ma neprekvapilo keby aj tu pouzil nejaku fintu a nejaky komponent nezaratal ako sucast motora :)
v tomto je elon fakt vynaliezavy :)
a zachranovat aerodynamicke kryty? a bude to vobec efektivne?
chce aby dokazali doplachtit a pristat ako lietadlo, alebo im da male motorceky a pristanu ako falcon, alebo im tam da padakovy system?
naviest teleso z vesmiru na kontrolovany pad nieje jednoduche a ak to necha len tak na nahodu tak sa potom nahladaju
a ako vyriesi aby nezhoreli v atmosfere? da im tazke a drahe tepelne stity?
|
|
Re: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Od: Peter2234
|
Pridané:
28.7.2017 17:04
Ved to nechajme na nom. Tiez sa mi ten napad zdal byt cudny, no ked som sa dozvedel, ze tie stity stoja miliony dolarov, pokusit sa ich zachranit na znovupouzitie znie ako dobry napad, hlavne ked je ich cielom startovat falcon 9 jeden za druhym.
Raketovo riadene pristavanie prvych faz rakiet bolo imho o dost tazsi problem, a evidentne im to celkom vychadza.
|
|
Re: \\\\\\\\
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 17:49
ved ja mu neberiem, nech to skusa, ale to neznamena, ze to nemozem komentovat :)
|
|
Re: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Od: Samodx
|
Pridané:
28.7.2017 18:17
To zasa nie prečo by klamali? Zákazníkovi to je jedno ide hlavne o to či to vedia dostať na pozadovanú dráhu a to vedia. Ten údaj používajú hlavne interne keď treba zo silnejším motorom (unesie viac ako stupeň váži myslené pri pristávaní) presne zabrzdiť na 0 m/s v momente keď je výška 0 m nad povrchom plošiny. Niečo málo o tých krytoch už uniklo. Majú zabudovaný systém dusíkových trysiek a riadený padák tj. klasické "krídlo" pristávať sa bude na nafukovačke ktorá bude mať po okrajoch nafúknuté niečo ako prsty ktoré zabránia prepadnutiu do vody ktorá kryt znehodnotí.
|
|
Re: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 18:36
zakaznikovi je to jedno, ale mat motor s najlepsim pomerom hmotnost/tah sa predsa rata :)
nevies dat nejaky link k tym krytom?
no okrem tych trysiek a padaku bude musiet byt vybaveny tepelnym stitom co je riadna vaha naviac, cize zas nizsia nosnost a aj cena toho tepelneho stitu nebude zanedbatelna
|
|
Re: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 19:05
Neráta ide o sto miliónové zákazky myslíš že niekto rieši aký motor si použil predovšetkým zákazník rieši spoľahlivosť motora nie jeho parametre. Paramtetre ktoré zákazník rieši sú nosnosť rakety a veľkosť spomínaného krytu. Tepelný štít nebude potreba ono sa to nezdá ale oddeľujú sa pri relatívne malej rýchlosti chvíľu po oddelení prvého stupňa, sú veľké 5.2 x 13.9 m a ľahké do tony presná hmotnosť nieje známa ak takéto celkom aerodynamické teleso nasmeruješ a udržíš správne otočené zabrzdí o atmosféru samo a nezničí sa.
|
|
Re: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\fdf
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 19:10
Linky
http:// www.kosmon autix.cz/ 2017/ 04/ kr yt-falco nu-je-zpet/
http:// www.elonx.cz/ spa cex-se-udajne-poku si-o-zach ranu-aerody namic keho-krytu-be hem-mis e-ses-10/
|
|
\\\\\\\\\\hz
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 19:11
sú deformované inak mi ich nepošle ale len po odstraňuj medzery
|
|
12. apríl 1961.
Od: _kubo_
|
Pridané:
29.7.2017 0:42
Chlapečky, o tom, ako je Elon pozadu, sa môžme baviť, keď s prvým človekom obletí Zem. Zatiaľ je to vyše 56 rokov.
O jeho vlhkých snoch (o Marse) sa môžu baviť iba malé deti...
|
|
Re: 12. apríl 1961.
Od: gregerget
|
Pridané:
31.7.2017 8:37
To sa nedá porovnávať.
Pri prvých letoch s ľudskou posádkou nestáli Rusom ani amíkom za chrbtom premúdrelé komisie s predpismi na ochranu života kozmonatutov.
Teraz keď je Elon súkromník (=teda teoreticky jeden z mnohých) a ľudské kozmolety už nie sú štátnym záujmom ako postranný efekt studenej vojny, má sa za to, že lety do vesmíru treba regulovať. Netvrdím, že to nie je správne. Tvrdím však, že sa to nedá porovnávať s tým, čo bolo pred X rokmi.
|
|
sci - fi
Od: lolo lop
|
Pridané:
28.7.2017 10:57
Spravme raketu co bude vyzerat jak curak, nach vsetci vidia aki su kokoti ked nam tie kecy zeru. A vdaka tomu, si to nikto ani len nevsimne.
|
|
Re: sci - fi
Od: Boxer
|
Pridané:
28.7.2017 11:04
Ty si iny kokot, taky prijebany slovensky buran. Pozri co vsetko uz SpaceX dokazala, co sa tyka znovupouzitelnosti tak to co doeraz nikto iny. Ak to citaju Tvoji spoluziaci tak nech Ti rozjebu cez prestavku tu kokotsku hlavu.
|
|
Re: sci - fi
Od: Hamster
|
Pridané:
28.7.2017 11:16
No čo také dokázala???
Napíš niečo také, čo nedokázali už pred 60-timi rokmi.
|
|
Re: sci - fi
Od: fotelka z Mobelixu
|
Pridané:
28.7.2017 11:26
Navrat rakiet na Zem na opatovne pouzitie?
|
|
Re: sci - fi
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
28.7.2017 11:47
Odtajnenie vsetkych dokumentov z obdobia studenej vojny skutocne neumoznuje opravnene pochybnosti o dosahovanej technologickej urovni zucastnenych stran.
|
|
Re: sci - fi
Od: Dude
|
Pridané:
28.7.2017 11:54
Ďalší svedok Muskov s IQ<80 žerúci Muskove semeno, pardón seno.
SpaceX dokázala po 15 rokoch a zdefraudovaných miliardách znovupoužiť 1. stupeň AŽ 2x.
Jeden pokus skončil katastrofou (satelit Facebook-u)
A ten 1 úspešný pokus sa nedá považovať ani za plnohodnotné znovupoužitie nakoľko sa jednalo o návrat z nízkej obežnej dráhy.
Je pochopiteľné, že retard s pamäťou ryby ako ty nikdy nepočul o Space Shuttle.
Muška - úspešnosť 50% (1 z 2 letov)
NASA - úspešnosť 98,5%
Muška - počet úspešných misií na 1 opätovne použitú raketu - 0,5
NASA - počet úspešných misií na 1 opätovne použitý raketoplán - 27
Muška - 2016-17
NASA - 1981-82
|
|
Re: sci - fi
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 13:54
Amos 6 nebol satelit Facebooku !!! Facebook si mal len prenajímať prenosovú kapacitu. Pri Amos-6 mal letieť úplne nový prvý stupeň takže žiaden pokus o znovupoužitie. Pokusy o znovupoužitie sú:
Stupeň B1021 misie CRS-8 (8. 4. 2016) SES-10 (31. 3. 2017) 100% úspech
a
Stupeň B1029 misie Iridium-1 (14. 1. 2017) BulgariaSat-1 (23. 6. 2017)
taktiež misie splnené na 100%
Znovupoužité budú aj stupne B1025 (CRS-9) a B1023 (Thaicom-8) ako postranné stupne Falconu Heavy.
http://www.elonx.cz/prehled-zachranenych-stupnu/
|
|
Re: sci - fi
Od: 48484
|
Pridané:
28.7.2017 15:12
Pocuvaj Ty statisto, nejako si zabudom napisat dalsie dolezite cisla, napriklad:
NASA - 14 mrtvych astronautov
|
|
Re: sci - fi
Od: Lavy Jozko
|
Pridané:
28.7.2017 20:44
Ty druhy statista, zabudol si napisat, ze Muskove lietadielka nevedia este ludsku posadku vysielat.
|
|
Re: sci - fi
Od: Samodx
|
Pridané:
28.7.2017 21:31
Ale vysielajú na ISS živých pokusných mišiakov aj to je posádka :D Už ich letelo cez 30 :D a dokonca aj úspešne pristáli vždy po mesačnom pobyte na ISS v pacifiku.
|
|
Re: sci - fi
Od: space shuttle
|
Pridané:
28.7.2017 20:29
Shuttle tiez pristaval len z nizkej obeznej drahy.
cena za start:
Muška: $62 milionov
NASA: 1,5 miliardy
|
|
Raketoplány sú nanič
Od: Muad'Dib
|
Pridané:
30.7.2017 19:15
No porovnávaš hrušky s jablkami a čerešne so slivkami.
Raketoplány sú nanič, pretože po ich návrate ich treba tak dôkladne prezrieť a majú také vysoké náklady na údržbu, že sa to napokon neoplatí.
Zistili to aj Sovieti, preto v tom ďalej ani nepokračovali, hoci ich raketoplány boli lepšie a pokročilejšie, než tie americké (sovietske boli úplne samočinne riadené a mali aj väčšiu nosnosť, lebo Sovieti mali silnejšiu nosnú raketu, akú Amíci nemali, preto sa do pohonu musel zapájať aj samotný raketoplán).
Skrátka, aj Sovieti hneď prišli na to, že je lacnejšie vyrobiť niečo na 1 použitie, čo má vždy rovnakú akosť, než skúšať niečo viacnásobne použiteľné, čo treba po návrate rozobrať, preveriť a poskladať znovu (zjednodušene povedané).
|
|
Re: Raketoplány sú nanič
Od: boris11
|
Pridané:
30.7.2017 23:24
no sovieti mali(resp. mali mat) vyhodu v tom, ze ten raketoplan nevyvijali ako jednoliaty celok s nosicom, ale defacto ako 2 samostatne projeky a buran mohol startovat na hocjakej rakete ktora by ho uniesla a zas energija mohla startovat aj samostatne ci uz ako nakladna raketa alebo aj na dopravu kozmonautov a este aj boostery boli prerobitelne na samostatne nosne rakety
amici vsadili vsetkko na raketoplany a povodne predpoklady sa nenaplnili, ale pri tak komplikovanom projekte to nieje nic nezvycajne
a inak energija bola od samotneho zaciatku planovana ako znovupouzitelna raketa
boostery mali pristavat na padakoch a hlavna raketa mala pristavat normalne na letisku s vyuzitim technologii z burana
|
|
Re: Raketoplány sú nanič
Od: Klon M5
|
Pridané:
31.7.2017 9:00
Americké raketoplány štartovali myslím 120x a je to asi najúspešnejšia éra americkej kozmonautiky.
Ruský Buran myslím ani ľudskú posádku nemal a "zabalili" to.
|
|
Re: Raketoplány sú nanič
Od: boris11
|
Pridané:
31.7.2017 11:43
v urcitom ohlade ano, v urcitom zas nie
ano startovali velakrat, ale casto to bol "kanon na vrabce"
takze z pohladu ekonomickej efektivnosti to uz take uspesne nebolo
|
|
Re: Raketoplány sú nanič
Od: Sbfhv
|
Pridané:
2.8.2017 20:50
Sovieti hlavne nedokázali financovať tak drahý projekt ich ekonomika bola veľmi slabá a krachovala preto ho zrušili.
