neprihlásený Pondelok, 25. novembra 2024, dnes má meniny Katarína
Nový open source enkóder zmenšuje JPEG-y bez straty kvality o 35%, od Google

Značky: JPEGGoogle

DSL.sk, 17.3.2017


Spoločnosť Google predstavila nový algoritmus a enkóder Guetzli, ktorý dokáže z obrázkov vyrobiť výrazne menšie JPEG obrázky ako doterajšie enkódery. Konkrétne pri rovnakej vizuálnej kvalite avizuje Google veľkosť menšiu o priemerne 35%.

V súčasnosti je k dispozícii viacero novších obrazových formátov ako JPEG s výrazne lepšou kompresiou, ich problémom je ale samozrejme malá rozšírenosť a podpora. Výhodou Guetzli je generovanie obrázkov plne kompatibilných so široko podporovaným štandardom JPEG-ov.

Podľa informácií autorov hlavným princípom nového algoritmu je dosiahnuť rovnakú vizuálnu kvalitu v celom obrázku, na rozdiel od doterajších JPEG enkóderov majúcich pri znižovaní kvality artefakty najskôr iba na niektorých miestach.

Pre hodnotenie vizuálnej kvality používa Guetzli novú metriku Butteraugli, ktorá podľa spoločnosti lepšie zodpovedá vnímaniu farieb a celkovo vnímaniu obrazu človekom.

Algoritmus sa od ostatných enkóderov odlišuje vo fáze kvantizácie, v ktorej sa stratovo eliminuje veľkosť koeficientov po pretransformovaní 8 x 8 blokov pixelov do frekvenčnej domény eliminovaním vyšších frekvencií. Algoritmus používa jednak iné kvantizačné tabuľky a jednak následne individuálne niektoré koeficienty nuluje.

Podľa Google pri rovnakej kvalite podľa metriky Butteraugli sú obrázky vytvorené pomocou Guetzli menšie o 35%. Tento rozdiel je podľa práce dosahovaný pri vysokej kvalite a fotografiách, pričom Google výsledky porovnával s enkódermi libjpeg a mozjpeg pri kvalite 95% na fotografiách. Jeho výsledky boli lepšie o 29% až 45% v závislosti na použitých parametroch týchto enkóderov.


Ilustračná ukážka výseku obrázku zakódovaného Guetzli (vpravo) a libjpeg (v strede) oproti originálu (vľavo) pri rovnakej veľkosti súboru, bez bližších detailov, kliknite pre zväčšenie (obrázok: Google)



Zároveň očakávane podľa Google pri rovnakej veľkosti sú obrázky generované pomocou Guetzli vnímané ako kvalitnejšie.

Algoritmus je ale pomalý, keď preveruje viacerých kandidátov na výsledný obrázok. Vhodný je tak podľa Google len na enkódovanie statického obsahu. Presnú rýchlosť Google neuvádza.

Bližšie detaily o Guetzli je možné nájsť v oznámení a tejto práci, enkóder je open source.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Tažko hovoriť o zachovaní vizuálnej kvality keď bystrému oku grafika neujde rozdiel vo farbe a svetlosti jednotlivých pixelov.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

neviem co na to povedia ludskopravne organizacie ked to bude jemne menit farbu a jas pokozky.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

:D
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Síce zmenšíš obrázok o 35%, ale vždy budeš musieť uverejniť 2 - jeden so svetlejšou a druhý s tmavšou farbou pleti.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Priekazne teda nielen bez straty kvality, ale dokonca so ziskom a akurat povodny je nekvalitny.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ani pri velkosti pixelu 0,1 mm a vzdialensoti 1 m?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Takže zmena farby bieleho auta do odtieňov fialovej, prípadne zmena farby očí ľudí na fotografiách ako daň za kompresiu je podľa teba akceptovateľná?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako si došiel k tomu, že to bude meniť farby? Keď to má naopak využívať presnejšiu vizuálnu metriku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozerám sa na ilustračný obrázok kde sú znázornené rozdiely. Ak má toto ilustrovať spracovanie touto kompresiou, to mi k tejto kávičke znechutenia stačí pretože to tam vidieť tak povediac čierne na bielom. V prípade že ten ilustračný obrázok nevystihuje realitu, potom sa musím pýtať načo mi je taký ilustračný obrázok ktorý mi nedá predstavu o tom ako sa fotografia po kompresii týmto spôsobom mení?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten obrázok je mega zväčšený detail. Zmenši ho na veľkosť ikony a neuvidíš rozdiel. O tom je stratová kompresia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

o zrak som neprišiel, je tam evidentná strata farieb
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V drogérií si nejaké farby dokúpiš.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Hej hej, DM-ko je zname svojou pestrou paletou farieb Primalex
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ten enkodér je to naozaj pomalý.
To už radšej BPG kde je vyššia rýchlost a hlavne kompresia.
http://bellard.org/bpg/


Odpovedať Hodnotiť:
 

škode že sa nedarí vytvoriť kompresiu na báze kriviek, t.j. počiatok x,y, koniec +x, typ prechodu, počiatočná farba.

napr. nad okom vidím rovnu čiaru s prechodom od svetlej k svetlej s typom prechodu povedzme binarne 010 kde sa stred ztmavuje o 50 percent.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Netrep
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Zaujimava reakcia a negativny ohlas.
Co v tych ludoch vlastne je, ked tak dopraju ?
Ci je to len Slovenskom ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A čo by malo byť so Slovenskom? A vôbec? O akom skutku sa to bavíme? Žiadny skutok sa nestal!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej, za to, že trepeš pičoviny môže slovensko.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ta tvoja kompresia na baze kriviek a pouzivala uz pred dvoma dekadami, napr. bfu ju mohol vidiet v office 95/97, kde bola plna p...priehrst clippartov, obrazkov vo vektorovom formate wmf: https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Metafile
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja nehovorim o vektorovych obrazkoch, wmf cdr ai, mam cez 40 rokov take veci poznam
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Z tvojho popisu vlastnosti sa jasne jedna o vektorovu grafiku. Avsak problem vektorovej grafiky je ten, ze je nevhodna na vykreslovanie realneho sveta kedze ten ma privela "sumu" a neda sa matematicky pekne vyjadrit ak nechces na vykreslenie jednej vyrazky na cele pouzit 50000 kriviek aby si zachytil vsetky prirodzene nedokonalosti ale v tom pripade by uz bolo optimalnejsie uz pouzit raster.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V praxi sa ale vyskytuje ojedinelá fotka výnimočne. Väčšinou je v nejakej skupine fotiek. A v tom prípade je možné urobiť bázu fotiek a nadstavbu samotné fotky, ktoré by v prípade výhodnosti urobili aplikáciu(lepšia predstava je diff) bázy fotiek na danú fotku. Niečo ako video z fotiek.

Vo svete aplikácií niečo také funguje vo svete KDE. KDE je ale moloch, kde sa ušetrené úsilie z bázy na danú aplikáciu využíva na vylepšenie danej aplikácie.

Vo svete matematiky je možné vyjadriť úsilie na zmenu bázy, v praxi je to komplikované, ale videá dokazujú, že je to možné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslíš vektorovú grafiku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja tam vidim menej artefaktov, strata detailu mierna, farebny posun tam je, otazne je ako to bude pri kompletnej fotke na pohlad ako celok, vtedy oko a hlavne mozog vnima veci inak. takze mozno to nebude take zle
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ono je sranda, ze DSL prekonvertovali original PNG do JPG, cim uplne rozhodili porovnanie a zaviedli tam chyby ich enkodera.

Original v png je tu: http://dopice.sk/jic

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co je to oproti enkoderu na zvacsovanie fotografii a videi od NCIS :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako moze byt enkoder ktory z originalu spravi nieco ine tak super?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poznáme kóder a dekóder. Práve tak multiplexer(po slovensky je to vraj multiplexor) a demultiplexer.

"Enkoder" je čo?? Alebo či aspoň trochu rozumieš elektronike...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár