neprihlásený
|
Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel |
|
Vo výrobe čipov sa Samsung doťahuje na Intel, najviac rastie Apple
Značky:
čipyIntelSamsung
DSL.sk, 13.4.2016
|
|
Najväčším dodávateľom polovodičových čipov bola aj v roku 2015 spoločnosť Intel, ktorá z dodávok čipov zaznamenala výnosy 51.4 miliárd dolárov.
Vo svojej analýze o tom informuje analytická spoločnosť IHS.
Jej náskok na druhý Samsung sa ale opäť znížil, keď Samsung z dodávok respektíve výroby čipov vygeneroval 40.2 miliárd dolárov. Oproti minulému roku stúpli výnosy Samsungu o 8.3%, Intelu o 2.9%.
Intel má samozrejme v oblasti čipov príjmy najmä z dodávok procesorov, Samsung zase z RAM pamätí, flashových pamätí a tiež procesorov.
Štatistika evidentne zohľadňuje aj dodávky čipov inej divízii v rámci rovnakej spoločnosti respektíve sesterským spoločnostiam. Výnosy započítava tvorcom navrhujúcim čipy a nie fyzickým výrobcom a teda zahŕňa aj výrobcov bez vlastných výrobných tovární na čipy. Naopak neuvádza výrobcov, ktorí vyrábajú iba čipy navrhnuté inými tvorcami, napríklad TSMC a GlobalFoundries.
Výnosy tvorcov polovodičových čipov v 2015 a 2014, kliknite pre zväčšenie (tabuľka: IHS)
K výsledkom niektorých spoločností pomohli v 2015 akvizície, napríklad do výsledkov Intelu sa započítavala aj Altera, do Qualcommu aj CSR a do výnosov NXP aj Freescale.
Celkovo v 2015 výnosy výrobcov klesli o 2% na 347.3 miliárd dolárov. Intelu v skutočnosti príjmy z výroby procesorov podľa IHS klesli, kompenzovala to ale Altera. Z prvej desiatky najviac príjmy klesli Qualcommu, o 14.5%, kvôli poklesu v segmente čipov pre bezdrôtové riešenia. Z prvej 25-ky klesli výnosy najviac AMD, o 27.3%.
Naopak výnosy najviac rástli z prvej 25-ky najviac Apple, o 103%. Tá samozrejme navrhuje čipy, procesory, len pre svoju vlastnú potrebu v mobilných zariadeniach.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amd for the win
Od: stary chren
|
Pridané:
13.4.2016 8:40
kto, podla vas, odkupi krachujujce amd?
horuci favoriti:
- apple
- samsung
- qualcomm
- rozdelia si ho viaceri vyrobcovia
- iny vyrobca
- nikto
a kedy sa tak stane?
- do 2 rokov
- do 5 rokov
- do 7 rokov
- nikdy
prvy spravny tip dostane kvety :)
|
|
Re: amd for the win
Od: Hamburger
|
Pridané:
13.4.2016 8:42
Odkupi ich Intel do konca tohto roka...
|
|
Re: amd for the win
Od: partizann
|
Pridané:
13.4.2016 9:02
To by asi velmi nepreliezlo antimonopolnymi uradmi...
|
|
Re: amd for the win
Od: Mr.G
|
Pridané:
13.4.2016 9:14
Presne... AMD nemam rad, ale treba ho inak bude Intel pekelne drahy :)
|
|
Re: amd for the win
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.4.2016 11:07
Netreba a AMD nie je dôvod na nejakú cenotvorbu. Je to možno iba jeden z mnohých aspoktov pri tvorby výsledných cien...
|
|
Re: amd for the win
Od reg.: raketa
|
Pridané:
13.4.2016 13:52
Penta kupi AMD
|
|
Re: amd for the win
Od: Aligator Rex
|
Pridané:
13.4.2016 9:44
za penize v Praze dum...
|
|
Re: amd for the win
Od: aaaabicykel praha
|
Pridané:
13.4.2016 12:25
co mate vsetci proti tomu monopoly a preco kvoli tomu vznikol aj urad? podla mna je to celkom ok hra
|
|
Re: amd for the win
Od: stary ujo
|
Pridané:
14.4.2016 10:31
standardne sa spoliehas na to, ze mas isty dopyt a istu ponuku. podla toho, ci ludia chcu viac ako vyrobis alebo menej, ceny rastu alebo klesaju. ak ceny rastu, menej ludi si to mozu dovolit, a menej to budu kupovat. opacne, ak cena klesa, viac ludi si to kupi.
tvoja uloha je vyrobit tak, aby dopyt pokryl ponuku a idealne na tom najviac trhol.
co je fajn - a co plati ako pre monopol, tak aj pre konkurencne prostredie :)
ale:
|
|
Re: amd for the win
Od: stary ujo
|
Pridané:
14.4.2016 10:37
ak mas viac firiem robiacich rovnaky produkt, idealne, kazda chce co najvacsi diel z dopytu. a vcil, firmy by mali medzi sebou sutazit o to, ako oslovit zakaznika.
co sa da, o. i.:
cisto:
- nizsou cenou - ale, musim na extra kusoch viac zarobit, ako investujem,
- vyssou kvalitou - co ma bude viac stat, ale vrati sa mi na extra predanych kusoch,
alebo menej cisto:
- klamlivou reklamou - co ma nic extra nestoji, ale ludia mozu picovat, ale mne sa oplati (nekonecne data, napr...)
- dohodou s inymi o rozdeleni trhu (ty beries zahorie a ba, ja od bb na vychod) - na co picuju urady, ale stale sa mi moze oplatit.
|
|
Re: amd for the win
Od: stary ujo
|
Pridané:
14.4.2016 10:41
z coho vsetkeho pre teba ako zakaznika plynie:
pri monopole mas v cenovej kategorii jeden-dva produkty, na ktore sa da spolahnut, ze maju istu uroven a oplatia sa.
pri konkurencii mas v rovnakej cenovej kategorii vela produktov, ktore su kvalitativne rozdielne - neinformovany spotrebitel sa moze velmi lahko ojebat, ale rovnako lahko moze kupit lepsie a/alebo kvalitnejsie ako pri monopole...
a v tom je rozdiel:
- vyznas sa, je pre teba konkurencia lepsia,
- si len konzumna ovca, chces len kupit a nestarat sa - dobry je aj monopol
|
|
Re: amd for the win
Od: neviem meno
|
Pridané:
13.4.2016 9:02
Nie, to AMD kúpi všetkých. Vydá Zen a potom kúpi aj Samsung, Apple, M$ aj pekárne, cukrárne, železiarstvá, celý svet
|
|
Re: amd for the win
Od: Kto_iny?
|
Pridané:
13.4.2016 20:39
A potom Zdeno z Popradu kúpi AMD
|
|
Re: amd for the win
Od: deja_vu
|
Pridané:
13.4.2016 10:33
odkupi ich samsung, resp. minimalne bude dolezity hrac v predaji vzhladom na ich dlhodobu politiku byt "NAJ"
|
|
AMD a odkupenie
Od: tictac
|
Pridané:
13.4.2016 9:01
Nik ich neodkupi, intelu to nepusti protimonopolny urad.
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od: alter011
|
Pridané:
13.4.2016 9:48
A prečo zrovna iba Intel ? tam je v tabuľke 15 ďaľších , lepších ako AMD . Prečo nie napr. Samsung ?
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
13.4.2016 11:17
Alebo nejakí garážoví chlapci, že?
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od: stary chren
|
Pridané:
13.4.2016 12:28
chlapci aj chceli kupit cele amd, ale amd nechcelo predat svoju gpu cast...
potom chceli vyrobcovia kupit len cpu cast, ale amd si to rozmyslelo, lebo zen ich spasi...
potom vysli benchmarky a amd sa zacalo sudit so spolocnostami, ktore tie benchmarky robia...
a vsetci vcil cakaju, kym amd padne na dno, aby ich za lacny peniaz skupili.
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.4.2016 13:35
najvacsi problem s kupou/predajom AMD je crosslicencia s intelom na x86 patenty. Intel by musel byt ochotny za slusnych podmienok licencovat patenty dalsej firme, co sa vseobecne povadzuje za nepravdepodobne. Navyse padu AMD brani aj samotny Intel, pripravuje sa nova dohoda zahrnajuca aj patenty na GPU. Inak vsetko zalezi na tom, ako dopadne ZEN, ak podobne ako K7 a K8, K10 bude OK, ak podobne ako K11, tak AMD bude musiet niekto kupit a spravit tam poriadok.
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od: stary ujo
|
Pridané:
13.4.2016 15:09
podla dat, ktore su dovcil k dispozicii to velmi ruzovo nevyzera.
gpu cast moze byt zaujimava, outsourcing niektorych instrukcii na gpu cast tiez, ale cpu cast je na tom tragicky...
vsetko zalezi na fanusikoch - ak ich budu dostatocne masirovat tak, ako to bolo pri bulldozer (ktory po vitazstve v jednom-dvoch testoch bol pasovany ako intel killer aj napriek tomu, ze vo vacsine dopadol medzi i3 a i5), tak sa bude predavat. sice slabo, ale bude...
gpu divizia nevyuzila ochranne obdobie na hbm, dostala kapky od nvidia s maxwellom, vcil lepi dokopy dve jadra, aby boli aspon ako-tak konkurencieschopny...
vyzera to nie velmi ruzovo...
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.4.2016 16:12
to o gpu nieje pravada. Nvidia dostava tazko na rit v dx12, a situaci sa nemusi zlepsit ani s novou generaciou. Navyse fury je dnes pre hraca najlepsia alternativa, kym nepride dalsia generacia s hbm2. 390x ani nieje dostat :)
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od: stary chren
|
Pridané:
14.4.2016 5:53
dx12 je momentalne malo relevantne, kedze drviva vacsina vydanych hier to ani nepodporuje. oprav ma, ak sa mylim, ale viac ako 10 AAA alebo AA este nebude, ci?
druha vec je windows 10, ktory potrebujes na dx12 :) a to je dost velka brzda, kedze hraci maju mmt radi 7-cky.
a za tretie hbm2 je uz volny k pouzitiu aj pre nvidia grafiky :)
teda situacia je rovnaka ako pri bulldozeri - vyhravame v jednom teste, v jednej veci, ktoru nikto nepouziva, preto sme lepsi :)
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.4.2016 19:40
zas nepravda. Hraci maju radi win10, vid steam statistiky, kde ma win10 uz najvacsi podiel. Za dalsie vsetky nove hry budu uz dx12 (nevravim ze only), takze prechod na win10 je aktualny a nevyhnutelny. A buldozer je najhorsi procesor v dejinach AMD.
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od: stary ujo
|
Pridané:
14.4.2016 20:08
klucove slovo "budu".
a ked budu, tak aj nvidia vyda odladene dx12 grafiky a odladene dx12 drivre. tak ako to v principe robia vzdy ;)
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od: gertrudo
|
Pridané:
13.4.2016 10:22
Cize kedze intelu to nepovoli protimonopolny urad, tak ich nitko iny kupit nemoze.
Zaujima dedukcia, vysvetlis tu myslienku hlbsie?
|
|
Re: AMD a odkupenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.4.2016 13:37
moze ich kupit hocikto, kludne aj ty.. jedina vynimka je Intel pod svojim menom :)
|
|
Freescale -> NXP
Od: risototh
|
Pridané:
13.4.2016 10:37
NXP sa posunulo vdaka akvizicii Freescale... Boh s nami, co robia vyvoj na Freescale...
|
|
Re: Freescale -> NXP
Od: Kaprovic
|
Pridané:
13.4.2016 13:55
(:, sup pod perinu zopar cipeškov (:
|
|
Finančné Služby osobe,
Od: romano silva
|
Pridané:
16.4.2016 21:36
Špecializuje v oblasti financovania investície a pôžičky medzi jednotlivcami, ponúkame naše služby na všetkých ľudí dobrej morálny charakter a najmä schopný plniť svoje záväzky. Pôsobíme v týchto oblastiach:
Osobné , Konsolidácia , Rekonštrukcie , Obchodné , Študent , Auto , Ostatné/Misc , Obchod , Poľnohospodárstvo , informačné technológie , právo Duševného Vlastníctva , Firmy, Služby , Priemysel , Umelcov , Módnych, Lekárske , Médiá , Hypotéky , Nehnuteľnosti.
Pre akékoľvek ďalšie informácie, prosím, neváhajte a kontaktujte nás.
E-mail: romanoosilvaa@gmail.com
Ďakujeme
|
Pridať komentár
|
|
|
|