|
|
Re: sci - fi
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 11:58
space shuttle bol predsa tiez znovupouzitelny. samotny raketoplan pristal na drahe, boostery dopadli na padakoch do mora a boli znovupouzitelne. samozrejme to nieje take cool ako ked falcon pristane na plosine, ale ma to vyhodu, ze v tych boosteroch nemusi ostat 30% paliva na pristanie na zemi ako pri falcone
jedine co nebolo znovupouzitelne tak bola ta velka nadrz.
buran tak isto bol znovupouzitelny
cize, ano spacex je desiatky rokov pozadu
|
|
Re: sci - fi
Od: Sbfhv
|
Pridané:
28.7.2017 12:34
Áno Space Shuttle bol znovupoužiteľný ale kvôli tomu že orbiter bol neskutočne komplikovaný stroj ktorý musel bezchybne fungovať vyžadoval ohromné množstvo opráv ktoré sa vôbec neoplatili SpaceX dosiahli to že aj napriek opravám sú z nie úplne pre znovupouziteľnosť uspôdobeným strojom na tom stále lepšie o 50% ako by mali vyrobiť úplne nový kus palivo je len zlomok ceny (presne 0.32%)
|
|
Re: sci - fi
Od: Robo11111
|
Pridané:
28.7.2017 12:53
Nemozete porovnavat efektivitu znovupouzitelnosti raketoplan vs prvy stupen z F9, ved su to uplne odlisne stroje.
|
|
Re: sci - fi
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
28.7.2017 12:57
De facto priekazne môže, pričom de jure je súšasne uplne odlisne.
|
|
Re: sci - fi
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 14:06
To nemôžem pravda ale v otázke cieľa áno cieľ rovnaký aspoň čiastočná ekonomicky výhodná znovupoužiteľnosť.
Zatiaľ to vyzerá že Falconu 9 sa to darí
|
|
Re: sci - fi
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 16:14
cena paliva nieje to dolezite, dolezite je, ze znovupouzitelnost rakety znizuje je nosnost o 1/3
a ty chces porovnavat raketoplan s falconom? :)
aj space shuttle napriek tomu, ze opravy a kontroly pred dalsim letom boli nesmierne drahe a narocne, tak aj tam to bolo lacnejsie ako keby mali vyrobit novy raketoplan
ak by to nebolo lacnejsie tak ho neopravuju, ale vyrobia novy kus
ano bol to drahy kus, lebo to bolo urcene na vsetko mozne a na niektore misie to bol doslova ako kanon na vrabce, ale zas niektor misie by sa bez toho spravit nedali
|
|
Re: sci - fi
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 16:14
v tomto bol sovietsky projekt energija-buran lepsi, lebo nebol tvoreny ako jednoliaty celok, ale nosna raketa sa dala pouzit aj samostatne a kedze sa dalo pripojit az 8 boosterov(ktore sa tiez dali po uprave pouzit ako samostatne rakety "zenit") bolo dost siroke vahove rozpatie a nemuselo sa to prevadzkovat vzdy len v plnej konfiguracii ako u space shuttle
a energija tiez bola planovana na vynasanie vesmirnych lodi s posadkou
takze to bola dost modularna platforma. skoda, ze to po rozpade zrusili
v podstate s touto raketou mohli obsluzit naklady od 13ton po 200 ton
|
|
Re: sci - fi
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 19:40
Cena paliva že nieje dôkležitá veď je to skoro nič v porovnaný s celou raketou alebo len tým pitomým krytom. Ak mám prebytočnú nosnosť prečo ju nevyužiť? Aj niektoré rakety Falcon 9 sú "jednorázovky" kde nebolo dosť paliva pre záchranu napríklad pri misiách ako Intelsat 35e, Inmarsat 5 F-4 alebo EchoStar 23. Znonupoužiteľnosť zobrala raketoplánu nosnosť i váha orbitera kamarát ktorý vážil prázdny 68,585 kg!!! užitočná nosnosť bola iba 25,000 kg. Raketoplán je kapitola sama o sebe a technologicky pre mňa doslova klenot len prišiel až moc skoro s technológiami na hranici možností ako gigantické SRB´s alebo znovupoužiteľné LH2/LOX motory s uzavretým cyklom magorina a stále sa hodia a dajú sa použiť pre SLS ktorá to s jedným motorom na vyše s boostrami o segment dlhšími a horným stupňom z Delty IV dotiahla na 70t na LEO Bez toho typujem tak 45-50 t tak čo je podľa teba lepšie 1/3 nosnosti v ťahu alebo 1/2?
|
|
Re: sci - fi
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 19:44
Navyše oceľové boostre sa čvachtali v slanej vode čo nieje dobré pre ich znovupoužiteľnosť Falcon sa bude po úpravách dať použiť prakticky ihneď odpadá starosť o to či ti niečo zhrdzavelo.
|
|
Re: sci - fi
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 22:31
neporovnavaj preboha raketoplan so samotnym nosicom :)
to potom ked uz tak porovnavaj uzitocny naklad falconu s dragonom a nie toho nakladneho, ale toho s posadkou :):)
samozrejme ten raketoplan nebol vhodny na vsetky tie misie co sa robili lebo to bolo zbytocne velke a dalo by sa to aj riesit klasickymi vesmirnymi lodami, ale tie uz vtedy nemali k dispozicii lebo vsetko vsadili na raketoplan
1/3 nosnosti je strata pri zachrane prveho stupna, ak bude chciet zachranit aj druhy stupen tak samozrejme bude nosnost klesat, lebo musi nechat palivo aj pre jeho pristatie
|
|
Re: sci - fi
Od: Samodx
|
Pridané:
29.7.2017 0:23
Ako píšem tak ako prvý ani druhý stupeň nemusí byť nutne zachránený zachraňovať ho budú len keď to pôjde keď bude dostatok paliva navyše chápeš ?! Porovnávam systém Space Shuttle nie len Orbiter (aj keď orbiter bol súčasťou nosiča Dragon NIE ten je len payload) a ako som už spomínal po tej ekonomickej stránke znovupouziteľnosti ale ty tu stále nezmyselne taháš palivo a nosnosť. Základ programu Space Shuttle je to isté ako pri Falcon 9 teda znovupužiteľnosť aspoň časťi stroja a zníženie ceny čo sa v prípade Space Shuttle nepodarilo kvôli náročnosťi. Pôvodne sa mal raketoplán používať na všetko keďže mal byť super lacný tak sa s ním počítalo to bol plán realita už nie to ale vieš a píšeš.
|
|
Re: sci - fi
Od: čitateľ
|
Pridané:
29.7.2017 7:37
Už viac netypuj, pitomim.
|
|
Re: sci - fi
Od: Hamster
|
Pridané:
28.7.2017 13:18
Vtedy o to nikto nestál. Poškodenie, a čop ja viem aké trable, načo aj?
|
|
Re: sci - fi
Od: Klon M6
|
Pridané:
28.7.2017 12:06
Maniak prosím ťa aspoň netrep...
|
|
Re: sci - fi
Od: jebe jebe jebe
|
Pridané:
28.7.2017 11:13
Raketa jak čurák možno prerazi cez dóm. Ale tvrdia že s výraznou pravdepodobnosťou sa im to nepodarí a na Orbit sa nedostane.
|
|
Re: sci - fi
Od: zxcvbn
|
Pridané:
28.7.2017 11:24
Teba si zapamatavam. Neviem ci len trolujes alebo to myslis naozaj. Budem ta sledovat.
|
|
Re: sci - fi
Od: Neviem-
|
Pridané:
28.7.2017 12:14
Z toho až mrazí...
|
|
Re: sci - fi
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 14:09
Troll ale je aj možnosť že tak blbý je ale skôr troll skoro pod každým článkom píše podobné nezmysly.
|
|
Re: sci - fi
Od: Gertrudo
|
Pridané:
28.7.2017 11:23
S takymi podlhovastymi gulami by si mal zajst k doktorovi.
|
|
Re: sci - fi
Od: fotelka z Mobelixu
|
Pridané:
28.7.2017 11:24
Raketa vyzerajuca ako ty?
Vsak spravte!
|
|
kdepak soudruh elon udelal chybu?
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 11:34
goo.gl/eeprnw
priblizne siedma minuta
prist za noc pri -15 o 100km neni bohvie co? :):)
ked uz pre nic ine tak to stoji pri sucasnych cenach elektriny okolo 2.5e
skoda, ze nepovedal ten chlap, cim to bolo sposobene. ci tym, ze tesla neudrziava baterku v teple a lionka v mraze ma pomerne silne samovybijanie, ale tym, ze ju tesla udrziavala v teple a minula na to +-20kwh
ak je naozaj pravda, ze jedna chladna noc stoji teslu 20kwh a to nie pri extremnej zime, lebo aj na slovensku byvaju dost tuhe zimy v niektorych oblastiach a -15 tam nieje nic nezvycajne. tak to dost niektorym ludom predrazi prevadzkove naklady :)
ved pocas zimy mozu byt tie naklady na "palivo" vyssie ako pri zravom starom benzinaku :)
nechat pri -30 teslu 2 dni a mozes volat odtahovku :)
|
|
sfasfas
Od: Robo11111
|
Pridané:
28.7.2017 12:20
Tie nosnosti su dobre odveci. Ano LEO je velky pojem ale tak nech nepisu ze F9 ma 22ton ked max tlacil hore tusim 9ton a aj to musel ist nadoraz. To je ako keby vyrobca aut udaval ze ma motor vykon 500kW ale len ked pouzijes nitrometan ako dragster(co by bola v podstate pravda ale v realne praxy je to nepouzitelny udaj), inak 200kW na benzine.
|
|
Re: sfasfas
Od: dementYl
|
Pridané:
28.7.2017 13:34
+- 10 ton na LEO vazi Dragon, ked leti k ISS a to rozhodne nie je na doraz, ked si pohodlne zaleti spat na rampu a pristane tam. 9 ton na doraz sa slo pri drahe prechodovej ku geostacionarnej, vtedy sa nepristavalo. Ale tam bol najvyssi bod drahy zhruba 35 000 km vysoko. Bezmala 10x vyssie ako zacina LEO.
22 ton bude zrejme nosnost v reusable verzii. Pri lete na LEO sa expendabilita asi neriesi vobec, pretoze je malo nakladov, ktore by leteli na LEO a vazili tak vela.
|
|
Re: sfasfas
Od: boris11
|
Pridané:
28.7.2017 17:01
startova hmotnost dragonu je 7.5 tony
|
|
Re: sfasfas
Od: sammmm
|
Pridané:
28.7.2017 14:16
10 ton je súčasný limit adaptéru PAF (payload adapter fitting) ale FH bude mať nový ktorý zvládne aj viac. Falcon 9 pôvodne nebol schopný 22 ton povodne dával vo verzii v1.0 iba okolo 10 t postupnými upgradami zvýšili nosnosť až na súčasnú úroveň ale zatiaľ ani viac nepotrebovali nieje taký dopyt.
|
|
No Boha
Od: Aleonora Mask
|
Pridané:
28.7.2017 14:32
No Boha! Slovač sa zase nezaprie. Ja to furt hovorím. Skôr ako niekto niečo spraví by to mal dať na dsl.sk aby mi slovač ukázala ako sa to nedá alebo ako je to na broskyňu.
|
|
Re: No Boha
Od: čitateľ
|
Pridané:
29.7.2017 7:38
Na renólta.
|