neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Samojazdiace Google auto opäť nabúralo, Google dron spadol

Značky: Googlesamojazdiace technológiedrony

DSL.sk, 5.6.2015


Uplynulé týždne neboli štastnými pre inovatívne produkty spoločnosti Google, keď dva z nich z oblasti dopravy v tomto období zaznamenali incidenty.

Nabúrané auto

Minulý týždeň sa samojazdiace auto Google stalo opäť účastníkom nehody, informuje agentúra Bloomberg na základe informácií spoluzakladateľa Google Sergeja Brina.

Podľa Brina išlo o nehodu, pri ktorej do Google auta niekto narazil zozadu. Opäť nemala byť nehoda spôsobená vinou Google auta.

K ďalšej nehode prišlo krátko po tom, ako Google priznal celkom jedenásť nehôd samojazdiacich áut Google za doterajšiu históriu ich jazdenia po verejných cestách.

Hoci vzhľadom na avizované množstvo prejdených kilometrov, 2.7 milióna, ide o relatívne malý počet nehôd, Google sa nepodelil o detailnejšie informácie o nehodách a to vyvolalo otázky, či by tieto informácie nepoukázali na zatiaľ problematickú kvalitu samojazdiacej technológie Google.


Prototyp samojazdiaceho elektromobilu Google, väčšinu km ale Google doteraz prešiel na upravených vozidlách Lexus a Toyota Prius, kliknite pre zväčšenie (foto: Google)



Podľa aktuálnych informácií Brina v prípade deviatich nehôd bolo v čase nehody auto riadené samojazdiacim softvérom.

Padnutý dron

Okrem novej nehody auta padol na začiatku mája spoločnosti tiež veľký dron Solara 50, informuje Bloomberg.

Dron s veľkými krídlami vyvinula spoločnosť Titan Aerospace odkúpená Google-om minulý rok s cieľom použiť drony na poskytovanie internetového pripojenia.

Dron Solara 50 využívajúci na napájanie elektrickú energiu zo solárnych článkov má rozpätie krídiel až 50 metrov. Cez deň lieta vo výške 20 km a teda nad oblakmi, maximálna rýchlosť dosahuje 104 km/h a dokáže niesť 32 kg nákladu.

Dron padol v blízkosti letiska v Albuquerque krátko po štarte, bližšie informácie o nehode zatiaľ nie sú k dispozícii.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

Posielam PZP
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

nadpis: Samojazdiace Google auto opäť nabúralo
realita: DO samojazdiaceho Google auta opäť niekto nabúral

co dodat... bulvar.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Pritom stacilo napisat: Samojazdiace auto Google malo dalsiu nehodu.
Na clanok by sme klikli tiez vsetci a navyse by nezavadzal nadpis.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Ten nadpis vobec nezavadzia... Kam by si ho dal ty?
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

inak toto poukazuje na veľkú slabinu samojazdiacich áut. navyše bez volantu. si predstavte, že idete v takom aute a nejaký dobrák do vás začne len tak zo srandy narážať. nemôžete ani pridať, ani to zvrtnúť, nič. len sa veziete.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Samojazdiace autá budú efektívne až vtedy, keď ich bude veľa (najlepšie všetky), čiže budú medzi sebou komunikovať. Ak sa bude blížiť prekážka, dozvedia sa to všetky do určitého okruhu a môžu sa pripraviť napríklad na brzdenie.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Aj ja do neho nabúram. Však to nie je auto, ale dáka atrapa bez vodiča. To na ceste nemá čo robiť. Cesty, autá, premávka, cestné pravidlá, značky a čo ja viem čo všetko bolo, je a bude primárne navrhnuté pre ľudí. Stroje tam za týchto okolností nemajú čo robiť...
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

praveze tam nemaju co hladat ludsky blbci ako ty
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Trošku uvažuj...
A kým začneš plácať pivné reči, tak sa aspoň zamysli...
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Si blbec.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a ako podpíše auto správu o nehode?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

elektronicky a podpíše ZEPom :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na cestach nemaju co robit auta, smrdia, dymia, znecistuju okolie, zabujaju ludi....pekne na konoch by sa malo jazdit
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Lebo kôň nepotrebuje žrať, nevytvára odpad, nesmrdí ani pri páde z neho neumrieš ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to tvrdia oni ze do nich naburalo, ale ruku do ohna by som za to nedal a uz vobec by som do toho nesadol
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

možno naschvál automaticky vybrzďujú vodičov, aby poukázali na nebezpečnosť riadenia vozidla človekom ...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Podla dostupnych info, Google zastal na semafore.
Predpokladam, ze to bolo tak, ze akurat blikla pomarancova a Google dupol na brzdu. Chlapik by to samozrejme este v pohode suchol cez krizovatku, ale holt stalo tam Google auticko.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To ho akože zbavuje viny? Ani náhodou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja by som si kludne sadol a popravde? Viac by som veril automatu od google ako napr. debilnej blondine v x5 alebo dedovy s čapečkou co vitiahne ladu 2x za rok na sviatok.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Suhllasim s autonomnym riadenim aj ked toto od Google je este velmi slabe, ale aspon sa snazia. Treba to riadne zdokonalit a priadta komunikaciu do datacentra na analyzu trasy a upravu map...

Momentalne by som si do toho nesadol, ale nie koli SW ale HW. Ak by si s tymto tu bural, ci uz do teba niekto vrazi, to auto nema ziadne narazove/deformacne zony, je to do death trap...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokiaľ nepadli akcii Googlu, je všetko OK.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mna by skor zaujimalo, ci taketo auto zrazi jezka, zajaca, vevericku. Alebo ci to zabrzdi aj pred slimakom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kto nic nerobi, nemoze nic pokazit... :)
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

... a kto tu čo pokazil?
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

kto neexistuje nemoze nic robit
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Áno jasné, viem si predstaviť ako za žiadnu nehodu nemôže :D Rovná dlhá cesta, nikde nič, krásne počasie, žiadna prekážka a zrazu len-tak zabrzdí. A ten čo doňho napáli zozadu samozrejme má "vinu" že nedodržal odstup :D
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

1. nevies ze sa to tak stalo
2. sofer nesmie prudko zmenit smer ci rychlost jazdy (pokial to nie je v zaujme zachovania zdravia/zivota/bezpecnosti cestnej premavky)
3. sofer ma udrziavat taky odstup, aby dokazal spomalit/zastavit ak vozidlo pred nim spomali/zastavi

v konecnom dosledku, kym nevieme o nehode viac, tak mozes iba spekulovat. a spekulacie su pre deti.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to by si nikdy nikoho nepredbehol, lebo 80 mas brzdnu drahu 30m a keby si predbiehane auto nasledoval 30m tak ho nikdy nepredbehnes. V skutocnosti to je tak, ze ides 5m max za autom a to ked narazi do prekazky ktoru ty nevidis nemas sancu zabrzdit. Za dalsie, ak bude google auto obiehat aviu, ktora ide 80 predpisovou rychlostou, tak bude nehod neurekom aj celnych ale aj ty donho odzadu napalis ked budes predpokladat, ze normalne zrychli pri predbiehani...
Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Akoze sa pred autom zrazu zjavi betonovy stlp alebo ako si predstavujes tu prekazku, ktora zabrzdi auto na mieste? :)
Lebo aj ked auto 15 metrov pred tebou prejde napriklad jelena, tak sa asi stale bude pohybovat a ty mozes "v klude" zabrzdit.
Rovnako zacinat predbiehanie 5 metrov pred autom asi nebude velmi dobra strategia - IMHO je lepsie nechat si vacsi odstup, aby si ziskal nejaky rozdiel rychlosti..
A uz vobec neviem, preco by som mal do niekoho napalit odzadu. Na cestach je kopec aut, ktore to ani pri predbiehani nerozbehnu na 90, takze ked pojde google auto podla predpisov, tak nebude nicim vynimocne..
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

tak ja neviem ake ty mas auto, ale ja vacsinou idem tych 5m za autom, a ked mozem pozriem spetak, smerovka, plyn, predbieham. Spet smerovku nedavam, iba ked ide nieco blizko oproti aby videl ze o nom viem.
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Ak ma clovek k dispozicii 300-400 koni, tak mu je to asi jedno.
Aj ked ono to uz zacina trvat aj tam - kym sa elektronicky plyn plniaci co najvyssiu euro normu rozhodne, ze by mohol minut aj nejaku kvapku paliva. Kym sa trochu roztoci turbo.
A zrazu je 5 sekundova medzera prec..

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a k tomu narazaniu odzadu, napr. pri predbiehani autobusov sa casto stava ze to auto predomnou ho predbieha priliz pomaly, takze bud nepredbieham vobec kym on skonci (moze ist oproti auto a ja nemusim stihnut) alebo potom dam aj toho slimaka...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

trochu som nepochopil: ked niekto predbieha autobus na tvoj vkus pomaly, tak bud:
1. nepredbiehas
2. naburas ho zozadu?

kedy volis druhu moznost? preco ju vobec niekedy volis? nie je skoda stale menit narazniky?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nabural by si ho odzadu keby nedavas pozor... na krizovatkach sa tiez niektori pohnu ako keby bol tam iba sam a zelena bola rok
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pri predbiehani samozrjeme ze prides blizsie.
lenze nepredbiehas pred krizovatkou, pred zakrutou a podobne, ked moze doticny koli niecomu brzdit.
a samozrjeme, pokial sa mimo obce v 90ke drzis 5 metrov za autom pred tebou (nie len pocas predbiehania), tak si o pruser koledujes.

no a este otazka: kedy ze google auto obiehalo 90kou aviu iducu 80kou?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

tak ju bud nepredbehne lebo nestihne v premavke alebo ju obieha nebezpecne dlho. Ja mam zvycajne rychlost pri zaradeni sa spet do pruhu 110-120, normalne idem 95-100. Odcitaj od toho nepresnost tachometra.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

cize porusujes na dennej baze cestne zakony a to je dovod preco si proti automaticky riadenym autam, ak som ta teda spravne pochopil.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

chap to ako chces, niektore zakony su kontraproduktivne. Cim dlhsie si v lavom pruhu tym viac sa blizi pravdepodobnost celneho narazu az do 100%. => cim rychlejsie predbehnes, tym sa znizuje pravdepodobnost narazu az k 0%. Jednoducha matematika. Google auto bude predbiehat 90 => vsetko zle.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

1. nikto ti nehovori aby si bol v lavom pruhu hodinu. ale pokial nepredbiehas, tak nemas co v 90ke byt 5 metrov za inym vozidlom.
2. neviem o tom, ze by uz mala technologia samojazdiacich aut kompletne vyriesene predbiehanie v 90ke, odkial mas prosim ta informacie ze to tak bude a ako to bude prebiehat?
Odpovedať Hodnotiť:
 

preto, ze tam bude mat zo zakona nastavene limity, a podla zakona ty NESMIES ist rychlostou >50kmh dedina, >90kmh medzimesto >130kmh dialnica. Vcera som v dedine predbiehal traktor co siel 40, roztiahol som to na 80 a pekne som ho predbehol aj ked slo oproti auto. Keby som ho predbiehal 50, tak ho nemozem predbiehat alebo by som celne nabural do toho auta. Chapes tym co myslim?
Odpovedať Hodnotiť:
 

na druhej strane by som to nerobil keby na to neboli podmienky, a to google autu nenastavis, ci moze/nemoze akurat prekrocit rychlost skoro o 2nasobok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a to ti tak kurna vadi ze samojazdiace auta nebudu predbiehat?
okrem toho, stale si neodpovedal na otazku ako vies ako presne to bude realizovane? lebo ja som ziadne konkretne plany na toto nevidel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vediet to budes az to auto zacnu komercne predavat a niekto to otestuje. Zatial mozes iba predpokladat a predpokladat aj pripadne problemy. Tak isto predpokladam ze do 10 rokov to urcite nebude, nebudu nasadene plosne = 100% samojazdiacich aut, a preto budu problemy. Ak by bolo 100% takychto aut tak by problemy neboli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chapem, akurat, ze si klasicky ignorantsky, nevybureny, zakomplexovany sofer.

Keby ti v tej dedine vybehne dieta, ktore sa hra pri ceste, tak ho zabijes. Ale to je tebe jedno, lebo vsak pravidla su aby sa porusovali.

Zial tato tu spolocnost je biedna... Ked uz si pri tej matematike a pravdepodobnosti, skus si zratat, kolko casu vobec usetris tou tvojou jazdou a o kolko ti stupne pravdepodobnost nehody... Pokial nejazdis 100ky km, tak predbiehanim v dedine usetris mozno aj 4 minuty...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dufam, ze raz ta za tych tvojich "5m za autom" niekto zastavi a pekne sa s tebou porozprava.

Nie je nic viac neprijemne, ako ked sa na teba niekto tlaci.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nezmysly. Tak sa predbiehať nemá a nie je to potrebné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo ty ti tam bol, že?
A mimochodom, autonómne nedokáže ísť ani vlak a musí tam byť človek ktorý musí zasiahnuť. A vy tu chcete aby som sadol do niečoho čo pôjde samo po ceste a ešte nebude mať volant?
A čo ste sa s bujakom zrazili? :D
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

no, ja som tam nebol a preto okamzite nevykrikujem "gugle auto je vinne". lebo SOM TAM NEBOL! a ty si tam bol?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Autonómne vlaky samozrejme existujú.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sedel si uz v lietadle? To je viac menej autonomne a pilot je tam len tak na okrasu a do poctu, aby prebral kontrolu, ak by nieco zlyhalo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jj klasicky kokotizmus retardov za volantom. vcera som isiel normalne 90 - 100, doletel za mnou retard, nalepil sa na mna a nic dalej, len mi svietil do oci. Tak som pridal na 120 a kokot furt nalepeny za mnou. Tak som ho pri najblizsej prilezitosti pustil dopredu tym ze som zastal na zastavke pre autobusy. Dobehol autobus pred nami, jebol sa 30 cm na jeho naraznik a oxidoval tak dalsich 15 kilometrov. Za mna sa samozrejme o par minut neskor nalepil uplne rovnaky curak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je udel slusneho vodica, akurat na tych 120km by som nepridaval, je to pokuta na papiere a za to ti ten curak nestoji...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skus sa zamysliet, staci trochu... To auto ma na sebe cca 10 kamier, ultrazvukove a laserove merace vzdialenosti, cela prevadzka je zapisovana do SW logu... A teraz, co myslis, ako zlozite je pomocou cca 10 kamier, serie meracov vzdialenosti dokazat kto bol na vine???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ocakaval som fotku naburaneho auta a spadnuteho dronu, namiesto toho znova ta ista foto, ktora je v kazdom clanku o Google aute.

Som sklamany, v zlom samozrejme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Byvas sklamany aj v dobrom?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

súhlasím, som tiež vo zlom sklamaný a nadpisom klamaný
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

asi ste mysleli Solara 50
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie oni mysleli Sonara 50 - to podvodne lietadlo so sonarom ... :-P
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Díky za upozornenie na preklep, opravené.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a to ho este neskusali v Bratislave pocas s picky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak tento titulok sa podaril :D
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Z neba padaju drony, želaj si dačo
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

zelam si drona...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Davaj pozor, aby ti nepadol rovno do narucia
Odpovedať Hodnotiť:
 

v čase nehody auto riadené samojazdiacim šoférom
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako keby sa doteraz všetky vynálezy a objavy ľudstva vydarili na prvý pokus. Ani človek po narodení sa nepostaví hneď na nohy, predtým než sa naučí chodiť, pár krát padne na papuľu a nevyhne sa tomu po celý život.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Koníky, voly, namiesto dronov budú poštové holuby. Budúcnosť, žiaľ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dajte Google auto na Slovensko a to ešte len uvidíte jeho životnosť. U nás ho nejaký bujak roztrieska v priebehu niekoľkých hodín. A bude úplne stačíť to, že Google auto pôjde 50-kou v obci, čo je síce v poriadku, ale ten kto tak jazdí v praxi, je zjavne považovaný za blázna. Lebo veď u nás sa v obci jazdí tak okolo 100 a potom sa aj zákruty zrazu považujú za rovnú cestu. A Boh ochraňuj konštruktéra, ktorý pošle Google auto na kruhový objazd. V tom prípade to auto prežije jedine vtedy, ak bude mať parametre ako tank ABRAMS.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

kruhovy objazd je najgenialnejsie vymyslena krizovatka na svete. Vsetko by mali prerobit na kruhace, zrychli sa premavka, minimalizuju sa havarie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

od urcitej hustoty dopravy je to naopak silno kontraproduktivne; ako taky dobry priklad si pozri rano kruhac v BA-vrakuna pri Malom Dunaji, alebo v spickach aj taky kruhac pri Vajnoroch...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo kruhac v Cities Skylines!
Odpovedať Hodnotiť:
 

To zalezi od priemeru kruhacu. Su bud velke na zrychlenie, alebo male na spomalenie... V Anglicku je maly kruhuac takmer na kazdom vjaze do obce a pripadne aj priamo v obci a by sa premavka spomalila/roztrhla.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pil si? No tak, pil si?!
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Samojazdiace Google auto opäť nabúralo", pribl-bly titulok ako z noveho casu. cize nakoniec sa clovek docita, ze do neho naburali a nie on nabural. to je velky rozdiel. prosim odpustite si taketo nadpisy ala novy cas
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som napr. zvedavy, ako poriesia rozdielny stav vozovky, lebo ked je nasnezene a namrznute, tak jednak musis ist pomalsie a jednak ovela skor brzdit. Ked sa ti na lade/snehu aktivuje ABS tak sa uz mozes akurat tak modlit, lebo to uz nebrzdi. Ako bude to auto vediet, ze nie 20m od krizovatky ale 30m od krizovatky treba brzdit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trakcna kontrola?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár