Známy taiwanský výrobca počítačových zdrojov FSP, Fortron Source Power, uviedol na trh nový modelový rad viacúčelových úložných systémov energie FSP Emergy.
Konkrétne FSP Emergy plní úlohu externej batérie s veľkou kapacitou, môže slúžiť ako zdroj elektrickej siete pre zariadenia pripájané na štandardnú sieť striedavého prúdu, ako štandardná UPS chrániaca pripojené zariadenia pred výpadkom napájania z elektrickej siete a tiež ako batéria pre solárne panely.
Produkty sa pritom vyznačujú veľkou mobilitou, keď sú vyhotovené v tvare cestovných kufrov.
K dispozícii sú celkom tri modely, jeden zo série Emergy 1000 a dva zo série Emergy 3000.
Model Emergy 1000 má rozmery 42.5 cm x 23.5 cm x 37 cm, obsahuje Li-Ion batérie s kapacitou 900 Wh a má hmotnosť 17 kg.
Dva modely Emergy 3000 majú rozmery 39 cm x 22 cm x 68 cm a hmotnosť 30 kg. Odlišujú sa použitými batériami, jeden model má kapacitu 1.7 kWh a používa batérie typu Lithium Iron-Phosphate, druhý má 2.6 kWh a používa Li-Ion batérie.
FSP Emergy, kliknite pre zväčšenie (foto: FSP)
1.7 kWh model, ktorý je drahší, má výhodu v podobe väčšej životnosti batérií dosahujúcej 2 000 cyklov nabíjania. U modelov s Li-Ion batériami počet cyklov výrobca neudáva.
Všetky modely ponúkajú pre nabíjanie dva USB výstupy s výstupom maximálne 2 A a dva výstupy štandardného striedavého prúdu s maximálne 1.5 kVA. 1.7 kWh model je určený len pre trhy so 100 až 120 V sieťami, zvyšné dva modely aj pre trhy s 220 až 240 V sieťami. Nabíjať sa batérie môžu z elektrickej siete alebo jednosmerným prúdom zo solárnych panelov, pričom FSP ponúka 50-Wattové prenosné panely rozmerov 108 cm x 40 cm.
Predstavenie FSP Emergy 1000 (video: Allround-PC)
Produkty FSP Emergy majú celkovú efektívnosť konverzie medzi jednosmerným a striedavým prúdom 90% a sú chladené pasívne. Pri fungovaní v režime UPS je možné zvoliť medzi režimom stand-by s prepnutím až po detekcii výpadku a typicky dlhším reakčným časom a režimom on-line.
FSP nezverejnil krivky výdrže v závislosti na odberanom výkone, podľa kapacity a udávanej efektívnosti je napríklad typický notebook možné nabiť aj z najmenšieho modelu mnohonásobne a môže ísť o efektívny prenosný zdroj energie napríklad pri dlhšom pobyte v lokalitách bez elektrickej siete.
Produkty FSP Emergy majú ale pomerne vysokú cenu podobne ako UPS s takýmito kapacitami, 900 Wh model má určenú predajnú cenu 2100 dolárov, 2.6 kWh model 3300 dolárov a 1.7 kWh model 4500 dolárov. Sada troch 50-W solárnych panelov má stanovenú cenu 630 dolárov.
Za ten 30kg by som si musel pripatit, ak by som to chcel brat do lietadla a celkovo pri tej hmotnosti by som si uz mohol zobrat asi rovno elektrocentralu... Cele tieto prenosne baterie mi pridu ako "modna vlna". Dalsa zbytocnost...
Re: Velka hmotnost
Od: webnick358
|
Pridané:
14.6.2015 21:48
neviem, kolko elektrocentral ti preslo rukami.. ale invertorove hondy s 4T motormi su podstatne tichsie, ako priemerny vysavac... s tym, ze tu centralu, predpokladam, nechces mat pustenu v obyvacke
Re: bateria na koleickach
Od: kekeket
|
Pridané:
13.6.2015 15:39
nahodou to je uzitocne ak idete ako skupina ludi niekam na nejaku dlhu cestu kde budete bez elektrickej infrastrukturi tak vsetci si mozte nabijat mobily.
Re: toto bolo už dávno
Od: vkr
|
Pridané:
13.6.2015 20:45
Presne ma hned napadol ten stary vtip: (neviem presne ako to bolo)
Ide rus s kuframi cez kremel a ma nove digitalne hodinky. Okoloiduci sa pristavi a pyta sa ako sa mu pacia. On na to: "Paradne, presne, len tie baterie!" (rozpravac si pri slove baterie potazka kufre)
Apple Watch Battery Suitcase Edition
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
13.6.2015 22:35
Ten kufrík by mali dodávať ku Apple Watch Battery Suitcase Edition. Konečne by vydržali aspoň týždeň, či dva. Samozrejme by stál len 999,- euri v akcii s Apple Watch Battery Suitcase Edition, a bez 1199,- eur.
Aké jednoduché...
Od: Huspenina
|
Pridané:
14.6.2015 9:01
Odjakživa sa mnohé nabíjacie batérie vyrábajú tak, aby sa nabili 1.4-1.6 násobkom ich kapacity a nabíjací prúd je 1/10C a znesú aj 1/5C. Niektoré špeciálne rýchlo nabíjacie typy sa dajú nabiť aj za menej ako hodinu. Samozrejme, že potom je nabíjací prúd veľmi vysoký a nenabijú sa na 100% svojej kapacity. Z tých údajov čo som tu napísal, sa dajú vypočítať aj nabíjacie prúdy.
Re: Aké jednoduché...
Od: Huspenina
|
Pridané:
14.6.2015 12:32
A čo som mal vypočítať???
Že ak má napr. 2.6kWh že ju treba nabíjať 14 hodín prúdom 1/10C? To vychádza okolo 260A...
Ak sa to niekomu zdá veľký prúd, tak to nie je prúd, ktorý papá nabíjačka z el. siete, ale nabíjací prúd batérie!
Isteže pri týchto špeciálnych batériách budú pomery trochu upravené. Aj kvôli rýchlosti nabíjania, aj pre celkovú energetickú bilanciu.
Re: Aké jednoduché...
Od: zlata rybka
|
Pridané:
15.6.2015 11:46
olovena bateria teda moze byt "poriadna" a stale sa bude nabijat mensim prudom ako litiova...
samozrejme 260A je trochu premrstene - chcel by som vidiet tu nabijacku co by k tomu predavali za dalsich 5000USD.
a hlavne by som chcel vidiet ako vytiahne 260A z tych 50W solarnych panelov :D
Re: Aké jednoduché...
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
15.6.2015 13:51
55 Ah batéria do auta sa nabíja 5.5A prúdom 15 hodín.
180 Ah batéria sa nabíja prúdom 18A minimálne 14-16 hodín.
2600 Ah batéria sa teda bude akým prúdom nabíjať štandardne?
260A! A je jedno na aké napätie je batéria!!!
Keď je na základovke do PC prúd aj cez 100A, a podľa dávnej špecifikácie INTEL-u tam boli prúdy aj cez 130A...
Re: Aké jednoduché...
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
15.6.2015 14:18
No a pri tejto, ktorá je 2.6 kWh budú pomery slabšie, samozrejme... Lebo normálne sa udáva kapacita batérie v Ah a nie energia v kWh, lebo to je dosť zavádzajúce.
Potom iste, ak je napätie batérie napr. 13V, tak na 2.6 kWh musí byť schopná dodávať prúd napr. 2A po dobu 100 hodín. Čo nie je až tak veľa... Je to málo. Takže kapacita batérií môže byť niekde o 15-20% vyššia.
Re: Aké jednoduché...
Od: Ferikuš
|
Pridané:
15.6.2015 21:50
kde máš napísané 2600Ah batéria???
ty chumaj..to je 2,6kWh teda 2600A/h pri 1 Volte alebo 260A/h pri 10V alebo ešte o niečo menej pri 12V..a to je úplne nereálne na použitý typ batérií
a výstup je max. 1,5kVa teda oveľa menej ako udávaná kapacita 2,6KWh
prepočítaj si 44Ah batériu čo je schopná dodať v kWh
Re: Aké jednoduché...
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
15.6.2015 13:54
To si trochu domotal. Ak totiž poskladáš bátériu do série z viacerých článkov, tak má výslednú kapacitu o chlp menšiu ako je kapacita najmenšieho(najslabšieho) článku...
Paralelne sa články moc nezvyknú zapájať, je to totiž veľké riziko, najmä časom.
A ak by aj batéria bola 96V a mala kapacitu 2600 Ah, aj tak ju bude treba nabíjať tým obrovským prúdom, prípadne polovičným, ak je na to batéria vhodne chemicky stavaná...
Re: Aké jednoduché...
Od: old
|
Pridané:
15.6.2015 17:41
ak je napätie batérie 12V, tak kapacita je 2400:12=200Ah, nabíjací prúd 20A, pri 24V nab. prúd 10A. Ale možno je vyskladaná na 300V, kapacita cca 8Ah, nabíjací prúd do 1A. Pri 300V je jednoduchšie, s menšími stratami konvertovať na 230~. Akumulátor automobilu TESLA je tiež vyskladaný z Li-ion 18650 (cca 600V) s kapacitou až 80 KWh
Re: Aké jednoduché...
Od: klávesnice
|
Pridané:
15.6.2015 18:08
LiIon baterie 18650 pokial su nove tak sa zvyknu zapajat aj paralelne. V takmer kazdom laptope ktory je 6-9-12 clankovy su pospajane 3s2p, 3s3p alebo 3s4p. O sledovanie stavu samotnych clankov (ballancing) sa stara elektronika vnutri clanku.
Re: Aké jednoduché...
Od: Ferikuš
|
Pridané:
15.6.2015 21:54
nerob zo seba vola väčšieho ako si, v batériách k NTB je to presne tak , a používajú sa články z jednej série aby mali rovnaké vlastnosti.
Klávesnice...elektronika vnútri batérie nie článku
bateria v kufriku
Od: +-/
|
Pridané:
14.6.2015 12:59
hm, no konecne sa splnil sen vyrobcov mobilnych telefonov. Konecne mozu vyrabat supertenke a super velke telefony s minimalnou vydrzou. Ale mozno aj notebookov.