neprihlásený Streda, 27. novembra 2024, dnes má meniny Milan
Mnohojadrové Intel Core i9 prídu až na jeseň

Značky: IntelCPU

DSL.sk, 13.6.2017


Nové mnohojadrové procesory Intelu pre PC ohlásené na konci mája budú reálne dostupné až na jeseň.

Spoločnosť to oznámila v noci na dnes na hernej konferencii E3.

Ako sme informovali v tomto článku, Intel na konci uplynulého mesiaca predstavil dve nové generácie procesorov určených pre výkonné desktopy Skylake-X a Kaby Lake-X.

Modely pre výkonné desktopy sa odlišujú optimalizáciou na vysoký výkon napríklad použitím viacerých radičov pamäti a vyžadujú vlastnú päticu aj dosky. Pre najvýkonnejšie desktopy Intel doteraz ponúkal 6, 8 a 10-jadrové procesory založené ešte na o dve generácie staršej architektúre Broadwell-E alebo dokonca ešte Haswell-E.

Nové Skylake-X budú mať maximálne až 18 jadier. Bližšie technické detaily Intel zverejnil len pre modely po 10 jadier. Všetky nové procesory budú určené pre päticu LGA 2066 s čipsetom X299, budú odomknuté na pretaktovávanie a všetky procesory Skylake-X budú podporovať aj multithreading a zvládať vykonávanie 12 až 36 programových vlákien naraz.


Nové predstavené procesory, kliknite pre zväčšenie (tabuľka: Intel)



Podobne dostupnosť špecifikoval pôvodne iba pre maximálne 10-jadrové modely na najbližšie týždne. Podľa nových informácií tieto modely budú dostupné v posledný júnový týždeň. 12-jadrový model je plánovaný na august a 14 až 18-jadrové až na október.

Intel s uvedením nových procesorov AMD Ryzen v predchádzajúcich mesiacoch čelí po dlhšom čase intenzívnejšej konkurencii od AMD, pričom Ryzeny sú zaujímavé najmä pomerom ceny a počtom jadier a zaujímavé sú pre užívateľov schopných efektívne vyťažiť čo najviac jadier. V segmente procesorov pre PC s aspoň ôsmimi jadrami mal Intel doteraz výrazne vyššie ceny začínajúce okolo tisíc dolárov.

To sa teraz s novými procesormi o niečo zlepšuje a i7-7820X bude stáť 599 dolárov, stále to ale nemôže konkurovať Ryzenu 7 1700 za 329 dolárov. 6-jadrový model i7-7800X bude stále stáť 389 dolárov. V prípade Intelu je tiež celkovo drahšia platforma v podobe dosiek.

Navyše AMD už pred mesiacom oficiálne avizovala aj príchod 16-jadrových modelov pre PC, Ryzen Threadripper. Dá sa predpokladať že aj u týchto bude mať lepší pomer ceny a počtu jadier ako nové avizované procesory Intelu, keď 16 a 18-jadrové modely Core i9 budú stáť 1699 a 1999 dolárov.

Navyše vzhľadom na ich októbrové uvedenie by ich mohli 16-jadrové AMD Ryzeny predbehnúť.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Telekom pridal 5G sieť vo viacerých mestách a množstve obcí
Predaje smartfónov tento rok výrazne narastú
Raspberry Pi uviedlo novú generáciu Compute Module 5
Starlink dostal povolenie na výrazne nižšie orbity a poskytovanie mobilnej siete z vesmíru
Až 9.5% programátorov má mať mimoriadne nízku produktivitu
Aj Xiaomi bude mať vlastný procesor pre smartfóny
NASA si objednala vypustenie helikoptéry na Titan, od SpaceX
Notebookov s novým Snapdragonom sa malo predať iba 720-tisíc
Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok


Diskusia:
                               
 

Za chvilu to budeme mat aj v mobiloch
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

spolu s barbecue obracackou a kliestami.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

tak je to jasné, museli zareagovať na amd hneď ako sa dalo ale reálne to prichystané nemajú
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

prave naopak. Pripravene to maju a teraz len upravit vyrobne linky a vyrobit dost kusov. To tiez nieco trva
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

velke H maju pripravene

12-14-16-18- HEDT jadraky maju mat trocha prekopany cache system (vacsie L2 a mensie L3) aby to dalo trocha vacsie ipc a aby to lepsie fungovalo s tolkymi tekvicovymi jadierkami (amd take problemy s L2 a L3 paradoxne nema, kedze pouziva ccx bloky so 4 jadrami a zeppelin monolyty s 8 jadrami a L2/L3 funguju inak ... proste mega velka a pomalsia L3 pre 18-jadrovy monolyt s prtavou titernou 256 kiB L2 je pre intel skor nevyhoda ako vyhoda)

--------------------------
https://goo.gl/Ooh8HU
--------------------------
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

intel a amd maju samozrejme kartel medzi sebou a su davno dohodnuti co kto v ramci najblizsich rokov spravi.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

no tak ty si iny pripad ...
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Súhlasím. Keď sú na trhu dvaja najsilnejší hráči, je nezmyselné si obkúsvať nonstop končatiny, lepšia je tichá dohoda a divadielko pre ľudí, to čo aj robia. AMD potrebuje Intel, Intel potrebuje AMD.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Kecy, kecy... žiadny dvaja. Keby to tak bolo, tak by Intel nevyskakoval a nevadili mu ARM-my aj podpora v M$
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

to su dalsie divadielka :D kto si mysli ine, jeho vec.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlas, cisto politicke hry, tak ako s bateriami. Musime byt realisti, im sa jedna o miliardy, na userov seru, potrebuju stabilny MEGA prijem a minimalne natahovacky medzi sebou
Odpovedať Hodnotiť:
 

súhlas..

(s velmi vysokou pravdepodobnostou je to presne tak
Odpovedať Hodnotiť:
 

neboj sa, pride production-man ci amd-man a ten nam osvetli, ze oni uz to mali daaaaaaaaaaaaaavno pred 3 rokmi a teraz to ciiiiiiirou naaaaaahodou vypustili von papierovo a za 1/2 roka realne a aj tu 1/2 rocnu latenciu nam osvetli ze to je feature
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ako vzdy trepes a snazis sa nejakym sposobom spojit dve so sebou nesuvisiace veci. vysoko pravdepodobne preto, ze nemas ani zakladny par o tom, ako kazda z nich funguje.

vzhladom na tvoju reakciu je uz teraz jasne, ze clovek s tvojim, vysoko obmedzenym, vnimanim sveta ani nikdy mat nebude.

ak by si ale stale mal zaujem naucit sa nieco o tej prvej, som ti plne k dispozicii. cenovu ponuku mas v druhom vlakne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nuze osvetli nam laskyplne preco sa intel po 8 rokoch zobudil presne vtedy, ked bola ohlasena konkurencia jeho hedt platformy - co za naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahodicka to je
Odpovedať Hodnotiť:
 

nahodicka by bola, keby si vedel o com tocis...

to, ze niekto uvedie produkt na trh (alebo uvolni do produkcie, jedno ci uz qgc alebo qga), neznamena, ze ausgerechnet v tom momente ho osvieti chuck norris svojou dvojmetrovou cicinou na duhovom jednorozcovi, a da mu do ruky kompletnu vyrobnu dokumentaciu vcetne vsetkych vyrobnych prostriedkov vratane mfu-ciek s cpk vyse 2.0...

dokial toto nedokazes pochopit, nemame sa o com bavit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

18c 36t Intel® Xeon® Processor E5-2699 v3 - Launch Date Q3'14, takze si tie 3 roky presne trafil ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

jedna vec je ze intel ma 14-16-18-20-22-24-jadrove xeony a tieto "nove" ci9 sa maju tvarit ako premalovane a pre-socketovane xeony

ale potom preco ta 1/2 rocna pauza po ohlaseni (lebo tie cpu budu najskor v q3) ... navyse 12-14-16-18- HEDT jadraky maju mat trocha prekopany cache system (vacsie L2 a mensie L3) aby to dalo trocha vacsie ipc a aby to lepsie fungovalo s tolkymi tekvicovymi jadierkami (amd take problemy s L2 a L3 paradoxne nema, kedze pouziva ccx bloky so 4 jadrami a zeppelin monolyty s 8 jadrami a L2/L3 funguju inak ... proste mega velka a pomalsia L3 pre 18-jadrovy monolyt s prtavou titernou 256 kiB L2 je pre intel skor nevyhoda ako vyhoda)

--------------------------
https://goo.gl/Ooh8HU
--------------------------

... to ma tiez privadza k dajsej otazke: pri tych 14-16-18-20-22-24-jadrovych xeonoch ten prekopany cache system akoze potrebny nebol?
Odpovedať Hodnotiť:
 

1, - lebo do vyroby nevpali mumammad kristus bin supraman na duhovom kamione lasky, v ktorom ti do prostredia emituje tolko empatie a porozumenia, ze vsetky zdroje vo firme okamzite pochopia, ako sa produkt vyraba v dostatocnej kvalite a produktivite a to pri dodrzani vsetkych poziadaviek zainteresovanych stran.

2, - hovori sa tomu vyvoj a vyskum. to je ta vec, vysledkom ktorej je pokrok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No fajn o chvilu tu mame 100 jadrove procaky, ale vykon na 1 vlakno to bude mat ako Celeron.

Aky procak by ste si teraz kupili, ked potrebujete maximalny vykon pre jedno vlakno?
Poradte, max 4-6 jadro za rozumnu cenu...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Vymenil by som soft :-)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nie vsetko sa da prepisat na viacjadrove procaky. Vela algoritmov sa ani teoreticky neda paralelizovat...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

mi hovor, napr. taky Solitaire neviem preprogramovat na viac procakov...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

akoze nie.. jedna karta, jedno vlakno
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Ale ked je zaroven jeden vela.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neda, ale mozes spustit viac rovnakych algoritmov s nejakou malou zmenou aby robili to iste len trochu inak
Odpovedať Hodnotiť:
 

7700K, bez debaty.
pripadne, ak kasa place, skus jeho brata i5.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja mam 6700 a maximalna spokojnost...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nie dakujem, na vykurovanie pouzivam plyn
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Tak na jedno jadro momentalne 7700K, kedze turbo boost ho taha z k 4.5GHz. Ja by som v tvojom pripade ale osobne isiel do 7600K, kedze mi netreba tolko vlakien, da sa taktovat a je lacnejsi nez 7700K.

Keby som kupoval platformu pre seba a nemal neobmedze vela penazi, tak by som kupil Ryzen 1700 + nejaku dosku s chipsetom B350. Dokopy ta CPU+MB tohoto typu vyjdu na cca 420EUR.

Intel 7600K + chladic + doska na cca 370EUR. Usetris sice 50EUR. No mas 2x menej jadier a 4x menej vlakien.

Kazdopadne ak potrebujes vykon na jedno jadro tak 7700k alebo 7600k.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ryzen-jadier ktore su ti aj tak na dve veci, kedze su pomalsie a menej vykonne.

nehovoriac o tom, ze ryzen ma mensie problemy s ramkou.
ak ti ale staci len 2133MHz DD4, tak kludne, id do toho.
ak ale chces viac, je to loteria.
bud to rovno zlyha pri 2400MHz, alebo potrebujes flashnut bios (ano, na prvom procaku a prvej doske, ktora ho podporuje), rozbehat amd workaround a/alebo casto manualne nastavit timingy.
co casto vedie k upeceniu ram, v lepsom pripade aj dosky a nasledne rma, ked si mozes vybrat prachy+doplatok na intel...
pripadne sa mozes este hodiny vyhrat s xmp2.0, ak ho das...

nakoniec mozes skoncit s vypnutym ht, ktore ti skosi presne polovicu fyzickych jadier. ano, fyzickych.
plus 2133MHz pomale ramky...
lebo ryzen.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Jednoznacne najvyhodnejsi, lebo by najviac vyhovoval.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

7700k resp. 7740k ci ake oznacenie ma nastupca.. Ale inak by som kupil ryzen.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jedno kedy pridu, hlavne nech budu poriadne drahe..
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Nielenže pridu neskor ako AMD, ale budu aj pomalsie, drahsie a s vacsou spotrebou. Ale vyzera to tak, ze chcu stihnut vykurovaciu sezonu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

s tou pomalostou by som brdzil, kedze 16C32T TrhacViakien na 3,6 GHz vo full load bude vykonom na urovni cca 14C28T Ci9 na 3,2 GHz vo full load ... treba byt realista

a spotreby budu dost porovnatelne, proste tie najvykonnejsie kusy budu 155-160W u oboch ... intelu uz 140W stacit nebude to sa vie

kazdopadne doterajsie 6-8-10jadrove CPU z HEDT segmentu budu za 1/2 roka trapne prkotinky, lebo budu na trhu 2x vykonnejsie a to od oboch vyrobcov a intel si so svojim 18C36T Ci9 prvenstvo udrzi ... keby intel koncil na 12C24T Ci9 tak by o vykonove prvenstvo v HEDT prisiel
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

otazocka len je, ako sa intelu podari nasetovat frekvecnie, pretoze vsetky jeho ultra-mega-brutal-mnoho-14-16-18-20-22-24-jadrove xeony pracuju v zaklade (full load) na pomerne nizkych 2,1-2,6 GHz

ak budu mat 16-18-jadraky zaklad 3,0 GHz (to ma dnes JEDINY 10-jadrak Ci7 z intelovho HEDT desktop segmentu), bude to velky uspech
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ľudia ako je pjetro je dôkaz zrkadla etalonu slovenského školstva pod vedením skúseného ostrielaneho človeka ktorý za každých okolnosti a pod neustálou paľbou dokázal odzrkadliť svoju vedomosť v riadení tak dôležitého rezortu ktorý vychováva budúcnosť nášho sveta.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ahojte hosi nieso mi uslo . Ale odkedy nejde skracovac dopice.sk ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/jKA
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som si myslel pred 4 rokmi že sa predava i9 .. dejavu..
Odpovedať Hodnotiť:
 

..a to som sa vždy pýtal, kedy (už) "prídu 16-jadierka :p

a už sú aj tu :)
(well, max. do konca (budúc.roka, 2018, už určo.

tož, po 2020 - vyberám moju ůber-hyper-DREAM -pc-zostavů

(ani o den, ani o rok skor, pro jistotů

-tak, aby tam už boli plne implementované PCIe 5.0, aaj Thunderbolt 3.0 (4. )
aaj USB-c 3.1 (aabo už tiež radši usb 4.0, rovno, atd

atd.apod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako sa vraví, čím viac jadier tým lepšie, mne by teraz tak na také domáce použitie stačilo asi 2485 jadier, ale časom určite budem chcieť viac, viete ako doba sa mení, deti pôjdu do školy tak by som postupne chcel okolo 10478 jadier a to už myslím bude stačiť na dlhšiu dobu, potom by som uvítal nejakú appku na pridávanie jadier, aby som mohol pridávať jadrá podľa potreby a nakupovať ich online s postele, jadier nikdy nebude dosť proste...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár